• صفحه خانگی
  • >
  • ویژه
  • >
  • قبل از ارتقا دادن وسایل آشپزخانه خود این 8 نکته را بخوانید

قبل از ارتقا دادن وسایل آشپزخانه خود این 8 نکته را بخوانید

  • توسط پویان ایزدی
  • آبان 5, 1400
  • ویژه
  • 0
قبل از ارتقا دادن وسایل آشپزخانه خود این 8 نکته را بخوانید

آیا شروع به بازسازی آشپزخانه خود کرده‌اید یا فقط می‌خواهید یخچال، ماشین ظرفشویی یا برخی دیگر از لوازم آشپزخانه را با نسخه‌ای جدیدتر و بهتر جایگزین کنید؟ برای اینکه در این شرایط بتوانید از سرمایه خود به‌درستی استفاده کنید مهم است که برخی نکات را بدانید تا به بهترین شکل ممکن وسایل آشپزخانه خود را ارتقا دهید. برای آگاهی از این نکات در ادامه با ما همراه باشید.

  1. روز تولد وسایل آشپزخانه خود را بدانید

با توجه به فناوری‌های پیشرفته، وسایل برقی امروزی طول عمر محدودی دارند. برای مثال، طول عمر یخچال‌ها حدود 13 سال و طول عمر اجاق‌گاز 15 سال است. ماشین ظرفشویی تنها نه سال عمر می‌کند اما زمانی که ماشین ظرفشویی شما نشتی دارد یا ظروف شما را تمیز نمی‌کند بدین معنی است که دستگاه آماده تعویض است. بنابراین، سن لوازم آشپزخانه خود را بررسی کنید و وقتی آن‌ها سن بالایی دارند لازم است تعویضشان کنید.

  1. تست شخصیت بدهید

یا بهتر بگوییم تست شخصیت آشپزخانه بدهید. این امر به‌خصوص زمانی مهم است که می‌خواهید آشپزخانه را بازسازی کنید. درواقع، وقتی تصمیم به بازسازی آشپزخانه دارید می‌توانید نحوه استفاده واقعی خود از آشپزخانه را در نظر بگیرید و بر طبق همین موضوع، لوازم خود را انتخاب کنید. برای مثال، اگر زیاد مهمان دعوت می‌کنید ممکن است بخواهید دو اجاق‌گاز بخرید یا اگر هر هفته غذای زیادی برای کل هفته می‌پزید و آن‌ها را ذخیره می‌کنید ممکن است بخواهید یخچال‌فریزری بخرید که فریزر جادارتری داشته باشد.

امروزه گزینه‌های متعدد وسایل آشپزخانه برای انواع آشپزی وجود دارد و شما می‌توانید بهترین نوع را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. یکی از این گزینه‌ها یخچال اسنوا در مدل دو قلو یا ساید بای ساید است که یکی از نظر قیمت و کیفیت بهترین یخچال‌ها محسوب می‌شود.

  1. در زمان تردید در مورد تعویض یا تعمیر، قانون 50/50 را به یاد داشته باشید

زمانی که در مورد تعویض یا تعمیر لوازم آشپزخانه خود تردید دارید، می‌توانید از یک قانون کلی و خوب استفاده کنید. این قانون این است که اگر بیش از نصف عمر وسیله شما گذشته است و هزینه تعمیر آن نصف هزینه تعویض می‌شود، وسیله را تعویض کنید. این بدین دلیل است که ممکن است دستگاه در آینده مشکلات بیشتری پیدا کند و نیاز به تعمیر بیشتری داشته باشد. بنابراین، شما می‌توانید با تعویض دستگاه، مدل جدیدتری داشته باشید و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که اندازه وسیله آشپزخانه را درست در نظر گرفته‌اید
قبل از خرید لوازم آشپزخانه ابعاد آن را در نظر بگیرید

 

مهم است که قبل از خرید هر وسیله آشپزخانه، جوانب را خوب در نظر بگیرید. مکانی که دستگاه شما در آن قرار می‌گیرد، نه یک بار، نه دو بار، بلکه سه بار قبل از خرید اندازه بگیرید. برای یخچال و برای جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد آن، حتما 5/2 سانتی‌متر فضا در هر دو طرف یخچال در نظر بگیرید. فراموش نکنید که باز و بسته شدن در یخچال را نیز در نظر بگیرید و اجازه دهید برای در فر نیز فضا وجود داشته باشد.

  1. وسایل آشپزخانه جدید می‌توانند مرکز توجه باشند

امروزه لوازم آشپزخانه نه‌تنها ابزار انجام کارهای ضروری هستند، بلکه می‌توانند در طراحی دکوراسیون نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. بنابراین، چه می‌خواهید آشپزخانه خود را به‌طورکلی بازسازی کنید و چه می‌خواهید برخی از وسایل آن را ارتقا دهید مهم است که بر روی وسایلی سرمایه‌گذاری کنید که پیشرفته و امروزی هستند. برای مثال، می‌توانید یخچالی را بخرید که دارای صفحه نمایش دیجیتالی است یا می‌توانید یخچال رترو را انتخاب کنید.

  1. ممکن است به یک تعویض ساده نیاز داشته باشید

اگر بخواهید یخچال، ماشین ظرفشویی یا هود خود را با یک مدل جدید در همان محل عوض کنید دیگر نیازی به سیم‌کشی یا لوله‌کشی مجدد نخواهید داشت. بنابراین، مهم است در این مورد با یک برق‌کار یا لوله‌کش مشورت کنید که در هنگام تعویض وسایل آشپزخانه چه کارهایی لازم است انجام شود. می‌توانید برای هود جدید خود، یک مورد از جدیدترین هودهای بیمکث را انتخاب کنید که چند مدل جدید ازجمله شومینه ای، زیر کابینتی، مخفی و چند رنگ ازجمله سفید و مشکی دارد. این هود را می‌توانید از نمایندگی و با قیمت مناسب تهیه کنید.

  1. شما می‌توانید در هزینه‌ها و مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید

انرژی مصرفی و قیمت لوازم آشپزخانه را در نظر بگیرید

هنگام خرید وسایل جدید برای آشپزخانه به برچسب انرژی آن‌ها توجه کنید. این برچسب‌ها بر روی دستگاه‌ها چسبانده شده‌اند و میزان مصرف انرژی را نشان می‌دهند. مدل‌های جدیدتر لوازم برقی، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از سوی دیگر، مدل‌های جدیدتر ماشین ظرفشویی نیز آرام‌تر از مدل‌های قبلی کار می‌کنند. هر چقدر لوازم برقی شما انرژی کمتری مصرف کنند در هزینه‌های شما نیز بیشتر صرفه‌جویی می‌شود.

  1. برنامه‌ریزی برای وسایل قدیمی را فراموش نکنید

اگر لوازم آشپزخانه جدید خود را از یک خرده‌فروشی تهیه کرده‌اید ممکن است فروشگاه بتواند مدل قدیمی دستگاه را از شما خریداری کند. همچنین می‌توانید لوازم قدیمی را به فردی نیازمند اهدا کنید یا آن را در سایت‌های اینترنتی برای فروش بگذارید. برنامه‌ریزی در این مورد به شما کمک می‌کند که جایگزینی وسیله برقی نیز برای شما آسان‌تر شود.

درنهایت، ارتقا دادن وسایل آشپزخانه در بسیاری از شرایط اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، مهم است بدانید که قبل از خرید هرگونه وسایل جدید برای آشپزخانه چه نکاتی را باید در ذهن خود داشته باشید. در این صورت، می‌توانید بهترین جایگزین‌ها را برای وسایل خود پیدا کنید و از سوی دیگر، در هزینه‌ها و مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید. نکاتی که در این مقاله مطرح شد می‌توانند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند. بنابراین، قبل از خرید وسایل جدید برای آشپزخانه، آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید