بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی می 11 لایت 5G را مورد بررسی قرار دهیم و مشخصات آنرا از قبیل دوربین, صفحه نمایش و طراحی بیان کنیم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

گوشی شیائومی می 11 لایت 5G قرار بود ارزان ترین گوشی سری می 11 در امسال باشد. این گوشی دارای دوربین قوی و یا صفحه نمایشی عالی نیست. اما این گوشی هنوز ویژگی هایی در اختیار دارد که نسبت به مدل آن منحصر بفرد است. من فکر می کنم که هنوز هم افراد زیادی هستند که بخاطر این ویژگی های منحصر بفرد قصد دارند تا این گوشی را خریداری کنند.

قبل از اینکه این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم قصد دارم تا چیزی را برای شما مشخص کنم. گوشی می 11 لایت 5G که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم نسخه چینی با قابلیت 5G است نه نسخه 4G آن.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

طراحی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

در بررسی طراحی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G باید بگوییم که ظاهر این گوشی در اولین نگاه شبیه به گوشی  می 11 است. این گوشی دارای طراحی یکسان ماژول دوربین و جای لوگوی یکسان است. اما جزئیات آنها متفاوت است. بعنوان مثال پنل پشتی این گوشی تخت شده است, دکمه پاور با حسگر اثر انگشت تلفیق شده است و دوربین 108 مگاپیکسل در این گوشی حذف شده است.

طراحی این گوشی به تنهایی بسیار ساده است. اما مهمترین ویژگی آن وزن و ضخامت گوشی است. به ندرت پیش می آید که گوشیی با قابلیت 5G وزن 159 گرمی و ضخامت 6.81 میلی متری داشته باشد. و همچنین این گوشی سبک ترین و باریک ترین گوشی 5G است که تاکنون تست کرده ایم.

وزن این گوشی بعلاوه یک تخم مرغ به اندازه وزن گوشی می 11 پرو است. و مهمتر از همه اینکه, اگرچه فریم و قاب این گوشی پلاستیکی است, اما پنل پشتی این گوشی از شیشه نوع AG ساخته شده است. این ساختار اضافی شیشه ای بهتر از گوشی های تمام پلاستیکی است. حداقل این است احساس گوشی ارزان قیمتی به شما نمی دهد. اگرچه طراحی گوشی می 11 لایت 5G بسیار ساده است, اما من تمایل به این دارم تا بخاطر وزن و باریک بودن این گوشی امتیاز بالایی به آن بدهم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

صفحه نمایش گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

در بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی می 11 لایت 5G باید بگوییم که جلوی گوشی صفحه نمایش 6.55 اینچی 90 هرتز را با 1080 پیکسل و HDR10+ و پشتیبانی از Dolby Vision ارائه می دهد. عرض حاشیه پایینی این گوشی بخوبی طراحی شده است, و صفحه نمایش آن شبیه به گوشی آیفون 11 با 4 اندازه یکسان است. و این صفحه نمایش از AMOLED انعطاف پذیر ساخته شده است بنابراین از لحاظ تئوری صفحه نمایش خوبی است.

اما گوشی می 11 لایت 5G در بازار با دو صفحه نمایش ارائه می شود. اساسا, پیکسل ها در دو پیکربندی متفاوت ارائه می شوند. یکی از ویژگی های متفاوت پیکسل هاس الماسی شکل هستند و این در حالی است که ویژگی دیگر آن پیکسل های  RGB Delta هستند. متاسفانه, وقتی که صفحه نمایش با پیکسل ها RGB Delta را با صفحه نمایش پیکسل هاس الماسی شکل مقایسه می کنیم متوجه می شویم که صفحه نمایش RGB Delta وضوح فونت بدتری را نسبت به صفحه نمایش پیکسل های الماسی شکل دارد و همچنین لبه فونت ها مشکل حاشیه رنگی دارند. گوشی که ما در حال بررسی آن هستیم صفحه نمایشی با پیکسل های RGB Delta را ارائه می دهد, بنابراین کیفیت صفحه نمایش پایین تر از بقیه نسخه های این گوشی است که با همین رنج قیمت ارائه می شوند. اگر از کنار به صفحه نمایش نگاه کنید, مشکل رنگ صفحه نمایش مشخص می شود. اما اگر خوش شانس باشید و گوشیی که خریداری می کنید از صفحه نمایشی با پیکسل های الماسی شکل برخوردار باشد, معتقدم که این صفحه هنوز می تواند نمره قبولی را کسب کند. اما قطعا صفحه نمایش با پیکسل های RGB Delta نمره قبولی را کسب نخواهد کرد.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

عملکرد و گیمینگ گوشی شیائومی می لایت 11 5G

در بررسی عملکرد و گیمینگ گوشی شیائومی می 11 لایت 5G باید بگوییم که ویژگی دوم گوشی می 11 لایت 5G پردازشگر جدید اسنپ دراگون 780G است. عملکرد پردازشگر میان رده 5 نانومتری به شرح زیر است: AnTuTu Benchmark در 537788 اجرا می شود و 3Dmark در 3121 اجرا می شود, Geekbench 5 تک هسته ای در 805 و چند هسته ای در 2937 اجرا می شود.  این پردازشگر  هنوز در مقایسه با MTK’s Dimensity 1200 کمی بد است.

آزمایش بازی همچنین این دیدگاه را تایید می کند. به نظر می رسد که بازی PUBG هیچگونه فشاری را روی این چیپ میان رده وارد نمی کند, به این علت که با ریت فریم کامل HDR Graphics Extreme اجرا می شود.

با این وجود, بازی Genshin Impact ریت فریم متوسط 37.96 فریم در ثانیه را در اختیار دارد که تجربه نسبتا متوسط را ارائه می داد.

حتی بازی Brightridge بدتر بود که میانگین 30 فریم در ثانیه را در اختیار داشت.

چیزی که  عملکرد بهتری را داشت دما و حرارت گوشی بود. حداکثر دما تنها 50 درجه سلسیوس بود و در طول بازی چیپ عملکرد خوبی را ارائه می داد و همچنین اینکه وضوح تصویر نیز عملکرد خوبی داشت. بطور کلی, گوشی می 11 لایت 5G تنها برای کاربرانی مفید است که علاقه به بازی های سنگین ندارند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

دوربین گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

دوربین اصلی

در بررسی دوربین شیائومی می 11 لایت 5G باید بگوییم که دوربین گوشی می 11 لایت یک دوربین مقرون به صرفه است. این سه دوربین شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی, یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی ماکروی 5 مگاپیکسلی می شود.

سبک رنگ دوربین اصلی از کنتراست بالایی برخوردار است. این کنتراست رنگ از کنتراست رنگ گوشی ریلمی GT Neo بالاتر است. برخی از مناظر خیلی شفاف به نظر می رسند اما رنج دینامیک خیلی خوب نیست. احتمال شروع خودکار HDR زیاد نیست, اما حتی اگر HDR بصورت دستی روشن شود, بهبود رنج دینامیک بخوبی صورت نمی گیرد. زمانیکه عکسی را می گیرید, دقت کنید که منظره شما زیاد روشن نباشد.

وضوح بزرگنمایی دوبرابر بسیار سنگین است و حاشیه ها به نظر بریده بریده می رسند. عملکرد این دوربین در شب همانند عملکرد آن در روز است و با نسبت کنتراست بالا باعث می شود تا مناظر در شب کمی کم نورتر به نظر برسند. اما هایلایت ها بخوبی کنترل می شوند. هایلایت ها در شب بیشتر کاهش می یابند و در تاریکی شدید می توان میزان نوردهی را کمی بهبود بخشید. اما زمانی که نور زیادی وجود دارد, کاهش هایلایت ها می تواند چشم شما را اذیت کند. تا زمانیکه نور خیلی ضعیف نباشد استفاده از حالت نایت مود توصیه نمی شود.

دوربین فوق عریض

عملکرد دوربین فوق عریض شبیه به دوربین اصلی است, تفاوت اصلی در این است که محدودیت های سخت افزاری منجر به کمبود نور بیشتر در عکس هایی که در شب گرفته  می شود می شود.

دوربین ماکرو

دوربین ماکروی این گوشی شبیه به دوربین ماکروی ردمی کی 40 است. من فکر می کنم که شما از قبل با قدرت لنزهای ماکرو آشنا هستید. این لنز قادر به گرفتن عکس هایی از فاصله نزدیک است که دوربین های اصلی و فوق عریض قادر به گرفتن آنها نیستند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

باتری و شارژ گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

در بررسی باتری و شارژ گوشی می 11 لایت 5G باید بگوییم که جعبه این گوشی هنوز فاقد شارژر و کابل شارژ است. شارژر و کابل شارژ هنوز بصورت جداگانه در اختیار شما قرا می گیرند و باید جداگانه آنها را خریداری کنید. شارژ سریع 33 وات همچنین جزو ویژگی های گوشی های میان رده شیائومی است.

این گوشی در عرض 10 دقیقه 24 درصد و در عرض نیم ساعت 57 درصد شارژ می شود و همچنین شارژ کامل این گوشی 64 دقیقه طول می کشد. بطور کلی باتری این گوشی باریک و سبک بسیار بزرگ نیست. تعجب برانگیز است که شیائومی در این گوشی 159 گرمی باتری 4250 میلی آمپری را جای داده است.

در آزمایش ما این گوشی در استفاده نیم ساعته در Tik Tok شش درصد و در استفاده نیم ساعته از ویدئوی 1080 پیکسلی 5 درصد از باتری را مصرف کرد. در بازی آنلاین PUBG و Genshin Impact باتری این گوشی بترتیب 9 و 16 درصد مصرف شد. بازی Brightridge ده درصد باتری را مصرف کرد. هم اکنون کاردهی باتری این گوشی با بسیاری از گوشی هایی با باتری 4500 میلی آمپری قابل مقایسه است. در اختیار داشتن این باتری در چنین گوشی سبک می تواند سومین ویژگی مهم این گوشی باشد.

بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

خلاصه مطلب

در بررسی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G باید گفت که بطور خلاصه گوشی شیائومی می 11 لایت یک گوشی سنتی شیائومی نیست. این گوشی دارای سخت افزار قویی نیست و همچنین قیمت کمی هم ندارد. از لحاظ پیکربندی سخت افزار حتی به اندازه گوشی ردمی کی 40 که گوشی ارزان تری نیز هست برای شما کاردهی ندارد.

اما در بحث 5G این گوشی یکی از اندک آپشن هایی را برای کاربرانی که علاقه به گوشی های سبک و باریک دارند را ارائه می دهد. در واقع به شما توصیه می کنم تا به یکی از فروشگاه های آفلاین سری بزنید و این گوشی را ببینید. و به ارزش این گوشی در آنجا پی می برید.

منبع: GIZMOCHINA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید