به روز رسانی های امنیتی اندروید

به روز رسانی های امنیتی اندروید

به روز رسانی های امنیتی اندروید . به روز رسانی امنیتی اندروید چیست و چرا اهمیت دارد؟ بررسی عیب هایی همچون The StageFright Flaw و The QuadRooter Flaw

به روز رسانی های امنیتی اندروید

اکثر گوشی های اندروید هر ماه به روز رسانی های امنیتی اندروید را دریافت می کنند. اما آنها دقیقا چه هستند و آیا نصب آنها مهم است؟

به روز رسانی های امنیتی اندروید

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، تقریباً مطمئناً اعلان های دوره ای در مورد به روز رسانی های امنیتی اندروید موجود دریافت خواهید کرد. آنها می توانند در هر زمانی ارسال شوند و به طور معمول قول این را می دهند می دهند که گوشی هوشمند اندرویدی شما را در حین رفع یک یا دو مشکل بهبود بخشند.

اما به روز رسانی های امنیتی اندروید چیست و چقدر برای گوشی هوشمند اندرویدی شما اهمیت دارد؟ بیایید تا به روز رسانی های  امنیتی اندروید را مورد بررسی قرار دهیم.

به روز رسانی های امنیتی اندروید چه هستند؟

به روز رسانی های امنیتی اندروید

به روز رسانی های امنیتی اندروید به‌ روز رسانی‌ های نرم‌ افزاری هستند که پچ ها یا ویژگی‌ های جدیدی را برای رفع نقص‌ های امنیتی موجود یا محافظت در برابر مشکلات امنیتی پیش‌ بینی‌ شده ارائه می‌کنند.

برای درک بهتر به روز رسانی های امنیتی اندروید، گوشی هوشمند اندرویدی خود را به عنوان یک پایگاه نظامی در نظر بگیرید. این می تواند به شدت مستحکم باشد اما دارای یک گذرگاه مخفی باشد که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد. تا زمانی که دشمن از گذرگاه مخفی استفاده نکند، پاسگاه امن است. اما به این معنی نیست که گذرگاه آنجا نیست. هنگامی که دشمن متوجه آن می شود، برای آن پاسگاه مشکل بزرگی است.

به طور مشابه، اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما دارای نقص های امنیتی است، ممکن است به طور کاملاً عادی از دستگاه خود استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که مشکلات وجود ندارند، بلکه وجود دارند. درست مانند گذرگاه مخفی، زمانی که عوامل مخرب متوجه نقص های امنیتی می شوند، می توانند به عنوان یک نقطه ورودی برای حمله به دستگاه شما عمل کنند.

کل ایده یک به روز رسانی امنیتی شناسایی این نقص ها و ارائه پچ هایی برای آنهاست تا از سوء استفاده هکرها یا هر فرد مخرب جلوگیری شود.

به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید علاوه بر رفع نقص‌ ها، به روز بودن دستگاه شما، دریافت ویژگی‌های جدید و عملکرد بهبود یافته را تضمین می‌کنند. به همین دلیل است که خرید برندهای گوشی های هوشمندی که با به روز رسانی های امنیتی عالی هستند، مهم است.

اگر مدتی از گوشی اندرویدی خود استفاده کرده اید، به احتمال زیاد یکی از آن به روز رسانی های متعدد را دانلود کرده اید اما متوجه چیز متفاوتی نشده اید. شاید حتی برخی از مشکلات طولانی مدتی داشتید که امیدوار بودید یک به‌ روز رسانی امنیتی برطرف کند، اما آنها ادامه پیدا کردند.

بنابراین، آیا آن به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید مهم هستند؟ آنها چقدر یک مشکل مهم را حل می کنند؟ آیا استفاده از گوشی اندرویدی که به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید را دریافت نمی‌کند، بی‌خطر است؟

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت اینترنت در گوشی

به روز رسانی های امنیتی اندروید چقدر مهم هستند؟

گاهی اوقات ممکن است به‌ روز رسانی امنیتی دریافت کنید، حتی اگر به نظر می‌ رسد که گوشی شما بهینه کار می‌کند، بنابراین ممکن است شک و تردیدهایی را در مورد اهمیت آنها ایجاد کند. ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که همگام نگه داشتن گوشی اندرویدی خود با آخرین به روز رسانی ها کار چندان مهمی نیست. اما اینطور است و دلیل آن اینجاست.

به روز رسانی های امنیتی اندروید

سیستم عامل اندروید، علیرغم سال ها بهبود، کامل نیست. همانطور که ویژگی‌ های جدید وارد می‌شوند، نقص‌ های جدید نیز به همراه دارند. این ایرادات می تواند هر چیزی باشد، از اشکالات نسبتاً نه چندان جدی گرفته تا موارد بسیار مشکل زا که برای استفاده روزمره از گوشی هوشمند اندرویدی شما حیاتی هستند. در حال حاضر، احتمال زیادی وجود دارد که گوشی شما نقص امنیتی داشته باشد و شما حتی آن را نمی دانید.

چرا گوگل مشکلات امنیتی اندروید را قبل از راه اندازی برطرف نمی کند؟

اگر تعجب می‌کنید که چرا گوگل فقط نقص‌ های امنیتی را قبل از ارسال سیستم‌ عامل اندروید برطرف نمی‌کند، این یک نگرانی معتبر است. تیم توسعه اندروید گوگل سعی در انجام این کار دارد. با این حال، معماری اندروید به قدری بزرگ است که اگر گوگل بخواهد قبل از انتشار عمومی، تمام نقص های امنیتی احتمالی را برطرف کند، ممکن است نسخه بعدی سیستم عامل اندروید هرگز آماده نشود.

این بدان معنا نیست که آنها عمداً سیستم عامل را با نقص ارسال می کنند. برعکس، برخی از نقص‌ ها تنها زمانی شناسایی می‌شوند که سیستم‌ عامل توسط کاربران نهایی مستقر شود و پس از بررسی دقیق آن توسط جامعه بزرگتر اندروید.

به روز رسانی های امنیتی اندروید

تیم های مستقلی از محققان و هکرهای اخلاقی وجود دارند که همیشه در حال بررسی نقص‌های امنیتی در هر تکرار سیستم‌عامل اندروید هستند. شما می توانید هکرهای اخلاقی را در این زمینه به عنوان افرادی ببینید که به طور خستگی ناپذیر برای شناسایی حفره های احتمالی که می توانند از آنها برای حمله یا کنترل دستگاه اندرویدی شما سوء استفاده کنند، کار می کنند.

تفاوت آنها با بازیگران بد این است که به محض پیدا کردن یک حفره، از آن برای حمله به دستگاه‌ های اندرویدی استفاده نمی‌کنند، بلکه آنها را به‌طور مخفیانه به گوگل گزارش می‌دهند تا این شرکت بتواند در به‌ روز رسانی‌ های امنیتی بعدی خود، یک پچ برای آن ارائه دهد.

مانند این است که سارقان راه هایی برای نفوذ به آپارتمان شما پیدا می کنند و سپس به شما می گویند تا بتوانید قبل از اینکه سارقان واقعی وسایل شما را بدزدند، آنها را تعمیر کنید. نصب به روز رسانی امنیتی اندروید یکی از فعال ترین اقدامات امنیتی است که می توانید برای محافظت از گوشی هوشمند اندرویدی خود انجام دهید.

اندروید یک سیستم عامل متن باز است؟

دلیل دیگری وجود دارد که چرا باید از به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید استقبال کنید. از آنجایی که اندروید یک سیستم عامل متن باز است، گوگل نسخه پایه آن را توسعه داده و آن را به صورت رایگان در دسترس قرار می دهد. پس از آن، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند دارای مجوز می توانند نسخه پایه اندروید را که به طور آشکار در دسترس است تغییر دهند و آن را با نیازهای خاص خود تطبیق دهند.

اگرچه این سیستم عامل متن باز ویژگی های بیشتری از اندروید را ارائه می دهد، اما همچنین گوشی هوشمند اندرویدی مشکلات امنیتی بیشتری فراتر از مواردی که در نسخه پایه اندروید برچسب گذاری شده است را ارائه می دهد.

این را تصور کنید یک تولید کننده گوشی‌ های هوشمند مانند، مثلاً شیائومی، می‌تواند برخی از ویژگی‌ های اندروید پایه را تغییر دهد یا آن‌ها را به تناسب سخت‌ افزار خود تغییر دهد. آنها همچنین می توانند کد اختصاصی جدیدی را برای افزودن ویژگی های خاص برند جدید به محصول خود اضافه کنند. این باعث می‌شود flavor اندروید به روش‌ های منحصر به‌ فردی جالب باشد، اما احتمالاً مشکلات امنیتی خاص خود را نیز به همراه خواهد داشت.

این باعث می‌شود که هر به روز رسانی امنیتیی که دریافت می کنید از اهمیت خاصی برخوردار باشد. مطمئناً، ممکن است هیچ سرنخی نداشته باشید که چه چیزی را برطرف می کند، اما بخش عمده ای از نقص های امنیتی قبل از اینکه حتی متوجه شوید که وجود دارند، برطرف می شوند. و این چیز خوبی است.

برخی از موفقیت‌ های قابل توجه به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید

به روز رسانی های امنیتی اندروید

اگر هنوز در مورد اهمیت به‌ روز رسانی‌ های امنیتی زیر رادار قانع نشده‌اید، در اینجا برخی از نقص‌ های امنیتی تاریخی که برطرف شده‌اند، وجود دارد که احتمالاً برخی از آنها را متوجه نشده‌اید.

The StageFright Flaw (2015)

 این یک آسیب‌ پذیری امنیتی بود که به مهاجمان اجازه می‌داد با ارسال یک MMS به یک گوشی هوشمند اندرویدی دسترسی پیدا کنند. چه کسی فکر می کند دریافت MMS یک خطر امنیتی است؟ این آسیب‌پذیری در به‌ روز رسانی‌هایی که از اندروید نسخه 5.0.2 شروع شده بود، رفع شد.

The QuadRooter Flaw (2016)

باگ QuadRooter که نزدیک به یک میلیارد دستگاه را تحت تأثیر قرار داد، یک آسیب پذیری امنیتی بود که چیپست های کوالکام را تحت تأثیر قرار داد. جدی بود این به مهاجمان اجازه می‌ داد تا به یک دستگاه اندرویدی دسترسی ریشه داشته باشند و به طور بالقوه به آنها امکان دسترسی به دوربین، میکروفون و تقریباً هر چیز دیگری را می‌داد. با به‌روزرسانی‌هایی که از اندروید 6.0.1 شروع شده بود، رفع شد.

The BlueBorne Flaw (2017)

این آسیب‌پذیری به مهاجمان اجازه می‌دهد بدون نیاز به جفت شدن به بلوتوث دستگاه اندرویدی دسترسی پیدا کنند. در به روز رسانی های شروع شده از نسخه 8.0 رفع شد. آسیب‌پذیری مشابه مرتبط با بلوتوث با به‌روزرسانی‌های امنیتی دسامبر ۲۰۲۲ برطرف شد.

The StrandHogg Flaw (2019)

آسیب‌پذیری StrandHogg به هکرها این امکان را می‌ داد که برنامه‌ های قانونی را جعل کنند، و به آنها اجازه سرقت داده هایی را می‌ داد که آن برنامه‌ ها به آنها دسترسی داشتند. در به روز رسانی های مربوط به اندروید 10 رفع شد.

پذیرای به‌ روز رسانی‌ های امنیتی اندروید باشید

اطلاع‌ رسانی برای دریافت به‌ روز رسانی امنیتی بعدی ممکن است برای برخی هیجان‌ انگیز باشد، اما برای بسیاری از مردم خسته‌ کننده باشد. اگر به این فکر می کنید که آیا به روز رسانی امنیتی بعدی ارزش صرف این پهنای باند اضافی را دارد، احتمالاً پاسخ مثبت است.

شما هرگز نمی دانید که به روز رسانی های بعدی که دریافت می کنید کدام آسیب پذیری امنیتی را برطرف می کند. پس چرا آن را به خطر می اندازد؟ هر زمان که می توانید هر به روز رسانی امنیتی را که برایتان پیش می آید، دریافت کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید