مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی S20 FE

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی S20 FE را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هرکدام را بیان کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی S20 FE

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی S20 FE

از زمان انتشار گوشی میان رده سامسونگ گلسی A52 و دسترسی ما به آن, متوجه شدیم که اگرچه این گوشی رفرش ریت بالا و دوربین پیشرفته ای را ارائه می دهد اما اینجا در Phonearena متوجه شدیم که قیمت آن ارزانتر از گلکسی S20 FE است. نتنها متوجه این ویژگی شدیم بلکه متوجه شدیم که در حالیکه این گوشی ویژگی ضد آب را ارائه می دهد, جک هدفون را نیز در اختیار دارد. به همان طریقی که از گوشی گلکسی S20 FE در زمان عرضه آن به بازار این انتظار می رفت که از لحاظ قیمتی در رده پایینی باشد, از گوشی گلکسی A52 نیز همین انتظار می رود. بنابراین, ما در نهایت مردد بودیم که کدامیک از این دو گوشی سامسونگ, گوشی بهتری برای خرید هستند.

با توجه به این موضوع, ما قصد داریم تا این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم و ببینیم چه چیزی باعث شده تا این دو گوشی برای کاربران جذاب شوند. پس اگر علاقمند به این هستید که بدانید کدامیک از این دو گوشی برنده این مقایسه هستند, به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی S20 FE

طراحی

با مقایسه طراحی این دو گوشی, متوجه شدیم که به هر دوی این گوشی ها علاقمند هستیم. گوشی گلکسی A52 از ظاهری با طراحی جدید برخوردار است که در آن برآمدگی دوربین مانند یک برآمدگی طبیعی است. این گوشی از طراحی مات برخوردار است و پشت کاملا پلاستیکی دارد. در سوی دیگر, گوشی گلکسی S20 FE از نسل قبلی طراحی سری S بهره می برد, اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این گوشی از پلاستیک ساخته شده است. برآمدگی دوربین لبه های بلندتری دارد و بیشتر شبیه یک عنصر جداگانه از قسمت پشت است, اما هنوز بر این عقیده هستیم که از طراحی کلی خوبی برخوردار است. مزیت پلاستیکی بودن این دو گوشی این است که, مقاوم به آب هستند و جایگزینی آن ارزانتر است و بنابراین ما نیز تمایلی به انجام این کار نداریم.همچنین, برای گوشی گلکسی A52 رنگ های جدیدی وجود دارد مانند سفید, مشکی, آبی و رنگی که ما در اینجا داریم  بنفش است. رنگ های گوشی FE که در اینجا داریم کمی مات تر است, اما رنگ براق آبی نیز دارد, و همچنین می توانید رنگ های جالب دیگری را مثل سفید, قرمز, اسطوخدوسی, نارنجی و سبز را در اختیار داشته باشید.

تفاوت گوشی FE در حسی است که با لبه های فلزی گوشی که جلوه زیبایی به آن می دهد, به شما ارائه می کند. پس تنها بر اساس طراحی آن, مشکل بتوانیم بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنیم, اما اگر علاقمند به المان ها و ویژگی های حرفه ای هستید, گوشی گلکسی S20 FE گوشی بهتری برای شما است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی, چیزی است که منجر به این می شود تا شما انتخاب راحت تری را داشته باشید.

گوشی A52 که گوشی جدیدی از گوشی های میان رده است, از پنل 1080p و 6.5 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز برخوردار است, که در این رنج قیمت, صفحه نمایش خوبی به حساب می آید, اما اگر بدنبال بهترین چیز هستیم, گوشی گلکسی FE با صفحه نمایش 6.5 اینچی و رفرش ریت 120 هرتزی, انتخاب بهتری خواهد بود. هر دو گوشی دارای رنگ های نمادین AMOLED  که انتظار آن را داریم هستند, پس هیچگونه اعتراضی در اینجا نباید داشته باشیم. همچنین این دو گوشی در بحث کیفیت و وضوح بسیار شبیه به هم هستند, اما نرمی صفحه نمایش گلکسی FE در سطح دیگری است. و همچنین در بحث وضوح تصویر, تفاوتی هر چند کوچکی را در اختیار داریم, که این تفاوت مابین گلکسی S20 FE با 742 نیت در مقایسه با گلکسی A52 با 715 نیت است. بنابراین, پیشنهاد می کنیم که بر اساس قیمت و رفرش ریت این دو گوشی تصمیم بگیرید.

دوربین

و هم اکنون به بحث در مورد دوربین این دو گوشی می پردازیم- چیزی که انتظارش را می کشیدیم.

گوشی گلکسی A52 دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با پایداری اپتیکال تصویر چشمگیر, دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است و این در حالی است که گوشی گلکسی S20 FE, دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با پایداری اپتیکال تصویر, یک دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتوی 8 مگا پیکسلی است. پس با علاقه به فهم اینکه کدام سیستم دوربین عملکرد بهتری دارند, ما مقایسه دوربین ها را مورد بررسی قرار دادیم.

برای شروع مقایسه آنها], چند نمونه عکس گرفتیم.

عکس اول در بحث رنگ و دامنه پویا, شبیه به هم هستند, اما در بحث وضوح تصویر, اگر دقیق تر نگاه کنید, متوجه خواهید شد که گوشی گلکسی S20 FE تصویر واضح تر و شفاف تری را ارائه می دهد. در غیر اینصورت, در هر عکس دیگری, تفاوت ها بسیار ناچیز بود, حتی اگر بخواهیم بزرگنمایی را انجام دهیم, متوجه تفاوت کیفیت عکس ها نمی شویم.

همچنین متوجه هیچگونه تفاوتی مابین دوربین های فوق العاده وسیع این دو گوشی که بسیار هم عالی هستند نمی شویم.

شاید سامسونگ چیزهای بیشتری را در گوشی های میان رده خود قرار داده باشد. در بحث دامنه پویایی و وضوح نیز این دو گوشی شبیه به هم هستند.

در جایی که گوشی ها متفاوت هستند, دوربین سوم آنها نیز متفاوت است. بعنوان مثال, گوشی گلکسی S20 FE دارای دوربین لنز زوم اپتیکال است و مطمئنا در حالیکه ممکن است با گلکسی A52 نیز عکس های بزرگنمایی بگیرید, این عکس ها وضوح جالبی ندارند.

در سمت چپ نمونه عکس گلکسی A52 و در سمت راست نمونه عکس گلکسی S20 FE را مشاهده می کنید.

و این چیزی نیست که با بزرگنمایی زیاد متوجه آن شوید.

در سمت چپ, نمونه عکس گلکسی A52 و در سمت راست, نمونه عکس گلکسی S20 FE را مشاهده می کنید.

تنها با کمی زوم کردن بیشتر, متوجه خواهید که دوربین تله فوتوی گلکسی S20 FE وضوح بیشتری دارد.

پس دوربین ماکروی گلکسی A52 چگونه است, آیا بهتر از دوربین ماکروی گلکسی S20 FE است؟ خب گفتن آن کمی مشکل است. اگر بخواهیم درباره آن صحبت کنیم, باید بگوییم که استفاده از دوربین ماکروی A52 راحت تر است, به این علت که فوکوس روی فاصله نزدیک تر قفل می شود, اما در همان زمان مشابه,  اگر دست خود را ثابت نگه دارید و از ذوربین زوم اپتیکال استفاده کنید گلکسی S20 FE قادر به گرفتن عکس هایی از فاصله نزدیک است.

بعنوان مثال, به نمونه عکس های زیر دقت کنید:

نمونه عکس گلکسی A52 در سمت چپ و نمونه عکس گلکسی S20 FE  را در سمت راست مشاهده می کنید.

بنابراین, مزایا و معایب این گوشی ها, جواب سوال ما هستند.

اینجا این سوال پیش می آید که عکس هایی که در شب گرفته می شوند چگونه هستند؟ در بحث نویز و رنگ در زمینه تاریک, دوربین اصلی S20 FE عملکرد بهتری دارد, اما به دلایلی, گوشی گلکسی A52 در این صحنه خاص, رنگ های اشتباهی را ارائه می دهد.

نمونه عکس گلکسی A52 در سمت چپ و نمونه عکس گلکسی S20 FE  را در سمت راست مشاهده می کنید.

پس بعنوان نتیجه گیری, سامسونگ در گوشی A52 پیشرفت های خوبی در بحث دوربین داشته است. و در حالی که در گوشی گلکسی S20 دوربین هنگ می کند, اما هنوز قادر به این است که عکس های با کیفیتی را بگیرد.

عملکرد

عملکرد چیزی است که در گوشی S20 FE قدیمی تر است ولی هنوز بهتر است. همانطور که قبلا ذکر کردیم, S20 FE سعی بر این دارد تا گوشی ارزان قیمت تری را ارائه دهد و پشتیبانی از SoC این را ثابت می کند. این گوشی چیپ پرچمدار با کیفیتی را ارائه می دهد. و این در حالی است که در سوی دیگر, گوشی گلکسی A52 پردازشگر میان رده کندتری را ارائه می دهد. اگر در اینجا نگاهی به آن بیندازید متوجه خواهید شد که چگونه گلکسی S20 FE نسبت به A52 عملکرد بهتری را دارد.

پس در بحث گیمینگ و کار های سنگین تر, متوجه خواهید شد که گوشی FE عملکرد بهتری را خواهد داشت, اما در بحث کارهای سبک تر مانند دیدن فیلم, جستجو در اینترنت و حتی بازی های سبک, گوشی گلکسی A52 گوشی بهتری است. بندرت متوجه خطا در استفاده روزمره از گوشی ها می شویم اما البته, هنوز متوجه خطاهایی در آنها می شویم و این در حالی است که گوشی گلکسی FE در این بحث گوشی روان تری است. بعلاوه, هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بهره می برند که به نسبت سرعتی مشابه هم دارند. بطور کلی, گوشی گلکسی S20 FE برنده این رقابت است.

باتری

گوشی گلکسی A52 آپگرید موثری را از گلکسی A51 سال قبل انجام داده است, به این علت که هم اکنون, باتری بزرگتر 4500 میلی آمپری را ارائه می دهد که بطرز تصادفی ظرفیتی مشابه گلکسی S20 FE دارد. اما بر اساس چند آزمایشی که انجام داده ایم گوشی S20 FE وضعیت بدتری داشت. این بدین معنی نیست که بگوییم که باتری بدی را در اختیار داشت, در حقیقت, باتری آن یک روز و یا بیشتر هم کار می دهد, اما در مقایسه با باتری A52 ضعیف است.

گلکسی S20 FE بطور متوسط 12 ساعت و 30 دقیقه با جستجو در وب در 60 هرتز کار می دهد, و این در حالی است که باتری گوشی گلکسی A52 قبل از تمام شدن تا 16 ساعت کاردهی دارد. پس این یک برد بزرگ در زمینه باتری است.

ویژگی ها

خب در اینجا به بحث ویژگی ها می رسیم. در اینجا, چه باور کنید و چه نکنید, گوشی گلکسی A52 بازی قوی را براه می اندازد. ببینید, در حالیکه می دانیم که گوشی S20 FE کمی گرانتر است و همچنین در بحث عملکرد قوی تر ظاهر می شود, همچنین این انتظار از آن می رود تا در بحث ویژگی ها نیز قوی عمل کند, ولی اینطور نیست.

از نظر دیگر, گوشی گلکسی S20 FE, آی پی ریت 68 ضد آب, حافظه قابل ارتقا و شارژ بی سیم را ارائه می دهد, و این در حالی است که, در سوی دیگر, گوشی گلکسی A52 نیز آی پی ریت 67 ضد آب بودن را ارائه می دهد که شبیه به FE است, که بدیم معنی است که گوشی تا عمق 1 متر در زیر آب تا 30 دقیقه می تواند باقی بماند و این در حالی است که گوشی FE در همان زمان مشابه تا عمق 1 مترو نیم در زیر آب می تواند بماند. همچنین گوشی A52 حافظه قابل ارتقا و جک هدفون را ارائه می دهد. مطمئنا, این گوشی از شارژ بی سیم بهره نمی برد اما چیزی که در اینجا قابل بحث است این است که فقدان جک هدفون در S20 FE یک عیب به حساب می آید. پس بنابراین, می توانیم بگوییم که هر دوگوشی, به این علت که هر آنچه که شما از یک گوشی هوشمند به آن نیاز دارید را در اختیار دارند, گوشی های خوبی به حساب می آیند.

قیمت و در دسترس بودن

اگر با گوشی گلکسی A52 بخواهیم شروع کنیم باید بگوییم که قیمت آن از 350 یورو شروع می شود, اما این انتظار می رود که در حدود 500 دلار باشد, و این در حالی است که قیمت گلکسی S20 FE از 699 دلار شروع می شود, اما قاعدتا تا 550 دلار نیز کاهش می یابد, پس بنابراین با توجه به قیمت ارزانشان مشکل بتوانید از بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنید.

گوشی هایی که ما هم اکنون در حال تست کردن آنها هستیم, گوشی های گلکسی A52 و گلکسی S20 FE هستند, اما این را هم باید اضافه کنیم که گوشی گلکسی A52 با اتصال 5G نیز در دسترس است و این آپشنی است که با قیمت 500 دلار باید در نظر گرفته شود. در زمان مشابه, گوشی گلکسی S20 FE نیز با همین اتصال 5G بفروش می رسد.

گوشی A52 تنها از سرعت sub-6GHz پشتیبانی می کند, که اگر بدنبال اتصال طولانی مدت هستید, این سرعت, آزار دهنده است. گوشی S20 FE نیز از sub-6GHz پشتیبانی می کند, اما همچنین با Verison و پشتیبانی از mmWare در دسترس است که امتیاز خوبی است. پس بنابراین بسته به احتیاجتان, سامسونگ شما را پوشش می دهد.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید