غیر فعال کردن آپدیت خودکار در گوشی های سامسونگ

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

نحوه غیر فعال کردن آپدیت خودکار در گوشی های سامسونگ . چگونه آپدیت اتوماتیک یا خودکار را در گوشی های گلکسی سامسونگ یا تبلت های سامسونگ غیر فعال کنیم ؟ در ادامه میبنییم.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار در گوشی های سامسونگ

Samsung Galaxy Store گاهی اوقات می‌تواند بدون اینکه از شما بپرسد نرم‌افزار bloatware را دانلود و نصب کند. در این مقاله نحوه چگونگی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

اگر صاحب یک دستگاه سامسونگ هستید، احتمالاً متوجه شده اید که چگونه می خواهد به طور خودکار برنامه های bloatware را بدون اجازه شما دانلود کند. این مشکلی است که در دستگاه های ارزان قیمت و میان رده این شرکت بیشتر از پرچمداران آن دیده می شود.

متأسفانه، هیچ دکمه ای وجود ندارد که بتوانید روی آن ضربه بزنید تا Galaxy Store نتواند این برنامه ها را روی گوشی شما دانلود کند. با این حال، برای مقابله با این مشکل چندین کار  را می توانید انجام دهید. در اینجا پنج راه برای جلوگیری از نصب خودکار برنامه ها توسط گوشی سامسونگ ارائه شده است.

اهل بازی هستین؟ از بازی های تکراری خسته شدین؟ به این مقاله حتما سر بزنید: بهترین بازی های سبک بقا اندروید 2022 با لینک دانلود مستقیم

1. مجوزهای Galaxy Store App را حذف کنید

اولین کاری که باید انجام دهید تا گلکسی استور از دانلود خودکار برنامه ها جلوگیری کند و غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ را انجام دهد، حذف مجوزهای برنامه آن است. برای انجام این کار، به Settings > Apps > Galaxy Store > Permissions بروید.

در اینجا، یک مجوز را در قسمت Allowed انتخاب کنید و Don’t allow را انتخاب کنید. پس از این یک هشدار دریافت خواهید کرد. به سادگی روی Don’t allow anywhere ضربه بزنید و ادامه دهید. همین کار را برای همه مجوزهای دیگر در زیر مجاز انجام دهید.

انجام این کار، استفاده از منابع موجود در گوشی و دانلود فایل‌ها را برای برنامه Galaxy Store سخت‌تر می‌کند. پس از حذف مجوزها و باز کردن برنامه، یک بار دیگر از شما می خواهد که به آن مجوز بدهید. مطمئن شوید که روی گزینه Don’t allow در پاپ آپ ضربه بزنید تا آنها را رد کنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

2. تمامی تنظیمات Galaxy Store App را خاموش کنید

در قسمت دوم غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ علاوه بر حذف مجوزها، می‌توانید تمام تنظیمات برنامه Galaxy Store را نیز غیرفعال کنید. برای انجام این کار، با بازگشت به صفحه اطلاعات برنامه (تنظیمات > برنامه‌ها > فروشگاه گلکسی) شروع کنید. در اینجا تنظیمات زیر را خاموش کنید:

  1. در صورت عدم استفاده از برنامه، Remove permissions را خاموش کنید.
  2. روی Set as default  ضربه بزنید و Open supported links را خاموش کنید.
  3. روی داده Mobile data ضربه بزنید و Allow background data usage و Allow data usage while Data saver is on را خاموش کنید.
  4. روی Change system settings ضربه بزنید و Allow permission را خاموش کنید.
  5. روی Install unknown apps ضربه بزنید و Allow را از این منبع خاموش کنید.
  6. روی App details in store ضربه بزنید، روی منوی سه نقطه در بالای صفحه برنامه که باز می شود ضربه بزنید و گزینه Auto update را بردارید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

3. هنگام راه‌اندازی Galaxy Store، برنامه‌های توصیه‌شده را بردارید

در قسمت بعدی غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ باید گفت که اگر اولین باری است که برنامه Galaxy Store را باز می‌کنید، ممکن است صفحه توصیه برنامه‌هایی را ببینید که به‌عنوان «برنامه‌های محبوب برای شروع به کار» بازاریابی شده است. در اینجا مراقب باشید؛ اگر در مراحل تنظیم عجله کنید، ممکن است در نهایت یک دسته از bloatware را روی گوشی خود دانلود کنید.

در اینجا چه باید کرد:

  1. در بخش Start Up Your Apps، فهرستی از گروه‌های برنامه را خواهید دید. هر گروه برنامه یک یا چند برنامه را به طور خودکار انتخاب می کند. روی Edit در کنار یک گروه برنامه ضربه بزنید و به صورت دستی همه برنامه های انتخاب شده را لغو انتخاب کنید. همین کار را برای همه گروه های برنامه انجام دهید. پس از اتمام، روی Continue ضربه بزنید.
  2. در صفحه Customize Profile زیر، روی Skip ضربه بزنید.
  3. هنگام راه اندازی، ممکن است یک پنجره بازشو ببینید که از شما می خواهد زبان منطقه ای خود را انتخاب کنید. در پایین، گزینه Receive notifications about new and exclusive content from Galaxy Apps را بردارید و روی Done ضربه بزنید.
  4. همچنین ممکن است یک پاپ آپ با عنوان “انتخاب بازاریابی” دریافت کنید. اگر چنین است، روی Cancel ضربه بزنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

 

4. تنظیمات Galaxy Store In-App را خاموش کنید

در مرحله بعد غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ، تنظیمات را از داخل برنامه Galaxy Store غیرفعال کنید. برنامه را باز کنید، روی منوی همبرگر (سه خط افقی) ضربه بزنید و روی منوی تنظیمات (آیکون چرخ دنده) ضربه بزنید تا به تنظیمات Galaxy Store بروید.

اکنون، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. روی Auto update apps ضربه بزنید و Never را انتخاب کنید.
  2. Get news and special offers را خاموش کنید.
  3. روی About Galaxy Store > Auto Update Galaxy Store ضربه بزنید و Using only Wi-Fi را انتخاب کنید.
  4. اگر قبلاً وارد سیستم شده اید، روی Customization Service ضربه بزنید. این شما را به صفحه برنامه های سفارشی می برد. در اینجا، همه برنامه‌های انتخاب شده را لغو انتخاب کنید. ممکن است برای برخی از برنامه ها هشدار دریافت کنید. برای ادامه به سادگی روی Stop ضربه بزنید.
  5. در مرحله بعد، روی نماد برگشت روی صفحه ضربه بزنید تا به صفحه Customization Service  بروید. در اینجا مراقب باشید؛ اگر با استفاده از دکمه‌های پیمایش روی دستگاه یا حرکت‌های حرکتی به عقب برگردید، به صفحه تنظیمات اصلی باز می‌گردید. شما باید روی نماد فلش عقب در بالا ضربه بزنید. پس از ورود به صفحه خدمات سفارشی‌سازی، Customize this phoneUse mobile data و Customized ads and direct marketingرا خاموش کنید.
  6. در همان صفحه، روی Erase your data ضربه بزنید، دوباره روی Erase ضربه بزنید، رمز عبور حساب سامسونگ خود را تایپ کنید و روی OK ضربه بزنید.
  7. روی Stop customizing all devices ضربه بزنید، دوباره روی تStop all customization ضربه بزنید و برای تأیید روی Turn off  ضربه بزنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

5. بطور کل استفاده از Galaxy Store را متوقف کنید

اگر همچنان برنامه‌ ها را به‌طور خودکار در دستگاهتان دانلود می‌کنید و قصد غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ را دارید آخرین راه‌ حل شما این است که به‌کلی استفاده از Galaxy Store را کنار بگذارید. اما قبل از انجام این کار، به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه های سامسونگ در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید برنامه‌های سامسونگ خود را به‌روز نگه دارید، به Galaxy Store نیاز دارید. و اگر از پنل‌های Edge در گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید، نمی‌توانید پنل‌ های اج غیر بومی را نیز بدون آن دانلود کنید. اما اگر به همه اینها اهمیت نمی دهید، از فروشگاه خلاص شوید.

مشکل اینجاست که شما نمی‌توانید برنامه Galaxy Store را بر خلاف برخی دیگر از برنامه‌های از پیش نصب شده سامسونگ حذف یا غیرفعال کنید، زیرا بخشی جدایی ناپذیر از One UI است. با این حال، هنوز راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید از اجرای آن در پس‌زمینه جلوگیری کنید. برای انجام این کار، به صفحه اطلاعات برنامه Galaxy Store بروید و نکات زیر را دنبال کنید:

  1. روی Force stop > OK ضربه بزنید.
  2. به Storage > Clear data > OK بروید.
  3. همچنین می توانید منوی سه نقطه را در بالای صفحه انتخاب کنید و روی Uninstall updates > OK ضربه بزنید. با این کار، برنامه به نسخه کارخانه خود، یعنی نسخه ای که قبل از دریافت هر گونه به روز رسانی روی دستگاه شما نصب شده بود، تنزل می دهد. انجام این کار کمی مخاطره آمیز است زیرا برنامه ممکن است استفاده از برخی از سرویس های سامسونگ را که نیاز به به روز رسانی منظم دارند، قطع کند.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار سامسونگ

نصب  Bloatware روی گوشی گلکسی خود را متوقف کنید

هیچ کس دوست ندارد برنامه های ناخواسته bloatware را روی صفحه نمایش خود مشاهده کند، به خصوص در گوشی های شرکت شناخته شده ای مانند سامسونگ. ذخیره سازی را هدر می دهد، قدرت پردازش را افزایش می دهد و عمر باتری را کاهش می دهد.

صراحتاً ناامید کننده است که می بینیم سامسونگ به این روش ها متوسل می شود تا فقط کمی از توسعه دهندگان شخص ثالث کمیسیون دریافت کند. این مانند استفاده از یکی از ترفندهای کتاب بازی شیائومی است.

اخیراً، سامسونگ شروع به حذف تبلیغات از One UI کرده است، بنابراین جای این باور وجود دارد که این شرکت در آینده نیز از این روش دانلود خودکار bloatware در دستگاه های کاربران جلوگیری خواهد کرد. اما در حال حاضر، بهترین شانس شما برای خلاص شدن از شر آنها، پیروی از نکات بالا است.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید