شارژ سریع گوشی ، چگونه گوشی هوشمند را سریع تر شارژ کنیم

شارژ سریع گوشی

اگر از شارژر فست شارژ استفاده نمی‌کنید یا گوشی شما به شارژ سریع مجهز نیست، چگونه می‌توان گوشی را سریع تر شارژ کرد یا به طور کلی شارژ سریع گوشی چگونه انجام می‌شود. در ادامه با هم روش‌هایی را برای سریع تر شارژ شدن گوشی هوشمند بررسی می‌کنیم.

باتری‌های گوشی هوشمند هر روز بیش از پیش افزایش پیدا می‌کنند به طوری که در حال حاضر گوشی ایسوس راگ فون 2 با یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعت به بازار عرضه شده است. بنابراین شارژ کردن این نوع گوشی ها حتی با وجود شارژرهای فست شارژ زمان بر خواهد بود.

فرض کنید در سفر هستید و یا در ترمینال مسافربری و نیاز دارید که گوشی شما طی مدت 10 الی 15 دقیقه به میزان ماکزیمم حالت ممکن شارژ دریافت کند. راه حل چیست؟ به طور کلی برای شارژ سریع گوشی روی دستگاه‌هایی که به فست شارژ مجهز نیستند و یا آن محصولاتی که به این سیستم مجهز هستند روش‌های معمول زیادی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شارژ سریع گوشی

فعال‌سازی حالت پرواز یا Airplane

شارژ سریع گوشی

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت سریع شارژ گوشی فعال‌سازی حالت پرواز است. البته در این حالت کلیه سیگنال‌های گوشی غیر فعال می‌شوند اما از طرفی باتری شما به میزان قابل توجهی سریع تر شارژ خواهد شد.

اگر در منطقه‌ای باشید که آنتن دهی ضعیف باشد، شارژ گوشی کندتر انجام می‌شود بنابراین سیگنال ضعیف نیز باعث کاهش ناگهانی ظرفیت باتری و عدم شارژ دهی کامل خواهد شد.

بهترین راه برای این که از شر سیگنال‌های ضعیف خلاص شوید و باتری گوشی سریع شارژ ( شارژ سریع گوشی ) شود باید حالت پرواز را روشن کنید. برای این کار می‌توانید در گوشی اندرویدی با کشیدن نوار اعلان به سمت پایین گزینه Airplane Mode را فعال کرده و گوشی را در شارژ بگذارید.

خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ

یکی دیر از روش‌های سرعت بخشیدن به شارژ گوشی، خاموش کردن آن در زمان شارژ شدن است . این روش می‌تواند تا 30 درصد سرعت شارژ شدن گوشی را افزایش دهد.

از اتصال charge mode مطمئن شوید

شارژ سریع گوشی

گوشی اندروید به شما این امکان را می‌دهد که نوع اتصال از طریق یو اس بی را تغییر دهید. به طور مثال می‌توانید اتصال را روی فقط شارژ ، انتقال فایل، پخش موسیقی یا سایر موارد تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که برای شارژ شدن بهتر گوشی باید این گزینه را در حالت فقط شارژ بگذارید.

برای فعال‌سازی این قسمت به بخش تنظیمات Settings رفته و پس از آن وارد About phone شوید و 7 بار روی گزینه build number ضربه بزنید. پس از آن یک اعلان نمایش داده می‌شود با این عنوان که USB Debugging mode enabled.

دوباره به بخش تنظیمات بازگشته به منو developer options رفته و گزینه select usb onfiguration را انتخاب کنید. در فهرستی که پیش روی شما قرار داده می‌شود گزینه Charging را لمس نمایید.

از شارژ دیواری استفاده کنید

به طور کلی کابل یو اس بی معمولی یا میکرو یو اس بی ها با اتصال به شارژهای معمولی یا لپ‌تاپ و کامپیوتر تنها 0.5 آمپر خروجی تولید می‌کنند. از سوی دیگر شارژرهای دیواری می‌توانند 1، 2 تا 5 آمپر(شارژرهای فست شارژ) خروجی تولید نمایند. میزان آمپراژ ورودی پایین باعث می‌شود تا گوشی به کندی شارژ شود و سرعت شارژ گوشی پایین بیاید.

یک پاوربانک بخرید

اگر همواره در سفر هستید حتما یک پاور بانک 10000 میلی‌آمپر خریداری کنید. بسیاری از پاوربانک های مرغوب میزان آمپراژ خروجی در حد شارژر دیواری دارند اما سعی کنید که پاوربانکی تهیه کنید که فشار بیش از حد روی گوشی شما وارد نکند. از طریق لینک زیر می‌توانید بهترین پاوربانک های موجود در بازار را ببینید و خریداری کنید:

 

اگر شارژر بی‌سیم دارید برای شارژ سریع استفاده نکنید

شارژرهای بی‌سیم البته در سال 2019 و 2020 شارژرهای فست شارژ هستند، اما سعی کنید اگر نیاز به شارژ سریع گوشی دارید به هیچ عنوان از شارژ بی‌سیم استفاده نکنید، چون میزان آمپراژ خروجی آن‌ها بسیار کمتر از شارژر دیواری است و به طور کلی 50 درصد ضعیف تر از شارژرهای معمولی هستند.

کاور گوشی خود را باز کنید

در زمان شارژ سریع گوشی به یاد داشته باشید که برای کاهش دمای گوشی در زمان شارژ و میزان جریان ورودی بیشتر ، حتما کاور گوشی را باز کنید، این کار موجب می‌شود که بدنه گوشی خنک بماند و راندام شارژ دهی شارژر نیز روی آن افزایش پیدا کند. سعی کنید گوشی را در فضای گرم شارژ نکنید و بگذارید در دمای عادی محیط این کار انجام پذیرد. البته گوشی نباید در دمای بسیار پایین نیز قرار گرفته و باید حتما در دمای 10 تا 30 درجه باشد تا شارژ سریع گوشی انجام شود.

از یک کابل با کیفیت استفاده کنید

هر نوع کابلی نمی‌تواند برای شارژ سریع گوشی مناسب باشد. باید روی برچسب کابل و میزان توان خروجی و تبادل آن را بررسی کنید. یک کابل 28 می‌تواند 0.5 آمپر خروجی داشته باشد و یک کابل یو اس بی 24 می‌تواند تا 2 آمپر خروجی بدهد. بنابراین در زمان خرید شارژر یا کابل به این نکته هم توجه کنید. می‌توانید از طریق لینک زیر کابل شارژر مرغوب را انتخاب و تهیه نمایید.

 

 

روش‌هایی که در بالا گفتیم همگی برای شارژ سریع گوشی و افزایش میزان بازدهی شارژ به کار گرفته شده. بعضی اوقات باتری گوشی به طور کلی خراب می‌شود، برای این که بتوانید بفهمید ایا باتری گوشی سالم است یا خیر این مطلب را نیز می‌توانید مطالعه کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید