بررسی گوشی شیائومی پوکو M4 5G , قیمت و مشخصات فنی

پوکو M4 5G

بررسی گوشی شیائومی پوکو M4 5G ,بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی شیائومی پوکو M4 5G , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

خط ارزان قیمت پوکوی شیائومی نیاز به معرفی ندارد. بسیاری از مدل‌ های این خانواده به دلیل ارزش بالای خود از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. خط Poco M اکنون به نسل چهارم خود رسیده است و امروز ما وانیلی پوکو M4 5G را برای بررسی داریم. 

به نظر می رسد پوکو M4 5G به عنوان ارزان ترین پیشنهاد در سری فعلی پوکو M4 قرار می گیرد. مسلماً با نمایشگر LCD 90 هرتزی 6.58 اینچی مشابه آن مدل، بیشتر به پوکو M4 Pro 5G مرتبط است تا پوکو M4 Pro. در بسیاری از جنبه‌ های دیگر، پوکو M4 5G در مقایسه با M4 Pro 5G کاهش یافته است.

یک نکته دیگر برای شفاف سازی که واقعاً بسیار مهم است – گوشیی که امروز برای بررسی داریم نسخه جهانی پوکو M4 5G است. در مقایسه با نسخه هندی قدیمی، دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل به جای 50 مگاپیکسل و سلفی 5 مگاپیکسلی به جای 8 مگاپیکسل است.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی پوکو M4 5G در یک نگاه

بدنه: 164.0×76.1×8.9mm, 200g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 3)، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی؛ مقاوم در برابر پاشش آب

صفحه نمایش: 6.58 اینچ IPS LCD، 90 هرتز، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 400ppi.

چیپست: MediaTek MT6833 Dimensity 700 (7 nm): هشت هسته ای (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G57 MC2.

حافظه: 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (اسلات اختصاصی).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 13 مگاپیکسل، PDAF; عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، 1.0 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 18 وات.

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

هر دو نسخه M4 5G به جای Dimensity 810 در پوکو M4 Pro 5G، از چیپست مدیاتک Dimensity 700 استفاده می کنند. به جای تنظیم استریو فقط یک بلندگو دارد، به جای 33 وات، فقط از شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند، دوربین اصلی و سلفی با وضوح پایین‌تری دارد و فقط به جای IP53 دارای رتبه IP52 است. همچنین snapper فوق عریض را حذف می کند. بدون شک، M4 5G به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

Xiaomi Poco M4 5G review

این کاهش‌ ها طبیعتاً باید در دلتای قیمت بین این دو منعکس شود، درست است؟ خب یه جورایی در بازار هند، یک وانیلی پوکو M4 5G از حدود INR 13,000 برای یک واحد 64GB، 4GB در زمان نوشتن شروع می شود و پوکو M4 Pro 5G حدود 13,500 INR قیمت دارد. این تفاوت چندان اساسی نیست، و قیمت گذاری بین این دو در آمازون انگلستان حتی نزدیک تر است و قیمت نسخه اروپایی کاهش یافته بیشتر تفاوت چندانی ندارد. این موضوع پوکو M4 5G را از همان ابتدا در موقعیت بسیار تنگ قرار می دهد. با این حال، قیمت‌ها تغییر می‌کنند و تبلیغات یک چیز است، بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای، بیایید ببینیم که آیا پوکو M4 5G یک گوشی هوشمند مناسب و شایسته است که ارزش توجه شما را داشته باشد یا خیر.

بررسی آنباکسینگ گوشی پوکو M4 5G

طبق معمول، بیایید با بسته بندی جعبه و خرده فروشی شروع کنیم. پوکو M4 5G در یک جعبه مقوایی ضخیم و زرد روشن دو تکه عرضه می شود. ایده آل برای محافظت از گوشی در هنگام حمل و نقل و همچنین کاملاً جلب توجه.

Xiaomi Poco M4 5G review

در مد معمولی پوکو، بسته لوازم جانبی نسبتاً غنی است. اصول اولیه به خوبی با یک شارژر 22.5 واتی شیائومی پوشش داده شده است. برای خروجی های 5V@3A، 9V@2.23A، 12V@1.67A و 10V@2.25A درجه بندی شده است. برای درپوش شارژ 18 واتی خود پوکو M4 5G کمی بیش از حد مشخص شده است. در کنار آن، یک کابل USB Type-A به Type-C دریافت می کنید. هیچ چیز جالبی نیست، فقط یک کابل سفید کوتاه. همانطور که معمولاً در مورد Poco اتفاق می افتد، یک قاب TPU شفاف ضخیم در جعبه قرار دارد و گوشی همچنین با یک محافظ صفحه نمایش نازک از پیش نصب شده عرضه می شود. اساساً، همه چیزهایی که نیاز دارید تا فوراً با اطمینان از آن استفاده کنید.

بررسی طراحی گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G طراحی کاملاً قابل تشخیصی دارد. با طراحی ظاهراً تغییر ناپذیر مدرن “slab” واقعاً سخت تر و دشوارتر است. البته، ما در مورد قسمت پشتی M4 5G صحبت می کنیم که به نوعی دارای گوگل پیکسل است. جزیره دوربین بیشتر یک صفحه است که از یک طرف به طرف دیگر گسترش می یابد. در M4 5G به طور قابل توجهی بلندتر و بزرگتر است، بنابراین شباهت زودگذر است.

Xiaomi Poco M4 5G review

بقیه قسمت‌ های پشتی M4 5G از پلاستیک ساخته شده و دارای بافت ظریفی است. در لمس حس خوبی دارد و روکش مات دارد. این پوشش تا حد زیادی چربی و کثیفی را جذب می کند. یک بافت ظریف همچنین باعث می شود که اشیا بین شیارها گیر کنند و تمیز نگه داشتن سطح را به طور کلی سخت می کند.

پوکو M4 5G در سه رنگ موجود است – مشکی روشن، آبی سرد و زرد POCO. واحد بررسی ما به رنگ مشکی است که قطعاً خسته کننده ترین آن دسته است. زرد و آبی هر دو بسیار پر جنب و جوش و جوان به نظر می رسند. ما از داشتن گزینه ها قدردانی می کنیم.

Xiaomi Poco M4 5G review

دوطرف پوکو M4 5G مسطح و از نظر طراحی بسیار مدرن هستند. قاب میانی نیز از پلاستیک ساخته شده است. پایان در بالا کار بسیار متقاعد کننده ای را برای تقلید از فلز انجام می دهد، که وقتی با موفقیت از بین برود همیشه یک منظره خوشایند است.

Xiaomi Poco M4 5G review

قسمت جلویی M4 5G نیز کاملاً مدرن به نظر می رسد. حاشیه ها برای دستگاه های مقرون به صرفه بسیار نازک هستند. بریدگی سلفی هم خیلی بزرگ نیست. با این حال، شیائومی موفق شد حسگر مجاورت و نور را در بالای صفحه نمایش قرار دهد. گوشي نيز به خوبي جمع شده است.

Xiaomi Poco M4 5G review

در دست گرفتن گوشی پوکو M4 5G بسیار راحت است. ابعاد آن 164 × 76.1 × 8.9 میلی متر است و 200 گرم در مقیاس بسیار سبک است. بسیاری از این سبکی به لطف ساختار عمدتاً پلاستیکی است.

مواد و کیفیت

 قبلاً گفته‌ایم، و باز هم می‌گوییم – استفاده از پلاستیک به‌عنوان مصالح ساختمانی هیچ اشکالی ندارد. سبک و بادوام است. مانند فلز فرورفتگی ندارد و می تواند کمتر از بسیاری از آلیاژها خط و خش را نشان دهد.

پوکو M4 5G بدون هیچ انعطافی نسبت به ساختار کلی احساس می‌کند. وزن نیز به خوبی به صورت عمودی توزیع شده است. یک مشکل ما این است که قسمت پشتی هنگام ضربه زدن احساس توخالی دارد که اغلب در دستگاه‌های ارزان‌تر دیده می‌شود. با این حال، استحکام ساختاری کلی گوشی را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G دارای Corning Gorilla Glass 3 در جلو است که از نمایشگر محافظت می کند. اگرچه این نسخه محصول خاص چند سال قدمت دارد، اما همچنان محافظت عالی در برابر خراش را ارائه می دهد. Corning در سال های اخیر بیشتر برای مقاومت در برابر شکستن بهینه سازی کرده است.

این گوشی همچنین دارای حداقل سطحی از حفاظت از نفوذ آب است، حتی اگر نسبتاً ابتدایی باشد. IP52 اساساً به این معنی است که باید در معرض گرد و غبار و پاشش آب مقاوم باشد.

کنترل ها و اتصال

پوکو M4 5G دارای مجموعه ای استاندارد از کنترل ها و چیدمان کلی است. دکمه تنظیم صدا و پاور هر دو در سمت راست قرار دارند. هر دو خوب و کلیک هستند، با بازخورد لمسی عالی. موقعیت عمودی آنها نیز زیبا و ارگونومیک است.

Xiaomi Poco M4 5G review

دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت خازنی عمل می کند. بسیار شیک و دقیق است. همچنین همیشه روشن است و می توان آن را طوری تنظیم کرد که با یا بدون فشار دادن دکمه، قفل گوشی را باز کند. ما هیچ شکایتی از آن نداریم.

Xiaomi Poco M4 5G review

بالای پوکو M4 5G دارای جک 3.5 میلی متری صدا است که یک منظره نادر است. این برای بلستر IR که در بالای گوشی نیز قرار دارد، دو برابر می شود. شیائومی تقریباً آخرین سازنده بزرگی است که IR را در برخی از مدل های خود قرار داده است. به عنوان یک جایگزین کنترل از راه دور برای لوازم خانگی کاملاً مناسب است.

Xiaomi Poco M4 5G review

قاب پایینی میکروفون اصلی دستگاه و همچنین اسپیکر تکی را در خود جای داده است. بین این دو پورت Type-C قرار دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، این دستگاه قابلیت شارژ سریع تا 18 وات را دارد. همچنین برای دیتا با سرعت USB 2.0 سیم کشی شده و از OTG پشتیبانی می کند. 

وقتی صحبت از اتصال شد، پوکو M4 5G را در حالت SA و NSA در هر دو اسلات خود ارائه می دهد. همچنین AC Wi-Fi دو بانده با قابلیت هات اسپات وجود دارد. بلوتوث 5.1 با پشتیبانی LE و GPS با GLONASS و BDS نیز وجود دارد. گیرنده رادیوی FM و NFC نیز همینطور است.

Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G همچنین دارای مجموعه کاملی از حسگرها برای یک دستگاه ارزان قیمت است. هیچ چیز مجازی یا شبیه سازی نشده است. شما یک سنسور مجاورت و نور ترکیبی واقعی TDM2755، همچنین شتاب‌ سنج، قطب‌ نما، ژیروسکوپ و مغناطیس‌ سنج دریافت می‌کنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G دارای یک پنل IPS LCD با فرکانس 90 هرتز است که یک پنل نسبتا بزرگ 6.58 اینچی است. روی کاغذ بسیار مناسب به نظر می رسد. با این حال، نباید فریب اعداد و ارقام با ظاهر مناسب را بخورید. واحد بررسی پوکو M4 5G ما یکی از بدترین نمایشگرهایی را دارد که در چند وقت اخیر دیده ایم. به قدری که ما هنوز در حال تعجب هستیم که آیا لیمویی برای واحد بررسی گرفتیم یا خیر.

Xiaomi Poco M4 5G review

روشنایی در همه جا وجود دارد و گوشی به میل خود مقادیر را تغییر می دهد حتی زمانی که روشنایی خودکار خاموش است. پس از اندکی کمانچه، خوانش های ثابتی دریافت کردیم. پوکو M4 5G ما با حداکثر کردن لغزنده با حداکثر 326 نیت و حداکثر مطلق مقدار خودکار 410 نیت به بالاترین حد خود رسید. پوکو M4 5G به سختی در فضای باز و زیر نور خورشید قابل استفاده است. تجربه بسیار بدی است.

در داخل خانه، نمایشگر خیلی بد به نظر نمی رسد، اما دقت رنگ نیز در همه جا وجود دارد. در مجموع سه حالت رنگی برای انتخاب در تنظیمات وجود دارد – واضح، اشباع و استاندارد.

Color modes - Xiaomi Poco M4 5G review Color modes - Xiaomi Poco M4 5G review

هر سه فضای رنگی sRGB را هدف قرار می دهند، اما نمی توانند آن را به درستی پوشش دهند. Vivid به طور قابل توجهی تمام کانال های رنگی پایه را تقویت کرده است، در حالی که اشباع شده برای رنگ آبی سخت تر می شود تا کمی سردتر شود. حالت استاندارد از این سه حالت به sRGB واقعی نزدیک‌تر است، اما هنوز هم کمی سردتر از آن است که دقت رنگ در نظر گرفته شود. پوکو M4 5G شامل تنظیم نقطه سفید سفارشی برای هر سه حالت است که می‌توان از آن برای رفع و گرم کردن رنگ سفید استفاده کرد، اما تأثیر کمی روی کانال‌های رنگی دارد.

نکته مثبت تر، پوکو M4 5G از بالاترین Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند و به آن امکان دسترسی به جریان های HD و کیفیت بالاتر از طریق پلتفرم هایی مانند Netflix را می دهد. در واقع، دومی از اشباع وضوح گوشی و ارائه کیفیت FullHD بسیار خوشحال بود.

Widevine DRM - Xiaomi Poco M4 5G review Netflix playback capabilities - Xiaomi Poco M4 5G review No HDR support - Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G هم از نظر سخت افزار نمایشگر و هم از نظر رمزگشایی ویدیو فاقد هرگونه پشتیبانی HDR است.

کنترل رفرش ریت بالا

پوکو M4 5G صفحه نمایش 90 هرتزی دارد. در تنظیمات، گوشی دو حالت رفرش ریت – 90 هرتز و 60 هرتز را ارائه می دهد. با این حال، در نرم‌افزار، پوکو M4 5G در واقع از سه حالت نرخ به‌روزرسانی – 90 هرتز، 60 هرتز و 30 هرتز پشتیبانی می‌کند. و در واقع، از طریق آزمایش، می‌توانیم تأیید کنیم که M4 5G حداقل یک شکل ابتدایی از تغییر رفرش ریت خودکار بین سه مقدار اجرا شده دارد.

Xiaomi Poco M4 5G review

به طور کلی، هنگام استفاده از حالت 90 هرتز، رابط کاربری گوشی و اکثر برنامه‌ها، خواه بومی و غیر بومی، با فرکانس 90 هرتز اجرا می‌شوند.

UI running at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review UI running at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review UI running at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review UI running at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review

برخی از برنامه‌ها مانند کروم گزارش می‌دهند که با فرکانس 90 هرتز اجرا می‌شوند، اما رندر در WebView همچنان روی 60 هرتز محدود است. این مورد در مورد برنامه مرورگر پیش‌فرض و برخی از مرورگرهای دیگر صدق نمی‌کند، که تجربه کامل 90 هرتز و 90 فریم بر ثانیه را دارند.

Chrome capped to 60fps, while default browser reaches 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Chrome capped to 60fps, while default browser reaches 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review

با این حال، به طور کلی، اکثر برنامه ها با سرعت 90 فریم در ثانیه در حالت 90 هرتز اجرا می شدند.

Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review Apps running at 90Hz and 90fps - Xiaomi Poco M4 5G review

پس در مورد آن سوئیچینگ خودکار چطور؟ خب، به نظر می‌رسد که پوکو یک لیست سفید از انواع برنامه‌ های پخش‌کننده ویدیو را پیاده‌ سازی کرده است که آنها را مجبور می‌کند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در حالت 60 هرتز راه‌اندازی و اجرا شوند، که دیدن آن عالی است.

Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review Video players apps running in 60Hz mode - Xiaomi Poco M4 5G review

به نظر می رسد که برخی از موارد لبه، مانند برخی از شبکه های اجتماعی، توسط منطق نادیده گرفته شده اند. به عنوان مثال، TikTok قوانین را به خوبی دنبال می‌کند و در حالت 60 هرتز کار می‌کند، در حالی که فیس‌بوک و اینستاگرام بدون در نظر گرفتن اینکه در حال تماشای ویدیو هستید یا در حال پیمایش/نگاه کردن تصاویر هستید، با فرکانس 90 هرتز راه‌اندازی و اجرا می‌شوند.

TikTok - Xiaomi Poco M4 5G review Instagram - Xiaomi Poco M4 5G review Facebook - Xiaomi Poco M4 5G review

در مورد حالت 30 هرتزی که به آن اشاره کردیم – ما به ندرت روی تصاویر ثابت و زمانی که گوشی در حالت 90 هرتز و 60 هرتز از طریق منوی تنظیمات قرار داشت، به خودی خود فعال می شود. این بدان معناست که هر منطق خودکاری که وجود داشته باشد، لیست‌های سفید گذشته را برای راه‌اندازی برنامه‌ها گسترش می‌دهد و در واقع نظارت هوشمندی برای آنچه روی صفحه اتفاق می‌افتد دارد. اگرچه این بخش از منطق بسیار مبهم و ناسازگار بود.

از نظر بازی‌ های با رفرش ریت بالا، ما چند عنوان شناخته شده را امتحان کردیم و از هر چهار عنوان، سه عنوان موفق شدند با سرعت 90 هرتز و بیش از 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند. این میزان موفقیت در کتاب ما خوب است.

Gaming at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review Gaming at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review Gaming at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review Gaming at 90Hz - Xiaomi Poco M4 5G review

با در نظر گرفتن همه موارد، منطق تغییر رفرش ریت خودکار که در حال حاضر در پوکو M4 5G وجود دارد به اندازه کافی خوب کار می کند و یک پایه محکم است. هنوز تنظیمات دقیق زیادی وجود دارد که باید انجام شود، شاید یک لیست تنظیمات در دسترس کاربر برای هر برنامه برای اعمال رفرش ریت مشخص در برنامه های خاص. با این وجود، ما از تلاش بیشتر برای داشتن سه حالت رفرش ریت متمایز و جابه‌جایی بین آنها حتی در نمایشگری با رفرش ریت بالا 90 هرتز قدردانی می‌کنیم.

بررسی عمر باتری گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G دارای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و چیپست مدیاتک Dimensity 700 با کارایی مناسب است. ترکیبی که قبلاً در گوشی‌ های دیگری مانند ردمی نوت 10 5G، پوکو M3 Pro 5G یا سامسونگ گلکسی A22 5G توانایی دوام باتری عالی را دارد. پوکو M4 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، در تست اختصاصی ما، امتیازی کاملاً مطابق با جفت گوشی‌ های فوق‌العاده مجهز شیائومی با امتیاز استقامت عالی 121 ساعت کسب کرده است.

Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G در هر دو تست خاموش بودن صفحه نمایش مانند تست آماده به کار و تست تماس و سناریوهای روی صفحه مانند مرور Wi-Fi و پخش آفلاین ویدیو عالی عمل کرد. ما هیچ شکایتی در مورد استقامت باتری آن نداریم.

پوکو M4 5G

بررسی سرعت شارژ گوشی پوکو M4 5G

متاسفانه یکی از ویژگی‌ هایی که باعث نشد از پوکو M4 Pro 5G به پوکو M4 5G معمولی برش داده شود، شارژ سریع 33 واتی شیائومی است. در عوض، مدل وانیلی با 18 وات شارژ می شود. نیازی به گفتن نیست که این به معنای زمان شارژ بسیار کند به صورت مطلق است.

Xiaomi Poco M4 5G review

30 دقیقه شارژر، پوکو M4 5G را تا 31 درصد از کار انداخت و شارژ کامل آن کمی بیش از دو ساعت طول کشید.

پوکو M4 5G

پوکو M4 5G

با این حال، به طور نسبی، پوکو M4 5G هنوز در بخش قیمت بودجه خود خوب است. حداقل تعداد کمی از رقبای اصلی آن کندتر شارژ می شوند. قابل ذکر است که بسیاری از مدل های سامسونگ در شارژ 15 وات گیر کرده اند. بنابراین، در کل، خیلی بد نیست.

بررسی اسپیکرهای گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G دارای یک اسپیکر تکی در پایین است. در اینجا هیچ تنظیم استریو وجود ندارد، حتی یک هیبریدی، که کمی سخت است زیرا برخی از رقبا در محدوده قیمت، به ویژه برخی از مدل های شیائومی، تنظیمات استریو را ارائه می دهند. علاوه بر این، این بلندگوی خاص خیلی بلند نیست و فقط در تست استاندارد ما امتیاز میانگین را داشت.

نکته مثبت تر، منحنی پاسخ فرکانس روی بلندگو، به خصوص برای یک گوشی ارزان قیمت، چندان بد به نظر نمی رسد. میانه ها عموماً سفت هستند و صداها در شخص واضح به نظر می رسند. اوج ها هرگز به ریز یا جیغ نمی رسند، حتی در حداکثر حجم. تحریف تقریباً وجود ندارد.

پوکو M4 5G

پوکو M4 5G

بررسی نرم افزار و رابط کاربری گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G دارای اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 است. این یک ترکیب نسبتاً جدید است که در جعبه وجود دارد، که قابل قدردانی است.

Xiaomi Poco M4 5G review

به هر حال، MIUI 13 جدید نوید بهبودهایی مانند مدیریت بهتر رم، استفاده از CPU و استفاده موثرتر از حافظه را می دهد. به طور کلی، ظاهر تغییری نکرده است و کاربران قبلی MIUI احساس خوبی در خانه خواهند داشت.

Xiaomi Poco M4 5G review

این بار تقسیم بین یک اعلان و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید.

Home screen, notification shade, Control center - Xiaomi Poco M4 5G review Home screen, notification shade, Control center - Xiaomi Poco M4 5G review Home screen, notification shade, Control center - Xiaomi Poco M4 5G review Home screen, notification shade, Control center - Xiaomi Poco M4 5G review

صفحه اصلی، برنامه‌ های اخیر و منوی تنظیمات کلی مثل همیشه هستند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

Xiaomi Poco M4 5G review

برخلاف منوی استاندارد برنامه‌های اخیر، منوی MIUI برنامه‌ها را به صورت عمودی فهرست می‌کند و چند میانبر مفید ارائه می‌کند.

Xiaomi Poco M4 5G review

اینجاست که می‌توانید برنامه‌ها را در پنجره‌های شناور باز کنید. با این حال، شما می توانید تنها یکی را در یک زمان باز نگه دارید.

Recent apps, app drawer - Xiaomi Poco M4 5G review Recent apps, app drawer - Xiaomi Poco M4 5G review

منوی میانبر Sidebar در پوکو M4 5G وجود ندارد. در غیاب روش راحت آن برای ایجاد پنجره‌های شناور برای برنامه‌ها، باید این کار را از طریق جابجایی سریع در مرکز فرمان در M4 5G انجام دهید. این کار خیلی دردسرساز نیست و خود پنجره‌های شناور به همان روش آشنا با مناطق از پیش تعریف‌ شده و اندازه‌ هایی که می‌توانند وارد شوند کار می‌کنند.

Floating app windows - Xiaomi Poco M4 5G review Floating app windows - Xiaomi Poco M4 5G review

سفارشی سازی، مثل همیشه، بخش بزرگی از MIUI است. از آنجایی که پوکو M4 5G فاقد پنل OLED و اثرانگشت خوان زیر نمایشگر است، منوهای سفارشی سازی نمایشگر همیشه روشن و انیمیشن اثر انگشت وجود ندارند. با این حال، همچنان می‌توانید دستگاه را تم‌بندی کنید. جدا از تم های از پیش نصب شده روی دستگاه، فروشگاه تم انتخاب گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. خود تم ها نه تنها ظاهر کلی بلکه آهنگ های زنگ و نمادهای سیستم را نیز تغییر می دهند.

Themes - Xiaomi Poco M4 5G review Themes - Xiaomi Poco M4 5G review Themes - Xiaomi Poco M4 5G review

با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه شده است. به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می کند، برنامه بسیاری از تنظیمات برنامه و ویژگی های حریم خصوصی را در یک مکان نگه می دارد. می تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌ تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌ شده را تعریف کند و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌ های خاص اعمال کند.

Xiaomi Security app - Xiaomi Poco M4 5G review Xiaomi Security app - Xiaomi Poco M4 5G review

در مورد امنیت صحبت کردیم، قبلاً اشاره کردیم که حسگر اثرانگشت خازنی کناری در پوکو M4 5G بسیار سریع و قابل اعتماد است. متأسفانه، در غیاب حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، رابط میانبرهای سریع و عالی از صفحه قفل نیز وجود ندارد. همچنان می‌توانید رفتار خواننده را تنظیم کنید و کاری کنید که برای کار کردن یا عدم کار کردن، نیاز به فشار دادن دکمه باشد. دوبار فشار دادن دکمه پاور نیز می تواند به سرعت دوربین را راه اندازی کند. و یک صفحه قفل اختصاصی با کنترل‌های سریع دستگاه Mi و یک کلید چراغ قوه برای استفاده وجود دارد. وقتی روی صفحه قفل گوشی تند به چپ بکشید، این موارد ظاهر می‌شوند.

Fingerprint and power button options, device controls lock screen - Xiaomi Poco M4 5G review Fingerprint and power button options, device controls lock screen - Xiaomi Poco M4 5G review Fingerprint and power button options, device controls lock screen - Xiaomi Poco M4 5G review

در مجموع، MIUI 13 کمی بیش از تکرار دوازدهم تغییر کرد، اما مانند همیشه سریع و قابل تنظیم است. سیستم عامل همچنان رنگارنگ و شاد مانند همیشه است، با توجه فراوان به جزئیات در مواردی مانند انیمیشن ها و عناصر طراحی کوچک. همه چیز واضح به نظر می رسد و به خوبی جریان دارد، حتی در سخت افزارهای ساده تر مانند Poco M4 5G . MIUI 13 یکی از پیشرفته‌ترین تجربه‌های سفارشی اندروید در این روزها است، و حتی در M4 5G، پاسخگو و سریع به نظر می‌رسد.

عملکرد سنتتیک

وقتی صحبت از Snappy UX شد، باید نگاهی دقیق‌تر به عملکرد پوکو M4 5G بیندازیم. یکی از کاهش‌ های آن در مقایسه با پوکو M4 Pro 5G، سوئیچ به چیپست Dimensity 700 است – اساساً پیشنهاد 5G سطح پایه مدیاتک. با وجود این وضعیت، Dimensity 700 هنوز یک تراشه مدرن بسیار مناسب است. این پردازنده بر روی یک گره تولیدی 7 نانومتری N7 ساخته شده و دارای یک پردازنده Cortex-A76 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55، به علاوه یک پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 – همان Dimensity 810 و Helio G96 است. Poco M4 5G این تراشه را با 4 گیگابایت رم LPDDR4X و 64 گیگابایت حافظه قابل ارتقا UFS 2.2 یا 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ROM جفت می کند. همچنین 2 گیگابایت رم نرم افزار مجازی در کنار آن وجود دارد.

ما مدل سطح بالاتر 6 گیگابایت به علاوه 128 گیگابایت را برای این بررسی داریم. بیایید با چند آزمایش CPU و GeekBench کارها را بدون بحث بیشتر شروع کنیم.

جای تعجب نیست که Dimensity 700 به خوبی در محدوده قیمت بودجه عمل می کند. این دستگاه می‌تواند از راه‌حل‌های رقیب کوالکام مانند اسنپدراگون 678 و 680 و همچنین بیشتر تراشه‌های هلیو مدیاتک سری G پیشی بگیرد.

Helio G96 توانسته با Dimensity 700 و پوکو M4 5G رقابت کند و حتی در برخی از بارهای چند هسته ای کمی از آن پیشی بگیرد، اما دومی به دلیل سرعت کلاک بالاتر 2.2 گیگاهرتز این دو، همچنان در بارهای تک رشته ای بهتر است. هسته های CPU Cortex-A76. 

AnTuTu یک معیار بسیار پیچیده تر با تست های GPU است که مواردی مانند حافظه و ذخیره سازی را نیز در نظر می گیرد. پوکو M4 5G در این رده نیز به خوبی جایگاه خود را حفظ می کند، اگرچه بهترین نمونه از همتایان Dimensity 700 نیست.

همانطور که به GFXBench و بنچمارک های گرافیکی می رویم، باید در مورد MediaTek Helio G95 صحبت کنیم. این یک تراشه قدیمی‌تر در این برهه از زمان است، اما تراشه‌ای که دارای مزیت GPU متمایز نسبت به اکثر رقبا است زیرا دارای چهار هسته گرافیکی Mali-G76 است. وقتی صحبت از عملکرد بازی به میان می‌آید، این گوشی گوشی کمی بالاتر از بقیه قرار می گیرد.

با کنار گذاشتن هلیو G95 برای مدتی در طرف دیگر طیف، متوجه می‌شویم که Dimensity 700، Dimensity 810 و Helio G96 همگی در تست‌های GPU عملکرد یکسانی دارند و در محدوده خطای یکدیگر امتیاز می‌گیرند. یکی دیگر از پیشرفت‌های مورد انتظار، زیرا هر سه تراشه دارای تنظیمات گرافیکی دو هسته‌ای Mali-G57 هستند.

داشتن دوبرابر تعداد هسته‌های GPU یک مزیت برای G95 است که کل پشته آزمایشی GPU را نیز پایین می‌آورد و تعداد دلتاهای فریم در ثانیه مشابه باقی می‌ماند یا در برخی موارد حتی با کاهش سختی تست‌ها افزایش می‌یابد.

با این حال، پوکو M4 5G و چیپست Dimensity 700 آن حضور پررنگی دارند.

3DMark از لحاظ تاریخی با استفاده از تست های رندر خارج از صفحه که وضوح نمایشگر را در نظر نمی گیرد، مقایسه عملکرد گرافیکی تمیزتر و واضح تری را در بین دستگاه ها ارائه کرده است. تصویری که 3DMark ترسیم می‌کند با تمام مشاهداتی که تاکنون انجام داده‌ایم سازگار است. یعنی Dimensity 700 داخل پوکو M4 5G به قدرتمندی Helio G95 نیست و تقریباً برابر با Helio G96 و Dimensity 810 است. اما نگاهی به Samsung Galaxy A32 5G و چیپست Dimensity 720 آن نشان می دهد که فقط یک چیپ دیگر وجود دارد. هسته گرافیکی Mali-G57 اضافی برای رسیدن به سطح عملکرد G95 کافی است. دلتاهایی که در اینجا با آنها سروکار داریم واقعاً آنقدر بزرگ یا قابل توجه نیستند.

به طور کلی، پوکو M4 5G عملکرد خوبی ارائه می دهد. Dimensity 700 با توجه به قیمت، انتخاب خوبی است. به خوبی مجهز است و با تراشه هایی مانند Dimensity 810 و Helio G96 قابل مقایسه است. MIUI 13 به آرامی اجرا می شود و بسیار سریع است. ما هرگز در هنگام استفاده از تلفن احساس بند برای عملکرد نداشتیم.

بررسی دوربین گوشی پوکو M4 5G

شما فقط یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی اضافی در پشت پوکو M4 5G دریافت می‌کنید، بنابراین در آن بخش کمی کاهش می‌یابد. دوربین سلفی از یک واحد 16 مگاپیکسلی به یک دوربین 5 مگاپیکسلی کاهش یافته است.

Xiaomi Poco M4 5G review

دوربین اصلی پوکو M4 5G از سنسور 13 مگاپیکسلی SK Hynix hi1337 با 1.0 میکرومتر استفاده می کند. این سنسور با لنز f/2.2 همراه شده و از PDAF پشتیبانی می کند. حالت شب در این دوربین موجود است. این یک سنسور بودجه مناسب است اما لزوماً یک قطعه سخت افزار متمایز نیست.

دوربین عمق 2 مگاپیکسلی f/2.4 یا بر اساس سنسور OmniVision ov02b1b یا SmartSens sc201cs است. این فقط برای دریافت اطلاعات عمق اضافی برای پرتره استفاده می شود.

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از سنسور SK Hynix hi556 استفاده می کند. پشت یک لنز f/2.2 قرار می گیرد و فوکوس ثابتی دارد، بنابراین جزیره شیک دوربینی را ارائه نمی دهد.

برنامه پیش‌فرض دوربین یک MIUI معمولی است، اگرچه برای مطابقت با تنظیمات دوربین سبک‌تر، کمی ساده‌تر شده است. جابجایی بین حالت ها با کشیدن انگشت به چپ و راست انجام می شود و تمامی حالت های موجود بر روی این rolodex و قابل تنظیم مجدد هستند. قابل ذکر است که هیچ حالت ماکرو در پوکو M4 5G وجود ندارد. هیچ کلید بزرگنمایی نیز وجود ندارد. برای بزرگنمایی باید خرج کنید.

Xiaomi Poco M4 5G review

در طرف مقابل منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید. گزینه های بیشتری را در پشت منوی همبرگر، به علاوه میانبر تنظیمات پیدا خواهید کرد. گزینه ای برای تنظیم وضوح خروجی پیدا نخواهید کرد، فقط نسبت تصویر.

یک حالت حرفه ای برای دوربین اصلی وجود دارد. می توانید از سرعت شاتر تا 30 ثانیه و ایزو تا 6400 استفاده کنید.

کیفیت عکس ها

دوربین اصلی عکس ها را با وضوح کمی بیشتر از 13 مگاپیکسل ذخیره می کند. آنها برای این کلاس بودجه بسیار خوب هستند. رنگ‌ها عمدتاً واقعی هستند و کنتراست و دامنه پویا قابل ستایش هستند. ما این عکس‌ها را با HDR تنظیم شده روی خودکار گرفته‌ایم، اگرچه اغلب این عکس‌ها ایجاد نمی‌شد.

Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/1266s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/1176s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/1282s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/1515s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/559s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/1351s - Xiaomi Poco M4 5G review

اگر به پیکسل نگاه کنید، برخی از کاستی‌ها در جزئیات آشکار می‌شوند. همچنین مقداری نرمی نسبی، به ویژه در مناطقی با جزئیات زیاد مانند چمن و شاخ و برگ. همه این موارد در یک دوربین مقرون به صرفه کاملاً عادی و قابل انتظار هستند، و به طور کلی فکر می‌کنیم که پوکو M4 5G تا نیمه بد عمل نمی‌کند. دوربین اصلی دارای یک تریگر Ai است. طبق معمول، عکس‌های شما را با اشباع کردن رنگ‌ها و افزایش کنتراست بسته به صحنه‌ها – آسمان، فضای سبز، ساختمان‌ها، “بهبود” می‌دهد.

Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 52, 1/1266s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 53, 1/1235s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 53, 1/1266s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 53, 1/1515s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 52, 1/610s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera Ai mode samples - f/2.2, ISO 52, 1/1266s - Xiaomi Poco M4 5G review

در پوکو M4 5G می توانید با دوربین اصلی پرتره بگیرید. اینها با صورت های اغلب تار و نرم چیزی برای تماس تلفنی با خانه نیستند. با این حال، تشخیص و جداسازی سوژه بسیار خوب است و کیفیت تاری پس‌ زمینه مناسب است.

Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 120, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 147, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 54, 1/1282s - Xiaomi Poco M4 5G review

پرتره ها روی سوژه های غیر انسانی نیز به خوبی کار می کنند.

Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 80, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 58, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 166, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera portrait samples - f/2.2, ISO 194, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G فاقد دوربین تله فوتو است، اما همچنان می تواند زوم دیجیتال را تا 10 برابر انجام دهد. نه اینکه ما استفاده از آن را توصیه کنیم. حتی در زوم 5 برابری، عکس‌ها بیشتر شبیه نقاشی‌ های رنگ روغن هستند تا هر چیز دیگری.

Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 54, 1/1111s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 10x - f/2.2, ISO 55, 1/1111s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 52, 1/1111s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 10x - f/2.2, ISO 53, 1/1111s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 52, 1/1370s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera zoom samples: 10x - f/2.2, ISO 52, 1/1282s - Xiaomi Poco M4 5G review

و در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Xiaomi Poco M4 5G against the Samsung Galaxy A13 and the Xiaomi Redmi Note 11 in our Photo compare tool

دوربین سلفی

مشابه دوربین اصلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در پوکو M4 5G عکس‌های مناسبی نسبت به محدوده قیمتی می‌گیرد. جزئیات مناسبی وجود دارد، اگرچه بافت ظریف پوست تا حد زیادی از بین می رود. رنگ ها خوب به نظر می رسند.

Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 53, 1/1786s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 52, 1/744s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/558s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 50, 1/825s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 51, 1/2037s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 51, 1/868s - Xiaomi Poco M4 5G review

گرفتن یک چهره کاملاً در فوکوس ممکن است سخت باشد زیرا سلفی فقط فوکوس ثابت دارد و سطح کانونی فوق العاده عمیق نیست. با این حال، برای یک سلفی مقرون به صرفه، ما به آن نمره خوبی می دهیم.

پرتره های سلفی به خوبی عکس های دوربین اصلی نیستند. تشخیص سوژه بالا می رود و اشتباهات بیشتری انجام می دهد. با این حال، ما کیفیت تاری را دوست داریم.

Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 50, 1/1908s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 50, 1/702s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 50, 1/473s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 51, 1/613s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 52, 1/2037s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera portrait samples - f/2.2, ISO 51, 1/825s - Xiaomi Poco M4 5G review

کیفیت ویدئو

پوکو M4 5G می‌تواند با سرعت 1080p@30fps فیلم‌برداری کند. این یک محدودیت ISP چیپست است که کمی تاسف بار است اما برای یک دستگاه مقرون به صرفه تا حد زیادی انتظار می رود. این ویدئوها در یک جریان ویدئویی استاندارد AVC با سرعت قابل قبول 20 مگابیت در ثانیه و یک جریان صوتی استریو 48 کیلوهرتز AAC در داخل یک ظرف MP4 ضبط می‌شوند. چیزهای استاندارد در اطراف.

فیلمبرداری با کیفیت از دوربین اصلی مناسب است اما چشمگیر نیست. گرفتن یک قاب مجزا در واقع خیلی بد به نظر نمی رسد. جزئیات زیادی برای FullHD وجود دارد، رنگ ها خوب به نظر می رسند، شاید کمی خاموش، اما دلپذیر. نویز به خوبی کنترل می شود، و حتی محدوده دینامیکی نسبتاً باریک آن چندان مهم نیست.

با این حال، چیزی که واقعاً این تجربه را می شکند، فوکوس مداوم است که دوربین انجام می دهد. این و برخی لرزش‌های آزاردهنده سطح، که ممکن است با بی‌نظمی‌ های نوردهی مرتبط باشد، اگرچه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم.

هیچ تثبیت کننده ای در پوکو M4 5G موجود نیست. شما هیچ OIS دریافت نمی کنید. در اینجا یک نمونه پیاده روی سریع برای شما آورده شده است تا آن را بررسی کنید.

دوربین سلفی نیز به فیلم برداری 1080p@30fps محدود شده و فاقد هرگونه تثبیت کننده است. فیلم از آن بیش از حد پردازش شده و کمی پیکسلی به نظر می رسد، تقریباً انگار فشرده شده است، حتی اگر میزان بیت اساساً یکسان است. پوکو M4 5G به نظر نمی‌رسد یک گوشی وبلاگ‌نویس خوبی باشد.

در نهایت، ما یک ویدیو از پوسترهای استاندارد خود ضبط کردیم تا در پایگاه داده مقایسه ویدیویی گسترده قرار دهیم. Pixel-peep دور.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

دوربین اصلی پوکو M4 5G در شرایط کم نور مناسب است، به خصوص برای یک گوشی ارزان قیمت. جزئیات زیادی در عکس ها وجود دارد و اشباع رنگ خوب به نظر می رسد. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که سطح نویز کمی بالاست.

Poco M4 5G: 13MP main camera low-light samples - f/2.2, ISO 699, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera low-light samples - f/2.2, ISO 1721, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera low-light samples - f/2.2, ISO 1749, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera low-light samples - f/2.2, ISO 3132, 1/14s - Xiaomi Poco M4 5G review

پوکو M4 5G کمی با مناطق تاریک و منابع نور مبارزه می کند. اینجاست که حالت شب وارد می‌شود. این حالت تأثیر قابل‌توجهی، هرچند نه عظیم، روی عکس‌ های دوربین اصلی دارد. خطوط در جزئیات ریزتر بهتر تیز می شوند و هم منابع نور و هم مناطق تاریک بهتر مدیریت می شوند.

Poco M4 5G: 13MP main camera night mode samples - f/2.2, ISO 108, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera night mode samples - f/2.2, ISO 262, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera night mode samples - f/2.2, ISO 237, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 13MP main camera night mode samples - f/2.2, ISO 433, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review

عکس های حالت شب چهار تا شش ثانیه طول می‌کشند تا عکس‌ های آن را در نظر بگیرید، که باید در نظر داشت. اگر عجله ندارید، افزایش کیفیت قطعا ارزشش را دارد.

بزرگنمایی در نور کم بیش از هر چیز دیگری یک حقه است. در 2x، ممکن است برخی از عکس‌ ها را قابل استفاده بخوانیم و فقط در صورتی که معیارهای شما به اندازه کافی پایین باشد و حوصله داشته باشید چند عکس بگیرید و بعد از آن عکس‌های تار را مرتب کنید.

Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 2x - f/2.2, ISO 1026, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 1231, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 2x - f/2.2, ISO 2749, 1/20s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 3300, 1/14s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 754, 1/33s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G 13MP main camera low-light zoom samples: 5x - f/2.2, ISO 757, 1/25s - Xiaomi Poco M4 5G review

با این حال، زوم را هر چه بیشتر افزایش دهید، و شما به سادگی به یک تقریب رنگ روغن الگوریتمی از آنچه باید در قاب باشد نگاه خواهید کرد.

دوربین سلفی در نور کم عکس های بسیار نرم و پر سر و صدایی می گیرد. به خصوص دشوار است که سوژه را حتی به صورت مبهم در فوکوس قرار دهید. با این حال، ما فقط از دوربین سلفی در این شرایط دوری می‌کنیم، و شما به سادگی به یک تقریب الگوریتمی رنگ روغن از آنچه باید در قاب باشد نگاه کنید.

دوربین سلفی در نور کم عکس های بسیار نرم و پر سر و صدایی می گیرد. به خصوص دشوار است که سوژه را حتی به صورت مبهم در فوکوس قرار دهید. در این شرایط فقط از دوربین سلفی دوری می‌کنیم.

Poco M4 5G: 5MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1667, 1/14s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1657, 1/11s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 964, 1/14s - Xiaomi Poco M4 5G review Poco M4 5G: 5MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1585, 1/14s - Xiaomi Poco M4 5G review

فیلمبرداری 1080p در نور کم از دوربین اصلی صرفاً مناسب است اما قطعاً چشمگیر نیست. سطح جزئیات در واقع خوب است، و همچنین رنگ ها. سر و صدا، در حالی که وجود دارد، بیش از حد نیز نیست.

از طرف دیگر، منابع نور منفجر شده و به خوبی مدیریت می شوند. همچنین، هر جسم در حال حرکت، مانند اتومبیل، بسیار نرمتر از محیط اطراف خود به نظر می رسد، احتمالاً به دلیل کمی مشکل الگوریتم تیز کردن.

بررسی رقبای گوشی پوکو M4 5G

پوکو M4 5G یک بخش قیمتی بسیار رقابتی در بازار گوشی های هوشمند را اشغال می کند. یکی حدود 240 دلار به شما باز می گرداند. در حالی که این قطعاً بودجه کمی است، دستگاه‌ های زیادی وجود دارند که می‌توانید با آن بودجه خریداری کنید.

Xiaomi Poco M4 5G review

از رده های خود شیائومی شروع می شود، Redmi Note 11 محبوب است. برخی از ویژگی های برجسته آن در مقایسه با پوکو M4 5G شامل صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED، بلندگوهای استریو، حفاظت ورودی IP53، شارژ سریع 33 واتی برای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین بالاتر است. شامل دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر. اگر دوربین‌ های با وضوح بالاتر چیزی هستند که به دنبال آن هستید، پس ردمی نوت 11s ممکن است ارزش چند دلار اضافی داشته باشد.

Xiaomi Redmi Note 11 Samsung Galaxy A23 Samsung Galaxy A32
Xiaomi Redmi Note 11 • Samsung Galaxy A23 • Samsung Galaxy A32

سامسونگ بیش از چند پیشنهاد بودجه جالب و قابل اجرا دارد. گلکسی A13 اخیراً محبوبیت خاصی پیدا کرده است، اما از میان سری فعلی غول کره ای، گلکسی A23 با صفحه نمایش IPS 90 هرتزی، OIS در دوربین اصلی، شارژ سریعتر 25 وات و عمر باتری بهتر وچیپست اسنپدراگون 680 کارآمدتر در آزمایشات ما کمی بهتر به نظر می رسد. 

اگر دستگاه کمی قدیمی‌تر را انتخاب کنید و در نتیجه برای مدت طولانی پشتیبانی نشود، گلکسی A32 یک انتخاب عالی است. این دستگاه دارای صفحه نمایش Super AMOLED 90 هرتزی، محافظ گوریلا گلس 5 بر روی صفحه نمایش خود، تنظیمات دوربین قوی و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است که در تست های ما به خوبی عمل کرد. و اگر اتصال 5G در لیست اولویت های شما قرار دارد، گلکسی A32 5G به طور بالقوه ارزش بررسی را دارد. با این حال، سخت‌افزار زیادی را قربانی می‌کند تا 5G را با قیمتی ارزان‌تر در نظر بگیرد.

خلاصه مطلب

توصیه جهانی پوکو M4 5G کمی سخت است. فقط برای روشن شدن یک بار دیگر، در یک چرخش فزاینده گیج کننده، شیائومی تصمیم گرفت نسخه ای از M4 5G را برای بازارهای جهانی عرضه کند که متفاوت از پوکو M4 5G معمولی است که در ابتدا در هند موجود است. این نسخه جدید در مقایسه با همنام خود کاهش یافته است، که در حال حاضر در مقایسه با پوکو M4 Pro 5G با قیمت نزدیک بسیار پایین تر است.

Xiaomi Poco M4 5G review

اگر این موضوع را برای مدتی کنار بگذاریم، پوکو M4 5G با توجه به برچسب قیمت ارزانش روی کاغذ مناسب به نظر می رسد. این دستگاه دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش 90 هرتز، چیپست مدیاتک Dimensity 700، مقاومت در برابر پاشش آب و شیشه جلویی گوریلا گلس 3، جک 3.5 میلی متری، بلستر IR، تعداد زیادی سنسور و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با درجه استقامت عالی در آزمایش ما است.

با این حال، در مورد آزمایش‌ها، ما فقط باید عملکرد پایین‌تر از سطح نمایشگر را در واحد خود بیان کنیم. روشنایی کافی برای استفاده راحت در سناریوهای مختلف کاربرد ندارد. این احتمالا بزرگترین نقطه ضعف آن است.

حتی با بودجه اندک، می توانید گوشی بهتری با ویژگی هایی مانند صفحه نمایش AMOLED و بلندگوهای استریو داشته باشید. مگر اینکه یک معامله عالی در پوکو M4 5G کسب کنید، ما قطعاً قبل از تصمیم گیری در مورد آن خرید خواهیم کرد.

چرا باید گوشی پوکو M4 5G را خریداری کنیم

  • طراحی جذاب مقاوم در برابر پاشش، گزینه های رنگ سرد.
  • کیفیت صدای بلندگو نسبتا خوب عمر باتری عالی و شارژ سریع مناسب.
  • عملکرد قابل اعتماد، تجربه نرم MIUI 13.
  • کیفیت خوب عکس و فیلم در روز برای یک گوشی ارزان قیمت.
  • مجموعه کاملی از حسگرها و I/O: جک 3.5 میلی متری، اسلات microSD، NFC، IR blaster، رادیو FM.
  • ارزان.

چرا نباید گوشی پوکو M4 5G را خریداری کنیم

  • حداکثر روشنایی صفحه نمایش برای استفاده در فضای باز کافی نیست.
  • فاقد اسپیکر استریو
  • فاقد دوربین فوق عریض یا ماکرو، فیلمبرداری با کیفیت 1080p محدود شده است. فیلم های سلفی بد و عکس های سلفی غیر قابل توجه.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید