مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

در این مقاله قصد داریم تا  مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنها را باز گو کنیم.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

سامسونگ رسما گوشی گلکسی S21 اولترا را عرضه کرده است و برای اولین بار در سری های گوشی S این شرکت از قلم S Pen پشتیبانی می کند, حتی با اینکه خود گوشی قلم S Pen را در اختیار ندارد اما این گوشی شبیه به گوشی های سری نوت است.

آیا این بدین معنی است که اگر قصد دارید تا گوشی خوبی را خریداری کنید باید گوشی گلکسی S21 اولترا را بجای گوشی گلکسی نوت 20 اولترا خریداری کنید؟ و چه تفاوت هایی مابین گوشی گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا وجود دارد؟

پس بیایید دقیق تر به بررسی این گوشی ها بپردازیم و مزایای گوشی گلکسی S21 اولترا را نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا بیان کنیم.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

مقایسه صفحه نمایش, طراحی و پشتیبانی از قلم S Pen گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

در بحث مقایسه طراحی های گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا باید بگوییم که گوشی گلکسی S21 اولترا گوشی باریک تر و در عین حال ضخیم تری است و این در حالی است که گوشی گلکسی نوت 20 اولترا دارای طراحی مستطیلی شکل شفافی است.

هر دو گوشی بزرگ هستند اما تفاوت مهمی که مابین این دوگوشی وجود دارد طراحی این دو گوشی است. گوشی نوت به این شکل مستطیلی با گوشه های تیز قابل تشخیص است که شبیه به هیچ گوشی دیگری نیست و نسبت به یک گوشی معمولی نیز کمی پهن تر است و این در حالی است که گوشی گلکسی S21 اولترا داری شکل باریک تر و گوشه های گرد است. از سوی دیگر گوشی S21 اولترا دارای مدل جدید دوربین است که با کناره های فلزی گوشی ترکیب شده و بسیار شیک به نظر می رسد. گوشی S21 اولترا نیز کمی ضخیم تر است: نه زیاد بلکه به اندازه کافی قابل توجه است و اگر از کیسی که به همراه گوشی است استفاده کنید این ضخامت بیشتر نمایان می شود.

و البته اینکه به این علت که برای اولین بار است که سری گوشی های S از قلم S Pen پشتیبانی می کند کاربران خلاق دلایل بیشتری برای خرید گوشی S21 اولترا دارند. البته قلم S Pen در این سری از گوشی ها وجود ندارد اما شما می توانید آنرا جداگانه خریداری کنید و یا اینکه این قلم را در کیس مخصوصی جای دهید.

هیچکدام از این دوگوشی دارای جک هدفون نیستند و همانطور که در گوشی های قبلی سامسونگ نیز مشاهده کردید این گوشی دارای محفظه اسلات کارت برای microSD نیست.

همچنین گوشی گلکسی S21 اولترا اندازه صفحه نمایش نسبتا بزرگتری دارد در ظاهر تفاوت تنها 0.1 اینچ است اما گوشی نوت بزرگتر است و همچنین صفحه نمایش بزرگتری را در اختیار دارد.

هنوز گوشی گلکسی S21 اولترا گوشی جدیدتری نسبت به گوشی گلکسی نوت 20 اولترا است و از ویژگی های فن آوری بیشتری بهره می برد: این گوشی با بیشترین وضوح تصویر در میان گوشی های هوشمند وارد بازار شده است (در زمان نیاز تا 1500 نیت وضوح تصویر بالا می رود) و شما می توانید آنرا کاملا در معرض نور خورشید قرار دهید و متوجه شوید که خروجی رنگ آن عملکرد خوبی را دارد.

هر دو گوشی از جزئیات بیشتر با وضوح بالا پشتیبانی می کنند و جالب اینکه گلکسی نوت 20 اولترا در رزولوشن بالا از رفرش ریت 120 هرتز نمی تواند استفاده کند و این در حالی است که گلکسی S21 اولترا از این آپشن بهره می برد. تنظیم رفرش ریت 120 هرتز در دو گوشی دینامیک است بدین معنی که تنها در زمانی که احتیاج به آن داشتیم عمل می کند و این در حالی است که در بقیه زمان ها این دو گوشی برای صرفه جویی در مصرف باتری از رفرش ریت پایین تری استفاده می کنند.

علاوه بر فن آوری جدید LTPO و رفرش ریت دینامیک دانه ای نر, صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 اولترا در اکثر متریک های قابل اندازه گیری  از صفحه نمایش گلکسی نوت 20 اولترا بزرگتر است. و همانطور که نتیجه آزمایش های ما نشان داد, گوشی گلکسی S21 اولترا داری صفحه نمایش روشن تری است.

نتنها در موارد جداگانه وضوح تصویر آن به 1500 نیت هم می رسد, بلکه در کاربردهای روزانه به بیشتر از آن هم می تواند برسد که در زمانیکه در فضای باز هستیدمزیت خوبی نسبت به گوشی گلکسی نوت اولترا است. آخرین و نه مهمترین مورد این است که گوشی گلکسی S21 اولترا رنگ صفحه نمایش بهتری را در اختیار دارد.

زمانیکه صحبت از مقایسه ویژگی ها می شود, یک دیجیتایزر برای پشتیبانی از قلم S Pen وجود دارد و دقیقا مانند گلکسی نوت 20 اولترا ارائه می شود اما از یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش با فضای بیشتری از حسگر گوشی نوت برخوردار است که در سرعت باز کردن قفل صفحه از گوشی نوت 20 اولترا نیز پیشی می گیرد. بطور کلی, گوشی گلکسی S21 اولترا در تمامی ویژگی های متریک صفحه نمایش بهتر از گوش گلکسی نوت 20 اولتراست و این نتنها مربوط  برتری این گوشی نسبت به گوشی نوت می شود بلکه در مورد برتری گوشی گلکسی S21 اولترا نسبت به بقیه گوشی ها نیز صدق می کند.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

عملکرد گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

در بحث عملکرد گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا باید بگوییم که گوشی گلکسی S21 اولترا با آخرین و قدرتمندترین چیپست کوالکام تامین می شود, اسنپ دراگون جدید 888 که در مقایسه با نسل قدیمی اسنپ دراگون 865+ گوشی گلکسی نوت 20 اولترا چیپست بسیار بهتری است.

چیپست جدید اسنپ دراگون 888 به لطف فرایند ساخت جدیدتر 5 نانومتری که امکان ترانزیستورهای بیشتر و عملکرد بالاتر را فراهم می کند بدون تاثیر زیادی در مصرف برق, جهشی در عملکرد را ارائه می دهد. این بدین معنی نیست که گوشی گلکسی نوت 20 اولترا کند باشد, قطعا اینطور نیست, اما اگر قصد دارید تا پیشرفته ترین فن آوری را در اختیار داشته باشید, گوشی گلکسی S21 بهترین گزینه است.

در آزمایشی که انجام دادیم از مدل اگزینوس برای هر دو گوشی استفاده کردیم و مشاهده کردیم که سامسونگ عملکرد عالیی را با اگزینوس 2100 در گوشی گلکسی S21 اولترا ارائه داده است ( نسخه آمریکایی این گوشی با اسنپ دراگون 888 و همان عملکرد مشابه تامین می شود).

همچنین هر دو گوشی با حافظه اولیه 128 گیگابایت ارائه می شوند اما تنها گوشی نوت است که دارای اسلات microSD است. گوشی گلکسی S21 اولترا اولین گوشی پرچمداری است که اسلات کارت microSD را ندارد. بمنظور جبران نداشتن اسلات کارت microSD در گلکسی S21 اولترا, سامسونگ نسخه256 گیگابایت و حتی نسخه 512 را نیز ارائه می دهد که این یک استراتژی است که اپل نیز در گوشی های خود بکار می برد.

در بحث اتصال 5G هر دو گوشی از 5G پشتیبانی می کنند, اما در اینجا گوشی گلکسی S21 این مزیت را نسبت به گوشی گلکسی نوت 20 اولترا دارد که دارای مودمی در چیپ خود است که به این گوشی این امکان را می دهد که در بحث مصرف برق مقرون به صرفه تر باشد.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

دوربین گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

در بحث مقایسه دوربین گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا باید بگوییم که گوشی نوت 20 اولترا همه را با حلقه های فلزیی که در اطراف لنزهایش قرار دارد و با سبک زیبای دوربینش شگفت زده کرده است و به گوشی ظاهری شیک و زیبا داده است. اما وقتی که صحبت از دوربین واقعی گوشی ها می شود, این گوشی گلکسی S21 اولترا است که شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. سال گذشته, سامسونگ 100X Space Zoom را در گوشی گلکسی S20 اولترا معرفی کرد, اما بسیاری از کاربران اعتراض داشتند که بزرگنمایی 50X و بیشتر به سختی قابل استفاده است. سامسونگ این مسئله را مورد نظر قرار داد و بزرگنمایی گوشی گلکسی نوت 20 اولترا را کاهش داد و هم اکنون تنها از بزرگنمایی 50X پشتیبانی می کند.

خب, با گوشی گلکسی S21 اولترا, بزرگنمایی 100X دوباره بازگشته است اما این بار با کیفیتی بهتر.

گوشی گلکسی S21 اولترا به خاطر لنز پریسکوپ بزرگنمایی 10X قادر به برگرداندن این بزرگنمایی است که این بزرگنمایی بلندترین رنج بزرگنمایی است که تاکنون در گوشی های سامسونگ وجود داشته است و همچنین این دوربین با بزرگنمایی دیجیتال هوشمند ترکیب شده تا به بزرگنمایی 100X دستیابی پیدا کند. با این وجود, لنز بزرگنمایی 10X بدین معنی است که وقفه بزرگی مابین 1X و 10X وجود دارد و به همین علت است که سامسونگ از لنز تله فوتوی ثانویه 3X استفاده می کند. هر دو لنز تله فوتو از پایداری اپتیکال تصویر بهره می برند که برای گرفتن عکس های واضح در آن رنج از بزرگنمایی بسیار مهم هستند. تمامی این ویژگی ها براحتی گوشی گلکسی S21 اولترا را تبدیل به گوشیی می کند که دارای دوربین با بزرگنمایی عالی است.

تغییر جالب دیگر در دوربین اصلی ایجاد شده و در گلکسی S21 اولترا بیشتر به چشم می خورد: این گوشی عکس های 24 میلی متریی را نسبت به بیشتر گوشی ها که عکس های 26 میلی متری را می گیرند می گیرد و اگرچه ممکن است که تفاوت آنچنانیی به نظر نرسد, اما دیدگاه متفاوتی با عکس های گرفته شده با دوربین اصلی به شما می دهد.

خبر مهم در مورد گلکسی S21 اولترا بزرگنمایی و دوربین پریسکوپ 10X است, پس بیایید آنرا در مقابل گلکسی نوت 20 اولترا آزمایش کنیم:

در این مورد تفاوت زیادی به چشم نمی خورد, اما این تفاوت را تنها اشخاصی تشخیص می دهند که بسیار به این مسئله دقت می کنند.

ما نسبت به بهبود عکس هایی که در نور کم گرفته می شوند خیلی خوشحال هستیم. در تصاویری که در پایین مشاهده می کنید, ما از Scene Optimizer استفاده کرده ایم که در واقع حالت خودکار سامسونگ برای دوربین است که در گوشی S21 اولترا هوشمندتر از نوت 20 اولترا بود. در صورت نیاز بیشتر از نوردهی طولانی تر استفاده می شود و عکس های در شبی را تولید می کند که دیگر آن رنگ نارنجی را ندارد و جزئیات بهتری را ارائه می دهد.

عکس های با نور کم

همچنین گوشی S21 اولترا در بحث فیلم برداری پیشرفت هایی را داشته است: اولین اینکه, این گوشی از فوکوس خودکار لیزری بمنظور کمک به رفع مشکل فوکوسی که در گوشی S20 اولترا وجود داشت پشتیبانی می کند. دوم اینکه, این گوشی فیلم برداری با کیفیت 8K را در 24 فریم در ثانیه مقدور می سازد و این توانایی را دارد تا صفحه نمایشی با کیفیت را از آن فیلم را ارائه دهد, بنابراین این مشکل برای شما ایجاد نمی شود که آیا عکس می گیرید و یا فیلم. البته, تمرکز اصلی ما روی بزرگنمایی شگفت انگیز این گوشی است, نگاهی به این ویدئویی که با بزرگنمایی 10X در گوشی گلکسی S21 اولترا گرفته ایم بیندازید:

 

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

باتری و سرعت شارژ گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

  • باتری 5000 میلی آمپری گلکسی S21 اولترا در مقابل باتری 4500 میلی آمپری گلکسی نوت 20 اولترا
  • شارژ سریع 25 وات در هر دو گوشی

در بحث مقایسه باتری گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا باید بگوییم که گوشی گلکسی S21 اولترا با باتری بزرگتری ارائه می شود. این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری است که در مقایسه با باتری 4500 میلی آمپری گلکسی نوت 20 اولترا باتری بزرگتری است و از لحاظ اندازه نیز 10 درصد بزرگتر است. این یک آپگرید قابل ملاحظه است و در آزمایش ما گوشی گلکسی نوت 20 اولترا دارای باتری متوسطی بود و نه به این اندازه که شما از گوشیی در این اندازه انتظار دارید.

آزمایش مرورگری اینترنت ( وای فای با وضوح تصویر 200 نیت)

در ساده ترین آزمایش ما, مرورگری اینترنت, گوشی گلکسی S21 اولترا بیشترین امتیاز را در گوشی های پرچمدارای که اخیرا آنها را تست کردیم کسب کرد: استفاده از این گوشی در مدت 14 ساعت و 43 دقیقه در حالت 120 هرتزو بیشتر از 16 ساعت در حالت 60 هرتز. همچنین این آزمایش را با رزولوشن بالاتر WQHD انجام دادیم و نتیجه آن تفاوتی را با رزولوشن پایین تر در بر نداشت, پس اگر قصد دارید تا از رفرش ریت روان تر 120 هرتز استفاده کنید, می توانید با استفاده از رزولوشن WQHD از این گوشی لذت ببرید.

آزمایش یوتیب

آزمایش دوم ما در مورد استریم کردن ویدئوهای یوتیوب با همان کیفیت 1080 پیکسل بود, گوشی گلکسی S21 اولترا دوباره امتیاز بیشتری را نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا کسب کرد. امتیاز استفاده از آن در 8 ساعت و 53 دقیقه چیزی نیست که تاکنون وجود نداشته است, اما در نوع خودش امتیاز بالایی به حساب می آید.

آزمایش بازی های سه بعدی

آخرین آزمایشی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد آزمایش بازی های سه بعدی است و اگر بازی هایی را با گوشی همانند Call of Duty و Minecraft  انجام می دهید, این آزمایش همان چیزی است که برای شما از اهمیت خاصی برخوردار است. اگرچه دو آزمایش دیگر در مورد CPU بودند, اما این آزمایش در مورد GPU و یا کارت گرافیکی است و نشان می دهد که به چه مقدار این آزمایش موثر است.

اولین نتیجه ما در 60 هرتز در هر دو گوشی عالی است, اما دوباره اینکه گوشی گلکسی S21 اولترا پیش تر است. هنوز بازی هایی همانند Call of Duty Mobile از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی کنند اما بازی های دیگری مانند Minecraft از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کنند. جالب این است که متوجه خواهید شد که چگونه رفرش ریت 120 هرتز باتری شما را در بازی کاهش می دهد. اگر شما نگران عملکرد عالی هستید پس از رفرش ریت 120 هرتز در بازی استفاده کنید, اما اگر قصد دارید تا میان عملکرد گوشی و باتری تعادل ایجاد کنید پس باید از رفرش ریت 60 هرتز برای بازی استفاده کنید.

شارژ گوشی

در مقایسه شارژ گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت اولترا باید بگوییم که گوشی گلکسی S21 اولترا همانند گوش گلکسی نوت 20 اولترا از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند. جالب این است که گفته می شود که این اولین گوشی سامسونگ است که بدون داشتن شارژری در جعبه عرضه می شود. درون جعبه کابل USB-C وجود دارد, اما همانند گوشی های سری آیفون 12 نیاز به این دارید که شارژر جداگانه ای را خریداری کنید. نمی توانیم بگویییم که از این موضوع خوشحالیم به این علت که گوشی گلکسی نوت 20 اولترا با شارژری در درون جعبه ارائه می شود.

جالب اینجاست که سرعت شارژ گوشی گلکسی S21 اولترا کمتر از نوت 20 اولترا است. تقریبا یک ساعت و نیم طول می کشد تا گوشی گل

سی S21 اولترا شارژ شود و این در حالی است که گوشی نوت 20 اولترا تنها کمی بیشتر از سک ساعت طول می کشد تا به شارژ کامل برسد.

همچنین هر دو گوشی از شارژ بی سیم با سرعت 15 وات پشتیبانی می کنند که همراه با شارژری هستند که باید آنرا بصورت جداگانه خریداری کنید. همچنین هر دو گوشی از شارژ معکوس وایرلس پشتیبانی می کنند, بنابراین شما می توانید هدفون و اسمارت واچ خود را بر روی پشت گوشی قرار دهید که می تواند بعنوان پاوربانک بی سیم برای شما عمل کند.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

قیمت گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا

چیزی که در پایان در مورد مقایسه قیمت گوشی های گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا قصد داریم بگوییم این است که شرایط بازار سامسونگ را مجبور کرده است تا در سال 2021 قیمت گوشی های پرچمدار خود را پایین بیاورد. و اگرچه در سال گذشته سامسونگ گوشی پرچمدار S20 اولترا را با قیمت 1400 دلاری راه اندازی کرد یعنی قیمتی در حدود 30 میلیون تومان, امسال گوشی گلکسی S21 با قیمت 1200 دلاری ارائه شد یعنی قیمتی در حدود 26 میلیون در زمان راه اندازی این گوشی.

با حذف شارژر در جعبه این گوشی, ممکن است که سامسونگ مشتری ها را نسبت به خود شاکی کند, اما اگر این حذف شارژر منجر به کاهش قیمت این گوشی شود, ممکن است ارزش آنرا داشته باشد.

در مورد گوشی گلکسی نوت 20 اولترا, قیمت این گوشی از 1300 دلار یعنی 28 میلیون تومان شروع شد, اما چند ماه بعد قیمت آن به 1000 دلار یعنی 22 میلیون تومان در بسیاری از فروشگاه ها کاهش پیدا کرد.

  • سامسونگ گلکسی S21 اولترا 5G _ نسخه 128 گیگابایت آن 23 میلیون تومان, نسخه 256 گیابایت آن 24 میلیون و نسخه 512 گیگابایت آن 25 میلیون تومان است
  • سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا 5G _ نسخه 128 گیگابایت آن 22 میلیون تومان است

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید