افزایش حافظه گوشی و مدیریت رم بدون استفاده از رم بوستر و Task killer

افزایش حافظه گوشی

اگر گوشی شما میزان رم کمی در اختیار دارد باید روش افزایش حافظه گوشی را یاد بگیرید و در زمانی که گوشی هنگ می‌کند یا دچار مشکل می‌شود از آن استفاده کنید.

در این مطلب به بهترین روش‌ها برای افزایش حافظه گوشی و مدیریت رم اشاره می‌کنیم و بررسی خواهیم کرد که چطور می‌توان میزان زیادی از حافظه اشغال شده رم گوشی را پاک کرد.

افزایش حافظه گوشی

افزایش حافظه گوشی

اگر یک گوشی میان رده جدید با میزان 4 گیگابایت رم یا بیشتر خریداری کرده اید به هیچ عنوان نیازی نیست تا روش‌های گفته شده را طی کنید مگر این که با مشکل تعدد اپلیکیشن های نصب شده و اجرا شده مواجه شوید.

اکثر گوشی های میان رده ای که در سال 2019 عرضه شدند 4 گیگابایت رم و یا بیشتر داشتند بنابراین نگرانی از پر شدن حافظه گوشی وجود نخواهد داشت.

اندروید به طور کلی برای افزایش حافظه گوشی روش‌های پیش فرضی را نیز در نظر گرفته است که به صورت اتوماتیک در زمانی که بیش از 80 درصد رم پر شده باشد آن را اجرا می‌کند. البته باید به این نکته توجه کنید که میزانی از فضای حافظه خالی شده هنوز هم ایندکس دارد و باید کاری کنیم که این ایندکس به طور کلی حذف شده تا سرعت خواندن و نوشتن روی حافظه گوشی افزایش پیدا کند.

چه میزان رم برای گوشی نیاز دارید؟

کال آف دیوتی - افزایش حافظه گوشی

به طور کلی چه میزان رم یا حافظه برای کار با گوشی به صورت روزانه نیاز دارید.

این مساله به طور مستقیم به نحوه استفاده شما از گوشی بر می‌گردد. اگر با گوشی خود فقط اینترنت را چک می‌کنید یا به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنید تقریبا نیمی از میزان حافظه‌ای را احتیاج دارید که در زمان بازی با PUBG یا کال آف دیوتی موبایل مصرف خواهید کرد.

به طور 4 گیگابایت رم برای گوشی مناسب است اما گوشی های پرچم‌دار سال 2019 با 12 گیگابایت رم نیز عرضه شده‌اند، گوشی گلکسی S20 سامسونگ که در سال 2020 نیز عرضه شد با 16 گیگابایت رم به بازار می‌آید. اما هنوز بازی‌ها آنقدر حجیم و سنگین نشده‌اند که حتی 50 درصد از رم 16 گیگابایتی گوشی گلکسی S20 را پر کنند!

یک بازی مثل کال آف دیوتی به طور کلی از 1 تا 1.5 گیگابایت رم را اشغال می‌کند، اپلیکیشن پلی استور گوگل نیز به طور کل 1 گیگابایت رم را در اختیار می‌گیرد، بنابراین تقریبا 3 گیگابایت از رم در زمان بازی با کال آف دیوتی پر خواهد شد.

چه اپلیکیشن هایی از رم و حافظه گوشی استفاده می‌کنند

ابتدا برای افزایش حافظه گوشی باید ببینیم که چه اپلیکیشن هایی از رم گوشی استفاده می‌کنند و یا در حال حاضر آن را در اختیار گرفته‌اند. برای این کار می‌توان از ابزار حافظه اندروید که از نسخه اندروید 6 به بعد معرفی شد استفاده نمایید.

در نسخه‌های مختلف اندروید این سیستم متفاوت است:

  • در اندروید 6 و اندروید 7 به بخش تنظیمات و بخش Memory بروید.
  • در اندروید 8 به بعد گزینه Memory به developer option تغییر مکان داده و باید ابتدا به بخش تنظیمات سپس About phone رفته و روی گزینه Build Number هفت بار ضربه بزنید تا Developer Options فعال شود. پس از آن می‌توانید به Settings->advanced->Developer Options و پس از آن Memory بروید.

زمانی که به این بخش دست پیدا کردید می‌توانید میزان رم مورد استفاده در سه ساعت گذشته را ببینید. روی گزینه Memory used by apps کلیک کنید تا بتوانید ببینید چه اپلیکیشن هایی از رم و حافظه استفاده می‌کنند.

از Task killer و یا Ram Booster استفاده نکنید

اپلیکیشن های Task Killer نوع نامناسبی از برنامه‌ها هستند که می‌توانند سایر برنامه‌ها را بدون اجازه ببندند و یا فعالیت‌های سیستمی را لغو کنند که این کار ضرر جدی به گوشی از نظر نرم افزاری وارد خواهد کرد.

هیچ کدام از اپلیکیشن های Task killer یا Ram Booster نه تنها کمکی به افزایش حافظه گوشی نمی‌کنند بلکه آن را به نوعی خراب هم خواهند کرد.

اندروید به صورت سیستمی برنامه‌ها را مدیریت کرده و حافظه را افزایش می‌دهد. اگر از اپلیکیشن های ذکر شده استفاده کنید این سیستم به هم می‌ریزید و دفعه بعدی زمانی که گوشی خود را روشن می‌کنید حتی سرعت آن کمتر هم خواهد شد به علاوه این که میزان باتری بیشتری نیز مصرف می‌شود.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را ببندید به جای استفاده از برنامه‌های ذکر شده خودتان این کار را انجام دهید. روی اندروید 8 به بالا تر باید گزینه هوم را به مدت 2 ثانیه نگه دارید تا اپلیکیشن های باز شده اخیر باز شوند، در ادامه هر برنامه‌ای را که نخواستید با کشیدن به چپ یا راست ببندید تا حافظه گوشی آزاد شود.

چگونه از میزان رم کمتری استفاده کنیم

شما می‌توانید همچنین میزان رم مورد استفاده روی گوشی را نیز کاهش دهید تا سرعت گوشی افزایش پیدا کند.

البته این کار همیشه ساده نیست، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک از میزان رم و حافظه بسیار زیادی استفاده می‌کنند بنابراین نمی‌توان آن‌ها را جایگزین کرد. اما روش‌های زیر را برای افزایش حافظه گوشی به کار بگیرید:

  • اپلیکیشن هایی را که به صورت میانبر روی صفحه هوم قرار داده اید کمتر کنید و یا از ویجت های کمتری بهره بگیرید.
  • اپلیکیشن هایی را که لازم ندارید پاک کنید.
  • اپلیکیشن هایی را که به صورت پیش فرض روی گوشی موجود هستند غیر فعال نمایید. برای این کار می‌توانید به بخش Settings -> Apps & notifications و See All X app بروید، اپلیکیشن را مشخص کنید و روی گزینه Disable کلیک نمایید.
  • هر به روز رسانی سیستمی که به گوشی شما رسید را نصب کنید.
  • از اپلیکیشن های جایگزین برای برنامه‌هایی که از میزان حافظه زیاد استفاده می‌کنند بهره بگیرید.

آیا سرعت گوشی فقط به افزایش حافظه گوشی ارتباط دارد؟

البته خیر. گوشی به خاطر مشکلات زیادی می‌تواند دچار افت سرعت شود. به طور مثال باتری نا سالم، گرم شدن بیش از حد گوشی ، پر شدن حافظه به خاطر دانلود بیش از حد و سایر موارد. برای افزایش سرعت گوشی می‌توانید این مقاله را نیز بخوانید. اگر سرعت اینترنت گوشی شما نیز کند شده می‌توانید مقاله افزایش سرعت اینترنت را بخوانید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید