بررسی گوشی موتورولا اج 30 پرو , قیمت و مشخصات فنی

موتورولا اج 30 پرو

بررسی گوشی موتورولا اج 30 پرو ,بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی موتورولا اج 30 پرو , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

گوشی های رده بالای موتورولا که همیشه از جهاتی خاص هستند و کاملاً متعلق به خودشان است، هرگز تکراری نمی شوند. موتورولا اج 30 پرو جدیدترین پرچمدار آنهاست و با صفحه نمایش فوق العاده روان، سه دوربین با وضوح بالا، عملکرد کامپیوترهای رومیزی و این بار چیپست رده بالا عرضه می شود.

یک گوشی، سه آلتر ایگو. موتورولا اج 30 پروی که ما در اینجا داریم در ایالات متحده با نام Edge+ با مدل 2022 به فروش می رسد تا آن را از گوشی 2020 با همین نام متمایز کند و با شارژر متفاوت و باندهای شبکه پشتیبانی می شود. این دو نسخه فرعی از X30 چینی هستند که اواخر سال گذشته معرفی شد، که تنها در این تفاوت که می توان آن را با دوربین سلفی زیر نمایشگر داشت، البته یک نسخه معمولی نیز وجود دارد.

Motorola Edge 30 Pro Motorola Edge X30
Motorola Edge 30 Pro • Motorola Edge X30

بیایید آنباکسینگ موتورولا اج 30 پرو را شروع کنیم. موتورولا مدتی است که با ارائه نمایشگرهای 144 هرتزی در مدل‌های پریمیوم، رقیب را پیشتاز کرده است، و موتورولا اج 30 پرو به همین مسیر ادامه می‌دهد – 120 هرتز همان 2020 است. این یک پنل فوق‌العاده با رزولوشن بالا نیست، اما در 1080p به اندازه کافی خوب است و این هم یک OLED است.

با این حال، مقدار زیادی بیت با وضوح بالا در این Edge وجود دارد. به عنوان مثال، دوربین جلوی 60 مگاپیکسلی را در نظر بگیرید – خارج از چند Zenfons ناهموار که بالاترین تعداد پیکسل در یک دوربین سلفی است که دیده‌ایم.

چنین رکوردی در پشت وجود ندارد، اما شما دو مورد از آنها را دریافت می کنید – هر دو دوربین اصلی و فوق عریض دارای سنسورهای 50 مگاپیکسلی هستند که برای هر یک از کاربردهایشان نیز بسیار بزرگ هستند. دوربین فوق عریض همچنین دارای قابلیت فوکوس خودکار است که می تواند به عنوان یک دوربین ماکرو دو برابر شود. یکی از فقدان های قابل توجه دوربین تله فوتو است – لنز سومی که می بینید یک حسگر عمق است، و ما باید به نحوه برخورد دوربین اصلی با زوم دقت کنیم. برخلاف موتورولا اج 30 پرو سال گذشته که از اسنپدراگون یک درجه کمتر استفاده می کرد، 30 Pro به اسنپدراگون برتر کوالکام برای سال 2022، یعنی نسل 8 8 مجهز شده است. تعداد زیادی گزینه حافظه نیز وجود دارد، از 8 گیگابایت تا 128 گیگابایت. تا 12 گیگابایت/512 گیگابایت.

شما ممکن است به همه اینها نیاز نداشته باشید، اما نمی تواند آسیبی به همراه داشته باشد، و ما می توانیم آن را به ویژه در موارد استفاده «redy for» مفید ببینیم – برداشت موتورولا در تبدیل یک گوشی به قلب یک کامپیوتر رومیزی. و این همه عملکرد غیر متعارف ارائه شده نیست – این گوشی همچنین از ورودی قلم پشتیبانی می کند، اگرچه باید آن را جداگانه خریداری کنید یا به دنبال بسته مناسب باشید.

با این حال، همیشه همراه یک شارژر است، و همانطور که همه ما می دانیم که تا کنون تضمینی وجود ندارد. این یک باتری بسیار پرقدرت نیز با 68 وات است و اگر حالت نمایشگر همیشه 144 هرتزی را انتخاب کنید، احتمالاً باید اغلب از آن استفاده کنید، اگرچه ظرفیت باتری 4800 میلی آمپر ساعتی ناکافی به نظر نمی رسد.

Motorola Edge 30 Pro review

در اینجا خلاصه ای سریع از مشخصات این نسخه بین المللی موتورولا اج 30 پرو است که در صفحات بعدی به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات گوشی موتورولا اج 30 پرو در یک نگاه

بدنه:  163.1×76.0x8.8mm, 196g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 3)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی؛ طراحی ضد آب

صفحه نمایش: 6.70 اینچ OLED، 1B رنگ، 144Hz، HDR10+، وضوح 1080x2400px، نسبت تصویر 20:9، 393ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.

چیپست: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.50 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Adreno 730.

حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، 1/1.55 ​​اینچ، 1.0 میکرومتر، PDAF چند جهته، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 50 مگاپیکسل، f/2.2، 114˚، 1/2.76 اینچ 0.64 میکرومتر، AF؛ عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 60 مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، 1/2.8 اینچ 0.61 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@30fps، 4K@30fps، 1080p@30/60/120/240/960fps، 10 بیت HDR10+، gyro-EIS. دوربین جلو: 4K@30fps، 1080p@30/120fps.

باتری: 4800mAh; شارژ سریع 68 وات، 100٪ در 35 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 5 وات.

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ آماده برای پشتیبانی

لازم به ذکر است که قیمت گوشی موتورولا اج 30 پرو در حدود 24 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

بررسی آنباکسینگ گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو در یک جعبه مقوایی دو تکه با حداقل مارک براق که نمی توان از آن چشم پوشی کرد ارائه می شود – این لوگوی خفاش باید نشان داده شود. پشتیبانی «ready for» و قابلیت 5G نیز مقداری فضای تبلیغاتی دارد.

Motorola Edge 30 Pro review

در داخل جعبه، ما یکی از فشرده‌ترین شارژرهای 68 واتی USB Power Delivery که دیده‌ایم و یک کابل USB-C به همراه آن را دریافت می‌کنیم. یک کیف سیلیکونی نرم نیز موجود است. با این حال، برای شما در ایالات متحده، بسته Moto Edge+ (2022) یک شارژر 30 واتی دارد.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو دارای طراحی شیک و مینیمالیستی است که هیچ اکسنت سخت‌ افزاری بی‌ اهمیت و لمس سبکی ندارد.

دوربین سه گانه در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد و چند مشخصات کلیدی زیر فلاش و سوراخ میکروفون چاپ شده است. این جزیره در واقع یک نمایه محدب دارد – تا ارتفاع لنزهای دوربین بلند شده است و به طرفین شیب دارد، تقریباً همسطح با پنل پشتی.

Motorola Edge 30 Pro review

ما گوشی موتورولا اج 30 پرو را در رنگ Stardust White داریم و یکی از آن رنگ‌های مرواریدی است که اگر زیر نور مستقیم خورشید باشد، می‌تواند هر چیزی از سفید تا فیروزه‌ای کم‌رنگ، تا سرخابی کم‌رنگ تا طلایی به نظر برسد.

Motorola Edge 30 Pro review

جایگزین Cosmos Blue نام دارد و اثر تغییر رنگ مشابهی دارد. اگرچه در بخش متفاوتی از طیف قرار دارد و از انواع رنگ های آبی، سبز آبی و بنفش تیره استفاده می کند. هر کدام از گزینه‌های رنگی برای چشمان ما بسیار جذاب به نظر می‌رسند – ما مورد علاقه واضحی نداریم.

Motorola Edge 30 Pro in Cosmos Blue - Motorola Edge 30 Pro review Motorola Edge 30 Pro in Cosmos Blue - Motorola Edge 30 Pro review Motorola Edge 30 Pro in Cosmos Blue - Motorola Edge 30 Pro review

می توان موردی را ایجاد کرد که پشت سفید کمتر مستعد نشان دادن اثر انگشت است – به نظر می رسید که رنگ آبی تمایل بیشتری به نشان دادن آنها دارد. سپس دوباره، هر دو دارای سطح مات هستند، بنابراین وضعیت لک در هیچ کجا به اندازه پشتی براق وخیم نیست. طرف دیگر این است که چسبندگی بسیار پایین است .

Motorola Edge 30 Pro review

لوگوی خفاش و نشان موتورولا در پشت آن چیزی است که برای برندسازی دریافت می‌کنید و بس. هیچ علامت نظارتی آزاردهنده ای وجود ندارد – به روش معمولی موتورولا، اینها در هر فضایی که در پایین وجود دارد پراکنده می شوند، بنابراین هر دو در معرض دید هستند.

Motorola Edge 30 Pro review

وقتی صحبت از مواد به میان می‌آید، موتورولا اج 30 پرو کمی عجیب و غریب است. اغلب گوشی‌ هایی با انواع مختلف شیشه در جلو و پشت وجود داشته‌اند، اما معمولاً این مواد جدیدتر هستند که از نمایشگر محافظت می‌کنند، در حالی که پشت یک یا دو نسخه قدیمی‌تر است. در اینجا اینطور نیست – صفحه نمایش با گوریلا گلس 3 پوشانده شده است، در حالی که پشت آن GG5 است.

پس از آن، تا جایی که می‌دانیم، مقاومت در برابر خش گوریلا گلس در نسل 3 به اوج خود رسید، با تلاش‌های بیشتر بر روی بهبود مقاومت در برابر شکست، که به قیمت ضد خش تمام می‌شود. بنابراین، اگر دوست دارید هرگز گوشی خود را رها نکنید، این Moto ممکن است بهترین گزینه فعلی برای شیشه محافظ صفحه نمایش باشد.

Motorola Edge 30 Pro review

سپس قاب پلاستیکی وجود دارد. طرح‌های ساندویچ شیشه‌ای با قاب‌های پلاستیکی تولید شده‌اند – وان پلاس این کار را انجام می‌دهد (۹، Nord، Nord2)، شیائومی آن را انجام می‌دهد (یک دسته کامل از Redmis) و Sonys و Realmes نیز به این روش ساخته شده‌اند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها پرچم‌دار نبودند و این پرچمدار موتورولا است، همانطور که ما آن را درک می‌کنیم، بنابراین به نظر می‌رسد که خرید مقداری آلومینیوم ضروری باشد.

Motorola Edge 30 Pro review

مقداری مقاومت مناسب در برابر گرد و غبار و آب نیز قابل قدردانی بود، اما در موتورولا اج 30 پرو وجود ندارد. واشر روی سینی کارت نشان می‌دهد که سطحی از محافظت در برابر عناصر وجود دارد، و واقعاً وجود دارد – موتورولا می‌گوید موتورولا اج 30 پرو باید از پاشش خفیف آب جان سالم به در ببرد و این گوشی دارای استاندارد IP52 است. این به طور خاص برای غوطه ور شدن در آب طراحی نشده است و ضد آب نیست. با این حال، اکثر رقبا هستند.

Motorola Edge 30 Pro review

از آنجایی که به هر حال ما اینجا هستیم، بیایید به موارد دیگری که می توانید در این مجاورت پیدا کنید اشاره کنیم. این پورت USB-C، بلندگوی اصلی و میکروفون خواهد بود. این مکان مناسب برای نام مدل، سطل زباله و علامت CE است تا ظاهر پشت گوشی را خراب نکند. نحوه قرار دادن C در اطراف سوراخ میکروفون به خصوص جالب است.

Motorola Edge 30 Pro review

در طرف مقابل گوشی چیزی جز سوراخ میکروفون وجود ندارد، و سمت چپ حتی بیشتر از ویژگی‌ها خالی است – به معنای واقعی کلمه هیچ چیز در آنجا وجود ندارد.

در سمت راست دکمه پاور/حسگر اثرانگشت و دکمه تنظیم صدا را خواهید دید. در همان ابتدا، ما می گوییم که اینها خیلی بالا قرار گرفته اند. دکمه تنظیم صدا در نزدیکی بالای گوشی قرار دارد و در هر سناریوی «گیرش طبیعی» دور از دسترس است.

Motorola Edge 30 Pro review

اما حتی اگر فرض کنیم به ندرت با صدا بازی می‌کنید و می‌ توانید دست دیگری را برای این کار اختصاص دهید یا به‌ طور لحظه‌ای چسبندگی را تنظیم کنید، کارکردن با حسگر اثر انگشت یک رویداد بسیار متداول‌تر است. که حتی برای دسترسی به انگشت شست راست (حداقل با اعداد متوسط) نیاز به کشش دارد و رسیدن به آن با انگشت اشاره چپ حتی کمتر برازنده است.

خود سنسور خازنی، پس از رسیدن به آن، همانطور که انتظار می رود کار می کند و به سرعت و با اطمینان باز می شود. یک نوع پوشش نقره ای این است که چون سنسور در یک نقطه غیر طبیعی قرار دارد، کمتر احتمال دارد که به طور تصادفی با آن درگیر شوید. اگر تصادفاً با مشکلات لمسی مواجه شدید، می‌توانید گزینه نیاز به فشار دادن برای فعال کردن قفل اثر انگشت را فعال کنید – همه گوشی ها به شما اجازه این کار را نمی‌دهند.

Motorola Edge 30 Pro review

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED Edge 30 Pro کاملاً مسطح است – روزهایی که Edge به معنای نمایشگرهای Moto خمیده بود، گذشته است. یک حاشیه سیاه نازک در اطراف پانل وجود دارد و در طرفین کمی نازکتر از بالا و پایین است. اگر شما از کسانی هستید که از این اختلاف جزئی ناراحت می شوید، شاید حداقل از ضخامت نوارهای مشکی بالا و پایین صفحه نمایش استقبال کنید.

Motorola Edge 30 Pro review

بریدگی دوربین سلفی نسبتاً کوچک است – کوچک‌ ترین چیزی نیست که دیده‌ایم، اما معمولاً دوربین‌های سلفی 1/2.8 اینچی 60 مگاپیکسلی دریافت نمی‌کنید.

به سختی قابل مشاهده است، شکاف نازکی که در حاشیه شیشه نمایشگر روی قاب قرار دارد، خروجی بلندگوی دوم است که همچنین یک گوشی است.

Motorola Edge 30 Pro review

ابعاد گوشی موتورولا اج 30 پرو  163.1x76x8.8 میلی متر و وزن آن 196 گرم است. ضخامت تا حدودی بالاتر از حد متوسط ​​است، اما لبه های خمیده پشت آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. نه رد پا و نه وزن برای یک گوشی رده بالا با اندازه کامل چیزی غیرعادی نیست، و بیشتر آنها در صفحه نمایش 6.7 اینچی مورب قرار دارند، بنابراین بعید است که ابعاد یک عامل تعیین کننده برای یا مخالف Moto باشد. 

باز هم، فقط به این دلیل که برای این کلاس از گوشی ها نرمال است، به طور خودکار موتورولا اج 30 پرو راه را برای همه مناسب نمی کند. اگر به دنبال pocketibility هستید، می‌توانید سایر گزینه‌های جمع‌وجورتر با امکانات کامل را با همان پول یا کمتر خریداری کنید.

Motorola Edge 30 Pro review

بررسی صفحه نمایش گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED مجهز شده است که چندین مزیت منحصر به فرد را نسبت به اکثر رقبا ارائه می دهد. برای شروع، رفرش ریت 144 هرتز وجود دارد، زمانی که گوشی‌ های هوشمند معمولی غیر گیمینگ تمایل دارند تا 120 هرتز بالاتر بروند. سپس پشتیبانی از قلم وجود دارد – خارج از Galaxy S22 Ultra که به سختی می توان آن را پیدا کرد، اگرچه مسلماً در اینجا یک لوازم جانبی اختیاری است و باید جداگانه حمل کنید.

Motorola Edge 30 Pro review

صفحه نمایش دارای وضوح تصویر 1080×2400 پیکسل در نسبت تصویر 20:9 برای تراکم پیکسلی 393ppi است – گزینه های واضح تری وجود دارد، اما ما فکر می کنیم که این به اندازه کافی خوب است.

این همان چیزی است که می توانید در مورد حداکثر روشنایی که ما از Moto بدست آوردیم بگویید – 685nits همان چیزی است که وقتی گوشی تحت نور مستقیم قرار داشت و روشنایی تطبیقی ​​فعال بود اندازه گرفتیم. با تنظیم دستی نوار لغزنده، 200 نیت کمتر دریافت کردیم.

اینها تقریباً همان نتایجی هستند که ما از موتورولا اج 20 پرو داریم و اگرچه قابل قبول هستند، اما در پشت منحنی قرار دارند – حتی اگر گلکسی اس 22 پلاس و 1200 نیت آن را کنار بگذارید، گوشی هایی مانند شیائومی 12 پرو و iQOO 9 Pro می تواند 1000nits انجام دهد.

موتورولا اج 30 پرو دارای دو حالت رنگ و اسلایدر دما برای برخی تنظیمات دستی اضافی است. حالت اشباع خارج از جعبه طیف رنگی وسیعی را پوشش می‌دهد و خروجی واضحی را ارائه می‌دهد که برای محتوای DCI-P3 دقت مناسبی دارد، اما نقطه سفیدی سردی دارد. ضربه زدن به اسلایدر دما فقط یک درجه (از سه) به سمت گرما باعث بهبود قابل توجهی می شود و میانگین قابل قبولی dE2000 برابر با 2.1 را ایجاد می کند. حالت طبیعی نیازی به اصلاح ندارد – ما میانگین dE2000 را 1.4 برای نمونه های رنگی sRGB اندازه گیری کردیم.

این گوشی از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و در واقع برنامه‌های سخت‌افزاری این قابلیت را گزارش می‌کنند. ما پخش‌های HDR را از YouTube دریافت کردیم، اما نه از Netflix یا Amazon Prime Video. این دارای گواهینامه Widevine L1 است، بنابراین وضوح FullHD را در نتفلیکس دریافت می کند، و فعال کردن HDR احتمالاً به پلتفرم استریم بستگی دارد که تصمیم بگیرد آن را در لیست سفید قرار دهد.

Motorola Edge 30 Pro review

یکی از ویژگی‌ های مشخص Edge 30 Pro پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتز است. خوب است که یک حالت اختصاصی 144 هرتز در تنظیمات صفحه نمایش وجود دارد که پنل را برای تقریباً همه برنامه ها و فعالیت ها روی 144 هرتز قفل می کند – یکی از صادقانه ترین رویکردها برای رفرش ریت که دیده ایم. یک حالت خودکار نیز وجود دارد که دارای یک درپوش 120 هرتز است و دارای برخی از سوئیچینگ‌های مبتنی بر عدم فعالیت است. سپس اگر نمی‌خواهید نرمی رفرش ریت بالا را داشته باشید حالت 60 هرتز وجود دارد.

بازی با رفرش ریت بالا نیز امکان‌پذیر است، و در حالت خودکار، گوشی به طور پیش‌فرض روی 120 هرتز برای عناوین می‌تواند بالاتر از 60 فریم بر ثانیه باشد، در حالی که در حالت 144 هرتز روی 144 هرتز باقی می‌ماند. از درون ابزار Gametime موتورولا، می‌توانید رفرش ریت نمایشگر را بر اساس هر بازی تنظیم کنید، صرفنظر از اینکه تنظیمات خارج از بازی چیست – ما این را به ویژه مفید می‌دانیم.

ما نتوانستیم قلمی را که موتورولا در بسته‌ای با قاب فولیو برای Edge 30 Pro ارائه می‌کند ببینیم و مشخصاتی که آنها برای آن ارائه می‌کنند نیز تقریباً وجود ندارند. از تصاویر، متوجه می‌شویم که قلم به صورت مغناطیسی به قاب پشتی گوشی متصل می‌شود، اما این چیزی است که در این مرحله می‌توانیم به آن برسیم.

Motorola Edge 30 Pro folio case and stylus - Motorola Edge 30 Pro review Motorola Edge 30 Pro folio case and stylus - Motorola Edge 30 Pro review Motorola Edge 30 Pro folio case and stylus - Motorola Edge 30 Pro review

عمر باتری گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو دارای یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی است که می توان آن را ظرفیت متوسط ​​برای این کلاس نامید. اسنپدراگون 8 نسل 1 به سختی مقرون به صرفه است و رفرش ریت 144 هرتز کمکی نمی کند، اما رزولوشن 1080p باید کارها را آسان تر کند.

اعدادی که ما برای عمر باتری از Moto به دست آوردیم، در کلاس پیشرو یا هیچ چیز دیگری نیستند، اما قابل احترام هستند، همه چیز در نظر گرفته می شود. شاید تاثیرگذارترین نتیجه 12 ساعته در مرور وب باشد که در 144 هرتز ثابت به دست آمده است – بسیاری از پرچمداران فعلی حتی در 120 هرتز برای رسیدن به آن تلاش می کنند. 16 ساعت ویدیوهای حلقه ای نیز رقم قابل قبولی است.

موتورولا اج 30 پرو با طول عمر تماس صوتی چندان خوب عمل نکرد و مصرف آماده به کار بالاتر از حد ایده آل بود که در نهایت نتیجه کلی را کاهش داد. در پایان، رتبه استقامت تا 80 ساعت رسید – همانطور که مدل‌های سطح بالا پیش می‌روند، این نتیجه نسبتاً خوبی است.

Motorola Edge 30 Pro review

موتورولا اج 30 پرو

شاید شایان ذکر است که اگر رفرش ریت گوشی را در حالت خودکار نگه دارید، چند دقیقه اضافی یا زمان اجرا به دست خواهید آورد. ما در آن حالت ساعت 13:16 ساعت را با سرعت 120 هرتز در بارگذاری صفحه (هر 10 ثانیه) و یک ثانیه بعد به 60 هرتز رساندیم.

بررسی سرعت شارژ گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو با آداپتور 68W TurboPower (نام تجاری شارژ سریع موتورولا) عرضه می شود. از سوی دیگر، Edge+ alter ego محدود به ایالات متحده، تنها دارای یک شارژر قدرت 30 واتی است. از آنجایی که ما نسخه جهانی و واحد 68 وات آن را داریم، این همان چیزی است که با آن آزمایش کردیم.

Motorola Edge 30 Pro review

موتورولا اج 30 پرو برای چیزی که به نظر می رسد یک پیاده سازی استاندارد مبتنی بر USB Power Delivery باشد، بسیار سریع شارژ می شود. شارژ 30 دقیقه ای از تخت ما را به 85% رساند و 53 دقیقه طول کشید تا عدد 100% در نوار وضعیت ظاهر شود. ما نتایج بسیار مشابهی را با آداپتور USB Power Delivery 65 واتی شخص ثالث نیز دریافت کردیم.

تعداد زیادی از گوشی های هوشمند BBK می توانند به طور قابل توجهی سریعتر شارژ شوند، همانطور که شیائومی 12 پرو با شارژر 120 واتی خود می تواند شارژ شود، اما همه اینها راه حل های اختصاصی با مشخصاتی در انتهای شارژر و/یا خود باتری ها هستند. توجه داشته باشید که Moto به راحتی از گوشی های Galaxy و Pixel پیشی می گیرد.

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و فهرست WPC می‌گوید که به پروفایل برق توسعه‌ یافته پایبند است و می‌تواند تا 15 وات انرژی مصرف کند. Moto همچنین می‌تواند دستگاه‌های دیگر را از پشت خود شارژ کند – تا 5 وات.

بررسی اسپیکرهای گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو به بلندگو های استریو از انواع استاندارد مجهز شده است – یکی در زیر گوشی و دیگری بالای صفحه نمایش است و به سمت جلو هدایت می شود، بنابراین می تواند به عنوان یک گوشی نیز عمل کند.

یک ابزار نرم افزار Dolby Atmos همیشه روشن وجود دارد که به طور پیش فرض در تنظیمات صوتی هوشمند قرار دارد، گزینه های دیگر موسیقی، فیلم، بازی و پادکست هستند.

 

Bottom speaker - Motorola Edge 30 Pro review Top speaker (between the display glass and the frame) - Motorola Edge 30 Pro review
Bottom speaker • Top speaker (between the display glass and the frame)

در آزمایش ما، موتورولا اج 30 پرو رتبه “بسیار خوب” را برای بلندی صدا به دست آورد – یک گام قابل توجه از میانگین موتورولا اج 20 پرو و به طور کلی بلندتر از رقبا. با این حال، صدای خروجی آن با هیچ کیفیت خاصی متمایز نیست – این کار را انجام می دهد، هیچ نقص ظاهری ندارد، اما هیچ نقطه قوتی خاصی ندارد که همه ما را هیجان زده کند.

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

بررسی نرم افزار و رابط کاربری گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا می کند. ظاهر و احساس نزدیک‌ ترین چیزی است که ما به اندروید 12 در گوشی های پیکسل گوگل دریافت کرده‌ایم و می‌توانیم تصور کنیم که به خودی خود عاملی محرک در انتخاب Moto برای مردم مناطقی است که پیکسل‌ها به طور رسمی وجود ندارند. فروخته شد. 

Motorola Edge 30 Pro review

 رابط تنظیمات سریع جدید و سایه اعلان ها، یکی از تغییرات ظاهری چشمگیرتر اندروید 12 بسیار قابل توجه است. این به این معنی است که دکمه‌های حباب‌دار بزرگ، که تنها 4 عدد از آن‌ها در اولین کشش، تا 8 دکمه در دوم، و سایه اعلان‌های تمام صفحه دریافت می‌کنید.

در مورد ویجت ها، با اندروید 12 تغییرات اساسی صورت گرفت. انتخابگر ویجت، پیش‌نمایش‌ های پاسخگو را برای ویجت‌ های با اندازه‌ های متفاوت ارائه می‌دهد. API جدید از رنگ‌ آمیزی پویا با گره زدن به موتور قالب‌بندی Material You پشتیبانی می‌کند و به ویجت‌ ها اجازه می‌دهد تا با والپیپر سازگار شوند.

Quick settings - Motorola Edge 30 Pro review Notification shade - Motorola Edge 30 Pro review Widgets - Motorola Edge 30 Pro review Widgets - Motorola Edge 30 Pro review Widgets - Motorola Edge 30 Pro review Widgets - Motorola Edge 30 Pro review

یکی دیگر از موارد اصلی اندروید 12، ویژگی Material You autotheming نیز در اینجا وجود دارد، اگرچه در پشت یک موتور موضوعی خاص Moto که کمی سفارشی شده است، پنهان شده است. همچنان می‌توانید رنگ‌های تأکیدی مبتنی بر کاغذ دیواری را دریافت کنید و این رنگ‌ها برای برنامه‌های Google و منوی تنظیمات نیز اعمال می‌شوند.

Theming - Motorola Edge 30 Pro review Theming - Motorola Edge 30 Pro review Theming - Motorola Edge 30 Pro review Theming - Motorola Edge 30 Pro review Theming - Motorola Edge 30 Pro review Theming - Motorola Edge 30 Pro review

حفظ حریم خصوصی در اندروید 12 اهمیت ویژه ای دارد و اج 30 پرو با جدیدترین فناوری های گوگل در این زمینه ارائه می شود. این شامل داشبورد جدید حریم خصوصی است که نمای واحدی را در مورد مجوزهایی که توسط چه برنامه‌ای استفاده می‌شود، ارائه می‌دهد. همچنین نشانگرهای دوربین و میکروفون در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش برای سرنخ فوری از تماشا/گوش دادن شما، و همچنین تغییر سریع برای محدود کردن دسترسی به آنها وجود دارد. گزینه تعیین اینکه آیا یک برنامه مختصات دقیق شما را دریافت می کند یا یک مکان تقریبی نیز در اینجا وجود دارد.

Privacy - Motorola Edge 30 Pro review Privacy - Motorola Edge 30 Pro review Privacy - Motorola Edge 30 Pro review Privacy - Motorola Edge 30 Pro review Privacy - Motorola Edge 30 Pro review Privacy - Motorola Edge 30 Pro review

سایر قطعات کمتر برجسته از نسخه جدید سیستم عامل به موتورولا اج 30 پرو نیز راه یافتند. مواردی مانند حالت نمایش کم نور اضافی و ذره بین پنجره، منوی پاور جدید، رفتار بهبود یافته PiP.

یک پیاده‌ سازی اسکرین‌ شات اسکرول وجود دارد، اما آن متعلق به گوگل نیست و در عوض یک نمونه سفارشی است. 

به نظر می رسد چند چیز دیگر در بیلد اندروید 12 اج 30 پرو ساخته نشده است. در بالای ذهن ما، این موارد شامل رفتار چرخش خودکار مبتنی بر تشخیص چهره، کپی کردن موارد از برنامه به برنامه دیگر از جابجایی وظیفه، و جستجوی دستگاه در سراسر سیستم از کشوی برنامه است. با این حال، ویژگی‌ها و عملکردهایی وجود دارد که موتورولا اج 30 پرو  ارائه می‌کند، که گوگل این کار را نمی‌کند – بسیاری از آنها به راحتی در مرکز برنامه Moto در کنار هم قرار می‌گیرند. اینها عمدتاً ویژگی های قدیمی Moto هستند که بارها و بارها دیده ایم.

دسته اول شخصی‌ سازی است – این جایی است که خودکارسازی بومی سیستم‌عامل خانه‌ای را پیدا کرد. همچنین مجموعه گسترده‌ای از تصاویر پس‌زمینه Moto علاوه بر تصاویر پس‌ زمینه خود گوگل، به‌علاوه گزینه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد عکس‌های خود از عکس‌ های موجود در گالری شما وجود دارد.

Moto App - Motorola Edge 30 Pro review Moto App - Motorola Edge 30 Pro review Moto App - Motorola Edge 30 Pro review Moto App - Motorola Edge 30 Pro review

سپس جسچرها به میان می آیند. تا به حال، همه شما باید حرکت برش کاراته را دیده باشید که چراغ قوه را روشن و خاموش می کند و حرکت چرخشی که برنامه دوربین را راه اندازی می کند. هر دو حتی زمانی که دستگاه قفل است کار می کنند.

جسچر حرکتی لیفت برای باز کردن قفل با باز کردن قفل با چهره به خوبی کار می کند زیرا به محض اینکه دستگاه را بردارید و به صفحه نگاه کنید قفل دستگاه را باز می کند.

یک عملکرد تند کشیدن به تقسیم نیز در دسترس است – این کار چند وظیفه ای را در صفحه نمایش تقسیم می کند. همچنین لمس پاور وجود دارد – وقتی دکمه روشن/خاموش را دوبار ضربه بزنید، یک منوی میانبر ظاهر می شود. می توانید آیکون های موجود در آن را طوری ترتیب دهید که شامل برنامه ها، ابزارها و حتی مخاطبین برای دسترسی سریع باشد.

Gestures - Motorola Edge 30 Pro review Gestures - Motorola Edge 30 Pro review Gestures - Motorola Edge 30 Pro review Gestures - Motorola Edge 30 Pro review Gestures - Motorola Edge 30 Pro review

ویژگی های مربوط به نمایشگر عبارتند از Peek Display و Attentive Display. اولی به عنوان دومین جایگزین بهترین ویژگی نمایشگر همیشه روشن عمل می کند، که در واقع وجود ندارد، اما با برخی عملکردهای اضافه شده برای جبران آن.

هنگامی که حرکت نزدیک به گوشی را تشخیص دهد یا هنگامی که آن را برمی دارید، صفحه نمایش روشن می شود. هنگامی که نوعی اعلان دریافت کردید، می توانید روی آن ضربه بزنید و خود پیام را ببینید و حتی از صفحه قفل با آن ارتباط برقرار کنید.

تا زمانی که چهره‌ ای به صفحه نگاه می‌کند، Attentive Display زمان‌بندی صفحه را غیرفعال می‌کند. هنگام خواندن مقالات طولانی بسیار مفید است، اگرچه احتمالاً به اندازه کافی پیمایش می کنید تا به هر حال صفحه قفل نشود.

Display - Motorola Edge 30 Pro review Display - Motorola Edge 30 Pro review Display - Motorola Edge 30 Pro review Display - Motorola Edge 30 Pro review Display - Motorola Edge 30 Pro review Display - Motorola Edge 30 Pro review

سپس بخش Play وجود دارد. در اینجا ابزار Gametime را خواهید یافت که عملکرد معمول ابزارهایی مانند مسدود کردن تماس و اعلان و ضبط صفحه را ارائه می دهد. علاوه بر این، میانبرهای اختیاری برای پخش رسانه زمانی که صفحه با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا قفل است و همچنین ابزار بهبود صدای Dolby Atmos وجود دارد.

Play - Motorola Edge 30 Pro review Play - Motorola Edge 30 Pro review Play - Motorola Edge 30 Pro review Play - Motorola Edge 30 Pro review Play - Motorola Edge 30 Pro review Play - Motorola Edge 30 Pro review

پلتفرم «ready for» موتورولا که در سال 2021 معرفی شد، امکان استفاده از کیس های متعددی را فراهم می کند که گوشی را در مرکز یک تجربه نمایشگر بزرگ قرار می دهد. با اتصال یک تلویزیون یا یک مانیتور، می توانید محیطی شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی در گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی با یک صفحه نمایش بزرگتر چت تصویری داشته باشید.

'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review
'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' - Motorola Edge 30 Pro review

اتصال را می توان با یک کابل – یا با کابل آماده برای (یا راه حل دیگر USB-C MHL Alt) یا با کابل USB-C-to-C با یک نمایشگر سازگار انجام داد. از طرف دیگر، می توانید به صورت بی سیم به یک صفحه نمایش با قابلیت Miracast متصل شوید.

اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

همچنین می‌توانید از «ready for» در کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز استفاده کنید – این برنامه در یک پنجره روی دسک‌تاپ شما اجرا می‌شود. این برای زمانی مفید است که می‌خواهید یک برنامه Android را از کامپیوتر خود اجرا کنید یا فقط در یک صفحه بین دستگاه‌ها چند کار انجام دهید.

'ready for' on a windows PC - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' on a windows PC - Motorola Edge 30 Pro review
'ready for' on a windows PC - Motorola Edge 30 Pro review 'ready for' on a windows PC - Motorola Edge 30 Pro review

یکی دیگر از موارد استفاده از “ready for” در کامپیوتر شخصی ویندوز برای تماس های ویدیویی است، که در آن می توانید از دوربین گوشی برای عکس گرفتن از خود و یک صفحه نمایش خارجی برای دیدن سایر شرکت کنندگان استفاده کنید.

آخرین کیس Ready For use برای بازی بر روی صفحه نمایش بزرگتر است – خواه تلویزیون باشد یا لپ تاپ/مانیتور. شما یک کنترلر خارجی وصل می‌کنید و بازی را روی گوشی اجرا می‌کنید که مزیت آشکار آن نمایشگر بزرگ‌تر برای گیم‌پلی است.

عملکرد و بنچمارک ها

اج 30 پرو از اسنپدراگون 8 نسل 1 برای افزایش تعداد خود استفاده می کند، بنابراین بر خلاف اج 20 پرو و ​​SD870، یک چیپست پرچمدار مناسب در داخل خود دارد. ما چندین گوشی با SoC سطح بالای کوالکام دیده‌ایم، بنابراین نکات زیادی برای مقایسه داریم.

Moto در کمتر از 5 پیکربندی حافظه مختلف وجود دارد که از نسخه پایه 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی گرفته تا نسخه مناسب 12 گیگابایتی/512 گیگابایتی قابل توجه است، اگرچه منطقه خاص شما احتمالاً تنها یک یا دو گزینه دارد. واحد بررسی ما مشخصات 12GB/256GB است.

Motorola Edge 30 Pro review

در اج سی پرو GeekBench،  نتایج عالی را برای عملکرد CPU منتشر کرد – همانطور که از آخرین نسل چیپست آن انتظار می رفت. به عنوان یکی از پایین ترین نقاط ورود به Snapdragon 8 Gen 1، به ویژه در برخی مناطق، خوب است بدانید که Moto واقعاً ارائه می دهد.

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتو در Antutu یک گام به عقب برمی‌دارد و در حالی که به راحتی از Galaxy S22+ در تریم اگزینوس و همه مدل‌ های دارای چیپست سال گذشته پیشی می‌گیرد، سایر گوشی‌های SD8G1 امتیازهای اضافی را مدیریت می‌کنند.

موتورولا اج 30 پرو

موتو در معیارهای گرافیکی روی صفحه نمایش خود را نشان می دهد، جایی که ترکیبی از یک صفحه نمایش FullHD و یک پردازنده گرافیکی فوق العاده قدرتمند نتایج فوق العاده ای را در فریم بر ثانیه ایجاد می کند.

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

در نسخه‌ های خارج از صفحه، Moto کمی عقب‌تر از بقیه دسته‌های SD8G1 است، اما دلیلی برای نگرانی نیست. همچنان همانطور که باید از سخت افزار 2021 جلوتر است و همچنین عملکرد بهتری نسبت به E2200 Galaxy S22+ دارد.

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

 

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو

وقتی صحبت از پایداری تحت بار پایدار می شود، دوگانگی عجیبی را در نتایج موتورولا اج 30 پرو مشاهده کردیم. در تست استرس 3DMark Wildlife، 62 درصد بازدهی داشت، که اساساً گوشی‌های پرچم‌دار رقصی است که تمایل دارند به آن پایان دهند. پس از آن، موتورولا اج 30 پرو یک نتیجه خوب 84 درصدی را در تست throttling CPU منتشر کرد. اساساً هیچ شیب عمیقی در طول آزمایش 1 ساعته وجود ندارد.

CPU throttling test - Motorola Edge 30 Pro review 3DMark Wildlife stress test - Motorola Edge 30 Pro review

این یک یافته بسیار خوشایند است. ما در حال این نظریه هستیم که پایداری عملکرد CPU احتمالاً چیزی است که موتورولا تلاش‌ های عمدی را فراتر از تولیدکنندگان معمولی گوشی هوشمند شما انجام داده است، با توجه به استفاده بالقوه این تلفن به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر شخصی “آماده”.

بررسی دوربین گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو با تنظیمات دوربین بسیار جالبی عرضه می‌شود که با این وجود برخی از ابروها را از Edge 20 Pro بالا می‌برد و ممکن است آن را در موقعیت سختی در برابر تلاش‌های رقیب قرار دهد. بیایید سعی کنیم و توضیح دهیم.

در پشت گوشی دو دوربین واقعی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد (که دیگر هرگز در مورد آن صحبت نخواهیم کرد). دو واحد 50 مگاپیکسلی هر کدام چیز خاصی در مورد خود دارند، به این امید که باعث شود تله فوتو گم شده را فراموش کنید – دوربین زوم اختصاصی در موتورولا اج 30 پرو وجود ندارد.

Motorola Edge 30 Pro review

دوربین اصلی از سنسور OmniVision استفاده می کند و این سنسوری است که قبلاً ندیده بودیم. با نام OV50A (یا OV50A40)، فرمت اپتیکال 1/1.55 ​​اینچی دارد، بنابراین نسبتاً بزرگ است. اندازه پیکسل مجزا 1.0 میکرومتر است و از آنجایی که طراحی 4 سلولی است (نام OV برای آنچه سونی Quad Bayer و سامسونگ می نامد – Tetrapixel. )، شما به طور موثری تصاویر 12.5 مگاپیکسلی 4 به 1 با پیکسل های 2.0 میکرومتری دریافت می کنید – آخرین عدد در پشت گوشی در کنار دوربین ها حک شده است.

این سنسور دارای لنزهای روی تراشه 2×2 و فوکوس خودکار تشخیص فاز تمام پیکسلی است – اساساً این اما از OmniVision.

لنز جلوی OV50A دارای دیافراگم f/1.8 است و تثبیت شده است.

دوربین دیگر دارای یک لنز فوق عریض است که میدان دید 114 درجه را پوشش می دهد و دارای دیافراگم f/2.2 است. از فوکوس خودکار بر خلاف حالت های فوق عریض باغبانی شما پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید از آن برای تأکید بر سوژه های نزدیک و همچنین برای نزدیک کردن مناسب (“ماکرو”) استفاده کنید. سنسوری که تصاویر را می گیرد Samsung JN1 (S5KJN1) است – یک تصویرگر تتراپیکسلی با فرمت اپتیکال 1/2.76 اینچی و پیکسل های منفرد کوچک در 0.64 میکرومتر.

دوربین سلفی در نوع خود جذاب است. این بر اساس سنسور دیگری است که برای ما جدید است و همچنین از OmniVision آمده است. OV60A که در 2 ژانویه سال جاری معرفی شد، دارای پیکسل‌ های کوچک‌ تری است – 0.61 میکرومتر، و 60 میلیون از آنها را در یک واحد فرمت اپتیکال 1/2.8 اینچی در خود جای داده است. فیلتر رنگی 4 سلولی به این معنی است که می‌توانید با آن به عنوان یک سنسور 15 مگاپیکسلی با 1.22 رفتار کنید. میکرومتر پیکسل. دیافراگم لنز f/2.2 است. در این دوربین فوکوس خودکار وجود ندارد.

Motorola Edge 30 Pro review

با وجود پیکسل بودن نرم افزار، برنامه دوربین در موتورولا اج 30 پرو کاملاً متعلق به موتورولا است. به این ترتیب، بیشتر از آنچه در موتورهای قبلی دیده بودیم، تغییری نکرده است.

حالت‌ های دوربین به شکل چرخ فلک قابل تنظیم چیده شده‌اند، با منوی همبرگر در سمت راست ترین انتهای چرخ و فلک، حالت‌های عکاسی که به ندرت استفاده می‌شوند را در خود جای داده است. یک حالت Pro وجود دارد که به شما کنترل کامل تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس خودکار، سرعت شاتر و جبران نوردهی را می دهد و حالت Pro در هر دو دوربین کار می کند.

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به بالا در منظره یاب پیدا کرد – یک اشاره فلش کوچک برای نشان دادن آن وجود دارد. اینجاست که تنظیمات فلاش و تایمر خودکار را در حالت عکس و وضوح و نرخ فریم را در حالت ویدیو پیدا خواهید کرد. نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی تنظیمات حتی بیشتر از جمله وضوح عکس را در خود جای می دهد.

Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review Camera UI - Motorola Edge 30 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

عکس های خارج شده از دوربین اصلی Moto بسیار خوب هستند، اگرچه آنها کاملاً یک احساس «در حد پرچمدار» باقی نمی‌گذارند. Mototola ظاهری کنتراست‌تر را انتخاب کرده است و با تمام HDR‌هایی که می‌خواهیم ببینیم، تونال‌های افراطی را ارائه نمی دهند – محدوده دینامیکی خوب است، اما سایه‌ ها و هایلایت‌ ها می‌توانند کمی خشن باشند.

سطح جزئیات عالی است و نویز کم تا اصلا وجود ندارد. با این حال، کیفیت ناخوشایند خاصی در نحوه ارائه جزئیات در شرایط خاص وجود دارد، مانند بافت‌ های تصادفی در چمن (نمونه‌های پنجم و هفتم) یا ناهمواری‌ ها در امتداد خطوط مایل دقیقاً در زاویه مناسب (خط سقف بالای علامت ایستگاه جوی). هیچکدام یک معامله شکن نیستند، این فقط چند مورد است که ما متوجه شدیم.

وقتی صحبت از اجرای رنگ به میان می‌آید، چیزی برای اعتراض نداریم – هیچ گام اشتباهی در تراز سفیدی یا رنگ‌بندی ندیدیم و اشباع در سطح بسیار مطلوبی است.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/3660s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/3450s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/3999s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/2764s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/3826s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/4705s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 100, 1/3940s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 314, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review

موتورولا اج 30 پرو فاقد دوربین تله فوتو است و شما را تشویق نمی کند که از دوربین اصلی برای بزرگنمایی استفاده کنید – هیچ تغییر مستقیم 2 برابری در منظره یاب وجود ندارد که به نظر ما رویکرد بسیار صادقانه ای است. شما هنوز هم می توانید روی یکی از سطوح بزرگنمایی ضربه بزنید یا ضربه بزنید و برای بزرگنمایی اسلاید کنید و ما شانس خود را در 2x و 3x امتحان کردیم.

از این تصاویر می توانید ببینید که چرا موتورولا به طور فعال زوم دیجیتال را به دستان شما فشار نمی دهد. در حال حاضر در 2x، عکس‌ها وقتی از نزدیک مشاهده می‌شوند نسبتاً نرم هستند و شما شروع به دیدن دانه‌ هایی در آسمان می‌کنید که در سطح زوم اصلی وجود نداشت. هاله های تیزتر برجسته تری را می توان در امتداد لبه های متضاد نیز مشاهده کرد. با این حال، در نهایت، می‌توانید به راحتی از استفاده از این بزرگ‌نمایی‌های مناسب برای بزرگنمایی صفحه و برای رسانه‌های اجتماعی دور شوید – آنها برای این کار به اندازه کافی خوب هستند.

Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/4370s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/1854s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/4846s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/4370s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, main camera (2x zoom)

Daylight samples, main camera (3x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/4705s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (3x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/1648s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (3x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/4992s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (3x zoom) - f/1.8, ISO 100, 1/3501s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, main camera (3x zoom)

در وضوح اسمی، ما به افزایش نویز نگاه می‌کنیم و همچنین کمی رنگ کاذب در نواحی پیچیده وجود دارد که بازسازی دقیق آن‌ها بسیار دشوار است – به درخت در مقابل لایه‌ های نقطه‌ دار سفید در سمت راست پایین نگاه کنید. تصویر پنجم یا شاخه های نمونه ششم.

حتی در موقعیت‌ های کنترل‌ شده مانند صحنه استودیو ما، که در آن برخی از گوشی ها جزئیات بیشتری را ارائه می‌کنند (که لزوماً نمی‌توانند در زندگی واقعی انجام دهند)، Moto یک قاب محکم برای حالت 50 مگاپیکسلی خود در دوربین اصلی ایجاد نمی‌کند.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/2422s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/2795s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/2443s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/2729s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/3297s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 100, 1/2815s - Motorola Edge 30 Pro review

با حرکت به سمت فوق عریض، ما به تصاویری نگاه می کنیم که ما را کاملاً وادار نمی کند که wow برویم، اما با این وجود بسیار خوب هستند. نویز بسیار کم باقی می ماند و جزئیات برای یک فوق عریض خوب است، اگر سطح فوق عریض متوسط ​​باشد.

ما طرفداران زیادی از بازتولید رنگ نیستیم – ما به عکس‌های بی‌جان سفید شده نگاه می‌کنیم که می‌توانند از یک تقویت سالم در اشباع استفاده کنند. محدوده دینامیکی نیز به سختی قابل ستایش است.

Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/560s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/462s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/544s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/544s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/490s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/669s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/603s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 100, 1/224s - Motorola Edge 30 Pro review

مزایای جزئیات عکاسی با رزولوشن 50 مگاپیکسل همچنان مشکوک است.

Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/571s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/461s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/546s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/548s - Motorola Edge 30 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/492s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/662s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/605s - Motorola Edge 30 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x), 50MP - f/2.2, ISO 100, 1/228s - Motorola Edge 30 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

دوربین اصلی موتورولا اج 30 پرو عملکردی توانا در نور کم دارد، حتی اگر نتایج آن همچنان فاقد ظاهر واقعی در سطح پرچمدار باشد. در حالت عکس، عکس‌ های متضاد با سایه‌ های عمیق‌ تر از آنچه می‌خواهیم می‌گیریم. منابع نور نقطه ای در مجاورت آنها منفجر شده اند، اما کاملاً منطقی است. بنابراین در نهایت محدوده دینامیکی بد نیست.

نویز کمی وجود دارد و سطح بالایی از جزئیات در سراسر مناطق نورپردازی متعادل تر وجود دارد.

رنگ‌ها در نگاه اول کمی خاموش به نظر می‌رسند و به خصوص چراغ‌های خیابانی گرم آنقدر گرم نمی‌شوند. 

Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 1657, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 1506, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 1609, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 719, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 1406, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 1356, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 3538, 1/20s - Motorola Edge 30 Pro review

حالت شب برخی از تغییرات تونال قابل توجه و البته جزئی را به ارمغان می آورد. این نقاط برجسته هستند که بیشترین مزیت را دارند، با مناطق بریده شده اطراف منابع نور اکنون به حداقل رسیده است. سایه‌ها نیز تا حدودی درمان می‌شوند، اما لزوماً در مناطقی نیست که بیشتر آن را می‌خواهید – آسمان شب ممکن است به رنگ دریایی درآید، اما جزئیات بیشتری از سایه واقعی دریافت نخواهید کرد.

با این حال، حالت شب تمایل به صاف کردن بافت‌ ها و جزئیات ظریف دارد، و این تعادل خوبی بین آن و مزایای بهبود تن است. و این تعادل ممکن است نیاز به ارزیابی مورد به مورد داشته باشد.

Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 400, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 384, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 400, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 269, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 372, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 367, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 616, 1/20s - Motorola Edge 30 Pro review

این معاوضه ها در زوم 2 برابری آشکارتر می شوند. عکس‌های حالت عکس واضح‌تر هستند و جزئیات دقیق‌تری دارند، اما به طور قابل‌توجهی نویزتر هستند. همتایان در حالت شب تمیزتر، اما بسیار نرم تر هستند. عکس‌ های حالت عکس دارای سایه‌های تیره هستند (در واقع، نقاط برجسته به خوبی وجود دارد) که برخی از جزئیات را پوشش می‌دهد که سایه‌های روشن‌تر حالت شب نشان می‌دهند. در نهایت، ما احتمالاً از حالت عکس برای اهداف زوم در نور کم استفاده می کنیم.

Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1992, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 894, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1538, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1641, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, main camera (2x)

Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 444, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 280, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 389, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 406, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, main camera (2x), Night mode

نتایج نور کم دوربین فوق عریض در حالت عکس، از نظر گستره دینامیکی و توسعه تونال، مناسب بزرگنمایی صفحه نمایش است. رنگ‌ها همان حس غیراشباع‌ شده‌ای را دارند که در نور روز مشاهده می‌کنیم. از نزدیک، به جزئیات نسبتاً ملایم نگاه خواهید کرد، به خصوص در صحنه های تاریک تر که با ایزوهای بالاتر گرفته شده اند.

Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 8384, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 7424, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 1603, 1/14s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 6400, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 3116, 1/11s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 4075, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 3122, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 16384, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review

حالت شب تعدادی پیشرفت به ارمغان می آورد. سایه‌ های روشن‌ تر و هایلایت‌ های محتوی بهتری دریافت می‌کنید، اما به طور کلی ISO پایین‌تری را نیز دریافت می‌کنید که در نتیجه تصاویر کلی واضح‌تر می‌شوند. بنابراین وقتی صحبت از حالت فوق عریض به میان می آید، حالت شب قطعا راه خوبی است.

Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 897, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 872, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 338, 1/25s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 909, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 553, 1/11s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 603, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 578, 1/11s - Motorola Edge 30 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 1263, 1/10s - Motorola Edge 30 Pro review

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید موتورولا اج 30 پرو چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Motorola Edge 30 Pro against the Galaxy S21 FE and the Realme GT2 Pro in our Photo compare tool

حالت پرتره

موتورولا اج 30 پرو پرتره های بسیار قانع کننده ای می گیرد. تشخیص سوژه برای صحنه‌ های ساده‌تر عالی است، اگرچه وقتی اشیایی را بین دوربین و سوژه قرار می‌دهید یا اگر سوژه‌تان موهای نامنظم دارد، می‌توان آن را فریب داد. سطح تاری پیش‌فرض نیز روی نقطه است.

Portrait mode samples - f/1.8, ISO 100, 1/188s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 113, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 322, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 123, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review
Portrait mode samples - f/1.8, ISO 100, 1/2492s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 100, 1/2247s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 100, 1/1400s - Motorola Edge 30 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 100, 1/544s - Motorola Edge 30 Pro review

دوربین سلفی

عکس های سلفی به‌ طور پیش‌فرض با رزولوشن 15 مگاپیکسل منتشر می‌شوند، اما شما می‌توانید حالت 60 مگاپیکسلی را انتخاب کنید اما «اما چرا؟» سوال اولین چیزی است که به ذهن ما می رسد. در 15 مگاپیکسل تصاویر دارای جزئیات عالی و نویز کم هستند. محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است، اما رنگ ها می توانند کمی بیش از حد محافظه کارانه باشند، به خصوص در صحنه های داخلی.

Selfie samples - f/2.2, ISO 100, 1/297s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples - f/2.2, ISO 100, 1/753s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples - f/2.2, ISO 333, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review
Selfie samples - f/2.2, ISO 375, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples - f/2.2, ISO 638, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples - f/2.2, ISO 100, 1/159s - Motorola Edge 30 Pro review

تشخیص سوژه در حالت پرتره دوباره بسیار خوب است و سطح تاری مهار شده به طبیعی جلوه دادن این موارد کمک می کند. هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای در وضوح یا محدوده دینامیکی وجود ندارد، بنابراین این عکس‌ ها از جمله پرتره‌ های سلفی بهتری هستند که می‌توانید دریافت کنید. با این حال، اشباع را در پست افزایش می دهید.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 100, 1/354s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 100, 1/720s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 353, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review
Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 375, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 619, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 100, 1/162s - Motorola Edge 30 Pro review

نمای کلوزاپ

دوربین فوق عریض موتورولا اج 30 پرو می تواند فوکوس خودکار داشته باشد و این به آن برخی از قابلیت های عکاسی نزدیک می دهد. این دوربین که یک دوربین واقعی واقعی است، برخلاف یکی از آن ماژول های ماکرو اختصاصی 2 مگاپیکسلی یا 5 مگاپیکسلی، تصاویر نزدیک عالی با جزئیات خوب می گیرد.

از آنجایی که فوق عریض است و باید واقعاً به سوژه خود نزدیک شوید، برای مخلوقات مناسب نیست، اما همچنان سوژه ها به خوبی همکاری می کنند. توجه داشته باشید، به دلیل فواصل بسیار کوتاه سوژه، شما به عمق میدان نسبتاً کم نگاه خواهید کرد.

Close up samples - f/2.2, ISO 111, 1/100s - Motorola Edge 30 Pro review Close up samples - f/2.2, ISO 132, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review Close up samples - f/2.2, ISO 219, 1/33s - Motorola Edge 30 Pro review Close up samples - f/2.2, ISO 103, 1/50s - Motorola Edge 30 Pro review

تصاویر بالا در سطح زوم معمولی 0.5 برابری گرفته شده‌اند، اما حالت ماکرو نیز وجود دارد که همچنان از دوربین فوق عریض استفاده می‌کند، اما از مقداری زوم دیجیتال استفاده می‌کند تا سوژه‌های شما را در کادر بزرگ‌ تر کند، به‌ قیمت وضوح در هر پیکسل. و جزئیات اینها برای دسته «ماکرو» گوشی‌های هوشمند بسیار خوب باقی می‌مانند، اگر نه به وضوح موارد بالا.

ضبط ویدئو

گوشی موتورولا اج 30 پرو می تواند با دوربین اصلی خود تا 8K30 ویدیو ضبط کند. 4K30 نیز یک گزینه است، اما 4K60 در دسترس نیست. به عبارت دیگر، منو شما را به این باور می رساند که اگر به نسبت تصویر کامل (20:9) بروید، می توانید در 4K60 عکس بگیرید. در این حالت شما واقعاً فیلمی با سرعت 60 فریم در ثانیه دریافت خواهید کرد، اما با وضوح غیرمعمول 3264×1468 پیکسل، که بسیار کمتر از 4K در نسبت تصویر 20:9 (3840 x 1728 پیکسل) است، چه رسد به 4K واقعی (3840 x 2160px).

حتی گیج‌کننده‌ تر این است که وقتی 4K60 را در 20:9 انتخاب می‌کنید، حتی اگر به 16:9 برگردید، دوربین به همین شکل ضبط می‌کند.

دوربین فوق عریض، در عین حال، حداکثر رزولوشن 1080p در 30 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد – نسبتاً ناامید کننده.

تثبیت‌کننده در 8K در دسترس نیست، اما می‌توانید آن را برای 4K در دوربین اصلی و 1080p در Ultrawide داشته باشید. رابط کاربری برای این کار کمی دوربرگردان است، زیرا وضوح از منوی پیکان در منظره یاب تغییر می‌کند، در حالی که کلید تثبیت‌کننده در تنظیمات است. بنابراین شما در حالت 4K هستید و به 8K تغییر می‌دهید و برای بررسی تثبیت به تنظیمات می‌روید، می‌بینید که ضامن خاموش است، آن را روشن می‌کنید و ناگهان به حالت 4K برمی‌گردید، بدون اینکه نیاز داشته باشید. یک سرنخ فوری در مورد تغییر با توجه به ارزش آن، حالت 8K تثبیت‌کننده را در 4K غیرفعال نمی‌کند، بنابراین به طور تصادفی بدون تثبیت نخواهید بود.

طبق معمول، می توانید بین کدک های h.264 و h.265 انتخاب کنید. تا حدودی غیرمعمول، 8K می‌تواند با h.264 نیز رمزگذاری شود – اکثر گوشی های دیگر شما را به h.265 برای 8K قفل می‌کنند، صرف نظر از اینکه برای بقیه حالت‌ها چه انتخاب می‌کنید.

فیلم 8K، تا حدودی شگفت آور، کاملا مناسب است. نرخ بیت 131 مگابیت بر ثانیه است و برخی جزئیات واقعی در آن وجود دارد، بدون فشرده سازی یا مصنوعات demosaicking. این تیزترین نیست که دیده ایم، اما مطمئناً در میان بهترین ها قرار دارد. نوردهی، محدوده دینامیکی و رنگ ها نیز واقعا خوب هستند.

4k30 پنجاه مگابایت نیز به درستی خوب است. ویژگی‌های جهانی 8K را حفظ می‌کند، بنابراین رنگ‌ های رنگی و محدوده دینامیکی را دریافت می‌کنید و جزئیات عالی است.

فیلم فوق عریض می‌تواند از پاپ اضافی هم در رنگ‌ها و هم در کنتراست استفاده کند، اما در غیر این صورت خوب است – اگرچه نوار برای رزولوشن 1080p از یک Ultrawide خیلی بالا نیست.

تثبیت در دوربین اصلی خوب است اما ایده آل نیست. با درجاتی از مهارت با لرزش راه رفتن مقابله می کند، اما زمانی که فقط گوشی را در یک جهت کلی و در ابتدا و انتهای تابه ها قرار می دهید، تمایل به شناور شدن دارد.

فیلم های دستی فوق عریض با تثبیت کننده روشن در دوربین اصلی از نظر پایداری مشابه هستند، اما با فعال کردن لرزشگیر، کیفیت تصویر به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این افت کیفیت در دوربین اصلی وجود ندارد. شاید ارزش آن را داشته باشد که به غیر از تثبیت کننده داخلی، ابزار دیگری برای تثبیت فیلم فوق عریض ارائه کنید.

در نور کم، ویدیوهای پر سر و صدایی از دوربین اصلی دریافت خواهید کرد که در هر دو انتهای محدوده تونال مشکلاتی وجود دارد – هاله در اطراف منابع نور و نرمی در سایه ها. ما هنوز هم این فیلم را نسبتاً خوب می نامیم، اگرچه – جزئیات کاملاً واضح است، رنگ ها اشباع را به خوبی حفظ می کنند.

نتایج نور کم نور فوق عریض ناگوار است. فیلم‌ها نویز و نرم هستند و همچنین نوردهی کمتری دارند و محدوده دینامیکی محدودی دارند.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه موتورولا اج 30 پرو با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Motorola Edge 30 Pro against the Galaxy S21 FE and the Realme GT2 Pro in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی موتورولا اج 30 پرو

موتورولا اج 30 پرو در سرتاسر جهان و در چندین نسخه رم و ذخیره سازی به فروش می رسد. با استفاده از خود جایگزین آمریکای شمالی، Edge+ (2022)، و می‌توانیم به قیمت‌ها و رقابت بسیار متفاوتی نگاه کنیم.

Motorola Edge 30 Pro review

اج پلاس مخصوص ایالات متحده با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی (به ظاهر تنها نسخه موجود در آنجا) قیمت اسمی آن 900 دلار است، اما اکنون 100 دلار تخفیف دارد. در همین حال، در اروپا، نسخه پیش فرض نسخه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که با قیمت 800 یورو به فروش می رسد. از سوی دیگر، هند نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی (هر دو هنوز جادار هستند) را با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه ای دریافت می کند – INR 50K به 660 دلار / 590 یورو ترجمه می شود.

در ایالات متحده و اروپا، Edge 30 Pro با پول یا مبلغی جزئی، یکی از منتخبی از پرچمداران رقیب را برای شما خریداری می کند – خواه گلکسی S22 باشد، یا iPhone 13، یا Pixel 6 Pro، اگرچه همه اینها با نیمی از فضای ذخیره سازی عرضه می شوند. . در حالی که آیفون در موقعیتی مشابه موتو با تله فوتو قرار دارد، دو مورد دیگر قابلیت زوم را دارند. هر سه دارای رتبه IP68 مناسب هستند، اما برخلاف مقاومت در برابر پاشش موتو.

آیفون و گلکسی به طور قابل توجهی جمع و جورتر از موتو هستند، اما برعکس، نمایشگرهای بسیار کوچکتری دارند. از سوی دیگر، پیکسل 6 پرو از نظر اندازه فیزیکی و مورب صفحه با Edge 30 Pro مطابقت دارد و همچنین آن را بهتر حل می کند (1440p در مقابل 1080p). هیچ یک از اینها به اندازه 144 هرتز Moto بالا نمی رود، اما آیا این واقعا ضروری است؟ به طور مشابه، قابلیت قلم Edge 30 Pro ممکن است خوب باشد، اما این یک ویژگی خاص است و با اختیاری بودن قلم، چند نفر واقعاً یک قلم را دریافت خواهند کرد؟

پیکسل دارای Android 12 اصلی است که نرم افزار Edge شبیه آن است، در حالی که Galaxy DeX را ارائه می دهد – سامسونگ برای آن آماده است. در همین حال، iOS آیفون «فقط کار می‌کند». حضور در آن بسیار سخت است، اما توجیه قیمت Moto در برابر Galaxy S21 FE دشوارتر می شود.

مطمئناً، این چیپست سال گذشته را دارد (که به نوعی پیکسل را نیز انجام می دهد)، و نسخه پایه «فقط» 6 گیگابایت رم دارد، اما FE با قیمت 550 دلار / 550 یورو با صرفه جویی قابل توجهی علاوه بر رتبه IP68 و یک دوربین تله فوتو

Samsung Galaxy S22 5G Apple iPhone 13 Google Pixel 6 Pro Samsung Galaxy S21 FE 5G
Samsung Galaxy S22 5G • Apple iPhone 13 • Google Pixel 6 Pro • Samsung Galaxy S21 FE 5G

FE همچنین جایگزین محکمی برای موتورولا اج 30 پرو در هند است، فقط در آنجا قیمت آن با Moto money است. اما حتی با صرفه جویی در خارج از درب، گلکسی ممکن است گزینه بهتری باشد مگر اینکه به طور خاص وارد نرم افزار Moto باشید.

اگر دنبال یک سیستم دوربین همه کاره تر هستید، vivo X70 Pro (اگر بتوانید یکی از آن را پیدا کنید) تقریباً با پول Moto به فروش می رسد و با دو تله فوتو در مقایسه با موتورولا اج 30 پرو عرضه می شود. Vivo به راحتی از نظر عمر باتری برنده می شود، اما Dimensity آن نمی تواند کاملاً با Snapdragon Moto مطابقت داشته باشد، به علاوه سیستم عامل Funtouch ممکن است یک مشکل ساز باشد (به خودی خود، اما همچنین به دلیل پایه قدیمی تر اندروید 11).

وقتی صحبت از شیائومی 11 تی پرو به میان می‌آید، باید یک مبادله نرم‌افزاری مشابه وجود داشته باشد. علاوه بر این، این دوربین نیز فاقد دوربین تله فوتو است، فوق عریض آن ساده‌تر از Moto است و سلفی‌های آن چندان خوب نیستند – به طور کلی، موتورولا اج 30 پرو گزینه بهتری برای عکس‌برداری است. شیائومی در میان رکوردداران سرعت شارژ قرار دارد و Moto را شکست داده است، اگرچه در این مسابقه پیروزی در طول عمر باتری سخت است و وضعیت نمایشگر نیز به همین ترتیب یک افتضاح است. شاید نکته کلیدی در اینجا این واقعیت باشد که شیائومی با 10٪ کمتر در هنگام پرداخت عرضه می شود و این برای نسخه 12 گیگابایتی/256 گیگابایتی، در کنار یک موتور 8 گیگابایتی یا 128 گیگابایتی است.

در مرحله بعد، ایسوس 8z – نام هند برای چیزی که در سطح جهانی به عنوان Zenfone 8 شناخته می شود. این یک گوشی کوچک است، 8z که ممکن است برخی آن را یک مزیت بدانند، اگرچه اگر صفحه نمایش 6.7 اینچی Moto را به ایسوس ترجیح دهید، ما آن را دریافت خواهیم کرد. یک 5.9 اینچی. در آن بسته کوچک، 8z دارای تنظیمات کلی دوربین برتر است (البته بدون تله فوتو، دوباره) و از نظر عمر باتری و کیفیت نمایشگر کم و بیش با موتورولا اج 30 پرو مرتبط است. بنابراین اگر صفحه نمایش بیشتر در اولویت نیست یا برعکس – جای گرفتن در جیب در اولویت است، 8z در کتاب ما برنده است.

Samsung Galaxy S21 FE 5G vivo X70 Pro Xiaomi 11T Pro Asus Zenfone 8
Samsung Galaxy S21 FE 5G • vivo X70 Pro • Xiaomi 11T Pro • Asus Zenfone 8

خلاصه مطلب

موتورولا اج 30 پرو تا حدودی یک پیشنهاد عجیب و غریب است – یک پرچمدار که کاملاً نیست، با نقاط فروش منحصر به فرد اما همچنین برخی کاستی های قابل توجه. در لیست اول صفحه نمایش 144 هرتزی قرار دارد – ما می توانیم از نرمی آن قدردانی کنیم، اما نمی توانیم آن را به عنوان یک مزیت قابل توجه نسبت به 120 هرتز رقیب بدانیم.

Motorola Edge 30 Pro reviewما همچنین از ساخت «استوک» اندروید 12 که با پیشرفت‌های Moto ترکیب شده است، لذت می‌بریم و حتی می‌توانیم موارد استفاده را برای پلتفرم «ready for» ارائه کنیم. در این موارد است که جدیدترین نسل اسنپدراگون (با وجود اینکه نسل اول را به نام خود دارد) به کار می آید و ضرری ندارد که موتورولا اج 30 پرو یکی از پیاده سازی های پایدارتر خود را که ما دیده ایم نشان دهد.

موتو در برخی از زمینه‌های مهم از موفقیت چشم پوشی می‌کند. فقدان دوربین تله فوتو خودنمایی می کند و با قابلیت های بسیار ساده ضبط ویدیو ترکیب می شود. اشتباهات جزئی در بخش‌های نمایشگر و باتری، در حالی که به سختی می‌توان به آن اشاره کرد، موتورولا اج 30 پرو را نیز در یک موقعیت عقب قرار می‌دهد. به این موارد عایق رطوبتی از دست رفته در دریایی از رقبای کاملاً مهر و موم شده و برخی از انتخاب های عجیب و غریب در BoM را اضافه کنید و این گوشی نیز چندان عالی به نظر نمی رسد.

با تمام آنچه گفته شد، موتورولا اج 30 پرو بسته بدی نیست. برعکس، این یک پیشنهاد متعادل است که به سادگی نمی توان آن را با قیمت فهرست در برابر رقبای موجود پیشنهاد کرد. این تعادل می تواند به راحتی در جهت خود تغییر کند، اما اگر به طور تصادفی با تخفیف روبرو شوید، یا متوجه شوید که برخی از جنبه های خاص آن را دوست دارید که دیگران نمی توانند با آن مطابقت کنند. برای خرید یکی از آنها به عجله نکنید، اما آن را از لیست خود حذف نکنید، این چیزی است که ما می گوییم.

چرا باید گوشی موتورولا اج 30 پرو را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش 144 هرتزی بسیار روان، کنترل ساده HRR.
  • شارژ سریع با لوازم جانبی استاندارد USB Power Delivery.
  • رابط Android 12 شبیه به پیکسل، بیت‌های سفارشی Moto اضافی، قابلیت «آماده برای» مانند رایانه شخصی.
  • عملکرد سطح بالا، پایداری عالی تحت بار پایدار CPU.

چرا نباید گوشی موتورولا اج 30 پرو را خریداری کنیم

  • ضد آب نیست (فقط مقاوم در برابر پاشش آب)، قاب پلاستیکی فاقد احساس برتر است.
  • نمایشگر به روشنی رقابت نیست.
  • عمر باتری الهام بخش نیست.
  • بدون دوربین تله فوتو
  • گزینه‌های ضبط ویدیوی محدود – بدون 4K60، بدون 4K در حالت اولتراواید.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید