لپتاپ بهتر است یا دسکتاپ،مقایسه لپتاپ و دسکتاپ

لپتاپ یا دسکتاپ

لپتاپ یا دسکتاپ ؟کدام بهتر است؟لپتاپ بخرم یا دسکتاپ؟ مقایسه لپتاپ و دسکتاپ و این که کدام یک را خریداری کنم؟

به یک کامپیوتر جدید نیاز دارید اما مطمئن نیستید که لپ تاپ یا دسکتاپ را انتخاب کنید؟ در اینجا اطلاعاتی در این خصوص جمع اوری کرده ایم که شما باید بدانید!

فروش جهانی لپ‌تاپ‌ها بیش از یک دهه است که کامپیوترهای رومیزی را تحت الشعاع قرار داده است. در سال 2019، مجموع فروش دسکتاپ به 88.4 میلیون دستگاه در مقایسه با 166 میلیون لپ تاپ رسید. انتظار می رود این شکاف تا سال 2023 به 79 میلیون در مقابل 171 میلیون افزایش یابد.

اما فقط به این دلیل که فروش رو به کاهش است، به این معنی نیست که شما نباید دسکتاپ بخرید. زمان هایی وجود دارد که ممکن است دسکتاپ راه حل ایده آل باشد. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که کدام را دریافت کنید، به خواندن  این مقاله ادامه دهید. ما قصد داریم برخی از مزایا و معایب لپ تاپ ها در مقابل دسکتاپ ها را بررسی کنیم.

اگر به دنیای تکنولوژی و زندگی به سبک اینده علاقه دارید برایتان جالب خواهد بود  دستیار صوتی گوگل چیست و چگونه از ان استفاده کنیم؟!

مزایا و معایب لپ تاپ(لپتاپ یا دسکتاپ؟)

مزایا و معایب انتخاب لپ تاپ در مقابل رایانه شخصی چیست؟

1. قابلیت حمل

اگر مرتباً نیاز دارید که رایانه خود را از خانه بیرون بیاورید، پس داشتن لپ تاپ سنگین وزن به وضوح یک کار بیهوده است. اگر قابلیت حمل برای شما ضروری است، ما تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک وزن را گردآوری کرده‌ایم. یکی از موارد مورد توصیه ما Acer Swift 5 است.

اما بسیاری از مردم فقط لپ تاپ را به دلیل سایز کوچکتر خریداری می کنند. آنها یا آن را به صورت 24 ساعته روی میز می گذارند یا آن را برای مرور غیرفعال به مکان های مختلف اطراف خانه خود منتقل می کنند.

اگر در این دسته قرار می گیرید، آیا واقعاً به لپ تاپ نیاز دارید؟ در این جا باید از خود بپرسید لپتاپ یا دسکتاپ؟ شاید بهتر باشد با یک کامپیوتر رومیزی و یک تبلت ویندوزی با کیفیت بالا برای استفاده روی مبل از  تهیه ی لپتاپ خوداری کنید.

2. لوازم جانبی ثابت

تجهیزات جانبی ثابت یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ ها هستند. این معامله بزرگی است که در ازای قابل حمل بودن انجام می دهید. وقتی لپ‌تاپ می‌خرید، در تمام طول عمر آن با همان صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید، ترک‌پد، پورت‌ها، بلندگوها و غیره گیر می‌کنید.و دیگر امکان تعویض یا ارتقاء ان را نخواهید داشت، مطمئناً می‌توانید از لوازم جانبی مسافرتی لپ‌تاپ استفاده کنید، اما آنها اغلب حجیم هستند. شما قابلیت حمل را به خطر می اندازید!

در این جا هم این سوال قابل تامل است ، لپتاپ یا دسکتاپ؟ باز هم، ممکن است به جای خرید لپتاپ ، خرید یک دستگاه رومیزی ارزان تر و عاقلانه تر باشد. پس از آن می توانید هر گونه تجهیزات جانبی یا سخت افزار اضافی را با بهبود فناوری زیربنایی اضافه کنید.

برای هر کاربر اینستاگرام لازم است که بداند  از کجا بفهمیم چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را چک کرده اند آپدیت 2022

3. گرافیک گسسته

گرافیک گسسته اصطلاحی است که برای توصیف یک زیرسیستم گرافیکی جداگانه در یک کامپیوتر استفاده می شود. این می تواند یک کارت گرافیک مستقل در یک اسلات مادربرد یا یک GPU کاملاً مجزا باشد. تعداد بسیار کمی از لپ تاپ ها گرافیک مجزا را ارائه می دهند. در عوض از گرافیک یکپارچه استفاده می کنند. گرافیک یکپارچه بر روی همان تراشه CPU است و حافظه آن را به اشتراک می گذارد.

وجود گرافیک مجزا در لپ‌تاپ‌ها تنها در صورتی مهم است که یک گیمر باشید. هزینه و وزن اضافی به این معنی است که این ویژگی لزوماً برای اکثر کاربران مطلوب نیست. اگر می‌خواهید گرافیک‌های مجزا را به تنظیمات خود اضافه کنید، مطمئن شوید که خلاصه کارت‌های گرافیکی و اطلاعات بروز را برای همه بودجه‌ها قبل از ورود به مرحله اجرا و خرید ،بخوانید.

4. گزینه های ارتقاء محدود

اکثر لپ‌تاپ‌ها جز رم و هارد دیسک قطعات زیادی ندارند که بتوانید آن‌ها را ارتقا دهید. اگر می‌خواهید سایر بخش‌های سخت‌افزار خود را بهبود ببخشید، احتمالاً شانس ندارید. به زبان ساده تر در داخل شاسی لپ تاپ فضایی وجود ندارد که بتوانید اجزای اضافی را که می خواهید اضافه کنید.واقعا لپتاپ یا دسکتاپ؟ خرید کدام عاقلانه تر است؟

البته بسیاری از کاربران دسکتاپ کامپیوترهای خود را ارتقا نمی دهند، بنابراین اینکه چقدر به این نکته اهمیت می دهید یک موضوع شخصی است. اگر شما یک قلع و قمع هستید و می خواهید شروع به ارتقاء رایانه خود کنید، در فضای مجازی اطلاعات بسیاری در این خصوص موجود میباشد. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، مطمئن‌ترین هارد دیسک‌ها، بهترین رم، بهترین پردازنده‌ها و بهترین مانیتورهای فوق عریض را بررسی کنید و بعد در مورد خرید هرکدام تصمیم بگیرید.

5. قدرت

نکته دیگری که باید در نبرد لپ تاپ یا دسکتاپ در نظر گرفت مصرف برق است.

لپ تاپ ها انرژی بسیار کمتری نسبت به همتایان دسکتاپ خود مصرف می کنند. قطعات کوچکتر آنها به این معنی است که برای کارکرد آنها به برق کمتری نیاز است. اگر شما یک خریدار آگاه و علاقه مند به محیط زیست هستید، این تفاوت ممکن است برای شما مهم باشد. پس انداز مالی نیز برای اکثر مردم خوشایند خواهد بود.

البته لپ تاپ ها دارای باتری هستند. آنها می توانند شما را از از دست دادن کار در طول نوسانات و قطعی برق غیرمنتظره نجات دهند. با این وجود، اگر قصد دارید برای مدت طولانی در جاده باشید، به یک پاوربانک لپ تاپ بادوام و قوی نیاز دارید.

6. سرقت

لپ تاپ ها بدون شک راحت تر از دسکتاپ ها سرقت می شوند. کافی‌شاپ‌ها، قطارها، صندلی‌های ماشین، و حتی فراموشی محض از طرف مالک، همگی تهدیدهای دائمی برای امنیت فیزیکی دستگاه شما هستند.

خوشبختانه، یک بازار کامل از کیسه های لپ تاپ ضد سرقت وجود دارد. برخی از ویژگی‌های جذاب‌تر آن‌ها شامل قفل‌های ترکیبی، پارچه ضد خراش و محفظه‌های مخفی است.

مزایا و معایب رایانه های شخصی رومیزی

و حالا، مزایا و معایب خرید دسکتاپ از طریق لپ تاپ چیست؟

1. مشخصات بالاتر

ماشین‌های رومیزی با مشخصات بسیار بالاتر حتی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار در دسترستر هستند. در دسترس بودن بیشتر فضای داخلی، همراه با پتانسیل برای جذب توان بالاتر، به این معنی است که ماشین‌های با مشخصات بالا می‌توانند اجزای بهتری را در دمای سردتر اجرا کنند.

اگر کار یا سرگرمی‌های مورد نظرشما نیاز دارد که بهترین‌ها را داشته باشید، رایانه رومیزی انتخاب بهتر و عاقلانه تری خواهد بود.

2. عدم بررسی

وقتی می خواهید مقدار زیادی پول نقد روی یک محصول کم کنید، احتمالاً می خواهید قبل از آن چند ساعت تحقیق کنید تا مطمئن شوید دقیقاً به آنچه می خواهید می رسید.

بسیاری از رایانه‌های رومیزی بررسی ندارند. ما در مورد رایانه های همه کاره از دل یا HP صحبت نمی کنیم — منظور ما دکلی است که فروشگاه سخت افزار رایانه شخصی شما گرد هم آورده و در روزنامه محلی می فروشد. فقدان بینش می تواند برای افراد غیر متخصص آزاردهنده باشد.

3. خرید سخت تر

فقدان بررسی برای دکل های دسکتاپ همچنین به این معنی است که خرید آنها از لپ تاپ سخت تر است

به عنوان مثال، اگر یک دکل سفارشی را از یک فروشگاه محلی خریداری می کنید، باید به طور ضمنی به آن فروشگاه اعتماد کنید. آیا آنها دستگاه را به روشی که ادعا می کنند آزمایش کرده اند؟ آیا قطعات داخلی با آنچه فروشگاه می گوید مطابقت دارد؟ آیا ارزش پول را دریافت می کنید؟ کل فرآیند بسیار شخصی تر است.

می‌توانید با خرید از زنجیره‌ای مانند Best Buy برخی از این مشکلات را کاهش دهید، اما در نهایت یک نشانه‌گذاری قابل توجه در جعبه بزرگ پرداخت خواهید کرد.

4. هزینه

و این منجر به نکته بعدی ما می شود: هزینه.

اگر همه چیز برابر باشد، رایانه های رومیزی به طور قابل توجهی ارزان تر از لپ تاپ ها هستند. به ازای پول خود پول بیشتری دریافت خواهید کرد. با چند ملیون، می‌توانید یک رایانه رومیزی پیدا کنید که به‌طور قابل‌توجهی چیزی را که می‌توانید با همان قیمت در بخش لپ‌تاپ انتخاب کنید، تحت الشعاع قرار دهد.

برای اطمینان از انتخاب خود در خصوص  سوال کلی لپتاپ یا دسکتاپ و نیز بهترین انتخاب درخصوص بهترین رایانه های رومیزی برای دانش آموزان، بهترین رایانه های رومیزی برای مشاغل، و بهترین رایانه های رومیزی لینوکس نگاهی به وبسایت های فروش لپتاپ یا دسکتاپ بیندازید و آنها را با لپ تاپ ها و قیمتی معادل مقایسه کنید.

5. زیبایی شناسی

وقتی یک دسکتاپ را تصور می کنید، احتمالاً به برج های زشت، مانیتورهای غول پیکر و سیم های بی پایان فکر می کنید. لازم نیست اینطور باشد. اگر چیزی می‌خواهید که به همان اندازه که کار می‌کند خوب به نظر برسد، ماشین‌های همه کاره تولیدکنندگان پیشرو ممکن است راه حلی باشند. آنها مانند یک مانیتور کمی حجیم به نظر می رسند. و به استثنای سرب برق، کابلی در دید نیست. یکی از بهترین آل این وان ها در سال 2020 HP Pavilion 24 است.

با وجود ظاهر زیبا سیستم های ال این وان باید به این مورد توجه داشت که این سیستم با توجه به فضای کم برای اشخاصی که علاقه و یا نیاز به ارتقاء سیستم خود دارند انتخاب مناسبی نیست.

6. شما می توانید دسکتاپ خود را بسازید

اگر می خواهید کنترل کاملی بر اجزای رایانه خود داشته باشید، می توانید رایانه رومیزی خود را بسازید.

فریب کلمه “ساختن” را نخورید. اگر اعتماد به نفس ندارید، در واقع نیازی نیست خودتان همه چیز را کنار هم بگذارید. اگر با یک فروشگاه کامپیوتر محلی کار می کنید، می توانید تمام تحقیقات و خریدهای آنلاین را انجام دهید، سپس آن را به فروشگاه بسپارید تا ساخت و ساز واقعی را انجام دهد.

ساختن رایانه شخصی شما معایبی دارد. ساعت‌ها و ساعت‌ها تحقیق طول می‌کشد، اگر مراقب میزان هزینه‌های خود نباشید، هزینه‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد و در نهایت مسئولیت موفقیت یا شکست آن را بر عهده بگیرید.

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: کدام یک برای شما بهتر است؟لپتاپ یا دسکتاپ

امیدواریم این مقاله بینشی در مورد اینکه کدام استراتژی برای شما مناسب است به شما ارائه کرده باشد. فقط به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ صحیح واحدی وجود ندارد. بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مهم است و چگونه قصد دارید از رایانه خود استفاده کنید.

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: کدام یک برای شما بهتر است؟

و در نهایت پاسخ این سوال به نیاز های شخصی شما برخواهد گشت که ایا لازم است سیستم از خانه خارج شود؟ یا ایا لازم است سیستم من در اینده ارتقاء قطعات داشته باشد و بسیاری از این قبیا سوالات زمینه ای ولی انچه مهم و ضروری است این می باشد که در خصوص خرید هر کدام لپتاپ یا دسکتاپ، جمع اوری اطلاعات بروز از فروشگاه های معتبر لازم  میباشد

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دنیای لپتاپ ها میتوانید مطالعه کنید بهترین لپ تاپ تا 10 ، 15 ، 20 ، 25 و 30 میلیون اردیبهشت 1401

منبع: makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید