قابلیت های ویندوز 11 2022 ، جزییات و مشخصات جدید ویندوز 11

قابلیت های جدید ویندوز 11

بررسی قابلیت های ویندوز 11 2022 جدید، ویندوز 11 جدید چه امکاناتی دارد ؟ در ادامه مشخصات و ویژگی های جدید این سیستم عامل را می بینیم. ویندوز 11 اولین بار در 24 ژوئن 2021 معرفی شد و از 5 اکتبر به طور رسمی در دسترس است همان سال امروزه اکثر لپ‌تاپ‌هایی که به فروش می‌رسند با ویندوز 11 نصب‌شده خارج از جعبه عرضه می‌شوند و به طور فزاینده‌ای محبوب خواهند شد. اما چرخه توسعه ویندوز هرگز متوقف نمی شود و همیشه چیزی برای انتظار وجود دارد. اینجاست که برنامه ویندوز Insider وارد عمل می‌شود، زیرا به طرفداران اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید ویندوز 11 را قبل از هر کس دیگری در پیش‌نمایش امتحان کنند.

در هر لحظه، چیزی وجود دارد که ویندوز Insiders می تواند آن را امتحان کند که اکثر کاربران هنوز آن را ندارند، اما گاهی اوقات، پیگیری این موارد دشوار هست. اگر در مورد آینده ویندوز کنجکاو هستید، ما تمام ویژگی‌های ویندوز 11 را که فعلا در پیش‌نمایش در دسترس هستند جمع‌آوری کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید نگاهی اجمالی به آینده داشته باشید یا شاید حتی تصمیم بگیرید که آیا اکنون زمان خوبی برای تبدیل شدن به آن است یا خیر.

قبل از هر چیز بخوانید : سیستم مورد نیاز ویندوز 11 چیست

قابلیت های ویندوز 11 2022 (نسخه 22H2)

اگرچه این نسخه دیگر مختص ویندوز Insiders نیست، اما مایکروسافت اخیراً به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است که بسیاری از ویژگی‌های جدید را ارائه کرده هست. این به روز رسانی به تدریج در دسترس عموم قرار می گیرد، اما برنامه ویندوز Insider راهی آسان برای دریافت آن قبل از دیگران با پیوستن به کانال Release Preview هست. ویژگی‌های جدید شامل ژست‌های لمسی بیشتر، پوشه‌های منوی استارت و بازگشت پشتیبانی از کشیدن و رها کردن برنامه‌ها در نوار وظیفه هست. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم همه چیزهایی را که در به‌روزرسانی ویندوز 11 2022 جدید است بررسی کنید.

محیط دسکتاپ

نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت

از قابلیت های ویندوز 11 یکی از بزرگترین تغییرات برای کاربران صفحه لمسی، نوار وظیفه جدید بهینه شده برای تبلت هست. این مورد قبل از راه اندازی ویندوز 11 نسخه 22H2 در حال آزمایش بود، اما قبل از عرضه رسمی حذف شد. اکنون مایکروسافت این ویژگی را مجدداً فقط برای ویندوز Insiders در کانال Dev اضافه کرده هست. اساساً، هنگامی که از دستگاهی با قابلیت لمس بدون صفحه کلید یا ماوس متصل استفاده می‌کنید، این امکان را به نوار وظیفه می‌دهد تا در نمای کوچک‌تری جمع شود. با این کار نوار وظیفه فقط اطلاعاتی مانند باتری، زمان و اتصال اینترنت را نشان می‌دهد و اگر می‌خواهید به برنامه‌های موجود در نوار وظیفه خود دسترسی داشته باشید، باید از پایین به بالا بکشید تا آنها را ببینید.

 

همراه با این، همه دستگاه‌ها (نه فقط تبلت‌ها و دستگاه‌های 2 در 1) طراحی به‌روزرسانی‌شده‌ای برای بخش پایینی خواهند دید که وقتی روی نمادها در ناحیه بخش پایینی می‌روید، ظاهری بهینه‌سازی شده را نشان می‌دهد.

این تغییرات هم در کانال Dev و هم در کانال بتا موجود هست. برای داشتن آن باید بیلد 22623.730 یا بالاتر را در کانال بتا اجرا کنید.

عملکردهای پیشنهادی

عملکردهای پیشنهادی یک ویژگی طراحی شده تا هنگام انتخاب متن، انجام اقدامات روی انواع خاصی از متن را آسان‌تر کند. برای مثال، اگر شماره تلفنی را انتخاب کرده و آن را کپی کنید، ویندوز 11 گزینه تماس با آن شماره را در تیم های مایکروسافت به شما نشان می دهد. اگر تاریخ را کپی کنید، ممکن است توانایی ایجاد یک رویداد را در Outlook ببینید.

اگر به نسخه 22622.290 یا بالاتر ویندوز 11 به روز رسانی کرده اید، این ویژگی در کانال Dev و در کانال بتا موجود خواهد بود. همچنین باید منطقه خود را در ایالات متحده، کانادا یا مکزیک تنظیم کنید تا کار کند.

اشتراک گذاری بهبود یافته

مایکروسافت همچنین در حال آزمایش روشی برای سهولت اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کامپیوتر‌های شخصی در همان شبکه خواهد بود. پنل اشتراک‌گذاری ویندوز اکنون از کشف UDP توسط دستگاه پشتیبانی می‌کند، بنابراین دسته «اشتراک‌گذاری در نزدیکی» اکنون می‌تواند کامپیوتر‌های شخصی دیگر را در همان شبکه نشان دهد تا بتوانید به راحتی فایل‌ها را از طریق آن ارسال کنید.

 

مایکروسافت همچنین به طور خلاصه توانایی اشتراک‌گذاری آسان فایل‌های محلی را با آپلود آنها در OneDrive آزمایش کرد، اما این قابلیت به طور موقت از نسخه‌های ویندوز Insider حذف شده.

اگر بیلد 22622 را انتخاب کرده باشید، این تجربه اشتراک‌گذاری جدید هم در کانال Dev و هم در کانال بتا موجود خواهد بود.

سرریز نوار وظیفه

یک تغییر عمده که فعلا با ویندوز Insiders در حال آزمایش است، بازگشت منوی سرریز نوار وظیفه است، به این معنی که در واقع می توانید همه برنامه های باز و پین شده خود را راحت تر ببینید. هنگامی که برنامه های موجود در نوار وظیفه شما از فضای موجود روی صفحه فراتر رود، یک دکمه سرریز نوار وظیفه را برای نمایش بقیه برنامه هایی که باز کرده اید می بینید. درست مانند نوار وظیفه، می‌توانید برنامه‌های پین‌شده‌تان را در اینجا ببینید و بیشتر ویژگی‌هایی که برای نوار وظیفه مشاهده می‌کنید در اینجا نیز کار می‌کنند.

 

این ویژگی در کانال Dev و در کانال بتا برای کاربرانی که از بیلد 22622 یا بالاتر استفاده می‌کنند موجود است.

سایر بهبودهای نوار وظیفه

مایکروسافت برای مدت کوتاهی با قرار دادن نوار جستجو بر روی دسکتاپ به عنوان جایگزینی برای دکمه جستجوی قدیمی، تجربه کرد، اما اکنون، این شرکت چیز دیگری را امتحان می کند. ممکن است نوع دیگری از دکمه جستجو را در نوار وظیفه مشاهده کنید. یکی از گزینه‌ها نماد جستجو را با لوگویی که وب را نشان می‌دهد دوباره طراحی می‌کند، در حالی که دو گزینه دیگر نوار جستجو را نشان می‌دهند که عبارت «جستجو» یا «جستجو در وب» را نشان می‌دهد، که می‌تواند برای کاربران جدید آسان‌تر بداند که نماد فوراً چه کاری انجام می‌دهد.

نمونه هایی از شکل ظاهری دکمه جستجو در نوار وظیفه ویندوز 11

این ویژگی جدید در حال حاضر فقط در کانال Dev در حال آزمایش است.

مایکروسافت همچنین از طریق نوار وظیفه ویندوز 11 مجدداً Task Manager را آسان‌تر می‌کند. با شروع ویندوز 11 بیلد 25211، وقتی روی هر نقطه از نوار وظیفه کلیک راست می‌کنید، می‌توانید Task Manager را پیدا کنید، درست مانند قبل از ویندوز 11.

یک اسکرین شات که گزینه Task Manager را در نوار وظیفه ویندوز 11

باز طراحی مجدد با منو یکی دیگر از قابلیت های ویندوز 11

اگرچه قبلاً در حال آزمایش بود، مایکروسافت یک بار دیگر منوی جدید “Open with” را برای ویندوز Insiders آورده است. در حالی که از نظر عملکردی با آنچه که در حال حاضر داریم تفاوت چندانی ندارد، این منوی جدید تغییرات بزرگی در طراحی دارد. حالا گوشه های گرد و جلوه ای شفاف به جای یک رنگ ثابت دارد. بعلاوه، این نسخه از منو به جای اینکه همیشه پس‌زمینه سفید داشته باشد، از موضوع سیستم پیروی می‌کند.

 

این منوی جدید نحوه انتخاب یک برنامه پیش‌فرض دائمی را برای یک نوع فایل خاص تغییر می‌دهد. اکنون، پس از انتخاب یک برنامه برای باز کردن یک نوع فایل خاص، آن نوع فایل را با آن برنامه «همیشه» یا «فقط یک بار» انتخاب می‌کنید.

این طرح جدید در کانال Dev و در کانال بتا برای کاربرانی که از ویندوز 11 بیلد 22622 استفاده می‌کنند در دسترس است.

بهبود ویجت

مایکروسافت که با بیلد 25201 ویندوز 11 در کانال Dev منتشر شد، امکان باز کردن نمای گسترده ای از پنل ویجت های شما را فراهم کرده است که کل صفحه را اشغال می کند. این به شما این امکان را می دهد که تعداد بیشتری از ویجت های خود را در یک بار یا چند خبر در فید اخبار مشاهده کنید. می‌توانید روی نمادی در گوشه سمت راست بالای پنل ابزارک‌ها کلیک کنید تا به نمای بازشده بروید یا به نمای معمولی برگردید.

 

با بیلد 25211، مایکروسافت همچنین نحوه عملکرد دکمه‌های گوشه سمت راست بالای پنل ویجت‌ها را به‌روزرسانی کرده است. اکنون، برای مشاهده تنظیمات مربوط به رفتار نوار وظیفه برای دکمه ویجت ها، روی عکس نمایه خود کلیک کنید.

نمایش رفتار نوار وظیفه جدید ویجت تنظیمات ior

برای افزودن ویجت جدید، همچنان می‌توانید روی دکمه + (به علاوه) کلیک کنید.

ویجت Xbox Game Pass

از قابلیت های ویندوز 11 ویجت جدید Xbox Game Pass یکی از موارد اضافه شده به پنل ابزارک ها است. این به شما امکان می دهد به سرعت اطلاعات مربوط به بازی ها را در Xbox Game Pass مشاهده کنید، از جمله عناوین اخیراً اضافه شده، بازی هایی که به زودی از برنامه خارج می شوند و سایر بازی های برجسته شده در دسته های خاص. می‌توانید در ابزارک Game Pass وارد حساب Microsoft خود شوید، بنابراین توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر و توانایی بازگشت به عناوین جدید را دریافت می‌کنید.

ویجت PC Game Pass در ویندوز 11

ویجت Xbox Game Pass در حال حاضر فقط در کانال Dev موجود است.

برنامه تنظیمات

مدیریت بهتر حساب Microsoft در تنظیمات

یک به‌روزرسانی کوچک که در صفحه تنظیمات نیز انجام شده، امکان دیدن اطلاعات مربوط به اشتراک مستقل OneDrive شما در برنامه تنظیمات است. در ویندوز 11 نسخه 22H2، این سیستم فقط با مایکروسافت 365 کار می‌کند که شامل فضای ذخیره‌سازی OneDrive نیز می‌شود – اما اگر اتفاقاً اشتراک 100 گیگابایتی OneDrive مستقل دارید، اکنون می‌توانید آن را ببینید. یک بنر در بالای صفحه حساب شما وجود دارد که در صورت نزدیک شدن به محدودیت فضای ذخیره‌سازی خود به شما هشدار می‌دهد.

 

اگر بیلد 22622.290 یا بالاتر دارید، این ویژگی در کانال Dev و در کانال بتا موجود است.

به‌علاوه، اکنون می‌توانید اطلاعاتی درباره مجوزهای دائمی Office 2019 یا 2021 که به حساب شما پیوند داده شده‌اند را مشاهده کنید. و اگر اشتراک Microsoft 365 دارید، اکنون می توانید گزینه ای را برای نصب برنامه های آفیس خود مستقیماً در صفحه حساب ها بدون نیاز به پیمایش دستی به صفحه حساب مایکروسافت مشاهده کنید. این تغییرات فقط در کانال Dev در دسترس هستند.

 

بیشتر بخوانید: بازیابی فایل های پاک شده در ویندوز 11

 

برای ویندوز Insiders در کانال Dev، قابلیت دیگری با نسخه 25193 ویندوز 11 به این صفحه اضافه شده. اکنون، می توانید اشتراک های مربوط به Xbox خود را نیز مدیریت کنید، از جمله Xbox Game Pass برای کنسول، PC Game Pass، Xbox Game Pass Ultimate و Xbox Live Gold.

 

موضوع با یک پیش‌نمایش نشان داده می‌شود که چندین تصویر پس‌زمینه را نشان می‌دهد و یک نماد کوچک نشان می‌دهد که تصاویر در حال چرخش هستند. در حال حاضر فقط در کانال توسعه دهنده موجود است.

مدیریت برنامه بهبودیافته

برنامه تنظیمات مدام قابلیت‌های جدیدی دریافت می‌کند تا به آن کمک کند جایگزین کنترل پنل کلاسیک شود، و اکنون، می‌توانید برنامه‌هایی را که چندین وابستگی متقابل دارند، مانند Steam و بازی‌های نصب شده از طریق Steam، حذف نصب کنید. این یک تغییر کوچک است که باید به کاربران کمک کند تجربیات ثابت تری داشته باشند. با این حال، هنوز هم مختص کانال Dev است.

تنظیمات جدید برای صفحه کلید لمسی از قابلیت های ویندوز 11

یک تغییر کوچک دیگر که مایکروسافت در برنامه تنظیمات ایجاد کرده است مربوط به تنظیمات صفحه کلید لمسی است. اکنون، این گزینه را دارید که انتخاب کنید آیا می‌خواهید صفحه‌کلید لمسی هرگز به‌طور خودکار ظاهر نشود، فقط زمانی که صفحه‌کلید فیزیکی شناسایی نشده ظاهر شود یا همیشه وقتی روی کادر ورودی متن ضربه می‌زنید ظاهر شود. قبلاً فقط دو گزینه اول موجود بود.

عکس از تنظیمات جدید صفحه کلید لمسی در ویندوز 11 بیلد 25188

این تنظیم جدید در حال حاضر فقط در کانال Dev موجود است.

انیمیشن های جدید

مایکروسافت با متحرک کردن نمادهای منوی کناری، شکوفایی بصری جدیدی به برنامه تنظیمات اضافه کرده است. وقتی به دسته دیگری در منوی کناری جابجا می‌شوید، پخش انیمیشن مختصری را برای بخشی که به آن جابه‌جا می‌شوید می‌بینید که باعث می‌شود رابط کاربری کمی زنده‌تر به نظر برسد.

در حال حاضر، این نمادهای متحرک فقط برای ویندوز Insiders در کانال Dev در دسترس هستند که با بیلد 25197 شروع می شود.

پشتیبانی از نرخ نوسازی پویا برای نمایشگرهای خارجی

نرخ تازه‌سازی پویا یکی از ویژگی‌هایی است که در ویندوز 11، به‌ویژه با سرفیس لپ‌تاپ استودیو و سرفیس پرو 8، آغاز شد. با این حال، تنها برای نمایشگرهای داخلی در دستگاه‌های منتخب در دسترس بوده است. حال اگر مانیتور خارجی با نرخ رفرش 120 هرتز یا بالاتر دارید، می توانید از نرخ نوسازی پویا نیز برای آن استفاده کنید. این تغییر در حال حاضر فقط در کانال Dev که با بیلد 25206 شروع می شود در دسترس است.

قابلیت دسترسی

بهبودهای خط بریل

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از دستگاه های بریل را بهبود بخشیده است تا تجربه را برای کاربران نابینا یا کم بینا بهتر کند. این باعث می‌شود که دستگاه بریل شما می‌تواند هنگام جابه‌جایی بین راوی و صفحه‌خوان‌های شخص ثالث به درستی کار کند، بنابراین تجربه شما قطع نمی‌شود.

علاوه بر این، در به‌روزرسانی دیگری، مایکروسافت پشتیبانی از نمایشگرهای بریل بیشتری را اضافه کرده است، علاوه بر این، زبان‌های ورودی و خروجی جدید بریل را اضافه کرده است. باید پشتیبانی قبلی بریل را در برنامه تنظیمات حذف نصب کنید، سپس آن را مجدداً نصب کنید تا کار کند.

این بهبودها در حال حاضر فقط در کانال Dev در دسترس هستند.

برنامه های داخلی

برخی از برنامه‌های ویندوز 11 نیز اغلب به‌روزرسانی‌ها را منحصراً برای ویندوز Insiders دریافت می‌کنند. اینها معمولاً در طول زمان بدون نیاز به به‌روزرسانی کامل سیستم‌عامل در اختیار همه قرار می‌گیرند، اما برخی تغییرات ممکن است به چنین به‌روزرسانی نیاز داشته باشند.

راه حل داخلی گذرواژه مدیر محلی

برای کاربران تجاری که به نرم‌افزار Local Administrator Password Solution (LAPS) متکی هستند، خوشحال خواهید شد که بدانید مایکروسافت آن را در ویندوز 11 تعبیه کرده است. همچنین دارای برخی از قابلیت‌های جدید است. پس از تنظیم این ویژگی، می‌توانید LAPS را در ویرایشگر خط مشی گروه خود ببینید و در صورت لزوم آن را ویرایش کنید.

مدیریت L APS در ویرایشگر خط مشی گروه

این ویژگی فقط در کانال Dev موجود است.

ترمینال ویندوز پیش‌فرض می‌شود

مدتی است که امکان تنظیم ویندوز Terminal به عنوان برنامه ترمینال پیش‌فرض خود در ویندوز 11 وجود دارد، اما اکنون، این تنظیمات به صورت پیش‌فرض تبدیل شده، به این معنی که Command Prompt و PowerShell شما به طور پیش‌فرض در ترمینال ویندوز باز خواهند شد. با این حال، می‌توانید این مورد را در برنامه تنظیمات تغییر دهید. این در هر دو کانال Dev و Beta در دسترس است.

یک برنامه جدید Photos

از قابلیت های ویندوز 11  مایکروسافت همچنین اخیراً شروع به عرضه برنامه Photos کاملاً بازطراحی شده برای ویندوز Insiders در کانال Dev کرده است. این برنامه جدید با نمای گالری به روز شده و ناوبری بهبود یافته به لطف نوار کناری جدید ارائه می شود. اکنون می توانید به راحتی به حافظه های OneDrive خود دسترسی داشته باشید و میزان فضای ذخیره سازی که هنوز در OneDrive دارید را مستقیماً در صفحه اصلی برنامه مشاهده کنید.

این نسخه از برنامه ویژگی ویرایشگر ویدیو را حذف می کند، زیرا مایکروسافت اکنون شامل Clipchamp با ویندوز 11 است که یک ویرایشگر ویدیو بسیار قوی تر است. انتظار می‌رود این برنامه جدید Photos در اواخر اکتبر تا اوایل نوامبر در دسترس همه باشد.

ابزار Snipping به طور خودکار اسکرین شات ها را ذخیره می کند

تغییر دیگری که اخیراً در برنامه ویندوز Insider اضافه شده در برنامه Snipping Tool است. با نسخه 11.2209.2.0، ابزار Snipping به طور خودکار هر اسکرین شات را که می گیرید در پوشه Screenshots ذخیره می کند. می‌توانید این رفتار را در تنظیمات برنامه تغییر دهید.

بهبودهای متفرقه

تایپ فیس Euphemia بهبود یافته

اگر به زبانی صحبت می‌کنید که از تایپ‌فیس Euphemia استفاده می‌کند- بیشتر زبان‌هایی را که از خط هجای کانادایی استفاده می‌کنند- متوجه یک تایپ فیس Euphemia بهبود یافته خواهید شد. بیش از 200 کاراکتر به‌روزرسانی شده‌اند تا راحت‌تر خوانا شوند، به‌علاوه حروف‌های جدید برای مطابقت با آخرین استاندارد یونیکد 14 اضافه شده‌اند. در این آپدیت شخصیت های جدیدی برای زبان Nattilik منطقه قطب شمال کانادا وجود دارد. این در حال حاضر فقط برای ویندوز Insiders در کانال Dev در دسترس است.

حالت کیوسک

یکی دیگر از تغییرات بزرگی که در ویندوز 11 رخ می دهد، به ویژه برای مدیران فناوری اطلاعات و فضاهای عمومی، حالت کیوسک چند برنامه ای است. این ویژگی برای خود ویندوز جدید نیست، اما اکنون در ویندوز 11 شروع به کار کرده است. حالت کیوسک به مدیران اجازه می‌دهد تا چند برنامه خاص را انتخاب کنند که کاربران می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، که می‌تواند برای واحدهای نمایشی یا کامپیوتر‌های عمومی که برای جلوگیری از دستکاری تجربه مهم است مفید باشد. این ویژگی فقط در کانال Dev موجود است.

محدود کننده نرخ احراز هویت SMB

با ویندوز 11 بیلد 25206، مایکروسافت به طور پیش‌فرض محدودکننده سرعت احراز هویت SMB را فعال کرده است. این یک ویژگی امنیتی است که هر زمان که کاربر سعی می کند وارد سرور SMB شود و اعتبارنامه اشتباه را وارد کند، باعث تاخیر می شود. اکنون، هر تلاش ناموفق باعث تأخیر 2 ثانیه‌ای می‌شود تا زمانی که دوباره احراز هویت مجدد انجام شود، که به طور قابل‌توجهی باعث کاهش سرعت حملات brute force برای هک کردن سرور SMB می‌شود. به عنوان مثال، یک مهاجم قبلاً می‌توانست 300 بار تلاش برای احراز هویت را در هر ثانیه به مدت پنج دقیقه ارسال کند که در مجموع 90000 رمز عبور ارسال می‌شد. با این تاخیر، وارد کردن 90000 رمز عبور بیش از 50 ساعت طول می‌کشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید