علامت های چک در واتساپ و تلگرام به چه معناست؟

علامت چک در واتساپ و تلگرام

علامت های چک در واتساپ و تلگرام به چه معناست؟ اینکه چگونه رسیدهای خوانده شده در واتساپ را غیر فعال کنیم و علل خوانده نشدن پیام شما.

علامت های چک در واتساپ و تلگرام به چه معناست؟

علامت های چک در واتساپ و تلگرام به چه معناست؟

علامت چک در واتساپ و تلگرام

در این مقاله متوجه این موضوع می شویم که معنی علامت های چک در تلگرام و واتساپ چه هستند و همچنین نحوه تاگل کردن رسیدهای پیام خوانده شده شما بمنظور حفظ حریم خصوصی را مورد بررسی قرار می دهیم.

در مورد علامت های چک در واتساپ و تلگرام باید بگوییم که واتساپ و تلگرام پیام رسانی نامحدود, ویژگی های مفید و برنامه های رایگان را برای هر دستگاه ارائه می دهند. قطعاً چیزهای زیادی وجود دارد که باعث می شود تا شما از این خدمات خوشتان بیاید,  اما همه در استفاده از آنها تسلط ندارند. در حقیقت, یکی از جنبه های گیج کننده واتساپ وتلگرام علامت های چک هستند.

هنگام ارسال پیام در واتساپ و یا تلگرام یک یا دو علامت چک در زیر آن ظاهر می شود. اینها بعداً از خاکستری به آبی تبدیل می شوند. این علامت های چک اطلاعات مفیدی را به شما منتقل می کنند, اما اگر مطمئن نیستید که این علامت ها در واتساپ و تلگرام به چه معنا هستند, ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه آن شوید.

همچنین می توانید مطالبی را نیز در مورد نحوه زمانبندی پیام ها در واتساپ, آموزش نصب دو واتساپ در گوشی اندروید و آیفون و نحوه انتقال چت واتساپ به تلگرام را مشاهده کنید.

معنی علامت های چک در واتساپ چیست؟

در مورد علامت های چک در واتساپ و تلگرام باید بگوییم که نمادهای علامت گذاری در واتساپ نشانگر ویژگی رسید خواندن است که به شما اطلاع می دهد که آیا طرف مقابل پیام شما را دریافت کرده و خوانده است یا خیر.

در واتساپ یک علامت تکی چک خاکستری به این معنی است که پیام شما ارسال شده است, اما هنوز به شخص دیگر تحویل داده نشده است. دو علامت چک خاکستری به این معنی است که پیام شما با موفقیت به تلفن شخص مقابل منتقل شده است, اما آنها هنوز آن را مشاهده نکرده اند.

سرانجام وقتی طرف مقابل مکالمه شما را باز کرد و پیام را دید, دو علامت چک آبی در زیر آن مشاهده خواهید کرد.

علامت چک در واتساپ و تلگرام

 

این در چت های گروهی واتساپ کمی متفاوت عمل می کند. وقتی همه اعضای گروه پیام شما را دریافت کردند, یک چک مجدد خاکستری در کنار آن مشاهده خواهید کرد. وقتی همه پیام را خواندند, این به دو چک آبی تغییر می کند.

در صورت تمایل, می توانید حتی زمان دقیق خواندن پیام واتساپ را مشاهده کنید. در یک گپ گروهی, به شما این امکان را می دهد که بفهمید که هر شخص چه زمانی پیام را دریافت کرده و چه زمانی آن را باز کرده است.

نحوه غیر فعال کردن رسیدهای خوانده شده در واتساپ

در مورد علامت های چک در واتساپ و تلگرام باید بگوییم که از آنجا که ویژگی دریافت خواندن به طور خودکار فعال می شود, شما به طور پیش فرض این علائم را برای افراد دیگر ارسال خواهید کرد. اگر می خواهید رسیدهای خوانده شده را در واتساپ غیرفعال کنید, انجام این کار آسان است.

واتساپ را باز کنید و بر روی settings بزنید (که در منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه در گوشی های اندروید است). Account>Privacy را انتخاب کنید و اسلایدر Read Recipients را بمنظور متوقف کردن ارسال آنها غیر فعال کنید.

علامت چک در واتساپ و تلگرام

فقط به یاد داشته باشید که اگر رسیدهای خواندن خود را خاموش کنید آنها را برای افراد دیگر نخواهید دید و نمی توانید رسیدهای خوانده شده برای گپ های گروهی را در واتساپ را غیرفعال کنید.

برای نکات بیشتر مانند این, همه مواردی را که باید در مورد حریم خصوصی واتساپ بدانید را بررسی کنید.

علامت های چک در تلگرام به چه معنی هستند؟

در مورد علامت های چک در واتساپ و تلگرام باید بگوییم که همچنین علامت های چک در تلگرام شما را مطلع می کنند که آیا پیام خوانده شده است یا خیر, اما آنها کمی متفاوت تر از آنچه که در واتساپ است عمل می کنند.

در تلگرام, هنگامی که برنامه پیام شما را ارسال می کند, نماد ساعت را مشاهده خواهید کرد. اگر موفقیت آمیز باشد, این به یک علامت تأیید واحد تبدیل می شود تا نشان دهد پیام شما با موفقیت به سرور ارسال شده است. دو علامت تیک به این معنی است که شخص دیگر مکالمه شما را باز کرده و پیام جدید را دیده است.

علامت چک در واتساپ و تلگرام

بزرگترین تفاوت چک های واتساپ و تلگرام در عدم تحویل وضعیت تلگرام است. این به دلیل توانایی استفاده همزمان از حساب تلگرام شما در چندین دستگاه است, در مقایسه با واتساپ که فقط روی یک تلفن کار می کند (به دلیل رمزگذاری انتها به انتها).

به همین دلیل, هیچ راهی برای سرویس تلگرام وجود ندارد که بفهمد پیام شما به دستگاه خاصی رسیده است یا خیر. وضعیت تحویل داده شده هیچ معنایی نخواهد داشت.

در چت های گروهی تلگرام,  یک بررسی هنوز به معنای ارسال پیام شما به سرور است. بررسی مجدد در چت گروهی به این معنی است که حداقل یک نفر پیام شما را بخواند, اما تلگرام پیگیری نمی کند که این شخص کیست.

متأسفانه راهی برای غیرفعال کردن رسیدهای خوانده شده در تلگرام وجود ندارد. این بدان معناست که هر شخصی که پیامش خوانده شود متوجه می شود.

چرا هنوز پیام های من را نخوانده اند؟

نمی دانید چرا شخص مقابل پیام واتساپ یا تلگرام شما را هنوز ندیده است؟ این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد:

  • اگر هر یک از طرفین در واتساپ read recipients را خاموش کرده باشند, شما قادر به مشاهده read recipients نخواهید بود.
  • در برخی مواقع نادر که ممکن است دریافت کننده شما را مسدود کرده باشد, قادر به مشاهده اینکه آیا پیام شما را خوانده است یا خیر نخواهید بود.
  • ممکن است که گوشی شخص دریافت کننده خاموش باشد, در حالت پرواز باشد و یا اینکه آنتن دهی ضعیفی داشته باشد.
  • و البته اینکه ممکن است که هنورز پیام شما را نخوانده باشند.

همچنین این احتمال وجود دارد که فرد مقابل با استفاده از ترفندی پیام شما را به صورت مخفی و بدون ارسال رسید خواندن بخواند. به عنوان مثال, ممکن است آنها برای خواندن پیام بدون ایجاد وضعیت خواندن به حالت پرواز رفته باشند. همچنین اکثر تلفن ها به شما امکان می دهند پیامی را از حباب اعلان پیش نمایش کنید, که دریافت کننده را نیز تحریک نمی کند.

اگر آنها چیزی شبیه به این را انجام داده اند شما نمی توانید در این مورد کاری را انجام دهید, به غیر از اینکه از آنها سوال کنید که پیام شما را دیده اند یا خیر.

توضیحات علامت های چک واتساپ و تلگرام

اکنون می دانید که چگونه بفهمید شخص مقابل پیام شما را در واتس اپ یا تلگرام خوانده است. بیشتر اوقات, این ویژگی ها مفید هستند و به شما اجازه می دهند تأیید کنید که شخص مقابل آنچه را که ارسال کرده اید بدون پرسیدن در پیام پیگیری مشاهده کرده است.

این ویژگی ها فقط در واتساپ و تلگرام اعمال نمی شوند. شما همچنین می توانید رسیدهای خوانده شده را در سایر برنامه های پیام رسانی پنهان کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید