مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هرکدام از آنها را بازگو کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

مقایسه گوشی های سامسونگ A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

در این مقاله مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro که در هند Redmi Note 10 Pro Max هست را مورد بررسی قرار می دهیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدامیک بهتر نیاز شما را برآورده می کند.

همینطور, این مقاله راهنمای بسیار خوبی است که به شما کمک می کند تا انتخاب خوبی را بین این دو گوشی داشته باشید. در زیر مشخصه های کلیدی را مشاهده می کنید:

ویژگی های کلیدی گوشی سامسونگ گلکسی A52

  • صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ Super AMOLED و 90 هرتزی
  • رم 6/8 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128/256 گیگابایتی
  • دوربین عقب 64+12+5+5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
  • اسنپدراگون 720G
  • باتری 4500 میلی آمپری(25 واتی)

ویژگی های کلیدی گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

  • صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+ Super AMOLED و 120 هرتزی
  • رم 6/8 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایتی
  • دوربین عقب 108+8+5+2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • اسنپ دراگون 732G
  • باتری 5020 میلی آمپری (33 واتی)

 

قیمت

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro: اگر بخواهیم با قیمت این گوشی ها شروع کنیم, می توانیم بگوییم که Redmi Note 10 Pro گوشی ارزان تری است. نسخه 6 گیگابایت رم+128 گیگابایت حافظه داخلی قیمت 299 دلاری دارد. و برای خرید نسخه بالاتر با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی, باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

در عین حال, از سوی دیگر سامسونگ گلکسی A52 گوشی گران تری است. قیمت آن با رم 6 گیگابایتی و و حافظه داخلی 128 گیگابایتی 310 دلار است.. همچنین نسخه دیگر آن که 8 گیگابایت رم دارد قیمت بیشتری دارد.

با این وجود, بطور کلی, Redmi Note 10 Pro گوشی ارزانتری است. اما آیا متعاقبا ارزش آن نیز بهتر است؟ بیایید نگاهی به آن بیندازیم.

طراحی و دوام

در مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی سامسونگ گلکسی A52 ریتینگ IP67 یعنی ضدآب و ضد غبار بودن را دارد و صفحه نمایش آن از محافظ صفحه Gorrila Glass 5 بهره می برد. اگرچه Redmi Note 10 Pro از محافظ صفحه جلو و عقب Gorrila Glass 5  بهره می برد اما در تماس با آب آسیب پذیر است.

گوشی سامسونگ گلکسی A52 از بهترین طراحی برای دوام گوش بهره می برد. بطور معمول ریتینگ ضد آب 67 ویژگی است که ما تنها در گوشی های هوشمند پرچمدار مشاهده می کنیم. اما این ویژگی خوب سامسونگ است که از این ویژگی در گوشی های میان رده خود استفاده می کند.

گلگسی A52

دوربین

در مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro این نکته حائز اهمیت است که گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro مجهز به سنسور Samsung ISOCELL HM2 است که این سنسور 108 مگاپیکسل است و دیافراگم f/1.2 را در اختیار دارد که برای یک تصویر 12 مگاپیکسلی 9 پیکسل اضافه می کند. همچنین دوربین فوق العاده وسیع 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2, یک دوربین تله ماکروی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی در اختیار دارد. این گوشی دارای تنظیمات دوربین تاثیر گزار است اما مشخه های مهم دیگری نیز وجود دارد که به آنها نپرداخته ایم.

این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی A52  دارای دوربین اولیه 64 مگاپیکسلی بعلاوه یک لنز فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن 32 مگاپیکسل است. با این وجود, ویژگی های منحصر بفردی وجود دارد که گوشی سامسونگ A52 را به گوشی بهتری تبدیل می کند.

اولا اینکه گوشی سامسونگ گلکسی A52  دارای پایداری تصویر اپتیکال است (OIS). این ویژگی به بهبود کیفیت عکس برداری و فیلم برداری کمک می کند.

دوما اینکه, در حالت نایت مود عکس 12 فریمی را می گیرد که آنها را تبدیل به یک تصویر شفاف با حداقل نویز می کند. ویژگی IOS به شما کمک می کند تا تصاویر ثابتی را در اختیار داشته باشید این در حالی است که نایت مود نیز همین کار را انجام می دهد.

بنابراین اگرچه هردوگوشی ویدئویی با کیفیت 4K می گیرند, اما بطور کلی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A52 بخاطر داشتن ویژگی IOS گوشی بهتری است.

شیایومی Redmi Note 10 Pro

صفحه نمایش

در مقایسه صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro به این نکته اشاره می کنیم که کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی هوشمند شبیه به هم است (با داشتن پنل Super AMOLED). با این وجود, گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن FHD+ با قابلیت رفرش ریت 120 هرتزی دارد. همچنین این گوشی دارای کیفیت وضوح 1200 نیتی است. که بیشتر از گوشی سامسونگ گلکسی A52 است.

گوشی گلکسی A52 با داشتن صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ و رفرش ریت 90 هرتزی بسیار کامپکت است. اما من صفحه نمایش گوشی Redmi Note 10 Pro  را بیشتر ترجیح می دهم, به این علت که بزرگ تر است و رفرش ریت و وضوح بیشتری را دارد.

ویژگی دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که گوشی گلکسی A52 حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را در اختیار دارد و این در حالی است که گوشی Redmi Note 10 Pro دارای سنسور اثر انگشت جانبی است.

چیپست/پردازشگر/گیمینگ

در مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro باید بگوییم که گوشی کA52 دارای چیپست اسنپ دراگون 720G  می باشد. این یک چیپ و یا تراشه بازی است که به علت داشتن کارت گرافیکی Adreno 618  از عهده بازی های فشرده بخوبی بر می آید. علاوه بر این, مانند چیپست های مدیاتک و اگزینوس بی علت حرارت آن بالا نمی رود.

با این وجود, گوش Redmi Note 10 Pro بوسیله چیپست اسنپ دراگون 732G تامین می شود که پردازشگری را در اختیار دارد که عملکرد بهتری را نسبت به اسنپ دراگون 720G دارد. اما کارت گرافیکی یکسان Adreno 618 را در اختیار دارد. هر دو چیپست عالی هستند اما من بیشتر اسنپ دراگون 732G گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro  را ترجیح می دهم.

نرم افزار: گوشی سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

در مقایسه نرم افزار گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro باید بگوییم که گوشی سامسونگ گلکسی A52 اندروید 11 آماده به استفاده را در اختیار دارد. و سامسونگ قول آپدیت سه ساله را برای نرم افزارهای گوشی های هوشمند جدیدش داده است. خب بله, گلکسی A52 تا سال 2024 نرم افزار خود را به اندروید 14 ارتقاء خواهد داد.

از لحاظ نرم افزاری هیچکدام از این دوگوشی هنگ نمی کنند. گوشی Redmi Note 10 Pro اندروید 11 را اجرا می کند که با رابط و یا پوسته کاربری شیائومی اجرا می شود. و برای چند سال آینده آپدیت OS قابل اجرا است. پس بنابراین نرم افزار هردو گوشی بسیار عالی هستند.

باتری: گوشی سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

در مقایسه نرم افزار گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro به این نکته اشاره می کنیم که تصمیم گیری برای انتخاب گوشی با باتری بهتر مابین گوشی سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro آسان است. گوشی Redmi Note 10 Pro ظرفیت باتری 5020 میلی آمپری با شارژ سریع 33 واتی در اختیار دارد و این درحالی است که گوشی گلکسی A52 باتری 4500 میلی آمپری با شارژ سریع 18 وات در اختیار دارد. برنده در اینجا مشخص است. گوشی Redmi Note 10 Pro دارای عمر باتری بیشتری است.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و شیائومی Redmi Note 10 Pro

حقیقت این است که هیچکدم از این دوگوشی همه ویژگی ها را ندارند. و بنابراین به این موضوع برخورد می کنیم که چه ویژگی بیشتر مورد توجه شماست.

اگر قصد دارید گوشی  با عمر باتری بیشتری خریداری کنید, گوشی Redmi Note 10 Pro, گوشی مناسب تری برای گیمینگ است و صفحه نمایش OLED 120 هرتزی را در اختیار دارد.

با این وجود, زمانیکه قضیه دوربین پیش می آید( که IOS را در اختیار دارد), طراحی و دوام( ضد آب بودن) و یک تجربه نرم افزاری عالی, گوشی سامسونگ گلکسی A52  گوشی بهتری خواهد بود. این بدان معنی نیست که در زمینه های دیگر فاقد ویژگی هایی است. نه. گوشی Redmi Note 10 Pro  در این بخش عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

اگر بخواهم از 100 درصد به این دوگوشی رای بدهم, گوشی گلکسی A52 پنچاه درصد را کسب می کند و این در حالی است که گوشی Redmi Note 10 Pro نیز 50%  را کسب می کند. این یک جدال برابر است.

منبع: TECHARENA.COM24

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید