تنظیمات سایز عکس و ویدیو در اینستاگرام

سایز عکس در اینستاگرام

سایز عکس و ویدیو در اینستاگرام چقدر باید باشد ؟ تنظیمات مربوط به اندازه تصویر و ویدیو و ابعاد پست و استوری در اینستاگرام روی چه میزانی باید تنظیم شود ؟ در ادامه این مطلب توضیح می دهیم.

اینستاگرام یک نرم افزار اختصاصی و جذاب است که برای iOS، اندروید و مایکروسافت ویندوز در دسترس است. بیشترین فالوور در اینستاگرام کریستیانو رونالدو ورزشکار و بیشترین فالوور زن مدلینگی به نام کایلی جنر است. تخم مرغ اینستاگرام نیز بیشترین لایک را در این شبکه اجتماعی به دست آورده است. سایر افرادی که بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند عبارتند از: لیونل مسی، آریانا گرانده، سلنا گومز، دواین جانسون، کیم کارداشیان و بیانسه.

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که در هنگام خرید گوشی همراه با مشکل انتخاب مواجهید،این مقاله برا بخوانید: بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان ( خرید گوشی مرداد 1401)

در دهه 2010، اینستاگرام چهارمین اپلیکیشن محبوب موبایل بود.در این اپلیکیشن مردمی رقابت برسر بیشتر دیده شدن و بیشتر فالوور داشتن است!اگر می خواهید عکس ها و ویدیوهای شما در اینستاگرام به بهترین شکل ظاهر شوند، تعدادی نکته هست که باید در ساخت پست و استوری های خود رعایت کنید، سایز عکس در اینستاگرام یکی از موارد مهم است!

در این مقاله اندازه های پیشنهادی برای سایز عکس در اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید تاثیرات چشم گیری در بازدید آن ببینید!

برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص قطعات کامپیوتر بخوانید:    بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت مرداد 1401 (2022) خرید گیمینگ و رندرینگ

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم کاملا بصری میزبان میلیون ها کسب و کار موفق، اینفلوئنسرها و حساب های شخصی است.

از آنجایی که این اپلیکیشن یک کالای ناب و محبوب است، رقابت برای بهترین بودن در ان نیز واقعی است. ابعاد و سایز عکس در اینستاگرام یک فاکتور مهم در نظر گرفته شده است که ظاهر هر پست اینستاگرام را کامل می کند.

پس در حقیقت سایز عکس در اینستاگرام باید چقدر باشد؟ اندازه و سایز عکس در اینستاگرام شما برای فید، استوری و حلقه‌های عمومی باید چقدر باشد.

اندازه ایده آل برای پست های فید در اینستاگرام

رایج ترین مکان برای آپلود تصاویر در فید اینستاگرام شما است. برخلاف استوری‌ها، پست‌های فید اینستاگرام شما منقضی نمی‌شوند مگر اینکه پست‌های اینستاگرام خود را مخفی کنید یا آنها را حذف کنید.

اما اندازه و سایز عکس در اینستاگرام مخصوصا پست های فید چقدر باید باشد؟
عکس های استاندارد

سایز عکس در اینستاگرام

هنگام آپلود تصاویر در اینستاگرام باید از وضوح و ابعاد مورد نیاز آن ها آگاه باشید.

نسبت تصویر 1:1 را دنبال کنید تا عکس‌های کاملاً متناسب با فید خانگی اینستاگرام برای کاربران باشد. این ساده‌ترین نسبت تصویر است و می‌توانید تصاویری با رزولوشن 1080 در 1080 پیکسل آپلود کنید. اگر می‌خواهید تصویرتان شفاف و واضح به نظر برسد، حد بالاتر رزولوشن را انتخاب کنید.

اینستاگرام عکس را به 1:1 برش می دهد، اما می توانید از حالت عکاسی مربعی دوربین گوشی خود نیز برای گرفتن عکس ایده آل استفاده کنید.

سایز عکس در اینستاگرام

اینستاگرام همچنین برای کاربرانی که مایل به آپلود تصاویر پرتره و منظره دقیق هستند، کمی انعطاف پذیری ارائه می دهد. شما می توانید آنها را با نسبت تصویر 4:5 تنظیم کنید و اندازه ایده آل آن 1080 x 1350 پیکسل است.

اگر عکسی با این نسبت تصویر آپلود می کنید، اینستاگرام به شما اجازه می دهد آن را روی ۱:۱ تنظیم کنید یا آن را همانطور که هست آپلود کنید.

یک عکس با ابعادی غیر از این به طور خودکار به نسبت تصویر 4:5 برش داده می شود. شما می توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از تصویر را نگه دارید و کدام قسمت را برش دهید. اگر می‌خواهید محتوای بیشتری یا تصویر پرتره نمایش دهید، نسبت تصویر 4:5 بهتر از 1:1 است.

برای تنظیم آنچه در کادر ظاهر می‌شود، با فشار دادن دو انگشت روی صفحه، عکس‌های خود را بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید. همچنین می‌توانید تصویر را به سمت بالا یا کنار ببرید تا آن را به روشی خاص برش دهید.
پست های چرخ فلک اینستاگرام

سایز عکس در اینستاگرام

همچنین می توانید چندین عکس را در پست های اینستاگرام (حداکثر 10) در فید خود آپلود کنید و یک پست چرخ فلک ایجاد کنید. اما پس از انتخاب بیش از یک عکس، باید به همان ابعاد بچسبید.

هنگام انتخاب چندین عکس، اینستاگرام به نسبت تصویر 1:1 تغییر می کند. می‌توانید از یک برنامه ویرایش تصویر برای تنظیم ابعاد عکس‌های چرخ فلک قبل از آپلود محتوا استفاده کنید. می توانید عکس را به ابعاد دلخواه برش دهید یا یک پس زمینه متناسب با کادر اضافه کنید.

سایز عکس در اینستاگرام برای فید ویدیوها

سایز عکس در اینستاگرام

محتوای ویدیویی موجود در فید همچنین می‌تواند نسبت ابعادی بین 1.91:1 و 9:16 داشته باشد. اما ترجیح شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا ویدیو را با جهت افقی یا عمودی گرفته اید.

برای اکثر کاربران، نسبت 4:5 با اندازه پست 1080 در 1350 پیکسل بهترین کار را دارد. به سادگی روی دو فلش مورب روی صفحه خود کلیک کنید و ویدیو به آن حالت خاص برش داده می شود.

در حالی که امکان تغییر نسبت ابعاد ویدیوها از طریق برش خودکار وجود دارد، ممکن است قبل از آپلود ویدیو به یک برنامه ویرایش برای تغییر جهت ویدیو نیاز داشته باشید. برای حفظ کیفیت، طبق پیشنهاد اینستاگرام، ویدیو باید حداقل 720 پیکسل با رزولوشن فریم 30 فریم در ثانیه یا بیشتر داشته باشد.

انتخاب اندازه مناسب برای استوری اینستاگرام

سایز عکس در اینستاگرام

اگر دوست دارید مردم را از فعالیت‌های روزانه خود در جریان بگذارید، ویژگی استوری اینستاگرام برای شما ساخته شده است. همچنین می‌توانید استوری‌های اینستاگرام را جذاب‌تر کنید تا دنبال‌کنندگان خود را علاقه‌مند کنید.

ابعاد استاندارد برای آپلود استوری در اینستاگرام 1080 x 1920 پیکسل یا نسبت تصویر 9:16 است.

در صورتی که عکس شما دست کاری نشده باشد ، اینستاگرام به طور خودکار یک پس‌زمینه ساده با تم رنگی برای پوشاندن فضا اضافه می‌کند. می‌توانید برای تنظیم تصویر روی صفحه، آن را نیشگون بگیرید و بکشید، اما ممکن است سوژه را از کادر خارج کند.

بهترین روش استفاده از رسانه ای است که با ابعاد توصیه شده مطابقت داشته باشد. با این حال، اگر قصد اضافه کردن برچسب، متن یا سایر ویژگی‌ها را دارید، استفاده از تغییر اندازه نیز راحت است.

سایز عکس در اینستاگرام برای ویدیوهای زنده

سایز عکس در اینستاگرام

شما می توانید بدون محدودیت زمانی در اپلیکیشن اینستاگرام به صورت زنده و با فالوورهای خود در ارتباط باشید. یک جلسه لایو اینستاگرام به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را با دیگران به اشتراک بگذارید و فالوورها را تشویق کنید نظرات و واکنش‌های خود را بنویسند.

از آنجایی که از دوربین درون برنامه ای اینستاگرام استفاده می کنید، ابعاد جلسه زنده شما شبیه به استوری ها و حلقه ها است. ویدئو با وضوح 1080 در 1920 پیکسل و نسبت تصویر 9:16 ضبط و ذخیره می شود.

Instagram Live حالت مناسب پرتره دارد. می‌توانید گوشی را برای جهت‌گیری افقی کج کنید، اما این ممکن است برای مخاطب ناخوشایند باشد. ویدیوی زنده نیز با همین ابعاد ذخیره می شود.

اندازه پیشنهادی برای حلقه های اینستاگرام

سایز عکس در اینستاگرام

Reels شامل ویدیوهای حداکثر 90 ثانیه هستند و در برگه Reels ها و همچنین فید عمومی شما نشان داده می شوند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به دلیل این ویژگی به تعامل بالایی رسیده اند.به شما پیشنهاد میکنیم از این قابلیت حتما استفاده کنید!

Reels های اینستاگرام دارای نسبت تصویر پیشنهادی 9:16 با اندازه فایل 1080 در 1920 پیکسل هستند.

مانند استوری های اینستاگرام، آنها دارای ابعاد هستند و شما فقط می توانید حلقه ها را به صورت پرتره بدون گزینه چرخش نگه دارید.

پست های اینستاگرام خود را با اندازه مناسب جالب کنید

اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب است که افراد را به اشتراک گذاری محتوای بصری تشویق می کند. ما ابعاد مناسب و سایز عکس در اینستاگرام برای آپلود تصاویر و ویدیوها را یاد گرفتیم.

ابعادی که برای آپلود رسانه در فید نیاز دارید با ابعادی که باید در استوری آپلود کنید متفاوت است. بیشتر تصاویر اینستاگرام در جهت عمودی هستند اما با کمی ویرایش قابل تنظیم هستند.

اگرچه چندین برنامه و نرم افزار ویرایش تصویر موجود است، اما بهتر است تنظیمات دوربین را انتخاب کنید که با ابعاد پست شما مطابقت داشته باشد.

امیدواریم این مقاله به درک و دانش اولیه در مورد سایز عکس در اینستاگرام  و ویدیوهای به شما کمک کند.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید