مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا. مقایسه دوربین ها, عملکرد, طراحی, صفحه نمایش, پردازنده گرافیکی و مشخصات گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

گلکسی S21 اولترا در حال حاضر در حال پادشاهی کردن گوشی های اندرویدی است: با صفحه نمایش فوق العاده، عملکرد قدرتمند و دوربین زوم دوربرد، به نظر می رسد همه آن را با قیمتی که در واقع خیلی هم دیوانه کننده نیست، ارائه می دهد..

اما آیا آیفون 13 پرو مکس اپل می تواند نظر طرفداران اندروید را تغییر دهد و آنها را متقاعد کند که طرف دیگر را تغییر دهند؟

و در واقع کدام یک از این دو دستگاه بهتر است؟ در این مقاله، این دو پرچمدار محبوب را از همه طرف با هم مقایسه می کنیم: آیا عمر باتری بهبود یافته در آیفون 13 پرو مکس، گلکسی اس 21 اولترا را شکست می دهد؟ و مشخصات دوربین و عکس ها و فیلم های واقعی چطور؟ و در مورد عملکرد و تجربه استفاده از آنها چطور؟

این مقایسه یکی از حماسی ترین نبردهای گوشی های هوشمند پرچمدار باشد، پس بیایید مستقیماً وارد این نبرد شویم!

خلاصه مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

  • آیفون عریض‌ تر و سنگین‌ تر است، در حالی که Galaxy باریک‌ تر و راحت‌ تر در دست گرفتن است
  • صفحه نمایش OLED تطبیقی ​​120 هرتزی
  •  پردازنده Apple A15 در مقابل اسنپدراگون 888 در گلکسی
  • 6 گیگابایت رم در آیفون در مقابل 12 گیگابایت رم در گلکسی
  • دوربین زوم پریسکوپ در آیفون وجود ندارد
  • بهبودی بزرگ در عمر باتری آیفون، اما گلکسی همچنان باتری بزرگتر و 5000 میلی آمپر ساعتی دارد

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G و مقایسه گوشی های شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی S21 اولترا مشاهده کنید.

صفحه نمایش و طراحی

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

در بحث ظاهر گوشی ها باید بگوییم که این دو ظاهر و احساس متفاوتی دارند. هر دو, گوشی های بزرگی هستند، مطمئناً، اما این آیفون است که بزرگتر از این دو به نظر می رسد. دلیل آن این است که در حالی که گلکسی صفحه نمایش کمی مخروطی دارد، آیفون از یک صفحه نمایش کاملاً مسطح استفاده می کند و حاشیه های بزرگ تری در اطراف آن دارد.

گلکسی دارای طرف‌ های کمی خمیده است که گرفتن آن را کمی آسان‌ تر می‌کند، در حالی که آیفون دارای این ضلع‌ های براق صاف است که ظاهر خوبی دارند اما وقتی گوشی را در دست می‌گیرید کمی شارپ است و بدرستی در دست جای نمی گیرد. چیزی که جدید است همچنین این است که چگونه 13 پرو مکس دوباره کمی سنگین‌ تر شده و اکنون 240 گرم وزن دارد که بیشتر از وزن 229 گرمی S21 اولترا است.

هیچ کدام از این دو گوشی جک هدفون ندارند، که جای تعجب نیست، و آیفون از پورت لایتنینگ برای شارژ استفاده می کند در حالی که گلکسی با استاندارد صنعتی USB-C عرضه می شود.

وقتی صحبت از صفحه نمایش به میان می آید، شما یک پنل او ال ای دی 6.7 اینچی با وضوح 1284 در 2778 پیکسل در آیفون دریافت می کنید، در حالی که گلکسی دارای یک صفحه نمایش کمی بزرگتر 6.8 اینچی است که از وضوح کمی بالاتر و 1440p نیز پشتیبانی می کند. صفحه نمایش آیفون کمی پهن تر است، از نسبت تصویر 19.5:9 استفاده می کند، در حالی که گلکسی صفحه نمایش باریک تری با نسبت تصویر 20:9 دارد.

از نظر کیفیت و رنگ های خالص نمایشگر، سامسونگ در چند سال گذشته پیشرو بوده است و آیفون در واقع از پنل صفحه نمایش OLED ساخت سامسونگ استفاده می کند.

و با آیفون 13 پرو مکس، اپل کمی تداوم پیدا می‌کند و در نهایت یکی از هیجان‌ انگیزترین ویژگی‌ های جدید را که در سال 2020 در گلکسی عرضه شد، به ارمغان می‌آورد، و آن رفرش ریت سریع 120 هرتز بود! که با تجربه اسکرول روان در هر دو گوشی مطابقت دارد. اندازه و وضوح صفحه نمایش در آیفون مانند مدل سال گذشته باقی می ماند:

جالب است که در حالی که سوابق رسمی خلاف این را می گویند، ما حداکثر روشنایی را در آیفون نسبت به گلکسی اندازه گیری کردیم. در تست های ما، صفحه نمایش آیفون بیش از 1000 نیت روشنایی داشت، در حالی که گلکسی 889 نیت روشنایی داشت. به خاطر داشته باشید که برخلاف وب‌ سایت‌ های دیگر، ما در سطح 100 درصد سفید روی صفحه آزمایش می‌کنیم، بنابراین ممکن است برخی از تفاوت‌ هایی را که می‌بینید توضیح دهد (سایر وب‌سایت‌ها در سطوح سفید 1 درصد آزمایش می‌کنند، یک تفاوت بزرگ).

بیومتریک ها

ناچ Face ID در آیفون‌ ها برای اپل یک نقطه دردناک بوده است زیرا طرفداران اندروید دوست دارند آن را به سخره بگیرند، اما اکنون در تمام مدل‌ های آیفون 13 20 درصد کوچک‌ تر شده است. این یک تغییر کوچک است.

در مورد بیومتریک، آیفون 13 پرو مکس همچنان با گلکسی S21 اولترا تفاوت اساسی دارد. آیفون اسکنر اثر انگشت ندارد و به Face ID متکی است، در حالی که گلکسی دارای حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ ای است و فقط تشخیص چهره ۲ بعدی مبتنی بر تصویر دارد.

گلکسی S21 اولترا از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سریع‌ تری نسبت به نسل‌ های قبلی گلکسی استفاده می‌کند و اکثراً خوب بوده است، اما گاه به گاه اشتباه می‌کنیم و در مقایسه با اسکنرهای اثر انگشت سنتی گذشته، این اسکنر هنوز کندتر و کمتر قابل اعتماد است.

از طرف دیگر، Face ID در 13 پرو مکس بیشتر به خوبی مدل‌ های قبلی عمل می‌کند، نه بهتر و نه بدتر. و هنوز هم استفاده از آن با ماسک دردسر بزرگی است.

دوربین ها

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

آیفون 13 پرو مکس ممکن است از نظر ظرفیت باتری و سایر ویژگی‌ ها یک ارتقاء بزرگ باشد، اما نمی‌تواند کاملاً با تطبیق‌ پذیری دوربین گلکسی S21 اولترا مطابقت داشته باشد.

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی و فوق عریض هستند، اما در حالی که آیفون تنها دارای یک لنز زوم تکی با زوم 3 برابری است، گلکسی با دو لنز زوم، یکی با زوم 3 برابر و دیگری با زوم 10 برابر، ارائه می‌شود که در هنگام زوم، برد بسیار بیشتری به آن می‌ دهد. 

تفاوت این دوربین ها در مشخصات در اینجا آمده است:

  • دوربین عریض – 12 مگاپیکسل در آیفون در مقابل 108 مگاپیکسل در گلکسی، فاصله کانونی 26 میلی متر در مقابل 24 میلی متر، دیافراگم f/1.5 در آیفون در مقابل f/1.8 در گلکسی
  • دوربین فوق عریض – 12 مگاپیکسل در هر دو، 13 میلی‌متر در هر دو، دیافراگم f/1.8 در آیفون در مقابل f/2.4 در گلکسی
  • دوربین تله فوتو – زوم 3 برابری روی هر دو گوشی
  • زوم برد بلند — دوربین پریسکوپ 10 برابری فقط در Galaxy S21 Ultra

اپل این سنسورها و لنزهای کاملاً جدید را در آیفون 13 پرو مکس دارد و همانطور که می بینید، دیافراگم بسیار بازتری برای دوربین های اصلی و فوق عریض دریافت می کنید که به آنها کمک می کند نور بسیار بیشتری جمع آوری کنند و در شب توانایی بسیار بیشتری داشته باشند.

از نظر ویژگی‌ های دوربین، اپل استایل‌ های عکاسی را اضافه می‌کند، که فیلترهایی روی استروئیدها هستند که به شما امکان می‌ دهند یک ظاهر سفارشی ایجاد کنید و از آن در تمام عکس‌های خود استفاده کنید، یا فقط یک بار، در مقایسه با ویژگی‌ های استانداردی که می‌ توانید در گلکسی استفاده کنید.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

می توانید متوجه شوید که گلکسی با دوربین اصلی عکس کمی عریض‌ تر می‌گیرد، و همچنین معمولاً رنگ‌ های شادتر و نوردهی روشن‌ تری دارد، اما این بستگی به صحنه دارد. آیفون همچنین به دنبال این ظاهر متضاد تر با سایه های عمیق تر است.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

در حالی که هر دو در زوم 3 برابری کاملاً مشابه هستند، گلکسی آن را با زوم دوربرد، به ویژه با لنز پریسکوپ 10 برابری، خرد می کند.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

در نور کم، هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند، اما گلکسی اکنون این رنگ‌ های خاموش‌ تر را دارد، در حالی که به نظر می‌ رسد آیفون کمی اشباع بیشتری را برای پخش بیشتر تصویر اضافه می‌کند.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

اما چیزی که سامسونگ فاقد آن است، حالت شب برای دوربین فوق عریض است، در حالی که آیفون با دوربین فوق عریض نور بسیار بیشتری می گیرد و عکس بسیار تمیزتری می گیرد.

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

هر دو گوشی اکنون از حالت ماکرو برای عکس‌ها و ویدیو ها پشتیبانی می‌کنند، این ویژگی قبلاً در آیفون وجود نداشت.

ویژگی ویدیویی عالی آیفون امسال، حالت سینمایی نام دارد و چیزی شبیه به ویدیوی حالت پرتره است که در گلکسی دارید… اما نه به طور کامل. به طور خودکار می داند که چه زمانی فوکوس را تغییر دهد، و برخلاف هر گوشی دیگری، می توانید فوکوس را روی یک ضبط قبلی (که با آیفون 13 گرفته شده است) تغییر دهید.

آیفون 13 پرو مکس همچنین دارای یک اسکنر LiDAR است که برای واقعیت افزوده و فوکوس آسان‌ تر برای پرتره‌ های شبانه مفید است. شما چنین اسکنری را در Galaxy دریافت نمی کنید.

کیفیت صدا و اسپیکرها

بدون جک هدفون در هر دو گوشی، اپل و سامسونگ به آرامی مشتریان را به سمت هدفون‌ های بی‌سیم سوق می‌دهند.

هر دو گوشی دارای سیستم بلندگوی دوگانه با یک بلندگوی “اصلی” در پایین و یک بلندگوی ثانویه هستند که در گوشی در بالا قرار دارد. اما با وجود این شباهت فنی، کیفیت واقعی صدایی که از آن بلندگو ها می آید بسیار متفاوت است. به ویژه گلکسی S21 اولترا ناامید کننده است زیرا در حالی که بلند می شود، صدای آن به دلیل عدم عمق متعادل به نظر نمی رسد.

آیفون پروفایل صدایی پر رونق‌ تر با وضوح بسیار بیشتر در پایین‌ ها (تا آنجایی که در گوشی ممکن است) دارد، در حالی که اواسط و اوج خوبی را حفظ می‌کند. اما اگر به کیفیت صدا اهمیت می دهید، آیفون گزینه بهتری است.

مقایسه عملکرد

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

اپل در زمینه عملکرد گوشی های هوشمند پیشتاز است و تراشه جدید اپل A15 Bionic در آیفون 13 پرو مکس بار دیگر سریع ترین تراشه در این صنعت است. گلکسی به بهترین تراشه کوالکام اسنپ دراگون 888 برای مدل آمریکایی مجهز شده است، در حالی که مدل های بین المللی S21 اولترا با پردازنده Exynos 2100 ساخت سامسونگ بسیار کندتر عرضه می شوند.

در حالی که آیفون از مزیت سرعت پردازش برخوردار است، گلکسی با 12 گیگابایت رم در مقایسه با 6 گیگابایت رم در آیفون عرضه می‌شود که به باز نگه داشتن برنامه‌ های بیشتر در پس‌ زمینه کمک می‌ کند و برای مولتی تسکینگ خوب است.

در زیر می توانید بنچمارک های A15 و نحوه مقایسه آنها با نسخه Exynos 2100 اس 21 را بیابید:

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

بنابراین, اپل اکنون برتری خود را در قدرت عملکرد نسبت به رقابت اندروید افزایش داده است. A15 بر اساس همان فناوری 5 نانومتری A14 ساخته شده است، اما گفته می شود اپل برای رسیدن به آن سرعت CPU و حافظه پنهان را افزایش داده است. جالب اینجاست که خود اپل گفته که A15 نسبت به رقبا 50 درصد CPU سریعتر و 30 درصد GPU سریعتر دارد.

پردازنده گرافیکی و عملکرد گیمینگ

با نگاهی به عملکرد پردازنده گرافیکی، می بینیم که آیفون 13 پرو مکس بسیار جلوتر از S21 اولترا است. آیفون در واقع با امتیاز 3000 در معیار 3D Mark Wildlife Extreme، سه برابر بالاتر از Galaxy! به سرعت به حدود 2400 می رسد، اما حتی پس از آن افت، بیش از دو برابر سریعتر است. به نظر می‌ رسد اپل می‌تواند از فرم بزرگ‌تر پرو مکس استفاده کند تا به GPU اجازه دهد تا آزادانه کار کند و می‌توان گفت، این بهترین عملکرد گرافیکی در بین هر گوشی 2021 است و هیچ گوشی دیگری به پای آن نمی رسد.

این دو گوشی از نظر میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی کاملاً مشابه هستند: مدل‌ های پایه هر دو دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند، به علاوه می‌توانید هزینه اضافی پرداخت کنید و مدل‌های 256G یا 512G را دریافت کنید. آیفون 13 پرو مکس همچنین اولین آیفونی است که شایعه شده است با گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی عرضه می شود. به خاطر داشته باشید که گلکسی S21 اولترا مانند مدل های قبلی سامسونگ فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را ارائه نمی دهد.

باتری و شارژ

در حالی که تمام مدل‌های آیفون 13 به نوعی افزایش باتری را دارند، آیفون 13 پرو مکس بیشترین میزان را دارد.

اپل ظرفیت دقیق باتری آیفون 13 پرو مکس را فاش نمی کند، اما خرابی های دستگاه نشان می دهد که باتری 4352 میلی آمپر ساعتی دارد که برخلاف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که اعداد باتری به تنهایی گویای همه چیز نیستند زیرا اندروید و iOS کاملاً متفاوت هستند، بنابراین بیایید نگاهی به آزمایش‌های دقیق باتری PhoneArena خود در زیر بیاندازیم:

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

دیدن افزایش باتری که اپل با این آخرین مدل پرو مکس به دست آورده است، شگفت‌ انگیز است، این مدل برتری قابل توجهی نسبت به گلکسی S21 اولترا دارد که آزمایش‌ های مشابهی را پشت سر گذاشته است.

در قسمت جلوی شارژر … خوب ، انتظار شارژر در جعبه را نداشته باشید … روی هر کدام! هم اپل و هم سامسونگ 20 دلار اضافی برای شارژر سریع از شما دریافت خواهند کرد.

متأسفانه، هیچ یک از این دو گوشی از سرعت شارژ قابل توجهی پشتیبانی نمی کنند: در 20 وات، آیفون حدود 2 ساعت و کمی برای شارژ کامل طول می کشد، در حالی که گلکسی با کمی بیش از 1 ساعت بسیار سریع تر است، اما هیچ کدام نزدیک به زمان شارژ 30 دقیقه ای که در گوشی های برندهایی مانند OnePlus مشاهده می کنیم.

مقایسه مشخصات گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

و در اینجا مقایسه دقیق مشخصات بین آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا است.

بنابراین در پایان روز، آیفون 13 پرو مکس برخی ارتقاءهای خوشایند را به همراه دارد، مانند بهترین عمر باتری تا کنون در یک آیفون، و بهبودهایی در تمام دوربین‌ها، اما نمی‌تواند کاملاً با زوم دوربرد در گلکسی مطابقت داشته باشد. 

این دو دستگاه بسیار متفاوت باقی می مانند که هر دو از نظر شکوه و عظمت XL و عمر باتری طولانی خود عالی هستند.

به سختی می توان نتیجه گرفت که یکی از دیگری بهتر است، اما اگر توصیه هایی را بخواهید، ما یک آیفون را برای افرادی که iOS و اکوسیستم اپل را دوست دارند و قصد دارند از AirPods، Apple Watch یا کار با دستگاه مک استفاده کنند، پیشنهاد می کنیم. و به راحتی می تواند فایل های AirDrop را انجام دهد. همچنین آیفون همچنان سریع‌ تر از این دو است، عملکرد بازی بی‌ نظیر است و از نظر عمر باتری برتری دارد. از سوی دیگر، گلکسی S21 اولترا برای افرادی که به باز بودن اکوسیستم اندروید و اینکه چگونه شما را به محصولات خاصی محدود نمی‌کند، ارزش زیادی قائل هستند، انتخاب واضحی خواهد بود. گلکسی قابل شخصی‌سازی‌ تر به نظر می‌رسد، بدیهی است که اگر بخواهید با دوربین بزرگ‌ نمایی کنید، مزیت بزرگی دارد، و مهم‌تر از همه، جمع‌ و جورتر بودن و کار با یک دست آسان‌تر است.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید