تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم؟ راهنمای 2021

تلگرام

تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم؟ و همچنین چگونگی نصب تلگرام در اندروید, iOS, ویندوز, Windows Phone, لینوکس, macOS و سایر سیستم عامل های دیگر.

تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم؟

روش نصب تلگرام

تلگرام

در این مقاله نحوه نصب و استفاده از تلگرام برای دریافت پیام های رمزگذاری شده, خودتخریب دهنده و غیرتهاجمی آورده شده است.

هر زمان که اپلیکیشن واتساپ قطع شود یا واتساپ سیاست های حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد, محبوبیت پلتفرم پیام رسانی تلگرام افزایش می یابد.

در مورد اینکه تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم باید بگوییم که خوشبختانه, زندگی اجتماعیی فراتر از شبکه فیس بوک وجود دارد. پاول دوروف, بنیانگذار تلگرام, ادعا می کند که اکنون تقریباً 500 میلیون کاربر فعال دارد, هرچند که هنوز با واتساپ و فیسبوک که دارای کاربران بیشتری هستند, فاصله دارد.

اما این مسئله مهمی نیست. آنچه از اهمیت برخوردار است این است که تلگرام یکی از بهترین برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است که یک برنامه پیام رسان توزیع شده مبتنی بر فضای ابریی را ارائه می دهد که هیچگونه تبلیغی در اختیار ندارد.

این اپلیکیشن شبیه به Apple’s Messages است, اما قابل اطمینان تر می باشد, برنامه های اختصاصی برای همه سیستم عامل ها – کامپیوتر شخصی ، مک ، لینوکس ، اندروید و iOS در اختیار دارد و همچنین به شما امکان می دهد چت های مخفی را با پیام هایی تنظیم کنید که می توانند خود را از بین ببرند و به شما سطح جدیدی از حریم خصوصی را ارائه دهند.

تلگرام به آن اندازه که فکر می کنید ممکن است که ایمن نباشد

با این حال, کارشناسان, امنیت اطلاعات تلگرام را مورد انتقاد گسترده قرار داده اند و می گویند رمزنگاری تلگرام آزمایش نشده است و به این منظور که توسط مخالفان سیاسی و سایر افراد که از اطلاعات بسیار حساس استفاده می کنند استفاده شود از امنیت کافی برخوردار نیست. (این در حالی است که تلگرام بستر پیام رسانی مورد علاقه داعش بود.)

کارشناسان توصیه می کنند به جای آن از سیگنال و یا واتساپ استفاده کنید که از پروتکل سیگنال نیز استفاده می کند. تفاوت اصلی این است که چت های متنی تلگرام به صورت پیش فرض از انتها به انتها رمزگذاری نشده اند. اما چت های سیگنال و واتساپ  از این ویژگی برخوردار هستند.

این بدین معنی است که تلگرام قادر به این است تا پیام های شما را بخواند و در صورتی که پلیس درخواست کند مجبور است آنها را تحویل دهد (تلگرام به طور قانونی در لندن مستقر است اما در دبی و امارات متحده عربی فعالیت هایی دارد).

تماس های صوتی و تصویری تلگرام تک به تک رمزگذاری شده اند اما گپ های صوتی گروهی آن چنین نیست.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد دیلیت حساب تلگرام و نحوه انتقال و ایمپورت کردن چت واتساپ به تلگرام مشاهده کنید

نحوه نصب Telegram

تلگرام

نصب و استفاده از تلگرام بسیار راحت است. در اینجا راهنمای مرحله به مرحله آنرا مورد بررسی قرار می دهیم.

1. اپلیکیشن Telegram را دانلود کنید

نکته: قبل از استفاده از نسخه های دسکتاپ تلگرام , باید آن را با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل تنظیم کنید.

2. شماره تلفن خود را رجیستر کنید

فورا پس از اینکه این کار را انجام دادید, تلگرام برای تلفن شما, یک پیام کوتاه متنی حاوی کد برای تأیید شماره ارسال می کند. اگر ظرف سه دقیقه کد تأیید را وارد نکنید, تلگرام با تلفن شما تماس می گیرد.

تلگرام

3. کد اصلاح پیام را وارد کنید

اپلیکیشن تلگرام فیلدی را در اختیار دارد که شما در آن می توانید کد اصلاح پیام را وارد کنید.

تلگرام

4. ممکن است که تلگرام در عوض با شما تماس حاصل کند

یک وویس رباتیک کد پنج رقمیی را می خواند و سپس می توانید آن را وارد برنامه کنید.

تلگرام

5. اسم خود را وارد کنید

تلگرام از شما درخواست می کند که نام خود را وارد کنید.

سایر کاربران می توانند بدون نیاز به دانستن شماره تلفن شما, با نام کاربری, شما را جستجو کنند.

تلگرام

6. به تلگرام اجازه دسترسی به مخاطبین خود را بدهید

متاسفانه, شما نمی توانید فقط شماره تلفنی را تایپ کنید و پیام رسانی را شروع کنید. قبل از اینکه بتوانید به هرکسی پیام دهید, باید به تلگرام اجازه دسترسی دهید. با این وجود افرادی که در مخاطبین شما نیستند هنوز هم می توانند شما را به گفتگوی تلگرام دعوت کنند.

تلگرام

7. (اختیاری) به Telegram اجازه دسترسی به فایل ها و صفحه قفل خود را دهید

تلگرام از شما درخواست می کند تا اجازه دسترسی به عکس ها, رسانه ها و پرونده های شما را داشته باشد تا بتوانید از این برنامه برای ارسال عکس و سایر پرونده ها استفاده کنید. همچنین می خواهد به صفحه قفل شما دسترسی پیدا کند تا بتواند تماس های ورودی را به شما نشان دهد.

می توانید از این دو گزینه اختیاری بگذرید, اما اگر این کار را هم انجام ندادید, تلگرام برای شما مفیدتر از این چیزها خواهد بود.

تلگرام

8. (توصیه می شود) پین Telegram جداگانه ای را تنظیم کنید

بمنظور استفاده از اپلیکیشن تلگرام نیازی به ایجاد گذرواژه یا پین ندارد. فقط قفل تلفن شما برای دسترسی به برنامه تلگرام و حساب شما کافی است.

این یک عیب به حساب می آید که شخصی بتواند به حساب تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

به منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ برنامه بروید و Setting>Privacy & Security>Passcode Lock را انتخاب کنید.

بمنظور ادامه استفاده از تلگرام باید مرتباً پین و یا رمز عبور را وارد کنید, اما می توانید مدت زمان قبل از ورود کد عبور را تغییر دهید.

اما از قبل به شما هشدار داده می شود که اگر پین را فراموش کنید, باید برنامه تلگرام را حذف کرده و از نو شروع کنید. چت های مخفی از بین می روند, اما چت های غیر مخفی که در سرورهای تلگرام ذخیره شده اند باید قابل بازیابی باشند.

تلگرام

9. (اختیاری)تایید صحت دو مرحله ای را اضافه کنید

همچنین می توانید تلگرام را به گونه ای تنظیم کنید تا هر بار که در دستگاه جدیدی وارد سیستم می شوید, به یک رمز ورود الفبا احتیاج داشته باشید. (توجه: این همان احراز هویت دو عاملی نیست و به همان میزان محافظت نمی کند.)

به منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ بروید و Setting>Privacy & Security>Two-Step Verification را انتخاب کنید. سپس تأیید صحت دو مرحله ای را در همان قسمت حریم خصوصی و امنیت تنظیم کنید.

بهتر است که آن رمز را یادداشت کنید, زیرا اگر آن را فراموش کنید, تنها به استفاده از تلگرام در یک دستگاه محدود خواهید شد.

اکنون که تلگرام را روی تلفن خود راه اندازی کرده اید, می توانید آن را در ویندوز ، macOS ، Linux ، ChromeOS یا روی دسکتاپ مرورگر وب دسک تاپ نصب و استفاده کنید.

برای دریافت کد تایید پیام کوتاه, فقط شماره تلفن خود و شماره تلفن متصل شده به آن نیاز دارید.

تلگرام

نحوه استفاده از Telegram

استفاده از تلگرام بمنظور ارسال پیام, به راحتیه انتخاب یک مخاطب و نوشتن برای اوست.

تلگرام

چت شخصی در Telegram را راه اندازی کنید

روی دکمه پیام جدید (مداد) کلیک کنید ، مخاطبی را انتخاب کنید و شروع به نوشتن کنید.

به طور پیشفرض تمام ارتباطات بین دستگاه شما و سرورهای تلگرام و سپس بین سرورهای تلگرام و مخاطب شما رمزگذاری می شوند, اما تلگرام می تواند مکالمات شما را بخواند.

تلگرام

مکالمه گروهی Telegram را راه اندازی کنید

همچنین می توانید با کلیک بر روی New Group و انتخاب چند مخاطب از لیست مخاطبین خود, مکالمه گروهی جدیدی ایجاد کنید. این گروه ها می توانند حداکثر 20000 عضو داشته باشند, اما نمی توانند رمزگذاری شوند. هر آنچه در چت گروهی گفته می شود توسط تلگرام قابل خواندن است.

تلگرام چت های گروهی صوتی را نیز ارائه می دهد.

تلگرام

چت مخفی Telegram را راه اندازی کنید

تلگرام قابلیتی دارد که با استفاده از آن می توانید Secret Chat را انتخاب کنید.

بمنظور شروع Secret Chat و یا چت مخفی روی آیکون مداد بزنید, سپس روی گپ مخفی جدید بزنید. سپس مخاطبی را که می خواهید با او گپ مخفی داشته باشید انتخاب کنید.

Secret Chat با حریم خصوصی و امنیت واتساپ یا Signal مطابقت دارد زیرا ارتباطات از یک دستگاه به دستگاه دیگر کاملاً رمزگذاری شده است و تلگرام قادر به خواندن مکالمات شما نخواهد بود.

عملکرد عکس صفحه نمایش شما در حین گفتگوی مخفی غیرفعال خواهد شد و پیام های ارسالی در حین گفتگوی مخفی را نمی توان به سایر کاربران هدایت کرد. همچنین نمی توانید به یک گپ مخفی در دستگاهی متفاوت از دستگاهی که در آن شروع کرده اید ، دسترسی پیدا کنید.

تلگرام

(اختیاری) می توانید Secret Chat را بر روی خود تخریبی تنظیم کنید

بر روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر بزنید تا زمانی را برای ویژگی خودتخریبی تنظیم کنید.

این بدان معناست که هر پیامی که در حین گفتگوی مخفی ارسال می کنید قبل از اینکه از مکالمه محو شود مدت انقضا دارد. تایمر را می توان از هر ثانیه ای تا یک هفته تنظیم کرد.

تلگرام

به کانال Telegram ملحق شوید

کانال ها مانند ایستگاه های رادیویی هستند که پیام ها را از یک منبع واحد به تعداد نامحدود مشترکان تلگرام در آن کانال ها منتقل می کنند. اما نمی توانید به پیام های کانال همانطور که می توانید به پیام پخش شده در توییتر یا فیس بوک پاسخ دهید, پاسخی را ارسال کنید.

برای مشترک شدن در کانال عمومی تلگرام , روی نماد ذره بین در بالای صفحه اصلی تلگرام ضربه بزنید, سپس نام کانال مورد نظر خود را تایپ کنید.

نتیجه جستجو را بدرستی انتخاب کنید و پیش نمایش آخرین ارسال ها در آن کانال به شما نشان داده می شود. اگر به نظر جذاب می رسد, در پایین صفحه روی “پیوستن” ضربه بزنید.

تلگرام

یک کانال Telegram را راه اندازی کنید

در مورد اینکه تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم باید بگوییم که راه اندازی کانال تلگرام به همان راحتی شروع چت است. فقط روی آیکون مداد در صفحه اصلی بزنید و سپس روی کانال جدید بزنید.

شما باید به کانال جدید خود یک نام دهید و می توانید یک توضیحات اختیاری ارائه دهید.

سپس تصمیم می گیرید که کانال شما خصوصی است یا عمومی. اگر عمومی باشد, هر کاربر تلگرام می تواند آن را با نام جستجو کند. اگر خصوصی باشد, لینکی به شما داده می شود که می توانید برای افرادی که می خواهید دعوت کنید ارسال کنید.

خود تلگرام لیست کانال های عمومی تلگرام را پست نمی کند, اما برای یافتن برخی از آنها می توانید از Google استفاده کنید. در اینجا چند لیست وجود دارد.

تلگرام

تماس صوتی و یا ویدئویی را راه اندازی کنید

همانند واتساپ, تلگرام به شما امکان می دهد تماس صوتی و تصویری برقرار کنید. به منوی همبرگر در بالا سمت چپ بروید ، روی Contacts بزنید و شخصی را از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.

روی آن مخاطب بزنید سپس روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه نمایش حاصل شده بزنید و یا تماس یا تماس تصویری را انتخاب کنید.

اگر از قبل به تلگرام اجازه گرفتن عکس و ضبط صدا و تصویر را نداده اید, وقت آن است که این کار را انجام دهید.

تلگرام

بقیه ویژگی های عالی Telegram

در مورد اینکه تلگرام چیست و چگونه آنرا نصب کنیم باید بگوییم که این اپلیکیشن دارای ویژگی های دیگر حریم خصوصی است. از منوی تنظیمات می توانید اطلاعات پرداخت یا حمل و یا ارسال پیام را در تمام مکالمات خود حذف کنید.

اگر بیش از 6 ماه از آن استفاده نکنید, این برنامه همچنین گزینه ای برای از بین بردن حساب شما و همه داده های مربوطه دارد – درصورتی که فراموش کنید این کار را خودتان انجام دهید. می توانید آن را به یک ماه, سه ماه یا یک سال تغییر دهید.

تلگرام

هر پیامی از هر زمان می تواند توسط فرستنده یا گیرنده ارسال نشده باشد. پیام از طریق تلفن فرستنده و گیرنده حذف خواهد شد.

گزینه“انتقال ناشناس” اطمینان حاصل می کند که در صورت فعال بودن, فقط نام شما نمایش داده می شود اگر کسی پیام های شما را ارسال کند. نام دیگر به حساب شما پیوند نمی یابد.

چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد, از جمله سفارشی سازی اعلان ها برای گروه ها, کانال ها و گپ های خصوصی, اندازه قلم, پس زمینه, حالت لیست و تم های رنگی برای چت ها, و حالت شبانه, شکلک ها و انیمیشن ها. همه این موارد در منوی تنظیمات هستند.

تلگرام

ویژگی های زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد, اما اکنون که ما اصول اولیه را به شما گفتیم.  تلگرام را امتحان کنید و لذت ببرید. (سازنده آنتی ویروس Kaspersky, لیست طولانی گزینه های اضافی برای حفظ حریم خصوصی تلگرام را دارد.) فقط توجه داشته باشید که تا زمانی که حالت Secret Chat را روشن نکنید به اندازه Signal یا WhatsApp خصوصی نیست.

منبع: TOMSGUIDE.COM

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید