ترفندهای عکاسی حرفه ای با گوشی و دوربین DSLR

ترفندهای عکاسی حرفه ای

احتمالا تا الان عکس های زیادی ثبت کرده اید و هیچکدام خوب از آب در نیامدند. ترفندهای عکاسی حرفه ای به شما آموزش می دهند که چطور در هر موقعیت و زمان از اشیا یا مناظر با گوشی موبایل و دوربین DSLR خود عکاسی کنید تا بهترین عکس ثبت شود. با بهترین ترفندهای عکاسی حرفه ای همراه ما باشید.

یک سری از ترفند ها و آموزش ها وجود دارند که می توان به وسیله آن خلاقیت در عکاسی را افزایش داد به صورت حرفه ای عکاسی کرد. تمامی این ترفندها برای بهبود زاویه دید شما و چیزی که در عکس به ثبت می رسانید. بنابراین توجه کنید که جزییات آموخته نمی شود و فقط کلیاتی را در نظر خواهیم گرفت که به شما کمک می کند در صحنه ها و موقعیت های مختلف ، عکس حرفه ای تری بگیرید.

ترفندهای عکاسی حرفه ای

1- عکس ها را کراپ کنید

ترفندهای عکاسی حرفه ای

یکی از ترفندهای عکاسی حرفه ای کراپ کردن است. سعی کنید ابتدا هر عکس از اشیا که درون یک منظره می گیرید را بارها و بارها با ادیتور گوشی یا دوربین عکاسی کراپ کنید. دلیل این امر آشنایی بیش از پیش چشم با اشیا و کامپوزیشن است. اگر شما یک جسم را درون تصویر بتوانید شناسایی کرده و کراپ کنید، آن زمان در هنگام عکاسی نیز می توانید جسم درون صحنه را جدا از صحنه ببینید و راحت تر از کامپوزیشن برای عکاسی روی صحنه ها بهره بگیرید.

برای این کار حتما لازم نیست اول عکاسی کنید، می توانید با ورود به وبسایت Flickr یا 500px تصاویر با کیفیت از اجسام و مناظر دریافت کرده و روی گوشی موبایل آن ها را کراپ کنید، سعی کنید از هر جهتی که دوست داشتید این کار را انجام دهید، فقط جسم مورد نظر را زیر چشمان خود داشته باشید و به پس زمینه تصویر توجه نکنید.

با این کار چشم شما به نوع چینش اجسام در تصویر عادت خواهد کرد، همچنین ابعاد یا قاب بندی تصاویر را نیز بیشتر درک کنید.

2- از یک جسم بیش از 10 عکس بگیرید

ترفندهای عکاسی حرفه ای

سعی کنید از هر جسم در 10 زاویه و نور مختلف عکس بگیرید. هیچ گاه فقط از یک زاویه و با یک تابش نور از جسم مورد نظرات عکاسی نکنید، همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک نمایش 360 درجه از یک جسم در زوایای مختلف می تواند یکی از بهترین ترفندهای عکاسی حرفه ای باشد.

خلاقیت خود را به کار بگیرید، مثلا از یک گل به صورت افقی، عمودی، زاویه باز، 30 درجه، یا ماکرو عکاسی کنید و نتایج را با هم بررسی نمایید، مطمئنا هر عکس با عکس دیگر تفاوت بسیاری خواهد داشت.

با این تمرین می توانید زوایا را به راحتی تشخیص دهید. مثلا اگر ساعت 3 بعد از ظهر از فردی خواستید عکاسی کنید، با یادگیری زوایا و تابش نور حتما خواهید آموخت که پشت به نور بایستید و زاویه 40 تا 45 درجه با شخص داشته باشید.

3- از سه جسم به 10 حالت متفاوت عکاسی کنید

ترفندهای عکاسی حرفه ای

یکی از ترفندهای عکاسی حرفه ای ترکیب موقعیت است. در تصویربرداری از مناظر و آسمان ایده کلی این است که صحنه را به همان شکلی که هست عکاسی کنیم اما در اشیا، تصویر پرتره و خوراکی ها می توان صحنه را به دلخواه ساخت.

این که چطور چند جسم را درون یک صحنه با زاویه دید مناسب و ترکیب درست نور عکاسی کنیم مساله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. صحنه را خودتان بسازید، مثلا به یکی از اجسام نور بدهید و دو جسم دیگر را نیم سایه کنید یا یکی از آن ها را جلوتر بگذارید و عمق میدان تشکیل دهید.

4- با یک لنز دوربین بیش از 1000 عکس بگیرید

عکاسی حرفه ای از ستاره ها

در ترفندهای عکاسی حرفه ای هر لنز مشخصه هایی دارد که می توان به فاصله کانونی، میزان گشودگی دیافراگم، سرعت شاتر و سایر جزییات آن اشاره کرد. برای این که بتوانید از لنز دوربین خود درست استفاده کنید، باید بیش از 1000 عکس از ترکیب های مختلف این تنظیمات با گوشی خود بگیرید.

در عکاسی شب در آسمان همانطور که در پیج اینستاگرام توضیح دادم ، بهتر است ابتدا سه پایه تهیه کنید، دوربین خود را روی آن فیکس کرده و مشخصات دیافراگم را در بیشترین حد، فوکوس را بی نهایت و میزان ISO را بیش از 1600 تنظیم کنید و سرعت شاتر را بیش از 15 ثانیه قرار دهید. این کار تصاویر بسیار جذابی از عمق آسمان و ستاره ها به شما خواهد داد.

در صحنه های دیگر هم به همین شکل است،سعی کنید گزینه Pro دوربین خود و یا گوشی را فعال کرده و با هر تنظیم از یک صحنه متفاوت عکاسی کنید. پس از این که 1000 عکس با گزینه Pro دوربین خود گرفتید می توانید به راحتی هر صحنه ای را به چشم ببینید و آن را با کامپوزشن خلاق و تنظیم لنز مورد نظر عکاسی کنید.

5- در یافتن صحنه ها از هیچ چیز پرهیز نکنید

ترفندهای عکاسی حرفه ای

سعی کنید از هر چیزی که در اطرافتان است با خلاقیت کامل عکس بگیرید. اصلا بیرون از خانه بروید و در مسیر هر چیزی را که دیدید عکاسی کنید. صحنه های متفاوت، مناظر جدید، تابش نور متنوع، اشکال و اجسام موازی، همه این صحنه ها یک نوع ترفند برای عکاسی حرفه ای به شمار می روند.

اگر می خواهید یک عکاسی حرفه ای و بی نقص انجام دهید، پس بهترین کار این است که از هر چیز و یا صحنه ای با خلاقیت تمام عکاسی کنید.

6- از هشتگ عکاسی هفتگی استفاده کنید

ترفندهای عکاسی حرفه ای

یکی از بهترین روش ها و ترفندهای عکاسی خلاقانه و حرفه ای، استفاده از موضوع عکس دیگران است. اگر در اینستاگرام هشتگ Photo of the Week را جست و جو کنید، بیش از 1 میلیون تصویر متنوع عکاسی شده پیدا خواهید کرد که هر کدام از صحنه، محیط یا جسم متفاوتی گرفته شده است.

ایده گرفتن یکی از ترفندهای عکاسی حرفه ای است، اما به یاد داشته باشید دقیقا همان ایده را کپی نکنید و به جای آن با صحنه های شبیه و اجسام متفاوت عکاسی حرفه ای انجام دهید.

حتی با گوشی موبایل هم می توانید عکاسی حرفه ای کنید، اگر می خواهید بیشتر بدانید کافی است آموزش عکاسی با موبایل را نیز مطالعه کنید.

عکاسی وقت و زمان می خواهد

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که عکاسی واقعا یکی از حرفه هایی است که نیاز به وقت و زمان زیادی دارد، اگر حوصله آن را ندارید، کلا عکاسی نکنید و به خاطر داشته باشید که برای عکاسی حرفه ای، خلاقیت حرف اول را می زند. همین الان دوربین را بردارید و عکس حرفه ای ثبت کنید!

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید