تاثیرات متاورس بر زندگی فعلی ما در اینترنت چیست

متاورس

متاورس چیست؟ تاثیرات متاورس در اینترنت چیست؟ اصلا با متاورس به چه مواردی می توان دست پیدا کرد که همین الان نمی توانیم؟ مزیت های متاورس را در ادامه این مطلب مشاهده خواهیم کرد.

تاثیرات متاورس بر زندگی فعلی ما در اینترنت چیست

متاورس

 متاورس در راه است و همه چیز را تغییر خواهد داد، و حتی نحوه کار، محل کار و کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم را تغییر خواهد داد.

واژه متاورس اخیراً به‌شدت مطرح شده است. اگرچه این فناوری به طور کامل توسعه نیافته است، اما نزدیک‌ ترین نمونه‌ های متاورس امروزه شامل دنیای مجازی Second Life، Fortnite، Roblox و Decentraland است.

علاوه بر این، فیسبوک نام خود را به Meta تغییر داد تا پلتفرم فیسبوک را به یک دنیای مجازی سه‌ بعدی تبدیل کند – زمانی که دستگاه‌ های سه بعدی مناسب و شبکه‌های 5G به طور گسترده در دسترس باشند.

زمانی که متاورس چندین سال بعد به طور کامل به کار گرفته شود، جهان و به ویژه دنیای تجارت را به طرق مختلف و قدرتمند تغییر خواهد داد. در اینجا چگونگی آنرا مورد بررسی خواهیم داد.

متاورس چیست؟

متاورس یک دنیای مجازی سه بعدی است که با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قابل دسترسی است، اما توسط کامپیوترهای معمولی و گوشی ها نیز قابل دسترسی است که همچنان به شما امکان دسترسی به متاورس را می دهد، اما به صورت دو بعدی. متاورس مرحله منطقی بعدی در تجربه شما در رسانه های اجتماعی است. بسیاری از جنبه های رسانه های اجتماعی را در یک دنیای سه بعدی با کاربر به عنوان یک آواتار ترکیب می کند.

تصور کنید Jane در شیکاگو و Joe در کالیفرنیا با هم قرار می گذارند. متاورس آنها را قادر می سازد تا در یک bar در نیویورک بنشینند و نوشیدنی بنوشند، انگار که از نظر فیزیکی با هم هستند، و این در حالی است که در محاصره زوج های مجازی دیگری هستند که همین کار را انجام می دهند و موسیقی در پس زمینه پخش می شود. اگرچه Jane و Joe در آپارتمان‌ های مختلف خود به فاصله هزاران مایل از هم خواهند نشست، اما با این وجود در نیویورک به شکل آواتار با هم خواهند بود.

بدیهی است که آواتارهای آنها در واقع در نیویورک واقعی نیستند، بلکه در یک نمایندگی آنلاین از نیویورک خواهند بود. با این حال، ظاهر، احساس، صدا و حتی بوی آن به گونه ای است که انگار در رستورانی در نیویورک هستند.

با این حال، یک روز به زودی، آواتارها هولوگرام خواهند شد. از آنجایی که یک هولوگرام می تواند در دنیای واقعی وجود داشته باشد، تصور می شود که یک روز، این امکان برای Jane و Joe وجود خواهد داشت که به معنای واقعی کلمه در یک نوار واقعی در نیویورک واقعی به شکل هولوگرام پرتو شوند. می‌توان هولوگرام‌ های آنها را در حال راه رفتن و نشستن پشت یک میز واقعی، در کنار افراد واقعی تصور کرد.

به هر حال، اگر مایکل جکسون می توانست به صورت سه بعدی از دنیای مردگان برگردد و در جوایز موسیقی بیلبورد در سال 2014 با حمایت رقصندگان واقعی اجرا کند، هولوگرام های Jane و Joe و مطمئناً می توانند برای نوشیدن یک نوشیدنی یا شرکت در کنسرت زنده در Madison Square Garden ملاقات کنند. . فن آوری در حال حاضر اینجاست. این فن آوری تنها منتظر این است که با زندگی ما ادغام شود.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی چندین فروشگاه اینترنتی خلاقانه و از کجا بفهمیم چه عکس هایی از ما در اینترنت یا شبکه های اجتماعی وجود دارد مشاهده کنید.

متاورس

روش هایی که متاورس تغییر خواهد کرد

قرار ملاقات تنها راهی نیست که متاورس دنیای ما را تغییر خواهد داد. این به طور مستقیم بر محل کار شما نیز تأثیر می گذارد.

1. جلسات و کنفرانس ها

آواتارها و هولوگرام ها به طور چشمگیری هزینه های تجاری مربوط به جلسات و کنفرانس ها را کاهش می دهند. چرا ایلان ماسک باید جت شخصی خود را به شانگهای بفرستد تا کارایی تولید کارخانه های گیگ را بررسی کند، در حالی که به سادگی می توانست با متاورس خود را در آنجا قرار دهد و با مهندسانش قدم بزند؟

مدتی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد. با این حال، مایکروسافت قبلاً Mesh را تولید کرده است، پلتفرمی که افراد را قادر می‌سازد تا به شکل فیزیکی در یک اتاق با هم همکاری کنند. مش اعضای تیم را قادر می سازد تا به عنوان آواتارهای سه بعدی یا هولوگرام در یک دنیای مجازی جمع شوند. مش با دنبال کردن چهره و حرکات شما با وب کم، آواتار شما را متحرک می کند. کاربر می‌تواند به فردی که با او صحبت می‌کند نگاه کند و به ویژگی‌های پروژه‌ای که با هم روی آن کار می‌کنند اشاره کند، به‌ گونه‌ ای که انگار در یک دفتر یا آزمایشگاه با هم هستند.

متاورس

این در همه گیری ویا پاندمی بعدی مفید خواهد بود زیرا هیچ کس نیازی به پوشیدن ماسک، ایستادن و نگرانی در مورد بیمار شدن نخواهد داشت.

2. مشاغل جدید

متاورس

متاورس مشاغل موجود را به شدت تغییر خواهد داد و مشاغل جدیدی ایجاد خواهد کرد. مشاغلی که قبلاً نیاز به تعامل حضوری داشتند، ناگهان گزینه‌ های مجازی خواهند داشت، به این معنی که مشاغل آزاد و فرصت‌ های کاری از راه دور به طور تصاعدی گسترش می‌یابند.

به عنوان مثال، یک مشتری مجازی در یک مرکز خرید مجازی در انتخاب یک لباس یا یک لپ‌ تاپ جدید از یک کارمند خدمات مشتری مجازی که از خانه کار می‌کند، کمک می‌گیرد.

با این حال، همین فناوری قدرت مدیریت را برای نظارت بر کارمندان بسیار گسترش خواهد داد. مدیریت تقریباً به هر کاری که یک کارگر انجام می دهد دسترسی خواهد داشت. ورود به حریم خصوصی کارگران باید تنظیم شود. در غیر این صورت مشکل ساز خواهد شد.

 

3. آموزش سربازان

متاورس

ارتش ایالات متحده در حال حاضر با همکاری مایکروسافت در حال آموزش سربازان خود در متاورس است. مایکروسافت به جای برنامه‌ریزی مأموریت‌هایی با مدل‌ های زمین که با جعبه‌ها، چوب‌ها، سنگ‌ها و سایر مواد بداهه‌ سازی شده در کنار هم قرار گرفته‌اند، در حال ساخت هدست‌ هایی است که به سربازان این امکان را می‌دهد تا با نمایش تصاویر هولوگرافیک، نقشه‌های سه‌ بعدی زمین و مکان‌ ها و آنچه در اطرافشان است را با قطب نمای که بر روی میدان دید آنها نصب شده است را ببینند.

هدست ها به سربازان این امکان را می دهند که محیط جنگ را از دید دشمن ببینند. آنها یک تصویر هولوگرافیک از یک ساختمان را مشاهده می کنند و تعیین می کنند که چگونه به بهترین شکل به آن دسترسی داشته باشند یا از آن فرار کنند. سربازان حتی در محیط‌ های تاریک یا متراکم می‌توانند ببینند دیگر اعضای جوخه‌شان کجا هستند. هدست‌ها به سربازان این امکان را می‌دهند که از میان دود، باران و تاریکی همه چیز را ببینند. همچنین آنها را قادر می سازد تا گوشه ها را ببینند.

سرگروهبان Marc Krugh می‌گوید: «سربازان می‌توانند با استفاده از واقعیت افزوده در سناریوهای واقعی‌ تر تمرین کنند تا خود را برای چیزی که به سمت آن در حال حرکت هستند آماده کنند.

4. عمل های جراحی پزشکی

روزی یک متخصص قلب در نایروبی با استفاده از ربات‌های دقیق، جراحی قلب باز را روی یک بیمار در سیاتل انجام می‌دهد. این به شبکه های قابل اعتماد 5G در هر دو مکان و یک ربات دقیق در بیمارستان سیاتل متکی است که پزشک در نایروبی با استفاده از یک دستگاه واقعیت مجازی کار می کند.

باز هم, فناوری در حال حاضر اینجاست. از این گذشته، یک خلبان نیروی هوایی ایالات متحده که در یک غرفه در صحرای نوادا نشسته است، می تواند هواپیماهای خلبانی از راه دور مانند RQ-4 Global Hawk را بر فراز آسمان افغانستان، هزاران مایل دورتر، به پرواز درآورد، انگار که واقعاً در داخل هواپیما است. این اصل در عمل یکسان است، اما جراحی، نه نظارت هوایی.

5. تولید

متاورس حل مسائل و طراحی بلادرنگ را در سازمان های بزرگ امکان پذیر می کند. در واقع، بوئینگ قبلاً اعلام کرده بود که هواپیمای بعدی خود را در متاورس خواهد ساخت. این چگونه کار خواهد کرد؟ سازمان ها نمونه اولیه سیستم ها را در متاورژن خواهند ساخت. آنها برای ایجاد طرح های بهینه بدون نیاز به دسترسی به سخت افزار واقعی، عملکرد را آزمایش و تجزیه و تحلیل می کنند.

حسگرها و ربات‌ ها می‌ توانند نرم‌ افزار را در متاورس آزمایش کنند و ادغام‌ های فیزیکی دنیای واقعی را قبل از اینکه در نهایت در دنیای واقعی پیاده‌سازی کنند، شبیه‌ سازی کنند. در همین حال، مشتریان از همان ابتدا در فرآیند توسعه محصول ادغام خواهند شد و آنها را قادر می سازد تا بازخورد خود را در مورد محصولات جدید بدون هیچ خطری برای سلامت و ایمنی ارائه دهند.

6. خرید

مصرف کنندگان در یک مرکز خرید قدم می زنند، اقلام را انتخاب می کنند، آنها را امتحان می کنند، خرید می کنند و منتظر تحویل از اتاق نشیمن خود خواهند بود. هنگامی که آنها کالا را شناسایی کردند، یک ربات در یک انبار خودکار یک ماکت را شناسایی، بسته بندی و ارسال می کند.

7. حقوق ها به ارزهای دیجیتال پرداخت خواهد شد

متاورس

متاورس مکان عجیبی است. بسیاری از قوانین و هنجارهای دنیای قدیم به سادگی اعمال نمی شوند، و یکی از آنها ارزهای فیات است. ارزهای دیجیتال در حال حاضر روش ترجیحی خرید و فروش اقلام مجازی در متاورس به جای دلار و یورو هستند.

دولت ها تقریباً هیچ نقشی در متاورژن ایفا نمی کنند، بنابراین این روند برگشت ناپذیر است. بنابراین، در آینده برای کارمندان منطقی خواهد بود که با ارزهای رمزنگاری شده حقوق بگیرند.

آیا متاورس خوب است یا بد؟

کلمه متاورس از زمانی که در سال 1992 وارد داستان عامه پسند شد، زمانی که Neal Stephenson نویسنده آمریکایی از این اصطلاح برای توصیف دنیایی تخیلی و دیستوپیایی در رمانش Snowcrash استفاده کرد، وجود داشت. در دنیای خیالی Snowcrash، دولت‌ها پس از واگذاری قدرت و قلمرو خود به شرکت‌ها، تا حد زیادی نامربوط هستند. کشورها با مناطق تحت مالکیت و اداره شرکت ها جایگزین شده اند.

خب، متاورس اینجاست، و درست مانند دیستوپیای Neal Stephenson، دولت ها هیچ نقشی ندارند. شرکت‌ ها قبلاً فراجهان را در قلمروهای مجازی که مالک و تحت کنترل خود هستند قرار داده‌اند. آیا متاورس برای کارمندان خوب یا بد خواهد بود؟ آیا برای جامعه خوب خواهد بود؟ یا به نفع شرکت ها خواهد بود؟

همه چیز به میزان تنظیم آن بستگی دارد.

منبع: MAKAUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید