معرفی و بررسی بهترین گوشی ها برای شنیدن موسیقی در سال 2022

  • توسط پویان ایزدی
  • بهمن 10, 1400
  • ویژه
  • 0
بهترین گوشی هوشمند برای موسیقی

احتمال دارد شما نیز روزگارهای قدیم را به یاد داشته باشید که برای گوش دادن به موسیقی خود وقتی در گشت و گذار بودید نیاز به تهیه یک واکمن Walkman داشتید! اما بعد ها این نوآوری کلاسیک شرکت سونی جای خود را به سی دی پلیر ها CD-player داد که انقلابی درزمینهٔ کیفیت صدا بود. البته این پایان ماجرا نبود و چندی بعد ام پی تری پلیر ها MP3 Player با حافظه غیر قابل رقابتشان جای نسل قبلی را گرفتند. شاید باورتان نشود اما همراه داشتن 1 گیگابایت حافظه برای فایل های موسیقی در آن زمان مانند یک معجزه بود! ام پی تری پلیر ها با تمامی جنبه های مثبت خود تنها تا زمانی حضور پررنگی در بازار ها داشتند که گوشی هایی با توانایی پخش موسیقی ساخته شد. از این بین می توان به گوشی های سونی اریکسون و آی فون نسل اول اشاره کرد که به ادغام دستگاه های پخش آهنگ با تلفن های همراه پرداختند.

مهم ترین ویژگی های یک گوشی موبایل خوب برای لذت از موسیقی

حالا سال هاست که معمول ترین وسیله قابل حمل شنیدن به موسیقی گوشی های تلفن همراه هستند و این محصولات هوشمند امروزی با ارائه ویژگی های مختلفی تلاش به بهبود این قابلیت ارائه شده در دستگاه های خود را دارند. خرید هدفون، هندزفری و اسپیکر با کیفیت نیز در بهبود تجربه شما از شنیدن به موسیقی با گوشی موبایل تأثیرگذار خواهد بود و باید توجه داشته باشید که هم دستگاه پخش کننده و هم ابزار شنیدن موسیقی باید دارای کیفیتی مناسب جهت بهره بری از مزایای یکدیگر می باشند. تنها به دلیل شهرت یک برند و یا جدید بودن زمان تولید آن نمی توان اطمینان داشت که این گوشی واقعاً برای شنیدن موسیقی بهترین است. همیشه می توانید مقداری از کیفیت موسیقی را تنها با شنیدن به آن تشخیص دهید تنها کافی است تا از موبایل مورد نظر جهت شنید به موسیقی استفاده کنید و به گوش های خود اطمینان داشته باشید که تفاوت را می فهمند!

بهترین موبایل برای گوش دادن به آهنگ کدام است؟

اما در زمان خرید گوشی برای شنیدن به موسیقی و یا صدای فیلم باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ چه تفاوتی در قابلیت های پخش موسیقی گوشی های هوشمند گوناگون می باشد و در نهایت اینکه برترین گوشی برای گوش دادن به آهنگ کدام است؟ در ادامه به برخی از مهم ترین موارد تخصصی که باید به آن توجه داشته باشید می نگریم:

  • کُدِک Codec – نرم افزاری است که به تبدیل کد به موسیقی‌ای که می شنوید می پردازد. به صورت معمول توانایی گوش دادن به فایل های موسیقی را دارید که کُدِک آن ها بر روی سیستم شما موجود باشد. مثلاٌ MP3 کُدِک مشهوری می باشد که به شما قابلیت لذت بردن از فایل های امی پی سه را می دهد. تقریباً تمامی گوشی ها کُدِک های مشترکی را استفاده می کنند که توانایی پخش بیشتر پسوند های فایل های موسیقی را به شما می دهد اما چنان چه به پسوند خاصی می اندیشید بهتر است که از قابلیت استفاده از آن بر روی گوشی هوشمند جدید خود اطمینان کسب کنید.
  • بیت Bit – عمق ارتعاشات موسیقی با بیت ها نگارش می شود. عمق بیت به تعداد بیت ها در هر سمپل اشاره دارد. می توان آن را مانند وضوح یک تصویر دانست که با بیشتر بودن تعداد پیکسل ها بیشتر می شود. سی دی ها در گذشته 16 بیت در ثانیه را می توانستند ارتباط دهند اما حال دستگاه ها قابلیت پخش تا 32 بیت را نیز دارا می باشند.
  • فرکانس – این مورد با هرتز Hz و کیلو هرتز kHz سنجیده می شود و به مقدار تفکیک صدا در زمان ضبط آن دارد. آن چه شما باید بدانید این است که میزان بیشتر هرتز به معنی وضوح بیشتر صدا می باشد.
  • مبدل DAC – مبدل های دیجیتال به آنالوگ چیزی است که داده ها را بر روی گوشی شما به موسیقی تبدیل می سازد. تمامی گجت هایی که موسیقی را اجرا می کنند، مانندِ هدفون ها و هندزفری های بلوتوثی از این مبدل بهره می برند. در دستگاه های پخشی که از بلوتوث استفاده می کنند این مبدل جایگاه مهم تری را می یابد و داشتن یک DAC بهتر به معنی وضوح صدای بیشتر می باشد.
  • دالبی اتموس Dolby Atmos– شاید برای شما نیز سؤال باشد که دالبی اتموس چیست؟ این یک تکنولوژی ساخته شده در آزمایشگاه های دالبی می باشد که بر روی بسیاری از گوشی ها استفاده شده. دالبی اتموس توانایی صدای سه بعدی و فراگیر Surround Sound را به گوشی هوشمند شما می دهد. شاید این توانایی زیاد به کار همه نیاید اما تأثیر قابل درکی در کیفیت موسیقی شنیده شده از گوشی موبایل شما خواهد داشت.
  • جک هدفون – شاید حال که دیگر هدفون های بلوتوثی ارائه گشته دیگر نیازی به داشتن جک هدفون بر روی هر گوشی نباشد اما اگر شما هنوز هم به استفاده از کابل می اندیشید حتماً در زمان انتخاب گوشی خود دقت کنید که آیا جک هدفون بر روی گوشی موجود می باشد و یا خیر. در حال حاضر بسیاری از گوشی ها (حتی پرچم دار) بدون محل اتصال جک تولید می گردند.
  • طراحی بلندگو – ساختار و جاگذاری بلندگو در داخل گوشی تأثیر چشمگیری در کیفیت صدای تولید شده دارد. اگر شما به فکر استفاده از گوشی خود بدون هدفون هستید باید در نظر داشته باشید که بلندگو هایی که در کف گوشی نصب شده از مدل هایی که بلندگو در بالا و یا طرفین آن نصب شده صدای کمتری را تولید می کنند. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از گوشی ها از دو بلندگو و برخی از یکی استفاده می کنند.

برخی از بهترین گوشی های کنونی بازار برای لذت از موسیقی

  • سونی اکسپریا وان مارک 3

این گوشی در کنار دارا بودن از صفحه نمایش 4k با فرکانس نوسازی بسیار بالا دارای سیستم صوتی فوق العاده با کیفیتی نیز می باشد. البته هنوز خبری از حضور این پرچم دار گران قیمت سونی در بازار های ایران نمی باشد. همچنین مانند مارک 2 این گوشی نیز دارای جک هدفون است.

گوشی های سری S، A، Note و Z همگی دارای سیستم های صوتی مناسبی می باشند. به عنوان مثال گوشی گلکسی A12 سامسونگ به عنوان یک میان رده دارای بلند گو های استریو می باشد و کیفیت صدای مناسبی را ارائه می دهد. البته از سال 2019 سامسونگ شروع  به حذف جک های هدفون کرده و برای همین پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید در صورت نیاز از وجود آن اطمینان حاصل فرمائید.

  • آیفون 13 و 13 پرو

همانند سری قبلی یعنی آیفون 12، این نسل از گوشی های اپل نیز در کنار دارا بودن از بهترین متریال های ساخت و نمایشگر Oled از توانایی پخش صدا با بهترین کیفیت نیز بهره می برند. تنها در نظر داشته باشید که گوشی های اپل دیگر با جک هدفون تولید نمی گردد ولی شما می توانید از ایرپاد های خود اپل که کیفیت صدای بسیار خوبی دارند بهره جوئید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید