مشکلات رایج باتری اندروید و نحوه رفع آنها

مشکلات رایج باتری اندروید و نحوه رفع آنها . باتری گوشی شما به طرق مختلفی می تواند شما را از گوشی خود نا امید کند. اگر گوشی شما خیلی آهسته شارژ می شود یا خیلی سریع تخلیه می شود، در اینجا چه کاری باید انجام دهید.

مشکلات رایج باتری اندروید و نحوه رفع آنها

مشکلات رایج باتری های اندرویدی

مشکلات باتری گوشی اندرویدی می تواند استفاده روزانه از گوشی را تقریبا غیرقابل تحمل کند. انتظار می رود که بسیاری از دستگاه ها به مرور زمان شارژ خود را تمام کنند. اما، اگر به تازگی گوشی خریداری کرده اید و در حال حاضر با مشکل مواجه شده اید، وقت آن رسیده است که راه حل هایی پیدا کنید.

چه گوشی شما خیلی کند شارژ شود یا خیلی سریع تخلیه شود، راه هایی برای رفع آن وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا درباره مشکلات رایج باتری اندروید و نحوه رفع آنها بیشتر بدانید.

1. شارژ خیلی آهسته

یکی از مشکلات رایج باتری اندروید شارژ خیلی آهسته آن است. هنگامی که گوشی اندرویدی خیلی کند شارژ می شود، اغلب مشکل از کابل، آداپتور یا پورت USB گوشی است. ممکن است آداپتور و کابل دیگری را امتحان کنید و پورت USB را تمیز کنید. به طور خاص، اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند، مطمئن شوید که شارژر شما در همان سطح یا بالاتر از میزان نیاز گوشی شما برق تولید می کند.
به عنوان مثال، اگر گوشی شما از شارژ 30 واتی پشتیبانی می کند و از شارژر 20 واتی استفاده می کنید، با 20 وات شارژ می شود و شارژ بسیار بیشتر از آنچه که هست طول می کشد. اگر به جای آن از شارژر 40 واتی استفاده کنید، گوشی با حداکثر سرعت 30 وات شارژ می شود.

2. کندتر از حد انتظار شارژ می شود

یکی دیگر از مشکلات رایج باتری اندروید این است که کندتر از حد انتظار شارژ می شود. ممکن است گوشیی با شارژ سریع داشته باشید، اما سرعت شارژی که انتظار دارید را نداشته باشید. اگر قبلاً آداپتور، کابل و پورت USB را بررسی کرده اید، ممکن است مشکل کاملاً متفاوت باشد. برای حل این مشکل دو روش وجود دارد که می توانید امتحان کنید.
  • حالت ایمن را روشن کنید: حالت ایمن دستگاه اندروید شما را در محیطی راه‌اندازی می‌کند که اجرای برنامه‌های غیر بومی را محدود می‌کند. فعال کردن حالت ایمن اندروید ممکن است مشکل شارژ کند شما را حل کند، در صورتی که این مشکل ناشی از عملکرد نادرست نرم افزار باشد.
  • شارژ در حالت خاموش بودن گوشی : اگر شارژ کردن گوشی پس از راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی در حالت ایمن مشکل را حل نمی‌کند، می‌توانید در حالی که خاموش است آن را شارژ کنید. این فقط برای دستگاه‌های خاصی کار می‌کند، زیرا بسیاری از گوشی های جدیدتر وقتی خاموش هستند اجازه شارژ کردن را نمی‌دهند.

3. تخلیه خیلی سریع شارژ

مشکلات رایج باتری های اندرویدی

مشکل سوم از مشکلات رایج باتری اندروید تخلیه خیلی سریع شارژ است. در حالی که استفاده زیاد می تواند به سرعت باتری گوشی را تخلیه کند، ممکن است با تخلیه سریع باتری مواجه شوید. اگر به طور معمول از گوشی خود استفاده می کنید و باتری تطبیقی را فعال کرده اید، اما باتری سریعتر از حد معمول کاهش می یابد، چند چیز وجود دارد که می توانید آن را برطرف کنید.
1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان مصرف باتری اندروید خود را بررسی کنید. برای انجام این کار، Settings > Battery > Battery Usage را باز کنید. با این کار برنامه‌ هایی که استفاده می‌کنید و میزان باتری آنها نشان داده می‌شود و سنگین‌ترین کاربران را در بالای صفحه قرار می‌دهد.
2. روی هر یک از برنامه‌های موجود در بخش استفاده از باتری کلیک کنید و برای غیرفعال کردن موقت آن‌ها روی Force stop ضربه بزنید. به‌علاوه، می‌توانید وضعیت برنامه را روی Optimized یا Restricted تنظیم کنید تا مصرف باتری برنامه را در زمانی که گوشی بیکار است کاهش دهید.

گزینه هایی برای استفاده بهینه یا محدود از باتری برای برنامه ها

همچنین می توانید چند تنظیمات مربوطه را برای کاهش سرعت تخلیه اندروید خود تنظیم کنید. دو تنظیماتی که می‌توانند به شما کمک کنند عبارتند از Adaptive Brightness و Battery Saver.
  1.  برای فعال کردن روشنایی تطبیقی، Settings > Display را باز کنید و Adaptive brightness را روشن کنید.
  2.  برای فعال کردن Battery Saver، به Settings > Battery > Battery Saver بروید و Use Battery Saver را روشن کنید.

4. از دست دادن شارژ در زمان کار نکردن با گوشی

مشکلات رایج باتری های اندرویدی

مشکل چهارم از مشکلات رایج باتری اندروید از دست دادن شارژ در زمان کار نکردن با گوشی است. ممکن است گوشی شما در حالت بی‌حرکتی بیش از حد انتظار شارژ خود را از دست بدهد. این شما را در موقعیت سختی قرار می دهد و شما را مجبور می کند که درصد آن را در طول روز دنبال کنید. میانگین مصرف باتری برای گوشی های هوشمند مدرن در حالت بیکار بین 0.5 تا 1.5 درصد در ساعت است. اگر بیش از 3٪ در ساعت ضرر می بینید، ممکن است لازم باشد چند راه حل را امتحان کنید.

ابتدا سعی کنید حالت هواپیما را روشن کنید. در حالی که این ویژگی در ابتدا به‌عنوان ضامنی طراحی شده بود که مسافران می‌توانستند به‌جای خاموش کردن دستگاه هنگام سفر در هواپیما از آن استفاده کنند، اما با قطع کردن گوشی شما از شبکه، باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز می‌شود. این برنامه ها را از آنلاین شدن دائمی برنامه ها متوقف می کند، اما بدیهی است که به این معنی است که اعلان دریافت نخواهید کرد.

روشن کردن حالت هواپیما مصرف باتری را کاهش می دهد. برای روشن کردن آن، Settings > Network & internet را باز کنید و تاگل را روی Airplane mode قرار دهید.

مشکلات رایج باتری های اندرویدی

اگر برای حفظ باتری گوشی خود در طول روز مشکل دارید، ممکن است مجبور شوید برنامه های خاصی را محدود یا حذف کنید.

می‌توانید با رفتن به Settings > Apps، انتخاب برنامه مورد نظر و ضربه زدن روی Battery، گزینه‌های محدود کردن یا حذف نصب برنامه‌ها را بیابید. در اینجا، می‌توانید گزینه‌های مصرف باتری را برای برنامه انتخاب کنید، از جمله Unrestricted، Optimized و Restricted. و در مرکز صفحه، می‌توانید با ضربه زدن روی Uninstall برنامه را حذف نصب کنید.

5. باتری اندرویدی باد می کند

مشکل پنجم از مشکلات رایج گوشی های اندروید باد کردن این باتری هاست. اگر باتری گوشی شما متورم شده یا قبلاً متورم شده است، باید فوراً استفاده از آن را متوقف کنید. بهتر است گوشی را در جایی دور از افراد و اشیاء قابل اشتعال بگذارید و اجازه دهید شارژ آن کم شود. در مرحله بعد، برای تعویض باتری باید با تعمیرگاه یا سازنده گوشی تماس بگیرید.

اگر نمی توانید باتری را تعویض کنید، ممکن است مجبور نباشید گوشی خود را دور بیندازید. با یک فشار، در واقع می توانید یک گوشی هوشمند را بدون باتری راه اندازی کنید!

6. از دست دادن ظرفیت باتری در طول زمان

مشکل ششم از مشکلات رایج باتری اندروید از دست دادن ظرفیت باتری در طول زمان است. با گذشت زمان، گوشی های هوشمند بخشی از ظرفیت باتری خود را از دست می دهند. در حالی که این طبیعی است، می‌توانید فرآیند را تنها با شارژ کردن تا درصد خاصی از باتری کاهش دهید.

بیشترین ساییدگی زمانی روی باتری شما اتفاق می افتد که خالی یا پر باشد. در نتیجه، به شدت توصیه می‌شود قبل از اینکه گوشی خود را برای شارژ وصل کنید تا 40 درصد تخلیه شود و پس از رسیدن به حدود 80 درصد آن را از برق بکشید. این شارژهای جزئی باعث چرخه باتری کمتر می شود و باعث می شود باتری بیشتر دوام بیاورد.

7. گرم شدن بیش از حد

مشکل آخر از مشکلات رایج باتری اندروید داغ شدن این باتری هاست. مشکلات داغ شدن بیش از حد باتری اندروید نسبتاً رایج است و حل آنها اغلب کمی پیچیده است. اولین قدم تعیین علت است. ممکن است برنامه‌ هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، بازی‌ ای که منابع زیادی را می‌طلبد، برنامه‌ ای که بهینه نشده است یا مشکلاتی در هنگام شارژ شدن ایجاد می‌کند.

گرم شدن بیش از حد در حین بازی

در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی در حین بازی، می توانید چند چیز را امتحان کنید. در بیشتر موارد، باید تنظیمات بصری بازی را طوری تغییر دهید که انرژی کمتری مصرف کند. در اکثر بازی‌ های سطح بالا، منوی گزینه‌ها به شما امکان می‌دهد تا نرخ فریم و کیفیت کلی بصری را تغییر دهید. برای کاهش گرمای بیش از حد، 30 فریم در ثانیه را هدف قرار دهید و کیفیت بصری را روی پایین‌ترین تنظیمات موجود تنظیم کنید.

گرم شدن بیش از حد در برنامه های عادی

برنامه‌ های بهینه‌ سازی ضعیف و برخی از آنها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، می‌توانند باعث گرم شدن بیش از حد شوند. اگر یک برنامه ضعیف بهینه شده است، ممکن است مجبور شوید آن را حذف نصب کنید. در غیر این صورت، می‌توانید نحوه رفتار برخی از برنامه‌ ها را در پس‌ زمینه محدود کنید. برای انجام این کار، Settings > Apps را باز کنید و روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید. سپس روی Battery ضربه بزنید و گزینه Restricted را در قسمت Manage battery usage انتخاب کنید.

گرم شدن بیش از حد در هنگام شارژ

به دلیل خرابی کابل، پورت یا آداپتور، گوشی‌ها هنگام شارژ بیش از حد داغ می‌شوند. تعویض کابل و آداپتور و تمیز کردن پورت USB را در نظر بگیرید. اگر جواب نداد، می‌توانید هنگام خاموش بودن گوشی اندرویدی خود را نیز شارژ کنید — یا حداقل، از گوشی خود در هنگام شارژ استفاده نکنید.

رفع مشکلات باتری اندروید

اگر با مشکلات باتری اندروید دست و پنجه نرم می کنید، لازم نیست نگران باشید. برای هر موضوع چند راه حل وجود دارد. خواه گوشی شما کندتر از حد انتظار شارژ می شود یا خیلی سریع شارژ می شود، ترفندهایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.
ممکن است مشکل باتری یا شارژ اندروید نداشته باشید. اگر اینطور است، اما همچنان در مورد سلامت باتری گوشی خود کنجکاو هستید، می توانید یاد بگیرید که چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید