مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2. مقایسه و بررسی ویژگی های هرکدام از این دو گوشی تاشوی گلکسی و مزایا و معایب آنها.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فود 2 باید بگوییم که زمانیکه صحبت از محبوب شدن گوشی های تاشوی سامسونگ به میان می آید, دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. چه کسی دو سال پیش فکر می کرد که ما هم اکنون در حال بررسی گوشی های تاشوی سامسونگ باشیم و  همچنین اینکه زمانیکه گوشی جدید به بازار عرضه می شود, قیمت گوشی قبلی پایین بیاید.

خب, ما گوشی گلکسی زد فولد 3 را یک نسخه سوم مناسب نمی نامیم زیرا که گوشی OG Fold دارای چند مشکل حاد بود که سامسونگ آنها را برطرف کرد. در این مقاله ما با گوشی گلکسی زد فولد 2 شروع می کنیم. بیایید ببینیم که چگونه سامسونگ گوشی تاشوی خود را اززد فولد 2 به زد فولد 3 توسعه داد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

طراحی و صفحه نمایش

  • اندازه صفحه نمایش گوشی زد فولد 3: صفحه نمایش اصلی 7.56 اینچ با رزولوشن 1768*2208 و رفرش ریت 120 هرتز
  • اندازه صفحه نمایش خارجی گوشی زد فولد 3: اندازه 6.23 اینچ با رزولوشن 832*2268 و رفرش ریت 120 هرتز

در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فود 2 باید بگوییم که همانطور که مشاهده می کنید ابعاد صفحه نمایش گوشی زد فولد 3, چه در قسمت بیرونی و هم در پنل صفحه نمایش تاشو همانند ابعاد صفحه نمایش گوشی زد فولد 2 است, و همچنین اینکه هر دو گوشی با رفرش ریت 120 هرتز ارائه می شوند.

بعلاوه, علاوه بر اینکه صفحه نمایش اصلی زد فولد 2 از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند, همانطور که از لیست FCC استنباط می کنید گوشی زد فولد 3 یک لایه دیجیتایزر قلم S Pen را نیز اضافه کرده است. آیا نسخه قلم S Pen گوشی زد فولد 3 بواسطه قلم اضافه ای که در آن هست قیمت بالاتری خواهد داشت؟ برخی از شایعات این امر را تصدیق می کنند.

رنگ ها و نسخه قلم S Pen

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

OG Flip پیشگام استفاده از پوشش Ultra Thin Glass (UTG) برای صفحه نمایش تاشو بود و این در حالی است که OG Fold هنوز روی یک پوشش پلی ایمید قرار دارد که ابتدا کاربران فکر می کردند این یک محافظ صفحه است.

زد فولد 3 نیز از شیشه فوق العاده باریک استفاده خواهد کرد, و این در حالی است که گفته می شود سامسونگ در حال آماده سازی استفاده از یک منبع جدید یعنی Corning امتحان شده و مورد اعتماد برای آن است. اگرچه سال گذشته Corning در حال توسعه  کاورهای UTG خودش برای گوشی های تاشو بود, اما سامسونگ با طراحی کارهایی که Dolnsys در خانه انجام می داد از مدل آلمانی آن یعنی Schott برای گوشی Z Fold 2 استفاده می کرد.

با این حال, قرارداد سه ساله انحصاری با Schott به معنی قیمت بالای کامپوننت ها بود, بنابراین Samsung Electronics, از آن موقع بدنبال جایگزینی برای آن است, و ما خوشحالیم که Corning موفق شد که فن آوری شیشه پوشش فوق العاده باریک خود را در زمان مقرر ارائه داد.

طراحی های پایانی روی ورق های ذیسک Corning, مانند نازک سازی, تصفیه شیمیایی و برش, همگی توسط یک شرکت کره ای انجام می شود اما هنوز هم, در نهایت, کمی رقابت سالم وارد زنجیره تأمین قطعات گوشی تاشو شده است.

این ممکن است به شایعه کاهش قیمت گوشی تاشوی بعدی سامسونگ نیز کمک کند. Ross Young تحلیلگر محبوب نمایشگر, با نکات بیشتر درباره مشخصات نمایشگر تلفن خمیده سامسونگ در سال 2021 بازگشته است.

ویژگی های صفحه نمایش گوشی جدید سامسونگ گلکسی زد فولد 3

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

  • اولین نمایشگر تاشو با دوربین زیر پنل
  • اولین صفحه نمایش تاشو با در اختیار داشتن UTG برای ورودی قلم S Pen
  • اولین صفحه نمایش تاشو که جایگزین پلارایزرهایی با فیلترهای رنگی برای کاهش ضخامت, افزایش و ضوح و کاهش نیرو شده است.
  • پشته فیلم نمایشگر در زد فولد 3 به دلیل دیجیتایزر قلم S Pen بسیار صخیم تر شده است.
  • لایه زیری محافظی در زیر کاور UTG وجود دارد که شبیه به همانی است که در Z flip 5G قرار دارد.
  • یک لایه پلیمری تقویت شده با کربن نیز برای بهبود دوام در زیر پانل اضافه می شود.

همانطور که می بینید حتی اگر قطرهای صفحه و اندازه کلی آنها به نظر نزدیک باشد موارد زیادی وجود دارد که زد فولد 3 را در بخش طراحی و نمایش از زد فولد 2 متمایز می کند. دوربین سلفی زیر نمایشگر به ظاهر و احساس متفاوت افزوده و علاوه بر این زد فولد 3 سبک تر و با دوام تر است.

مقایسه دوربین گوشی های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

  • دوربین عقب گلکسی زد فولد 3 و 2: دوربین اصلی 12 مگاپیکسل + دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل + دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسل 2x
  • دوربین سلفی گلکسی زد فولد 3: در صفحه نمایش اصلی 16 مگاپیکسل (زیر صفحه), کاور اسکرین 10 مگاپیکسل (دوربین پانچ)

در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فود 2 باید بگوییم که همانطور که در بالا ذکر شد, نیازی به گفتن نیست که خبر بزرگ بخش دوربین زد فولد 3 در مقابل زد فولد 2 معرفی یک دوربین سلفی زیر نمایشگر است. طبق گزارشات, سامسونگ سالهاست که روی دوربین های زیر پنل کار می کند و سرانجام امسال شاهد عملی شدن آن خواهیم بود.

هرچند آنچه در بخش دوربین عقب به دست خواهیم آورد, همان مجموعه سه گانه دوربینهای 12 مگاپیکسلی است – اصلی ، فوق عریض و تله – دقیقاً مانند گلکسی زد فولد 2 فعلی. با توجه به وعده دوربین زیر صفحه, ما بیشتر به بخش دوربین سلفی علاقه مند هستیم و  این ناامید کننده نیست. صفحه جلوی دارای سوراخ پانچی برای حسگر 10MP سامسونگ است، و این در حالی است که واحد زیر نمایشگر از رزولوشن 16 مگاپیکسلی برخوردار است و ما بیصبرانه منتظر امتحان کردن آن هستیم.

در حال حاضر گوشی هایی با دوربین زیر صفحه نمایش در بازار وجود دارند اما اجرای آنها موارد قابل توجهی را باقی می گذارد و اگر سامسونگ یکی از آنها را در زد فولد 3 گنجانده است, شرط می بندیم که این فناوری در نهایت برای زمان نخست آماده است. علاوه بر این, قرار دادن یک دوربین سلفی کمی پایین تر از صفحه نمایش برای دستیابی به صفحه نمایشی که با ناچ ها و پانچ ها خللی در آن ایجاد نشود, یک طراحی جالب برای سامسونگ است.

در مورد دوربین های عقب, انتظار بزرگنمایی پریسکوپ به سبک Galaxy S21 Ultra-style را نداشته باشید, جایی برای قرار دادن آن وجود نخواهد داشت و امید خود را نسبت به سنسور جدید GN2 پنجاه مگاپیکسلی توسط سامسونگ که می تواند کارهای زیادی را بهتر از دوربین قابل بحث در زد فولد 2 انجام دهد, حفظ نکنید. 

مقایسه ویژگی ها و عملکرد گوشی های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فود 2 باید بگوییم که گوشی گلکسی زد فولد 3 با چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام , با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی, مطمئناً عملکرد بهتری را نسبت به گلکسی زد فولد 2 با اسنپ دراگون 865 ارائه خواهد داد.

گلکسی زد فولد 3 با اجرای بر روی پلت فرم lahaina که نام مدل داخلی کوالکام برای چیپ ست اسنپدراگون 888 حرفه ای است, موفق می شود از پلت فرم kona (معروف به Snapdragon 865) در زد فولد 2 با حاشیه مناسب در رقابت پیشی بگیرد.

در حالی که هر دو گوشی نسبت به هر چیزی که با استفاده از Play Store می توانیم به آنها اضافه کنیم بسیار قدرتمند هستند, پردازنده جدیدتر امکان عکاسی محاسباتی با سرعت بیشتری را فراهم می کند به علاوه برای محاسبه تمام ورودی های S Pen و doodling دیجیتایزر که در صفحه نمایش زد فولد 3 ایجاد می شود, لازم است. 

مقایسه باتری و سرعت شارژ گوشی های گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 2

در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فود 2 باید بگوییم که در حالیکه سامسونگ از باتری 4380 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات از زد فولد 3 تا زد فولد 3 پشتیبانی می کند, اما باتری های این دو گوشی یکی از روش هایی است که موفق به کاهش هزینه ها شده و احتمالاً قیمت پایین تری را به شما معرفی می کند. در ابتدای ماه شنیدیم که سامسونگ در حال آماده سازی کاهش قابل توجهی در قیمت اولیه نمایندگان خط تلفن قابل تاشو 2021 خود است – گلکسی زد فولد 3 و گلکسی Z Flip 3.

مقایسه گلگسی زد فولد 3 و زد فولد 2

گرچه به نظر می رسد این روند برای بازاری که اکنون در نسخه سوم مدل خود قرار دارد یک روند پیش بینی شده به نظر برسد, اما سامسونگ به جای به روزرسانی ساده کیت پردازنده و دوربین, ویژگی های منحصر به فردی را در آن اضافه می کند. شایعه دوربین زیر نمایشگر  و پشتیبانی  از قلم S Pen در میان گوشی های تاشو بی نظیر خواهد بود و ارزش واقعی را به این زمینه می افزاید.

بنابراین, با توجه به اینکه سخت افزار اضافی مانند دیجیتایزر S Pen به گوشی اضافه می شود, چگونه ممکن است سامسونگ بتواند قیمت خرده فروشی گلکسی زد فولد 3 را کاهش دهد؟ خب, یکی از راه ها جایگزینی تأمین کنندگان گران قیمت در زنجیره با گزینه هایی است که تجربه خوبی در اختیار دارند اما می توانند با هزینه کمتری قطعه را تولید کنند.

سازندگان باتری ATL و BYD, دو غول بزرگ چینی در این زمینه به زنجیره تأمین گلکسی زد فولد 2 وارد شده اند با این هدف که جایگزین باتری های گران قیمت تر شوند. خب, گران قیمت یک کلمه نسبی است, با توجه به اینکه این گزارش ادعا می کند که باتری تلفن معمولی 6 تا 8 دلار هزینه دارد ، اما وقتی به تولید انبوه می رسید، هر بیت آن محاسبه می شود.

یکی دیگر از دستگاه های در پیش روی سامسونگ یعنی گلکسی Buds 2 به عنوان تأمین کننده باتری, از آمپرکس بیشتر بهره مند خواهد شد, زیرا ظاهراً سامسونگ برای سلولهای کوچک تقریباً 4 دلار – 5 دلار – نسبت به بسته های باتری بزرگتر که به تلفن ها وارد می شود, شارژ می شود. 

مقایسه قیمت گوشی های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2

بطور خلاصه بگویییم که, در سال 2021 سامسونگ در حال بهینه سازی هزینه های تولیدگوشی های تاشو خود به روش هوشمند با افزودن ویژگی هایی است که هزینه ای زیادی را در بر نخواهد داشت اما به تکامل این گوشی ها می افزایند, از این رو مشخصات و ویژگی های نسبتا قابل توجه از گلکسی زد فولد 3 نسبت به گلکسی زد فولد 2 وجود دارد.

گلکسی زد فولد 2 را می توان هم اکنون با 200 دلار افت قیمت از 1999.99 دلار شروع قیمت خود خریداری کرد یعنی قیمتی در حدود 42 میلیون تومان, که این قیمت همراه با هدایای سامسونگ ارائه می شود. با توجه به کاهش هزینه کامپوننت های سامسونگ, این قیمت و شاید حتی کمتر از آن, قیمت شروع زد فولد 2 خواهد بود.

تا زمانیکه سامسونگ قیمت گلکسی زد فولد 2 را به کمتر از 1500 دلار نرساند خرید زد فولد 3 نسبت به زد فولد 2 کاری غیر عاقلانه است. با توجه به اینکه مدل های حامل زد فولد 2 از قبل موجود نیستند و فقط نسخه قفل آن در حال حاضر توسط سامسونگ ارائه می شود, ما می خواهیم حدس بزنیم که زد فولد 2 یک گلکسی S20 را به نمایش می گذارد ، یعنی وقتی که قیمت زد فولد 2 کاهش پیدا کند تولید آن متوقف می شود.

منبع: PHONEARENA.COM

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید