بهترین شارژرهای USB C در سال 2022

بهترین شارژرهای USB-C

بهترین شارژرهای USB C در سال 2022 کدام است؟ راهنمای خرید و قیمت بهترین شارژر های دیواری اندروید یو اس بی تایپ سی ( USB C ) و بررسی مشخصات فنی هر کدام از شارژر های فست شارژ.

بهترین شارژرهای USB C در سال 2022

best usb c power delivery laptop chargers

اگر می‌ پرسید چرا لپ‌ تاپ شما بطور خوشایندی از برخی از دوشاخه‌های USB شارژ می‌شود اما برخی دیگر نه، پاسخ USB-C Power Delivery است. ما چند نمونه عالی را جمع آوری کرده ایم که می توانید هم اکنون خریداری کنید.

با این حال، جستجوی شارژر با پشتیبانی Power Delivery به سادگی جستجو نیست. در حالی که برخی از لپ تاپ ها از یک آداپتور 30 ​​واتی شارژ می شوند، برخی دیگر به طور قابل توجهی به انرژی بیشتری نیاز دارند. این شارژرها دارای توان خروجی هستند – از می 2021، حداکثر 240 وات! – بنابراین برای پیدا کردن یک دستگاه سازگار، واقعاً باید بدانید که مدل خاص لپ تاپ شما به چه چیزی نیاز دارد.

اگر به دنبال شارژ سریع گوشی هوشمندی هستید که وعده شارژ مثلاً 65 واتی را می دهد، توجه داشته باشید که بسیاری از شارژرهای غیر اصلیه Power Delivery از پروتکل هایی مانند PPS (منبع تغذیه قابل برنامه ریزی) یا SCP (پروتکل شارژ فوق العاده) پشتیبانی نمی کنند. طبق استانداردهای اختصاصی شارژ سریع ضروری است. بدون در نظر گرفتن خروجی تئوری پورت USB-C، می توانید از چنین دستگاه هایی انتظار شارژ 18 واتی را داشته باشید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد راهنمای خرید بهترین شارژرهای دیواری 2021 و بهترین پاور بانک 2020 ، راهنمای خرید پاور بانک و شارژر همراه در سال 99 مطالعه کنید.

بررسی بهترین شارژرهای لپ تاپ SB-C

1. Choetech PD100W Charger

Choetech PD100W Charger

چرا باید شارژر Choetech PD100W را خریداری کنیم

  • عملکرد عالی
  • ارزش بالا
  • طراحی فشرده
  • دو خروجی PD

چرا نباید شارژر Choetech PD100W را خریداری کنیم

  • برای برخی از لپ تاپ ها زیاد است

مشکل شارژرهای PD با فشار کافی برای تغذیه لپ‌ تاپ USB-C این است که می‌توانند فوق‌العاده گران باشند، و باید بیشتر مراقب باشید که آداپتوری که انتخاب می‌کنید قادر به ارائه انرژی کافی برای دستگاه خاص شما باشد – و همچنین هر دستگاه دیگری. لپ تاپی که ممکن است در آینده نزدیک به آن ارتقا دهید.

ما این شارژر PD 100 واتی Choetech که جزو بهترین شارژرهای USB C است را دوست داریم زیرا آینده شارژ لپ تاپ شما را تضمین می کند و از حداکثر توان خروجی 100 وات در یک پورت پشتیبانی می کند. حتی زمانی که هر دو خروجی USB-C در حال استفاده هستند، هر کدام قادر به ارائه 45 وات هستند که برای شارژ سریع گوشی، تبلت و بسیاری (و نه همه) لپ تاپ ها کافی است.

همچنین برای یک شارژر 100 واتی قیمت رقابتی دارد، از ولتاژهای بین المللی پشتیبانی می کند و از آنجا که از فناوری GaN استفاده می کند، برای چنین دستگاه قدرتمندی چیز کوچکی است.

اگر به درگاه‌ های USB اضافی نیاز نداشته باشید، واقعاً نمی‌توانیم ببینیم چگونه با شارژر Power Delivery دیگری به شما خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

قیمت: 69.99 دلار

2. شارژر فوری UGreen GAN X 100W

UGreen GAN X 100W Fast Charger

چرا باید شارژر UGreen GAN X 100W را خریداری کنیم

  • دو خروجی 100W USB-C PD
  • همه کاره با چهار خروجی
  • ارزش خوب

چرا نباید شارژر UGreen GAN X 100W را خریداری کنیم

  • سنگین
  • کمی از دیوار بیرون می آید

این دستگاه UGreen که گزینه دوم ما در مورد بهترین شارژرهای USB C است یک هیولای شارژر لپ‌ تاپ است و اکنون بالاخره در بریتانیا در دسترس است.

ما مدل سه پین ​​بریتانیا را آزمایش کردیم، که طراحی کمی متفاوت با نمونه‌ های موجود در بریتانیا و اتحادیه اروپا دارد – لزوماً اینطور است، زیرا طراحی کشیده و وزن خالص (268 گرم) آن باعث می شود تا متصل شدن آن به دیوار بدون شاخک سوم مشکل ساز شود. این مدل‌ ها طراحی بلندتر و مستطیلی‌ تری دارند و دارای شاخه‌ های تاشو هستند تا برای سفر فشرده‌تر شوند، اما مشخصات اصلی در غیر این صورت یکسان است.

در واقع ما کاملاً طراحی را دوست داریم، و احساس می کنیم که بسیار بهتر از برخی شارژرهای پلاستیکی ارزان ساخته شده است. در اینجا لبه های زاویه ای وجود ندارد و هر خط صاف و گرد شده تا ظاهر آن را نرم کند. پوشش بیرونی به رنگ خاکستری مات است و تمام مشخصات فنی لازم در جایی که آداپتور به دیوار وصل می‌شود، دور از چشم پنهان است. به لطف فناوری GaN در داخل، علیرغم وزن آن، خیلی حجیم نیست.

اما این واقعاً در مورد ظاهر آن نیست. این در مورد کاری است که انجام می دهد – و این آداپتور UGreen GAN X 100W دارای قدرت جدی در پشت آن است.

چهار پورت USB در هر سه وجود دارد – سه USB-C و یک USB-A با اندازه کامل – دو تای آنها از خروجی 100 وات پشتیبانی می‌کنند و دو تای دیگر دارای 22.5 وات هستند. حداکثر توان خروجی 100 وات وجود دارد، به این معنی که وقتی از بیش از یک پورت استفاده می‌کنید، توان مصرفی کاهش می‌یابد، اما هنوز هم می‌توانید تا 65 وات را در هر یک از این دو USB-C 100 واتی دریافت کنید.

این آداپتور UGreen از چندین پروتکل شارژ، از جمله Power Delivery 2.0 و 3.0، Quick Charge 4+ و PPS پشتیبانی می کند، و تقریباً با هر دستگاهی که از طریق USB شارژ می شود، کار می کند.

توجه داشته باشید که می توانید این آداپتور را با یا بدون کابل USB-C خریداری کنید. اگر یکی را جداگانه می‌خرید یا خودتان تهیه می‌کنید، باید مطمئن شوید که می‌تواند تا 100 وات را حمل کند.

قیمت: 79.99 دلار

3. شارژر Choetech PD 65W

Choetech PD 65W Charger

چرا باید شارژر Choetech PD 65W را خریداری کنیم

  • ارزش عالی
  • طراحی فشرده
  • خروجی دوگانه USB

چرا نباید شارژر Choetech PD 65W را خریداری کنیم

  • فاقد پشتیبانی از PPS/SCP

Choetech PD 65W یکی دیگر از بهترین شارژرهای USB C است که اگر به توان 100 واتی شارژر جایگزین Choetech Power Delivery نیاز ندارید، این مدل 65 واتی به شما این امکان را می دهد تا کمی از نظر عملکرد و قیمت پایین بیایید.

این دستگاه دومین خروجی USB-C همتایش را با USB-A با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 تعویض می کند و آن را به دستگاهی ایده آل برای شارژ همزمان گوشی و لپ تاپ یا تبلت شما تبدیل می کند، خواه از USB-C، Micro-USB یا Lightning پشتیبانی کند. .

مانند مدل 100 واتی از فناوری GaN استفاده می کند، به این معنی که با شارژرهای لپ تاپ نسبتا جمع و جور است.

قیمت: 57.99 دلار

4. شارژر فوری انکر Nano II 65W GaN II PPS

Anker Nano II 65W GaN II PPS Fast Charger

چرا باید شارژر انکر Nano II 65W GaN II PPS را خریداری کنیم

  • برند قابل اطمینان
  • بسیار جمع و جور
  • پشتیبانی از PPS

چرا نباید شارژر انکر Nano II 65W GaN II PPS را خریداری کنیم

  • فاقد کابل
  • تنها دارای یک خروجی

انکر شاید یکی از شناخته شده ترین نام ها در فناوری شارژ باشد و این شارژر PD تک پورت که یکی دیگر از بهترین شارژرهای USB C است به دلایل مختلفی برای ما جذاب است.

فناوری گالیوم نیترید (GaN) باعث شده شارژرها کسری از اندازه مدل های مبتنی بر سیلیکون تنها چند سال از عمرشان گذشته باشد و زمانی خود را کوچک به حساب می آوردند.

شارژرهای جدید انکر Nano II از فناوری نسل بعدی GaN II استفاده می‌کنند که انرژی را با کارایی بیشتری انتقال می‌دهد و با فرکانس دو برابر نسل اول GaN کار می‌کند و این شارژرها را حتی کوچک‌تر می‌کند.

ما قبلا شارژرهای PD را به این کوچکی ندیده بودیم. آنها کوچک هستند – به اندازه شارژر 5 واتی آیفون اپل اما بیش از 10 برابر قدرتمندتر هستند. شارژر 65 واتی Nano II تنها 132 گرم وزن دارد و 41.7-x-36-x-44 میلی متر است. حتی مدل های کوچکتر در 30 وات و 45 وات نیز وجود دارد.

علاوه بر این، آنها نه تنها از Power Delivery، Quick Charge و شارژ هوشمند PowerIQ خود Anker، بلکه از PPS نیز پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که در بین سایر آداپتورهای غیر اصلی در توانایی خود در شارژ سریع گوشی های هوشمند مانند Samsung Galaxy S20 که برای استانداردهای شارژ اختصاصی خود به پروتکل شارژ سریع فوق العاده نیاز دارند متمایز است.

از جنبه منفی، تنها یک خروجی وجود دارد، به این معنی که شما می توانید هر بار فقط یک دستگاه را شارژ کنید و باید از USB-C پشتیبانی کند.

توجه داشته باشید که این مدل 65 وات در حال حاضر در بریتانیا در دسترس نیست، اما گزینه های 30 وات و 45 وات در دسترس هستند.

قیمت: 59.99 دلار

5. شارژر Zendure Passport III

Zendure Passport III

چرا باید شارژر Zendure Passport III را خریداری کنیم

  • خروجی 65 وات
  • پشتیبانی از شش دستگاه
  • از PPS پشتیبانی می کند
  • به عنوان شارژر مسافرتی کار می کند

چرا نباید شارژر Zendure Passport III را خریداری کنیم

  • در حال حاضر فقط در Kickstarter موجود است
  • تا آوریل ارسال نمی شود

Zendure Passport III گزینه دیگر ما در مورد بهترین شارژرهای USB C است که یک شارژر جمع‌ و جور GaN است و 65 وات شارژ دارد، اما با پورت‌ های فراوان و این واقعیت که به عنوان آداپتور مسافرتی دو برابر می‌شود، آن را جبران می‌کند – به علاوه دارای طیف وسیعی از پوشش‌ های شیب‌ دار جذاب است.

پورت اصلی USB-C از فرمت PD تا 65 وات و شارژ PPS تا 45 وات پشتیبانی می کند. برای شارژ آهسته تر، سه پورت USB-C و یک پورت USB-A را خواهید یافت که تا 15 وات سرعت دارند.

نکته مفید این است که علاوه بر همه آن پورت های USB، می توانید از آن به عنوان آداپتور مسافرتی نیز استفاده کنید. کانکتورهای کشویی در پریزهای دیواری ایالات متحده، اروپا، استرالیا و بریتانیا قرار می گیرند و می توانید طیف مشابهی از دوشاخه ها را از طرف دیگر به Passport III وصل کنید.

اکنون می‌توانید آن را از Kickstarter خریداری کنید، با ارسال محصولات از آوریل، با قیمت اولیه 39 دلار – از 69 دلار با قیمت کامل.

قیمت: 69 دلار

6. شارژر Syncwire PD 30W USB-C

Syncwire PD 30W USB-C Charger

چرا باید شارژر Syncwire PD 30W USB-C را خریداری کنیم

  • ارزش بالا
  • طراحی جمع و جور
  • پشتیبانی از PPS

چرا نباید شارژر Syncwire PD 30W USB-C را خریداری کنیم

  • 30 وات برای همه لپ تاپ ها کافی نیست
  • کابل ارائه نشده است
  • تنها دارای یک پورت

این شارژر 30 واتی Power Delivery از Syncwire که گزینه دیگر ما در مورد بهترین شارژرهای USB C است با یک خروجی USB-C برای شارژ گوشی، تبلت یا – به طور بالقوه – لپ‌ تاپ، کارها را ساده می‌کند.

در اینجا از PPS پشتیبانی می شود، اما شایان ذکر است که 30 وات برای شارژ همه لپ تاپ ها کافی نیست، بنابراین قبل از خرید، مشخصات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مناسب است یا خیر. این باید برای یک مک بوک ایر زیاد باشد، اما شاید برخی از لپ تاپ های قدرتمندتر ویندوزی نباشد.

اگر به اندازه کافی برای نیازهای شما قدرتمند است، این دستگاه واقعاً جذاب است – به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از سایر دستگاه های موجود در مجموعه ما است، و به دلیل فناوری GaN، طراحی براق و فشرده ای دارد که به راحتی قابل حمل است. ما گوشه های صاف و گرد و LED کوچکی را که دقیقاً در بالای آن قرار می گیرد و در هنگام استفاده درگاه USB را روشن می کند، دوست داریم.

ما نسخه بریتانیایی سه پین ​​این پلاگین را آزمایش کردیم، اما یک نوع دو پین نیز موجود است. باید توجه داشته باشید که هیچ کابل USB در جعبه ارائه نمی شود، همانطور که اغلب برای این دستگاه ها اتفاق می افتد.

قیمت: 12.74 دلار

7. شارژر Nekteck 111W USB C

Nekteck 111W USB C Charger

چرا باید شارژر Nekteck 111W USB C را خریداری کنیم

  • خروجی USB
  • 87 وات PD
  • ایده آل برای استفاده دسکتاپ
  • کابل USB-C 100 واتی در جعبه

چرا نباید شارژر Nekteck 111W USB C را خریداری کنیم

  • فاقد پشتیبانی از شارژ سریع / PPS
  • طراحی بهم ریخته عقب

این شارژر که یکی دیگر از بهترین شارژرهای USB C است, یک نوع شارژر کمی متفاوت از شارژرهایی است که تا کنون در این آزمایش گروهی در مورد آنها صحبت کردیم و همان چیزی است که ما آن را شارژر رومیزی می نامیم. به جای اینکه از پریز برق را استفاده کنید، یک کابل افزایشی 1 متری دارد که به شما امکان می دهد آن را به دیوار وصل کنید، اما خروجی های USB را به یک منطقه در دسترس تر روی میز می رساند.

در مجموع دارای پنج خروجی USB است که اگر چندین دستگاه برای شارژ دارید، آن را به یک دستگاه ایده آل تبدیل می کند. با این حال، اگر چندین لپ تاپ برای شارژ دارید، نه…

چهار پورت از این پنج پورت USB-A با اندازه کامل هستند که دارای 12 وات هستند. اگر می‌ خواهید گوشی را شارژ کنید، بسیار سریع است، اما کوئیک شارژ نیست. در واقع، از Quick Charge پشتیبانی نمی کند. همچنین از پروتکل های اختصاصی برای استانداردهای شارژ سریع سازندگان مختلف گوشی استفاده نمی شود. و حداکثر خروجی دستگاه با تمام پورت های در حال استفاده 111 وات است، که به این معنی است که نمی توانید همه آنها را به طور همزمان با قدرت کامل اجرا کنید.

با این حال، ما به تطبیق پذیری این شارژر رومیزی، به علاوه خروجی چشمگیر 87 واتی تک خروجی USB-C PD جذب شده ایم. این شارژر از هر شارژر لپ‌ تاپ USB-C پشتیبانی می‌کند، اگرچه Nekteck ادعا می‌کند که برخی مانند Dell XPS 13 ممکن است شارژ را با شارژرهای غیر اصلی به 45 وات محدود کنند.

ما تحت تأثیر قرار گرفتیم که یک کابل USB-C 100 واتی در جعبه ارائه شده است، زیرا برای استفاده کامل از آن خروجی لازم است. تنها مشکل واقعی ما در طراحی است: از یک طرف به نظر خوب، پلاستیکی است، بله، اما با گوشه های گرد صاف و یک لوگوی کوچک و محجوب در گوشه پایین. از طرف دیگر کل سطح با مشخصات فنی و اطلاعات ایمنی پر شده است. البته از آنجایی که این یک شارژر رومیزی است، می توانید به سادگی آن را در کنار خود بچرخانید.

متأسفانه این مدل خاص در حال حاضر در بریتانیا موجود نیست.

قیمت: 39.99 دلار

8. شارژر انکر PowerPort III 65W

Anker PowerPort III 65W Travel Charger

چرا باید شارژر انکر PowerPort III 65W را خریداری کنیم

  • دوشاخه های قابل تعویض برای سفرهای بین المللی
  • سه خروجی USB

چرا نباید شارژر انکر PowerPort III 65W را خریداری کنیم

  • فاقد پشتیبانی از PPS

شارژر انکر PowerPort III 65W بهترین شارژرهای USB C بعدی ما به دو دلیل کلیدی جالب است: اول اینکه دارای سه خروجی (یک خروجی 45W USB-C PD و دو USB-A با اندازه کامل) است که آن را فوق العاده همه کاره می کند. و دوم اینکه در جعبه دوشاخه های قابل تعویض برای بریتانیا، ایالات متحده و اروپا عرضه می شود که آن را به یک شارژر مسافرتی عالی تبدیل می کند.

این یک شارژر GaN دیگر است، به این معنی که برای دستگاهی که به طور بالقوه اتاق چمدان را مصرف می کند، بسیار کوچک است. با حداکثر خروجی 45 وات برای درگاه PD، قبل از خرید مجدداً بررسی کنید که برای لپ‌ تاپ شما کافی است. همچنین شایان ذکر است که بر خلاف برخی از آداپتورهای دیگر انکر که از پروتکل PPS مورد نیاز برخی از دستگاه‌ها برای استانداردهای شارژ سریع اختصاصی خود پشتیبانی می‌کنند، این یکی از پروتکل PPS پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال، از PowerIQ پشتیبانی می کند، که فناوری تشخیص دستگاه هوشمند خود انکر است که می تواند خروجی را برای شارژ بهینه دستگاه متصل تنظیم کند.

قیمت: 43.99 دلار

9. شارژر HyperJuice GaN 100W USB-C

HyperJuice GaN 100W USB-C Charger

چرا باید شارژر HyperJuice GaN 100W USB-C را خریداری کنیم

  • دو خروجی 100 وات PD
  • خروجی های متعدد
  • آداپتور مسافرتی

چرا نباید شارژر HyperJuice GaN 100W USB-C را خریداری کنیم

  • گران قیمت
  • برای بسیاری از کاربران بیش از حد است

به عنوان یک شارژر GaN، شارژر HyperJuice 100W USB-C که گزینه بعدی بهترین شارژرهای USB C است بسیار کوچکتر از سایر شارژرهای PD با چندین پورت است. وزن آن 217 گرم است و در جیب شما جا می شود – عرض و طول یک کارت اعتباری است، البته البته عمیق تر.

با 100 وات (PD 3.0)، همچنین قوی‌ترین دستگاهی است که ما آزمایش کرده‌ایم – برای روشن کردن کامل یک لپ‌ تاپ بزرگ و پیشرفته به‌علاوه دستگاه‌های دیگر کافی است.

دو درگاه برق 100 واتی USB-C و دو درگاه 15 واتی QuickCharge 3.0 USB-A وجود دارد که برای شارژ بیشتر دستگاه‌ های شما با یک شارژر کافی است. می توانید یک لپ تاپ، تبلت و چند گوشی را همزمان شارژ کنید (حداکثر 100 وات).

با مبدل های پین ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و AU ارائه می شود، بنابراین باید نیاز به آداپتور مسافرتی اختصاصی را نیز برطرف کنید.

HyperJuice دارای حفاظت در برابر جریان بیش از حد، ولتاژ بیش از حد، گرمای بیش از حد و اتصال کوتاه است.

قیمت: 99.99 دلار

10. شارژر Satechi 75W Dual USB-C PD

Satechi 75W Dual USB-C PD

چرا باید شارژر Satechi 75W Dual USB-C PD را خریداری کنیم

  • خروجی های متعدد USB
  • طراحی عالی

چرا نباید شارژر Satechi 75W Dual USB-C PD را خریداری کنیم

  • قدرت پایین پورت دوم PD
  • گران قیمت

نسخه ای از شارژر رومیزی Satechi که آخرین گزینه ما در مورد بهترین شارژرهای USB C است با دو درگاه USB-C Power Delivery و دو پورت USB-A – مخصوصاً اگر با بیش از یک دستگاه USB-C پر انرژی سفر می کنید مفید است.

با این حال، توجه داشته باشید که یکی با 60 وات کامل و دیگری با 18 وات آرام‌تر شارژ می‌شود (برای یک گوشی خوب است، اما بعید است که برای تامین انرژی یک لپ‌تاپ کافی باشد).

دو پورت USB-A مفید هستند زیرا اکثر ما هنوز دستگاه هایی داریم که نیاز به اتصال کابل شارژ به این استاندارد قدیمی دارند. برای سفر با وزن 214 گرم کافی است.

قیمت: 69.99 دلار

برای شارژ یک لپ تاپ چه میزان برق لازم است؟

ساده ترین راه برای فهمیدن میزان برق مورد نیاز برای شارژ لپ‌ تاپ، بررسی شارژر فروخته شده با آن است. یا می توانید مشخصات آن را در وب سایت سازنده جستجو کنید.

شما به دنبال رقمی بر حسب وات هستید، اگرچه ممکن است با ولت و آمپر بیان شود. اگر چنین است، به سادگی این دو عدد را ضرب کنید تا رقم مورد نیاز را بدست آورید. برای مثال، لپ‌ تاپ‌ هایی که برای شارژ به ولتاژ 12 ولت/2 آمپر نیاز دارند، به شارژر 24 واتی USB-C PD (12×2=24) نیاز دارند.

هنگامی که بدانید به دنبال چه رتبه قدرتی هستید، پیدا کردن شارژر USB-C PD برای لپ‌تاپ یا کنسول خود آسان است. گاهی اوقات ممکن است کمی سریع‌تر از آنچه نیاز دارید، آن را دریافت کنید – ممکن است گران‌ تر باشد، اما اگر بعداً تصمیم به ارتقای لپ‌ تاپ خود بگیرید، از خرید آن خشنود خواهید شد.

به دنبال شارژرهای جدیدتر GaN (نیترید گالیوم) باشید که به قطعات کمتری نسبت به شارژرهای سیلیکونی سنتی نیاز دارند و به آنها اجازه می دهد حجم کمتری داشته باشند و همچنین کارآمدتر باشند.

لپ تاپ من شارژ نمی شود

آداپتور خود تنها یک تکه از پازل است و کابلی که با آن ترکیب می شود نیز باید بتواند مقدار مورد نیاز برق را ارائه دهد. و اینها، به طرز ناامیدکننده ای، انواع مختلفی دارند.

با ارائه Power Delivery که اکنون می تواند تا 240 وات را ارائه دهد، گروه USB-IF لوگوهای گواهینامه جدید 240 وات و 40 گیگابیت بر ثانیه را در تلاش برای کاهش بخشی از دردسر کار کردن با مشخصات کابل های USB-C مختلف که امروزه برای خرید در دسترس هستند، پیاده سازی کرده است. ، اما حتی هنوز هم وضعیت می تواند گیج کننده باشد. قبل از خرید، درباره تفاوت‌ های کابل‌ های USB-C – و Thunderbolt – بیشتر بخوانید. 

منبع: TECHADVISOR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید