بررسی گوشی شیائومی پوکو F4 , قیمت و مشخصات فنی

بررسی پوکو F4

نقد و بررسی و مشخصات گوشی شیائومی پوکو F4 ، بررسی مشخصات فنی ، قیمت ، دوربین ، طراحی ، بدنه و مشخصات کلی گوشی جدید شیائومی پوکو F4 .

بررسی گوشی شیائومی پوکو F4 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه و آنباکسینگ گوشی شیائومی پوکو F4

پوکو F3 یک دستگاه واقعاً منحصر به فرد بود – احتمالاً توصیه شده ترین رقیبی است که تا به امروز داشته ایم. یک گوشی پرفروش واقعی که وزن بیشتری را در اختیار دارد و به سرعت مورد علاقه طرفداران و منتقدان قرار گرفت. و امروز، پانزده ماه پس از نمایش آن، ما با دنباله مورد انتظار آن – پوکو F4 روبرو هستیم.

Poco F4 review

پوکو F4 GT قبل از اولین نمایش پوکو F4 معرفی و عرضه شد، و ما متوجه شدیم که این دستگاه یک دستگاه متقاعد کننده است که جدیدترین چیپست Snapdragon 8 Gen 1 را با بودجه ارزان ارائه می دهد. اما F3 به دلیل سخت افزار پیشرفته محبوبیت نداشت. حتی با آخرین چیپست همراه نبود. متفکرانه ترین ویژگی ها و اجزا را داشت و مانند یک ماشین روغن کاری شده کار می کرد و پایداری و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می کرد. و این چیزی است که پوکو F4 یک بار دیگر آماده ارائه آن است.

متأسفانه، سال 2022 در میان بسیاری از موارد دیگر، مطمئناً به نفع گوشی های هوشمند نیست. تورم بالا، کمبود قطعات، بیماری همه گیر همچنان ادامه دارد و تهدید جنگ جهانی در حال ظهور است. صنعت موبایل، به طور خاص چیپست‌ ها، از سال 2020 پیشرفت چندانی نداشته است و جای تعجب نیست که پلتفرم اسنپدراگون 870، یک نسخه جدید اسنپدراگون 865+، همچنان پایدارترین کیت درجه یک پرچمدار در نظر گرفته می‌شود.

در واقع، یک چرخش برای بدتر نیز وجود داشت، زیرا بسیاری از گوشی‌ های جدید وجود دارند که از چیپست‌ های کم‌تر نسبت به نسخه‌های 2021 خود استفاده می‌کنند، زیرا در حال حاضر اتفاق می‌افتد.

خب، پوکو F4 یک نسخه به روز شده از F3 است و خوشبختانه، تنها یک کاهش دارد – یک دوربین ماکرو ضعیف. به روز رسانی ها، حداقل برای دارندگان Poco F3 چندان هیجان انگیز نیستند، اما با این وجود ارزشمند هستند. بنابراین، پوکو F4 پشتیبانی از Dolby Vision، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی OIS بهتر و شارژ سریع‌تر ۶۷ واتی را از طریق Poco F3 ارائه می‌دهد.

Poco F4 review

پوکو F4 از همان پنل 6.67 اینچی E4 AMOLED مانند Poco F3 با رزولوشن 1080p، رفرش ریت 120 هرتز و پاسخ لمسی 360 هرتز استفاده می کند. از HDR10+ پشتیبانی می کند، اما اکنون گواهینامه Dolby Vision را نیز دریافت می کند.

چیپست اسنپدراگون 870 5G و همچنین گزینه های رم و فضای ذخیره سازی – 6 گیگابایت + 128 گیگابایت و 8 گیگابایت + 256 گیگابایت، یکسان باقی مانده است. هیچ گونه توسعه microSD وجود ندارد. دو به‌ روز رسانی در اینجا وجود دارد که بلافاصله در برگه مشخصات مشخص نیستند – رم اکنون LPDDR5 است و کل چیپست دارای سیستم خنک‌کننده بزرگ‌تری است.

سه دوربین در پشت وجود دارد، درست مانند F3، اما دوربین اصلی اکنون از یک سنسور 64 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر با لنز تثبیت شده نوری و پشتیبانی از فیلمبرداری 4K60fps استفاده می کند. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی دست نخورده باقی می ماند، در حالی که دوربین ماکرو از دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی AF جالب به دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت در 4 سانتی متر کاهش یافته است.

Poco F4 review

پوکو F4 همان باتری 4500 میلی آمپر ساعتی F3 را نگه می دارد، اما شارژ سیمی 67 واتی را سریعتر ارائه می دهد. همچنین اسپیکرهای استریو مشابه، NFC، IR blaster، Wi-Fi 6، اسکنر اثر انگشت کناری نیز وجود دارد.

بدیهی است که Poco F4 به‌روزرسانی بزرگی نسبت به Poco F3 نیست. اما با نگاهی به برگه مشخصات و قیمت وسوسه انگیز 349 یورویی آن، به عنوان یکی از جالب ترین پیشنهادها در کل میان رده ها شکل می گیرد. چیزی که ما معمولا آن را قاتل پرچمدار می نامیم.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

بررسی مشخصات پوکو F4 در یک نگاه

بدنه: 163.2×76.0x7.7mm, 195g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی، پشت شیشه ای؛ دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 120 هرتز، HDR10+، دالبی ویژن، 1300 نیت (پیک)، رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.

چیپست: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585); Adreno 650.

حافظه: 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13 برای POCO.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل، f/1.8 1/2.0 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 119 درجه؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 20 مگاپیکسل، f/2.5، (واید).

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60fps; gyro-EIS; دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 67 وات، 100٪ در 38 دقیقه (تبلیغ شده)، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ بلندگوهای استریو با Dolby Atmos.

اگر این برگه مشخصات و طراحی Poco F4 آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که پوکو F4 نسخه ای از ردمی K40s با دوربین اصلی بهبود یافته است.

لیست حذفیات پوکو F4 نیاز به کمی دقت دارد، اما اگر به این موضوع علاقه دارید، در اینجا چند مورد وجود دارد. F4 دارای مقاومت اولیه در برابر آب است، در حالی که سری A سامسونگ کاملا ضد آب هستند. خوب بود که به جای دوربین ماکرو کاهش یافته، یک دوربین زوم تهیه کنیم، اما ما حدس می زنیم با این قیمت و وضعیت فعلی امور جهانی، امکان پذیر نبود.

خوب، ما شیفته این هستیم که ببینیم این پوکو F4 چه چیزی را ارائه می دهد، به خصوص اکنون که پوکو F4 GT رده بالاتر را بررسی کرده ایم. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا Poco F4 جعبه گشایی شده است.

آنباکسینگ گوشی پوکو F4

پوکو F4 در یک جعبه سیاه با علامت های زرد معمولی Poco ارائه می شود. این کاملا ضخیم است، و حاوی مقدار زیادی است. علاوه بر F4، یک آداپتور برق 67 وات و یک کابل USB-A-to-C با درجه 6A نیز پیدا خواهید کرد.

Poco F4 review

یک محفظه بزرگ کاغذی وجود دارد که یک قاب شفاف نرم، یک محافظ صفحه نمایش نازک و آداپتور جک USB-C به 3.5 میلی متر را در خود جای می دهد. خوب! پوکو در مورد باندل F4 از هیچ چیزی دریغ نکرده است و ما فقط می توانیم آن را به خاطر آن تحسین کنیم.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو F4

پوکو F4 ساختاری مشابه با F3 دارد، اما در شکل کمی متفاوت و با یک جزیره دوربین بازطراحی شده است. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن، پوکو F4 دارای پنل‌های شیشه‌ای تخت و قاب تخت است.

Poco F4 review

شیشه جلویی که صفحه نمایش را ایمن نگه می‌دارد، یک ورق گوریلا گلس 5 است، درست مانند پوکو F3. به جز پوشش 2.5 بعدی در اطراف لبه، صاف است.

Poco F4 review

پشت پوکو F4 نیز از شیشه ساخته شده است، همچنین صاف است، اگرچه یکی از ویژگی های خاص مانند گوریلا یا پاندا گلس نیست. شیشه عقب کاملاً براق است و به طور طبیعی یک آهنربای لکه دار است. خوشبختانه، تمیز کردن آن با یک دستمال کشیدن از پیراهن یا حتی کف دست بسیار آسان است.

مدل Night Black که برای این بررسی داریم کاملا شیک و لذت بخش است. سطح آن آینه‌ مانند است، اگرچه نور را از اطراف دوربین منعکس می‌کند و این باعث می‌شود جلوه‌ای سرد و در عین حال ظریف ایجاد شود. جای تعجب است که لکه های پشت آن چندان مشهود نیست.

Poco F3 - Poco F4 review Poco F4 - Poco F4 review

تنظیمات دوربین در اینجا کاملاً متفاوت از پوکو F3 به نظر می رسد، اما کاملاً جدید نیست – ردمی K40s دقیقاً همان شکل را در چین دارد.

در نهایت بیایید به اطراف قاب نگاه کنیم. از پلاستیک با روکش مات ساخته شده است و در معرض اثر انگشت نیست. حتی اگر مسطح باشد، پوکو F4 نمی تواند به تنهایی بایستد.

Poco F4 review

پوکو F4 دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش نور است – یکی از ابتدایی ترین سطوح محافظت در برابر نفوذ یک گوشی ، اما بیش از هیچ، و ما از آن قدردانی می کنیم. اکثر گوشی های ساخت شیائومی دارای استاندارد IP53 هستند، بنابراین خوشحالیم که این محافظت به دلیل بحران جهانی از بین نرفت.

و اکنون، بیایید نگاهی دقیق تر به این پوکو F4 جدید بیندازیم.

پنل 6.67 اینچی AMOLED با یکی از کوچک‌ ترین سوراخ‌ هایی که تا به امروز دیده‌ایم، در قسمت جلویی قرار دارد. این صفحه نمایش E4 AMOLED با رزولوشن 1080p افزایش یافته، رفرش 120 هرتز، پاسخ لمسی 360 هرتز است و از HDR10+ پشتیبانی می کند. جدیدترین صفحه نمایش، پشتیبانی از Dolby Vision است که باید تجربه پخش جریان HDR حتی فراگیرتری را ارائه دهد.

Poco F4 review

حاشیه های صفحه نمایش نسبتاً نازک هستند و ما در اینجا هیچ شکایتی نداریم.

هیچ اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود ندارد، F4 روی کلید پاور قرار دارد، درست مانند مورد پوکو F3.

Poco F4 review

در بالای صفحه نمایش، ممکن است متوجه این خروجی فوق العاده نازک شوید. این اسپیکر را پنهان می کند که به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند. درست مانند سایر گوشی های ساخت شیائومی، این اسپیکر در واقع دارای دو خروجی است – یکی در جلو و دیگری در بالای گوشی. اگر بالا را بی صدا کنید، کیفیت صدا را کاهش می دهید، اما بلندی صدا را نه.

پشتی آن تماما شیشه ای است و راه اندازی دوربین دو مرحله ای تنها ویژگی مورد توجه اینجاست. جزیره از پشت بیرون می‌آید و سطح اول دارای یک فلاش LED است (اجازه ندهید سه سوراخ شما را گول بزنند، فقط یک LED زیر آن وجود دارد). در سطح دوم، دوربین های تثبیت شده 64 مگاپیکسلی اولیه، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین های ماکرو 2 مگاپیکسلی را خواهید دید.

Poco F4 review

در سمت چپ قاب پلاستیکی کاملا بدون پوشش است.

Poco F4 review

سمت راست جایی است که متوجه کلیدهای صدا و پاور/قفل می شوید. سطح کلید قفل دارای اسکنر اثر انگشت همیشه روشن است. اگر به دلیل لمس تصادفی آن، تلاش های ناموفق زیادی دریافت کردید، فقط ماشه آن را از لمس به فشار تغییر دهید تا مشکلات شما حل شود.

Poco F4 review

قسمت بالای پوکو F4 یک بلستر IR، یکی از میکروفون ها را در خود جای داده است و می توانید خروجی بلندگوی بالایی را ببینید.

Poco F4 review

بلندگوی دیگر با صدای بلندتر در پایین و در کنار درگاه USB-C قرار دارد. میکروفون اصلی و سینی دو سیم کارته نیز در اطراف موجود است.

Poco F4 review

پوکو F4 اندازه 163.2*76*7.7 میلی متری و وزن 195 گرمی را در اختیار دارد که تقریباً برابر با پوکو F3 است. اگرچه به دلیل صاف بودن کناره ها کمی ضخیم تر به نظر می رسد.

Poco F4 review

پوکو F4 از ساختار محکمی برخوردار است و ما از طراحی و اجرای آن خوشمان آمد. ساده و در عین حال خوش‌نظر است و از IP53 برخوردار است. F4 هنگامی که برهنه کار می‌کند، یک دستگیره مطمئن و کافی را ارائه می‌کند – قاب مات کمک می‌کند، در حالی که پشت براق آن‌طور که به نظر می‌رسد لیز نیست. البته، اگر احساس می کنید که می خواهید آن را در هر ثانیه رها کنید، کیس همراه بسیار کمک خواهد کرد.

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو F4

پوکو F4 دارای پنل 6.67 اینچی E4 AMOLED مشابه پوکو F3 است، اما با پشتیبانی از Dolby Vision به روز شده است.

بنابراین، صفحه نمایش با وضوح 2400 در 1080 پیکسل و دارای سوراخ کوچکی است تا راه را برای دوربین سلفی باز کند. پوکو دوست دارد اشاره کند که یکی از کوچکترین های موجود در بازار است و این قطعاً درست است. این پنل توسط یک ورقه مسطح از گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

Poco F4 review

این  صفحه نمایش از رفرش ریت  120 هرتز و حساسیت لمسی 360 هرتز پشتیبانی می کند. قابلیت HDR دارد و دارای گواهی HDR10+ و Dolby Vision است.

در برگه مشخصات رسمی صفحه نمایش Poco F4، حداکثر روشنایی 900 نیت و حداکثر روشنایی 1300 نیت ذکر شده است. اندازه‌گیری‌ های نمایشگر ما 530 نیت روشنایی معمولی و 1000 نیت حداکثر روشنایی بالا (با افزایش نور خورشید) را ثبت کردند.

حداقل روشنایی در نقطه سفید 2.2 نیت بود – که با اکثر OLED های این روزها برابری می کند و یک روشنایی عالی به حساب می آید.

دقت رنگ

پوکو F4 از طیف رنگ گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. تنظیمات گوشی سه حالت رنگی مختلف را ارائه می‌کند – Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع) و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تغییر دهید. همچنین تنظیمات پیشرفته ای وجود دارد که می توانید به طور خاص بین DCI-P3 یا sRGB انتخاب کنید.

تنظیم پیش‌فرض Vivid است و برای بازتولید وفادارانه DCI-P3 تنظیم شده است – ما متوجه شدیم که صفحه نمایش نسبتاً دقیق به DCI-P3 است، به استثنای رنگ‌ های سفید مایل به آبی و خاکستری. از سوی دیگر، استاندارد دقت فوق العاده ای نسبت به sRGB دارد.

رفرش ریت

می توانید بین گزینه‌ های رفرش ریت پیشفرض و سفارشی یکی را انتخاب کنید. دکمه سفارشی دو مرحله ثابت را ارائه می دهد – 60 هرتز و 120 هرتز.

هر دو پیش فرض و 120 هرتز به نوعی پویا کار می کنند. صفحه نمایش همیشه 120 فریم در ثانیه را در سراسر رابط کاربری و همه برنامه های سیستم نشان می دهد، اما زمانی که تصویر ثابت است به دلایل صرفه جویی در باتری، به 60 هرتز برمی گردد. 60 هرتز همچنین برای پخش/استریم ویدئو و در بین برنامه هایی که نمی توانند صفحه نمایش های بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کنند استفاده می شود.

Poco F4 review

برنامه های غربالگری سخت‌افزار صفحه‌نمایش را به‌عنوان مراحل 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز تشخیص می‌دهند. تنها موردی که متوجه شدیم MIUI از 30 هرتز استفاده می کند، صفحه نمایش همیشه روشن است. فرکانس 90 هرتز برای بازی هایی که حداکثر 90 هرتز را پشتیبانی می کنند نیز امکان پذیر است.

بازی با رفرش ریت بالا در پوکو F4 امکان پذیر است و ما شاهد تعداد زیادی بازی بودیم که از رفرش ریت 120 هرتز به عنوان بومی استفاده می کردند.

HDR و استریمینگ

نمایشگر پوکو F4 دارای گواهی HDR10، HDR10+ و Dolby Vision است. این گوشی از Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند، به این معنی که آماده ارائه بالاترین کیفیت استریم، در کیس خود، 1080p Dolby Vision است.

پوکو F4 توسط برنامه های پخش محبوب مانند Netflix پشتیبانی می شود و بالاترین کیفیت پخش ممکن را ارائه می دهد.

سایر ویژگی های صفحه نمایش

پوکو F4 دو ویژگی AI Image Engine را ارائه می دهد (هر دو به طور پیش فرض غیرفعال هستند). اولین مورد بهبود AI HDR است – از نوعی پردازش در محتوای SDR استفاده می کند تا جزئیات بیشتری را در مناطق روشن تر و تاریک تر ارائه دهد. مورد دوم MEMC است – درون یابی حرکتی از فیلم با نرخ فریم پایین تا نرخ فریم بالا.

بررسی عمر باتری گوشی شیائومی پوکو F4

ظرفیت باتری پوکو F4 از زمان F3 دست نخورده باقی مانده است – انرژی آن توسط یک باتری مشابه 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود. تنها پیشرفت در بخش باتری، شارژ سریعتر 67 واتی سیمی است.

پوکو F4 در تست عمر باتری ما امتیاز استقامت 101 ساعتی را کسب کرد. در تست های روی صفحه نمایش عالی عمل کرد و می تواند بیش از یک روز در تماس ها دوام بیاورد. تنها جنبه ای که نشان داد رفتار متوسطی داشت عملکرد آماده به کار بود.

Poco F4 review

بررسی پوکو F4

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی پوکو F4

یکی از برجسته‌ترین به‌ روز رسانی‌های پوکو F4 از زمان پوکو F3، شارژ سریع‌تر باتری است – اکنون، این گوشی از شارژ سریع Mi 67 واتی پشتیبانی می‌کند که نسبت به مدل قبلی 33 وات افزایش یافته است. پوکو F4 با آداپتور برق 67 واتی عرضه می شود.

Poco F4 review

به گفته پوکو، F4 باید در 38 دقیقه به طور کامل شارژ شود و البته ما آن را مورد آزمایش قرار داده ایم. شارژر 67 واتی باتری را از 0 درصد به 55 درصد در 15 دقیقه رساند. نیم ساعت روی این شارژر 92 درصد شارژ را به ما داد. 

بررسی پوکو F4

شارژ کامل 38 دقیقه طول کشید – دقیقا همان چیزی که پوکو وعده داده است!

بررسی پوکو F4

هیچگونه شارژر بی سیمی در پوکو F4 وجود ندارد.

بررسی اسپیکرهای شیائومی پوکو F4

پوکو F4 دارای بلندگوهای استریو در دو طرف بالا و پایین است و از بهبود Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

Poco F4 review

بلندگوی بالایی دو خروجی دارد – یکی بالا و دیگری رو به جلو – و صدا از هر دو می آید. نادیده گرفتن هر یک از آنها به کیفیت صدا آسیب می رساند، اما نه به بلندی صدا. بنابراین پوکو F4 در تست بلندی صدای ما نمره خوبی کسب کرد. ما کیفیت صدای آن را نیز خوب ارزیابی می‌کنیم، زیرا در هیچ محدوده‌ای ضعیف نیست، اما در مقایسه با سایر رقبا نیز قابل توجه نیست.

بررسی پوکو F4

بررسی پوکو F4

بررسی عملکرد گوشی شیائومی پوکو F4

درست مانند پوکو F4 GT، اندروید 12 را با آخرین MIUI 13 برای Poco بوت می کند. طبق معمول در اردوگاه MIUI، نسخه روکش سفارشی بیش از سیستم عامل اصلی دارد، اما هنوز چند چیز جدید وجود دارد. با این اوصاف، ویژگی‌های بومی اندروید 12 مانند ویژگی‌های کاربری مرتبط با ویجت‌های بازطراحی‌شده و داشبورد حریم خصوصی چند وجود ندارد.

Poco F4 review

رابط MIUI کم و بیش استاندارد MIUI است، با پیچش های جزئی Poco. قابلیت نمایش همیشه روشن وجود دارد، و این نسخه کامل است، بنابراین می‌توانید آن را برای 10 ثانیه پس از ضربه زدن، واقعاً همیشه یا فقط در یک بازه زمانی برنامه‌ ریزی‌ شده نمایش دهید. برخی از گوشی های مجهز به MIUI در گذشته تنها گزینه اول را مجاز می دانستند. به طور طبیعی، بسیاری از تم های AOD وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، و برخی از آنها نیز می توانند سفارشی شوند.

F4 همچنان از افکت Notification پشتیبانی می کند. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند، اما امکان سفارشی‌سازی کمی وجود دارد، به جز چند رنگ مختلف و گزینه «Starlight». این اثر می تواند با یا بدون AOD کار کند.

Always-on display - Poco F4 review Always-on display - Poco F4 review Clock style - Poco F4 review Clock style - Poco F4 review Notification effect - Poco F4 review Notification effect - Poco F4 review

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. راه‌اندازی خواننده آسان است، بسیار سریع است و دقت آن فوق‌العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «Touch» یا «Press» تنظیم کنید – اگر از گوشی بدون قاب استفاده می‌کنید، مطبوعات از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شود) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Passwords and security - Poco F4 review Fingerprint settings - Poco F4 review Fingerprint settings - Poco F4 review Face unlock - Poco F4 review Face unlock - Poco F4 review

صفحه اصلی هیچ چیز غیرعادی نیست – آنها با میانبرها، پوشه ها و ویجت ها پر شده اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است. برخلاف ساخت‌ های Xiaomi یا Redmi MIUI، نسخه Poco فقط دارای یک رابط دو لایه به سبک App Drawer است – نمی‌توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید و همه برنامه‌ های خود را در صفحه اصلی قرار دهید. کشوی برنامه خود یکسان است، هرچند – به طور پیش‌فرض، برنامه‌های شما را به‌طور خودکار در دسته‌هایی سازمان‌ دهی می‌کند که می‌توانید آنها را به طور کلی ویرایش یا غیرفعال کنید.

Homescreen - Poco F4 review Folder view - Poco F4 review App drawer - Poco F4 review App drawer - Poco F4 review App drawer - Poco F4 review App drawer - Poco F4 review

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک سایه و مرکز کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. می‌توانید برای جابه‌جایی بین آن‌ها نیز انگشت خود را به سمت چپ بکشید. اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Classic notification shade - Poco F4 review Control center split - Poco F4 review Control center split - Poco F4 review Control center split - Poco F4 review

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض‌ کننده وظیفه نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. برای میانبر تقسیم صفحه روی هر کارتی ضربه بزنید و نگه دارید، یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا بسته شود. در حالی که Pocos می تواند صفحه نمایش تقسیم شده را انجام دهد، پنجره شناور پشتیبانی نمی شود (تلفن های شیائومی یا ردمی آن را دارند)، حداقل از Task Switcher پشتیبانی نمی شود. شما می توانید برخی از برنامه های سیستمی مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید، اما این فقط می تواند از داخل خود برنامه اتفاق بیفتد. گزینه تعویض وظیفه معمولی با کارت‌های قابل پیمایش جانبی در لانچر Poco موجود نیست.

MIUI task switcher - Poco F4 review Multitasking options - Poco F4 review Sort of floating window - Poco F4 review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند، و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند – در ساخت Poco نیز. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند. تصاویر پس زمینه فوق العاده نیز در دسترس هستند.

Themes - Poco F4 review Themes - Poco F4 review Themes - Poco F4 review Themes - Poco F4 review Themes - Poco F4 review Themes - Poco F4 review

MIUI با برنامه های چندرسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز در هیئت مدیره است. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

Gallery - Poco F4 review Music - Poco F4 review Video - Poco F4 review File Manager - Poco F4 review Mi Remote - Poco F4 review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برخی برنامه‌ ها اعمال کند.

و صحبت از حافظه، MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). در واحد بررسی ما، 2 گیگابایت حافظه داخلی رزرو شده بود تا به عنوان افزونه RAM خدمت کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

Security - Poco F4 review Cleaner - Poco F4 review Battery settings - Poco F4 review App management - Poco F4 review Memory extension - Poco F4 review

نوار کناری کاملاً آشناست (فقط در اینجا «هوشمند» در نام دیگر ساخت‌ها وجود ندارد) – یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش که هر زمان که روی آن بکشید در منویی گسترش می‌یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید. البته می‌توانید اکشن‌های این منو را شخصی‌سازی کنید.

اگر در یک برنامه چندرسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) هستید، جعبه ابزار ویدئو را در کنار میانبرها دریافت خواهید کرد – این شامل میانبرهایی برای Screenshot، Record screen، Cast، و Play Video با صفحه خاموش است. که در YouTube کار می کند، نیازی به اشتراک Premium نیست. تنها نکته این است که باید برنامه‌ها را از قبل در لیست سفید قرار دهید، جایی که می‌خواهید این ویژگی فعال باشد.

Sidebar - Poco F4 review Sidebar - Poco F4 review Sidebar - Poco F4 review Sidebar - Poco F4 review Sidebar - Poco F4 review Sidebar - Poco F4 review

همچنین به‌طور گسترده در سایر گوشی‌های دارای MIUI در دسترس است، Game Turbo هم مرکزی است که می‌توانید برای راه‌ اندازی بازی‌ های خود از آن استفاده کنید و هم یک ابزار درون بازی برای بهبود تجربه بازی‌تان. این شامل عملکردهای کلاسیک مانند ضبط صفحه و محدود کردن اعلان های دریافتی است.

Game Turbo - Poco F4 review Game Turbo - Poco F4 review
Game Turbo - Poco F4 review Game Turbo - Poco F4 review

Game Turbo in-game - Poco F4 review Game Turbo in-game - Poco F4 review

برخی از رام های MIUI شامل تبلیغات در برنامه های پیش فرض هستند، این یک چیز شناخته شده است. و پوکو F4 با «توصیه‌های تبلیغاتی» عرضه می‌شود.

می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید، حتی اگر انجام آن کمی خسته‌کننده باشد، زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که آنها را دارد انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزار می‌دهید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه‌ ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی شیائومی پوکو F4

پوکو F4 از چیپست مشابه Poco F3 استفاده می کند – Snapdragon 870 5G، که هنوز هم یکی از سریع ترین و محبوب ترین پلتفرم های موجود است. این تراشه SD865 با کلاک CPU حتی بالاتر است و هسته اصلی آن تا 3.2 گیگاهرتز می رود. هنوز هم یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی موجود یعنی Adreno 650 را در خود جای داده است.

SD870 دارای یک CPU هشت هسته ای در پیکربندی 1+3+4 با هسته اصلی حداکثر 3.2 گیگاهرتز است. Adreno 650 گرافیک را کنترل می کند و باید عملکردی در حد پرچمدار از جمله بازی HFR ارائه دهد.

پوکو F4 دارای دو نوع اصلی با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS3.1 است – 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت. مدل پایه ماست.

Poco F4 review

و اکنون، بیایید چند آزمایش را اجرا کنیم!

پردازنده اسنپدراگون 870 یک قهرمان آسان در میان رده است.

بررسی پوکو F4

بررسی پوکو F4

پردازنده گرافیکی Adreno 650 نه تنها در میان رده بلکه در کل چیپست گوشی های هوشمند فعلی یکی از بهترین عملکردها است. و به راحتی از معیارهای گرافیکی عبور می کند.

بررسی پوکو F4

بررسی پوکو F4

بررسی پوکو F4

تست ترکیبی AnTuTu Poco F4 را در صدر بخش قیمتی خود و در میان بهترین گوشی های هوشمند غیر پرچمدار قرار می دهد.

بررسی پوکو F4

در نهایت، ما پایداری اسنپدراگون 870 را در این پوکو F4 آزمایش کرده‌ایم. این چیپست دارای یک خنک کننده محفظه بخار LiquidCool 2.0 به روز شده است – 400٪ بزرگتر از نمونه موجود در Poco F3.

هنگامی که پوکو F4 در تست های پایداری شرکت کرد، خنک کننده بسیار خوب بود. وقتی یک ساعت CPU Throttle را اجرا می کرد، توانست 83 درصد از عملکرد CPU خود را حفظ کند. سپس در تست استرس 3D Mark GPU امتیاز 82٪ پایداری را به دست آورد که همچنین یک ثبات قانع کننده است.

CPU Throttle - Poco F4 review GPU Throttle - Poco F4 review GPU Throttle - Poco F4 review

اگرچه همه چیز خوب نیست. اول، پوکو F4 در تست Throttle کاملاً گرم می شود – CPU آن به 86 درجه سانتیگراد می رسد! هیچ نقطه داغ خطرناکی در بیرون وجود ندارد و دستان خود را نمی سوزانید، نگران نباشید. اما، همانطور که گفتیم، بسیار گرم می شود.

و دوم، اگر دمای محیط شما بیش از 25 درجه سانتیگراد باشد، ممکن است گوشی در حین CPU Throttle بیش از حد گرم شود. اولین باری که تست را ادامه داد، اما هر چیز دیگری را که از اهمیت بالایی برخوردار نبود، از بین برد. دفعه دوم تست CPU را هم از بین برد.

این گرمای بیش از حد تنها زمانی اتفاق می‌افتد که CPU Throttle را برای حداقل 40 دقیقه در یک اتاق نسبتاً گرم کار می‌کرد.

در خارج از تست Throttle ، حتی در هنگام اجرای متوالی معیارهای بنچمارک، پوکو F4 هرگز آنقدر گرم نشد و هرگز Throttle را نشان نداد.

Overheating message - Poco F4 review

بنابراین, پوکو F4 از یک چیپست درجه یک پرچمدار با عملکرد عالی CPU و GPU استفاده می کند. سیستم خنک کننده آن نیز کافی است و در هر کاری که ما سعی کردیم آن را ثابت نگه داشته است. تنها زمانی که F4 بیش از حد گرم شد، در یک اتاق گرم و پس از 40 دقیقه کار با 8 هسته CPU در 100% بود – کاری که هرگز در زندگی واقعی انجام نخواهید داد. و به این مناسبت، برای عملکرد و ثبات به آن علامت A می دهیم.

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو F4

یک دوربین سه گانه آشنا با ارتقای OIS

پوکو F4 دارای سه دوربین مشابه با Poco F3 است، اما با چند چرخش – دوربین اصلی اکنون دارای OIS است، اما دوربین ماکرو از یک تله ماکرو 5 مگاپیکسلی به ابتدایی ترین دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت تنزل یافته است.

Poco F4 review

بنابراین پوکو F4 یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

پوکو F4 به یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی OmniVision OV64B با فیلتر Quad-Bayer متکی است. این سنسور دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتر است و پس از قرارگیری 4 در 1، می‌توانید یک عکس 16 مگاپیکسلی با 1.4 میکرومتر معادل آن بگیرید. عملکرد این سنسور پشت یک لنز تثبیت شده 25 میلی متری f/1.8 قرار می گیرد؛ از PDAF پشتیبانی می کند؛ حالت 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا، حالت Pro و همچنین حالت شب برای این دوربین موجود است.

به گفته سازنده، این اولین Poco است که از OIS پشتیبانی می کند.

دوم یک سنسور 8 مگاپیکسلی OmniVision OV8856 1/4 اینچی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری است. این سنسور در پشت یک لنز 16 میلی‌متری f/2.2 برای عکس‌های با زاویه فوق عریض قرار می‌گیرد. حالت شب نیز برای این دوربین در دسترس است.

دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 با لنز دیافراگم f/2.4 است و فوکوس در فاصله حدوداً 4 سانتی متری ثابت شده است.

دوربین سلفی از سنسور 20 مگاپیکسلی سونی IMX596 1/2.8 اینچی با طراحی Quad Bayer استفاده می‌کند. این دوربین با لنز 24 میلی‌متری f/2.45 همراه است و فوکوس ثابت است.

Poco F4 review

اپلیکیشن دوربین، پیاده سازی آشنای MIUI است. عملکرد اصلی برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت‌های کناری (روی قاب مشکی، نه خود منظره یاب) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌ هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به آنها بروید. سوایپ‌های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بیرون‌کش (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

منوی همبرگر در انتهای صفحه، جایی است که گزینه های اضافی، به علاوه نماد دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. اینجا جایی است که باید به جای آن تب More که در بالا به آن اشاره کردیم، به دنبال حالت «Macro» بگردید – یک ویژگی خاص قدیمی شیائومی. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، میانبر به لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید.

Poco F4 review

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به چندین روش مختلف عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می توانید روی بزرگنمایی فعال ضربه بزنید و یکی از چندین سطح از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا از نوار لغزنده برای بزرگنمایی های متوسط ​​استفاده کنید. اگر یکی از نقاط را برای سطح بزرگنمایی غیرفعال فشار دهید و نگه دارید، ترکیب پیش‌تنظیم/لغزنده نیز ظاهر می‌شود.

یک حالت Pro با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید و می توانید از آن با دوربین های اصلی، فوق عریض و حتی ماکرو استفاده کنید. می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان گزینه) و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه برای دوربین اصلی، 8 ثانیه برای دوربین اصلی) وجود دارد. ultrawide، 0.4s برای ماکرو) و کنترل ISO (50 تا 6400 برای دوربین اصلی، 800 برای ultrawide، 500 برای ماکرو). یک هیستوگرام زنده کوچک در دسترس است، و یک ضامن برای زیبراها را می توان در منوی همبرگر (جایی که اوج تمرکز نیز وجود دارد) پیدا کرد.

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی پوکو F4 به‌طور پیش‌فرض ۱۶ مگاپیکسل را ذخیره می‌کند و این عکس‌ها عالی هستند. مقدار خوبی از جزئیات حل شده وجود دارد، و کاهش صدای ملایم تر ظاهری متعادل تر را ایجاد می کند.

محدوده دینامیکی فوق‌العاده است، کنتراست دوست‌ داشتنی است، و دقت رنگ و ارائه قابل تحسین است.

اگر می‌خواستیم وارد حالت nitpicking شویم – اذعان می‌کنیم که وضوح می‌توانست یک درجه بهتر باشد، اگرچه این می‌تواند بهترین چیزی باشد که سنسور می‌تواند ارائه دهد. و ما می‌توانیم برخی از نرمی گوشه‌ها را اینجا و آنجا ببینیم که می‌توان آن را یا به مشکل لنز مخصوص واحد یا لنز 25 میلی‌متری با زاویه باز نسبت داد.

به طور کلی، ما از کیفیت عکس دوربین اصلی پوکو F4 راضی هستیم و فکر می‌کنیم اکثر کاربران نیز همینطور هستند.

Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1599s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2026s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1938s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/3157s - Poco F4 review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/551s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1774s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1854s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2214s - Poco F4 review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1722s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2026s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2605s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2056s - Poco F4 review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1722s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1208s - Poco F4 review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1226s - Poco F4 review

اکثر برنامه های دوربین امروزه میانبرهای زوم را روی منظره یاب ارائه می دهند حتی اگر دوربین تله فوتو اختصاصی وجود نداشته باشد. متأسفانه، هیچ زوم بدون ضرر در پوکو F4 نیز وجود ندارد. ضامن 2x اساسی ترین کاری را که یک دوربین دیجیتال می تواند در حال حاضر انجام دهد انجام می دهد – برش از مرکز و ارتقاء سطح.

عکس های زوم شده روی صفحه نمایش پوکو F4 خوب به نظر می رسند و تا سطح جزئیات با کیفیت عکس های استاندارد مطابقت دارند. اما اگر 100% زوم کنید، از وضوح و وضوح راضی نخواهید بود، مطمئناً.

Main cam 2x zoom, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1530s - Poco F4 review Main cam 2x zoom, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/2805s - Poco F4 review Main cam 2x zoom, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/455s - Poco F4 review Main cam 2x zoom, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1122s - Poco F4 review

یک حالت عکاسی 64 مگاپیکسلی اختصاصی وجود دارد و نسبت به خروجی پیش‌فرض، سطح بالایی ندارد. چند وظیفه ای و دموسائیک وجود دارد. عکس‌های 64 مگاپیکسلی در جزئیات متوسط ​​هستند، در حالی که سایر جنبه‌های کیفیت با خروجی پیش‌فرض مطابقت دارند – کنتراست، رنگ‌ها و محدوده دینامیکی.

ما می‌توانیم با برش از مرکز شاهد استفاده از این خروجی 64 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی با کیفیت بالاتر باشیم. همچنین اگر اندازه تصویر 64 مگاپیکسلی را تغییر دهید، امکان دریافت تصویر 16 مگاپیکسلی کمی با جزئیات بیشتر وجود دارد. البته اینها نیاز به زمان و تلاش و یک کامپیوتر دارد و ما نمی توانیم تصور کنیم که افراد زیادی این کار را برای هر دو انجام دهند.

Main camera, 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/1138s - Poco F4 review Main camera, 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/1281s - Poco F4 review Main camera, 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/2118s - Poco F4 review Main camera, 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/1464s - Poco F4 review

در پوکو F4 سنسور عمق وجود ندارد، اما همچنان می‌توانید پرتره بگیرید – جداسازی فقط به الگوریتم‌های هوش مصنوعی متکی است. و این کافی به نظر می رسد زیرا تفکیک سوژه به اندازه کافی مهارت دارد، در حالی که تاری شبیه سازی شده فوق العاده خوب است. سوژه‌ها فوق‌العاده هستند – وضوح عالی است، رنگ‌ها مشخص هستند، و طبیعی و به خوبی نوردهی می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر پرتره ها ISO بالاتر از 400-500 داشته باشند، یعنی شرایط نور چندان خوب نبود، وضوح به شدت کاهش می یابد.

Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 167, 1/100s - Poco F4 review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/248s - Poco F4 review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 292, 1/100s - Poco F4 review
Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/775s - Poco F4 review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 50, 1/1073s - Poco F4 review

عکس های 8 مگاپیکسلی که با دوربین فوق عریض گرفته‌ایم، فوق‌العاده هستند و در میان بهترین‌ها، در کلاس متوسط ​​دیده‌ایم. تصاویر غنی از جزئیات، با ظاهر طبیعی و وضوح نقطه ای هستند. رنگ ها و تراز سفیدی واقعی هستند، نویز به اندازه کافی کم است و محدوده دینامیکی کاملاً عالی است.

این عکس‌های فوق عریض از distortion correction خودکار بهره می‌برند و همچنین با مهارت بالایی انجام می‌شوند.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2629s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2831s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2553s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/5266s - Poco F4 review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/1237s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2589s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2708s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/3371s - Poco F4 review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2831s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/4411s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/3064s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/3861s - Poco F4 review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/2831s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/1567s - Poco F4 review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 57, 1/1567s - Poco F4 review

دوربین ماکرو تنها جنبه پوکو F4 است که از زمان Poco F3 کاهش یافته است. اکنون، این یک دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت در فاصله 4 سانتی متری است که نسبت به دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لنز تله ماکرو در F3 کمتر است.

بنابراین، عکس‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی که با پوکو F4 گرفته‌ایم خوب هستند – به اندازه کافی دقیق هستند، با کنتراست خوب و کاهش نویز کافی. گاهی اوقات رنگ آنها ممکن است کمی غیراشباع یا شسته شود، در حالی که گاهی اوقات – احتمالاً ظاهر می شود. البته آنها با دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی در Poco F3 همخوانی ندارند، اما برای شبکه های اجتماعی به اندازه کافی خوب هستند.

Macro camera, 2MP - Poco F4 review Macro camera, 2MP - Poco F4 review Macro camera, 2MP - Poco F4 review
Macro camera, 2MP - Poco F4 review Macro camera, 2MP - Poco F4 review Macro camera, 2MP - Poco F4 review

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی را ذخیره می کند – کنتراست عالی است، رنگ ها – دقیق هستند، محدوده دینامیکی خوب است، نویز کم است و وضوح به اندازه کافی خوب است. این سنسور از فیلتر Quad-Bayer استفاده می کند، به این معنی که باید عکس های 5 مگاپیکسلی را به جای 20 مگاپیکسل ذخیره می کرد. خبر خوب این است که ارتقاء کیفیت خوب است و سلفی‌ها فاقد جزئیات به نظر نمی‌رسند، حتی اگر در این جنبه هم عالی نباشند.

Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 50, 1/155s - Poco F4 review Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 50, 1/178s - Poco F4 review Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 463, 1/50s - Poco F4 review
Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 371, 1/50s - Poco F4 review Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 256, 1/100s - Poco F4 review Selfies, 20MP - f/2.5, ISO 52, 1/100s - Poco F4 review

حالت پرتره برای سلفی در دسترس است، و در حالی که تاری خوب است، تفکیک سوژه در بهترین حالت متوسط ​​است. به غیر از این، جزئیات و رنگ‌ های سوژه با سلفی‌ های معمولی مطابقت دارند.

Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 50, 1/265s - Poco F4 review Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 50, 1/229s - Poco F4 review Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 456, 1/50s - Poco F4 review
Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 350, 1/50s - Poco F4 review Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 256, 1/100s - Poco F4 review Portrait selfies, 20MP - f/2.5, ISO 50, 1/104s - Poco F4 review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

پوکو از حالت شب خودکار پشتیبانی می کند و به طور پیش فرض در تنظیمات پیشرفته فعال است. از نظر تئوری، باید هم روی دوربین اصلی و هم در دوربین اولترا واید کار کند. و برنامه دوربین تصمیم می گیرد که چه زمانی و کجا از حالت شب و زمان نوردهی آن استفاده کند.

خوب، مشخص شد که دوربین اصلی از حالت شب برای همه صحنه‌هایی که ما گرفته‌ایم استفاده می‌کند، اگرچه زمان نوردهی کمی کمتر از آنچه در حالت شب دستی استفاده می‌شود، تعیین می‌کند. متأسفانه، هیچ کاری برای دوربین اولتراواید انجام نداد. بنابراین، عکس‌های پیش‌فرض (حالت شب خودکار) بسیار خوب هستند – با پویایی قابل ستایش، کنتراست خوب، رنگ‌های اشباع شده و نویز کم به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرند. جزئیات هم کافی است.

گاهی اوقات تثبیت‌کننده اپتیکال جلوی چند انباشتگی را می‌گیرد و عکس‌ها را به هم می‌ریزد و ما عکس‌های تار می‌کنیم. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم آرام‌تر از حد معمول بایستید و شاید بیش از یک عکس بگیرید.

Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/5s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 876, 1/5s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/5s - Poco F4 review
Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 876, 1/7s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/11s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/5s - Poco F4 review
Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/4s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 878, 1/10s - Poco F4 review Main cam Auto NM, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/5s - Poco F4 review

حالت شب دستی از زمان‌های نوردهی کمی طولانی‌تر استفاده می‌کند و به همین دلیل است که گاهی اوقات عکس کمی روشن‌تر نشان می‌دهد. به غیر از آن – کیفیت عکس عالی مشابه حالت خودکار شب را ارائه می دهد.

Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 878, 1/5s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/4s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 878, 1/4s - Poco F4 review
Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 878, 1/6s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/11s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/4s - Poco F4 review
Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/3s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/11s - Poco F4 review Main cam NM On, 16MP - f/1.8, ISO 877, 1/4s - Poco F4 review

حالت شب خودکار در واقع از حالت شب در دوربین فوق عریض استفاده نمی‌کند و عکس‌های پیش‌فرض به‌طور محسوسی تاریک، غیراشباع، نویز و فاقد جزئیات هستند.

Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4783, 1/14s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 review
Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 1706, 1/17s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4694, 1/14s - Poco F4 review
Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 2346, 1/14s - Poco F4 review Ultrawide cam, 8MP - f/2.2, ISO 4700, 1/14s - Poco F4 review

اگر حالت شب را روی دوربین فوق عریض اعمال کنید، عکس‌های بسیار روشن‌تری با نویز کمتری دریافت خواهید کرد، اگرچه این عکس‌ها هنوز به‌طور قابل توجهی غیراشباع هستند.

Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review
Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/13s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review
Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 777, 1/8s - Poco F4 review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 776, 1/8s - Poco F4 review

و در اینجا عکس هایی از پوسترهای معمول ما که با پوکو F4 گرفته شده است. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر گوشی های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Poco F4 against the Realme GT Neo 3T and the Galaxy A52s in our Photo compare tool

ضبط ویدئو

پوکو F4 از فیلمبرداری تا 4K@60fps با دوربین اصلی خود پشتیبانی می کند. دوربین های فوق عریض و سلفی حداکثر 1080p@30fps هستند، در حالی که ماکرو 2MP از 720p@30fps پشتیبانی می کند.

یک تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن در همه حالت‌های عکاسی در همه دوربین‌ها به جز ماکرو وجود دارد.

EIS با تثبیت‌کننده نوری روی دوربین اصلی کار می‌کند، اما پیاده‌سازی آن بسیار افتضاح است – یک فوکوس بدون توقف وجود دارد، و به دلیل مبارزه EIS با OIS، ویدیو لرزان به نظر می‌رسد.

صدا در همه ویدیوها با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه، استریو ضبط می شود و صدای بسیار خوبی دارد.

ویدیوهای 4K گرفته شده در دوربین اصلی بسیار خوب هستند. جزئیات حل شده زیاد است، وضوح بالا متعادل است، نویز بسیار خوب مدیریت می شود و رنگ ها واقعی هستند. محدوده دینامیکی به سادگی برجسته است. با این حال، ویدیوها می توانند از افزایش کنتراست اندکی استفاده کنند.

ویذئوی 4K در نور کم که در شب گرفتیم خوب است – نوردهی واقعی و وضوح خوب را ارائه می دهد و رنگ ها را دوست داشتیم.

کلیپ 1080p از دوربین فوق عریض خوب است – جزئیات حل شده برای چنین دوربینی و لنزهای زاویه باز کافی است، محدوده دینامیکی فوق العاده گسترده است و رنگ ها واقعی هستند. بار دیگر، این ویدیو مطمئناً از افزایش کنتراست بهره خواهد برد.

درنهایت, در اینجا پوکو F4 در ابزار ویدیوی ما آمده است تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

بررسی پوکو F4

پیشنهادات متفاوت

پوکو F4  یک به روز رسانی جزئی نسبت به پوکو F3 است. با توجه به محبوبیت و موفقیت بسیار زیاد F3، و همچنین موانع جهانی مداوم، به سختی تعجب آور است. خبر خوب این است که قیمت Poco F4 همچنان جذاب است، 349 یورو برای پرندگان اولیه (و تبلیغات آینده) و 399 یورو در صورت عدم تخفیف.

Poco F4 با کیت Dolby خود – بلندگوهای Dolby Vision AMOLED و Dolby Atmos – تحت تأثیر قرار می دهد. چیپست اسنپدراگون 870 5G آن هم عملکرد و هم ثبات عالی را ارائه می دهد. و دوربین به روز شده عکس ها و فیلم های دوست داشتنی را هم در روز و هم در شب ارائه می دهد.

Poco F4 review

در واقع، F4 یک پیشنهاد عالی به نظر می رسد، اما البته بدون رقابت نیست.

برای مثال Realme GT Neo 3T 430 یورویی را در نظر بگیرید. تقریباً همان گوشی است اما باتری کمی بزرگ‌تر با شارژ سریع‌تر 80 واتی دارد و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، پوکو F4 با پخش جریان HDR گسترده تر، OIS برای دوربین اصلی و ساختار بهتر با پشت شیشه ای و مقاومت در برابر پاشش IP53 بر Neo 3T برتری دارد.

OnePlus Nord 2 5G یکی دیگر از گوشی های هوشمند عالی با قیمت 380 یورو است. این دستگاه دارای 90 هرتز Fluid AMOLED با HDR10+ است و بر روی چیپست Dimensity 1200 5G با قابلیت مشابهی کار می کند. اگر سیستم عامل OnePlus را بهتر دوست دارید و نمایشگر 90 هرتزی برایتان مهم نیست، جایگزین بسیار خوبی است.

Samsung Galaxy A52s 5G یکی از بهترین گوشی های میان رده در این رده قیمتی است و به طور قابل توجهی ارزان تر از F4 در حدود 280 یورو است. A52s یک گوشی هوشمند کاملا ضد آب است، با صفحه نمایش 120 هرتزی Super AMOLED، چیپست Snapdragon 778G 5G و کیت دوربین حتی بهتر در هر دو طرف. ممکن است به اندازه پوکو F4 قابلیت HDR نداشته باشد و در پرچمدار سریع نباشد، اما همه کاره بهتری است، و توصیه می کنیم آن را در لیست کوتاه خود قرار دهید و تا زمانی که موجودی تمام می شود، آن را بررسی کنید.

اگر در هند زندگی می کنید، iQOO Neo 6 می تواند یک جایگزین عالی باشد. تفاوت قیمت بین F4 و Neo 6 حدود 2000 روپیه به نفع F4 است. این دو گوشی تقریباً شبیه به Neo 6 هستند و دارای شارژ سریع 80 واتی هستند، در حالی که F4 دارای طراحی شیشه ای با درجه IP53 است.

Realme GT Neo 3T OnePlus Nord 2 5G Samsung Galaxy A52s 5G vivo iQOO Neo 6
Realme GT Neo 3T • OnePlus Nord 2 5G • Samsung Galaxy A52s 5G • vivo iQOO Neo 6

ما نمی توانیم پیشنهادات شیائومی را نیز بررسی کنیم.

شیائومی 11 تی با قیمت 399 یورو، مشابه پوکو F4، به فروش می رسد. این صفحه نمایش رنگی 10 بیتی، دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی و طراحی برتر با شیشه گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی دارد. با این حال، هیچ پشتیبانی از Dolby Vision و هیچ OIS برای دوربین اصلی وجود ندارد.

پوکو X4 GT در کنار پوکو F3 معرفی شد و قیمتی حدود 30 یورو در بالای F3 دارد. این صفحه نمایش 144 هرتزی Dolby Vision LCD، تراشه Dimensity 8100 کمی سریعتر و باتری کمی بزرگتر دارد. همچنین یک جک 3.5 میلی متری در X4 GT وجود دارد. از سوی دیگر، F4 یک صفحه نمایش AMOLED و OIS برای دوربین اصلی ارائه می دهد.

شاید بخواهید پرچمدار پوکو F4 GT را در نظر بگیرید که برای گیمرها در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش آن بیش از 1 میلیارد رنگ را ارائه می دهد، این گوشی با آخرین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کار می کند، محرک های فیزیکی بازی و چهار بلندگوی JBL برای یک تجربه صوتی فراگیر وجود دارد. F4 GT از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و طراحی بهتری با گوریلا گلس ویکتوس و فریم فلزی دارد. X4 GT طبیعتاً 550 یورو گرانتر است.

Poco F4 review

در نهایت,  اگر به این همه سرعت نیاز ندارید، اما از طرفداران شیائومی هستید، می‌توانید Redmi Note 11 Pro+ 5G 330 یورویی را به خاطر کیفیت دوربین عالی 120 هرتزی AMOLED و شارژ سیمی فوق‌العاده سریع 120 واتی آن بررسی کنید.

Xiaomi 11T Xiaomi Poco X4 GT Xiaomi Poco F4 GT Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G
Xiaomi 11T • Xiaomi Poco X4 GT • Xiaomi Poco F4 GT • Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G

خلاصه مطلب

پوکو F4 یک گوشی هوشمند قابل اعتماد و یک ابزار همه جانبه عالی است که همه جعبه ها را مشخص می کند – صفحه نمایش، بلندگوها، عملکرد، دوربین، باتری، شارژ و حتی کیفیت ساخت. این نکته همیشه در سری Poco F بوده است، و F4 در همه جا ارائه می شود.

F4 جدید صاحبان Poco F3 را مجبور به ارتقاء نمی‌کند زیرا چند ویژگی جدید ارائه می‌کند – پشتیبانی از Dolby Vision HDR، OIS برای دوربین اصلی، و شارژ سریع‌تر 67 واتی. این برای آنها در نظر گرفته نشده است، بلکه برای کسانی است که به یک گوشی هوشمند جدید نیاز دارند – گوشیی که بیشترین هزینه را برای آنها به ارمغان می آورد.

Poco F4 review

پوکو F4 اکثر آزمایش‌ های ما را انجام داد – صفحه‌نمایش فوق‌العاده، طراحی مقاوم در برابر پاشیدن آب دوست‌داشتنی، بلندگوهای استریو خوب با Dolby Atmos، تجربه دوربین قابل اعتماد، عمر باتری خوب با شارژ سریع، و مهم‌تر از همه – عملکرد عالی با پایداری عالی را ارائه می‌دهد. در پوکو F4 چیز کمی وجود دارد که دوست نداشته باشید. شاید می توانست دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی را حفظ کند. یا طراحی دارای رتبه IP67 مانند سری گلکسی A ارائه شده است. اما با این قیمت جذاب، به خصوص در سال 2022، می‌توان گفت که نه تنها بیشتر از میانگین، بلکه بیشتر از آن چیزی که حتی انتظار داشتیم نیز دریافت می‌کنیم. و به همین دلیل است که بلافاصله توصیه ما را دریافت می کند!

چرا باید گوشی پوکو F4 را خریداری کنیم

  • AMOLED عالی، رفرش 120 هرتز، Dolby Vision.
  • عملکرد درجه یک، پایداری عالی، 5G.
  • بلندگوهای دوگانه با صدای بلند، Dolby Atmos.
  • عمر باتری قابل اعتماد، شارژ سریع.
  • تجربه دوربین همه جانبه خوب.
  • NFC، IR blaster، اندروید 12، MIUI 13.

چرا نباید گوشی پوکو F4 را خریداری کنیم

  • دوربین ماکرو کاهش یافته از F3.
  • ویدیوها می توانند از افزایش کنتراست بهره مند شوند.
  • تثبیت کننده ویدیو در دوربین اصلی نیاز به به روز رسانی دارد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید