مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A32(4G): هر دو گوشی میان رده قدرتمند

در این مقاله مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گلکسی A32 را مورد بررسی قرار می دهیم و مشخصه ها و ویژگی های هر دو گوشی را به معرض نمایش می گذاریم.

زمانیکه گلکسی A32 روانه بازار شد بعلت تصمیم سامسونگ برای تجهیز این گوشی با صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا همگی شگفت زده شدند, در عین حال, گلکسی A52 شگفتی های بیشتری را در آستین خود داشت. گذشته از همه اینها, گلکسی A52 گوشی گران تری است و بخاطر آن ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد. اما آیا گلکسی A52 گلکسی A32 را از رده خارج می کند و آیا این دلیل آن است که این گوشی ارزان قیمت فقط چند هفته قبل از اینکه Galaxy Awesome Unpacked روانه بازار شود روانه بازار شد؟

ممکن است که هرگز متوجه آن نشویم, اما این بدان معنی نیست که مقایسه این دو گوشی چیز بی معنی شود. بر عکس, ممکن است که ما را به حقیقت نزدیک تر کند و یا حداقل, درک روشن تری از نحوه توزیع زمان و منابع سامسونگ بین دو مدل جدید کA خواهد داشت. نکته: بنظر می رسد تعصب مثبت تری نسبت به گلکسی A52 وجود داشته باشد.

برای کمی جستجو, گلکسی A52 در نمونه های 4G و 5G راه اندازی شد. بر خلاف گلکسی A32 که نسخه 5G آن پایین تر از نسخه 4G بود, اما گلکسی A52 5G این بار گزینه بهتری است.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A32 و گلکسی A52

گلکسی A32 و گلکسی A52 از خیلی جهات نیز تفاوت دارند, اما از آنجا که ما از قبل می دانیم که گلکسی A32 5G در چند زمینه مهم فاقد ویژگی هایی است, ما فعلا آنرا نادیده خواهیم گرفت و تمرکز خود را بر روی گلکسی A32 4G و  اینکه چگونه با گوشی جدیدتر و گرانتر گلکسی A52  مقایسه می شود می گذاریم.

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ بعنوان یک یادآوری اگر فکر می کنید که ما نسبت به گوش های ارزان قیمت ناعادلانه رفتار می کنیم, اما باید بگوییم که تنها مزیت A32 5G نسبت به نسخه 4G آن در داشتن چیپست MediaTek Dimensity 720 5G است. فراتر از آن, نمونه 5G صفحه نمایشی با رزولوشن پایین تر 60 هرتز TFT HD , دوربین اصلی با رزولوشن پایین تر, دوربین عمق و سلفی و سنسور اثر انگشت جانبی به جای سنسور در نمایشگر دارد و با این وجود برخی از ویژگی ها را باید بعنوان یک مزیت در نظر بگیریم.

مقایسه گلکسی A32 4G و گلکسی A52 4G/5G: صفحه نمایش و پرفورمنس

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ دو گوشی گلکسی A32 4G و گلکسی A52 ویژگی های صفحه نمایش نسبتا یکسانی را دارند و بله, این واقعیت حتی با توجه به تفاوت واضح و آشکار طراحی مابین infinity-U و infinity-Q نیز صادق است.

این گوشی ها از صفحه نمایش Super AMOLED با رفرش ریت 90 هرتزی ( 120 هرتز برای گلکسی A52 5G ), رزولوشنFHD+ و روشنایی حداکثر 800 نیت بهره می برد.

نمی شود گفت که گلکسی A32 با 90 هرتز عملکرد مشابهی همانند گلکسی A52 با همان رفرش ریت را دارد. گلکسی A32 با MediaTek Helio G80 برای اجرای عملکردهای خاص در 90 هرتز تجهیز شده است و این در حالی است که گوشی گلکسی A52 تجربه روان تری را بخاطر چیپست Qualcomm Snapdragon 720G 4G/Snapdragon 750G 5G ارائه می دهد.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A32 4G و گلکسی A52 4G/5G: دوربین و نرم افزار

هر دوگوشی گلکسی A32 4G و گلکسی A52 دوربین 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار را ارائه می دهند, اما مدل دوم با افزودن لرزشگیر اپتیکال به مدل اول یک بار یو پی اس می دهد و منجر به عکس ها و ویدئوهای واضح تر و شفاف تری می شود.

گلکسی A32 دوربین فوق العاده وسیع 8 مگا پیکسلی را در اختیار دارد که عکس های شفافی را در روز به شما ارائه می دهد, و این در حالی است که گلکسی A52 از دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می برد که در همه شرایط عملکرد نسبتا بهتری را نسبت به گلکسی A32 دارد. ما در بازبینی پیش رویی که خواهیم داشت این ویژگی را تست خواهیم کرد.

در آخر, سنسور عمق و ماکرو آنها شبیه به هم هستند و گلکسی A52 دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با رزولوشن بالاتری را در اختیار دارد.

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ خصوص نرم افزار, دلیل دیگر برتری گلکسی A52 تجربه دوربین آن است. اگرچه هر دو گوشی با اندروید 11 و One UI 3 اجرا می شوند, اما متوجه خواهید شد که گلکسی A32 مشخه های کمتری را نسبت به گلکسی A52 که تجربه درجه یکی را ارائه میدهد دارد.

گلکسی A52 دارک مود, اسنپ شات ویدئویی 4K و Fun Mode را ارائه می دهد که یک فیلتر مبتنی بر AR است و با همکاری Snapchat توسعه یافته است- یا حداقل به بازار ارائه شده است. آخرین چیزی که باید گفته شود و اینکه از اهمیت کمی برخوردار نیست این است که گلکسی A52  ویژگی Pro Video Mode را در اختیار دارد که این یک مزیت عالی برای این گوشی است.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A32 4G و گلکسی A52 4G/5G: طراحی, کیفیت ساخت و سایر ویژگی ها

سامسونگ سری گوشی های گلکسی A را با داشتن طراحی و چیدمان حداقلی دوربین معرفی می کند. هر دو گوشی گلکسی A32 و گلکسی A52 می توانند به این ویژگی افتخار کنند, اما شاید مدل اول یعنی گلکسی A32 برای این توصیف بهتر صدق کند.

هر دو گوشی از محافظ صفحه Gorilla Glass 5 و قاب پلاستیکی پشت گوشی بهره می برند, اما صرف نظر از  اینکه کدام طرح بدنه دوربین را می پسندید, به لطف صفحه نمایش infinity-Q, گلکسی A52 در مقابل مدرن تر بنظر می رسد.

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ هیچکدام از ویژگی های بالا توجه شما را جلب نکرد, ویژگی وجود دارد که قطعا می تواند مورد توجه شما باشد و آن ضد غبار و آب بودن گوشی است. گلکسی A52 تنها گوشی است که در اینجا از آی پی ریت استاندارد ضد آب بهره می برد ( دقیق تر بگوییم آی پی ریت 67 ). و بعنوان مزیت دیگر -چرا که نه- این گوشی از اسپیکرهایی با Dolby Atmos بهره می برد.

اکنون با فرض اینکه پرفورمنس باتری گلکسی A32 استقلال گلکسی A52 را پیش بینی می کند, این چیزی نیست جز یک خبر خوب.  دوباره اینکه, این چیزی است که ما باید پس از بررسی گلکسی A52 تعیین کنیم, اما لازم به ذکر است که ورودی جدیدتر دارای یک باتری 4500 میلی آمپری است و این در حالی است که گلکسی A32 باتری 5000 میلی آمپری دارد که با یکبار شارژ عمر باتری بسیار خوبی را برای شما تضمین می کند.

خوشبختانه, گلکسی A52 یکی از معایب بزرگ گلکسی A32 را برطرف می کند و در نتیجه آن از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند, اما با این وجود باید در نظر گرفته شود که این گوشی دارای یک شارژر 15 واتی است. با چیپست کارآمدتر و کم مصرف تر و شاید بهینه سازی نرم افزاری بهتر گلکسی A52 ممکن است که قادر به این باشد تا در مورد باتری با گلکسی A32 مطابقت کند و یا حتی از آن پیشی بگیرد.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A32 4G و گلکسی A52 4G/5G:

هر دو گوشی گلکسی A32 و گلکسی A52 جایگاهی در بازار دارند و هیچگونه تهدیدی برای هم به حساب نمی آیند. با این وجود, می توان ادعا کرد که: اولا گلکسی A52  ارزش بیشتری در طرح های بزرگ دارد و ثانیا اینکه سامسونگ نسبت به موفقیتش تعصب دارد.  و مطمئنا منسوخ نشدنی خواهد بود و در مورد نرم افزار و سخت افزاری تجربه ای کامل تر و نزدیک به پرچمداری را می دهد.

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ نمی توانید مابین این دو گوشی یکی را انتخاب کنید, احتمالا این بخاطر تفاوت در قیمت بیش از هر چیز دیگری است. گلکسی A52 مزایای زیادی را برای چشم پوشی ارائه می دهد, بنابراین اگر نمی توانید گوشی با این قیمت خریداری کنید, حداقل نسخه 4G گلکسی A32 را امتحان کنید نه نسخه 5G آن. و اگر خواهان نسخه 5G هستید, گلکسی A52 تنها انتخاب معقولانه می باشد. مطمئنا احساس می شود که گلکسی A32 با پشتیبانی از 5G هم اکنون منسوخ شده است, هرچند که شاید در مورد برخی از مشخصات آن, تاریخ و زمان TFT در گذشته نبوده است.

در مورد عدم حضور گلکسی A32 در Galaxy Awesome Unpacked , شاید این شرکت قصد داشت تا مخاطبان را تا حدی بر روی اینکه این یکی از شرط بندی های خود برای 2021 است متمرکز کند_ گلکسی A52_ بدون اینکه گلکسی A32 5G به دلایل اشتباه توجه شما را بدزدد. در هر صورت, گلکسی A32 4G  و گلکسی A52 گوشی های عالی هستند, اما هنوز فکر می کنیم که شما می توانید اوقات بهتری را با گلکسی A52 داشته باشید, بدون در نظر گرفتن اینکه آیا اتصال 4G و 5G را دارند یا خیر.

منبع: SAMMOBILE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید