نقد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G, قیمت و مشخصات فنی

بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G

بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G. بررسی قیمت, دوربین, طراحی, نرم افزار, سخت افزار, صفحه نمایش, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات فنی گوشی پوکو M4 پرو 5G.

بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G

مقدمه

گوشی پوکو M4 پرو 5G اکنون در سراسر جهان در دسترس است و می‌ توانیم آن را به عنوان یکی از پرفروش‌ ترین‌ های فصل در نظر بگیریم. این یک ارتقاء معقول نسبت به پوکو M3 Pro 5G با صفحه نمایش بزرگتر و رنگارنگ تر، تنظیمات دوربین عقب بهبود یافته، شارژ سریعتر و بلندگوهای استریو است. و مهمتر از همه اینکه، هنوز هم فوق العاده ارزان است.

گوشی پوکو M4 پرو 5G جدید حول یک صفحه نمایش 6.6 اینچی IPS LCD با وضوح 1080p و رفرش ریت تطبیقی ​​90 هرتز ساخته شده است. به غیر از افزایش جزئی اندازه، نمایشگر جدید از رنگ‌های DCI-P3 به جای sRGB در M3 Pro نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای یک صفحه لمسی بهبود یافته با نرخ سنجش 240 هرتز در مقابل 180 هرتز در پوکو M3 Pro است.

Poco M4 Pro 5G review

چیپست Dimensity 810 5G در قلب پوکو M4 پرو 5G قرار دارد – یک به‌ روزرسانی بی‌ اهمیت نسبت به Dimensity 700 5G در پوکو M3 Pro 5G. چیپست جدید افزایش جزئی را در ساعت CPU ارائه می دهد، اما همچنین بر اساس فرآیند تولید کارآمدتر ساخته شده است. حداقل امروزه، این افزایش سرعت تفاوت قابل توجهی در زندگی واقعی ایجاد نمی کند، اما با این وجود، همچنان یک پیشرفت است.

شیائومی به دوربین‌ های عمدتاً منسوخ مانند سنسورهای عمق و شوترهای ماکرو خنثی پایان می‌دهد. گوشی پوکو M4 پرو 5G جدید دارای یک دوربین دوگانه سنتی در پشت با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی است که ممکن است یک دوربین کمتر از Poco M3 Pro باشد، اما همه کاره تر است – M3 فاقد دوربین فوق عریض است.

گوشی پوکو M4 پرو 5G دارای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است که اکنون از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و شارژر نیز همراه با گوشی در جعبه ارائه می شود. شیائومی وعده شارژ کامل در 59 دقیقه را می دهد و ما مطمئناً آن را آزمایش خواهیم کرد.

در نهایت، پوکو M4 پرو 5G چیزی است که این دستگاه را به یک معامله شیرین تبدیل می‌کند – نسخه 4/64 با قیمت 230 یورو به فروش می‌رسد، در حالی که برخی از خریداران اولیه می‌توانند آن را با قیمت 200 یورو در هنگام عرضه دریافت کنند.

همچنینی می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های پوکو ایکس 3 و گلکسی A32 و مقایسه پوکو ایکس 3 و ردمی نوت 9 پرو مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی پوکو M4 پرو 5G

بدنه: 163.6*75.8*8.8 میلی متر, 195 گرم, قاب جلویی شیشه ای Gorilla Glass 3, قاب پشتی پلاستیکی, فریم پلاستیکی, آی پی ریت ضد پاشش آب و ضد غبار

صفحه نمایش: 6.60 اینچ  IPS LCD, رفرش ریت 90 هرتز, 450 نیت ,رزولوشن 1080*2400, نسبت تصویر 20:9, 399ppi.

پردازنده: MediaTek Dimensity 810 5G (6 nm): Octa-core (2×2.4 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G57 MC2

حافظه: 64GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM; UFS 2.2; microSDXC

سیسستم عامل/ نرم افزار: اندروید 11, MIUI 12.5

دوربین عقب: دوربین عقب: 50 مگاپیکسل, f/1.8 و 26 میلی متر, PDAF, فوق عریض: 8 مگاپیکسل, f/2.2

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل, f/2.5

ویدئو: دوربین عقب: 1080p@30/60fps دوربین جلو: 1080p@30fps

باتری: 5000 میلی آمپر, شارژ سریع 33 وات, 100 درصد در 59 دقیقه

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان, درگاه مادون قرمز, جک هدفون 3.5 میلی متری

همچنین لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 6 میلیون تومان است.

گوشی پوکو M4 پرو 5G دارای گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است، درست مانند بسیاری از گوشی های اخیر ردمی و پوکو. این بدان معنی است که دستگاه احتمالاً در برابر پاشش های سطحی آب مقاوم است و در باران های خفیف و مناطق مرطوب باید مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

اکنون که هیچ دوربین ماکرو و عمقی وجود ندارد، هنوز باید ببینیم که آیا حالت پرتره آسیب می‌بیند یا الگوریتم‌های هوش مصنوعی سخت‌افزار از دست رفته را جبران می‌کنند.

بررسی آنباکسینگ گوشی پوکو M4 پرو 5G

Poco M4 Pro 5G review

شما نمی توانید جعبه زرد نمادین Poco و M4 Pro 5G را اشتباه بگیرید، درست مانند گوشی های قبلی پوکو که در کارتن جذابی وارد بازار می شوند.

در داخل، یک آداپتور برق 33 وات، یک کابل USB با درجه 3A و یک قاب لاستیکی شفاف برای محافظت بیشتر را در اختیار خواهید داشت.

محفظه قاب همچنین حاوی مقداری اسناد، پین خروج سیم کارت و چندین برچسب POCO برای طرفدارانی است که دوست دارند عشق خود را به این برند به طور عمومی اعلام کنند.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی پوکو M4 پرو 5G

گوشی پوکو M4 پرو 5G یک نسخه کمی بازسازی شده از Redmi Note 11 چینی است. در حالی که پوکو معمولاً به طراحی های خود متکی است، تنها تغییر زیبایی که در M4 Pro 5G مشاهده می کنیم، لوگوی سیاه بزرگ با نشان بزرگ POCO است.

با وجود این موضوع، باید بگوییم که پوکو M4 پرو 5G از طراحی جذاب و چشمگیری برخوردار است. پشت گوشی که کمی خمیده است از پلاستیک مات بهره می برد و ترکیب این رنگ گرافیت سرد (که رسماً مشکی قدرت نامیده می‌شود) با دوربین مشکی و نگهدارنده لوگو واقعاً خنک است. ما می‌توانیم روکش مات را به‌ عنوان یک طراحی برتر توصیف کنیم، زیرا در لمسU فوق‌ العاده دلپذیر است و باعث می‌شود پلاستیک بیشتر شبیه شیشه شود.

Poco M4 Pro 5G review

پنل پشتی گرافیتی، مطمئناً مورد علاقه شما خواهد بود، اما همچنین یک آهنربای اثرانگشت غول‌ پیکر است و در عرض چند دقیقه با لکه‌ها پوشانده می‌شود. اگر این مورد خیلی مورد علاقه شما نیست، ممکن است بخواهید گزینه های رنگ زرد یا آبی را در نظر بگیرید، اگرچه هر دو دارای یک نقطه سیاه در اطراف هستند.

به غیر از لمس لوگوی پوکو در پشت، پوکو M4 پرو 5G تقریباً یک گوشی هوشمند معمولی شما با شیشه جلویی گوریلا گلس، قاب پلاستیکی و پنل پشتی پلاستیکی است. این گوشی دارای رتبه رسمی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است و دارای عایق بندی مناسب است. این بدان معناست که پوکو M4 پرو 5G در باران های خفیف و شهرهای مرطوب خوب خواهد بود اما نباید زیر آب قرار گیرد.

کل قسمت جلویی صفحه نمایش 6.6 اینچی جدید است که نسبت به Poco M3 Pro 5G یک دهم اینچ افزایش یافته است. پنل جدید دارای همان سوراخ پانچ برای دوربین سلفی است اما با پشتیبانی از فضای رنگی جدید DCI-P3 و پاسخ لمسی سریعتر 240 هرتز بهبود یافته است.

Poco M4 Pro 5G review

دوربین سلفی داخل بریدگی صفحه نمایش نیز یک دوربین جدید است – یک دوربین 16 مگاپیکسلی، از 8 مگاپیکسل در M3 Pro 5G.

Poco M4 Pro 5G review

در بالای صفحه نمایش، می توانید یک توری نازک گوشی را ببینید. در واقع یک بلندگوی استریو در زیر آن با دو خروجی صدا وجود دارد. هنگام پخش موسیقی، می توانید صدایی که از هر دو نقطه می آید را بشنوید. به اندازه بلندگوی پایینی بلند نیست، اما جلوه استریو خوب و قانع کننده ای را ارائه می دهد زیرا هر دو به خوبی تنظیم شده اند.

بیایید نگاهی دیگر به پشت گوشی بیندازیم. یک جزیره دوربین بزرگ در اینجا وجود دارد، اما گمراه کننده است، زیرا فقط دو دوربین عکاسی را در خود جای داده است – دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در بالا قرار دارد و به دنبال آن یک دوربین کوچک فوق عریض 8 مگاپیکسلی قرار دارد. سه سوراخ دیگر دارای فلاش LED، یک نقطه قرمز و یک آرم هوش مصنوعی هستند.

Poco M4 Pro 5G review

ما از این موضوع که شیائومی دوربین های منسوخ را کنار گذاشته است استقبال می کنیم، اما اگر آنها این طراحی را برای جزیره دوربین نیز حذف کنند، از آن بیشتر قدردانی می کنیم.

فریم نیز از پلاستیک ساخته شده است و همان پوشش و رنگ مات ممتاز را به عنوان پنل پشتی ارائه می دهد. این یک انحنای جزئی دارد، اما هنوز می توانید آن را هنگام دست زدن به تلفن احساس کنید.Poco M4 Pro 5G review

قسمت بالایی پوکو M4 پرو 5G دارای یک میکروفون ثانویه، بلستر IR و یکی از بلندگوهای استریو است.

Poco M4 Pro 5G review

در پایین گوشی بلندگوی قدرتمندتر دیگر، درگاه USB-C، جک 3.5 میلی متری و میکروفون اصلی قرار دارد.

اسلات سیم‌کارت هیبریدی به تنهایی در سمت چپ پوکو M4 پرو 5G قرار دارد – دو سیم‌کارت نانو را در خود جای داده است، اما می‌ توانید به جای سیم‌کارت، یک کارت microSD را در محفظه دوم قرار دهید.

The left side - Poco M4 Pro 5G review the right side - Poco M4 Pro 5G review

دکمه تنظیم صدا و کلید پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. سطح کلید پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می کند – همیشه روشن و فوق العاده سریع است. اگر هنگام استفاده از M4 Pro قفل شده خود اغلب آن را لمس می کنید، و این منجر به درخواست پین می شود، ممکن است بخواهید آن را به گونه ای تغییر دهید که به جای لمس کردن، نیاز به فشار دادن باشد.

Poco M4 Pro 5G review

ابعاد  163.6*75.8*8.8 میلی‌متر و وزن 195 گرم است که 2 میلی‌متر بلندتر و 5 گرم سنگین‌تر از Poco M3 Pro 5G است.

ما زمان صرف شده با پوکو M4 پرو 5G را دوست داشتیم – به لطف قاب مات، این گوشی در دست با چسبندگی کافی مطمئن و محکم به نظر می رسد. این یک گوشی بزرگ است، دو راه برای آن وجود ندارد، اما مطابق با رقبا و ظاهراً چیزی است که امروزه اکثر مردم می خواهند.

Poco M4 Pro 5G review

ما فکر می‌کنیم سازنده با طراحی، گزینه‌های رنگی و کیفیت ساخت گوشی، کار بسیار خوبی انجام داده است، و برای یک گوشی مقرون‌ به‌ صرفه، ویژگی های خوبی را ارائه می دهد.

بررسی صفحه نمایش گوشی پوکو M4 پرو 5G

Poco M4 Pro 5G review

 

گوشی پوکو M4 پرو 5G دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل است. دارای یک سوراخ پانچ کوچک برای باز کردن دوربین سلفی است و با ورقه گوریلا گلس 3 در برابر خط و خش و ترک محافظت می شود. این تلفن همچنین با یک لایه پلاستیکی نازک برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش ارائه می شود، اما تمیز کردن آن بسیار ارزان و غیرممکن است، بنابراین بلافاصله آن را جدا کردیم.

نمایشگر پوکو M4 پرو 5G از رفرش ریت 90 هرتز، فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز را ارائه می دهد. Poco M3 Pro 5G همچنین دارای صفحه نمایش 90 هرتزی بود، اما نمونه برداری لمسی 180 هرتزی کندتر و پوشش sRGB کمتری داشت.

هیچ پشتیبانی HDR وجود ندارد، نه اینکه ما انتظار چنین چیزی را داشتیم.

شیائومی میزان روشنایی معمول صفحه نمایش را 450 نیت ذکر کرده است. ما 410 نیت را هنگام کنترل روشنایی به صورت دستی و 510 نیت را زمانی که حالت نور خورشید شروع می‌شود، اندازه‌گیری کردیم. در هر دو مورد، رنگ‌های سیاه عمیق را ثبت کردیم که نسبت کنتراست عالی 1500:1 را ایجاد کرد.

حداقل روشنایی که در نقطه سفید اندازه گیری کردیم فقط 1.3 نیت بود!

بررسی گوشی پوکو M4 پرو 5G

MIUI برای Poco دو گزینه رفرش ریت را ارائه می‌دهد – High (90Hz) و Standard (60Hz). تنظیم High به عنوان رفرش ریت پویا ارائه می شود – بسته به محتوای نشان داده شده، باید بین 50 هرتز، 60 هرتز و 90 هرتز به طور خودکار جابجا شود.

رابط کاربری قرار است با سرعت 90 فریم در ثانیه برای پیمایش ترسیم شود و در حالت ثابت با سرعت 50 فریم در ثانیه نگه داشته شود. همین امر در مورد سایر محتوای ثابت در بین برنامه های سازگار نیز صدق می کند. 60 هرتز باید در بازی ها و پخش جریانی/پخش محلی ویدیو استفاده شود. متأسفانه، ما نمی‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم زیرا نشانگر نرخ تازه‌سازی یکپارچه همیشه 90 هرتز را نشان می‌دهد، حتی زمانی که یک تصویر ثابت نشان داده می‌شود. تنها استثنا 60 هرتز برای مدیر فایل، بازی ها و برخی برنامه های ویدیویی (Mi Video، Netflix) است.

Poco M4 Pro 5G review

توجه داشته باشید که نمی‌توانیم مطمئن باشیم که صفحه نمایش آن‌ طور که تبلیغ می‌شود کار نمی‌کند. این احتمال وجود دارد که MIUI و Android در مورد چیزها به درستی ارتباط برقرار کنند و نشانگر رفرش ریت ممکن است اعداد اشتباه را نشان دهد.

Refresh rate - Poco M4 Pro 5G review Color options - Poco M4 Pro 5G review Color options - Poco M4 Pro 5G review

یکی از به روز رسانی های صفحه نمایش در Poco M3 Pro 5G شامل رنگ های گسترش یافته است – صفحه نمایش M4 Pro 5G اکنون از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. MIUI برای پوکو از سه تنظیمات کنتراست مختلف پشتیبانی می کند – Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3) و استاندارد (sRGB).

در حالت پیش‌فرض Vivid، متوجه ته رنگ آبی قابل‌توجهی شدیم، و رنگ‌ها آنقدر دقیق نیستند. در مورد گزینه اشباع هم همینطور است. رنگ استاندارد در فضای رنگی sRGB دقت خوبی دارد و ما میانگین دلتا 3 را ثبت کردیم.

در نهایت، پوکو M4 پرو 5G از Widevine L1 DRM خارج از جعبه پشتیبانی می‌کند و می‌ توانید از پخش محتوا با حداکثر وضوح Full HD لذت ببرید.

بررسی عمر باتری گوشی پوکو M4 پرو 5G

گوشی پوکو M4 پرو 5G همان باتری بزرگ M3 Pro 5G را دارد – یک سلول 5000 میلی آمپر ساعتی. اکنون از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند که نسبت به شارژ 18 واتی برای M3 Pro بهبود یافته است.

کاملاً قابل انتظار بود که پوکو M4 پرو 5G در تست عمر باتری ما شرکت کرد و نتایجی مشابه با Poco M3 Pro 5G کسب کرد. رتبه‌بندی استقامت ۱۲۳ ساعته را منتشر کرد – مانند Redmi Note 10 5G و Poco M3 Pro 5G. در تمام سناریوهای آزمایشی – تماس‌ها، مرور وب، پخش ویدیو و عملکرد مناسب در حالت آماده‌باش، عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد.

Poco M4 Pro 5G review

بررسی سرعت شارژ گوشی پوکو M4 پرو 5G

یکی از به‌ روزرسانی‌های اصلی Poco M3 Pro 5G، شارژ سریع‌تر آن است. اکنون پوکو M4 پرو 5G جدید از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و گفته می شود که در 30 دقیقه شارژ کامل را به دست می آورد.

Poco M4 Pro 5G review

جعبه این گوشی شامل شارژر 33 واتی و کابل USB مناسب با درجه 3A است، بنابراین برای لذت بردن از شارژ سریع‌تر باتری، نیازی به خرید چیزی ندارید.

بنابراین، ما گوشی پوکو M4 پرو 5G که هیچ شارژی نداشت را به شارژر اصلی آن وصل کردیم و 54 درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.

پوکو شارژ کامل را در 59 دقیقه ارائه می دهد. شارژ باتری اغلب تحت تأثیر دمای محیط و باتری و همچنین اتصال شبکه و خدمات پس‌زمینه مانند به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها قرار می‌گیرد. با این حال، 67 دقیقه یک نتیجه عالی برای یک دستگاه ارزان قیمت است!

به نظر می رسد پوکو M4 پرو 5G از شارژ سیمی معکوس پشتیبانی نمی کند.

بررسی اسپیکرهای گوشی پوکو M4 پرو 5G

گوشی پوکو M4 پرو 5G دارای دو بلندگوی مستقل در دو طرف بالا و پایین در پشت دو مشبک اختصاصی است – یک ارتقاء نسبت به M3 Pro 5G و تک بلندگوی آن. بلندگوی استریو بالایی نیز به عنوان یک گوشی عمل می‌کند – دلیل این است که صدا هم از جلو و هم از جلوپنجره بالا می‌آید.

Top speaker - Poco M4 Pro 5G review Bottom speaker - Poco M4 Pro 5G review

اسپیکر پایینی قدرتمندتر از بلندگوی بالایی است، اما هنگام پخش موسیقی یا ویدیو، خروجی به خوبی متعادل به نظر می رسد.

بلندگوها در تست بلندی صدای ما نمره خیلی خوب گرفتند. کیفیت صدا آنقدرها خوب نیست – در حالی که می‌توانیم باس را بشنویم و نت‌های بالا به خوبی ارائه شده‌اند، اما در تون‌های میانی کمبود جدی وجود دارد. با این حال، نسبت به قیمت این گوشی اکثر مردم از صدای استریو و صدا راضی خواهند بود.

بررسی نرم افزار, عملکرد و بنچمارک های گوشی پوکو M4 پرو 5G

نرم افزار

گوشی پوکو M4 پرو 5G اندروید 11 را با رابط کاربری Poco-spiced MIUI 12.5 بوت می‌کند. نسخه MIUI 12 مدتی است که عرضه شده است، و حتی اگر از پایه اندروید 11 استفاده می کند، نمی توانید واقعاً آن را تشخیص دهید زیرا همه چیز را به طور کامل بررسی می کند. لانچر Poco از یک تم سیستم کمی متفاوت استفاده می کند، آیکون ها در آن گنجانده شده است، اما می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید.

Poco M4 Pro 5G review

قفل صفحه نمایش را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، سریع و دقت فوق العاده است.

ما به شما توصیه می کنیم که روش باز کردن قفل را روی Press تنظیم کنید زیرا اثر انگشت خوان همیشه روشن باعث می شود تا گوشی با تماس کف دست و انگشتان شما روشن شود پس اگر آنرا روی حالت Press بگذارید زمانیکه آنرا فشار می دهید از شما درخواست پین می کند.همچنین این گوشی دارای 2D Face Unlock است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Security options - Poco M4 Pro 5G review Security options - Poco M4 Pro 5G review Security options - Poco M4 Pro 5G review Security options - Poco M4 Pro 5G review Security options - Poco M4 Pro 5G review

صفحه های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ها و ویجت‌ ها پر شده‌اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است.

پوکو M4 پرو 5G از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی کند، همچنین هیچ تصویر زمینه فوق العاده ای وجود ندارد.

Homescreen - Poco M4 Pro 5G review Homescreen - Poco M4 Pro 5G review Homescreen - Poco M4 Pro 5G review Homescreen - Poco M4 Pro 5G review Homescreen - Poco M4 Pro 5G review

Poco-Fied MIUI 12 یک کشوی برنامه ارائه می دهد، اما برخلاف گوشی های Redmi، نمی توانید آن را در پوکو M4 پرو 5G غیرفعال کنید. به طور خودکار برنامه های شما را در دسته ها سازماندهی می کند. اولین مورد All است، به این معنی که شامل همه برنامه ها است. سپس ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزار، جدید و کسب و کار را دنبال کنید. شما می توانید این دسته ها را ویرایش کنید یا حتی آنها را به طور کلی غیرفعال کنید.

App drawer - Poco M4 Pro 5G review App drawer - Poco M4 Pro 5G review App drawer - Poco M4 Pro 5G review App drawer - Poco M4 Pro 5G review App drawer - Poco M4 Pro 5G review

شید نوتیفیکیشن به مرکز اطلاع رسانی و مرکز کنترل تقسیم می شود. در واقع، این دقیقاً همان کاری است که آیفون‌ها انجام می‌دهند، و شما حتی آنها را به همان روش پایین می کشید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید.

اگر به این طرح تقسیم‌بندی علاقه ندارید – می‌توانید مرکز کنترل را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می‌گردد.

Notification Center - Poco M4 Pro 5G review Control Center - Poco M4 Pro 5G review Options - Poco M4 Pro 5G review The old Notification Shade - Poco M4 Pro 5G review

تسک سوئیچر تغییر چندانی نکرده است. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. برای میانبر تقسیم صفحه روی یک کارت ضربه بزنید و نگه دارید، یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا ببندید.

پوکو M4 پرو 5G می تواند صفحه نمایش را تقسیم کند، اما از پنجره شناور پشتیبانی نمی کند، حداقل از Task Switcher. شما می توانید برخی از برنامه های سیستمی مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید، اما این فقط می تواند از درون خود برنامه اتفاق بیفتد.

Task Switcher - Poco M4 Pro 5G review Split screen - Poco M4 Pro 5G review Split screen - Poco M4 Pro 5G review Pop-up window - Poco M4 Pro 5G review

تم ها بخش بزرگی از MIUI هستند و در MIUI 12 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، آیکون های سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

Themes - Poco M4 Pro 5G review Themes - Poco M4 Pro 5G review Themes - Poco M4 Pro 5G review Themes - Poco M4 Pro 5G review Themes - Poco M4 Pro 5G review Themes - Poco M4 Pro 5G review

شیائومی MIUI 12 را با چند گزینه دیگر برای حفظ حریم خصوصی بهبود داده است. اکنون، هنگام اشتراک‌ گذاری مواردی مانند عکس‌ ها و ویدیوها، می‌توانید اطلاعات مکان و/یا سایر ابرداده‌ها (از جمله اطلاعات دستگاه) را حذف کنید و بنابراین از حریم خصوصی خود بهتر محافظت کنید.

Gallery - Poco M4 Pro 5G review Privacy Settings - Poco M4 Pro 5G review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌ شده شما را مدیریت کند و به شما امکان می‌دهد رفتار باتری برنامه‌ های انتخابی را تعریف کنید و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌ هایی که انتخاب می‌کنید اعمال کنید.

MIUI 12 گالری، پخش‌کننده موسیقی و ویدیوی اختصاصی را بسته‌بندی می‌کند. در برخی مناطق، برنامه‌های موسیقی و ویدیو ممکن است گزینه‌های پخش پولی را در خود جای دهند. Mi Remote برای بلستر IR و همچنین یک برنامه رادیویی FM نیز در دسترس هستند.

Security - Poco M4 Pro 5G review Security - Poco M4 Pro 5G review Music - Poco M4 Pro 5G review Video - Poco M4 Pro 5G review Mi Remote - Poco M4 Pro 5G review FM radio - Poco M4 Pro 5G review

MIUI 12 از حالت تاریک نیز پشتیبانی می‌کند، و حتی می‌توانید آن را روی کاغذدیواری‌ ها اعمال کنید یا کاربرد آن را روی برنامه‌های فردی ناسازگار محدود کنید.

Dark Mode - Poco M4 Pro 5G review Dark Mode - Poco M4 Pro 5G review Dark Mode - Poco M4 Pro 5G review Dark Mode - Poco M4 Pro 5G review

MIUI 12 برای کار بر روی نمایشگرهای HRR کاملاً بهینه شده است و در پوکو M4 پرو 5G عالی به نظر می رسد. همه چیز صاف و سریع است. انیمیشن ها محجوب و در عین حال چشمگیر هستند، توجه به جزئیات عالی است. مطمئناً از کار با MIUI روی صفحه نمایش 90 هرتزی Poco M4 Pro 5G لذت بردیم.

برخی از رام‌ های MIUI شامل تبلیغات در برنامه‌های پیش‌فرض می‌شوند. این یک چیز شناخته شده است.

How to disable ads - Poco M4 Pro 5G review How to disable ads - Poco M4 Pro 5G review

نسخه ROM بین‌المللی این پوکو M4 پرو 5G با «توصیه‌ها» یا تبلیغات آماده ارائه می‌شود، اما حتی اگر به‌طور پیش‌فرض فعال شده باشند، هیچ چیزی از طریق رابط کاربری ظاهر نمی‌شود. با این حال، اگر تلفن شما تبلیغات نشان می دهد – می توانید آنها را غیرفعال کنید حتی اگر انجام آن کمی خسته کننده باشد. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزرده خاطر هستید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید.

عملکرد و بنچمارک ها

گوشی پوکو M4 پرو 5G از یکی از اساسی ترین تراشه های 5G مدیاتک استفاده می کند – Dimensity 810. این یک Dimensity 700 به روز شده (در Poco M3 Pro 5G) با هسته های CPU قدرتمندتر و فرآیندهای ساخت 6 نانومتری کارآمدتر (در مقایسه با 7 نانومتر برای Dimensity) است. 700).

تراشه Dimensity 810 5G دارای یک پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 2×2.4GHz Cortex-A76 و 6×2.0GHz Cortex-A55 است. کلاک هسته های بزرگ A76 از 2.2 گیگاهرتز به 2.4 گیگاهرتز افزایش یافته است.

پردازنده گرافیکی هنوز Mali-G57 MC2 است، اما ساعت آن از 950 مگاهرتز به 850 مگاهرتز کاهش یافته است. واقعا عجیبه

این تراشه شامل یک مودم 5G و ISP بهبود یافته است.

در نهایت، Poco M4Pro 5G در دو نوع موجود است که همگی دارای رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 هستند – 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت و 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت.

Poco M4 Pro 5G review

امتیازات بنچمارک پردازنده عالی هستند و در واقع، M4 Pro عملکردی بیش از اندازه کافی ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که ما نمی‌توانیم بنچمارک‌ها را روی Poco M3 Pro 5G و Dimensity 700 آن اجرا کنیم، اما می‌توانید از Realme 8 5G برای مرجع استفاده کنید – این پردازنده همان SoC را دارد.

در نهایت ما دو تست استرس را که همیشه انجام می‌دهیم – CPU Throttle و 3D Mark Wild Life را اجرا کردیم.

پوکو M4 پرو 5G با حفظ 79 درصد از حداکثر عملکرد خود در طول یک ساعت استفاده 100 درصدی از CPU، در تست CPU Throttle بسیار خوب عمل کرد. سپس در تست 3D Mark Stress Test ثبات 99.4% را به دست آورد – یک نتیجه عالی.

CPU stress test - Poco M4 Pro 5G review GPU stress test - Poco M4 Pro 5G review

بدیهی است که پوکو M4 پرو 5G یک پاورهاوس نیست، اما تحت فشار بسیار خوب رفتار می کند. گوشی بیش از حد گرم نمی شود. ما هیچ نقطه داغ ناخوشایندی را در اطراف بدن آن مشاهده نکردیم.

UI به آرامی زیر 90 هرتز اجرا می شود، اما ما در برخی از منوهای شلوغ تر با بسیاری از نمادهای برنامه، تاخیر مشاهده کردیم. همین امر در مورد برخی از بازی های سخت تر نیز صدق می کند. مطمئناً هیچ بازی قادر به دستیابی به سرعت 90 فریم در ثانیه نخواهد بود. ما برای کاهش قابل توجه زیر 30 فریم در ثانیه صحبت می کنیم. البته می‌توانید گرافیک بازی و وضوح پایین‌تر را تغییر دهید – به این ترتیب، می‌توانید برای مدتی طولانی از یک تجربه بازی روان لذت ببرید.

بله، پوکو M4 پرو 5G یک گوشی گیمینگ نیست، اما در صورت لزوم، به شرط بازی با تنظیمات گرافیکی، می تواند نمایش خوبی ارائه دهد. برای همه چیزهای دیگر، تجربه رابط کاربری و پیمایش را بیشتر به شما می دهد و این برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت 5G کافی است.

بررسی دوربین, کیفیت عکس و ویدئوی گوشی پوکو M4 پرو 5G

گوشی پوکو M4 پرو 5G یک دوربین کمتر از Poco M3 Pro 5G دارد، اما یک دوربین بیشتر دارد. چطور ممکن است؟ خوب، پوکو جدید دارای یک دوربین عریض اولیه و یک دوربین فوق عریض ثانویه است که با دوربین های عمقی و ماکرو منسوخ شده خداحافظی می کند. داشتن یک دوربین فوق عریض باعث می شود که M4 شاتر همه کاره تر از M3 داشته باشد.

Poco M4 Pro 5G review

دوربین اصلی پوکو M4 پرو 5G از سنسور 50 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL S5KJN1 1/2.76 اینچی با فیلتر Tetracell و پیکسل‌های 0.64 میکرومتری (همانند Redmi 10 و Realme 8i) استفاده می‌کند. این سنسور با لنز f/1.8 همراه شده و از PDAF پشتیبانی می کند. حالت شب در این دوربین موجود است.

دوربین فوق عریض از یک سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 در پشت لنز f/2.2 استفاده می کند. فوکوس در بی نهایت ثابت است. حالت شب در دوربین فوق عریض پشتیبانی نمی شود.

دوربین سلفی به سنسور 16 مگاپیکسلی 1/3.06 اینچی OmniVision OV16A1 با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فیلتر Quad-Bayer متکی است. سنسور پشت یک لنز با دیافراگم f/2.5 است که فوکوس ثابتی دارد.

برنامه پیش‌فرض دوربین یک کار معمولی MIUI است – جابه‌جایی بین حالت‌ها با کشیدن انگشت به چپ و راست انجام می‌شود و همه حالت‌های موجود به جز ماکرو در این rolodex هستند. سه میانبر بزرگنمایی وجود دارد – 0.6x، 1x و 2x. 2x زوم دیجیتال است زیرا دوربین تله فوتو در M4 Pro وجود ندارد.

Poco M4 Pro 5G review

در طرف مقابل منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک عصای جادویی با جلوه ها و فیلترهای زیبایی دارید. گزینه های بیشتری را در پشت منوی همبرگر، به علاوه میانبر تنظیمات پیدا خواهید کرد. چیزی که پیدا نمی کنید گزینه ای برای تنظیم وضوح خروجی است.

یک حالت Pro برای دوربین اصلی وجود دارد. تصاویر 50 مگاپیکسلی دستی نیز یک گزینه هستند. می توانید تا 30 ثانیه از سرعت شاتر (15 ثانیه برای فوق عریض) و ISO تا 6400 استفاده کنید.

Camera app - Poco M4 Pro 5G review Camera app - Poco M4 Pro 5G review Camera app - Poco M4 Pro 5G review Camera app - Poco M4 Pro 5G review Camera app - Poco M4 Pro 5G review

کیفیت عکس

دوربین اصلی به طور پیش فرض 12.5 مگاپیکسل را ذخیره می کند و برای این کلاس اقتصادی بسیار خوب هستند. رنگ‌ها عمدتاً واقعی هستند (اینجا اواخر پاییز است، بنابراین آنقدرها رنگارنگ نیست)، کنتراست و محدوده دینامیکی قابل ستایش هستند، و سطح نویز فوق‌العاده پایین است. HDR خودکار خاموش بود، اگرچه حتی وقتی روشن بود، باز هم نمی‌خواست روشن شود.

عکس‌ها از نظر جزئیات متوسط ​​هستند و چندان تیز نیستند، برخی از شاخ و برگ‌ها و صورت افراد ممکن است شبیه رنگ روغن به نظر برسد یا فقط آغشته شده باشد. با این حال، برای این کلاس اقتصادی، باید بگوییم که از عکس‌های پوکو M4 پرو 5G راضی هستیم.

Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 57, 1/845s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1041s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1931s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 59, 1/2558s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/2058s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 57, 1/1183s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 57, 1/2252s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1931s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 60, 1/845s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/1689s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/1821s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/1931s - Poco M4 Pro 5G review

ماشه معمولی هوش مصنوعی در پوکو M4 پرو 5G موجود است. طبق معمول، عکس‌ های شما را با اشباع کردن رنگ‌ ها و افزایش کنتراست بسته به صحنه‌ها – آسمان، فضای سبز، ساختمان‌ها – «بهبود» می بخشد.

Main camera AI, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1689s - Poco M4 Pro 5G review Main camera AI, 12.5MP - f/1.8, ISO 59, 1/2252s - Poco M4 Pro 5G review Main camera AI, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/734s - Poco M4 Pro 5G review Main camera AI, 12.5MP - f/1.8, ISO 57, 1/1577s - Poco M4 Pro 5G review

به نظر می‌رسد که عکس‌های با زوم 2 برابری نسبت به برش ساده و سطح بالا کمی ماهرتر انجام می‌شوند. آنها شارپ تر از حد انتظار هستند و کمتر از عکس های 1x پیش فرض پردازش شده اند، و اگر به عکس زوم شده نیاز دارید، اکیداً توصیه می کنیم از زوم 2 برابر استفاده کنید.

زوم هنوز مصنوعی است، اما مقداری ارتقاء مقیاس هوشمند درگیر است، و نتایج کمی بهتر از برش ساده و سطح بالا ارائه می‌کند. اگر اندازه این عکس ها را به مثلاً 4 مگاپیکسل کاهش دهید، بسیار زیبا هستند!

Main camera 2x zoom, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1577s - Poco M4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1821s - Poco M4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12.5MP - f/1.8, ISO 58, 1/1931s - Poco M4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12.5MP - f/1.8, ISO 56, 1/1821s - Poco M4 Pro 5G review

عکس های 50 مگاپیکسلی فقط از تصاویر 12.5 مگاپیکسلی پیش فرض ارتقا یافته اند و استفاده از حالت 50 مگاپیکسلی فایده ای ندارد. حتی برای نتایج زوم 2 برابری بهتر، زوم دیجیتال 2 برابری از منظره یاب به اندازه کافی خوب کار می کند.

Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 58, 1/2058s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 58, 1/2252s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 58, 1/1931s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 56, 1/1577s - Poco M4 Pro 5G review

عکس های فوق عریض 8 مگاپیکسلی به‌طور شگفت‌انگیزی دلپذیر هستند، به‌ویژه با توجه به یک گوشی ارزان قیمت مانند پوکو M4 پرو 5G. آنها به خوبی در کل قاب و با گوشه های صاف و ماهرانه جزئیات دارند. نویز کم است، کنتراست و محدوده دینامیکی برای چنین دوربینی خوب است. به طور کلی، اینها برخی از بهترین عکس‌ های فوق عریض هستند که از یک گوشی هوشمند ارزان قیمت، حتی یک گوشی هوشمند میان رده دیده‌ایم!

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1166s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1350s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 53, 1/2262s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/1923s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/2008s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/2315s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 54, 1/3049s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/2315s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1626s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1497s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/2123s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1832s - Poco M4 Pro 5G review

گوشی پوکو M4 پرو 5G فاقد حسگر عمق است و برای نقشه عمق مورد نیاز برای حالت پرتره باید به جادوی هوش مصنوعی تکیه کند. و واقعاً کار شگفت‌ انگیزی انجام می‌دهد، زیرا سوژه‌ها به خوبی از پس‌زمینه بدون تغییر ناگهانی یا قطعات بریده‌شده جدا می‌شوند.

عکس ها رنگارنگ هستند و با کنتراست خوب، در جایی که مهم است واضح هستند و ما کیفیت تاری را دوست داریم. مطمئناً، کمی جزئیات بیشتر قابل قدردانی بود، اما آنها بسیار خوب هستند، حتی همانطور که هستند. کار خوب، پوکو!

Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 55, 1/166s - Poco M4 Pro 5G review Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 109, 1/100s - Poco M4 Pro 5G review Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 118, 1/50s - Poco M4 Pro 5G review Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 276, 1/33s - Poco M4 Pro 5G review Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 352, 1/33s - Poco M4 Pro 5G review Portraits, 12.5MP - f/1.8, ISO 55, 1/182s - Poco M4 Pro 5G review

عکس های کم نور برای کلاس خوب بود. آنها جزئیات کافی را ارائه می دهند، تا حدی به دلیل کاهش صدای نه چندان تهاجمی. رنگ ها خوب هستند، کنتراست مناسب است، در حالی که محدوده دینامیکی آنقدرها خوب نیست – معمولاً برای عکس های کم نور.

ما می دانیم که جای پیشرفت وجود دارد، اما فراموش نکنیم که این یک گوشی مقرون به صرفه با دوربین مقرون به صرفه است، و در عین حال کار خوبی را انجام می دهد.

Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 4481, 1/13s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 3346, 1/17s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 3518, 1/13s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 3537, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 3590, 1/17s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 4171, 1/13s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 4578, 1/13s - Poco M4 Pro 5G review Main camera, 12.5MP - f/1.8, ISO 1799, 1/20s - Poco M4 Pro 5G review

گوشی پوکو M4 پرو 5G یکی از گوشی های پشتی است که نمی توانیم استفاده از حالت شب را توصیه کنیم. عکس‌های حالت شب اغلب بسیار نویزتر از عکس‌های پیش‌فرض هستند، نرم‌تر و به‌طور قابل توجهی بدتر به نظر می‌رسند. تنها فایده‌ای که می‌توانیم پیدا کنیم، چند بریده بریده بازیابی شده است، که هرگز آن‌ها را با افت کیفیتی که دیدیم عوض نمی‌کنیم.

Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3371, 1/11s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 2742, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3228, 1/11s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3540, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3042, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3296, 1/10s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 3253, 1/9s - Poco M4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12.5MP - f/1.8, ISO 1171, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review

شما می توانید آنچه را در عکس های فوق عریض در شب مشاهده می کنید، اما با بررسی دقیق تر، می بینید که آنها نرم هستند و نویز آنها را فراگرفته است. آن‌ها رنگ‌های خوب و کنتراست خوب را حفظ می‌کنند، برای هر آنچه که ارزش دارد.

حالت شب برای دوربین فوق عریض وجود ندارد.

Ultrawide camera - f/2.2, ISO 2472, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 2471, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 1834, 1/14s - Poco M4 Pro 5G review

و در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای معمول ما که با پوکو M4 پرو 5G گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

extensive database.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

گوشی پوکو M4 پرو 5G دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی Quad-Bayer است که به جای عکس های 4 مگاپیکسلی مورد انتظار، عکس های 16 مگاپیکسلی را ذخیره می کند.

به هر حال، صرفه جویی در وضوح کامل همیشه منجر به سلفی های ملایم می شود، اما به غیر از آن، ما عکس های دوربین جلو را دوست داشتیم. آنها رنگ ها و کنتراست دوست داشتنی را نشان می دهند، محدوده دینامیکی نیز خوب است. وضوح خوب است، سطوح نویز قابل تحمل است. به طور کلی، آنچه را که دیدیم، به خصوص در صفحه نمایش گوشی، دوست داشتیم.

Selfie camera, 16MP - f/2.5, ISO 55, 1/218s - Poco M4 Pro 5G review Selfie camera, 16MP - f/2.5, ISO 78, 1/100s - Poco M4 Pro 5G review Selfie camera, 16MP - f/2.5, ISO 95, 1/33s - Poco M4 Pro 5G review Selfie camera, 16MP - f/2.5, ISO 56, 1/601s - Poco M4 Pro 5G review

شما می توانید پرتره های سلفی نیز بگیرید، اما آنقدرها هم چشمگیر نیستند. در حالی که کیفیت هر پیکسل بیشتر با سلفی های معمولی مطابقت دارد، تفکیک سوژه بسیار زیاد است و با پس زمینه های پیچیده تر می تواند بد باشد.

ما حدس می‌زنیم که نتایج در مکان‌های مختلف و با مدل‌های موی مختلف به شدت متفاوت خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این حالت را امتحان کنید، اما انتظار زیادی نداشته باشید.

Selfie portraits, 16MP - f/2.5, ISO 56, 1/218s - Poco M4 Pro 5G review Selfie portraits, 16MP - f/2.5, ISO 85, 1/100s - Poco M4 Pro 5G review Selfie portraits, 16MP - f/2.5, ISO 105, 1/33s - Poco M4 Pro 5G review Selfie portraits, 16MP - f/2.5, ISO 58, 1/661s - Poco M4 Pro 5G review

ضبط ویدئو

گوشی پوکو M4 پرو 5G از فیلم‌برداری با سرعت 1080@30fps با تمام دوربین‌های خود پشتیبانی می‌کند و تثبیت‌ کننده الکترونیکی اختیاری برای همه دوربین‌های عکاسی در این حالت نیز در دسترس است. هیچ گزینه 4K وجود ندارد. عکسبرداری 60 فریم در ثانیه فقط در دوربین اصلی پشتیبانی می شود (البته بدون EIS).

نرخ بیت ویدئو حدود 20 مگابیت در ثانیه است، در حالی که صدا به صورت استریو با نرخ بیت 256 کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود.

کلیپ های 1080p از دوربین اصلی دارای جزئیات کافی هستند، با محدوده دینامیکی خوب، سطح نویز کم، کنتراست و محدوده دینامیکی عالی. اگرچه واضح ترین فیلمی که دیده ایم نیست، اما برای کلاس اقتصادی کافی است.

فیلمبرداری دوربین اولتراواید چندان خوب نیست. در حالی که مقدار زیادی در قاب قرار می گیرد و رنگ های خوبی ارائه می دهد، تصویر نرم است و محدوده دینامیکی نسبتا کم است. مطمئناً قابل استفاده است، اما اگر مجبور نباشید همه چیز اطراف خود را در ویدیوی خود ثبت کنید، پیشنهاد می کنیم به جای آن از دوربین اصلی استفاده کنید.

در نهایت, در اینجا پوکو M4 پرو 5G در پایگاه داده مقایسه ویدیویی ما آمده است.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی پوکو M4 پرو 5G

گوشی پوکو M4 پرو 5G یک گوشی هوشمند خوب است. دارای صفحه نمایش بزرگ و روان، بلندگوهای استریو، عملکرد خوب، دوربین های توانمند، اتصال همه جانبه با 5G و عمر باتری طولانی مدت با شارژ سریع است. این یک دستگاه همه کاره است که دقیقاً همان چیزی که وعده داده شده را ارائه می دهد، نه بیشتر، نه چیزی کمتر.

Poco M4 Pro 5G review

مسئله این است که تلفن های ارزان قیمت 5G در حال حاضر رایج هستند و رقابت در اینجا پررونق است. اپراتورها در سال گذشته برنامه‌های سودآوری برای 5G ارائه کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند با قابلیت 5G را با وجود هشدارهایی مانند عملکرد پایین‌تر جذاب‌تر کرده‌اند (ما به آن خواهیم رسید).

بنابراین، پوکو M4 پرو 5G با قیمت 230 یورو برای نسخه 4/64 و 250 یورو برای مدل 6/128 عرضه می شود. دسته های اول 30 یورو ارزان تر با 200 یورو و 220 یورو خواهند بود. اینها همچنین قیمت هایی هستند که در همه رویدادهای خرید آینده برای جمعه سیاه، کریسمس و غیره خواهید دید.

این همان قیمت Realme 7 5G است که دارای صفحه نمایش 120 هرتزی نرم تر، گرافیک سریع تر و حافظه پایه 128 گیگابایتی است. بلندگوهای استریو را ارائه نمی دهد، اما می توانیم بگوییم که دستاوردهای آن مطمئناً چیزی است که باید در مورد آن فکر کرد.

همچنین Realme 8 5G در حال حاضر با قیمت 160 یورو وجود دارد. این در اصل Poco M3 Pro 5G است، اما تحت نام تجاری Realme – دوربین فوق عریض ارائه نمی دهد، هیچ بلندگوی استریو وجود ندارد و شارژ سریع آن به این سرعت نیست. اما اگر بودجه شما محدود است، این گوشی است که حداقل باید در نظر بگیرید.

گوشی Poco M3 Pro، در حال حاضر با قیمت 185 یورو، کمی گران تر از Realme 8 5G است. اما اگر MIUI و Poco را ارزان می‌خواهید، این راه حل خوبی است.

سپس سامسونگ گلکسی A22 5G وجود دارد – این گوشی با پوکو M4 پرو 5G با صفحه نمایش، چیپست، باتری و مهارت های دوربین مشابه همخوانی خوبی دارد. گلکسی در برابر پاشش آب مقاوم است، هیچ بلندگوی استریو وجود ندارد و شارژ آن کند است. با این حال، قیمت آن به اندازه پوکو (پس از تبلیغ اولیه پرنده) – 230 یورو است.

Realme 7 5G Realme 8 5G Xiaomi Poco M3 Pro 5G ZTE Axon 30 Ultra 5G

بدیهی است که پوکو M4 پرو 5G زمانی که صحبت از گوشی های ارزان قیمت 5G به میان می آید، بهترین محصول است.

اما اگر در حال حاضر 5G برای شما ضروری نیست، تلفن های 4G هنوز در مورد اینترنت موبایل بسیار سریع هستند، پس پیشنهادات کاملاً متفاوتی برای شما وجود دارد.

مانند Poco X3 Pro با صفحه نمایش LCD 120 هرتزی و چیپست پرچمدار اسنپدراگون 860. قیمت آن حدود 230 یورو است و فضای ذخیره سازی بیشتر، بلندگوهای بهتر و دوربین ماکرو اضافی در بالای صفحه نمایش بهتر و عملکرد بسیار بهتر را ارائه می دهد.

یا Redmi Note 10 Pro 240 یورویی با صفحه نمایش AMOLED برجسته 120 هرتزی و دوربین 108 مگاپیکسلی با کیفیت در پشت.

یا Realme 8 Pro با 6.4 اینچی AMOLED، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عالی با زوم 3 برابری بدون ضرر، شارژ حتی سریعتر 50 وات و فضای ذخیره‌سازی بیشتر. اگرچه نمی‌تواند بلندگوهای استریو و مقاومت در برابر پاشش آب را ارائه دهد.

همچنین گلکسی A22 190 یورویی با صفحه نمایش Super AMOLED 90 هرتزی و دوربین چهارگانه همه کاره در پشت وجود دارد. اگرچه ضد آب نیست، شارژ کندتر است و هیچ بلندگوی استریویی وجود ندارد.

Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi Redmi Note 10 Pro Realme 8 Pro Samsung Galaxy A22

خلاصه مطلب

گوشی پوکو M4 پرو 5G یک پیشنهاد همه جانبه خوب است و کاری را که قرار بود انجام می دهد – به لطف صفحه نمایش LCD 90 هرتزی خود، تجربه سیستم عامل نرمی را ارائه می دهد، در صورت نیاز می تواند بازی ها را مدیریت کند، عکس های عالی می گیرد، می تواند استریو پخش کند. صدا، و عمر باتری آن عالی است، و ما از شارژ سریع آن قدردانی می کنیم.

Poco M4 Pro 5G review

گوشی‌های زیادی در قیمت یکسان وجود دارند، اما می‌توان گفت که پوکو M4 پرو 5G به طور مداوم در همه چیز خوب است و این بهترین دلیلی است که اگر بودجه شما حدود 200 یورو یا بیشتر است، یکی را انتخاب کنید.

قوی ترین تهدیدها نیز ساخت شیائومی هستند – تلفن هایی مانند Poco X3 Pro ارزان قیمت و Poco F3. این دو عملکردی با ارزش ارائه می دهند و قیمت آنها این روزها به طرز باورنکردنی پایین است. F3 حتی می تواند اتصال 5G را ارائه دهد.

پس از آن، پوکو M4 پرو 5G جدیدترین گوشی هوشمند سازنده است و با قیمت مناسب به فروش می رسد. مگر اینکه بخواهید یک گوشی در تمام طول روز بازی کند، ما آن را به خاطر مجموعه ویژگی‌هایی که با دقت انتخاب کرده‌اند توصیه می‌کنیم.

چرا باید گوشی پوکو M4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • طراحی جذاب مقاوم در برابر پاشش، گزینه های رنگ سرد.
  • صفحه نمایش LCD بزرگ 90 هرتزی با نسبت کنتراست عالی.
  • عمر باتری فوق العاده، شارژ سریع.
  • بلندگوهای استریو، به اندازه کافی بلند.
  • عملکرد قابل اعتماد، بدون گاز.
  • کیفیت عکس و فیلم خوب، پرتره ها بدون سنسور عمق خوب هستند.
  • جک 3.5 میلی‌متری، اسلات microSD، 5G دوگانه، NFC، IR blaster، رادیو FM.
  • ارزان.

چرا نباید گوشی پوکو M4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • 90 هرتز صفحه نمایش ممکن است به GPU فشار وارد کند.
  • کیفیت صدای اسپیکر نه چندان خوب.
  • بدون دوربین ماکرو، بدون فیلمبرداری 4K.
  • از زمان Poco M3 Pro 5G هیچ به‌روزرسانی عملکرد واضحی وجود ندارد.

منبع: M.GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید