روش های افزایش سرعت مودم و روتر

افزایش سرعت مودم

روش های افزایش سرعت مودم و روتر. روش هایی برای افزایش سرعت مودم همانند خودکار کردن یک برنامه راه اندازی مجدد و تغییر پهنای کانال.

روش های افزایش سرعت مودم و روتر

اتصال به اینترنت خیلی کند است؟ این تغییرات ساده روتر می تواند دنیای وای فای خانگی شما را تغییر دهد.

افزایش سرعت مودم

یک روتر خوب می تواند تفاوت زیادی در سرعت اتصال به اینترنت شما ایجاد کند. اما اگر پول کافی برای خرید یک مدل برتر را ندارید، چه راه‌ های دیگری برای افزایش سرعت مودم در اختیار شما قرار دارد؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه تنظیمات روتر را برای افزایش سرعت مودم بهینه کنید یا بهترین پیکربندی روتر را برای اینترنت سریعتر ایجاد کنید، به خواندن ادامه دهید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد چرا حجم اینترنت زود تمام می شود و راهکار کاهش مصرف اینترنت چیست و روش های کاهش مصرف دیتا موبایل و پایین آوردن هزینه را مشاهده کنید.

1. خودکار کردن یک برنامه راه اندازی مجدد

اکثر روترهای جدیدتر نیازی به راه اندازی مجدد منظم ندارند. با این حال، اگر تا به حال با اتصال اینترنت کند مواجه شده اید، راه اندازی مجدد روتر شما اغلب تمام چیزی است که برای افزایش سرعت مودم به آن نیاز دارید.

با این حال، اگر متوجه شدید که روتر را با هر نظمی راه‌ اندازی مجدد می‌کنید، گزینه‌ های میان‌ افزار DD-WRT و Tomato هر دو دارای گزینه‌ های راه‌ اندازی مجدد زمان‌بندی شده هستند. آن را طوری تنظیم کنید که یک بار در روز هنگام خواب راه اندازی مجدد شود، و تا زمانی که روتر خاموش می شود و دوباره شروع به کار می کند، هرگز متوجه خرابی آن نخواهید شد.

2. سرعت روتر خود را با یک آنتن جدید افزایش دهید

یک راه ساده برای افزایش سرعت مودم، خرید یک آنتن جدید است.

آنتن دهی در اکثر روترهای مصرف کننده افتضاح است. آنتن تقویت شده پس از فروش یک راه حل عالی و یک راه ساده برای بهبود کیفیت سیگنال (و در نتیجه بهبود سرعت) بدون نیاز به دستگاه جدید است. گزینه‌ های قدرتمند و تقویت‌ شده از حدود 15 دلار شروع می‌شوند و تا 100 دلار پایین می‌روند.

افزایش‌ دهنده‌ های برد پلاگین کمی گران‌ تر هستند، اما به عنوان یک آنتن قدرتمند و تکرارکننده بی‌ سیم در یک واحد عمل می‌ کنند. آنها می توانند بهبود قابل توجهی را برای خانه هایی با مناطق فاقد آنتن دهی یا تخریب سیگنال ارائه دهند، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

3. پروتکل های قدیمی وایرلس را غیر فعال کنید

چگونه تنظیمات روتر را برای سرعت بهینه می کنید؟ یکی از اولین مواردی که می توانید برای افزایش سرعت مودم در نظر بگیرید، خاموش کردن پروتکل های بی سیم قدیمی است.

روترهای جدیدتر در پروتکل 802.11ac قابلیت هایی بسیار فراتر از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از ISP ها را ارائه می دهند. در حالی که روتر ممکن است سریع باشد، بسیاری از دستگاه‌های شما احتمالاً از پروتکل‌ های قدیمی‌ تری مانند 802.11g استفاده می‌کنند که به محض اتصال این دستگاه کل شبکه را کند می‌ کند. در حالت ایده‌ آل، باید هر دستگاهی را که با استفاده از پروتکل‌های b یا g می‌بینید حذف کنید.

سریع ترین پروتکل ها، به ترتیب از سریع ترین به کندترین، ac > n > g > b هستند.

4. پهنای کانال را تغییر دهید

بهترین تنظیمات روتر برای افزایش سرعت مودم شما چیست؟ به عنوان مثال، چگونه می توانید یک جریان ویدیویی را بین دستگاه های خود سریعتر ایجاد کنید؟

بهترین پیکربندی روتر برای سرعت محلی اغلب مستلزم تغییر پهنای کانال است. هرچه پهنا بیشتر باشد، دستگاه های قدیمی در پروتکل های قدیمی بیشتر از تداخل رنج می برند.

5. روتر خود را به روز نگه دارید

یکی از نادیده گرفته‌ ترین راه‌ ها برای افزایش سرعت مودم این است که مطمئن شوید روتر شما همیشه آخرین نرم‌ افزار و سیستم‌ افزار سازنده را اجرا می‌کند.

مطمئناً، به‌ روزرسانی‌ ها معمولاً تعمیرات امنیتی هستند، اما نمی‌خواهند ناگهان روتر شما را سریع‌تر کند. با این حال، هر چیزی می تواند به افزایش سرعت مودم کمک کند. اگر مدتی است که به‌روزرسانی نکرده‌اید، ممکن است با افزایش سرعت مودم بیش از انتظار مواجه شوید.

6. با لوکیشن روتر آزمایش کنید

این تنها یافتن بهترین تنظیمات روتر برای اینترنت سریع نیست. همچنین باید در نظر بگیرید که روتر خود را در کجای خانه خود قرار می دهید.

از آنجایی که روتر با هر دستگاه دیگری با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و/یا 5 گیگاهرتز در منطقه شما رقابت می کند، حرکات ظریف اغلب دنیایی از تفاوت را ایجاد می کند. علاوه بر این، مصالح ساختمانی خانه شما ممکن است با سیگنال بی سیم تداخل ایجاد کند. دیوارهای بتنی محکم برای عبور اتصال Wi-Fi بسیار سخت است.

7. تنظیمات کانال روتر را بهینه کنید

بیایید نگاهی دیگر به نحوه افزایش سرعت مودم با بهینه سازی تنظیمات بیندازیم.

آیا به تغییر کانال روتر فکر کرده اید؟ ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که با کمترین تداخل، امواج رادیویی محلی شما را برای یافتن کانال‌ ها اسکن می‌کند. سپس به شما پیشنهاد می دهند که به کدام کانال بروید.

باید کانال را از داخل تنظیمات روتر تغییر دهید. یک بار دیگر، نحوه انجام این کار را با استفاده از اسناد یا صفحه راهنمای آنلاین دستگاه خود خواهید یافت.

8. روتر را به باند دیگری تغییر دهید

یک خانه معمولی پر از دستگاه های بی سیم است. خوشبختانه، با یک روتر دو یا سه بانده، می توانید آنها را از هم جدا کنید تا افزایش سرعت مودم را به حداکثر برسانید.

به زبان ساده، شما در حال باز کردن مسیر دیگری برای ترافیک شبکه هستید. در حالی که یک جاده یک خطه شما را به آنجا می رساند، دو (یا سه) خط برای همه افراد درگیر بهتر است.

اگر یک روتر دو بانده دارید، می‌توانید به جای اینکه همه دستگاه‌ هایتان برای فضا در باند ۲.۴ گیگاهرتز رقابت کنند، مقداری را به باند اضافی ۵ گیگاهرتز (و معمولاً کمتر شلوغ‌ تر) اختصاص دهید.

9. نام کاربری و رمز عبور شبکه خود را تغییر دهید

بسیاری از افرادی که در غیر این صورت با فناوری آشنا هستند هنوز از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض روی روتر خود استفاده می کنند. حتی هکرهای متوسط ​​نیز قادر به هک کردن شبکه های نسبتا امن با رمزهای عبور غیر پیش فرض هستند.

استفاده از رمز عبور قوی وای فای به همان اندازه مهم است. در حالی که ممکن است در تقسیم بندی دستگاه های خود به باندهای جداگانه، به روز رسانی سیستم عامل خود، و تعویض کانال در دوره های پرترافیک، کار بسیار خوبی انجام دهید، اما اگر همسایگان شما از وای فای شما استفاده می کنند و از آن برای دانلود فیلم ها استفاده می کنند، همه چیز بیهوده است. 

10. Firmware جدید را نصب کنید

افزایش سرعت مودم

بسیاری از روترها تنظیمات را نسبتاً ضد ساختگی نگه می دارند تا چیزی را خراب نکنید. در حالی که این برای اکثر کاربران عالی است، گاهی اوقات شما فقط می خواهید در آن جستجو کنید و تنظیمات را هک کنید تا زمانی که روتری را اجرا کنید که قیمت آن بسیار بیشتر است.

چندین گزینه سیستم عامل منبع باز برای برخی از محبوب ترین روترها وجود دارد. در حالی که همه روترها پشتیبانی نمی شوند، هیچ کمبودی در گزینه های عالی وجود ندارد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا سرعت روتر Netgear را افزایش دهید، بهترین تنظیمات را برای روتر TP-Link بیابید، و تقریباً هر مارک روتری را سریعتر اجرا کنید.

DD-WRT، OpenWRT و Tomato برخی از محبوب‌ترین میان‌ افزارهای غیر بومی را تشکیل می‌دهند.

به خاطر داشته باشید که اگر به سخت افزار ISP خود پایبند باشید، نصب سیستم عامل جدید گزینه ای نیست. این یکی از دلایلی است که ایده خوبی برای جایگزینی روتر ISP خود با روتر خریداری شده در فروشگاه است.

تنظیمات سرعت روتر خود را بهینه کنید

امیدواریم این مقاله به شما نشان داده باشد که چگونه افزایش سرعت مودم خود را به حداکثر برسانید و بهترین پیکربندی را برای اینترنت سریعتر شناسایی کنید.

برخی از مراحل ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند، اما اگر برای یادگیری و درک ترفندهایی که در دسترس شما هستند، وقت بگذارید، سرعت روتر خود را در عرض چند دقیقه افزایش خواهید داد.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید