طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره

  • توسط پویان ایزدی
  • شهریور 15, 1401
  • ویژه
  • 0
روغن آرگان

کمتر کسی می باشد که از فواید روغن آرگان آگاهی نداشته باشد. این روغن که معجزه قرن نیز نامیده می شود سرشار از خواص بی نظیر می باشد. در سال های اخیر این روغن یک راهکار عالی برای درمان مشکلات پوست و مو بوده است. این روغن اگر به صورت طبیعی و خالص باشد می تواند در زمان کمی تاثیرات بی نظیری بر جای بگذارد. امروزه کرم، لوسیون، شامپو و… این روغن نیز در بازار وجود دارد. افراد می توانند از هر کدام از این محصولات که تمایل دارند برای پوست و مو خود استفاده کنند. این روغن گیاهی که از میوه درخت آرگان به دست می آید بسیار مفید و سودمند است. یکی از خواص بی نظیر این روغن برای درمان موخوره می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با خواص آن و طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره مطالبی را عنوان کنیم و شما را با این موضوع بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

خواص روغن آرگان

قبل از پرداختن به طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره بهتر است کمی در رابطه با خواص آن صحبت کنیم. روغن آرگان سرشار از ویتامین ای می باشد. همچنین این روغن منبع عالی از اسید های چرب  و آنتی اکسیدان به حساب می آید. یکی دیگر از خواص بی نظیر این روغن خاصیت ضد التهابی آن می باشد. روغن آرگان در طی چند سال گذشته توانسته است تاثیرات بی نظیری بر روی پوست و مو و ناخن افراد بگذارد. با توجه به خالص بودن این روغن می توانید تاثیرات آن را در مدت زمان کوتاهی ببینید.

یکی از مواردی که روغن آرگان بسیار تاثیر خوبی دارد بر روی مو افراد می باشد. افرادی که موهای فر و وزی دارند و یا در اثر گذاشتن مدام رنگ و دکلره به موهای خود آسیب رسانده اند می توانند از این روغن برای درمان موهای آسیب دیده خود استفاده کنند. رنگ‌ های شیمیایی و دکلره قاتل مو هستند پس بهتر است بعد از انجام این روش ها از روغن آرگان برای درمان و به دست آوردن موهایی نرم و ابریشمی بهره برد. یکی دیگر ‌از خواص عالی این روغن خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی آن می باشد. استفاده مداوم از آن می تواند رطوبت موها را تا حدود زیادی تامین کند و نرمی و درخشندگی بی نظیری به آن ها هدیه دهد.

شیشه روغن آرگان

بررسی روش ها و طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره

در این قسمت قصد داریم‌ به بررسی طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره بپردازیم. موخوره یک بیماری شایع می باشد که اکثر افراد با آن درگیر هستند.‌ مخصوصا خانم ها که موهای بلندی دارند بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. موخوره ها در اثر خشکی بیش از حد مو به وجود می آیند. تنها درمان موخوره کوتاهی‌ مو می باشد. اما برای پیشگیری از‌ ایجاد شدن موخوره بهتر است به صورت مداوم از روغن آرگان استفاده شود. با استفاده مرتب و پیوسته از این روغن می توانید تاثیرات بی نظیر آن را مشاهده کنید.

طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره به این صورت می باشد که با توجه به حجم موها مقدار مشخصی روغن را کف دست می ریزید. سپس‌ با کف هر دو دست روغن را ماساژ می دهید تا گرم شود و تاثیر گذاری آن بیشتر گردد. سپس از نوک موها شروع به آغشته کردن مو به روغن می‌ کنید. تا جایی این کار را ادامه می دهید که ساقه موها به طور کامل با روغن آرگان آغشته شود. سپس موها را درون کلاه مخصوصی قرار داده و چند ساعت صبر کرده تا روغن به طور کامل جذب مو گردد. به این صورت روغن آرگان می تواند به صورت کامل وظیفه رطوبت رسانی و نرم کنندگی خود را انجام دهد. سپس‌ موها را با استفاده از یک شوینده کامل شستشو دهید. به یاد داشته باشید استفاده از وسایل گرمایشی مانند اتو و سشوار باعث خشکی بیش از حد موها و ایجاد موخوره مو می‌ گردد.

در بالا در رابطه با روغن آرگان و طرز استفاده از روغن آرگان برای موخوره صحبت کردیم امید است مطالب بالا برای شما مفید واقع گشته باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید