زلزله نگاری با گوشی های اندرویدی و پیش بینی وقوع زمین لرزه میسر شد

تشخیص زلزله با گوشی

زلزله نگاری یا زمین لرزه نگاری از این پس با گوشی های اندروید میسر شد. این سیستم می تواند به ثبت و پیش بینی زلزله های مختلف به کاربران کمک کند تا چند دقیقه قبل از وقوع زمین لرزه به آن ها هشدار داده تا از مرگ نجات پیدا کنند.

گوگل برای کمک به شناسایی زلزله از پایگاه عظیم سیستم ثبت اندرویدی استفاده می کند. این شرکت در تلاش است تا بزرگترین شبکه شناسایی زمین لرزه در جهان را ایجاد کند. برای راه اندازی این گجت ، قصد دارد از قدرت اندرویدی برای کمک به پیش بینی زمین لرزه در هنگام وقوع استفاده کند.

این شرکت سیستم عظیم زلزله نگاری خود با گوشی را سیستم زنگ خطر آندروید اندروید می نامد و می تواند برای هر کسی که در منطقه ای زندگی می کند که مکرراً با زمین لرزه ها سرو کار دارد ، یک سیستم بسیار قوی و بزرگترین سیستم برای نجات جان بسیاری از افراد در دنیا است.

زلزله نگاری با گوشی

زلزله نگاری با گوشی های اندروید چگونه انجام می شود

اساساً ، سیستم جدید گوگل ، گوشی اندروید شما را به یک دستگاه زلزله نگار گوشی کوچک تبدیل می کند. این سیستم با استفاده از شتاب سنج که در حال حاضر بیشتر تلفن های هوشمند ساخته شده است کار می کند تا بتواند میزان ، زمان و قدرت زلزله را پیش بینی و ثبت کند.

اگر تلفن شما آنچه را که فکر می کند زلزله است تشخیص دهد ، سیگنالی را به سرور تشخیص زلزله گوگل ارسال می کند. از آنجا ، سرور داده ها را در همان منطقه ترکیب می کند تا بفهمد آیا زمین لرزه در حال وقوع است یا خیر.

گوگل در پستی مشخص سیستم زلزله نگاری را معرفی کرد. در این پست ، این شرکت اعلام کرده است که “در واقع سرعت نور را در برابر سرعت زلزله مقایسه می کنیم ، یعنی زلزله را سریع تر از سرعت نور تشخیص می دهیم” .

به طور خلاصه ، گوگل در حال ساخت گجت شناسایی زلزله جهانی است و در واقع به نظر می رسد که می تواند کار کند. البته ، شما باید بخشی از این برنامه را انتخاب کنید ، بنابراین نیازی نیست که در مورد نظارت گوگل روی دستگاه خود نگران باشید مگر اینکه بخواهید در این سیستم مشارکت کنید.

پیش بینی زلزله با گوشی

برای دریافت هشدارهای مربوط به زلزله در کالیفرنیا ، گوگل با سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا (کال OES) همکاری کرده است. هشدارها توسط ShakeAlert ارسال شده است تا هشدارهای مربوط به زمین لرزه را مستقیماً به دستگاههای اندروید در کالیفرنیا ارسال کند.

گوگل در حال حاضر فقط سیستم پیش بینی زلزله خود را در کالیفرنیا در دست اجرا دارد. این کشور قصد دارد آن را در ایالت ها و كشورهای بیشتری در طول سال به اجرا درآورد بنابراین انتظار می رود تا سال 2022 این سیستم به طور کامل در کل جهان به اجرا در بیاید.

هر مکان از سیستم شناسایی و زلزله نگاری با گوشی اندرویدی استفاده می کند تا چند ثانیه دیگر برای آماده سازی به شما بدهد. که در یک فاجعه طبیعی مانند زلزله می تواند تفاوت زندگی و مرگ باشد.

این اولین بار نیست که گوگل چنین سیستم هایی را اختراع می کند. در حقیقت ، گوگل پیشتر ابزاری را برای کمک به شما در دور شدن از حوادث طبیعی راه اندازی کرده بود.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام.
    توی همین زلزله 5.9 ریشتر خوی در 8 بهمن 1401.در حین زلزله محل دقیق زلزله و حتی ریشتر احتمالی رو ب گوشی من فرستاد
    ولی برام اصلا چنین صفحه ای باز نکرد
    مال گوگل بود ولی متفاوت هس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید