بررسی گوشی موتورولا اج 20 پرو , قیمت و مشخصات فنی

موتورولا اج 20 پرو

بررسی گوشی موتورولا اج 20 پرو , بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی موتورولا اج 20 پرو

مقدمه

به نظر می رسد که سری Edge موتورولا برخی از معنای اولیه نام اج را از دست داده است – هردو گوشی  اصلی Edge از سال گذشته دارای صفحه نمایش خمیده بودند، مدل های 2021 همه تخت هستند. اما با نگاهی به برگه مشخصات، اج 20 پرو که در اینجا داریم، مطمئناً ارزش نام Pro خود را دارد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED هر چقدر هم که صاف باشد دارای انواع ویژگی های چشم نواز از جمله رفرش ریت 144 هرتز، گواهی HDR10+ و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ است. اما Edge 20 non-Pro همان را دارد، بنابراین Pro-ness باید جای دیگری باشد.

این دوربین اصلی نیز نیست – واحد اصلی 108 مگاپیکسلی نیز با مدل کوچکتر مشترک است، همانطور که 16 مگاپیکسل فوق عریض است. اما Pro دارای یک تله پریسکوپ با زوم 5 برابری است که برخلاف گوشی معمولی 3 برابری گوشی وانیلی – این بیشتر شبیه آن است. بعلاوه، آن دوربین اصلی با وضوح بالا برخی حالت‌های اضافی را در Pro ارائه می‌کند، از جمله ضبط 8K – که در اج 20 وجود ندارد.

سپس چیپست وجود دارد. اج 20 پرو یک SD870 را انتخاب می کند – یک حرفه ای با قیمت معقول و یک پله قابل لمس نسبت به SD778 Edge 20. یکی از اصلی‌ترین موتوهای رده بالا، قابلیت Ready For برای تجربه‌ای شبیه کامپیوترهای رومیزی روی صفحه‌ نمایش خارجی نیز در اینجا وجود دارد، و اسنپدراگون سری 800 حتی برای این کار مناسب‌تر است.

Motorola Edge 20 Pro review

گوشی موتورولا اج 20 پرو نسبت به مدل معمولی ظرفیت باتری ارتقا یافته است، عدد 4500mAh بهتر از 4000mAh مدل غیر پرو به نظر می رسد. شارژ 30 واتی کمی آماتورتر است. فقدان بلندگوهای استریو نیز همینطور است – در Edge 20 ابروها را بالا می برد، اما در این سطح در خط تولید تقریباً غیرقابل قبول است.

بررسی مشخصات گوشی موتورولا اج پرو در یک نگاه

بدنه: 163.0×76.0x8.0mm, 185g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای یا پشت چرم اکو؛ طراحی ضد آب

صفحه نمایش: 6.70 اینچ OLED، 1B رنگ، 144Hz، HDR10+، وضوح 1080x2340px، نسبت تصویر 19.5:9، 385ppi.

چیپست: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585); Adreno 650.

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.9، 1/1.52 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه فوق عریض: 16 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 119˚، 1.0 میکرومتر؛ تله فوتو: 8 مگاپیکسل، f /3.4، 126 میلی‌متر، 1.0 میکرومتر، زوم اپتیکال 5 برابر، PDAF، OIS.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.3، (واید)، 0.7 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240/960fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 30 وات.

سایر ویژگی ها: اثرانگشت خوان (در کنار، خازنی)؛ NFC.

قیمت گوشی موتورولا اج 20 پرو در حدود 14 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

آنباکسینگ گوشی موتورولا اج 20 پرو

گوشی موتورولا اج 20 پرو در جعبه‌ای جمع‌ و جور آبی سرمه‌ ای با مارک‌ های براق اما کوچک در طرفین و بالا عرضه می‌شود. در داخل، گوشی در حال حاضر در یک قاب سیلیکونی نرم قرار دارد – حتی قبل از اینکه آن را از بسته بندی خارج کنید محافظت می شود. در زیر گوشی، آداپتور TurboPower 30 واتی و کابل USB-C نیز در نظر گرفته شده است.

Motorola Edge 20 Pro review

ما موتورولا اج 20 پرو خود را در بسته‌ای با یک کابل Ready For USB-C به HDMI، خود در یک جعبه خرده‌فروشی اختصاصی دریافت کردیم. گوشی و کابل در جعبه مشترک دیگری قرار داشتند که در سطح خرده‌ فروشی نیز قرار داشت، که نشان می‌دهد برخی بازارها ممکن است همان بسته را دریافت کنند. با این حال، جستجوی سریع ما در چندین وب‌ سایت خرده‌فروشان اروپایی نتایجی برای چنین ترکیبی نداشت.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی موتورولا اج 20 پرو

با گوشی های Motos امسال, Edge فقط یک نام است. صفحه نمایش های منحنی مدل های اصلی 2020 اکنون از بین رفته اند. جلوی Pro مانند سایر Edge 20s مسطح است، یک انتخاب طراحی و مهندسی که به خوبی با افراد محافظه کارتر که شیب صفحه نمایش را مانعی برای استفاده می دانند، سازگاری دارد. با این حال، بدون شک حداقل کمی کمتر فانتزی است.

Motorola Edge 20 Pro review

با این حال، موتورولا اج 20 پرو چیزی جز ارزان یا ساده است. گوریلا گلس 5 روکش 6.7 اینچی OLED، هر چند که ممکن است مسطح باشد، حاشیه‌های نسبتاً نازکی در اطراف و یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی دارد – در واقع، وقتی اندازه سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی را در نظر بگیرید دوربین سلفی نمایان می شود.

Motorola Edge 20 Pro review

پشت گوشی در یکی از دو روکش شیشه ای یا چرم گیاهی است. واحد بررسی ما، نوع شیشه‌ای است، طبیعت GG5 آن را از نظر دوام با جلوی گوشی هماهنگ می‌کند. این گوشی که Midnight Blue نام دارد، روکش مات با جلوه‌ای رنگین کمانی دارد – نه عادی است و نه خیلی زرق و برق دار.

تمایل به گرفتن اثر انگشت دارد و تمیز کردن آن نیز چندان آسان نیست، اما لکه‌های آن خیلی برجسته نیستند. با این حال، به اندازه اکثر تلفن های شیشه ای مات لغزنده نیست، و ما فکر می کنیم که دستگیره و لکه دست در دست هم راه می روند.

Motorola Edge 20 Pro review

یک نوع رنگ دیگر با پشت شیشه ای وجود دارد که به آن ابر رنگین کمانی می گویند – رنگ پایه اینجاست، اما رنگ آن نیز با نور در انواع رنگ های آبی کمرنگ و صورتی بازی می کند. گزینه چرم وگان فقط در رنگ آبی عرضه می شود.

یک لوگوی خفاش موتورولا در بالای نقطه میانی در پشت وجود دارد، و این فقط یک لمس طراحی است – برخی از موتورولاها یک خواننده اثر انگشت در آنجا تعبیه شده اند، اما این در مورد اج 20 پرو صدق نمی کند.

 

Motorola Edge 20 Pro review

دوربین در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد و جزیره ای با توپوگرافی پیچیده است. چهار سطح ارتفاع مختلف وجود دارد، قله‌ های سه دوربینی که کمی از یک خط الراس مشترک، بالاتر از سطح زمین، که یک بار دیگر به سمت دریای آبی نیمه‌شب پایین می‌آیند، می‌چسبند.

Motorola Edge 20 Pro review

زمانی که میزان بیرون زدگی دوربین ها از پشت را در نظر بگیرید این طراحی پلکانی کاملاً منطقی به نظر می رسد . موتورولا تمام تلاش خود را برای انتقال تدریجی تر انجام داد. این امر کمک زیادی به کاهش تمایل گوشی به تکان خوردن روی سطح صاف نکرده است، اگرچه ممکن است شما کمی به این موضوع اهمیت ندهید. اگر این کار را انجام دهید، کیس موجود مشکل را حل می‌کند، هرچند که این موضوع کاملاً خود جستجوگر نیست.

Motorola Edge 20 Pro review

گوشی اج 20 پرو یک میلی‌ متر ضخیم‌ تر از اج 20 است و به سختی می تواند مشکلی را ایجاد می‌کند، زیرا 8 میلی‌متر در خط کمر اندازه‌گیری می‌کند. اما این میل اضافی به این معنی است که آنها نمی توانند با پشت صاف مدل وانیلی و Pro به آرامی به طرفین شیبدار شوند، که یادآور منحنی های Edge اصلی است.

Motorola Edge 20 Pro review

موتورولا می گوید که قاب بیرونی گوشی از آلیاژ آلومینیوم با روکش رزین ساخته شده است. معنای آن برای نوک انگشتان ما این است که نسبت به فلز در معرض برتری کمتری دارد. به راحتی نوک انگشتان را نیز می گیرد، شاید حتی بیشتر از پشت.

قاب کنترل‌ های فیزیکی را در خود جای داده است و می‌ توان گفت که هیچ یک از دکمه‌ ها به راحتی قرار نمی‌گیرند. دکمه پاور، که سنسور اثرانگشت را نیز در خود جای داده است، دو سانتی‌ متر بالاتر از نقطه میانی در سمت راست قرار دارد – در یک گوشی بزرگ که عملکرد آن را با انگشت شست راست به سختی مناسب می‌کند و اساساً هنگام نگه‌ داشتن گوشی، دسترسی به انگشت اشاره چپ دور از دسترس است. در چیزی که ما آن را گرفتن طبیعی می نامیم.

Right thumb reaches the FPR okay - Motorola Edge 20 Pro review Left index finger access requires a change of grip - Motorola Edge 20 Pro review

با تمام آنچه گفته شد، حسگر اثر انگشت واقعاً خوب کار می کند. باز کردن قفل با هر یک از انگشتان سریع و بدون دردسر است – حتی حرکت انگشت مورد نیاز برای چپ دست ها منجر به اشتباه خواندن نمی شود. در هر صورت، موقعیت کمتر از حد ایده‌آل باعث می‌شود لمس‌های تصادفی – زیان سنسورهای کناری – کمتر شود، اگرچه همچنان می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که برخلاف عملکرد پیش‌فرض فقط لمسی نیاز به فشار داشته باشد.

دکمه تنظیم صدا که در بالای دکمه پاور قرار گرفته است نیز به سختی قابل استفاده است.

موتورولا اج 20 پرو همچنین دارای کلید اختصاصی Google Assistant است. مطابق با بقیه دکمه‌ ها، این یکی نیز در موقعیت بسیار نامناسبی قرار دارد – در سمت چپ بسیار بالا. نکته مثبت این است که اگر اهل استفاده فعال از دستیار گوگل نیستید، احتمالاً از این مسئله که کلید را از سر راه خود خارج کنید استقبال می کنید.

Motorola Edge 20 Pro review

گوشی موتورولا اج 20 پرو دارای یک اسلات نانو سیم کارت دوگانه است که در پایین گوشی قرار دارد. با این حال، هیچ تمهیدی برای کارت microSD وجود ندارد. توجه داشته باشید که سینی کارت دارای یک واشر قرمز رنگ برای جلوگیری از ورود عناصر است – فقط دارای استاندارد IP52 است، بنابراین از غوطه ور شدن آن در استخر خودداری کنید، اما اگر با آن در بیرون باران گرفتار شدید نگران نباشید.

سایر قطعاتی که در کنار اسلات کارت مشاهده خواهید کرد، پورت USB-C، بلندگوی تکی و میکروفون اصلی هستند. در بالا، یک میکروفون دیگر و هیچ چیز دیگری وجود دارد – بنابراین در Edge 20 Pro جک هدفون وجود ندارد.

Dual SIM tray on the bottom - Motorola Edge 20 Pro review Lone mic up top - Motorola Edge 20 Pro review

اندازه موتورولا اج 20 پرو  163x76x8 میلی متر است و وزن آن برای نوع چرم گیاهی 185 گرم یا برای گزینه های پشت شیشه ای 190 گرم است. این اعداد تقریباً با رقبایی مانند Mi 11 یا OnePlus 9 قابل مقایسه هستند، در حالی که vivo X60 Pro به طور محسوسی فشرده تر است در حالی که Zenfone 8 Flip به طور قابل توجهی سنگین تر و حجیم تر است.

Motorola Edge 20 Pro review

بررسی صفحه نمایش گوشی موتورولا اج 20 پرو

گوشی موتورولا اج 20 پرو به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED مجهز شده است که با Edge 20 غیر Pro مشترک است. وضوح استاندارد FullHD+ در ابعاد 19.5:9 تراکم پیکسلی 385pp را ایجاد می کند. همانطور که قبلاً در مورد غیر پرو توضیح دادیم، این پنل دارای رفرش ریت 144 هرتز (با نرخ نمونه برداری 576 هرتز)، قابلیت رنگ 1B و سازگاری HDR10+ است.

Motorola Edge 20 Pro review

در تست نمایشگر ما، اج 20 پرو اعداد کمی بالاتر از اج 20 ارائه می‌کند، چه در حالت کار دستی باشد، چه با روشنایی تطبیقی ​​فعال – شاید Pros در پنل‌ های بسیار کمی بهتر از صفحه نمایش دیافراگم دریافت کنند.

حداکثر روشنایی 484 نیت را با استفاده از اسلایدر با روشنایی تطبیقی ​​خاموش، و 673 نیت در هنگام زیاد کردن نور گوشی با تاگل روشن به دست آوردیم.

حداکثر روشنایی به راحتی برای استفاده در فضای باز به اندازه کافی خوب است، اما تعداد کمی از رقبا می توانند به اندازه این گوشی از خود نور ساتع کنند – 150-200nits تفاوت ناچیزی نیست. توجه داشته باشید، Moto باید بتواند حتی تعداد بیشتری nit را برای مناطق کوچک‌ تر روشن‌ تر نمایشگر خود برای موارد استفاده HDR فشار دهد.

بازتولید رنگ توسط یک گزینه منوی دو حالته در تنظیمات نمایشگر کنترل می شود. پیش‌فرض Saturated است که طیف رنگی وسیعی را پوشش می‌دهد و باید برای محتوای مبتنی بر DCI-P3 خوب باشد. در همین حال، تنظیم محتوای sRGB طبیعی است. همچنین یک اسلایدر دمای سرد به گرم با سه مرحله در هر جهت وجود دارد.

در آزمایش ما، حالت اشباع یک تغییر سرد آبی قابل توجه را نشان داد و دقت کلی حداکثر مطلوب بود. ضربه زدن به لغزنده دما یک درجه در جهت گرم منجر به بهبود قابل توجهی شد و دقت کلی را به حالتی که می‌توانید آن را «کالیبره‌شده» بنامید (میانگین dE2000 2.6) به ارمغان آورد، اگرچه سفید همچنان کمی خاموش بود.  از سوی دیگر، حالت طبیعی، نتایج تقریباً عالی را برای نمونه‌های آزمایشی sRGB ما با میانگین dE2000 0.8 به دست آورد.

Edge 20 Pro دارای HDR10+ است که در مشخصات آن ذکر شده است. ما پخش‌های HDR را از یوتیوب دریافت کردیم، اما Netflix و Amazon Prime Video همکاری نمی‌کنند. با این حال، این گوشی  دارای سازگاری با Widevine L1 است و تا وضوح FullHD را پشتیبانی می‌کند و پخش جریان HDR را به پلتفرم‌ها واگذار می‌کند.

Motorola Edge 20 Pro review

وقتی نوبت به رفرش ریت می‌رسد، منو به شما امکان می‌دهد بین حالت‌های خودکار، 60 هرتز و 144 هرتز انتخاب کنید. 60 هرتز و 144 هرتز بدون در نظر گرفتن موارد استفاده یا فعالیت، صفحه نمایش را با رفرش ریت مربوطه قفل می کنند، به استثنای تنها صفحه نمایش Peek که در هر حالت 48 هرتز دریافت می کند. به این معنا که افراد مشکوک معمولی مانند منظره یاب دوربین و Google Maps وقتی روی 144 هرتز تنظیم می‌شوند، فرکانس آن را به 60 هرتز کاهش می‌ دهند، اما پخش‌ کننده‌های ویدیو یا عدم وجود ورودی لمسی مهم نیستند – این رفرش ریت 144 هرتز است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

حالت خودکار کمی پیچیده تر است. «تطبیقی» است زیرا می‌تواند بسته به محتوا و فعالیت، بین رفرش ریت های مختلف جا به‌ جا شود – اعداد 48، 60، 90 و 120 هستند، اما به طرز عجیبی 144 وجود ندارد. در این حالت، گوشی تا زمانی که ورودی لمسی رجیستر نشود، 120 هرتز را حفظ خواهد کرد. ورودی لمسی، فقط به محض تشخیص عدم فعالیت، به صورت لحظه ای به 60 هرتز کاهش می یابد. این رفتار پیش‌ فرض در سراسر رابط کاربری و همچنین در اکثر برنامه‌ها (رسانه‌های اجتماعی، مرورگرها، Google Photos) است. برنامه‌های ویدیویی کاملاً با آن مطابقت ندارند، یوتیوب پیش‌فرض 60 هرتز است، و Netflix سوئیچ 120-60 لمسی را در رابط کاربری انجام می‌دهد، اما 60 هرتز را برای پخش ویدیو حفظ می‌کند. بازی های سازگار با HRR می توانند تا 120 هرتز نیز دریافت کنند.

Display settings - Motorola Edge 20 Pro review Display settings - Motorola Edge 20 Pro review Display settings - Motorola Edge 20 Pro review

عمر باتری گوشی موتورولا اج 20 پرو

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی موتورولا اج 20 پرو را تامین می کند، ظرفیتی که به بهترین شکل استاندارد توصیف می شود. غیرپرو دارای یک سلول 4000 میلی آمپر ساعتی است، بنابراین دیدن این که رفتار ویژه ای با این نام ارائه می شود، خوب است.

در آزمایش ما، این گوشی Moto نتایج بسیار خوبی را در اکثر رشته ها به دست آورد، البته برای مرور وب با حداکثر رفرش ریت. با این حال، ما می گوییم که 12:32 ساعت در 144 هرتز یک نتیجه بسیار خوب است. 23 ساعت پخش ویدیو برای خود صحبت می کند و 40 ساعت تماس صوتی بیشتر از کاری است که این بازبین در یک سال انجام می دهد. عملکرد آماده به کار نیز خوب است.

در نهایت، موتورولا اج 20 پرو امتیاز استقامت 112 ساعت را به دست آورد.

Motorola Edge 20 Pro review

تست وب طبق معمول با بالاترین نرخ رفرش انجام شد. انتخاب نرخ بازخوانی خودکار (که در اکثر موارد از 60 هرتز استفاده می‌کند، با افزایش لحظه‌ای تا 120 هرتز در بارگذاری صفحه هر 10 ثانیه) یک ساعت اضافی به دست می‌دهد – 13:32 ساعت. این به خودی خود یک تفاوت عمده نیست، به علاوه مدت زمانی که گوشی در 120 هرتز صرف می کند، بسته به میزان لمس صفحه نمایش خود در حین مرور، ممکن است در واقع طولانی تر باشد.

موتورولا اج 20 پرو

سرعت شارژ گوشی موتورولا اج 20 پرو

گوشی موتورولا اج 20 پرو با یک آداپتور TurboPower 30 واتی همراه است – هیچ رقم عجیبی در این موتور وجود ندارد، اما نه 20 وات اصلی G100.

Motorola Edge 20 Pro review

موتو اج 20 با آن قابلیت شارژ با استانداردهای امروزی، نتایج متوسطی را در تست سرعت شارژ ما منتشر کرد. یک حرکت 30 دقیقه‌ای از تخت شما را کمی بیشتر از نیمه پر می‌کند، در حالی که 0-100٪ 1:17 ساعت طول می‌کشد. این به طور قابل توجهی کندتر از هر یک از راه حل های اختصاصی موجود در گوشی های vivo/Realme/OnePlus/Xiaomi است، اما گوشی های مبتنی بر PowerDelivery مانند ZTE Axon 30 و Galaxy نیز سریع تر هستند، سامسونگ ها حتی این کار را با آداپتورهای با رتبه پایین تر از Moto انجام می دهند. 

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

بررسی اسپیکرهای گوشی موتورولا اج 20 پرو

گوشی موتورولا اج 20 پرو تنها دارای یک بلندگوی پایین است که اگر از ما بپرسید، این به نظر می‌رسد که در گوشی‌های 700 یورویی، یک نهی بزرگ به نظر می‌رسد. خیلی هم بلند نیست – در آزمون ما در میان رقبای «خوب» و «بسیار خوب» نمره «متوسط» به دست آورد. خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اما کاملاً بد نیست، بنابراین از نظر کیفیت نیز تقریباً «متوسط» است.

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

بررسی نرم افزار و رابط کاربری گوشی موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو از موتورهای قبلی پیروی می‌کند و ظاهر اندرویدی موجود را ارائه می‌دهد، اما سهم نسبتاً خوبی از ویژگی‌های داخلی اضافه شده در بالا را ارائه می دهد. کلیدی در میان آنها قابلیت «آماده برای» است که برخلاف DeX سامسونگ نیست.

Motorola Edge 20 Pro review

اما اگر خود را در محدوده خود گوشی نگه داریم، اکثر ویژگی های اختصاصی در برنامه Moto مرتب شده اند. دسته اول شخصی سازی است که به شما امکان می دهد شکل نمادها، ظاهر تغییر سریع، رنگ های تاکیدی و فونت را انتخاب کنید. همچنین طیف گسترده‌ای از والپیپرها، همان تصاویر پس‌زمینه‌ای که در برنامه Google Wallpapers پیدا می‌کنید، به‌علاوه برخی از تصاویر تعاملی خاص Moto وجود دارد.

Moto App - Motorola Edge 20 Pro review Personalization - Motorola Edge 20 Pro review Personalization - Motorola Edge 20 Pro review Personalization - Motorola Edge 20 Pro review Personalization - Motorola Edge 20 Pro review

سپس ژست ها می آیند. البته حرکت کاراته موتورولا که چراغ قوه را روشن و خاموش می‌کند و حرکت چرخشی که اپلیکیشن دوربین را راه‌اندازی می‌کند، اینجا هستند. هر دو حتی زمانی که دستگاه قفل است کار می کنند.

ژست بلند کردن برای باز کردن قفل به خوبی با باز کردن قفل با چهره کار می کند زیرا به محض اینکه دستگاه را بردارید و به صفحه نگاه کنید قفل دستگاه را باز می کند.

Power touch نیز وجود دارد. هنگامی که روی دکمه روشن/خاموش دوبار ضربه می زنید، یک منوی میانبر ظاهر می شود که در آن می توانید برنامه ها، ابزارها و حتی مخاطبین را برای دسترسی سریع مرتب کنید.

Gestures - Motorola Edge 20 Pro review Gestures - Motorola Edge 20 Pro review Gestures - Motorola Edge 20 Pro review Gestures - Motorola Edge 20 Pro review Gestures - Motorola Edge 20 Pro review Gestures - Motorola Edge 20 Pro review

ویژگی های های مربوط به نمایشگر عبارتند از Peek Display و Attentive Display. اولی به عنوان دومین جایگزین برای نمایشگر همیشه روشن اما با برخی عملکردهای اضافه عمل می کند. هنگامی که حرکت نزدیک به گوشی را تشخیص می دهد یا هنگامی که آن را برمی دارید، صفحه نمایش روشن می شود. هنگامی که نوعی اعلان دریافت کردید، می توانید روی آن ضربه بزنید و خود پیام را ببینید و حتی از صفحه قفل با آن تعامل کنید.

در مورد نمایشگر خود آن به خودی خود توضیح کاملی از خود می دهد – تا زمانی که چهره ای به گوشی نگاه می کند، تایم اوت صفحه را غیرفعال می کند. هنگام خواندن مقالات طولانی بسیار مفید است، اگرچه احتمالاً به اندازه کافی پیمایش می کنید تا به هر حال صفحه قفل نشود.

Display - Motorola Edge 20 Pro review Display - Motorola Edge 20 Pro review Display - Motorola Edge 20 Pro review Display - Motorola Edge 20 Pro review Display - Motorola Edge 20 Pro review

همه اینها به کنار، بقیه تقریباً همان طور که گوگل در نظر داشت اندروید 11 است، اکنون نسخه 11 است. گروه‌بندی اعلان‌ ها، اعلان‌ های شما را مرتب نگه می‌دارد و بر مکالمات شما تمرکز می‌کند. کارت‌های اعلان از مکالمه‌ های جاری از برنامه‌های پیام‌ رسانی شما در مقایسه با سایر اعلان‌ های برنامه‌ ها با اولویت بالا ظاهر می‌شوند. حباب های اعلان نیز در دسترس هستند.

همرسانی Nearby با سایر دستگاه‌هایی که دارای نسخه اخیر اندروید هستند نیز امکان‌پذیر است و انتقال فایل را آسان‌ تر از همیشه می‌کند.

و در آخر، ما منوی پاور به روز شده را داریم که اکنون میانبرهای دستگاه های متصل مانند اتوماسیون خانگی یا Chromecast را از طریق برنامه Google Home نمایش می دهد.

Lockscreen - Motorola Edge 20 Pro review Homescreen - Motorola Edge 20 Pro review Folder view - Motorola Edge 20 Pro review App drawer - Motorola Edge 20 Pro review Notifications - Motorola Edge 20 Pro review Quick toggles - Motorola Edge 20 Pro review

موتورولا پلتفرم Ready For را در اوایل سال جاری با Moto G100 معرفی کرد – این پلتفرم شما را قادر می‌سازد تا از گوشی به عنوان قلب یک صفحه نمایش بزرگ برای چندین مورد استفاده استفاده کنید. Ready For در اج 20 پرو نیز موجود است.

Motorola Edge 20 Pro review

با اتصال یک تلویزیون یا یک مانیتور، می‌توانید تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی در گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی یک تجربه چت تصویری با صفحه بزرگ داشته باشید.

Ready For desktop - Motorola Edge 20 Pro review Ready For desktop - Motorola Edge 20 Pro review
Ready For desktop - Motorola Edge 20 Pro review Ready For desktop - Motorola Edge 20 Pro review

اتصال را می توان با کابل – یا با کابل Ready For (یا راه حل دیگری USB-C MHL Alt) یا با کابل USB-C-to-C با یک نمایشگر سازگار انجام داد. از طرف دیگر، می‌توانید به‌صورت بی‌سیم به یک نمایشگر با قابلیت Miracast متصل شوید.

اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

Ready For Wireless - Motorola Edge 20 Pro review Wired with Windows PC - Motorola Edge 20 Pro review Trackpad - Motorola Edge 20 Pro review Trackpad - Motorola Edge 20 Pro review Trackpad - Motorola Edge 20 Pro review Trackpad - Motorola Edge 20 Pro review

همچنین می‌توانید از Ready For در کامپیوتر شخصی مبتنی بر ویندوز استفاده کنید – این برنامه در یک پنجره روی دسکتاپ شما اجرا می‌شود. این برای زمانی مفید است که می‌خواهید یک برنامه Android را از کامپیوتر خود اجرا کنید یا فقط در یک صفحه بین دستگاه‌ها چند کار انجام دهید.

در اینجا، همچنین می توانید حالت گوشی را فعال کنید و صفحه نمایش گوشی خود را در صفحه دسکتاپ بزرگ Ready For که در دسکتاپ ویندوز شما قرار دارد، مشاهده کنید. این چند کار در سطح اولیه است!

Ready For desktop on PC (i.e., same thing but in a window) - Motorola Edge 20 Pro review Ready For desktop on PC (i.e., same thing but in a window) - Motorola Edge 20 Pro review

یکی دیگر از موارد استفاده Ready For در کامپیوتر شخصی ویندوزی برای تماس های ویدیویی است که در آن می توانید از دوربین تلفن برای عکس گرفتن از خود و یک صفحه نمایش خارجی برای دیدن سایر شرکت کنندگان استفاده کنید.

آخرین کیس Ready For use برای بازی روی صفحه نمایش بزرگتر است – خواه تلویزیون باشد یا لپ تاپ/مانیتور. شما یک کنترلر خارجی وصل می‌کنید و بازی را روی گوشی اجرا می‌کنید و مزیت آشکار آن نمایشگر بزرگ‌تر برای گیم‌پلی است.

معیارهای مصنوعی

موتورولا اج 20 پرو مجهز به چیپست اسنپدراگون 870 است، که انتخابی محبوب برای میان رده‌های بلندپایه امسال – یا اگر اصرار دارید قاتلان پرچمدار است.

SD870 دارای یک CPU هشت هسته ای در پیکربندی 1+3+4 با هسته اصلی حداکثر 3.2 گیگاهرتز است. Adreno 650 گرافیک را کنترل می کند. چندین پیکربندی RAM/Storage از 6GB/128GB تا 12GB/256GB وجود دارد.

Motorola Edge 20 Pro review

گوشی موتورولا اج 20 پرو در بنچمارک‌ ها تنظیم محافظه‌ کارانه نشان داد و اعداد متوسط ​​را برای SD870 خود ثبت کرد. این گوشی در GeekBench تک هسته ای و چند هسته ای از G100 مبتنی بر SD870 موتورولا جلوتر است، و اینچ از SD865 Galaxy S20 FE جلوتر است، اما گلکسی با عملکرد چند هسته ای بهتر مقابله می کند. گوشی‌های SD888 مانند Mi 11 و OnePlus 9 دارای مزیت‌هایی در انجام وظایفی با پردازنده مرکزی هستند.

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

در Antutu، Moto در وسط بسته SD870 قرار گرفت. در اینجا می توان شکاف واضح تری را بین گروه SD870 و جدیدترین اسنپدراگون های سطح بالا در بالا مشاهده کرد. برعکس، گوشی‌های مبتنی بر پردازنده‌های کوچک‌تر سری 700 عقب مانده‌اند.

موتورولا اج 20 پرو

در بنچمارک های گرافیکی، کمی بیشتر به همین شکل است. Edge 20 Pro نتایج متوسطی را برای سخت‌افزار خود منتشر می‌کند – گوشی های مبتنی بر SD888 برتری دارند، واحدهای SD778 و SD780 نمی‌توانند کاملاً به آن ادامه دهند.

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو به طرز شگفت‌آوری در زیر بار شدید CPU سریع throttle می شود، مطمئناً یکی از کاهش شدید عملکردی است که در گوشی SD870 دیده‌ایم. همچنین به 69 درصد از نتایج اولیه کاهش یافت. با این حال، در یک نکته مثبت، نتیجه 99 درصدی سنگ جامد را در تست استرس Wild Life 3DMark حفظ کرد.

CPU throttling test - Motorola Edge 20 Pro review 3DMark Wild Life stress test - Motorola Edge 20 Pro review 3DMark Wild Life stress test - Motorola Edge 20 Pro review

بررسی دوربین گوشی موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو با قرار دادن تله فوتو پریسکوپی با زوم 5 برابری به جای واحد معمولی 3 برابری، غیرپرو در بخش دوربین را یکی می‌کند. به غیر از این، این همان تنظیمات است که سرلوحه آن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است و دارای یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی است که به لطف قابلیت فوکوس خودکار، نقش یک دوربین ماکرو را نیز دارد.

Motorola Edge 20 Pro review

همانطور که در Edge 20 مشاهده کردیم، دوربین اصلی Edge 20 Pro از سنسور 1/1.52 اینچی ISOCELL HM2 سامسونگ 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند – دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتری است که به صورت 9 در 1 برای اندازه پیکسل 2.1 میکرومتر قرار می‌گیرد. پیکربندی غیر پیکسلی. لنز دارای فاصله کانونی معادل 24 میلی‌متر و دیافراگم f/1.9 است. البته بدون OIS.

دوربین تله‌فوتو از یک سنسور 8 مگاپیکسلی OmniVision OV08A10 1/4.4 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتر استفاده می‌کند – این همان تصویربرداری است که در Edge 20 دیدیم. فقط در اینجا، با یک لنز تله‌فوتو پریسکوپ جفت شده است که به آن فاصله کانونی معادل (126 میلی‌متر) می‌دهد. یا اینطور که در پشت گوشی می گوید) – زوم تقریباً 5 برابر دیافراگم f/3.4 و لنز تثبیت شده است.

Motorola Edge 20 Pro review

دوربین اولتراواید همان دوربین Edge 20 است و به نوبه خود، Moto Edge اصلی است. OmniVision سنسور را ارائه می‌کند – یک واحد OV16A10 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری. لنز دارای دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی معادل 13 یا 17 میلی‌متر (به ترتیب مطابق با EXIF ​​و پشت تلفن). فوکوس خودکار در دسترس است که تسهیل می‌کند. استفاده از این دوربین برای نمای نزدیک – به طور ایده آل در فاصله 4-8 سانتی متری.

دوربین سلفی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision OV32B 1/3 اینچی Quad Bayer (4 سلولی با صدای OV) با پیکسل‌های 0.7 میکرومتری با تصاویر 8 مگاپیکسلی است که به طور پیش‌فرض بیرون می‌آیند. این دوربین پشت یک لنز 28 میلی‌متری f/2.3 با فوکوس ثابت قرار دارد.

Motorola Edge 20 Pro review

اپلیکیشن دوربین موتورولا در گذشته تغییراتی را تجربه کرده است، اما روش اصلی پیمایش در منوها و حالت‌های دوربین ثابت باقی مانده است. حالت های دوربین به شکل چرخ فلک قابل تنظیم چیده شده اند و منوی همبرگر تعداد زیادی حالت عکاسی دیگر را در خود جای داده است. همچنین یک حالت Pro وجود دارد که تقریباً کنترل کامل تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس خودکار، نوردهی و سرعت شاتر را برای هر سه دوربین پشتی به شما می دهد.

Camera UI - Motorola Edge 20 Pro review Camera UI - Motorola Edge 20 Pro review Camera UI - Motorola Edge 20 Pro review Camera UI - Motorola Edge 20 Pro review Camera UI - Motorola Edge 20 Pro review

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به بالا در منظره یاب یا ضربه زدن بر روی نماد فلش کوچک پیدا کرد. اینجاست که شما یک صفحه نمایش و تایمر خودکار برای عکس ها و وضوح و نرخ فریم برای ویدیو پیدا خواهید کرد. نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی به شما امکان دسترسی به تنظیمات بیشتری را می دهد.

ما متوجه شدیم که Edge 20 چقدر وضوح عکس‌ ها را ضعیف می‌کند، مشکلی که مدت‌ها در پیاده‌سازی موتورولا داشتیم. در اج 20 پرو، تنظیماتی برای وضوح وجود دارد که برای همیشه خاکستری می‌شود و اگر روی آن ضربه بزنید می‌گوید «رزولوشن در این حالت قابل تغییر نیست»، این حالت حالت Photo یا هر حالت دیگری است. این یک راه حل است، شاید. در هر صورت، از هر سه دوربین عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرید، مگر اینکه در حالت ماکرو عکس بگیرید که در آن تصاویر به دست آمده 16 مگاپیکسل هستند.

شما می توانید با استفاده از حالت Pro به نوعی آن را دور بزنید، اما بخشی از پردازش را از بین می برد، و این چیزی نیست که ما توصیه کنیم.

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

عکس های گرفته شده در روز  از موتورولا اج 20 پرو عموماً خوب هستند، اما به نوعی کاملاً 700 یورو خوب نیستند، و این بدون یک نقص آشکار است که باید به آن اشاره کرد. جزئیات خوب است و ما به ویژه از بازنمایی طبیعی بافت های تصادفی خوشمان می آید. با این اوصاف، گاه به گاه نواحی محلی نرمی وجود دارد که ما آن را به اشتباهات در رویه انباشتن تصویر نسبت می دهیم – ناحیه زیر درختان را در سمت راست نمونه دوم بررسی کنید، یا درختان را درست در سمت چپ و خارج از مرکز در نمونه نهم بررسی کنید. (همچنین ماشین سفید در نهم).

محدوده دینامیکی نیز خوب است، اما نه به آن چیزی که ما انتظار داریم. این به خوبی می تواند یک انتخاب آگاهانه از جانب موتورولا برای دریافت تصاویر متضادتر باشد، اما ما سایه های توسعه یافته بهتری خواهیم داشت. باز هم، به خودی خود یک معامله شکن نیست، اما فقط کمی دور از علامت است. رنگ‌ها بدون فشار آوردن به آن پر جنب و جوش هستند و هیچ نشانه‌ای از تمایلات مایل به قرمز غیرپرو وجود ندارد.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/1281s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/939s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/1400s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/1112s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/720s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/875s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/746s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/883s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 100, 1/547s - Motorola Edge 20 Pro review

مطمئنا جزئیات 108 مگاپیکسلی در تصاویری که با وضوح اسمی سنسور گرفته شده اند وجود ندارد، اگرچه شاید بتوانید خود را متقاعد کنید که اگر عکس های 12 مگاپیکسلی و 108 مگاپیکسلی را در کنار هم مشاهده کنید، یک مزیت کوچک وجود دارد. ما فکر نمی‌کنیم که عکاسی با وضوح 108 مگاپیکسل ارزش اندازه فایل و زمان ثبت اضافی را داشته باشد، به علاوه این عکس‌ها نسبت به عکس‌های معمولی 12 مگاپیکسلی تیره‌تر هستند.

Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/965s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/1193s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/1425s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/1092s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/689s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 108MP - f/1.9, ISO 100, 1/739s - Motorola Edge 20 Pro review

دوربین تله فوتو عکس هایی با زوم 5 برابری با جزئیات دقیق و شواهد کمی از فرآیند 8 مگاپیکسلی به 12 مگاپیکسل می گیرد. رنگ ها کمی اشباع تر و کمی گرم تر از دوربین اصلی هستند. بر خلاف خروجی دوربین اصلی، عکس‌های زوم می‌توانند از کاهش تدریجی بیشتر به سمت افراط‌های تونال بهره ببرند، اما در این مرحله بسیار جالب است. در قلمرو پریسکوپ‌های 5 برابری رایج، شکایت کردن در مورد این دوربین سخت است.

Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/1247s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/852s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/1142s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/532s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/305s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/965s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/999s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/875s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 100, 1/931s - Motorola Edge 20 Pro review

فوق عریض به ویژگی‌ های تصویر جهانی دوربین اصلی وفادار است و کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوب و همچنین بازنمایی رنگ را حفظ می‌کند. جزئیات هر پیکسل برای یک فوق عریض خوب است، اگرچه از عکس هایی که با رزولوشن 16 مگاپیکسلی شروع شده اند، انتظار تردی بیشتری را داریم.

یکی از ویژگی‌ هایی که تعداد کمی از افراد دیگر در این بخش می‌توانند به آن افتخار کنند، قابلیت فوکوس خودکار است، به این معنی که می‌توانید با سوژه در نزدیکی و فوکوس، عکس‌های لنز اولتراواید کلاسیک انجام دهید و آن نمای پرسپکتیو اغراق‌آمیز را دریافت کنید.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1498s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1789s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1628s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1102s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1396s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1270s - Motorola Edge 20 Pro review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1628s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 100, 1/1169s - Motorola Edge 20 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 848, 1/50s - Motorola Edge 20 Pro review

دوربین ماکرو

این AF برای عکاسی نزدیک یا حالت ماکرو استفاده می شود. این نماد خود را در انتخابگر بزرگنمایی دریافت می کند و کاری که انجام می دهد این است که وسط قاب دوربین فوق عریض را برش می دهد تا این توهم ایجاد کند که به سوژه خود نزدیک تر هستید – پوشش با پوشش دوربین اصلی مطابقت دارد. سپس آن ناحیه برش خورده حسگر 16 مگاپیکسلی به 16 مگاپیکسل ارتقا می یابد. چرا 12 مگاپیکسل مانند دوربین ها و حالت های دیگر نیست؟ 

هنگامی که به این تصاویر در 1:1 نگاه می کنید، واضح است که آنها وضوح پیکسلی یک تصویر 16 مگاپیکسلی را ندارند، اما جزئیات مناسبی به نظر می رسند. رنگ‌ها زنده هستند، دامنه پویا خوب است – در کل، نتیجه بدی نیست.

Close-up samples - f/2.2, ISO 250, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Close-up samples - f/2.2, ISO 257, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Close-up samples - f/2.2, ISO 242, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Close-up samples - f/2.2, ISO 240, 1/50s - Motorola Edge 20 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

در نور کم، دوربین اصلی در حالت عکس بسیار خوب عمل می‌کند و تصاویری با نوردهی خوب با محدوده دینامیکی خوب ارائه می‌کند، اگرچه می‌توان انتظار از دست دادن جزئیات سایه را مشاهده کرد. از دست دادن جزئی اشباع نیز چیزی است که ما در صحنه های تاریک تر به آن پی بردیم. به طور کلی، جزئیات خوب است و عملکرد نویز نیز خوب است.

Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 1306, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 23472, 1/11s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 25600, 1/10s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 3856, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 7488, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 11584, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 1059, 1/17s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 2816, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera - f/1.9, ISO 10048, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review

هنگامی که صحبت از HDR می‌شد، در چندین صحنه با رفتار غیرقطعی روبرو شدیم – گوشی اولین تصویر را با HDR خاموش می‌گرفت و پردازش HDR را برای عکس‌های بعدی درگیر می‌کرد. ما HDR ها را ترجیح می دهیم، به علاوه ظاهراً این اولویت گوشی نیز است، وقتی تصمیم خود را بگیرد. بنابراین بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم داشته باشیم این است که HDR را برای عکس‌های کم‌نور فعال کنیم یا فقط چندین عکس بگیرید.

Low-light samples, main camera, HDR behavior: On - f/1.9, ISO 23472, 1/11s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, HDR behavior: Off - f/1.9, ISO 23472, 1/11s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, HDR behavior: On - f/1.9, ISO 10048, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, main camera, HDR behavior: Off - f/1.9, ISO 9952, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, HDR behavior: On - f/1.9, ISO 2816, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, HDR behavior: Off - f/1.9, ISO 2752, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review

حالت شب یا در اصطلاح موتورولا دید در شب، شما را از حدس زدن دریغ می‌کند و پیشرفت‌های معمول را به همراه می‌آورد که در صحنه‌های به‌ویژه تاریک قابل توجه است. سایه‌ها تقویت می‌شوند، هایلایت‌ها به خوبی کنترل می‌شوند و اشباع نیز یک تلنگر ایجاد می‌کند. نکته منفی این است که شارپینگ سنگین همراه با از دست دادن جزییات ریز دریافت می کنید.

Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 1316, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 13952, 1/11s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 17888, 1/8s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 1616, 1/25s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 4144, 1/17s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 5808, 1/17s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 1066, 1/17s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 2880, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.9, ISO 4608, 1/17s - Motorola Edge 20 Pro review

دوربین پریسکوپ در شب کار سختی دارد و ما بیش از تعداد انگشت شماری عکس را با فوکوس از دست رفته مشاهده کردیم. محدوده دینامیکی در ISOهای بالا نیز مناسب آن نیست. ما عموماً تصاویری با نوردهی ضعیف دریافت می‌کنیم، اگرچه اگر نمای ساختمانی با نور مناسب در شب پیدا کنید، احتمالاً تصویری قابل استفاده خواهید داشت. دید در شب در این دوربین وجود ندارد.

Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 2697, 1/25s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 4479, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 9951, 1/13s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 2464, 1/25s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 1377, 1/25s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, telephoto camera (5x) - f/3.4, ISO 3549, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review

دید در شب در حالت فوق عریض نیز وجود ندارد و این نیز از گردش در تاریکی لذت نمی برد. قابلیت فوکوس خودکار آن ممکن است در شب به آن آسیب برساند، زیرا تمایل دارد فوکوس را جستجو کند و اغلب از دست می دهد. حتی اگر فوکوس را به درستی انجام دهد، تصاویر ملایمی با محدوده دینامیکی محدود می گیرد.

Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 2418, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 12787, 1/10s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 12787, 1/10s - Motorola Edge 20 Pro review
Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 5657, 1/14s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 8742, 1/11s - Motorola Edge 20 Pro review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 1736, 1/20s - Motorola Edge 20 Pro review

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید موتورولا اج 20 پرو چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

حالت پرتره

حالت پرتره در Edge 20 Pro از دوربین اصلی استفاده می کند، بنابراین برای کادربندی یک پرتره به سبک سر و شانه باید کاملاً به سوژه خود نزدیک باشید. نتایج نهایی بسیار عالی هستند – تشخیص سوژه عالی است (اگرچه در آزمایش های شکنجه مانند آزمایشی که با فانوس در نمونه 3 وجود دارد ناموفق است)، سطح تاری پیش فرض نسبتا محافظه کارانه و بسیار قانع کننده است، HDR در دسترس است و به خوبی کار می کند.

Portrait mode samples - f/1.9, ISO 403, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 100, 1/370s - Motorola Edge 20 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 1078, 1/50s - Motorola Edge 20 Pro review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 253, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review

دوربین سلفی

سلفی های موتو به‌طور پیش‌فرض با وضوح 8 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. ما ادامه می دهیم و آنها را عالی می نامیم – در روز روشن جزئیات خوب، رنگ های جذاب و دامنه دینامیکی گسترده دارند.

Selfie samples, 8MP - f/2.2, ISO 170, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 8MP - f/2.2, ISO 534, 1/33s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 8MP - f/2.2, ISO 100, 1/695s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 8MP - f/2.2, ISO 111, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review

حالت 32 مگاپیکسلی نیز وجود دارد، اما همانطور که بارها و بارها گفته‌ایم، در سلفی‌های 32 مگاپیکسلی نکته‌ای نمی‌بینیم. در هر صورت، این‌ها بهتر از نمونه‌های غیر حرفه‌ای بودند – ما در اینجا اغلب تصاویر واضح‌تری دریافت می‌کنیم، و اینها جزئیات بیشتری نسبت به تصاویر 8 مگاپیکسلی دارند.

Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 172, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 544, 1/33s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 100, 1/708s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 100, 1/104s - Motorola Edge 20 Pro review

سلفی پرتره عموماً بسیار خوب هستند – تاری طبیعی به نظر می‌رسد و جدایی مشکلی ندارد، اگرچه گهگاه گونه‌های مبهم وجود داشت. HDR نیز موجود است.

Selfie samples, Portrait mode, 8MP - f/2.2, ISO 162, 1/100s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, Portrait mode, 8MP - f/2.2, ISO 534, 1/33s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, Portrait mode, 8MP - f/2.2, ISO 100, 1/695s - Motorola Edge 20 Pro review Selfie samples, Portrait mode, 8MP - f/2.2, ISO 100, 1/101s - Motorola Edge 20 Pro review

ضبط ویدئو

موتورولا اج 20 پرو با دوربین اصلی خود با رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه و همچنین 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند. آن را با حالت ضبط بالای 4K30 غیر پرو مقایسه کنید. علاوه بر این، پرو از تثبیت‌کننده الکترونیکی تا 4K60 پشتیبانی می‌کند، برخلاف Edge 20 ساده که نمی‌تواند بیش از 1080p30 تثبیت شود.

دوربین اولتراواید و تله فوتو همچنان روی 1080p30 محدود هستند. شما می توانید بین کدک های h.264 و h.265 یکی را انتخاب کنید که دومی تنظیمات پیش فرض است. ممکن است بخواهید به منو بروید و h.264 را انتخاب کنید تا از مشکلات احتمالی سازگاری جلوگیری کنید، حتی اگر تا به حال از آن گذشته باشیم.

ضبط 8K (104 مگابیت در ثانیه با h.264، 73 مگابیت در ثانیه با h.265) با برش قابل توجهی همراه است – گوشی مرکز 7680×4320 پیکسل از سنسور 12000×9000 پیکسل را انتخاب می کند که تا زوم حدود 1.7x کار می کند. کیفیت در واقع خوب است – در شرایط نسبی. وضوح این ویدیو نسبت به عکس‌های 108 مگاپیکسلی کمی کمتر است، اما جزئیات بیشتری را نسبت به حالت 4K حل می‌کند – البته به خاطر داشته باشید که به لطف برش، چیزها به سادگی بزرگ‌تر هستند. محدوده دینامیکی عالی است، رنگ‌ها به‌طور دلپذیری زنده هستند، بدون هیچ گونه ریختگی.

فیلمبرداری  4K30 (50 مگابیت در ثانیه با h.264، 42 مگابیت در ثانیه با h.265) نیز خوب است. کمی تیزتر از آنچه ما می خواهیم وجود دارد، اما Moto به سختی بدترین متخلف از این نظر است. هنوز جزئیات زیادی وجود دارد و نویز کمی وجود دارد. رنگ ها کمی سردتر از 8K هستند – نه به طور چشمگیری، اما ما رنگ های دیگر را بهتر دوست داریم. در 4K بیشتر از 8K شاهد برش های برجسته هستیم، اگرچه محدوده دینامیکی همچنان خوب است.

فیلمبرداری  از دوربین فوق عریض (1080p، 20Mbps) چیز کمی باقی می گذارد – یعنی کمی به جز 4K. سطح جزئیات خوبی برای وضوح دارد، رنگ‌ها دلپذیر هستند، محدوده دینامیکی برای… فوق عریض گسترده است.

دوربین تله فوتو (1080p، 20 مگابیت در ثانیه) عملکرد مشابهی را ارائه می دهد.

تثبیت کننده در 8K موجود نیست، بنابراین بهتر است راهی برای پشتیبانی از گوشی در هنگام ضبط با بالاترین وضوح آن داشته باشید.

با این حال، هم بر روی دوربین اصلی و هم در دوربین فوق عریض عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، و هنگام راه رفتن، فیلم‌برداری نرمی ارائه می‌کند، ضبط ثابتی با گوشی که فقط روی سوژه قرار گرفته است، و بدون مشکل حرکت می‌کند.

تله پریسکوپ نیز عملکرد قابل تحسینی دارد، حتی اگر به اندازه دو دستگاه دیگر نصب نشده باشد.

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه موتورولا اج 20 پرو با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی موتورولا اج 20 پرو

موتورولا اج 20 پرو دارای لیست قیمت 700 یورو برای نسخه 12/256 گیگابایتی در اروپا است و این در اصل تنها نسخه ای است که می توانید پیدا کنید. این معامله در اینجا یا آنجا با یک جفت هدفون VerveBuds 800 TWS این شرکت شیرین می شود (بسته به اینکه از چه کسی بخواهید ارزش حدود 50 تا 80 یورو دارد)، در حالی که در جاهای دیگر، می توانید مستقیماً آن را با 600 یورو تهیه کنید. با این حال، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، در هیچ کجا بسته ای با کابل Ready For ندیدیم. با این اوصاف، این پیشنهادات موقتی و منطقه‌ای هستند و برای مقایسه‌های اینجا، Edge 20 Pro را به عنوان یک گوشی 700 یورو در نظر خواهیم گرفت.

Motorola Edge 20 Pro review

اگر می‌خواهید با رم و فضای ذخیره‌سازی Moto مطابقت داشته باشید، OnePlus 9 با قیمت 800 یورو به فروش می‌رسد، اما در ازای پول Moto، می‌توانید نسخه پایه 8/128 گیگابایتی را تهیه کنید. OP ممکن است بتواند چند نیت اضافی را بیرون بیاورد، در حالی که Moto دارای چند هرتز اضافی است، اما هیچ کدام تعیین کننده نیستند. در تئوری، SD888 Oneplus 9 ممکن است بهتر از SD870 Moto باشد، اما Moto در واقع می تواند عملکرد بهتری در دراز مدت داشته باشد. Moto با شارژ بیشتر کار می کند، در حالی که OP سریعتر شارژ می شود و می تواند به صورت بی سیم شارژ شود. شاید یک تمایز واقعی بین این دو دوربین تله فوتو در Edge 20 Pro باشد – OP هیچ کدام را ندارد. سپس دوباره، OP’s ultrawide برتر است. این یکی سخت است، اما ما به سمت Moto متمایل شده‌ایم، حتی اگر بلندگوهای استریو ندارد، زمینه‌ای که OP یک علامت دارد.

Mi 11 را می توان تقریباً به اندازه اج 20 پرو داشت و حتی اگر 24 هرتز کوتاه باشد، نمایشگر آن به لطف وضوح و روشنایی بالاتر، مسلماً برتر است. Mi یک تله فوتو ندارد، اما دوربین اصلی آن کمی بهتر است و واحد ماکرو آن در نوع خود متفاوت و جالب است. Moto تا حد زیادی از Mi بهتر است. Mi سریعتر شارژ می شود و همچنین می تواند این کار را به صورت بی سیم انجام دهد. دوباره، Mi دارای بلندگوهای استریو است. موتور ندارد.

ایسوس معمولاً 800 یورو برای Zenfone 8 Flip با 8 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی می‌خواهد. همچنین دارای یک دوربین اصلی سه گانه است که یک دوربین سلفی سه گانه است و ترفندهای موتوری دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد – شاید انتخاب بهتری برای عکاسی باشد، مگر اینکه روی یک تله 5x تنظیم شده باشید. Zenfone همچنین دارای ویژگی هایی مانند اسلات microSD و بار دیگر بلندگوهای استریو است. از سوی دیگر، موتو عمر باتری طولانی تری دارد و نرخ تازه سازی بسیار بالاتری نسبت به 90 هرتز عابر پیاده زنفون دارد.

یک گلکسی ما نیز در ذهن داریم – S20 FE، در حالی که ما منتظر S21 FE هستیم. به راحتی ارزان تر است و با قیمت کمتر از 600 یورو به فروش می رسد، بنابراین حتی معاملات تبلیغاتی Moto را شکست می دهد. تله آن تنها 3 برابر است، فوق عریض فاقد فوکوس خودکار است، هیچ قابلیت ماکرو وجود ندارد – شاید Edge 20 Pro گزینه بهتری برای گرفتن عکس باشد. اما Fan Edition دارای امتیاز IP68 مناسب، اسلات microSD و بلندگوهای استریو است.

rating, microSD slot, and stereo speakers.

OnePlus 9 Xiaomi Mi 11 Asus Zenfone 8 Flip Samsung Galaxy S20 FE 5G
OnePlus 9 • Xiaomi Mi 11 • Asus Zenfone 8 Flip • Samsung Galaxy S20 FE 5G

خلاصه مطلب

موتورولا اج 20 پرو که عنوان اصلی همه Moto Edges امسال است، بسیاری از کارها را به درستی انجام می دهد. این دوربین دارای تنظیمات مناسب دوربین سه گانه با دوربین تله پریسکوپ، مانند پرچمداران واقعی است، چیزی که با این قیمت در جای دیگری نمی توانید پیدا کنید. فوکوس خودکار فوق عریض که به عنوان یک تیرانداز ماکرو عمل می کند نیز یکی از ویژگی های برجسته در این بخش است.

این نمایشگر فقط یک صفحه نمایش دیگر نیست – رفرش ریت 144 هرتزی آن به غیر از جریان اصلی است، و این گوشی همچنین امکان بازی با نرخ فریم بالا را فراهم می کند، البته به لطف چیپست قدرتمند اسنپدراگون 870. SoC همچنین عملکرد Ready For را جذاب‌تر می‌کند، اگرچه به هر حال اینطور نیست که هیچ رقیبی در قیمتی جایگزین داشته باشد.

Motorola Edge 20 Pro review

اگرچه همه چیز در مورد گوشی موتورولا اج 20 پرو عالی است، اما ایراداتی نیز دارد و اینها عمدتاً در برگه مشخصات مشهود هستند. بلندگوهای استریو در اج 20 پرو وجود ندارند، به علاوه بلندگوی تکی که دارد خیلی عالی نیست. جک‌های هدفون و اسلات‌های microSD دیگر مشخص نیستند، اما می‌توانید آن‌ها را اینجا یا آنجا در میان رقبا پیدا کنید. اکثر رقبا نیز سریعتر شارژ می شوند، اما ما به جای آن از عمر باتری فوق العاده Moto استفاده می کنیم.

همه چیز را در نظر بگیریم، Edge 20 Pro به دلایلی در صدر خط تولید Moto قرار دارد و همچنین در مقابل تلاش‌های رقیب در محدوده قیمتی قوی است. مگر اینکه اولویت‌ ها یا اولویت‌ های خاص شما با یکی یا ترکیبی از کاستی‌ های نسبتاً جزئی آن تضاد داشته باشد، نمی‌توانیم بفهمیم که چرا نباید یکی را دریافت کنید.

چرا باید گوشی موتورولا اج 20 پرو را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش عالی – OLED، نرخ تجدید 144 هرتز، حداکثر روشنایی خوب.
  • عمر باتری درجه یک.
  • ازدواج عالی بین ظاهر سهام اندروید و ویژگی های اضافی Moto، Ready For در واقع می تواند مفید باشد.
  • عملکرد چیپست SD870 فقط کمی کمتر از SD888 است.
  • کیفیت عکس خوب در نور روز از همه دوربین ها، دوربین اصلی قادر در نور کم.

چرا نباید گوشی موتورولا اج 20 پرو را خریداری کنیم

  • فاقد اسپیکر استریو
  • سرعت شارژ رقابتی نیست، بدون شارژ بی سیم.
  • بدون حالت شب در دوربین اولتراواید و دوربین تله فوتو.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. من همین الان که دارم نظر میدم گوشی دستم همین موتورولا20پرو هست فوق العادس فقط میشه با آیفون سیزده مقایسش کرد ارزونه چون اسم در نیاورده بااین مشخصات یک گوشی دیگه بخواین بگیرین باید بالای بیست تومن هزینه کنین

  2. سلام و عرض ادب، ممنونم بابت مطلب مفیدی که منتشر کردید، قصد خریدش رو داشتم و با خوندن این مقاله مصمم تر شدم، فقط یه سوال داشتم که از کجا میتونم این گوشی رو همراه با کابل Ready for بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید