بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت

ردمی نوت 11 پرو

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو. بررسی قیمت, دوربین, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, باتری و شارژ و سایر مزایا و معایب این گوشی.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو

مقدمه

کل سری ردمی نوت 11 در حال حاضر برای خرید در دسترس است و همه آنها طراحی کاملاً جدید دو شیشه ای، تجربه دوربین مشابه، شارژ باتری بهبود یافته، آخرین MIUI 13 و موارد دیگر را به اشتراک می گذارند. امروز قرار است با یکی از مورد انتظارترین ها در میان کوارتت جدید Redmi آشنا شویم – ردمی نوت 11 پرو.

قبلا ردمی نوت 11 پرو 5G را بررسی کرده بودیم که دارای چیپست متفاوت و با قابلیت 5G است، اما به غیر از آن، بقیه چیزها ثابت می ماند. به طور طبیعی، ردمی نوت  11 پرو ارزان تر از همتای 5G خود خواهد بود، که آن را به یک پیشنهاد جالب تر تبدیل می کند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

بنابراین, ردمی نوت 11 پرو دارای طراحی جدید دو شیشه ای با ظاهر جالب با قاب تخت، پنل های تخت و آی پی ریت ضد پاشش آب است. این گوشی از همان Super AMOLED 120 هرتزی 6.67 اینچی استفاده می کند که با مدل قبلی ردمی نوت 10 پرو معرفی شده بود. و به نظر می‌رسد که همان تنظیمات دوربین پشتی را با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی دارد.  به نظر می رسد ماکرو از یک تله ماکرو فوکوس خودکار 5 مگاپیکسلی درجه یک به یک 2 مگاپیکسلی اولیه با فوکوس ثابت تنزل پیدا کرده است.

Redmi Note 11 Pro جدید از چیپست Helio G96 استفاده می کند که سریعترین چیپست در میان رده نیست، اما خواهیم دید که در مقابل رقبا چگونه عمل می کند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

گوشی ردمی نوت 11 پرو دارای تعداد زیادی ویژگی مورد علاقه طرفداران مانند بلندگوهای استریو، توسعه microSD، رادیو FM، جک 3.5 میلی متری، NFC و حتی یک بلستر IR است. مانند بسیاری از Notes، این گوشی نیز از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و شارژ آن از 33 وات در نوت 10 پرو به 67 وات در این نوت 11 پرو جدید بهبود یافته است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ و بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی, قیمت و مشخصات فنی مشاهده کنید.

خوب! بیایید نگاهی دقیق تر به برگه مشخصات ردمی نوت 11 پرو بیندازیم.

بررسی مشخصات فنی گوشی ردمی نوت 11 پرو در یک نگاه

بدنه: 164.2*76.1*8.1 میلی متر, 202 گرم; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای; IP53، محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.67 اینچ Super AMOLED، 120 هرتز، HDR10، 700 نیت، 1200 نیت (پیک)، رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.

چیپست: Mediatek Helio G96 (12 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.05 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G57 MC2.

حافظه: 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، MIUI 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.9، 26 میلی متر، 1/1.52 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه فوق العاده: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 118˚؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4. عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.4، (واید).

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 67 وات، 51% در 15 دقیقه (تبلیغ شده)، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.

سایر مشخصات: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

گوشی ردمی نوت 11 پرو دنباله خوبی به نظر می رسد، اگرچه یک علامت سوال بزرگ وجود دارد – چیپست Helio G96. به نظر می رسد در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 732G نوت 10 پرو، SoC ضعیف تری باشد و علاوه بر این، توانایی فیلم برداری 4K را ندارد.

قیمت و خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو

با این تفاسیر, بیایید تا به بررسی گوشی ردمی نوت 11 پرو بپردازیم.

بررسی آنباکسینگ گوشی ردمی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت 11 پرو در یک جعبه کاغذ سفید عرضه می شود. بسته‌ های خرده‌ فروشی دارای یک آداپتور برق 67 وات، یک کابل USB با درجه 6A و یک قاب محافظ شفاف است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

جالب اینجاست که ردمی نوت 11 پرو مانند مدل‌ های قدیمی‌تر هیچ فیلم محافظی بر روی صفحه نمایش خود ندارد، اما در داخل جعبه آن را خواهید یافت. این همیشه خوب است که در درون جعبه محافظ هایی را برای گوشی در اختیار داشته باشیم، اما به این علت که در برخی از مواقع انجام این کار توسط خودتان مشکل ساز می شود, ما ترجیح می‌دهیم این کار در کارخانه انجام شود.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی ردمی نوت 11 پرو

آیا قبلاً ردمی نوت 11 پرو را دیده‌ایم؟ این صفحه تخت خاکستری تیره، این قاب تخت سرد، و تنظیمات دوربین مستطیلی در پشت؟

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

 ردمی نوت 11 پرو دارای طراحی، شکل و ردپایی مشابه ردمی نوت 11 پرو 5G است. و همچنین شباهت های زیادی با نوت 11 و نوت 11S دارد.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

شیائومی طراحی مشترک را در سری جدید ردمی نوت 11 انتخاب کرده است و ما از آن کاملا راضی هستیم. شما فقط گوشی را با مرتبط ترین مشخصات برای خود دریافت می کنید و ظاهری شیک را بدون توجه به هر چیزی حفظ می کنید.

در طرف مقابل، تشخیص نوت ها کار سختی است، زیرا همه آنها دارای صفحه نمایش بزرگ 1080p با سوراخ های پانچ کوچک هستند. با این حال، به لطف MIUI، می‌توانید چیزها را با تم‌ های مختلف رابط کاربری جذاب کنید.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

بنابراین, ردمی نوت 11 پرو دارای یک پنل تخت Gorilla Glass 5 در جلو و یک شیشه صاف در پشت آن است. شیشه عقب دارای روکش مات چشم نوازی است که در لمس بسیار خوشایند است و قاب پشتی گوشی لکه کمتری را در خود به جای می گذارد.

فریم نیز مسطح، با روکش مات، ساخته شده از پلاستیک محکم است. رنگ آن همانند پنل پشتی است و در هنگام کار با ردمی نوت 11 پرو چسبندگی قوی ایجاد می کند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

گوشی ردمی نوت 11 پرو دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است. اطراف شیار سیم‌کارت عایق لاستیکی دارد و باران خفیف و پاشش‌ های کوچک را تحمل می‌کند، اما غوطه‌ ور کردن آن یا صحبت کردن در باران شدید احتمالاً منتفی است.

حال بیایید نگاهی دقیق تر به نوت 11 پرو بیندازیم.

پنل 6.67 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ بیشتر قسمت جلویی را اشغال می کند. کاملاً روشن و متضاد به نظر می رسد، در حالی که سوراخ آن یکی از کوچکترین سوراخ هایی است که اخیراً دیده ایم.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در سوراخ پانچ قرار دارد. در همین حال، در بالای صفحه نمایش، این مشبک به سختی قابل توجه وجود دارد که گوشی را پنهان می کند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

شیائومی یک بلندگوی مناسب در بالای ردمی نوت 11 پرو  قرار داده است و دارای دو خروجی برای صدا است – یکی در بالای گوشی و دیگری در جلو، درست بالای صفحه نمایش. این بدان معناست که جلوپنجره بالای نمایشگر یک بلندگوی مناسب را در زیر آن پنهان می کند که متقارن با دیگری در پایین است.

حاشیه‌ های نمایشگر از نظر اندازه کاملاً معقول هستند و چانه به اندازه گوشی های ارزان‌تر با صفحه‌نمایش LCD ضخیم نیست.

طراحی جدید در پشت آن چیزی است که ردمی نوت 11 پرو و ​​سایر گوشی های ردمی نوت 11 را به راحتی قابل تشخیص می کند. اکنون دارای یک شیشه صاف با روکش مات است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

البته تنظیمات چهار دوربین در اینجا وجود دارد، اما به خصوص در این مدل گرافیتی، کمتر به چشم می خورد. جزیره دوربین یک جزئیات دو مرحله ای است که از پشت بیرون می آید. سطح بالایی دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است، در حالی که طبقه پایین دارای دوربین های فوق عریض، ماکرو و عمق همراه با فلاش LED است.

به دلیل جزیره دوربین، ردمی نوت 11 پرو در صورت استفاده روی میز بدون قاب، بسیار تکان می خورد. اگر این تکان خوردن گوشی شما را آزار می دهد, می توانید با استفاده از گارد شیشه ای که درون جعبه قرار دارد پشت آنرا مسطح کنید.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

قسمت بالایی ردمی نوت 11 پرو دارای جلوپنجره بلندگو، جک 3.5 میلی‌متری، بلستر IR و یکی از میکروفون‌ ها است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

میکروفون دیگر (اصلی) به همراه پورت USB-C، جلوپنجره بلندگوی دیگر و سینی سیم کارت/میکرو اس دی در پایین قرار دارد.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

در سمت چپ ردمی نوت 11 پرو چیزی وجود ندارد.

 

کلیدهای ولوم و پاور در سمت راست قرار دارند. کلید پاور/قفل نیز محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت است. سنسور آن همیشه روشن است، بسیار سریع و با دقت فوق العاده خوب.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

گوشی ردمی نوت 11 پرو یک گوشی هوشمند با ساختاری محکم و حتی محافظت در برابر پاشش پاشیده است – زیبایی واقعی در سادگی. چسبندگی کافی برای جابجایی بدون قاب را فراهم می کند و به خوبی در دست قرار می گیرد.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

به لطف مشخصات باریک و وزن متعادل، ردمی نوت 11 پرو برای اکثر جیب های شلوار جین مشکلی نخواهد بود. و به لطف روکش مات آن، مستعد اثر انگشت نیست.

در پایان روز، ما از طراحی جدید Redmi خوشحالیم و مسیر جدید شیائومی را دوست داریم. پانل‌ ها و قاب‌ های تخت و همچنین رنگ‌ های شیک و روکش، باعث می‌شود ردمی نوت 11 پرو احساس راحتی و مدرن به نظر برسد. این تمام چیزی است که واقعا لازم است.

بررسی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت 11 پرو درست مانند نوت 11 پرو 5G، پنل AMOLED خود را از Note 10 Pro قرض گرفته است. این یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ با رزولوشن فول اچ دی و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز است. دارای محافظ گوریلا گلس 5 است و دارای یک سوراخ پانچ بسیار کوچک در اطراف آن است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

پنل OLED تخت است و رزولوشن دقیق آن 1080 x 2400 پیکسل یا 395ppi است که با رقبا برابری می کند. از نرخ به روز رسانی 120 هرتز و فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. هیچ اشاره ای رسمی به پشتیبانی از ویدئو HDR10 نشده است.

اولین کار، اندازه‌ گیری‌ های نمایشگر سنتی ما است، و مشخص شد که آنها با ردمی نوت 11 پرو 5G یکسان هستند، که البته از آنجایی که صفحه‌ های نمایش یکسان هستند این انتظار از این گوشی می رفت.

صفحه نمایش نوت 11 پرو دارای حداکثر روشنایی معمولی 470 نیت است، اما با شروع افزایش خودکار نور خورشید – حدود 750 نیت، می تواند بسیار روشن تر شود. این اعداد با مشخصات رسمی شیائومی مطابقت دارند یا حتی فراتر از آن هستند.

در نهایت، حداقل روشنایی در نقطه سفیدی که اندازه‌گیری کردیم، فقط 2.4 نیت بود – مانند ردمی نوت 11 پرو 5G.

دقت رنگ

نمایشگر درست مانند ردمی نوت 10 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G، از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. تنظیمات نمایشگر سه مدل رنگ مختلف را ارائه می‌کند – Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تغییر دهید.

گزینه پیش‌فرض Vivid برای بازتولید DCI-P3 تنظیم شده است، و ما متوجه شدیم که نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌ های آبی مایل به سفید و خاکستری. از سوی دیگر، استاندارد دقت کاملی نسبت به sRGB از جمله رنگ‌های سفید و خاکستری دارد.

رفرش ریت

صفحه نمایش ردمی نوت 11 پرو از رفرش ریت 60 هرتز (استاندارد) و 120 هرتز (حداکثر) پشتیبانی می کند. هر دو گزینه ایستا هستند. گزینه پیش‌فرض 120 هرتز همیشه از 120 هرتز استفاده می‌کند و فقط برای پخش ویدیو و در بین برنامه‌ هایی که نمی‌توانند بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کنند به 60 هرتز برمی‌گردد.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

پردازنده گرافیکی ردمی نوت 11 پرو نسبتاً ضعیف است و حتی اگر از نظر تئوری امکان بازی‌ های با رفرش ریت بالا وجود داشته باشد، ما شک داریم که بتوانید بازی‌ ها را با سرعت بالاتر از 60 فریم در ثانیه حتی در تنظیمات گرافیکی پایین‌تر اجرا کنید.

استریمینگ

ردمی نوت 11 پرو  از Widevine L1 DRM پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای Full HD را از تمام سرویس‌های ویدیویی محبوب پخش کند. هیچ پشتیبانی از ویدیوی HDR10 در این گوشی وجود ندارد که امکان پخش ویدیو HDR وجود ندارد.

بررسی باتری ردمی نوت 11 پرو

شیائومی ردمی نوت 11 پرو، مانند بسیاری از مدل های قبلی نوت، از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. این گوشی از چیپست Helio G96 مدیاتک استفاده می کند که بر اساس فرآیند تولید 12 نانومتری در مقایسه با تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 695 5G در مدل ردمی نوت 11 5G ساخته شده است. ما همچنان انتظار داریم که نمرات باتری خوبی داشته باشیم، نه به خوبی ردمی نوت 11 پرو 5G.

بنابراین، ردمی نوت 11 پرو واقعاً رتبه استقامت نسبتاً خوبی 100 ساعت را به ثبت رساند، که 15 ساعت کمتر از ردمی نوت 11 پرو 5G و ردمی نوت 10 پرو است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

ردمی نوت 11 پرو مطمئناً تست زمان مکالمه را انجام داد و در تست‌های روی صفحه عملکرد خوبی داشت، اما نه به خوبی مدل 5G – 2 ساعت کمتر در وب و نزدیک به 6 ساعت کمتر در پخش ویدیو کسب کرد.

ردمی نوت 11 پرو

بررسی سرعت شارژ گوشی ردمی 11 پرو

شارژ سریع Mi 67 واتی از زمان ردمی نوت 10 پرو یک تغییر واقعاً خوشایند است و باعث می‌شود که کل تجربه شارژ شبیه به یک پرچم‌دار باشد. ردمی نوت 10 پرو حداکثر شارژ 33 واتی دارد که هنوز هم بسیار سریع است، اما 67 وات یکی از آن ارتقاهایی است که دنباله‌دار نیاز دارد.

ما نوت 11 پرو را با آداپتور برق 67 واتی آزمایش کردیم و زمان شارژ فوق العاده است. باتری را تنها در 15 دقیقه از 0٪ به 45٪ می رساند، در حالی که 30 دقیقه شارژ باتری را 78٪ به شما می دهد.

ردمی نوت 11 پرو

شارژ کامل تنها به 48 دقیقه با شارژر 67 واتی نیاز دارد که برای یک گوشی هوشمند میان رده پایین فوق العاده سریع است.

ردمی نوت 11 پرو

در ردمی نوت 11 پرو شارژ بی سیم وجود ندارد. شارژ سیمی معکوس نیز در دسترس نیست.

بررسی اسپیکرهای گوشی ردمی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت 11 پرو مانند مدل 5G دارای دو بلندگوی متقارن است. در پشت گوشی در دو طرف بالا و پایین می نشینند. البته، بلندگوی بالای صفحه نمایش دارای دو خروجی است – یکی رو به جلو و دیگری در بالا.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

در حالی که بلندگوی بالایی، که به عنوان یک گوشی نیز عمل می‌کند، صدای کمتری نسبت به بلندگوی پایینی دارد، اما هنگام گوش دادن و/یا تماشای رسانه‌ ها در جهت عمودی یا افقی، صدا فوق‌العاده متعادل و غنی است. 

بنابراین، ردمی نوت 11 پرو مانند ردمی نوت 11 پرو 5G و نوت 10 پرو امتیاز بسیار خوبی را در تست بلندی صدای ما کسب کرد.

کیفیت صدا تقریباً مشابه ردمی نوت 10 پرو است، اما به خوبی ردمی نوت 11 پرو 5G نیست. در حالی که مدل 5G در پایین ترین حد بهبود یافته بود، اما در نسخه وانیلی فاقد آن هستیم. با این حال، ما می‌توانیم تن‌ های متوسط ​​و بالا را بشنویم، و مقداری بیس جزئی در دسترس است، بنابراین می‌توان گفت کیفیت صدا بین خوب و خیلی خوب است.

در ردمی نوت 11 پرو، برخلاف نسخه 5G، هیچ بهبود Dolby Atmos وجود ندارد.

ردمی نوت 11 پرو

بررسی نرم افزار و عملکرد گوشی ردمی نوت 11 پرو

شیائومی ردمی نوت 11 پرو، مانند بقیه کوارتت ردمی نوت 11، اندروید 11 را با جدیدترین نسخه MIUI 13 راه اندازی می کند. بسیاری از ویژگی‌ های جدید MIUI در زیر کاپوت قرار دارند، اگرچه باید تجربه‌ای روان‌تر، هوشمندتر و ایمن‌ تر را ایجاد کنند.

این نسخه از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است و هیچ یک از ویژگی‌ های اندروید 12 مانند ویجت‌ های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید آنها در کشوی برنامه را شامل نمی‌شود. هیچ داشبورد حریم خصوصی پیشرفته ای با گزینه هایی مانند کلیپ بورد محافظت شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده Face Unlock وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

دیگر ویژگی‌های از دست رفته قابل توجه در اندروید 11 + MIUI 13 ترکیبی بهبود یافته حالت یک دست (به سبک iOS) و برنامه دوربین بهبود یافته با تاخیر شاتر صفر و عکس‌ های متحرک است.

در نهایت، تصاویر پس زمینه زنده جدید که موارد میکروسکوپی مانند نحوه کریستال شدن ویتامین C و اسید سیتریک را نشان می دهد، به عنوان بخشی از همکاری Beauty of Science، هنوز در سری ردمی نوت 11 پرو موجود نیست.

با این حال، شیائومی ادعا می‌کند که MIUI به طور کامل بازسازی شده است، حتی اگر تنها از طریق رابط کاربری و طراحی آن نتوانید تشخیص دهید – ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند MIUI 12 است. استفاده از رم و فضای ذخیره سازی بهتر و هوشمندتر است.

به عنوان مثال، MIUI 13 قرار است استفاده فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیرضروری را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌ تری ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌ زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است.

ذخیره سازی مایع چیزی است که برای گوشی های هوشمند مدرن بسیار جالب و مرتبط به نظر می رسد. شیائومی می گوید که در اکثر گوشی ها، به دلیل مدیریت ناکارآمد حافظه، عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه به نصف کاهش می یابد. و اینجا جایی است که MIUI 13 به میان می آید – 60٪ راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و رقبای مختلف ارائه می دهد. بنابراین، افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5٪ باشد. این قابل توجه به نظر می رسد، بنابراین در اینجا امیدواریم که این ویژگی تبلیغی برای این گوشی باشد.

بهینه‌سازی نهایی که در هسته MIUI انجام می‌شود، مدیریت انرژی است – بهینه‌ سازی نسخه جدید باید به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با MIUI 12 منجر شود.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

همچنین یک نوار کناری هوشمند بهبودیافته برای انجام چند وظیفه ای روان تر با برنامه های پاپ آپ وجود دارد. و حریم خصوصی با تعدادی ویژگی بهبود یافته است که برخی از آنها منحصر به فرد است.

و اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به MIUI 13 در شیائومی ردمی نوت 11 پرو داشته باشیم.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند – متاسفانه، هرگز نمی تواند همیشه روشن باشد. فقط 10 ثانیه بعد از ضربه زدن ظاهر می شود. حداقل، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تعدادی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.

ردمی نوت 11 پرو

نور تنفس در MIUI 13 افکت اعلان نامیده می شود. این نور می تواند با یا بدون نمایشگر همیشه روشن کار کند. اساساً، این یک نسخه شیک‌تر از LED اعلان است که از لبه‌ های نمایشگر استفاده می‌کند – آنها با  در هنگام اعلان‌ های جدید چشمک می‌ زنند.

یک چیز دیگر، شما می توانید سبک ساعت قفل صفحه را نیز انتخاب کنید.

ردمی نوت 11 پرو

قفل صفحه نمایش را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، سریع و دقت فوق العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی Touch  یا Press  تنظیم کنید – اگر از گوشی بدون قاب استفاده می‌کنید، Press  از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شوند) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

ردمی نوت 11 پرو

صفحه های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ ها و ویجت‌ ها پر شده‌اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است.

ردمی نوت 11 پرو

MIUI 13 یک کشوی برنامه ارائه می دهد و به طور خودکار برنامه های شما را در دسته ها سازماندهی می کند. اولین مورد All است، به این معنی که شامل همه برنامه ها است. سپس ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزار، جدید و تجارت را دنبال کنید. شما می توانید این دسته ها را ویرایش کنید یا حتی آنها را به طور کلی غیرفعال کنید.

اگر این کار شما نیست، می توانید کشوی برنامه را به طور کامل غیرفعال کنید.

ردمی نوت 11 پرو

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک مرکز اعلان و کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اطلاع‌ رسانی، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید.

اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

ردمی نوت 11 پرو

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض کننده وظایف نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. روی هر کارتی برای میانبرهای تقسیم صفحه و بازشو (در صورت وجود) ضربه بزنید و نگه دارید، یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا بسته شود.

یک دکمه ویندوز شناور در بالای همه چیز وجود دارد. شما می توانید یک برنامه سازگار را در حالت شناور قرار دهید، اما هر بار فقط یک پنجره شناور دارید.

ردمی نوت 11 پرو

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌ های زنگ، آیکون های سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

ردمی نوت 11 پرو

MIUI با برنامه های چند رسانه ای اختصاصی خود – گالری، موسیقی، Mi Video (با گزینه های پخش جریان)، رادیو FM ارائه می شود. همچنین یک مدیر فایل MIUI وجود دارد. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

ردمی نوت 11 پرو

علامت محافظتی یک ویژگی جالب در گالری است. یک متن دلخواه شما را در کل عکس به عنوان واترمارک اضافه می کند. مفید برای زمانی که از شناسنامه خود عکس می گیرید تا با کسی به اشتراک بگذارید.

ردمی نوت 11 پرو

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

ردمی نوت 11 پرو

و وقتی که صحبت از حافظه به میان می آید، MIUI 13 یک گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). 3 گیگابایت حافظه داخلی ذخیره می کند که به عنوان افزونه RAM عمل می کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

ردمی نوت 11 پرو

نوار کناری هوشمند کاملاً آشنا است – یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش که هر زمان که روی آن بکشید در یک منو گسترش می یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید. البته می‌توانید اکشن‌ های این منو را شخصی‌ سازی کنید. اگر در یک برنامه چندرسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) هستید، جعبه ابزار ویدیو را در کنار میانبرها دریافت خواهید کرد – این شامل میانبرهایی برای Screenshot، ضبط صفحه، Cast، تنظیمات صدا و پخش ویدیو با صفحه است. خاموش و، بله، آخرین مورد در یوتیوب کار می کند، بدون نیاز به اشتراک Premium!

ردمی نوت 11 پرو

دیگر بهبودهای جالب MIUI 13 که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید عبارتند از ویرایشگر تصویر بهتر، صفحه باتری کاملاً جدید با حالت عملکرد، و گزینه ای برای برنامه دوربین برای فیلمبرداری با صفحه نمایش خاموش.

وقتی اسکرین شات می گیرید، متوجه یک رابط کاربری مدرن با براش ها، پاک کن ها، متن و ابزارهای انتخاب و موارد دیگر خواهید شد.

صفحه باتری حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می دهد. در اینجا می توانید دمای باتری را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که برخی از گوشی ها دارای حالت عملکرد اختیاری هستند، اما در Redmi Note 11 Pro در دسترس نیست.

در نهایت، حتی اگر به خودی خود جدید نباشد، برنامه دوربین گزینه ای برای عکاسی با صفحه خاموش ارائه می دهد. اگر این ویژگی را روشن کنید، صفحه نمایش پس از سه دقیقه عدم فعالیت خاموش می شود.

ردمی نوت 11 پرو

برخی از رام های MIUI شامل تبلیغات در برنامه های پیش فرض هستند، این یک چیز شناخته شده است. در واحدهای بررسی ما، ردمی نوت 11 پرو هیچ تبلیغاتی ندارد (آنها به طور پیش فرض غیرفعال بودند)، اما Redmi Note 11، Redmi Note 11S و Redmi Note 11 Pro نسخه 5G با تبلیغات آماده ارائه می شوند. 

اگر مدل ردمی نوت11 شما همراه با تبلیغات است، می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید، حتی اگر انجام آن کمی خسته کننده باشد، زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که دارای آن است انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزرده خاطر هستید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید.

ردمی نوت 11 پرو

MIUI 13 دارای پیشرفت‌ های زیادی است که نوید تجربه روان‌تر و سریع‌ تر را در حال حاضر و همچنین برای چند سال آینده به دلیل بهینه‌سازی‌های زیاد می‌دهد. رابط تقریباً MIUI 12 با چند ترفند اینجا و آنجا است. بنابراین، اگر انتظار طراحی مجدد پیشگامانه را نداشتید، با MIUI 13 احساس خوبی در خانه خواهید داشت. ما انتظار نداریم که اندروید 12 نیز آن را تغییر دهد.

عملکرد و معیارها ردمی نوت 11 پرو از چیپست Helio G96 مدیاتک استفاده می کند که یک گام گیج کننده نسبت به Snapdragon 732G در ردمی نوت 10 است. این بر روی فرآیند تولید 12 نانومتری FinFET از TSMC ساخته شده است. Helio G96 دارای پردازنده هشت هسته ای معمولی با دو هسته Cortex-A76 با کارایی بالا با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Corext-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

تراشه Helio G96 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 دو هسته ای است. برخلاف تراشه‌ های قبلی G9x، در اینجا به جای چهار هسته‌ ای، پیکربندی دو هسته‌ای داریم که تا حدودی ناامیدکننده است. از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند، اما اگر بتواند در بازی ها به 120 فریم بر ثانیه برسد، چیز دیگری است (هشدار اسپویلر، نمی توانید).

در نهایت، ردمی نوت 11 پرو در سه پیکربندی موجود است، هر دو با رم LPDDR4X و حافظه UFS 2.2 – 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت، 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت (واحد بررسی ما).

ما معیارهای معمولی را اجرا کردیم و امتیازات در حد قابل قبول است.

قیمت و خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو

 

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

با توجه به تست‌های Geekbench، عملکرد پردازنده مانند Redmi Note 10 Pro است، بنابراین هیچ بهبودی در اینجا وجود ندارد. همچنین نسبت به مدل Note 11 Pro 5G و پردازنده Realme 9 Pro+ Dimensity 920 که مشابه ردمی نوت 11 پرو چینی است، کندتر است.

ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو

امتیازات پردازنده گرافیکی، اگرچه برای یک گوشی هوشمند میان رده پایین‌تر کافی است، اما بسیار پایین است. اکثر رقبا به لطف چیپست های جدیدتر و قدرتمندتر، گرافیک بهتری ارائه می دهند. بدتر از آن، عملکرد GPU ضعیف تر از مدل قبلی Note 10 Pro است.

ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو

در نهایت, و کاملاً قابل انتظار، تست‌های AnTuTu امتیازات ردمی نوت 11 پرو را در پایین جدول قرار داده و عملکرد بدتری نسبت به ردمی نوت 10 پرو نشان می‌دهد.

ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو

و قبل از اینکه این بحث را به اتمام برسانیم، باید بگوییم که تست استرس CPU و GPU معمولی خود را انجام دادیم. عملکرد پردازنده در اوج بار بسیار عجیب بود و توانست تا 69٪ کاهش یابد و سپس در موارد مختلف تا 100٪ بالا برود. در همین حال، پایداری GPU 99.6٪ است، که یک ثبات عالی است.

ردمی نوت 11 پرو هرگز گرم و حتی گرم نمی شود و پوسته آن بدون توجه به آنچه اتفاق می افتد در دمای اتاق باقی می ماند.

ردمی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت 11 پرو عمدتاً عملکرد رابط کاربری نرمی را ارائه می دهد، اگرچه 120 فریم در ثانیه همیشه زمانی که برخی از کارهای پس زمینه، اعلان یا فرآیندهای دیگر مداخله می کنند، ثابت نبود. زمانی که پیمایش یا تند کشیدن بیش از حد زیاد باشد ممکن است تاخیر جزئی رخ دهد.

بازی‌ هایبا رفرش ریت بالا امکان‌پذیر است، اما در زندگی واقعی، برای یک تجربه بازی روان باید تغییرات زیادی انجام دهید، به این معنی که کیفیت گرافیک و/یا وضوح را کاهش دهید.

در پایان روز، ردمی نوت 11 پرو تجربه کلی خوبی را ارائه می دهد حتی اگر بازی جنبه قوی آن نباشد. اما کندتر بودن نسبت به ردمی نوت 10 پرو و بیشتر رقبا، و فروش با قیمتی بالاتر از حد انتظار، به نفع Redmi Note جدید نیست، برعکس. و این مایه شرمساری است.

بررسی دوربین و ویدئوی گوشی ردمی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت 11 پرو دارای تنظیمات معمولی چهار دوربین میان رده شما در پشت است. یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با وضوح بالا، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد. یک فلاش LED منفرد نیز در این ربع وجود دارد، در حالی که یک فلاش 16 مگاپیکسلی در داخل سوراخ صفحه نمایش قرار می گیرد و از سلفی های شما مراقبت می کند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

چیدمان دوربین ردمی نوت 11 پرو ترکیبی از ردمی نوت 10 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G است.

دوربین اصلی در هر سه یکسان است – از سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM2 1/1.52 اینچی سامسونگ با پیکسل‌های 0.7 میکرومتر و لنز 24 میلی‌متری f/1.9 استفاده می‌کند. فیلتر رنگ Nona-Bayer است، به این معنی که 9 پیکسل حسگر در یک پیکسل 2.1 ترکیب می‌شوند. *µm، و وضوح خروجی 12 مگاپیکسل است. PDAF در دسترس است. حالت شب نیز در دسترس است.

دوربین فوق عریض به سنسور 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 در پشت لنز 16 میلی‌متری f/2.2 متکی است. برخی از واحدها ممکن است با سنسور 8 مگاپیکسلی OmniVision OV8856 به جای IMX355 سونی عرضه شوند. در هر صورت، فوکوس در بی نهایت ثابت است. به طور عجیبی، برخلاف دوربین فوق عریض Redmi Note 11 Pro 5G، در اینجا حالت شب وجود دارد.

دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 در پشت لنز f/2.4 است. فوکوس در حدود 4 سانتی متر فاصله ثابت شده است.

چهارمین و آخرین دوربین در پشت، سنسور عمق 2 مگاپیکسلی OmniVision OV02B1 است.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

دوربین سلفی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی SK Hynix Hi-1634Q 1/3 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فیلتر Quad-Bayer استفاده می‌کند. این دوربین دارای لنز f/2.4 است و فوکوس ثابت است.

اپلیکیشن دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خاص خود را دارد. ابتدا، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت از کنار (روی قاب سیاه!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌ هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید. سوایپ های بالا و پایین برای جابجایی بین دوربین های جلو و عقب کار نمی کند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و از منوی تنظیمات نیز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بازشو (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌ های اضافی، از جمله حالت سوپر ماکرو (چرا اینجا و نه یک حالت در rolodex؟)، به‌علاوه آیکون دسترسی به تنظیمات را خواهید یافت. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، میانبر به لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌ نمایی فعال ضربه بزنید و آن را به طرفین بکشید تا سطوح زوم بیشتری را نشان دهید – 2x و 10x، به‌علاوه یک نوار لغزنده برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط.

ردمی نوت 11 پرو

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد، که در آن می توانید خودتان پارامترهای عکسبرداری را تغییر دهید. در اینجا می توانید از دوربین های اصلی، فوق عریض و حتی ماکرو استفاده کنید. می‌توانید یکی از 4 پیش‌تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره‌گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج‌گیری به عنوان یک گزینه، به ویژه برای ماکرو مفید) و سرعت شاتر (1/4000 تا 30 ثانیه/15ثانیه) وجود دارد. /0.25 ثانیه برای اصلی/فوق عریض/ماکرو) و کنترل ISO با برد بسته به دوربینی که استفاده می کنید. یک هیستوگرام زنده کوچک در دسترس است.

همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌ تنظیم‌ های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره، و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب برای دوربین های اصلی و فوق عریض در دسترس است. مانند مدل های قبلی شیائومی حالت شب خودکار وجود ندارد.

کیفیت عکس

عکس های پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی از دوربین اصلی برای این کلاس خوب هستند. آنها جزئیات زیادی را ارائه می دهند، تراز سفیدی به صورت نقطه ای است و رنگ ها دقیق هستند. نویز به خوبی کم نگه داشته می شود، در حالی که محدوده دینامیکی بالا است اما نه بیش از حد، و به همین دلیل کنتراست بین عکس ها درست است.

تصاویر به طور قابل توجهی بیش از حد واضح هستند، چیزی که در مدل قبلی Note 10 Pro به طرز باورنکردنی به خوبی مدیریت شده است.

با این حال، این عکس‌ها بسیار بهتر از عکس‌ هایی هستند که از ردمی نوت 11 پرو 5G با دوربین 108 مگاپیکسلی آن گرفته‌ایم. به نظر می رسد پردازش در دو مدل ردمی نوت 11 پرو متفاوت است و نسخه 4G بهتر است.

ردمی نوت 11 پرو

یک میانبر زوم 2 برابری روی منظره یاب وجود دارد، اما زوم بدون تلفات را ارائه نمی دهد. زوم دیجیتال هیچ پردازش خاصی ندارد، یک برش ساده و با کیفیت انجام می دهد، و عکس ها جزئیات ضعیفی دارند. البته اگر آنها را با پیکسل نگاه کنید.

حالت 2x بدون استفاده از موارد نیست، زیرا به جای اینکه خودتان آن را در ویرایشگر تصویر گالری انجام دهید، راه آسان تری برای بزرگنمایی ارائه می دهد. و از آنجایی که تمام شبکه‌ های اجتماعی و مشتریان IM عکس‌ها را کوچک می‌کنند، احتمالاً هیچ کس متوجه بزرگنمایی دیجیتال نخواهد شد.

ردمی نوت 11 پرو

یک حالت 108 مگاپیکسلی وجود دارد و عکس‌ های با وضوح بالا را به‌جای تغییرات اولیه ذخیره می‌کند. نمونه هایی که ما گرفتیم مقدار خوبی از جزئیات حل شده، وضوح متعادل و رنگ های دقیق را ارائه می دهند. محدوده دینامیکی و کنتراست به خوبی تصاویر پیش فرض است.

مصنوعات مختلفی در سراسر عکس ها قابل توجه است و واضح است که جزئیات در هر پیکسل آن چیزی نیست که از عکس های واقعی 108 مگاپیکسلی انتظار دارید. اما کاربرد بسیار خوبی برای این تصاویر 108 مگاپیکسلی وجود دارد.

ردمی نوت 11 پرو

ابتدا, اگر مرکز آنها را برش دهید و سپس اندازه آن را به 12 مگاپیکسل تغییر دهید، زوم 2 برابری بسیار بهتری خواهید داشت. در واقع، این همان چیزی است که زوم بدون ضرر می‌ توانست در Note 11 Pro به نظر برسد، اگر قدرت پردازشی برای ساخت آن در حال حرکت را داشت – که بدیهی است که ندارد.

ردمی نوت 11 پرو

یا می توانید به صورت دستی اندازه عکس های 108 مگاپیکسلی را به 12 مگاپیکسل تغییر دهید. شما می توانید نتایج برجسته ای دریافت کنید زیرا آنها کمتر پردازش می شوند. جزئیات بیشتری در این تصاویر نسبت به تصاویر پیش فرض وجود دارد، هیچ شارپنس بیش از حدی وجود ندارد و به طور کلی، بسیار طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسند.

در حالی که حالت 108 مگاپیکسلی روشی هوشمندانه برای دور زدن پردازش تصویر است، یک عکس حدود 20 مگابایت یا بیشتر را اشغال می کند و سپس باید اندازه هر یک از آنها را به صورت دستی تغییر دهید.

ردمی نوت 11 پرو

عکس های فوق عریض 8 مگاپیکسلی برای این کلاس مناسب هستند. مرکز تصاویر به اندازه کافی واضح و با جزئیات تفکیک شده خوبی است (برای این نوع دوربین ها). نویز نیز عمدتاً به خوبی کنترل می شود.

اما در حالی که جزئیات برای اکثر افراد خوب است، تصاویر از پردازش HDR سوء استفاده می‌کنند، که منجر به کنتراست پایین می‌شود و با این حال محدوده دینامیکی به‌طور معنی‌ داری بهبود نیافته است (هایلایت‌ها همچنان برجسته هستند، در حالی که سایه‌ها غیرطبیعی به نظر می‌رسند). رنگ ها گهگاه شسته می شوند.

ردمی نوت 11 پرو

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی عکس های نزدیک قابل قبولی را ارائه می دهد. آنها چندان واضح نیستند، اما جزئیات حل شده برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشابه مفید است. رنگ‌ها تند هستند، کنتراست خوب است و سطح نویز در اکثر مواقع کم است.

عادت کردن به فوکوس ثابت زمان می برد و هنوز تضمین نمی شود که عکسی واضح با فوکوس دقیق دریافت کنید. ما حسرت دوربین تله ماکرو نوت 10 پرو و ​​فوکوس خودکار آن را داریم.

ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو عکس‌های پرتره فوق‌ العاده‌ای می‌گیرد – سوژه‌ ها به خوبی از پس‌ زمینه جدا می‌شوند، به خوبی نوردهی می‌شوند و جزئیات دارند. کنتراست و رنگ ها عالی هستند. تاری شبیه سازی شده زیبا به نظر می رسد، و ما آن را دوست داشتیم.

Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/254s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 156, 1/100s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 411, 1/100s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 325, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 945, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Portraits, 12MP

سلفی های دوربین 16 مگاپیکسلی دوست‌داشتنی هستند، حتی اگر جزییات آنها نباشد – رنگ‌ها دقیق، کنتراست عالی، نویز کم، و سوژه به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. جزئیات حل شده قابل توجه نیست زیرا این یک دوربین Quad-Bayer است، اما به جای عکس های 4 مگاپیکسلی، عکس های 16 مگاپیکسلی را ذخیره می کند. اما اینها بر روی صفحه نمایش گوشی و همچنین زمانی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند زیبا به نظر می رسند که برای اهداف خود کافی است.

Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 52, 1/143s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 412, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 302, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 147, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 62, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Selfies, 16MP

سلفی پرتره نیز در دسترس است. این جدایی خیلی خوب است – اگر مدل موی آنها چندان پیچیده نباشد، سوژه شما باید خوب باشد. در اینجا کاهش قابل توجهی در وضوح وجود دارد، اما به غیر از آن – تاری پس زمینه قانع کننده است، و در صورت نیاز – می توانید از این حالت برای پوشاندن محیط اطراف خود استفاده کنید.

Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 52, 1/150s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 430, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 290, 1/33s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 145, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 62, 1/50s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Portrait selfies, 16MP

عکس های 12 مگاپیکسلی در نور کم از دوربین اصلی برای کلاس خوب هستند، اگرچه مطمئناً بهتر دیده‌ایم. جزئیات در آن ها کافی است، حتی اگر برخی از آنها توسط کاهش نویز لکه دار شده باشند. اشباع رنگ خوب است، کنتراست بالا است، و نوردهی کار خوبی برای گرفتن یک عکس واقعی است.

ما هنوز احساس می‌کنیم که اینها می‌توانستند از پردازش بهتر با هدف وضوح بیشتر و لکه‌دار شدن کمتر بهره ببرند.

گاهی اوقات، خودکار HDR یا عدم وجود آن، ممکن است منجر به ایجاد یک عکس با نویز باورنکردنی مانند عکس اول از دسته زیر شود.

Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 9175, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 12261, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 12550, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 13894, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 13923, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 16000, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 3923, 1/20s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 16000, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Main camera, 12MP

حالت شب برای دوربین اصلی موجود است و پیشنهاد می کنیم از آن در شب استفاده کنید. این یک محافظ محافظه کارانه است که سر و صدا را بهتر تمیز می کند، از هایلایت ها جلوگیری می کند و جزئیات بیشتری را در برخی از سایه ها نشان می دهد. تصاویر واضح‌تری را نیز ذخیره می‌کند، اگرچه ممکن است گاهی اوقات شارپ‌سازی بیش از حد باشد.

با این حال، عکس‌های حالت شب، اشباع رنگ و نوردهی بهتری را ارائه می‌دهند، و با شفاف‌تر بودن از نویز، پیشنهاد می‌کنیم گاهی از این حالت استفاده کنید. یک یا دو ثانیه طول می کشد تا تیراندازی شود، بنابراین مشکل زیادی نیست.

Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Main cam Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6478, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Main cam Night Mode, 12MP

عکس های های کم نور از دوربین فوق عریض به سختی قابل استفاده هستند. ما می‌توانیم ببینیم چه چیزی روی آنها است، و رنگ‌ ها به خوبی حفظ می‌شوند، اما کاهش نویز اغلب جزئیات را لکه‌ دار می‌کند و یک آشفتگی لکه‌ دار ایجاد می‌کند.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2986, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 3999, 1/14s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Ultrawide camera, 8MP

بر خلاف ردمی نوت 11 Pro 5G، مدل 4G حالت شب را برای دوربین فوق عریض ارائه می دهد. و اگر به هر دلیلی می خواهید از این دوربین در شب استفاده کنید، یک ویژگی ضروری است.

حالت شب در دوربین فوق عریض به نوردهی بهتر و در نتیجه عکس‌های روشن‌تر کمک می‌کند. اشباع رنگ ثابت می ماند، جزئیات به طور قابل توجهی بیشتر است، و عکس ها بسیار واضح تر هستند. سروصدا در اینجا بسیار بهتر مدیریت می شود و مانعی برای آن نخواهد داشت. در نهایت، محدوده دینامیکی بدون هیچ هایلایت بریده شده و جزئیات بیشتر در برخی از سایه ها تقویت می شود.

مطمئنا، این عکس‌ها هنوز نویز و نرم هستند، اما بسیار بهتر از عکس‌های پیش‌فرض هستند و بسیار قابل استفاده هستند.

Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 1584, 1/10s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review Ultrawide cam Night Mode, 8MP - f/2.2, ISO 2212, 1/7s - Xiaomi Redmi Note 11 Pro review
Ultrawide cam Night Mode, 8MP

و در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای معمول ما که با ردمی نوت 11 پرو گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر گوشی های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Redmi Note 11 Pro against the Redmi Note 10 Pro and the Realme 9 Pro+ in our Photo compare tool

کیفیت ویدئو

شیائومی ردمی نوت 11 پرو با دوربین های اصلی، فوق عریض و سلفی خود از فیلم برداری تا 1080p@30fps پشتیبانی می کند. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به 720p@30fps محدود شده است.

ردمی نوت 10 پرو و چیپست Snapdragon 732G آن فیلمبرداری 4K را ارائه می‌کنند، در حالی که Helio G96 از چنین وضوحی پشتیبانی نمی‌کند و مطمئناً مدل جدید یک کاهش بزرگ به نظر می‌رسد. و در حالی که برخی از خوانندگان ما در مورد لزوم فیلم‌برداری 4K در تلفن‌های دارای صفحه نمایش 1080p تردید دارند – تجربه ما نشان می‌دهد که ویدیوهای 4K زمانی که با وضوح 1080p نمایش داده می‌شوند بسیار بهتر به نظر می‌رسند، چه روی گوشی، تبلت، کامپیوتر شخصی، تلویزیون. در همین حال، کلیپ‌های 1080p همیشه آنقدر خوب نیستند و وقتی با وضوح کامل نشان داده می‌شوند بدتر به نظر می‌رسند.

تثبیت‌کننده الکترونیکی در همه دوربین‌ها به جز ماکرو موجود است. همیشه روشن است و در صورت لزوم در تثبیت تصویر به خوبی کار می کند.

نرخ بیت ویدئو حدود 20 مگابیت در ثانیه است، در حالی که صدا به صورت استریو با نرخ بیت 192 کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود.

ویدیوهای 1080p از دوربین اصلی خوب هستند – جزئیات حل شده کافی است و ما وضوح خوبی را مشاهده کردیم. رنگ ها را دوست داشتیم، کنتراست بالا است، در حالی که محدوده دینامیکی کافی است و بیش از حد نیست.

ویدئوهای 1080p در نور کم نیز خوب هستند، اما نه چندان چشمگیر. جزئیات کافی است، رنگ ها به خوبی حفظ می شوند و نویز ویدیو را خراب نمی کند. محدوده دینامیکی نسبتا کم است و فیلمبرداری تاریک است، اما در صورت نیاز – دوربین در شب کار قابل قبولی را انجام می دهد.

ما از ویدیوهایی که از دوربین فوق عریض می آمدند خوشمان آمد. اینها جزئیات کافی برای چنین نوع دوربینی، رنگ های واقعی و محدوده دینامیکی فوق العاده بالا را ارائه می دهند. کنتراست متوسط ​​است، اما این به دلیل افزایش دامنه دینامیکی است. برای این کلاس و این نوع دوربین، ما از چیزی که به دست آوردیم راضی هستیم.

در نهایت, ردمی نوت 11 Pro در ابزار ویدیویی ما قرار دارد تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Redmi Note 11 Pro against the Redmi Note 10 Pro and the Realme 9 Pro+ in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو با طراحی جذاب، بلندگوهای استریو قدرتمند، عمر باتری طولانی مدت، شارژ سریع و دوربین های قابل اعتماد در هر دو طرف، یک گوشی میان رده همه جانبه خوب بود. عملکرد، در حالی که کافی است، تا حدودی برای کلاس خود ضعیف است. و با تمام آنچه گفته شد، بیایید رقابت را بررسی کنیم.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

قیمت عرضه ردمی نوت 11 پرو 300 تا 330 یورو برای مدل 6 گیگابایتی/64 گیگابایتی، 350 یورو برای مدل 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی است و مدل محدود 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی باید با قیمت 370 تا 380 یورو به فروش برسد. استقبال کننده ترین دسته نیست، ما این را اعتراف خواهیم کرد.

قیمت ریلمی 9 Pro برابر باردمی نوت 11 پرو است. در حالی که به جای OLED از صفحه نمایش LCD 120 هرتزی استفاده می کند، به چیپست قدرتمندتر اسنپدراگون 695 5G متکی است و عمر باتری بسیار بهتری را ارائه می دهد. رابط کاربری آن نیز زیباتر به نظر می رسد و کیفیت عکس تا حدودی متعادل تر است. اما ما Realme 9 Pro+ 6/128 گیگابایتی را پیشنهاد می کنیم که قیمتی حدود 50 یورو نسبت به ردمی نوت 11 پرو با 6/64 گیگابایت یا 30 یورو نسبت به مدل 6/128 دارد. این دستگاه دارای یک AMOLED 90 هرتزی است، با چیپست بسیار سریعتر Dimensity 920 5G کار می کند و دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS است که می تواند ویدیوهای 4K انجام دهد.

Realme 9 Pro+ عمر باتری مشابه یا حتی بهتر و شارژ به همان اندازه سریع را ارائه می دهد. اگر مجبور به انتخاب باشیم، 30 یورو اضافی را برای Realme 9 Pro+ می پردازیم. سپس گوشی برجسته سامسونگ گلکسی A52s 5G است که یک گوشی هوشمند مقاوم در برابر آب IP67 با 120 هرتز Super AMOLED، چیپست اسنپدراگون 778G 5G بسیار سریعتر و با قابلیت بازی بسیار سریعتر و تنظیمات چهار دوربین بهتر با 64 مگاپیکسل OIS اولیه، 12 مگاپیکسل است. فوق عریض، یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی. دوربین جلو نیز با سنسور 32 مگاپیکسلی از کیفیت بالاتری برخوردار است. گلکسی A52s فقط در بخش شارژ پایین‌تر از Redmi Note 11 Pro است – 25 وات در مقابل 67 وات، اما قیمت آن به 320 یورو می‌رسد – همان قیمت ردمی نوت 11 پرو . و این باعث می‌شود که انتخاب گلکسی بی‌معنا باشد.

موتورولا اج 20 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند است که ارزش توجه جدی را دارد. دارای صفحه نمایش OLED سریعتر 144 هرتزی، چیپست قدرتمندتر اسنپدراگون 778G 5G، دوربین سه گانه ممتاز با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو 8 مگاپیکسلی با OIS برای زوم اپتیکال 3 برابری است. Moto Edge 20 عمر باتری و سرعت شارژ پایین‌تری دارد، اما بسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمندتری را ارائه می‌دهد و قیمت آن به 300 یورو می‌رسد. در واقع، به نظر می رسد اج 20 به جای ردمی نوت 11 پرو یک گوشی خوب دیگر باشد.

Realme 9 Pro Realme 9 Pro+ Samsung Galaxy A52s 5G Motorola Edge 20
Realme 9 Pro • Realme 9 Pro+ • Samsung Galaxy A52s 5G • Motorola Edge 20

سپس Poco X4 Pro 5G خود شیائومی وجود دارد که یک ردمی نوت 11 پرو 5G تغییر نام یافته با طراحی متفاوت است. نسخه 6/128 گیگابایتی آن از 269 یورو شروع می‌شود که ارزان‌تر از قیمت 300 یورویی ردمی نوت 11 پرو است و گرافیک قدرتمندتر و اتصال 5G را دریافت می‌کنید.

Poco M4 Pro نسخه ارزان‌تری از ردمی نوت 11 پرو با نمایشگر 90 هرتزی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و شارژ سریع 33 واتی است. برای این مشخصات پایین‌تر، حداقل 100 یورو صرفه‌جویی می‌کنید. Helio G96 برای کنترل 120 فریم بر ثانیه به درستی مجهز نیست و پس از آن دوربین 108 مگاپیکسلی به نظر می رسد بیش از حد باشد.

و یک پوکو دیگر، X3 GT، ارزان‌تر از 290 یورو و قدرتمندتر از ردمی نوت 11 پرو است. دارای صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی 120 هرتزی با پشتیبانی از HDR10 و از چیپست پرچمدار Dimensity 1100 5G استفاده می کند. همچنین دارای رم بیشتر و فضای ذخیره سازی بیشتر با این قیمت است. بقیه – تجربه دوربین، بلندگوها، عمر باتری، سرعت شارژ – همه چیز دقیقاً در Redmi است.

در نهایت، ما هیچ دلیلی نمی‌بینیم که چرا کسی باید ردمی نوت 11 پرو  را به جای ردمی نوت 10 پرو  در سال گذشته دریافت کند. گرافیک سریع‌ تر و تجربه بازی خوب، کیفیت عکس و فیلم بهتر ارائه می‌دهد و قیمت پایین‌تری از 250 یورو برای مدل6/64 گیگابایتی دارد.

Xiaomi Poco X4 Pro 5G Xiaomi Poco M4 Pro Xiaomi Poco X3 GT Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Xiaomi Poco X4 Pro 5G • Xiaomi Poco M4 Pro • Xiaomi Poco X3 GT • Xiaomi Redmi Note 10 Pro

خلاصه مطلب

ردمی نوت 11 پرو یک گوشی هوشمند خوب است که با دقت در زیر ردمی نوت 11 پرو 5G قرار گرفته است. این برای افرادی ساخته شده است که به سریع ترین اتصال در جهان نیاز ندارند و می توانند بدون بازی انجام دهند. ما به طراحی، صفحه نمایش، بلندگوها، عمر باتری و به ویژه سرعت شارژ آن علاقه داریم.

شیائومی با گوشی های دارای رتبه IP53 سازگار بوده است، و این یکی دیگر از مواردی است که شایسته تحسین است – ریلمی هنوز به آنجا نرسیده است. تجربه دوربین نیز قوی است، احتمالا بهترین چیزی که می توانید در کل سری ردمی نوت 11 پرو داشته باشید.

در نهایت، MIUI 13 یک لانچر توانمند با میلیون ها طرفدار در سراسر جهان است که به نفع ردمی نوت 11 پرو  بازی می کند. جک 3.5 میلی متری، توسعه microSD، بلستر IR و رادیو FM نیز کمک بزرگی هستند.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro review

متاسفانه  Pro در دو جنبه مهم شکست می خورد – ارائه ارتقاء معنی دار و قیمت. تنها ارتقاء نسبت به ردمی نوت 10 پرو، شارژ سریع‌تر است، همه چیز مانند یک کاهش قابل قبول است. و سپس ما این گوشی را با قیمت بسیار نامطلوب در زمان عرضه، حتی با تبلیغات اولیه پرنده، داریم.

ریلمی را دیده‌ایم که دنباله‌هایی را با مشخصات پایین‌تر عرضه می‌کند، اما آنها اغلب با برچسب‌های قیمت نسبتاً معقول عرضه می‌شوند. برخلاف شیائومی که گوشی‌های کندتر را با قیمت‌های بالاتر به ما می‌دهد.

در پایان، نمی‌توانیم شیائومی را به خاطر تلاش برای به‌روزرسانی سری Redmi Note در زمان‌های بحران جهانی بی‌سابقه سرزنش کنیم. اقتصاد مانند دو سال پیش نیست و گوشی‌ها، همراه با هر چیز دیگری، گران‌تر خواهند شد. بنابراین، این واقعاً تقصیر سازنده برای آنچه اتفاق می افتد نیست. اما ما فکر می‌کنیم که شیائومی می‌توانست با این مدل‌های ردمی نوت 11 پرو به طرز بهتری ارائه شود. شاید آنها را به تعویق بیندازد و در جایگاه آنها در بازار تجدید نظر کند.

به طور خلاصه، تا زمانی که ردمی نوت 11 پرو  را با تخفیف نبینیم، یا تا زمانی که مدل‌ های قدیمی‌ تر شیائومی دیگر در دسترس نباشند، نمی‌توانیم ردمی نوت 11 پرو را غیرقابل فروش تصور کنیم.

چرا باید گوشی ردمی نوت 11 پرو را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش AMOLED عالی، رنگ های روشن، دقیق، 120 هرتز.
  • طراحی دوست‌داشتنی، بدنه دو شیشه با استاندارد IP53.
  • عمر باتری خوب، شارژ سریع فوق العاده.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند.
  • عکس و کیفیت قابل اعتماد MIUI 13،
  • جک 3.5 میلی‌متری، میکرو اس‌دی، بلستر IR، NFC، رادیو FM.

چرا نباید گوشی ردمی نوت 11 پرو را خریداری کنیم

  • عملکرد ضعیف، UI ممکن است تاخیر داشته باشد.
  • بدون فیلمبرداری 4K.
  • کاهش عملکرد از Note 10 Pro.
  • کیفیت دوربین از Note 10 Pro کاهش یافته است.
  • گران.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید