بررسی گوشی گلکسی A03s سامسونگ ، قیمت و مشخصات فنی

بررسی گلکسی A03s

بررسی گوشی گلکسی A03s سامسونگ ، معرفی گوشی میان رده جدید سامسونگ به همراه بررسی قیمت دوربین و مشخصات فنی آن.

بررسی گوشی گلکسی A03s سامسونگ

بررسی گلکسی A03s

مقدمه

برخی از گوشی ها, برخی از کارهای گوشی های پرچمدار را تکرار می کنند، در حالی که برخی دیگر تلاش می‌کنند تا گوشی های مقرون به صرفه ای را ارائه کنند. گوشی سامسونگ گلکسی A03s از نوع اخیر است – این یکی از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که می‌ توانید با نام سامسونگ بر روی آن پیدا کنید. با وجود این، این گوشی می تواند یک پیشنهاد عالی باشد – یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، یک دوربین سه گانه و یک باتری عظیم با شارژ سریع نسبتاً معقول.

بنابراین، سامسونگ گلکسی A03s آخرین بررسی ما در سری گلکسی است. معمولاً هرچه گلکسی ارزان‌ تر باشد، نسخه‌ های بیشتری دارد اما A03s از این قاعده مستثنی است – یک گلکسی A03 قدرتمندتر و یک  A03 Core با مشخصات پایین‌تر وجود دارد. بدیهی است که ما در اینجا یک گوشی حد وسط نیز داریم، پس بیایید ببینیم از چه چیزی ساخته شده است.

بررسی گلکسی A03s

گوشی گلکسی A03s یک صفحه نمایش LCD 6.5 اینچی با وضوح 720p ارائه می دهد. در بدنه پلاستیکی A03s یک چیپست سطح پایه Helio P35 و یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی قرار داده شده است.

تنظیمات دوربین پشتی شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. عکس‌ های عریض، پانوراما، پرتره‌ها و کلوزآپ‌ها تجربه‌ای همه‌ کاره ای را ارائه می دهند. از سوی دیگر، دوربین سلفی یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است.

و این در مورد آن است. نسخه‌ های این گوشی با 3+32 گیگابایت شروع می‌شوند، اما می‌توانید به 4+64 گیگابایت هم بروید. و از آنجایی که این گوشی آنقدر قدرتمند نیست، اما اندروید 11 را با رابط کاربری سبک‌تر OneUI 3.1 Core را اجرا می‌کند، که برخی از ویژگی‌ های آن در مقایسه با Galaxy گران‌تر حذف شده است.

بررسی مشخصات گوشی گلکسی A03s سامسونگ

بدنه: 164.2*75.9**9.1 میلی متر, قاب شیشه ای جلویی, قاب پشتی پلاستیکی

صفحه نمایش: 6.50 اینچ, PLS LCD, رزولوشن 720*1600, نسبت تصویر 20.9, 270ppi.

پردازنده: MediaTek MT6765 Helio P35 (12nm): Octa-core (4×2.35 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53); PowerVR GE8320.

حافظه: 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم, 32 گیگابایت 4 گیگابایت رم, 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم, eMMC 5.1, microSDXC

سیستم عامل/ نرم افزار: اندروید 11, One UI 3.1 Core.

دوربین عقب: دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل, f/2.2, AF دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل, f/2.4, دوربین عمق: 2 مگاپیکسل f/2.4

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل, f/2.2

ویدئو: دوربین عقب: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر, شارژر 7.8 وات

سایر ویژگی ها: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ NFC؛ جک 3.5 میلی متری

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های پوکو ایکس 3 و گلکسی A32 و گوشی گلکسی A03 سامسونگ ، قیمت و زمان عرضه را مشاهده کنید.

در گلکسی A03s هیچ گونه محافظتی در برابر پاشیده شدن آب به آن وجود ندارد، و همچنین فاقد بلندگوی استریو است. از سوی دیگر، شما یک اسکنر اثر انگشت نصب شده روی کلید پاور کناری، NFC در دسترس، جک 3.5 میلی‌متری و اسلات اختصاصی microSD را دراین گوشی در اختیار دارید.

آنباکسینگ گلکسی A03s

یک گوشی هوشمند سطح پایه با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می شود، و این تعجب‌ آور نیست. در داخل جعبه، خود گوشی، یک آداپتور برق 7.8 واتی ضعیف و یک کابل USB را خواهید یافت.

بررسی گلکسی A03s

هیچ قاب محافظی وجود ندارد، که تا حدودی خطرناک است – ما انتظار چنین چیزی را از گوشی های سطح پایه داریم.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی گلکسی A03s

بررسی گلکسی A03s

در بررسی طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A03s باید گفت که این یک گوشی هوشمند سطح ابتدایی است و از نظر طراحی سطح پایینی را ارائه می دهد. ما نمی توانیم انتظار عناصر درجه یک مانند پانل های شیشه ای، قطعات فلزی یا محافظت از نفوذ را داشته باشیم. ساخت محکم باید هدف اصلی هر گوشی مقرون به صرفه ای باشد و ساخت محکم همان چیزی است که گلکسی A03s دارد.

گلکسی A03s یکی از این ساختارهای unibody را در اختیار دارد – سامسونگ از یک تکه پلاستیک استفاده کرده است که هر دو طرف و پشت را می پوشاند. اگرچه این یک پنل بی روح نیست، برعکس، می توانید روح سری گلکسی A را در اینجا ببینید – این گوشی یک طراحی عالی و مستطیلی شکلی را ارائه می دهد.

ما نسخه آبی A03s را داریم و در سادگی آن واقعا زیباست. با وجود روکش مات، لکه‌ ها همه جا می‌چسبند، اما روی این رنگ چندان قابل مشاهده نیستند.

صفحه نمایش 6.5 اینچی LCD در جلو، طبیعی است. این گوشی بریدگی قطره ای برای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و تعدادی سنسور ارائه می دهد. ظاهراً حاشیه ها برجسته هستند، اما دستگاه نسبتاً ارزانی است، بنابراین نمی توانیم انتظار ویژگی های گران قیمت را داشته باشیم.

بررسی گلکسی A03s

قسمت جلویی با ورق شیشه ای تخت پوشانده شده است، اما ما هیچ اطلاعاتی در مورد سازنده نداریم. چیزی که می‌توانیم به شما بگوییم این است که  برخلاف بسیاری از پیشنهادات سطح ابتدایی که بررسی کردیم, گلکسی A03s بدون لایه محافظ وارد بازار می‌شود.

بررسی گلکسی A03s

در نهایت، بالای دوربین سلفی، بالای شیشه، جلوپنجره گوشی قرار دارد.

ما قسمت پشتی گلکسی A03s را بسیار دوست داشتیم – بیشتر به دلیل الگوی اثر انگشت ظریف و چسبندگی عالی آن. دوربین سه گانه تنها چیزی است که در پشت گوشی مورد توجه قرار گرفته است – این دوربین در مستطیل مشکی معمولی قرار دارد که در این مورد همسطح با پشت است.

بررسی گلکسی A03s

سه دوربین پشتی عبارتند از: سنسور عمق 2 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی. یک فلاش LED نیز در اطراف وجود دارد.

حالا بیایید نگاهی به گلکسی A03s بیندازیم.

یک میکروفون ثانویه تنها در بالا وجود دارد. در همین حال، قسمت پایینی مملو از ویژگی‌ ها است – جک 3.5 میلی‌متری، میکروفون اصلی، درگاه USB-C و بلندگو.

The top - Samsung Galaxy A03s review the bottom - Samsung Galaxy A03s review

سمت چپ A03s محل نگهداری کارت قابل خروج است – می تواند دو سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی را در بر بگیرد.

بررسی گلکسی A03s

در نهایت دکمه تنظیم صدا و کلید پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. سطح کلید روشن/خاموش نیز اسکنر اثر انگشت شماست  که از نوع اصلی  است و  همیشه روشن است و بسیار سریع عمل می کند .

گلکسی A03s نه یک گوشی هوشمند کوچک و نه سبک وزن است. در واقع، به دلیل حاشیه های ضخیم صفحه نمایش، به اندازه اکثر مدل های میان رده 6.7 اینچی است. و وزن آن 196 گرم است، اما فراموش نکنیم که دارای یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی است.

بنابراین، ما گلکسی A03s را به خاطر ساختار محکم و بی‌معنا، ظاهر تمیز و طراحی چسبناک آن‌ به یاد خواهیم آورد. مقاومت در برابر پاشش آب حس ایمنی بیشتری را ارائه می دهد، اما حدس می‌ زنیم که در دنیای سامسونگ، با این قیمت این امکان وجود ندارد.

بررسی صفحه نمایش گوشی گلکسی A03s سامسونگ

در بررسی صفحه نمایش گوشی گلکسی A03s باید خاطر نشان کرد که این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS LCD با بریدگی قطره‌ ای و گوشه‌ های گرد است. سامسونگ نام این پنل را Infinity-V گذاشته است،. وضوح اصلی 720 x 1600 پیکسل یا تراکم حدود 270ppi را ارائه می دهد.

یک ورقه صاف شیشه ای از صفحه نمایش محافظت می کند، اما ما هیچ اطلاعاتی در مورد ساخت آن نداریم.

بررسی گلکسی A03s

صفحه نمایش گلکسی A03s هیچ ویژگی خاصی ندارد – رفرش ریت آن روی 60 هرتز قفل شده است، پشتیبانی از HDR وجود ندارد و فقط می تواند رنگ ها را در محدوده sRGB نشان دهد.

ما اندازه‌گیری‌ های نمایشگر خود را کامل کرده‌ایم و 488 نیت حداکثر روشنایی را ثبت کردیم. هیچ افزایش نور خورشید در حالت روشنایی دستی یا تطبیقی ​​وجود ندارد. این پنل سطح مشکی فوق‌ العاده عمیقی را برای LCD ارائه می‌کند و بنابراین نسبت کنتراست عالی 1718:1 را نشان می‌دهد.

حداقل روشنایی که در نقطه سفید اندازه گیری کردیم 19.7 نیت بود – این روشنایی نسبتاً روشن است و در نتیجه نتیجه ضعیفی است، اما از چنین پنل ارزانی چنین انتظاری می رود.

هیچ گزینه رنگ صفحه نمایش در Galaxy A03s وجود ندارد – شما با آنچه که دریافت می کنید گیر کرده اید. گوشی از فضای رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند، اما آنقدر دقیق نیست – رنگ‌های سفید و خاکستری مایل به آبی هستند، در حالی که بقیه رنگ‌ ها تا حدودی پاک شده‌اند.

بررسی عمر باتری گوشی گلکسی A03s

در بررسی عمر باتری گوشی گلکسی A03s باید گفت که این گوشی از یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت کافی 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می کند. این صفحه نمایش 720p و تراشه کارآمد Helio P35 ویژگی خوبی را ارائه می دهد.

در واقع، A03s در تست باتری ما موفق شد و امتیاز استقامت فوق‌العاده 122 ساعت را کسب کرد. در تمام سناریوها – تماس ها، مرور وب، پخش ویدیو و حتی آماده به کار، امتیاز قابل توجهی کسب کرد.

بررسی گلکسی A03s

بررسی سرعت شارژ گوشی گلکسی A30s

در بررسی سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی A03s باید به این مطلب اشاره کرد که این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مناسبی است، اما قابلیت شارژ آن تعریف چندانی ندارد – این گوشی با یک آداپتور برق 7.8 واتی (5V/1.55A) عرضه می شود.

بررسی گلکسی A03s

پشتیبانی از شارژ سریع وجود ندارد. ما شارژ کردن با آداپتور برق 15 واتی سامسونگ را امتحان کرده‌ایم و همان زمان شارژ را با شارژر 7.8 واتی همراه داریم.

بنابراین، با استفاده از شارژر 7.8 واتی ارائه شده، گوشی در 30 دقیقه از 0٪ به 15٪ می رسد. و از لحاظ شارژی خیلی کند است.

بررسی گلکسی A03s

شارژ کامل با آداپتور برق 7.8 واتی 3 ساعت و 38 دقیقه طول می کشد.

بررسی گلکسی A03s

گلکسی A03s از شارژ بی سیم یا معکوس سیمی پشتیبانی نمی کند.

کیفیت و بلندی صدای اسپیکرها

در بحث بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A03s این مورد مطرح می شود که این گوشی دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می کند. در تست بلندی صدای ما نمره خوبی می گیرد.

کیفیت بلندگو خوب نیست، اگرچه – بیس کاملاً وجود ندارد، تن های میانی متوسط ​​هستند، اما نت های بالا صدای خوبی دارند.

بررسی نرم افزار, عملکرد و بنچمارک ها

اندروید 11 با OneUI 3.1 Core

بررسی گلکسی A03s

در قسمت بررسی نرم افزار گوشی گلکسی A03s باید گفت که این گوشی با نسخه اصلی One UI 3.1 و اندروید 11 خارج از جعبه عرضه می شود. تفاوت های زیادی بین One UI 3.1 و One UI 3.1 Core وجود ندارد، اما ما در هر صورت آنها را بررسی خواهیم کرد.

نسخه اصلی One UI چند برنامه و سرویس را کاهش می‌ دهد تا راه‌اندازی را در منابع سیستم و فضای ذخیره‌سازی آسان‌ تر کند. چیزی که باعث قطعی نشد – سرویس Samsung Pay (GPay موجود است)، ویژگی‌های KNOX و پوشه امن، حالت آسان، دستیار Bixby، سرویس Windows Link، و برنامه Good Lock برای سفارشی‌ سازی‌ های پیشرفته. راه‌انداز بازی، اشتراک‌ گذاری موسیقی و نمای هوشمند سامسونگ نیز در دسترس نیستند. با این حال، ما گمان می کنیم که افراد کمی این موارد را در چنین تلفن ساده ای از دست بدهند.

گلکسی A03s از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی کند. صفحه قفل پیش‌فرض آن دو میانبر دارد – شماره‌گیر و دوربین، اما می‌توانید برنامه‌ های مختلفی را انتخاب کنید. صفحه قفل دارای یک ویجت سلامتی است – اکنون می توانید مدت زمان صرف شده روی تلفن خود را بدون باز کردن قفل آن پیگیری کنید.

باز کردن قفل صفحه با اسکنر اثرانگشت که در کنار آن نصب شده است، تجربه ای دلپذیر است – خواننده اثر انگشت همیشه روشن است و دقت و سرعت فوق العاده ای دارد.

بررسی گلکسی A03s

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این است که کشیدن اعلانات کل صفحه زیر را پوشش می دهد، حتی اگر فقط یک کارت اعلان وجود داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد. قبلاً، بخشی از صفحه که زیر آخرین اعلان همچنان قابل مشاهده بود، فقط تاریک شده بود.

اندروید 11 دارای ویژگی بسیار خوب تاریخچه اعلان است. از منوی تنظیمات به آن دسترسی پیدا می‌کنید، بنابراین در دسترس نیست، اما برای مواردی وجود دارد که خیلی سریع یک اعلان را رد کرده‌اید و به نظر می‌ رسد نمی‌ توانید آن را پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که آن را فعال کنید زیرا به طور پیش فرض خاموش است.

بررسی گلکسی A03s

تمام تنظیمات طرح‌ بندی استاندارد و جابجایی‌ های پنل سریع و نوار وظیفه در نظر گرفته شده‌اند. اندروید 11 روش جدیدی برای مدیریت اعلان‌ ها برای برنامه‌ های پیام‌ رسان فوری به نام Bubbles دارد و One UI 3 نیز از آن استفاده می‌کند. این علاوه بر ویژگی مشابهی است که قبلاً توسط سامسونگ با نام Smart pop-up view ارائه شده بود. این تنظیمات را در زیر منوی «اعلان‌های شناور» پیدا خواهید کرد، جایی که می‌توانید هر دو را خاموش کنید.

کنترل‌ های چندرسانه‌ ای پیشرفته اندروید 11 به One UI راه پیدا کرده‌اند. برنامه‌ های پخش صوتی فعال را در قسمتی درست در زیر کلیدهای سریع و کشیدن انگشت به سوییچ‌ های کناری بین برنامه‌ ها دریافت می‌کنید.

بررسی گلکسی A03s

صفحه رسانه قبلاً در One UI 2.5 قبل از اندروید 11 موجود بود و عملکرد مشابهی را برای انتخاب دستگاه خروجی ارائه می دهد. پانل کنترل صدا نیز تغییر کرده است، و اکنون چهار لغزنده به جای لغزنده های افقی One UI های گذشته، عمودی هستند.

منوی تنظیمات تغییری ظریف اما معنادار داشته است. زیرمجموعه ها با استفاده از جداکننده نقطه و فواصل اضافی خواناتر می شوند، در حالی که جستجوهای اخیر اکنون به جای فهرست به صورت حباب نشان داده می شوند. علاوه بر این، یک ویژگی جدید به تنظیمات جستجو با هشتگ اضافه شده است – برای چیزهای مرتبط مفهومی که در مکان های مختلف در منو یافت می شوند.

بررسی گلکسی A03s

برنامه شماره‌گیر One UI به سفارشی‌ زیادی کمک می‌کند. دو طرح مختلف برای صفحه تماس وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک تصویر پس‌ زمینه یا ویدیو برای آن صفحه تنظیم کنید، اگرچه برای همه تماس‌ های شما یکسان است – نمی‌ توانید برای هر نفر یک تصویر متفاوت داشته باشید.

بررسی گلکسی A03s

تجربه اندروید با One UI نسبتاً ساده و آشنا است. پشتیبانی از تم عالی و انتخاب آنلاین غنی سامسونگ نیز وجود دارد. همین امر در مورد گزینه های ناوبری سیستم  با چند تغییر و چیدمان در دسترس برای حرکات، و همچنین کنترل دکمه های قدیمی، حتی سبک واقعی قدیمی، با دکمه برگشت در سمت راست نیز صدق می کند.

بررسی گلکسی A03s

در Galaxy A03s نیز بسیاری از ویژگی‌ های اضافی مانند رابط پنل‌ های Edge وجود دارد. اگرچه پشتیبانی از Android Auto دقیقاً در گلکسی A03s وجود دارد.

گلکسی A03s دارای گالری، مرورگر اینترنت و برنامه Notes خود سامسونگ است. برنامه‌های Office، OneDrive و Outlook مایکروسافت و همچنین همه برنامه‌ ها و سرویس‌ های حیاتی Google از پیش نصب شده‌اند.

بررسی گلکسی A03s

عملکرد و بنچمارک ها

در بررسی عملکرد گوشی گلکسی A03s مشخص می شود که این گوشی از چیپست پایه مدیاتک هلیو P35 استفاده می کند. پردازنده هشت هسته‌ ای آن فقط از هسته‌ های Cortex-A53 استفاده می‌کند که چهار هسته آن تا 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می‌کنند. این بهتر از گلکسی های کوچک‌تر مجهز به اسنپدراگون 450 مانند A02s/M02s است که در هر 8 هسته دارای کلاهک 1.8 گیگاهرتزی هستند.

پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 GPU است، و همچنین می‌توان آن را در سایر Helios – به عنوان مثال، G25 و G35 – و در نتیجه در بسیاری از دستگاه‌های مقرون به صرفه یافت.

گلکسی A03s در چندین پیکربندی رم/حافظه ذخیره سازی – 3 گیگابایت/32 گیگابایت، 4 گیگابایت/32 گیگابایت و 4 گیگابایت/64 گیگابایت عرضه می شود. واحد بررسی ما از ابتدایی ترین تریم است – 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه eMMC 5.1.

بررسی گلکسی A03s

کاملا انتظار می‌رود که هلیو P35 که فقط هسته‌ های A53 را در اختیار داشته باشد، برای امتیازات بنچمارک خوب عمل نکرده است – GeekBench برای همیشه کامل شد و تنها تلفنی که بدتر از A03s است A02s است زیرا ساعت CPU پایین‌تری دارد.

 

قدرت خام پردازنده گرافیکی فوق العاده ضعیف است.

پس از آن، گلکسی A03s به جای 1080p، صفحه نمایش 720p دارد و هنگام اجرای بنچمارک ها با وضوح اصلی، اوضاع کمی بهتر می شود. 

امتیازات AnTuTu نیز امیدوارکننده نیست – گلکسی A03s یکی از کندترین گوشی‌ هایی است که اخیراً آزمایش کرده‌ایم و تنها گوشی بدتر از A03s مدل قبلی A02s است.

گلکسی A03s هنگام اجرای بنچمارک‌ ها برای مدت طولانی، پایداری عملکرد خوبی را ارائه می‌کند، زیرا گرمای کافی برای قرار دادن چیپست در حالت throttling تولید نمی‌کند.

عملکرد خود به بهترین وجه برای یک گوشی پایه قابل قبول توصیف می شود، اما صادقانه بگویم، با قیمت اولیه 160 یورو، انتظار کمی بیشتر داشتیم. گوشی در سراسر صفحه آهسته است، و شما می توانید آن را در همه جا احساس کنید – حتی هنگام پیمایش در رابط کاربری. لذت بردن از بازی تقریباً غیرممکن است، مولتی تسکینگ و عملیات کند هستند، همه چیز به زمان نیاز دارد تا اتفاق بیفتد. بار دیگر باید گفت که، برای 100 یورو خوب است، اما در 160 یورو یا بیشتر – اینطور نیست.

در نهایت باید گفت که 32 گیگابایت برای این گوشی کافی است – فضای ذخیره‌ سازی ما در عرض سه روز تمام شد – پس از نصب همه برنامه‌های معیار، عکس‌برداری از نمونه‌ های نور روز و کم‌نور و گرفتن شش ویدیو – همین بود. ما قطعاً خرید نسخه 64 گیگابایتی را توصیه می کنیم، به خصوص اگر برای مدت طولانی تری گوشی خود را نگه دارید.

بررسی دوربین و ویدئوی گوشی گلکسی A03s

یک دوربین مقرون به صرفه سه گانه

بررسی گلکسی A03s

در این قسمت از بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A03s بحث دوربین این گوشی را مورد بررسی قرار می دهیم و در می  یابیم که این گوشی دارای یک دوربین سه گانه ارزان قیمت است – این دوربین شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

حسگر 13 مگاپیکسلی دوربین اصلی، با توجه به برنامه‌های خواندن سخت‌افزار، یک نمونه خوب از دوربین است. این می تواند یکی از اینها باشد – GalaxyCore GC13053، Hynix Hi1336، OmniVision OV13B10، یا Samsung S5K3L6. سنسور پشت یک لنز f/2.2 قرار دارد (جالب است که در اطلاعات EXIF ​​f/2.64 می‌گوید)، و فوکوس خودکار در دسترس است.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارای لنز f/2.4 با فوکوس ثابت در فاصله حدود 5 سانتی متری است. سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز دارای لنز f/2.4 است. این دو OmniVision OV02B1 و GalaxyCore GC02M1B هستند.

در نهایت، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارای سنسور GalaxyCore GC5035 یا Hynix Hi556 است.  لنز دیافراگم f/2.2 را نشان می‌دهند، در حالی که EXIF ​​باز هم عدد F را نشان می‌دهد f/2.64.

برنامه دوربین همانی است که این روزها در اکثر گوشی های سامسونگ پیدا می کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌ های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. سوایپ های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابه جا می شوند.

بررسی گلکسی A03s

آیکون تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را می دهد. از آنجایی که گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس و ویدیو دریافت نمی‌کنید. مانند خطوط شبکه، داده های مکان، و غیره، چیزهای معمولی را می توان در آنجا یافت. همچنین می توانید Auto HDR را روشن و خاموش کنید.

بررسی گلکسی A03s

Scene Optimizer وجود ندارد. حالت شب نیز در دسترس نیست.

حالت Pro چندان حرفه ای نیست، زیرا کنترل سرعت شاتر را ارائه نمی دهد.

کیفیت عکس

در بحث بررسی کیفیت عکس گوشی گلکسی A03s باید گفت که در این گوشی عکس های 13 مگاپیکسلی دوربین اصلی مورد علاقه واقع می شوند – رنگ‌های دقیق، کنتراست عالی و محدوده دینامیکی چشمگیر را ارائه می‌دهند. شاخ و برگ طبیعی به نظر می رسد، و تصاویر بیش از حد شارپ نیستند.

جزئیات حل شده کافی است، اما به دلیل ارزان بودن لنز، گوشه ها نرم و با جزئیات لکه دار هستند. مدیریت نویز ایده‌آل نیست، اما در حالی که می‌توانیم تصاویر را در سراسر آن ببینیم.

به طور کلی، عکس‌ ها برای این کلاس ابتدایی خوب هستند، حتی اگر جزئیات را به خوبی ارائه ندهند، و بیشتر مردم باید از آنها راضی باشند.

بررسی گلکسی A03s

یک کلید زوم 2 برابری روی منظره یاب وجود دارد، اما کاملاً انتظار می رود که عکس های برش داده شده و ارتقا یافته دیجیتالی را برای شما به ارمغان بیاورد.

بررسی گلکسی A03s

راه اندازی دوربین سه‌گانه گلکسی A03s همچنین یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی ارائه می‌کند که هنگام عکاسی پرتره مفید است. تلفن نقشه عمق خوبی را محاسبه می کند و تفکیک سوژه در اکثر مواقع خوب است، البته به شرطی که نور کافی وجود داشته باشد.

عکس های پرتره با رنگ ها و کنتراست خوب رضایت بخش هستند. جزئیات زیاد نیست، به خصوص در نور غیر ایده آل. اما با این تفکیک خوب و تاری دوست‌ داشتنی، می‌توانیم افراد زیادی را ببینیم که چنین عکس‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

بررسی گلکسی A03s

دوربین ماکرو فوکوس ثابتی در فاصله 3-5 سانتی متری دارد.

بررسی گلکسی A03s

گوشی گلکسی اغلب تعادل بین کاهش نویز و جزئیات باقی مانده را برقرار می کند و عکس ها با جزئیات خوب، نویز قابل تحمل و کنتراست خوب به نظر می رسند. اشباع رنگ قابل قبول است، همه چیز در نظر گرفته شده است.

در گوشی گلکسی A03s حالت شب وجود ندارد، تنها بهبود موجود Auto HDR است. بدون HDR، تصاویر دارای نویز کمتر، اما تیره تر و با هایلایت های دمیده هستند.

بررسی گلکسی A03s

HDR نویز بیشتری را معرفی می‌کند، در مواقعی بسیار بیشتر، اما اغلب ارزش نویز اضافی را دارد و ما توصیه می‌کنیم که آن را هر طور که می‌داند عمل کند.

و در اینجا عکس‌ هایی از پوسترهای معمول ما که با گلگسی A03s گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

مانند بسیاری دیگر از گوشی های سامسونگ، سلفی A03s دارای یک کلید برای تعیین عرض فریم است. این تنظیم به طرز آزار دهنده‌ای روی گزینه باریک‌تر پیش‌فرض است و کاری که انجام می‌دهد این است که کمی برش داده و سپس به 5 مگاپیکسل ارتقاء یابد. ما همه سلفی‌ ها را با تصویر عریض و با وضوح کامل 5 مگاپیکسلی گرفتیم.

سلفی های 5 مگاپیکسلی، خوب، قابل قبول هستند. رنگ ها و کنتراست خوب هستند و Auto HDR به محدوده دینامیکی کمک می کند. اما جزئیات حل شده بسیار ضعیف است.

با دوربین سلفی نیز می توانید پرتره انجام دهید. اینها به طرز شگفت انگیزی تفکیک خوب و تاری خوب را ارائه می دهند، اما جزئیات حل شده فوق العاده کم است.

ویدئو

همچنین در قسمت بررسی ویدئوی گوشی گلکسی A03s باید گفت که این گوشی از فیلمبرداری با سرعت 1080@30fps با دوربین اصلی و سلفی خود پشتیبانی می کند، هیچ گزینه 60fps، حالت 4K و تثبیت کننده الکترونیکی وجود ندارد.

نرخ بیت ویدیو حدود 17 مگابیت در ثانیه است، در حالی که صدا به صورت مونو با نرخ بیت 128 کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود.

کلیپ‌های 1080p از دوربین اصلی خوب نیستند – جزئیات متوسط ​​و رنگ‌ها پاک شده‌اند.

پیشنهادات جایگزین

در بررسی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A03s این موضوع مطرح می شود که این گوشی با قیمت 160 یورو برای مدل 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه داخلی خود به فروش می رسد. قیمت مناسبی است، اگر قصد این را دارید تا هزینه کمی را برای خرید گوشی پرداخت کنید, این یک گوشی عالی است. سامسونگ تنها سازنده ای نیست که در این گروه قیمتی رقابت می کند، بنابراین بیایید ببینیم چه چیزی در محدوده 150-200 یورو می توانید بدست آورید.

بررسی گلکسی A03s

ریلمی به اندازه A03s قیمت دارد، اما گوشی هوشمند بسیار بهتری است. این گوشی دارای صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 120 هرتز است، نسخه اصلی آن دارای 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی است، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی وجود دارد و گوشی با شارژر 18 واتی بسیار سریعتر عرضه می شود. در نهایت، اما احتمالا مهمتر از همه، 8i به لطف چیپست Helio G96 بسیار سریعتر است. 

اگر می‌خواهید حدود 30 یورو برای گلکسی A03s و ریلمی 8i خرج کنید، می‌توانید Realme 8 را بخرید. این صفحه‌نمایش Super AMOLED 1080p، چیپست Helio G95 بسیار قدرتمندتر است که برای بازی بسیار مناسب است. یک راه اندازی چهار دوربین با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. Realme 8 با یک شارژر 30 واتی در جعبه عرضه می شود.

قیمت موتورولا Moto G30 4/64 گیگابایتی نیز به اندازه Galaxy A03s است. این گوشی با صفحه نمایش 90 هرتزی، حافظه بیشتر، تنظیمات دوربین با قابلیت بیشتر با دوربین فوق عریض اضافی و شارژ بسیار سریعتر از گلکسی پیشی گرفته است. Moto G30 نیز قدرتمندتر است و همچنین در برابر پاشش آب مقاوم است.

اگر به گوشی شیائومی علاقمند هستید، ردمی نوت 8 2021 قیمتی در حدود 20 یورو نسبت به گلکسی A03s دارد، اما نمایشگر با وضوح بالاتر، سخت افزار قدرتمندتر، فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی، چهارمین دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 18 واتی سریع ارائه می دهد. شارژر نیز در جعبه ارائه می شود.

بررسی گلکسی A03s

اگر از طرفداران سامسونگ هستید، توصیه می‌کنیم حدود 50 یورو یا بیشتر برای گلکسیA03s بپردازید و حداقل Galaxy A22 را تهیه کنید. دارای صفحه نمایش Super AMOLED 90 هرتز 720p، چیپست قدرتمندتر Helio G80، فضای ذخیره سازی و رم بیشتر، و شارژ سریع 15 واتی است. بخش دوربین با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با OIS و دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض بسیار بهتر است. ما قطعاً هزینه اضافی را پرداخت می کنیم، حتی اگر ناچیز نباشد.

خلاصه مطلب

در خلاصه بررسی گوشی گلکسی A03s  باید گفت که این گوشی یک گوشی هوشمند سطح پایه خوب است – این غیرقابل انکار است. این گوشی دارای صفحه نمایش خوب، باتری قابل اعتماد، سیستم عامل اندروید اخیر با رابط OneUI، و دوربین اصلی خوبی است.

بررسی گلکسی A03s

متاسفانه, A03s نسبت به چیزی که ارائه می‌کند گران‌ قیمت است – گوشی‌های بسیار بهتری در همان دسته وجود دارد. اگر قیمت آن حدود 100 تا 110 یورو بود، یک پیشنهاد رقابتی عالی، یک گوشی مقرون به صرفه بود.

بنابراین، اگر می‌توانید گلکسی A03s را با کاهش قیمتی که منطقی است تهیه کنید – ما آن را به دلیل مهارت‌هایش توصیه می‌کنیم. اما در حال حاضر – پیشنهاد می کنیم جای دیگری را جستجو کنید.

چرا باید گوشی گلکسی A03s را خریداری کنیم

  • ساختار محکم، چسبندگی خوب.
  • صفحه نمایش بزرگ با کنتراست عالی.
  • عمر باتری فوق العاده کیفیت دوربین نور روز خوب است.
  • اندروید نسبتاً جدید و OneUI Core جامد.
  • جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC.

چرا نباید گوشی گلکسی A03s را خریداری کنیم

  • گوشی  های قدرتمندتر با این قیمت.
  • رنگ های صفحه نمایش کسل کننده شارژر کند، بدون پشتیبانی از شارژ سریع.
  • بلندگوی ضعیف (حتی با صدای بلند).
  • عملکرد کمتر از حد، تاخیر گاه به گاه است.
  • سلفی های ضعیف، فیلم ها.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید