تفاوت های وای فای و بلوتوث چیست

تفاوت وای فای و بلوتوث

تفاوت وای فای و بلوتوث چیست؟ آیا وای فای و بلوتوث یک کار را انجام می دهند؟ چه تفاوتی بین ساختار و عملکرد وای فای و بلوتوث در گوشی و کامپیوتر دارد؟

تفاوت های وای فای و بلوتوث چیست

تفاوت وای فای و بلوتوث

آنها دستگاه ها را به صورت بی سیم متصل می کنند، اما عملکردهای متفاوتی دارند: این تفاوت بین Wi-Fi و بلوتوث است.

تفاوت اصلی بین وای فای و بلوتوث نحوه اتصال این فناوری ها با دستگاه های مختلف است.

در حالی که بلوتوث برای ارائه ارتباطات بی سیم کوتاه برد بین دو دستگاه طراحی شده است، اما وای فای به شما امکان می دهد دستگاه ها را از طریق یک روتر بی سیم به اینترنت متصل کنید.

بنابراین، وای فای چیست، بلوتوث چیست و چه زمانی باید از هر کدام استفاده کرد؟

همچنین می توانید مطالبی را در مورد پیدا کردن موقعیت مکانی و لوکیشن افراد با شماره تلفن نرم افزار و اپلیکیشن 1400 و نرم افزار CRM چگونه به افزایش فروش شما کمک می کند؟ مشاهده کنید.

وای فای چیست؟

تفاوت وای فای و بلوتوث

در تفاوت وای فای و بلوتوث این نکته را باید گفت که وای فای یک فناوری بی سیم است که اساساً به شما امکان می دهد دستگاه هایی مانند تلفن هوشمند، لپ تاپ و چاپگر خود را به اینترنت متصل کنید. جنبه کلیدی وای فای بی سیم بودن آن است. برای اتصال به اینترنت نیازی به کابل ندارید.

با این حال، وای فای برای ایجاد یک شبکه بی سیم به یک روتر بی سیم متکی است. در خانه خود، احتمالاً روتری را در اختیار دارید که از طریق کابل به مودم متصل هستید. پس از برقراری ارتباط، دستگاه‌ های سازگار شما می‌توانند برای دسترسی به اینترنت از طریق روتر به شبکه وای فای خانه شما متصل شوند.

Wi-Fi 6 (802.11ax) آخرین نسل وای فای است. این قابلیت تا 9.6 گیگابیت در ثانیه سرعت دارد که به طور قابل توجهی سریعتر از Wi-Fi 5 (802.11ac) با تنها 6.9 گیگابیت بر ثانیه است. اگرچه، شایان ذکر است که همه دستگاه‌های بی‌سیم از Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کنند و برای استفاده از سرعت استاندارد 802.11ax به روتر Wi-Fi 6 نیاز دارید.

بلوتوث چیست؟

تفاوت وای فای و بلوتوث

بلوتوث نیز فناوری بی سیم است. با این حال، به جای اتصال به اینترنت، از فرکانس های رادیویی برای اتصال مستقیم دستگاه ها به یکدیگر استفاده می کند.

هنگامی که دستگاهی مانند تلفن هوشمند خود را به شبکه Wi-Fi متصل می کنید، از شما رمز عبور خواسته می شود. با بلوتوث، باید دستگاه‌ها را با هم جفت کنید، برخی از آنها به رمز عبور یا تأییدیه نیاز دارند که می‌خواهید اتصال را بپذیرید.

هدف اصلی بلوتوث این است که بتواند یک ارتباط امن بین دستگاه ها بدون نیاز به کابل در فاصله کوتاه برقرار کند. فرض کنید می خواهید گوشی هوشمند خود را برای گوش دادن به موسیقی به ماشین خود متصل کنید. تا زمانی که ماشین شما دارای بلوتوث است، می توانید بدون استفاده از اینترنت، گوشی خود را با استریو ماشین خود جفت کنید.

آیا باید از وای فای استفاده کنید یا بلوتوث؟

تفاوت وای فای و بلوتوث و تصمیم اینکه بین وای فای و بلوتوث کدام را استفاده می کنید در نهایت به دستگاه هایی که استفاده می کنید بستگی دارد. برخی از دستگاه‌ها، مانند صفحه‌کلیدهای بی‌سیم، هدفون، و بلندگوها برای کار کردن نیازی به اتصال به اینترنت ندارند. در عوض، آنها از بلوتوث برای اتصال دو یا چند دستگاه به صورت بی سیم استفاده می کنند.

از سوی دیگر، فناوری‌های خانگی مانند ترموستات‌های هوشمند، لپ‌ تاپ‌ ها و تلویزیون‌ های هوشمند برای دسترسی به برخی ویژگی‌ها نیاز به اتصال اینترنت دارند، بنابراین باید به یک شبکه وای فای متصل شوند.

در برخی موارد، Wi-Fi و بلوتوث می توانند با هم کار کنند. می توانید تلفن هوشمند خود را به یک اتصال Wi-Fi متصل کنید، سپس از بلوتوث برای اشتراک گذاری اسناد و عکس ها با دستگاه دیگری استفاده کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید