دستیار صوتی گوگل چیست و چگونه از ان استفاده کنیم؟!

دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل یا اسیستنت گوگل چیست ؟ نحوه و روش استفاده از دستیار صوتی گوگل و آموزش کامل استفاده از گوگل اسیستنت را در ادامه این مطلب باهم ببینیم.

Google Assistant یک دستیار صوتی قدرتمند برای اندروید و سایر پلتفرم ها است. آنچه که دستیار می تواند انجام دهد و نحوه شروع استفاده از آن ،در ادامه آمده است.

در حالی که سیری اپل دستیار صوتی موبایل را شروع کرد، به راحتی می توان استدلال کرد که دستیار صوتی گوگل از آن پیشی گرفته است. دستیار صوتی گوگل با ترکیبی از فرمت گفتاری طبیعی و قدرت گوگل، یکی از بهترین مزایای اندروید است.

در زیر توضیح خواهیم داد که Google Assistant چیست، دستیار صوتی گوگل چه کاری می تواند انجام دهد و چگونه خودتان شروع به استفاده از آن کنید.

دستیار گوگل چیست؟

Google Assistant دستیار صوتی مجازی گوگل است. این تکامل یک ویژگی قدیمی اندروید به نام Google Now است که قبل از اینکه بخواهید اطلاعاتی درباره علایق شما در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول با سیری اپل، الکسای آمازون و (تا حدی کمتر) کورتانای مایکروسافت رقابت می کند.

Assistant در ماه مه 2016 به عنوان بخشی از برنامه پیام رسانی هوشمند Google Allo راه اندازی شد که دیگر وجود ندارد. پس از مدت کوتاهی انحصار در اولین تلفن Google Pixel، دستیار Google اکنون در تقریباً هر دستگاه اندرویدی که دارای Android نسخه 5.0 و بالاتر باشد، در دسترس است.

اگرچه این دستیار در اندروید بسیار شناخته شده است، اما دستیار صوتی گوگل در جاهای دیگر نیز موجود است. می‌توانید در Android Wear، در iPhone و iPad از طریق برنامه Google Assistant، از طریق خط بلندگوهای هوشمند Google Nest و در دستگاه‌های دیگر به آن دسترسی داشته باشید. ما در اینجا روی اندروید تمرکز خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که در این اسکرین‌شات‌ها و دستورالعمل‌ها، ما از پیکسل 4 استفاده می‌کنیم. دستیار Google در تلفن یا رایانه لوحی شما ممکن است کمی متفاوت به نظر برسد، اما ویژگی‌های آن تا حد زیادی در دستگاه‌های اندرویدی یکسان است.

شاید دوست داشته باشید بدانبد  کندی اینترنت گوشی ،چرا سرعت اینترنت گوشی شما بسیار کند است؟

آیا دستیار گوگل دارم؟

ذستیار صوتی گوگل

در یک دستگاه اندرویدی، بسته به سبک پیمایش گوشی خود، می‌توانید دستیار Google را از چند روش احضار کنید. این ساده‌ترین راه برای بررسی این است که آیا دستیار صوتی گوگل را آماده کار کرده‌اید، زیرا این روش‌ها در صورتی که این ویژگی قبلاً وجود نداشته باشد، پیامی برای روشن کردن آن نشان می‌دهند.

اگر تلفن شما دارای نوار ناوبری سه دکمه در پایین است، دکمه Home (دایره) را فشار داده و نگه دارید تا Google Assistant احضار شود. با راه‌اندازی پیمایش دو دکمه‌ای، به‌جای آن دکمه هوم به شکل قرص را فشار داده و نگه دارید. در تلفن‌های اندرویدی مدرن که از تنظیمات ناوبری تمام حرکتی استفاده می‌کنند، از یکی از گوشه‌های پایین به سمت داخل بکشید تا دستیار صوتی گوگل  راه‌اندازی شود.

Pixel 2 تا Pixel 5 به شما این امکان را می دهد که لبه های پایین دستگاه خود را فشار دهید تا Assistant ظاهر شود، یا اگر از آن استفاده می کنید، می توانید روی دکمه Mic در ویجت جستجوی Google ضربه بزنید. در نهایت، در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید با گفتن «OK Google»، Google Assistant را به صورت صوتی مطرح کنید.

ممکن است دستگاه شما گزینه های بیشتری برای نمایش دستیار صوتی گوگل ارائه دهد. به عنوان مثال، در پیکسل 4، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات > سیستم > حرکات > پیمایش سیستم و ضربه زدن روی نماد چرخ دنده، ژست کشیدن مورب را خاموش کنید. در تنظیمات > سیستم > حرکات > دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که وقتی دکمه روشن/خاموش را نگه می‌دارید، دستیار صوتی گوگل نشان داده شود.

اگر بعد از استفاده از هر یک از این روش‌ها، «دستیار» را مشاهده کردید، در تلفن شما تعبیه شده و آماده کار است. اگر Google Assistant داخلی دارید اما هنوز آن را فعال نکرده‌اید، در عوض پیامی برای فعال کردن این ویژگی خواهید دید.

در دستگاه‌های Google Nest، Google Assistant داخلی است

نحوه دریافت دستیار گوگل

مراحل بالا را طی کردید و متوجه شدید که دستیار Google را نصب نکرده اید؟ دریافت Google Assistant  یا دستیار صوتی گوگل در دستگاهتان آسان است.

در اندروید، برنامه Google Assistant اندروید را از Play Store دانلود کنید. مطمئن شوید که برنامه Google را در دستگاه خود به‌روزرسانی کرده‌اید و گوشی شما الزامات دستیار Google را برآورده می‌کند. اگر Google Assistant در دستگاه شما تعبیه شده باشد، به این برنامه نیازی ندارید

برای استفاده از برنامه Google Assistant باید تلفنی با اندروید 5 آب نبات چوبی یا بالاتر، همراه با حداقل 1 گیگابایت حافظه و صفحه نمایش 720p داشته باشید. اگر سازگار نیست، شما یک دستگاه قدیمی دارید و باید به محض اینکه بتوانید آن را ارتقا دهید.

اگر از آیفون استفاده می کنید، برنامه Google Assistant iOS را از اپ استور دانلود کنید. در زمان نوشتن، این به iOS 13 یا جدیدتر نیاز دارد.

ممکن است تعجب می کنید، دستیار صوتی گوگل هزینه ای ندارد. این کاملا رایگان است، بنابراین اگر درخواست پرداخت برای دستیار صوتی گوگل را مشاهده کردید، این یک کلاهبرداری است.

نحوه استفاده از دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل

برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل در تلفن‌های Android سازگار، از حرکات اشاره شده در بالا استفاده کنید یا بگویید «OK Google». در برخی از تلفن‌ها، می‌توانید بگویید «Hey Google». در iPhone یا iPad، باید برنامه Google Assistant را باز کنید، سپس بگویید «OK Google» یا روی نماد میکروفون ضربه بزنید.

اگر نمی‌خواهید از صدای خود استفاده کنید، می‌توانید سؤالی را نیز تایپ کنید. دکمه صفحه کلید را در پایین سمت راست لمس کنید تا متن را در Google Assistant وارد کنید. درست مثل زمانی که با آن صحبت می کنید پاسخ می دهد

یکی از ویژگی های مفید Google Assistant (دستیار صوتی گوگل) این است که زمینه را در مکالمات درک می کند. به عنوان مثال، اگر بپرسید “دنزل واشنگتن چه زمانی متولد شد؟” و سپس بگویید «او برای چه فیلم‌هایی شناخته می‌شود؟»، «دستیار» می‌داند که وقتی در دستور دوم «او» می‌گویید منظور واشنگتن است.

وقتی دستیار صوتی گوگل را فعال کردید، می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید از آن بپرسید. «دستیار» می‌تواند با بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌ها تعامل داشته باشد، و اگر نتواند به سؤال شما کمک کند، نتایج Google را نشان می‌دهد.

شاید لازم باشد بدانید علت پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

دستیار صوتی گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟

دستیار صوتی گوگل

اکنون که آن را راه‌اندازی کرده‌اید، از دستیار صوتی گوگل برای چه  امری استفاده می‌ کنید؟ همانطور که مشخص است، Assistant می تواند در مورد هر نوع اطلاعاتی که می خواهید یاد بگیرید یا اقدامی که می خواهید در تلفن خود انجام دهید به شما کمک کند.

برخی از رایج‌ترین سؤالاتی که می‌توانید از دستیار Google بپرسید عبارتند از:

هوا چطور است؟
رستوران های سوشی را در نزدیکی من پیدا کنید.
به خانه پیمایش کنید.
به سام زنگ بزن
به مری پیام دهید “من یک ساعت دیگر آنجا خواهم بود.”
ساعت 8 صبح بیدارم کن
به من یادآوری کن وقتی به خانه رسیدم حمام را تمیز کنم.
کمی موسیقی کانتری پخش کنید.
آیا غول ها آخرین بازی خود را بردند؟
“سرزنده” را تعریف کنید.
چگونه به ژاپنی بگویم “ایستگاه قطار کجاست”؟

روشنایی را کم کنید.
گال گودو چند سال دارد؟
تلگرام را باز کنید
بیایید یک بازی کنیم.
چراغ های اتاق خوابم را خاموش کن
این فقط سطح کاری است که دستیار صوتی گوگل می تواند انجام دهد. عملکرد خانه هوشمند بسیار عالی است، اما این امر مستلزم داشتن دستگاه های سازگار است.

اگر به موارد بیشتری علاقه دارید، عملکردهای کمتر شناخته شده Google Assistant را بررسی کنید. و اگر می‌خواهید کمی بخندید، سؤالات خنده‌داری نیز وجود دارد که می‌توانید از دستیار صوتی گوگل بپرسید.

پیکربندی دستیار Google برای حداکثر کارایی

دستیار صوتی گوگل

Google Assistant برای شروع به کار نیازی به تنظیمات واقعی ندارد. اما می توانید چند گزینه را تغییر دهید تا آن را مطابق میل خود انجام دهید.

برای پیدا کردن همه گزینه‌های مربوط به دستیار صوتی گوگل ، به منوی هدفون در تنظیمات > Google > تنظیمات برای برنامه‌های Google > جستجو، دستیار و صدا > دستیار Google بروید.

گزینه های زیادی برای پوشش کامل آنها وجود دارد. در اینجا برخی از مفیدترین گزینه های دستیار صوتی گوگل برای بررسی آورده شده است:

صداهای دستیار صوتی گوگل : نحوه صدای دستیار و نحوه مکالمه بودن آن را تغییر دهید.
ادامه مکالمه: این مورد را فعال کنید و Google Assistant پس از اتمام صحبت با شما به سؤالات بعدی گوش می دهد. این شما را از گفتن “OK Google” هر بار نجات می دهد.
ترجیحات غذایی: به ترجیحات غذایی، غذاهای مورد علاقه، یا موادی که دوست دارید یا دوست ندارید توجه کنید، و Assistant این موارد را برای هر دستور غذا و سؤالات مربوط به رستوران در نظر خواهد داشت.
Hey Google & Voice Match: برای تشخیص بهتر، به دستیار خود بیاموزید صدای شما چگونه به نظر می رسد.
کنترل خانه: اگر از دستگاه‌های خانه هوشمند استفاده می‌کنید، آن‌ها را برای کار با «دستیار» در اینجا تنظیم کنید.
زبان‌ها: اگر به زبان دوم صحبت می‌کنید یا در حال یادگیری زبان هستید، می‌توانید با دستیار Google به چندین زبان صحبت کنید

موسیقی: ارائه‌دهنده موسیقی دلخواه خود را تنظیم کنید تا دستیار Google بداند درخواست‌های شما را روی چه چیزی پخش کند

دستیار صوتی گوگل

اخبار: منابع خبری مورد علاقه خود را انتخاب کنید، که برای خلاصه روزانه شما وقتی از دستیار Google می خواهید آخرین داستان ها را بپرسید، استفاده کنید.
یادداشت ها و فهرست ها: ارائه دهنده ای را برای همگام سازی یادداشت های دستیار Google خود انتخاب کنید.
روال: یک ویژگی فوق العاده مفید دستیار صوتی گوگل . روال‌های دستیار Google به شما امکان می‌دهد گروه‌هایی از اقدامات را تنظیم کنید که با یک فرمان اجرا می‌شوند.
میانبرها: عبارات کوتاه را برای پرش به محتوا در برنامه ها اختصاص دهید. برای مثال، ممکن است «سپرده موبایلی» را برای باز کردن برنامه بانک خود در منوی واریز مستقیم چک اختصاص دهید.
افراد شما: اعضای خانواده را اضافه کنید تا «دستیار» بداند «مادر بزرگ» کیست.
مکان‌های شما: آدرس خانه و محل کار خود و همچنین هر جای دیگری را که می‌خواهید نام دستیار را بدهید وارد کنید. این امر باعث می‌شود تا در هنگام استفاده از Android Auto در ماشین خود، ناوبری آسان شود.
برای کنترل بیشتر روی Google Assistant باید به ورودی های دیگر اینجا نگاه کنید، اما اینها مفیدترین آنها هستند. وقتی دستیار گوگل کار نمی کند، تعمیر آن نیز آسان است.

نحوه خاموش کردن دستیار گوگل

اگر از این ویژگی استفاده نمی کنید یا نگران گوش دادن گوگل هستید، می توانید Google Assistant (دستیار صوتی گوگل)را در اندروید غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، به همان منوی ذکر شده در بالا بروید: Settings > Google > Settings for Google apps > Search, Assistant & Voice > Google Assistant. به قسمت General بروید و آن منو را باز کنید. در آنجا، نوار لغزنده Google Assistant را غیرفعال کنید تا این ویژگی خاموش شود.

دستیار صوتی گوگل

هنگامی که این کار را انجام دادید، اگر در آینده سعی کنید دستیار صوتی گوگل را راه اندازی کنید، پیامی برای فعال کردن مجدد این ویژگی خواهید دید. همچنین می‌توانید به منوی بالا بازگردید تا در صورت تمایل، دستیار را دوباره روشن کنید.

آماده کار با Google Assistant هستید؟

ما نگاهی به آنچه که برای شروع کار با Google Assistant باید بدانید، انداخته ایم. اکنون می‌دانید که Google Assistant چه کاری انجام می‌دهد، آیا آن را دارید و چگونه کار می‌کند. فرمان‌های صوتی بسیار مفید هستند، بنابراین اگر هنوز از Assistant استفاده نکرده‌اید، به دردسر می‌افتید.

اگر عاشق دستورات صوتی هستید، چرا جلوتر نروید و سعی نکنید اندروید را کاملاً با صدای خود کنترل کنید؟

منبع:makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید