روش های کاهش مصرف دیتا موبایل و پایین آوردن هزینه

کاهش مصرف دیتا گوشی

اگر میخواهید بهترین استفاده را از دیتا گوشی خود بکنید و برای کاهش مصرف دیتا موبایل و اینترنت خط اقدام کنید، اپ ها و ترفندهایی که در ادامه معرفی می کنیم مصرف داده های اینترنت گوشی شما را پایین می آورند

استفاده از دیتا گوشی هزینه بالایی دارد. بنابراین چگونه میتوانید قبض خود را بدون تعدیل دیتای خود کم کنید؟ پاسخ این است که با گوشی هوشمند خود می توانید هوشمند باشید. برای کاهش مصرف دیتا موبایل از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که قابلیتها در خودش باشد و به شما کمک کند که هزینه بالای دیتا را کاهش دهد. در ادامه ترفند ها و اپلیکیشن های کاهش استفاده از داده موبایل  را معرفی و بررسی می کنیم.

کاهش مصرف دیتا موبایل

1.به طور دستی دیتای موبایل را محدود کنید.

تا حالا پیش اومده که بیش از حد معمول از دیتای خود بر روی گوشی یا تبلت استفاده کرده باشید. شاید تا قبل از اینکه قبض گوشیتان بیاید فکر میکردید که  همه چیز درست است و متوجه نبودید که بیش از حد دارید از دیتای موبایل خود استفاده میکنید.

متاسفانه اینترنت موبایل به ندرت نامحدود است. زمانیکه بیش از حد استفاده میکنید( که احتمالا از هات اسپات بی سیم گوشی استفاده میکنید)برای همه دیتاهای اضافی تغییر داده خواهید شد. برای مقابله با آن باید هوشمند فکر کنید.

چگونه دیتا موبایل اندرویدی را با محدود کردن کنترل کنیم:

کاهش مصرف دیتا موبایل

شما میتوانید با ابزارهایی که در داخل گوشی خود دارید دیتای خود را محدود کنید.

  • ستینگ را باز کنید
  • شبکه و اینترنت را پیدا کنید
  • بر روی هشدار دیتا و محدود کردن بزنید و بر روی هشدار دیتا بزنید تا یک فلاگ مشخص کنید(که در حدود یک گیگابایت زیر محدودیت شما میشود)
  • همچنین میتوانید از محدودیت دیتا برای محدودیت کارتان استفاده کنید.
  • در قسمت استفاده از دیتا دیتا سیور را فعال کنید که بطور کلی دیتای کمتری استفاده کنید.

کاهش مصرف دیتا موبایل و اینترنت خط در آیفون iOS :

کاهش مصرف دیتا موبایل

به قسمت ستینگ و موبایل دیتا بروید تا متوجه بشوید در مدت زمان فعلی چه مقداردیتا استفاده کرده اید. همچنین قسمتی به نام زمان فعلی رومینگ وجود دارد.

در این قسمت اپ هایی را که استفاده از اینترنت برای آنها اجباری ندارد را میتوانید با زدن سوییچشان قفل کنید.اپ های بالا واضحترین انتخاب هستند.

استفاده از اپلیکیشن های فشرده سازی دیتا

اپلیکیشن های مختلفی از تکنولوژی فشرده سازی برای کاهش مصرف دیتا استفاده میکنند. ممکن است که قبلا بدون اینکه متوجه شده تاثیرآن باشید از آنها استفاده کرده باشید.

گوگل کروم

در ابتدا در لیست شما گوگل کروم باید وجود داشته باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه چه نظری درباره گوگل دارید کروم یک محدود کننده و ذخیره کننده دیتا در خودش دارد. با زدن ستینگ- دیتا سیور یا ذخیره کننده دیتا و استفاده از دیتا سیور آنرا فعال کنید.

Setting>Data saver>Use Data Saver

اپرا مینی

برای کاهش استفاده ازدیتا کاهش مصرف دیتا در اپرا مینی با دیفالت از طریق منوی اصلی فعال میشود. بر عکس کروم شما ویژگیهای ذخیره دیتای زیادی را میتوانید تنظیم کنید. مثل کیفیت صفحه های وب پیج.

کاهش استفاده از اینترنت گوشی: بجای آن از وای فای استفاده کنید.

قصد دارید که هزینه استفاده از شارژ دیتا را کاهش دهید. شاید شما باید نظرتان را نسبت به استفاده از اینترنت با گوشی خود تغییر دهید. گوشی هوشمند شما دو روش را برای آنلاین شدن به شما پیشنهاد میکند: اینترنت موبایل و وای فای

احتمالا شما اغلب از وای فای استفاده میکنید. با این وجود وای فای مجانی تقریبا همه جا هست مثل سیتی سنترها مرکز خریدها مراکز حمل و نقل و فضای دانشگاه ها.

یک نتیجه واضح وجود دارد:برای کاهش مصرف دیتا و داده موبایل هر جا که وای فای وجود دارد از آن استفاده کنید. همه شبکه های وای فای ایمن نیستند اما شما میتوانید با یک وی پی ان موبایل از گوشی خود محافظت کنید.

چگونه یک گوشی دو سیم کارت ،  دیتا را محدود و بهینه سازی میکند

کاهش مصرف دیتا موبایل

اگرچه غیر معمول تر از گوشیهای تک سیم کارت هستند ولی گوشیهای دو سیم کارت به شما این امکان را می دهد که از اینترنت دو شبکه و با دو هزینه جداگانه استفاده کنید.این ممکن است خیلی کاربردی باشد زمانیکه شما یک گوشی دارید که برای کار از آن استفاده میکنید و همچنین یک گوشی شخصی دارید.

شاید شما زمانیکه اینترنت گوشی شخصیتان تمام شده بخواهید از اینترنت گوشی کاری خود استفاده کنید. با گوشی دو سیم کارت از دو سیم کارت در یک گوشی استفاده کنید. گوشی دوسیم کارت باعث میشود که شما از دودستگاه استفاده نکنید استفاده از آن آسان است و اینترنت کارکنان خود را به گوشی خود اضافه کنید.

برای کاهش مصرف دیتا موبایل ، به روزرسانی خودکار اپلیکیشن ها را محدود کنید

زمانیکه شما از گوشی خود استفاده میکنید فعالیت های دیگری در پیش زمینه شما در حال انجام است. بعنوان مثال گوگل پلی و اپ استور آپدیت چک میکنند و ایمیل شما بدنبال پیام جدید است. در همین حین اپ های شبکه اجتماعی آپدیت به گوشی شما تزریق میکنند و این روال ادامه دارد.

تمامی این کارها باعث میشود که استفاده از اینترنت شما افزایش پیدا کند. ما حتی در مورد آپدیت کردن اپ ها صحبت نمی کنیم ولی تنها استفاده از دیتا برای همگام کردن دیتای زیادی مصرف میکند.

چگونه اپ همگام کردن را در گوشیهای اندرویدی متوقف کنیم:

شما می توانید برخی از اپ ها را که در قسمت ستینگ و اپ ها و نوتیفیکیشن ها هستند را غیر فعال کنید. در اینجا اپ هایی را که دیتاهای مختلفی مثل تماسهای شما را همگام میکند پیدا خواهید کرد. بر روی هرکدام بزنید و استفاده از دیتا را چک کنید اگر زیاد استفاده میشود روی استفاده از دیتا بزنید و سپس دیتای پس زمینه را غیر فعال کنید.

این روش خیلی زمان گیر است چون ممکن است شما تا بخواهید وارد همه برنامه ها شوید زمان زیادی صرف شود.

غیرفعال کردن همگام سازی گوشی آیفون:

در گوشیهای آیفون شما میتوانید اپ های بومی را از طریق Setting>[your name]>icloud همگام کنید. همه کاری که باید بکنید این است که بر روی سرویسهایی که احتیاج به همگام کردن ندارید بزنید.

تقریبا همه اپلیکیشن هایی که احتیاج به همگام سازی مداوم دارند به شما این اجازه را خواهند داد که مدیریت کنید که چگونه دیتا در ستینگ های جداگانه خودشان همگام شود. اگر ستینگ درست را نتوانستید انتخاب کنید براحتی میتوانید اینترنت موبایل خود را غیر فعال کنید.

اطمینان حاصل کنید که اپ های ابری شما تنها از همگام سازی وای فای استفاده میکنند

در یک یادداشت مشابه ذخیره ابری خود را در نظر بگیرید. این همیشه یک ایده خوبی است که بر روی گوشی خود یک ست آپ همگام سازی ابری داشته باشید.

شاید احتیاج داشته باشید که عکسهای خود را به صورت اتوماتیک آپلود کنید و یا به اسناد خود در گوگل درایو دسترسی داشته باشید. در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که این سرویس ها از دیتای گوشی شما استفاده نمیکنند در عوض طوری آنها را برنامه ریزی کنید که از وای فای استفاده کنند.

سرویس خاصی را برای اپ ابری خود بر اساس پلتفرم گوشی که از آن استفاده میکنید که اندروید باشد یا آیفون چک کنید.

در پایان

اگر توانستید به طور هفتگی میزان مصرف دیتا گوشی را کاهش دهید ، بسیار عالی است. همچنین اگر می خواهید ببینید جه روش هایی برای افزایش سرعت اینترنت ، کاهش مصرف اینترنت و همچنین ابزاری برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد ، این مطالب را بخوانید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید