• صفحه خانگی
  • >
  • علمی
  • >
  • شخصیت شناسی افراد با استیکر های واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی آن ها

شخصیت شناسی افراد با استیکر های واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی آن ها

شخصیت شناسی افراد با استیکر

شخصیت شناسی افراد با استیکر های واتساپ آن ها موضوع جالب و نسبتا جدیدی در رابطه با شبکه اجتماعی فراگیر واتساپ است  که در این مطلب به آن می پردازیم.

سال ها پیش برای اینکه از حال هم با خبر شویم ، نامه می نوشتیم. ما دل تنگی ها و احساساتمان را در نامه با استفاده از کلمات بروز می دادیم. گاهی برای اینکه نامه از گیرایی بیشتری برخوردار شود پایینش را نقاشی می کردیم. عاشق ها با مداد قرمز قلب می کشیدند و تیری در آن فرو می کردند. برای دوستمان دسته گلی با احترام می کشیدیم و هر چه بیشتر ذوق به خرج می دادیم، نامه دلچسب تر می شد.

در شخصیت شناسی افراد با استیکر ، این ارتباط تصویری برقرار کردن و بیان احساسات با تصاویر قدمتی چندین هزار ساله دارد. آثار به جا مانده از انسان های غار نشین نشان می دهد که اجداد ما هم بر روی سنگ ها تصاویری را کنده کاری می کردند و این تصاویر برای آن ها معنا و مفهوم داشت.

کندکاری روی سنگ و نوشتن روی چوب، پوست، کاغذ، ارتباط برقرار کردن با دود و تلگراف همچنان ادامه پیدا کرد تا راه کارهای پیشرفته امروزی پا به عرصه ظهور گذاشت.

امروزه کنده کاری روی سنگ برای خلق اثر هنری هنوز هم انجام میشود و آدم ها با نوشتن نامه های کاغذی هنوز هم تاثیر عاطفی و احساسی زیادی روی یکدیگر می گذارند. هنوز هم لابه لای نامه های امروزی نقاشی ها زیبایی و تاثیر سخن را چندین برابر می کند.

کم کم تلفن زدن جای نامه را گرفت و ما احساسات خود را با زبان بیان کردیم. تلفن و نامه دوش به دوش هم پیام ها را انتقال می دادند تا اینترنت و ایمیل فرا گیر شد.

واقعیت این است که در بیشتر مواقع تاثیری که نوشتن کلمه ها دارند ، بیان آن ها ندارند. در حال حاضر با وجود اینکه به راحتی می توانیم با مکالمه تصویری با دیگران ارتباط بگیریم باز هم در بسیاری از مواقع چت کردن را ترجیه می دهیم.

شخصیت شناسی افراد با استیکر

وقتی که ما چت می کنیم، روی متن هایی که میفرستیم و متن هایی که دریافت می کنیم مکث می کنیم. این باعث می شود ارتباط موثرتری برقرار کنیم. اما تنها نوشتن نمی تواند احساس واقعی ما را بیان کند. همان طور که می دانید لحن بیان یک جمله تاثیر زیادی در طرف مقابل خواهد داشت بنابراین شخصیت شناسی افراد با استیکر نشان دهنده لحن آن ها در پیام ها است.

خیلی وقت ها در چت های دنیای مجازی سو تفاهم هایی پیش می آید که به خاطر همین فقدان احساس در کلمه ها است. اگر تنها با واژه ها بخواهیم احساسات خود را بیان کنیم باید خیلی بر دنیای واژه ها مسلط باشیم و وقت زیادی را برای این کار بگذاریم. که متاسفانه مشغله های امروزی چنین مجالی به ما نمی دهد.

بنابراین ایموجی ها و استیکرها وارد دنیای دیجیتال شدند تا کار را برای ما راحت کنند. گوشی های ما پر شد از مدل های مختلف استیکر قلب که فرستادن آن ها دیگر نیازی به مداد قرمز ندارد اما همچنان  همان ذوق و احساس قدیمی را می طلبد.

شخصیت شناسی افراد با استیکر

در شخصیت شناسی افراد با استیکر ، استیکرها به نوشته های ما احساس می دهند. گاهی تنها با یک استیکر می توانیم احساسمان را به راحتی به طرف مقابل بیان کنیم. حال آن که استیکرها نقابی می شوند که می توانیم پشت آن ها پنهان شویم.

آیا می توان افراد را با استفاده از استیکرهای واتساپ آن ها شخصیت شناسی کرد؟

در شخصیت شناسی افراد با استیکر نوع استیکرهایی که هر فرد در گوشی خود ذخیره می کند و به دفعات از آن ها استفاده می کند نشان دهنده قسمتی از شخصیت روحی و اجتماعی آن فرد است. اما این که دقیقا آن فرد چه شخصیتی دارد قابل درک نیست چرا که بر اساس نماد شناسی درک و برداشت هر انسان از یک نماد تصویری کاملا متفاوت است.

اما با تمام این تفاسیر ما شاهد این هستیم افرادی که استیکرهای با کیفیت تر و با دقت تری انتخاب می کنند و در شرایط مناسب ارسال می کنند ، اهمیت بیشتری برای برقراری ارتباط موثر قائل هستند. این افراد در زندگی اجتماعی هم به ظاهر و لباس خود اهمیت بیشتری می دهند. به کتاب های روانشناسی و راه کارهای جذب علاقه دارند و گذران وقت با آن ها برای مخاطبانشان دل نشین است.

با شخصیت شناسی افراد با استیکر ، در مقابل افرادی هستند که زیاد از استیکر استفاده نمی کنند، عده ای از آن ها در بیان احساسات خود به شدت مهارت دارند. آن ها کلمه ها را جایگزین تصاویر می کنند و می توانند هر آن چه در فکر و دلشان قرار دارد خیلی راحت بیان کنند، این گروه از ایجاد سوتفاهم هراسی ندارند ، چون مطمئن هستند که به راحتی می توانند با شرح و بیان بیشتر سو تفاهم را برطرف کنند.

شخصیت شناسی افراد با استیکر

در شخصیت شناسی افراد با استیکر ، علت این که برخی دیگر از استیکرها کم استفاده می کنند یا اصلا استفاده نمی کنند  این است که تاثیرگزاری در ارتباط برای آن ها اهمیت زیادی ندارد. آن ها جواب صحبت های ما را با کلمه های کوتاه و مختصر بیان می کنند و به این شکل همواره جذابیت شخصیت نهفته و مرموزشان را حفظ می کنند.

در مقابل همه این ها افراد جالب دیگری هستند که استیکرهای زشت و حال به هم زن و عجیب غریب را دائما برای ما ارسال می کنند، این که یک تصویر این ویژگی هارا داشته باشد کاملا بستگی به فرهنگ و شرایط یک جامعه دارد اما در کل تشخیص این که یک استیکر از ویژگی های زیبایی شناسی برخوردار نباشد ، در حد متوسط باشد و یا صحنه ای منزجرکننده ، زیاد کار سختی نیست. این گروه از افراد شجاع و هنجار شکن هستند.  شوخ طبع هایی که بیان حس شوخ طبعی آن ها در قالب کلمات اصلا برایشان مقدور نیست. برقراری ارتباط گرم و صمیمی هدف اصلی آن ها است.

به طور کلی دقت کردن به استیکرهایی که گروه خاصی از جامعه به آن علاقه دارند جالب است. مثلا بیشتر مادرها به استیکرهای گل علاقه بسیاری دارند. یا دختران نوجوان نوع خاصی از بیان احساس با استفاده از تصاویر را می پسندند. همینطور گروه های گفت و گوی پسرانه،  دخترانه و مختلط تفاوت های تصویری جالبی دارد.

اگر تا به امروز اصلا به روانشناسی انتخاب و درک استیکر توجهی نداشتید، دوست دارم نظر شما را در این رابطه بدانم ، آیا شما با مطالب گفته شده موافقید؟ من از نظرات شما استقبال کرده و در صورت امکان این نوشته را بروزرسانی می کنم.

در انتها می توانید معنی تمام ایموجی ها و استیکر ها را از این مطلب مطالعه نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید