بهترین CPU برای گیمینگ و کارهای گرافیکی در سال 2023

بهترین CPU برای گیمینگ

بهترین CPU برای گیمینگ و کارهای گرافیکی در سال 2022 کدام است؟ راهنمای خرید و مقایسه بهترین پردازنده های گیمینگ و گرافیکی بازار . ما در حال حاضر مجموعه جامعی از بهترین CPU در بازار داریم که به جزئیات در مورد انواع مختلف می‌پردازد. گزینه های CPU در دسته ها و بارهای کاری مختلف. با این حال، ما فکر می کنیم که بازی به خودی خود مستحق یک لیست اختصاصی است به دلیل تعداد زیادی از گزینه ها که نمی توانند در مقاله ای که جزئیات بارهای کاری را شرح می دهد، قرار بگیرند. اکنون همه چیز برای گیمرهایی که رقبای قدرتمندی از AMD و اینتل دارند هیجان‌انگیزتر از همیشه است.

بازی یکی از بارزترین دلایل برای ساخت رایانه شخصی است. اما به دست آوردن بهترین ها فقط به معنای دریافت گران ترین و پر مشخصات ترین قطعاتی نیست که می توانید پیدا کنید. بازی‌ها به قدرت CPU کمتری از آنچه که احتمالاً فکر می‌کنید نیاز دارد، و به این ترتیب، یک CPU سطح متوسط ​​تقریباً همیشه یک سرمایه‌گذاری با ارزش بهتر است.

اما با افزایش تولید محتوا مانند پخش جریانی و ایجاد ویدیوهای YouTube در کنار بازی، همیشه مواردی وجود دارد که شما به کمی بیشتر نیاز دارید. خوشبختانه، تعداد زیادی انتخاب عالی وجود دارد.

یادداشت ویرایشگر (3 اکتبر 2022): جدیدترین نسل CPUهای AMD، به تازگی راه اندازی شده است (و ما در حال بررسی آنها هستیم) و CPU های دسکتاپ نسل 13 اینتل از 20 اکتبر 2022 در دسترس خواهند بود. مطمئنا آخرین نسل از هر دو برند ارائه خواهد شد. ، بنابراین این لیست در هفته های آینده با تغییراتی روبرو خواهد شد.

بهترین CPU برای گیمینگ و کارهای گرافیکی در سال 2022

بهترین CPU اینتل برای گیمینگ : اینتل Core i5-12600K

پردازنده‌های مرکزی Alder Lake نسل دوازدهم اینتل با ترکیبی قدرتمند از عملکرد خوب و قیمت رقابتی وارد بازار شدند. اینتل در چند وقت اخیر تحت فشار AMD بوده است و سعی دارد با ورود به زمین های سنتی Ryzen بیانیه ای ارائه دهد. CPUهای نسل سیزدهم اینتل تقریباً آماده شده‌اند، اما تا زمانی که این پردازنده‌ها تولید نشده‌اند، Core i5-12600K اینتل بهترین CPU همه جانبه برای گیمینگ است.

Core i5-12600K یک CPU 10 هسته ای و 16 رشته ای است که بر اساس طراحی ترکیبی ساخته شده است. طراحی ناهمگن جدید به این معنی است که وظایف با اولویت بالا توسط هسته‌های P (عملکرد) اجرا می‌شوند، در حالی که پس‌زمینه و بارهای کاری چند رشته‌ای توسط هسته‌های E(کارآمد) مدیریت می‌شوند. این به Core i5-12600K اجازه می دهد تا در معیارهای متعدد و بارهای کاری متفاوت برتری داشته باشد و توسط جانشین نهایی آن یعنی Core i5-13600K ساخته خواهد شد.

برچسب قیمت اینتل Core i5-12600K نیز آن را بسیار جذاب کرده است، بدون افزایش قابل توجهی در تولید. این گوشی با پردازنده شش هسته‌ای دوازده رشته‌ای Ryzen 5 5600X کاملاً به پا می‌شود و پایین‌ترین نقطه ورود گیمرها به نسل دوازدهم خانواده Alder Lake اینتل را نشان می‌دهد. 12600K شش هسته P چند رشته ای را به جدول می آورد که با فرکانس 3.7/4.9 گیگاهرتز کار می کنند. همچنین دارای چهار هسته E با فرکانس 2.8/3.6 گیگاهرتز و در مجموع 16 رشته است. ما همچنین به دنبال 20 مگابایت L3 و 9.5 مگابایت حافظه نهان L2 هستیم.

از نظر عملکرد، مطمئناً اینتل با نسل دوازدهم تاج را پس گرفت. تراشه رقیب AMD انرژی کمتری مصرف می کند، اما فرآیند جدید اینتل 7 مصرف انرژی را تا یک سوم نسبت به نسل قبلی خود کاهش می دهد. اینتل Core i5-12600K با تقریباً 40 درصد بهبود عملکرد در برنامه های چند رشته ای نسبت به پردازنده Ryzen 5 5600X، یک توصیه آسان برای ما است. حتی می تواند در برابر Ryzen 7 5700X قرار بگیرد و ظاهر خوبی داشته باشد.

بازی‌های علاقه‌مند همچنین می‌توانند 12600K را تغییر دهند تا با اورکلاک در پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده، عملکرد بهتری داشته باشند. بهترین عملکرد را با ویندوز 11 دارد زیرا این تنها سیستم عاملی است که از فناوری Thread Director جدید اینتل پشتیبانی می کند. پردازنده‌های جدید Alder Lake از طریق حافظه DDR5 و رابط PCIe 5.0 دستاوردهای عظیمی در توان عملیاتی دارند. می‌توانید حافظه DDR4 را با Core i5-12600K حفظ کنید، اما عملکرد را روی میز باقی می‌گذارید.

اگر بتوانید Core i5-12600K را با یک معامله خوب به دست آورید، حتی با در نظر گرفتن جانشین آن، باز هم سرمایه گذاری خوبی را نشان می دهد. نسل سیزدهم با همان مادربردها، حافظه و خنک‌کننده‌های نسل دوازدهم سازگار است، بنابراین شما نیز مسیر ارتقاء دارید.

بهترین CPU AMD برای گیمینگ : AMD Ryzen 5 7600X

Ryzen 5 7600X

زمانی بود که هنگام خرید یک CPU از AMD برای عملکرد چند هسته‌ای و چند رشته‌ای استفاده می‌کردید و اینتل برای آن انفجار تک هسته‌ای. دومی به اینتل کمک کرد تا برای بازی‌های خالص پیشتاز باشد، اما برای هر چیز دیگری از رایزن عقب افتاد. با این حال، جداول اکنون کاملاً برگردانده شده است. در جایی که اینتل پردازنده‌های طراحی هیبریدی خود را با تعداد هسته‌های بالا دارد، AMD طراحی سنتی‌تر و به همراه آن عملکرد تک هسته‌ای چشمگیر را حفظ کرده است.

Ryzen 5 7600X نیز اکنون مدل پایه ای برای AMD است، حداقل در حال حاضر. در حال حاضر هیچ Ryzen 3 وجود ندارد و برای گیمرها، Ryzen 7 یا Ryzen 9 بیش از حد است. محل شیرین مقرون به صرفه ترین است. این یکی است روی کاغذ، قلمرو آشناست. 6 هسته، 12 رشته، فقط الان برای اولین بار، همچنین گرافیک یکپارچه. فرکانس پایه 4.7 گیگاهرتز و فرکانس بوست 5.3 گیگاهرتز است و مانند تمام تراشه‌های رایزن، در صورت تمایل آنلاک نیز باز است. نه اینکه واقعاً نیاز داشته باشید.

همانطور که امیدوار بودید، برای گیمینگ ، عملکرد بهتری نسبت به Core i5-12600K اینتل دارد، به لطف عملکرد تک هسته ای بهتر. وقتی به چند هسته تغییر می‌دهید، همه چیز کمتر روشن می‌شود، اما طراحی هیبریدی و تعداد هسته‌های بالاتر اینتل بخشی از این موارد را نشان می‌دهد. اما رایزن 5، درست مانند مدل های قبلی خود، بی حاشیه نیست و یک دستگاه همه جانبه قوی است. کارهایی مانند رمزگذاری و در نرم افزارهایی مانند Blender، Ryzen 5 7600X جلوتر است. اما یک رقیب جدید نیز در راه است. با تمام این عملکرد، یک عارضه جانبی گرمای اندک، در واقع تا 95 درجه سانتیگراد است، بنابراین خنک کننده خوب حیاتی است.

سری 7000 از AMD اولین سوکت جدید در چند سال گذشته است که به AM5 منتقل می شود. با استفاده از آن، شما فقط می توانید از رم DDR5 نیز استفاده کنید، که در حالی که عملکرد جدی را باز می کند، به بودجه کلی شما نیز می افزاید. همچنین از PCIe 5.0 پشتیبانی می کند که در حال حاضر محدود است، اما در آینده نه چندان دور شروع به کار خواهد کرد. AMD سابقه پشتیبانی از پلتفرم های خود را در درازمدت دارد، بنابراین حتی اگر اکنون به یک سیستم کاملا جدید نیاز دارد، شما برای سال های آینده آماده خواهید بود.

بهترین CPU با عملکرد بالا برای گیمینگ : اینتل Core i9-12900K

 

اینتل Core i5-12600K آنلاک شده نسبت به قیمت یک دستگاه فوق العاده همه جانبه است، اما Core i9-12900K به سادگی بهترین در حال حاضر در مجموعه اینتل است. این در حال حاضر قدرتمندترین تراشه اصلی اینتل با کارایی بالا در حال حاضر در بازار است. با این حال، جانشین آن، Core i9-13900K در راه است، و شما می‌توانید بر اساس آنچه از قبل می‌دانیم، فرض کنید که وقتی وارد شود، جایگزین آن خواهد شد.

اینتل Core i9-12900K بهترین تلاش های اینتل را در ایجاد مخرب ترین تغییر معماری در یک دهه اخیر نشان می دهد- ترکیبی از هسته های P و هسته های E. معماری Golden Cove به هسته‌های P قدرت می‌دهد در حالی که هسته‌های E با معماری Gracemont عرضه می‌شوند. هر دوی آنها با هم کار می کنند تا بهبودهای IPC چشمگیری را ارائه دهند.

Core i9-12900K مبتنی بر فرآیند اینتل 7 است و دارای 16 هسته و 24 رشته است. ما هشت هسته P را بررسی می کنیم که از Hyper-threading پشتیبانی می کنند، به همراه هشت هسته E تک رشته ای که در مجموع 24 رشته را تشکیل می دهند. هسته های P دارای فرکانس پایه 3.2 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 5.2 گیگاهرتز به لطف ویژگی Turbo Boost Max 3.0 اینتل هستند.

بیشتر بخوانید : بهترین سیستم گیمینگ

اینتل می‌گوید 12900K دارای توان پایه پردازنده 125 وات (PBP) و حداکثر توان توربو 241 وات (MTP) است. مقادیر بالاتر هستند زیرا اینتل همچنین مدت زمان بوست پیش فرض خود را برای تمام تراشه های سری K از مدت زمان 56 ثانیه با Rocket Lake به مقدار نامحدود تغییر داده است. چه مفهومی داره؟ خوب، به این معنی است که 12900K اساساً در MTP 241W وقتی تحت بار است کار می کند.

از بهترین CPU گیمینگ Core i9-12900K برای کسانی که بودجه کمی دارند مناسب نیست، اما راهی برای صرفه جویی در هزینه ها نیز وجود دارد. Core i9-12900KF بدون گرافیک را بررسی کنید که باید حدود 30 دلار کمتر باشد. بعید است که از یکی از اینها بدون کارت گرافیک استفاده کنید، به خصوص اگر در حال بازی هستید. بنابراین پس انداز کردن پول آسان است. همین امر در مورد جانشین نهایی آن، Core i9-13900K نیز صادق است، که نسخه ارزان‌تر و بدون گرافیک نیز خواهد داشت. اگر می توانید ارزش آن را دارد که برای نسخه جدید صبر کنید، اما Core i9-12900K همچنان یک CPU باورنکردنی است اگر بتوانید یک معامله خوب دریافت کنید.

بهترین برای استریمرها: AMD Ryzen 9 7950X

AMD Ryzen 9 7950X

جدیدترین و قدرتمندترین CPU Ryzen AMD، پردازنده‌ای است که استریمرها گوش‌های خود را تیز می‌کنند. یکی از نقاط قوت رایزن از زمانی که برای اولین بار وارد بازار شد، عملکرد فوق‌العاده چند رشته‌ای است که برای مالیات بر حجم کاری مهم است. اینتل با طراحی های هیبریدی خود مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است، اما AMD همچنان آن را کمی سنتی تر نگه داشته است و Ryzen 9 7950X دارای 16 هسته و 32 رشته از قدرت خام و فوق العاده است.

بازی‌ها بهتر می‌توانند پول خود را خرج کنند زیرا 16 هسته بیش از حد است و سپس مقداری، اما جایی که 7950X وارد می‌شود کسانی هستند که می‌خواهند بازی‌و ایجاد کنند. وقتی آن را در آن زمینه در نظر می گیریم بسیار منطقی تر است. می‌خواهید و جریان کنید؟ ویدیو با وضوح بالا ارائه شود؟ از نرم افزارهایی مانند Blender یا Unreal Engine استفاده کنید؟ در فرآیندهای مالیاتی مانند همه اینها، گاهی اوقات هیچ جایگزینی برای بیشتر وجود ندارد. هسته های بیشتر، رشته های بیشتر، عملکرد بیشتر.

Ryzen 9 7950X یکی از اولین تراشه‌های Zen 4، AM5 از AMD است، اولین باری است که در چند سال اخیر یک سوکت جدید داشته‌ایم. به این ترتیب شما باید همه چیز را در دکل خود ارتقا دهید. این فقط از DDR5 پشتیبانی می کند، همچنین به یک مادربرد جدید نیز نیاز دارید. این برای پشتیبانی از PCIe 5.0 ساخته شده است، اگرچه مسلماً در حال حاضر موارد استفاده محدودی برای آن وجود دارد، اما می‌توانید روی درایوهای PCIe 4.0 موجود خود انتقال دهید.

در آزمایش ما، Ryzen 9 7950X همانقدر چشمگیر است که انتظار دارید. تقریباً در همه معیارها، حتی در عملکرد تک هسته ای، از اینتل Core i9-12900K پیشی می گیرد. دما می تواند کمی در سمت گرم باشد، اما از 95 درجه سانتیگراد (203 فارنهایت) که قبلاً AMD اعلام کرده بود تجاوز نمی کند. در حالت بیکار، در دمای 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) زیر یک خنک کننده AIO قرار می گیرد و شما می توانید با خنک کننده مایع جدی، آن را حتی بیشتر کاهش دهید. با این حال، هنوز هم کمی از CPU های رقیب اینتل خوش طعم تر است، و ما هنوز نسل سیزدهم Core i9 را روی میز تست نخواهیم دید.

در نهایت AMD به‌روزرسانی بسیار معناداری را برای خانواده Ryzen ایجاد کرده است و مدل پرچمدار آن در بین سازندگان محبوب خواهد بود. به‌عنوان مثال، روزهایی که نیاز به دو رایانه شخصی برای پخش جریانی با آن‌ها داشتیم، به لطف پیشرفت‌هایی مانند این به‌طور فزاینده‌ای به پایان رسیده است. این گران است، بله، اما به همان اندازه قدرتمند است که می توانید در حال حاضر در یک پلت فرم مصرف کننده داشته باشید. و AM5 قرار است سال‌های زیادی در اینجا باشد، بنابراین شما به همان اندازه که در حال حاضر می‌شود از آینده مطمئن هستید.

بهترین CPU ارزان قیمت برای بازی: اینتل Core i5-12400

 

Core i5-12600K اینتل بهترین توصیه ما را دریافت می‌کند، اما ما فکر می‌کنیم یکی دیگر از این دستگاه‌ها در حوزه بودجه شایسته توجه است. این پردازنده Core i5-12400 اینتل است و ما فکر می کنیم که این بهترین CPU ارزان قیمت در حال حاضر در زمینه بازی است.

از نظر مشخصات، اینتل Core i5-12400 دارای فرکانس پایه 2.5 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس بوست توربو 4.4 گیگاهرتز است. ما به دنبال شش هسته و دوازده رشته برای این تراشه و 18 مگابایت حافظه نهان L3 هستیم. این تراشه، بر خلاف قطعات پیشرفته Alder Lake، تنها با شش هسته عملکردی و بدون هسته های کارآمد عرضه می شود. فقدان هسته‌های کارآمد به این معنی است که این یک تراشه هیبریدی نیست، اما همچنان معماری Golden Cove را در هسته‌های عملکردی خود دارد. و این برای گیمرها عالی است زیرا به این معنی است که عملکرد تک هسته ای بهتری خواهید داشت.

در مورد عملکرد، آن را با بسیاری از تراشه های سطح بالاتر دیگر در بازار برای بازی در آنجا قرار می دهیم. این عملکرد تک هسته‌ای عالی و عملکرد چند رشته‌ای نسبتاً ستودنی را ارائه می‌کند تا نتایج قابل‌توجهی از بازی ارائه دهد. این به راحتی بسیاری از تراشه های نسل قبلی از جمله محصول قهرمان نسل یازدهم، Core i9-11900K را شکست می دهد. 11900K در کارهای بسیار متمرکز چند هسته ای بهتر عمل می کند، اما بخش اقتصادی Alder Lake به راحتی آن را در تست های دیگر سرنگون می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ

Core i5-12400 در مورد مصرف برق و عملکرد حرارتی نیز بسیار بخشنده است. در بخش مصرف برق به راحتی کار می کند و در نتیجه گرمای قابل توجهی کمتری تولید می کند. حتی یک خنک کننده هوای مناسب برای رام کردن این تراشه کافی است. در واقع، خنک‌کننده‌های CPU Laminar خود اینتل که در جعبه قرار دارند، باید برای کنترل حرارتی این تراشه کافی باشند. این باعث می شود آن را به یک پیشنهاد خوب برای خریدارانی که از بودجه آگاه هستند و به دنبال صرفه جویی در هزینه در ساخت جدید خود هستند، تبدیل می کند.

از بهترین CPU گیمینگ ما توصیه می‌کنیم Core i5-12400 را با یک مادربرد مبتنی بر چیپ‌ست B660 جفت کنید تا بیشترین هزینه را به دست آورید. مادربردهای مقرون به صرفه B660 زیادی با پشتیبانی از حافظه DDR4 وجود دارد. همچنین می‌توانید از تمام SSD‌های سریع PCIe 4.0 موجود در آن برد استفاده کنید، بنابراین انتخابی عالی است، حتی برای خریداران اقتصادی. Core i5-12400 تراشه سری K نیست، اما به لطف پشتیبانی از اورکلاک ساعت پایه (BCLK OC) همچنان می توانید آن را اورکلاک کنید. همانطور که گفته شد، 12400 در تنظیمات سهام عالی عمل می کند و ما اورکلاک کردن آن را توصیه نمی کنیم. اما اگر دوست دارید سرهم بندی کنید وجود دارد.

هنوز جایگزین مستقیمی از نسل سیزدهم وجود ندارد، بنابراین این خرید برای مدتی طولانی‌تر همچنان یک خرید عالی با بودجه خواهد بود.

بهترین CPU برای بازی بدون کارت گرافیک: AMD Ryzen 5600G

جعبه خرده فروشی پردازنده AMD Ryzen 5 5600G

APU های Ryzen AMD دارای پردازنده های گرافیکی یکپارچه هستند و از حافظه سیستم برای ارائه عملکرد قابل توجه بازی استفاده می کنند. AMD در سری 5000 خود، مجموعه ای قوی از APU ها را در بازار دارد. Ryzen 7 5700G یک APU کمی قدرتمندتر است، اما ما فکر می کنیم Ryzen 5 5600G است که شایسته یک جایگاه در داخل رایانه شخصی شماست. وقتی Ryzen 5 5600G را در دست گرفتید که 96% از عملکرد خود را با هزینه کمتر شما سرور می کند، به سرعت از بین می رود.

Ryzen 5 5600G دارای شش هسته و دوازده رشته است و به عنوان بخشی از اولین APU از 7 نانومتری «Cezanne» AMD برای رایانه‌های رومیزی ارائه می‌شود. APU های Cezanne با هسته های اجرایی Zen 3 همراه با موتور گرافیکی Radeon Vega عرضه می شوند. Ryzen 5 5600G دارای پایه 3.7 گیگاهرتز و ساعت تقویتی 4.4 گیگاهرتز، 16 مگابایت حافظه نهان L3 و هفت Radeon RX Vega CU با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است.

ما همچنین به دنبال یک TDP قابل تنظیم هستیم که از 45 وات تا 65 وات امتداد می‌یابد، اگرچه می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر با 65 وات TDP تحت بار کار کند. به عنوان یک پردازنده Zen 3، Ryzen 5 5600G از DDR4-2933 به رابط DDR4-3200 ارتقا می یابد. این کار عملکرد کلی بازی با iGPU را بیشتر افزایش می دهد. اضافه شدن iGPU به این معنی است که شما کمی از حداکثر فرکانس CPU را قربانی خواهید کرد. و باید به خاطر داشته باشید که بخشی از ظرفیت کلی حافظه سیستم خود را به خاطر گرافیک Vega از دست خواهید داد.

همانطور که گفته شد، Ryzen 5 5600G زمانی که صحبت از پردازنده‌هایی با موتور گرافیکی یکپارچه به میان می‌آید، به خصوص در قیمت آن، رهبر فعلی بسته است. این می تواند اکثر عناوین جدید را در بازار اجرا کند، اگرچه ممکن است مجبور باشید انتظارات خود را در مورد وفاداری کلی گرافیکی کنترل کنید. ما یک GPU مجزا را در مقابل یک APU برای بازی های جدی توصیه می کنیم، اما گیمرهای سطح ابتدایی ارزش زیادی در APU ها پیدا می کنند. همچنین یک CPU عالی برای رایانه های شخصی کوچک یا سرگرمی خانگی است.

اگر قصد خرید یک GPU مجزا را در آینده دارید، همیشه می‌توانید برای تجربه کلی بهتر از Ryzen 7 5700G گران‌تر استفاده کنید. اما برای دیگران، ما فکر می‌کنیم Ryzen 5 5600G با قیمت بسیار دلپذیرتر به عملکرد 5700G نزدیک می‌شود.

بهترین پردازنده‌ها برای بازی ، بهترین CPU گیمینگ

خب، لیست ما از بهترین پردازنده‌های مرکزی برای بازی که می‌توانید در حال حاضر بخرید، به پایان می‌رسد. CPU یکی از آن اجزای اصلی یک ساخت است که ممکن است اغلب آن را ارتقا ندهید مگر اینکه پول زیادی در جیب شما باشد. پردازنده گرافیکی شما نقش مهمی در تصمیم گیری اینکه کدام بازی را می توانید یا نمی توانید روی رایانه شخصی خود بازی کنید ایفا می کند، اما CPU به همان اندازه مهم است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به Ryzen 3 3300X بسنده کنید و برای مواجهه با تنگناهای شدید یک GPU RTX 3080 خریداری کنید. ما نیز دقیقاً در میانه فصل جدید CPU هستیم، بنابراین گفتن قطعی اینکه باید اینتل یا AMD داشته باشید کمی دشوار است.

از یک طرف، همچنان می‌توانید Core i5-12600K اینتل را بخرید و یک رایانه بازی شگفت‌انگیز داشته باشید. اما مقایسه آن با سری Ryzen 7000 AMD نیز کاملاً منصفانه نیست. پاسخ اینتل به آن در اواخر اکتبر 2022 است، بنابراین در آن زمان تصویر واضح تری خواهیم داشت.

مجموعه ما از بهترین CPU های بازی، همانطور که قبلاً ذکر کردیم، بازار همیشه در حال توسعه را منعکس می کند، بنابراین ما همچنان این صفحه را به روز می کنیم تا پردازنده های جدیدتر و بهتری را برای بازی اضافه کنیم. حتماً یک خط رها کنید و در صورتی که هر یک از CPU های بازی مورد علاقه شما را از دست دادیم به ما اطلاع دهید. همچنین می‌توانید به تالار گفتمان محاسبات XDA ما بپیوندید تا ببینید آیا دیگران توصیه‌های محکمی برای ساخت شما دارند یا خیر. . مطمئناً در مورد موضوعات داغ مانند ویندوز 11 و موارد دیگر بحث‌های داغی خواهید داشت. ما همچنین شما را تشویق می‌کنیم که برخی از مجموعه‌های دیگر ما مانند بهترین مانیتورها و بهترین وب‌کم را برای یافتن بهترین گزینه‌های موجود در بازار بررسی کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید