مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هرکدام از آنها را بیان کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G

ارزش سری A گوشی های گلکسی سامسونگ با تولید گوشی گلکسی A72 بالا رفته است. آیا این یگ گوشی میان رده با صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا و دوربینی با پایداری اپتیکال تصویر است؟ ویژگی های پنهان, اغلب منحصر به سری S گوشی های گلکسی است.

با به خاطر نگه داشتن این موضوع, این سوال در ذهن شما بوجود می آید که, آیا باید گوشی میان رده امسال را خریداری کنم و یا گوشی پرچمدار سال گذشته را خریداری کنم. گوشی گلکسی S20 دیگر در فروشگاه های سامسونگ بطور رسمی به فروش نمی رسد, اما می توانید این گوشی را در فروشگاه های دیگر پیدا کنید.

گوشی گلکسی A72 با قیمت 449 دلاری, قیمتی کمتر از نسخه 4G آن دارد, و ممکن است که نسخه 5G آن بزودی وارد بازار نشود, پس بنابراین قیمت آن حتی در زمان تبلیغات هم کمتر از قیمت گلکسی S20 است. با این اوصاف, آیا ارزش دارد که منتظر گلکسی S20 بمانیم و یا اینکه به جای آن باید گلکسی A72 خریداری کنید.

در اینجا نگاهی سریع به ویژگی های هر کدام از این گوشی ها می اندازیم:

  • گوشی گلکسی A72 دارای قاب پشتی پلاستیکی است و این در حالی است که گوشی گلکسی S20 دارای قاب پشتی فلزی و شیشه ای است
  • گوشی گلکسی A72 مانند گوشی S20 دارای دوربین بزرگنمایی است, اما دوربین ماکرویی به آن اضافه شده است
  • گوشی گلکسی A72 دارای باتری بزرگ 5000 میلی آمپری است و گوشی گلکسی S20 دارای باتری 4000 میلی آمپری است
  • گوشی گلکسی A72 دارای  صفحه نمایش 6.7 اینچی است و در مقابل گوشی گلکسی S20 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است
  • گوشی گلکسی A72 دارای پردازشگر اسنپ دراگون 720G است و در مقابل گوشی گلکسی S20 دارای پردازشگر اسنپ دراگون 856 است
  • گوشی گلکسی A72 داری صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتز است و در مقابل گوشی گلکسی S20 داری رفرش ریت 120 هرتز است
  • قیمت گلکسی A72  از 450 تا 550 دلار است و در مقابل منتظر تخفیف قیمت برای گوشی گلکسی S20 هستیم
  • گوشی گلکسی S20 دارای صفحه نمایش خمیده Edge است
  • گوشی گلکسی A72 از هر دو جک هدفون و اسلات کارت microSD بهره می برد.

بنابراین کدام گوشی ارزش خرید بهتری را دارد؟ هر دو گوشی شبیه به هم هستند, اما مطمئنا A72 گوشی بزرگتری است. با این وجود, گلکسی S20 دارای صفحه نمایش خمیده Edge است. همچنین, گوشی گلکسی S20 با ساختار شیشه ای و فلزیش احساس برتری را به شما می دهد.

در بحث عملکرد, گوشی گلکسی S20 با پردازشگر اسنپ دراگون 856, اسنپ دراگون 720G را از رده خارج می کند. تعجب آور اینکه, دوربین گوشی گلکسی S20, دوربین گوشی گلکسی A72 را از رده خارج نمی کند, حتی در شرایط نور کم نیز نمی تواند آنرا از رده خارج کند. نظر ما؟ هنوز منتظر کم شدن قیمت S20 هستید و یا اینکه اگر بدنبال صفحه بزرگتری هستید, S20+ را انتخاب کنید. اگر واقعا علاقه ای به صفحه نمایش خمیده ندارید, گوشی گلکسی A72 را انتخاب کنید, آیا به عمر باتری بیشتری نیاز دارید و یا اینکه پس از مدتی می خواهید گوشی خود را دور بیندازید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G

طراحی و صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است, قطعا گوشی گلکسی A72 انتخاب سودمندتری برای شما خواهد بود. با صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی و همان ویژگی کیفیت صفحه نمایش AMOLED گوشی های پرچمدار, قطعا باید گوشی باشد که توجه شما را جلب می کند, درست است؟ بخصوص به این علت که رفرش ریت بالایی را در اختیار دارد, البته رفرش ریت آن 90 هرتز است. خب این گوشی از رنگ های سردتری برخوردار است و از صفحه نمایشی با کیفیت پایین تری نسبت به گوشی S20 برخوردار است, بعلاوه, این گوشی دارای گواهی روشناییی و گستره ای نیست که در هنگام تماشای فیلم های نتفلیکس تجربه HDR را برای شما به ارمغان بیاورد.

اندازه صفحه نمایش و کیفیت

گوشی گلکسی S20 قطعا تجربه فشرده بیشتری را به شما ارائه می دهد که ممکن است مورد علاقه شما نباشد. زمانیکه صحبت از مواد سازنده گوشی می شود, گوشی گلکسی S20 قطعا احساس بهتری را به شما می دهد. بازگشت اخیر گوشی های سامسونگ به پشت پلاستیکی همگی گوشی ها را به دنیای جدیدی وارد کرده است. اگر همیشه از قاب گوشی استفاده می کنید, به این نکته توجه کنید که از قاب بزرگی استفاده نکنید. همچنین گوشی S20 دارای صفحه نمایش دوگانه خمیده با لوگوی سامسونگ است که دوباره اینکه بیشتر مردم علاقه ی به آن ندارند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه ای به این گونه از صفحه نمایش ها ندارید, پس گوشی گلکسی A72 را انتخاب کنید.

چند خبر جالب دیگر اینکه, هر دو گوشی گلکسی A72 و گلکسی S20 دارای اسلات کارت حافظه microSD برای افزایش میزان حافظه هستند و در عین حال گوشی گلکسی A72 دارای جک هدفون است. همچنین هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو بهره می برند.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 5G و گلکسی S20 5G

دوربین

بر روی کاغذ, گوشی گلکسی A72 دوربین موثرتری دارد_ دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی. در واقع آن چیست؟ یک دوربین 4 تایی در عقب گوشی؟

گوشی گلکسی A72 دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی, یک دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. گوشی گلکسی S20 دارای یگ دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی, یک دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی و یک دوربین بزرگ نمایی 64 مگاپیکسلی است.

با وقتی که با گلکسی A72 گذراندیم متوجه شدیم که این گوشی دارای دوربینی با درجه حرارت رنگ سرد است. قطعا این گوشی با تصاویر واضح ارائه می شود, اما بنظر می رسد که نرم افزار آن وضوح بیشتری را ارائه می دهد.

نمونه عکس های گلکسی A72 و گلکسی S20

گوشی گلکسی A72 پایداری اپتیکال صفحه نمایشی را در دوربین اصلی ارائه میدهد, که هنوز این ویژگی در گوشی های میان رده کمتر به چشم می خورد. یکی از ویژگی های آن که مورد توجه زیاد قرار گرفته است, بهبود عملکرد آن در نور کم و پایداری ویدئو است که در این نمونه عکس ها مشاهده می شود و آنرا با گوشی های پرچمدار 2020 مطابقت می دهد. همچنین ویژگی های دیگری مانند حالت پرتره و دوربین فوق العاده وسیع در گوشی A72 وجود دارد که آنرا قابل رقابت با گوشی S20 می کند.

در بحث دوربین سلفی, سنسوری 32 مگاپیکسلی در جلوی گوشی وجود دارد. آیا این دوربین هر گونه چروکی را در صورت ما نشان می دهد؟ در بحث جزئیات دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گلکسی A72, دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی گلکسی S20 را از رده خارج نمی کند. هر دو گوشی از دوربین های قابل رقابتی استفاده می کنند و همچنین در گوشی گلکسی A72 میزان سفیدی و رنگ ها چیزی است که توجه ما را به خود جلب می کند.

ویژگی ها و عملکرد

قرار بود که گوشی گلکسی A72 در دو نسخه عرضه شود _ نسخه ای که با 5G و بدون 5G ارائه می شود. اما تا کنون هیچکدام از آنها را دریافت نکرده ایم. در حال حاضر, تنها یک نسخه از گلکسی A72 در بازار وجود دارد _ نسخه بدون 5G.

این گوشی با اسنپ دراگون کوالکام اسنپ دراگون 720G تامین می شود که کمی بالاتر از میان رده قرار می گیرد. اسنپ دراگون 2.84 گیگاهرتزی 865 در گوشی گلکسی S20 بطور مداوم در امتیازات بر اسنپ دراگون 720G غلبه می کند. پس بنابراین گوشی گلکسی S20 علارغم اینکه گوشی است که یکسال قدیمی تر از A72 است, هنوز گوشی قدرتمندتری به حساب می آید و همچنین زمانیکه صحبت از گیمینگ و کار های سنگین با گوشی به میان می آید, گوشی S20 گوشی قوی تری به شمار می آید. در کارهای روزمره, اپلیکیشن ها, چت ها, ایمیل ها و غیره, این گوشی عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

هر دو گوشی از حافظه 128 گیگابایتی بهره می برند که با درگاه کارت حافظه microSD قابل ارتقا هستند, اما در بحث رم, گوشی گلکسی S20 تا 12 گیگابایت را در خود جای می دهد. پس این یک گوشی عالی برای خودنمایی است, اما در بحث عملکرد و مولتی تسکینگ متفاوت است.

باتری و سرعت شارژ

با باتری بزرگتر 5000 میلی آمپری و شارژ سریع 25 واتی گوشی گلکسی A72 در مقابل باتری 4000 میلی آمپری گوشی گلکسی S20, دارای باتری بزرگتری است. علاوه بر این, گوشی S20 صفحه نمایشی با رزولوشن 1440p با رفرش ریت بالاتری از گوشی گلکسی A72 با پنل 1080p را ارائه می دهد. اگر شارژر از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار است پس گوشی گلکسی A72 ر ا انتخاب کنید.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید