مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ ویژگی ها, اصطلاحات و ادغام های مایکروسافت تیمز, و اینکه مایکروسافت تیمز تا چه حد ایمن است.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 

مایکروسافت تیمز چیست؟

در مورد اینکه مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که مایکروسافت تیمز یک نرم افزار همکاری تیمی مبتنی بر ابر است که بخشی از مجموعه برنامه های Microsoft 365 و Office 365 است. قابلیت های اصلی در تیم های مایکروسافت شامل پیام های تجاری, تماس, جلسات ویدئویی و اشتراک فایل است. مشاغل با هر اندازه می توانند از تیمز استفاده کنند.

تیمز, ارائه اصلی ارتباطات یکپارچه مبتنی بر ابر (UC) مایکروسافت است و با محصولات مشابه مانند Slack ، Cisco Webex و Google Workspace رقابت می کند. Teams به عنوان یک برنامه ارتباطات تجاری, کارکنان محلی و کارکنان راه دور را قادر می سازد تا در محتوا در زمان واقعی و تقریباً واقعی در دستگاه های مختلف, از جمله لپ تاپ و گوشی همکاری کنند. مایکروسافت تیمز با سایر برنامه های تجاری مایکروسافت, از جمله Exchange ، PowerPoint و SharePoint ادغام می شود.

مایکروسافت تیمز به ویژه برای همکاری از راه دور مفید است زیرا تیم های پراکنده کارکنان را به هم متصل کرده و ارتباط برقرار می کند. بیماری همه گیر COVID-19 سازمان های سراسر جهان را مجبور کرد تا ازمایکروسافت تیمز به طور گسترده – و همچنین سایر نرم افزارهای همکاری – به عنوان یک بستر ارتباطی برای کار از راه دور استفاده کنند.

مایکروسافت تیمز, نه فقط در بخش های خاص شرکت, بلکه معمولاً در کل سازمان ها مستقر هستند. در برخی موارد, تیمز می تواند ایمیل را برای ارتباطات داخلی شرکت بین کارکنان جایگزین کنند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نحوه فروش آنلاین و آموزش افزایش سرعت اینترنت مشاهده کنید.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ویژگی های مهم مایکروسافت تیمز

در مورد اینکه مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که مایکروسافت تیمز مرکز همکاری تیمی در Microsoft 365 و Office 365 است. این پلتفرم دارای چندین ویژگی است که به تیم های کارکنان در برقراری ارتباط و همکاری کمک می کند. برخی از ویژگی های کلیدی به شرح زیر است:

  • چت پیامرسان. در اصل تیمز, یک فضای کاری مبتنی بر چت است که دارای پیام های گروهی و فردی با مکالمات موضوعی و مداوم است. کاربران می توانند یک گپ گروهی یا یک به یک را به تماس صوتی یا تصویری ارتقا دهند. مانند سایر سرویس های پیام رسانی, پیام های تیمز می توانند ایموجی و GIF (فرمت تبادل گرافیکی) را در خود جای دهند.
  • تماس. بمنظور برقراری تماس صوتی, تیمز تلفن مبتنی بر ابر را ارائه می دهند. با استفاده از برنامه Teams, کاربران می توانند بین مشتریان Teams تماس صوتی از طریق IP (VoIP) برقرار کنند. کاربران سیستم تلفن و طرح تماس مایکروسافت می توانند در شبکه تلفن عمومی (PSTN) به خطوط ثابت و گوشی, تماس برقرار, دریافت و انتقال دهند. مایکروسافت همچنین دارای مسیریابی مستقیم است که به مشتریان اجازه می دهد تا یک صرافی خصوصی شعبه (PBX) یا Session Initiation Protocol (SIP) را به تیمز متصل کنند. سایر ویژگی های تماس تیم ها شامل کنفرانس صوتی, پشتیبانی از 911 (E911) پیشرفته, پست صوتی و چندین قابلیت دیگر برای تماس با شرکت می باشد.
  • جلسات ویدئویی. علاوه بر تماس های صوتی, کاربران می توانند جلسات مجازیی را برگزار کنند. در میان همه گیری COVID-19 و دستورالعمل های کار در خانه (WFH), تصویب ویدئو کنفرانس با همکاری مردم از راه دور افزایش یافت. تیمز برخی از ویژگی های کلیدی کنفرانس ویدئویی, مانند پس زمینه های مجازی سفارشی, ضبط جلسات, رونویسی ، تخته سفید و اتاقهای breakout را ارائه می دهند.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • اشتراک گذاری صفحه نمایش. این قابلیت قدیمی اما مهم یک ویژگی مشترک در میان ابزارهای همکاری تیمی است. همانطور که از نامش پیداست, اشتراک گذاری صفحه نمایش به کاربران این امکان را می دهد تا در حین تماس تیم ها یا جلسات ویدئویی, صفحه دسکتاپ خود از جمله فایل ها را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند.
  • تقویم. تیمز مانند ایمیل Microsoft Outlook, دارای تقویم گسترده ای هستند تا کاربران بتوانند هفته کار ، جلسات و سایر قرارهای روزانه خود را پیگیری کنند. تقویم های Outlook و Teams کاملاً یکپارچه شده اند.
  • اشتراک گذاری فایل. در این ویژگی مدیریت اسناد, تیم های راه دور می توانند فایل ها را در Teams ذخیره, به اشتراک بگذارند و ویرایش کنند. کاربران می توانند بر روی همان سند در زمان واقعی در تیمز همکاری کنند.
  • وبینارها. مایکروسافت تیمز, از جلسات و وبینارهای تعاملی برای حداکثر 1000 شرکت کننده پشتیبانی می کند. این ویژگی ها, شامل واکنش های زنده و کنترل تعدیل کننده میزبان برای غیرفعال کردن چت, صدا و تصویر شرکت کنندگان است. وبینارهای تیمز می تواند 10000 نفر را در یک نمایش جای دهند. پخش گسترده 20000 نفر تا پایان سال 2021 برای پذیرش تعداد بیشتری از کارگران از راه دور در طول همه گیری در دسترس است. این رقم در سال 2022 به 10 هزار نفر کاهش می یابد. همچنین, گزارشات شرکت کنندگان نشان می دهد که چه کسانی و برای چه مدت در وبینار شرکت کرده اند.
  • همکاری خارجی. ویژگی دسترسی مهمان در مایکروسافت تیمز به کاربران این امکان را می دهد که افراد خارج از سازمان خود را دعوت کنند تا برای ارسال پیام, جلسات و اشتراک فایل به کانال های داخلی بپیوندند. این قابلیت به تسهیل مدیریت پروژه مشاغل به مشاغل (B2B) کمک می کند. Teams Connect, که انتظار می رود به طور کلی در سال 2021 در دسترس باشد, یکی دیگر از ویژگی های همکاری خارجی است که شرکت های مختلف را قادر می سازد تا در یک فضای کاری مشترک در Teams گپ بزنند, ملاقات کرده و اسناد را ویرایش کنند.

از آنجا که تیمز, نرم افزاری مبتنی بر ابر است, مایکروسافت می تواند ویژگی های پلتفرم را به طور مکرر و سریع به روز کند. در نتیجه, ویژگی های تیم های مایکروسافت دائما در حال پیشرفت است.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اصطلاحات اساسی مایکروسافت تیمز

در مورد اینکه مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که رابط کاربری مایکروسافت تیمز (UI) مشابه سایر نرم افزارهای همکاری تیمی با نوار نمادهای گردش کار در سمت چپ صفحه دسکتاپ به همراه لیستی از تیم ها است. همکاری چت در مرکز صفحه دسکتاپ صورت می گیرد. اکثر ابزارهای همکاری تیمی از اصطلاحات مشابهی برای شناسایی بخشهای خاصی از UI استفاده می کنند. برای تیمز, اصطلاحات شامل موارد زیر است:

  • Teams. تیمز گروهی از افراد هستند که در کار و پروژه های دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری می کنند.
  • Channels. در هر تیم, کاربران می توانند برای سازماندهی ارتباطات خود بر اساس موضوعات, مانند اخبار, گزارش های ماهانه یا چت دلچسب تر, کانال هایی ایجاد کنند. در کانال ها, کاربران جلساتی دارند, گفتگو می کنند و روی پرونده ها با هم کار می کنند. کانال ها می توانند عمومی یا خصوصی باشند. هر کانال می تواند شامل چند کاربر یا مقیاس هزاران کاربر باشد.
  • Tabs. در بالای هر کانال برگه هایی وجود دارد که به فایل ها, برنامه ها و سرویس ها پیوند دارند. برخی از اسامی برگه های رایج شامل پست هایی برای پیام هایی است که افراد ارسال کرده اند و  همچنین دارای پرونده هایی برای اسنادی که افراد در کانال به اشتراک گذاشته اند است.
  • Mentions. کاربران می توانند از نام ها برای پیام رسانی و هشدار به سایر کاربران استفاده کنند. در Mentions از علامت @ و به دنبال نام شخص استفاده می شود. کاربران همچنین می توانند کل تیم ها و کانال ها را ذکر کنند.
  • Feeds. Feeds فعالیتها, خلاصه ای از پیامها, پاسخها, اشاره ها و سایر فعالیتهایی را که در کانالهای تیم اتفاق می افتد, ارائه می دهد. feed فعالیت را می توان با پیام های خوانده نشده ، نام ها و سایر دسته ها و همچنین فعالیت خود کاربر فیلتر کرد.
  • Threads. مجموعه ای از پیام ها یک رشته ایجاد می کند. کاربرانی که به پیام پاسخ می دهند باید به جای ایجاد مکالمه و موضوع جدید, گزینه پاسخ را انتخاب کنند. موضوعات می توانند کاملاً طولانی شوند در صورتی که همکاران به صورت رفت و برگشت گفتگو می کنند. کاربران می توانند جلسات صوتی و تصویری را در موضوعات برنامه ریزی کنند, که به ارائه ارتباطات زمینه ای کمک می کند.

مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ادغام های مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز با بسیاری از برنامه های دیگر در مجموعه Microsoft 365 و Office 365 از جمله Excel ، OneDrive ، PowerPoint ، SharePoint و Word ادغام می شود. برای بهره وری بیشتر در محل کار, تیم ها همچنین با برنامه های خارج از حوزه مایکروسافت مانند Box ، Cisco Webex Meetings و Zoom ادغام می شوند. Microsoft Teams App Studio توسعه دهندگان و مشاغل را قادر می سازد برنامه های سفارشی بسازند که با تیم ها کار می کند.

علاوه بر ادغام نرم افزار, مایکروسافت تیمز با اجزای سخت افزاری ادغام می شود. در حالی که تماس های ویدئویی تیم ها از طریق دسکتاپ و لپ تاپ امکان پذیر است, مایکروسافت با فروشندگان سخت افزار کنفرانس ویدیویی مانند Crestron ، Logitech و Poly همکاری کرده است تا تیم ها را با دستگاه های خود ادغام کند.

مایکروسافت تیمز بر روی سیستم ها و دستگاه های Android ، iOS ، macOS و Windows کار می کند. همچنین در مرورگرهای Chrome ، Firefox ، Safari و Microsoft Edge کار می کند. با این وجود ، فایرفاکس و سافاری از برخی ویژگی های تماس و ملاقات تیمز به طور کامل پشتیبانی نمی کنند.

برنامه های قیمت گذاری مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز, بصورت رایگان در دسترس است, اما نسخه رایگان آن از مجموعه برنامه های تجاری مایکروسافت نیست. نسخه های پولی تیم ها ویژگی ها و ادغام بیشتری با سایر برنامه های مایکروسافت ارائه می دهند. چندین طرح تجاری در دسترس است. مایکروسافت از نام های تجاری Microsoft 365 و Office 365 برای برنامه هایی که شامل Teams است استفاده می کند.

مایکروسافت با محصولات خود چندین صنعت را هدف قرار می دهد. بطور قابل توجه, با تیم ها, فروشنده مراقبت های بهداشتی, کارکنان خط مقدم و آموزش را هدف قرار می دهد. برنامه های دولتی-مایکروسافت 365 دولتی G3 و G5 – همچنین آزمایشی یک ماهه رایگان, خدمات اضافی و قیمت گذاری غیر انتفاعی نیز در دسترس هستند.

برنامه های گرانتر, ویژگی های بیشتری نسبت به برنامه های ارزان تر خواهند داشت. به عنوان مثال, برنامه Office 365 E3 – با 20 دلار برای هر کاربر در ماه – فضای ذخیره سازی بیشتری دارد و می تواند تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در جلسات را نسبت به برنامه مایکروسافت 365 Business Basic با 5 دلار در هر کاربر در ماه, در خود جای دهد.

علاوه بر این, برنامه های گران تر دارای ویژگی های تماس خاصی هستند. اما این ویژگی ها فقط در برنامه های کم هزینه تر به عنوان خدمات اضافی در دسترس هستند. بسته به برنامه پرداخت, برخی از ویژگی های امنیتی و انطباق نیز شامل آن می شوند یا به عنوان خدمات اضافی در دسترس هستند. برنامه های گران قیمت دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته تری خواهند بود.

مایکروسافت تیمز تا چه حد ایمن است؟

در مورد اینکه مایکروسافت تیمز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم باید بگوییم که مایکروسافت چندین ویژگی امنیتی در تیم ها ارائه می دهد, از جمله احراز هویت دو عاملی (2FA), ورود تک به تک (SSO) و رمزگذاری داده ها در هنگام حمل و نقل و در حالت استراحت. گردش کار تیم ها می تواند از ویژگی های امنیتی سایر برنامه های یکپارچه مایکروسافت مانند رمزگذاری SharePoint نیز استفاده کند.

به گفته مایکروسافت, فروشنده به محتوای بارگذاری شده مشتریان دسترسی ندارد. داده های مشتری در کنترل مشتری است و مایکروسافت, محتوا یا تیم ها را برای اهداف غیر مرتبط با سرویس اسکن نمی کند. مایکروسافت تیمز شامل ویژگی های امنیتی زیر است:

  • Advanced Threat Protection (ATP). سرویس اختیاری مبتنی بر ابر مایکروسافت, سازمان ها را قادر می سازد تا تشخیص دهند که آیا محتوای موجود در تیم ها مخرب است یا خیر و دسترسی کاربران به محتوا را مسدود می کند.
  • کانال های پرایوت درون تیم ها, مکالمات را در بین برخی کاربران خصوصی و از تیم بزرگتر, جدا نگه می دارند. فقط مالکان یا اعضای کانال خصوصی می توانند به کانال دسترسی داشته باشند. اگر کاربران خاصی به موضوعی برای بحث در مورد اطلاعات حساس مانند بودجه نیاز داشته باشند, کانال های خصوصی مفید هستند.
  • End to End encryption (E2EE) و یا رمزگذاری انتها به انتها برای تماس های تلفنی VoIP یک به یک, یک گزینه امنیتی آینده برای سازمانهایی است که مکالمات آنلاین حساس را انجام می دهند. بخش فناوری اطلاعات (IT) کنترل خواهد کرد که چه کسانی می توانند از E2EE در سازمان استفاده کنند. این ویژگی به صورت پیش نمایش در نیمه اول سال 2021 برای مشتریان تجاری در دسترس خواهد بود.
  • Safe Links و یا لینکهای ایمن که انتظار می رود در مارس 2021 راه اندازی شود, به افراد در هنگام کلیک روی لینک های برنامه های آفیس در برابر سایت های مخرب کمک می کند.
  • کنترل های جلسه, مانند غیرفعال کردن ویدئو و گزینه های فقط دعوت, ویژگی های آینده ای هستند که باید مدیریت جلسه را تقویت کنند. غیرفعال کردن ویدئو به سازمان دهنده جلسه امکان می دهد ویدئوی یک فرد یا همه شرکت کنندگان را غیرفعال کند. در صورت عدم دعوت مستقیم شرکت کنندگان به جلسه, ویژگی فقط دعوت به لابی جلسه ارسال می شود.

مانند سایر ویژگی های تیم های مایکروسافت, ویژگی های امنیتی به طور مداوم در حال تکامل هستند زیرا فروشنده به طور مرتب پلت فرم را به روز می کند.

منبع: SEARCHUNIFIEDCOMMUNICATIONS.TECHTARGET.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید