بهترین اپلیکیشن های اندروید در گوگل پلی استور سال 2020

بهترین اپلیکیشن اندروید

در این مطلب قصد داریم 20 مورد از بهترین اپلیکیشن های اندروید در گوگل پلی استور را بر اساس میزان نصب ، محبوبیت و بازخورد معرفی کنیم. این اپلیکیشن ها بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های فعلی اندروید در دنیا هستند.

هر کدام از این 20 اپلیکیشن برتر اندروید بیش از چند صد میلیون نصب فعال یا حتی یک میلیارد نصب فعال دارند. البته در این مطلب قصد نداریم اپلیکیشن هایی که به صورت پیش فرض روی گوشی‌های اندروید نصب هستند، مانند گوگل پلی سرویس یا گوگل مپ را با بیش از 10 میلیارد نصب نام ببریم و قصد ما تنها معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید بر اساس دانلود مجزا این برنامه‌های است.

معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید در گوگل پلی

1- واتساپ

تعداد دانلود: 5.875 میلیارد دانلود

در تابستان سال 97 واتساپ سومین اپلیکیشن برتر اندروید با 2.9 میلیارد نصب فعال بود. امروز یعنی در سال 2020 این اپلیکیشن به رتبه 1 رسید و بیش از 5.875 میلیارد نصب دارد و حتی از فیس‌بوک نیز پیش افتاده است. البته هنوز هم این اپلیکیشن در امریکا محبوبیت آن چنانی ندارد ولی با این حال تعداد نصب بالایی دریافت کرده .یکی از دلایل نصب بالا این اپ بیشت به تخریب سرورهای تلگرام در برخی کشورها و نیاز به نصب یک پیام رسان سریع است.

واتساپ در حال حاضر بهترین اپلیکیشن پیام رسان اندروید دنیا است و امنیت آن نیز جدیدا بهبود پیدا کرده و افزایش یافته است.

دانلود اپلیکیشن واتساپ

2- فیس‌بوک

تعداد دانلود: 5.478 میلیارد دانلود

فیس‌بوک ، یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن های شبکه اجتماعی در جهان است بنابراین هیچ شکی نیست که در این لیست بین 5 اپلیکیشن برتر اندروید قرار بگیرد. هنوز هم با وجود تمام مشکلاتی که این شبکه اجتماعی برای مردم ایجاد کرد، پا برجا است و به رشد خود ادامه می‌دهد.

بسیار جالب است که این اپلیکیشن بیش از 10 میلیون نظر 1 ستاره و منفی دارد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل نظرات منفی، فروش اطلاعات شخصی به اپلیکیشن های شخص ثالث بوده است.

دانلود اپلیکیشن فیس‌بوک

3- پیام رسان فیس‌بوک مسنجر

تعداد دانلود : 4.756 میلیارد دانلود

سومین اپلیکیشن برتر اندروید نیز از شرکت فیس‌بوک است. بنابراین بهترین اپلیکیشن های اندروید زیر نظر فیس‌بوک مدیریت می‌شوند. این اپلیکیشن هم به دلیل زیاد بودن نصب خود اپلیکیشن فیس‌بوک، از نصب بالایی برخوردار است.

دانلود اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر

4- اینستاگرام

تعداد دانلود: 2.796 میلیارد دانلود

اینستاگرام نیز چهارمین اپلیکیشن برتر اندروید دنیا و دومین اپلیکیشن بعد از واتساپ است که توسط فیس‌بوک مدیریت می‌شود. این اپلیکیشن در سال 2012 توسط فیس‌بوک خریداری شد. البته این اپلیکیشن نظرات مثبت بهتر، کارایی بیشتر و در حال حاضر کیفیت بهتری نیز در میان اپلیکیشن های شبکه اجتماعی دنیا نیز دارد.

اینستاگرام بیش از 95 میلیون نظر مثبت و 6 میلیون نظر یک ستاره و منفی دارد.

دانلود اپلیکیشن اینستاگرام

5- اپلیکیشن Subway surfers

تعداد دانلود: 1.249 میلیارد

اولین اپلیکیشن بازی در بین 5 اپلیکیشن برتر اندروید Subway Surfers است. این بازی یک گیم سبک runner است که باید از دست پلیس‌ها فرار کنید.

دانلود اپلیکیشن Subway Surfers

6- اپلیکیشن فیس‌بوک لایت

تعداد دانلود : 1.492 میلیارد

و باز هم به یک اپلیکیشن دیگر از فیس‌بوک می‌رسیم. نسخه لایت فیس‌بوک نیز که روی دستگاه‌های قدیمی‌تر جواب می‌دهد بیش از 1.4 میلیارد نصب فعال دارد. این اپلیکیشن برای آن دسته از افرادی که سرعت اینترنت پایین یا میزان رم گوشی کمی دارند در نظر گرفته شده. بنابراین می‌توان گفت که فیس‌بوک فکر همه جارا کرده است!

این اپلیکیشن همچنین طی 18 ماه گذشته بیش از 6 پله صعود داشته است.

دانلود اپلیکیشن فیس‌بوک لایت

7- اپلیکیشن SHAREit

تعداد دانلود: 1.290 میلیارد

شیریت یکی از اپلیکیشن های کاربردی اندروید است که در بین 10 اپلیکیشن برتر اندروید نیز قرار دارد. این اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای انتقال فایل، اپلیکیشن ، تصویر و ویدیو در نظر گرفته شده و بیش از 1 میلیارد نصب فعال دارد. با استفاده از این اپ می‌توانید فایل‌های سنگین و حجیم را تنها در عرض چند دقیقه بین دو گوشی ، یا گوشی و کامپیوتر جابه جا کنید.

دانلود SHAREit

8- مایکروسافت Excel

تعداد دانلود: 1.284 میلیارد

مایکروسافت Excel به تازگی به این لیست وارد شده است و شاید یکی از اولین سری اپلیکیشن های اندروید مایکروسافت باشد که در این زمینه بسیار پیشرفت کرده. جالب اینجاست که Excel و Powerpoint میزان نصب بیشتری نسبت به Word دارند و یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در زمینه کار با جداول است.

دانلود اپلیکیشن مایکروسافت Excel

9- مایکروسافت پاورپوینت

تعداد دانلود 1.264 میلیارد

مایکروسافت پاورپوینت نیز پشت سر اکسل یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید مایکروسافت در گوگل پلی است که بیش از 1 میلیارد نصب فعال دارد.

دانلود اپلیکیشن مایکروسافت پاورپوینت

10- مایکروسافت Word

تعداد دانلود: 1.259 میلیارد

حتما با اپلیکیشن مایکروسافت Word آشنا هستید، این برنامه دهمین اپلیکیشن برتر اندروید در پلی استور است. به احتمال زیاد در آپدیت بعدی این فهرست هر سه اپلیکیشن مایکروسافت باز هم رشد می‌کنند و به رده های بالاتری می‌رسند.

دانلود اپلیکیشن مایکروسافت Word

11- اپلیکیشن اسنپ چت

تعداد دانلود: 1.165 میلیارد

اینستاگرام طرح اولیه خود را از اسنپ چت گرفته است اما محبوبیت آن جهانی‌تر از این اپلیکیشن بوده و روزانه 150 میلیون نصب فعال بیشتری دارد.

با این حال درصد دانلود اندروید اپلیکیشن اسنپ چت از iOS آن بسیار کمتر است. بنابراین شاید با این روند باید نگران آینده اسنپ چت باشیم.

دانلود اپلیکیشن اسنپ چت

12- مایکروسافت وان درایو

یکی دیگر از اپلیکیشن های مایکروسافت با قابلیت ذخیره سازی ابری و دسترسی به فایل از طریق سرور مایکروسافت وان درایو است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به تمام فایل‌های خود روی سیستم از طریق گوشی ، تبلت یا سایر موارد دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن با گزینه‌هایی مثل اسکن اثر انگشت و پین کد امنیت کاربران را نیز افزایش داده است تا اطلاعات کلی کاربران از بین نرود.

دانلود اپلیکیشن مایکروسافت وان درایو

13- اسکایپ

تعداد دانلود : 1.093 میلیارد

اسکایپ هنوز هم بهترین اپلیکیشن اندروید تماس ویدیویی در دنیا است. هر چند که از نظر میزان نصب کاهش شدیدی داشته و طی 18 ماه گذشته، 8 رتبه افت کرده است و در طول این 18 ماه تنها 60 میلیون کاربر جدید آن را نصب کرده‌اند، باز هم می‌توان از آن به عنوان یک اپلیکیشن خوب برای برقراری تماس تصویری با کیفیت نام برد.

دانلود اسکایپ

14- اپلیکیشن Clean Master

تعداد دانلود: 1.054 میلیارد

یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی اندروید و یکی از بهترین آنتی ویروس‌های اندروید Clean master است. هر چند که به نظر می‌رسد طبق آخرین تحقیقات اپلیکیشن های رم بوست و تسک کیلر سیستم گوشی را به هم خواهند ریخت.

لینک دانلود نا موجود است.

15- توییتر

تعداد دانلود: 1 میلیارد نصب فعال

توییتر در حال حاضر چهارمین اپلیکیشن اندروید شبکه اجتماعی از نظر میزان نصب است. البته در سال 2018 این اپلیکیشن یک پله بالاتر و قبل از اسنپ چت بود، اما محبوبیت اسنپ چت در حال حاضر افزایش یافته و توییتر پایین‌تر رفته است.

دانلود اپلیکیشن توییتر

16- اپلیکیشن Candy Crush saga

تعداد دانلود: 1 میلیارد

این اپلیکیشن با 6 پله سقوط در 18 ماه گذشته به دومین اپلیکیشن بازی و سرگرمی تبدیل شده است، هر چند که بودن در این لیست و نصب 1 میلیاردی برای یک بازی بسیار جالب و هیجان انگیز است.

اگر دوست دارید شما هم با شکلات‌های متنوع بازی کنید، کندی کراش را نصب نمایید

دانلود اپلیکیشن Candy Crush Saga

17 – اپلیکیشن Dropbox

تعداد دانلود: 840 میلیون

دراپ باکس یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در زمینه ذخیره سازی ابری است و به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را در سرورهای این شرکت ذخیره سازی کنید و از هر کجا که خواستید به آن دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است که دراپ باکس اولین اپلیکیشن در این لیست بوده که هنوز نتوانسته به 1 میلیارد نصب فعال برسد.

18- وایبر

تعداد دانلود: 817 میلیون

یکی دیگر از اپلیکیشن های پیام رسان که سقوط قابل ملاحظه ای طی 2 سال اخیر داشته و جایگزین مستقیم واتساپ در امریکا و کانادا است. وایبر هنوز هم در بین 20 اپلیکیشن برتر اندروید گوگل پلی استور قرار دارد.

دانلود اپلیکیشن وایبر

19- اپلیکیشن Line

تعداد دانلود :810 میلیون

بسیاری از ما ایرانی‌ها خاطرات خوبی با لاین و وایبر داریم، شاید قبل از به وجود آمدن واتساپ، تلگرام و اینستاگرام همه ما از لاین و وایبر استفاده می کردیم، استیکرهای لاین را به خوبی به یاد داریم و این که شاید اولین پیام رسانی بود که می‌توانستیم گروهی در آن با دیگران چت و گفت و گو کنیم. این اپلیکیشن هنوز هم در بین بهترین اپلیکیشن های اندروید دیده می‌شود و در ژاپن، تایلند و چین نصب خوبی دارد.

دانلود اپلیکیشن لاین

20- اپلیکیشن Flipboard

تعداد دانلود: 617 میلیون

فلیپرد یکی از اپلیکیشن هایی است که روی گوشی‌های سامسونگ نصب می‌شود و آخرین خبرها و اطلاعات را به کاربران می‌دهد. بنابراین یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در میان گوشی‌های سامسونگ است.

دانلود اپلیکیشن Flipboard

بهترین اپلیکیشن اندروید ، شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

در نهایت چیزی که از لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید یاد گرفتیم:

  • به طور کلی مردم شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند
  • اگر یک اپلیکیشن در آسیا شرقی محبوب شود به صورت جهانی رشد پیدا می‌کند
  • بازی Candy Crush saga برای چندمین سال متوالی یکی از بهترین بازی‌های اندروید است
  • فیس‌بوک سرمایه گذاری عظیمی برای در دست داشتن دنیای اندروید کرده است.

شما کدام اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب دارید؟

منبع: MAKEUSEOF

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید