بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G. ویژگی ها و مشخصات گوشی ردمی نوت 10 5G از قبیل صفحه نمایش, دوربین, باتری, پردازشگر و سایر ویژگی های از قبیل آن.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

بررسی کوتاه

در مورد بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باید بگوییم که گوشی ردمی نوت 10 پرو با سه ویژگی اصلی گوشی هوشمند یعنی صفحه نمایش, دوربین و باتری با قیمتی زیر 300 دلار ارائه می شود. شیائومی ردمی نوت 10 5G نیز تلاش می کند تا همین ترفند را با قیمتی زیر 250 دلار بکار گیرد و تمامی اینها نیز با اضافه شدن ویژگی 5G صورت می پذیرد.

این گوشی دارای ویژگی های کمتری نسبت به سایر گوشی هاست. اگرچه ردمی نوت 10 5G یک گوشی جذاب با قیمتی مقرون به صرفه است, اما نسبت به گوشی پوکو ایکس 3 NFC با ویژگی هایی از قبیل کیفیت صفحه نمایش, سطح عملکردش و انعطاف پذیری سیستم دوربینی که در اختیار دارد, گوشی ردمی نوت 10 5G در سطح پایین تری قرار دارد.

با این حال, این یک گوشی شیک و زیباست به این علت که دارای یک طراحی مات و ماژول دوربینی با ظاهر صنعتی است که باعث می شود تا گوشی به نظر بسیار گرانتر از آنچه هست برسد. صفحه نمایش این گوشی FHD+LCD است, اما عیبی که این گوشی نسبت به سایر رقبای غیر 5G دارد در اختیار داشتن رفرش ریت 90 هرتز بجای 120 هرتز است.

عملکرد این گوشی با در اختیار داشتن چیپست MediaTek Dimensity 700 5G خوب است, به این علت که عملکرد روزانه خوب و تجربه بازی عالیی را ارائه می دهد.

در مورد دوربین این گوشی باید بگوییم که اگرچه سنسور اصلی دوربین 48 مگاپیکسلی قادر به گرفتن عکس های با کیفیت خوب نسبت به قیمت آن است, اما نداشتن دوربین فوق عریض و دوربین تله فوتو از معایب این گوش است. سنسور ماکروی 2 مگاپیکسل بسختی می تواند جای خالی دوربین های دیگر را پر کند.

تاکنون بهترین ویژگیی که شیائومی ردمی نوت 10 5G در اختیار داشته است, ویژگی در اختیار داشتن استامینا است. با داشتن باتری 5000 میلی آمپری بهمراه مابقی ویژگی ها, این گوشی پتانسیل کاردهی باتری تا دو روز کامل را دارد.

بطور کلی, اگرچه این یک پکیج کاملی از گوشی است, اما خریداران قبل از خرید این گوشی باید از اولویت های آن باخبر شوند. همانند ریلمی 8 5G گوشی شیائومی با هدف قرار دادن ویژگی 5G در درون خود و آوردن قیمت گوشی به زیر 200 دلار, این گوشی را تبدیل به یک خرید خوب کرده است. بنابراین, باید از این مطمئن شوید که نسل بعدی اتصال شبکه باید یک ضرورت برای گوشی شما باشد.

اشتباه نخواهید کرد اگر گوشی ردمی نوت 10 5G را بعنوان گوشی مقرون به صرفه بعدی خود در نظر بگیرید, تنها این را بدانید که اگر قصد داشتید تا گوشی دیگری با ویزگی 5G را در اختیار داشته باشید, گزینه ها و ویژگی های بهتری را خواهید داشت.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

  • اعلام شده است که در 4 مارس عرضه خواهد شد و در 13 آوریل بازار بریتانیا را در دست خواهد گرفت
  • قیمت آن با حافظه 64 در حدود 5 میلیون تومان است

در مورد بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باید بگوییم که گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G در مارس 2021 معرفی شد و در بازار بریتانیا در 13 آوریل با حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 199 پوند عرضه شد. همچنین نسخه 128 گیگابایتی آن با قیمت 250 دلار (در حدود 6 میلیون تومان) در دسترس است.

این گوشی در آمریکا نیز موجود است, اما در خرده فروشی سخت تر از بریتانیا پیدا می شود. در زمان نوشتن این مقاله نسخه 64 گیگابایتی این گوشی در حال حراج است, بنابراین به نظر می آید که تنها می توانید نسخه 128 گیگابایتی آنرا خریداری کنید.

بطور کلی, گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G شبیه به گوشی های ریلمی 8 5G و اپو A54 5G است, هر دوگوشی همزمان باهم با قول اتصال 5G و با قیمتی در حدود 250 دلار یعنی 6 میلیون تومان راه اندازی شدند.

همچنین اخباری در مورد زمان راه اندازی این گوشی در استرالیا در دست نداریم, اما مطمئن باشید که هر زمان که اخباری به دستمان رسید شما را از آن مطلع خواهیم کرد.

ررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

  • شیک ترین گوشی مقرون به صرفه 5G در بازار
  • کاملا ضخیم و سنگین
  • سنسور جانبی اثر انگشت

ما در مورد گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G چیزی را باید بگوییم: این گوشی شبیه به گوشی های پیش بینی شده سبک مقرون به صرفه نیست. ما همزمان آنرا با گوشی ریلمی 8 5G و اپو A54 5G استفاده کرده ایم و متوجه شده ایم که بطور قابل ملاحظه ای در دست گرفتن آن راحت تر از دو گوشی دیگر است.

قسمت جلویی گوشی تفاوت چندانی ندارد. شما در این گوشی حاشیه های پشتی یکپارچه و قسمت پایینی بزرگ و پانچ مرکزی برای دوربین سلفی را در اختیار دارید.

با این حال پشت گوشی بسیار جذاب است حداقل در مدلی طوسی آن که ما در اختیار داریم. پشت گوشی پلاستیکی است, اما از طراحی ماتی برخوردار است که احساس خوبی را به شما می دهد. اگرچه اثر انگشت بر روی این گوشی به جای می ماند, اما برخلاف گوشی های مقرون به صرفه از ساختار بهتری برخوردار است.

ماژول دوربین شیائومی با در اختیار داشتن افکت فلزی جداگانه و طراحی براق مشکی دارای جلوه زیباتری از رقبای خود است و  بیشتر از آنچیزی که هست به نظر یک کیت دوربین عکس برداری حرفه ای می آید.

ویژگیی در این گوشی وجود دارد که باعث می شود تا این گوشی با طراحی زیبا بیشتر حرفه ای بنظر برسد. با ضخامت 8.9 میلیمتری و وزن 190 گرم به نظر سبک نمی آید و از مزایای این گوشی به حساب می آید. اینها ویژگی های خوب یک گوشی مقرون به صرفه هستند مگر اینگه شما بدنبال چیز دیگری باشید.

همانند گوشی های ریلمی 8 5G و اپو A54 که در قبل به آنها اشاره کردیم, گوشی ردمی نوت 10 5G بجای حس گرهای درون صفحه ای که هم اکنون در گوشی های جدید قرار دارند با حسگر اثر انگشت جانبیی ارائه می شود. برای ما مهم نیست که به چنین تکنولوژی در بازار دست پیدا کنیم به این علت که حسگر درون صفحه نمایش کند و غیر قابل اعتماد است.

همانطور که مشاهده می کنید, این سیستم عملکردی, سریعترین روش برای ورود به گوشی شما نیست, اما روشی قابل اعتماد است.

ویژگی منحصر بفرد دیگر در اختیار داشتن IR blaster بر روی لبه بالایی گوشی است که باعث می شود تا  از این گوشی بعنوان یک کنترل از راه دور استفاده شود. برای کسانیکه با گوشی های قبلی شیائومی آشنا هستند این یک ویژگی نامعمول نیست, اما باعث می شود تا این گوشی را از گوشی های ریلمی 8 5G و اپو  5G A54 متمایز کند.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G

  • ال سی دی 90 هرتز
  • رنگ ها در این گوشی تا حدی مات به نظر می رسند

در مورد بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باید بگوییم که معمولا با چنین گوشی مقرون به صرفه ای, امید به داشتن رفرش ریت 120 (همانند پوکو ایکس 3 NFC) و پنل OLED با کیفیت (همانند ریلمی 8 5G) است. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G هیچکدام از این دو ویژگی را در اختیار ندارد.

در اولین عرضه این گوشی با 5G با قیمت 200 دلار که در حدود 5 میلیون تومان است صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ IPS LCD ارائه شد که کمی پیچیده است.

بهر صورت این صفحه نمایش بدی نیست, اما شفافیت آنچنانیی نیز در اختیار ندارد (400 نیت برای یک روز آفتابی عالی نیست) و رنگ های آن نیز کمی مات به نظر می رسند. گوشی را به هر درجه ای که تمایل دارید متمایل کنید و متوجه خواهید شد که وضوح آن بدتر خواهد شد.

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

رفرش ریت 90 هرتز مشکل زیادی را برای ما بوجود نمی آورد. با این حال, گوشی آیفون 12 پرو مکس رفرش ریت 60 هرتز را در اختیار دارد. تلفن های ارزان قیمت 120 هرتز همچنان به دلیل محدودیت های عملکرد با مشکل روبرو می شوند و  نکته مهم این است که با توجه به پولی که پرداخت می کنید این گوشی صفحه نمایش با کیفیت آنچنانیی را در اختیار ندارد.

جالب اینکه, با پرداخت قیمتی بالاتر یعنی 279 دلار می توانید صفحه نمایش 120 هرتز OLED را در اختیار داشته باشید که این در مورد گوشی ردمی نوت 10 پرو صدق می کند اما این گوشی از اتصال 5G برخوردار نیست.

دوربین گوشی ردمی نوت 10 5G

  • دوربین 48 مگاپیکسلی که در نور بخوبی کار می کند و دارای بالانس نور است
  • وضوح بالایی در اختیار ندارد
  • دارای دوربین های فوق عریض و تله فوتو نیست

این گوشی دارای یک یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی, یک سنسور ماکروی 2 مگاپیکسل و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسل است.

این بدین معنی است که این گوشی دوربین های تله فوتو و فوق عریض را در اختیار ندارد. داشتن سنسورهای ماکرو و عمق در گوشی هایی با این رنج قیمت چیز تعجب برانگیزی نیست, اما در اختیار نداشتن دوربین تله فوتو و فوق عریض یکی از معایب این گوشی به حساب می آید. درست است, ما معمولا در گوشی های مقرون به صرفه بر این باوریم که دوربین فوق عریض ارزش این را ندارد که فضایی را اشغال کند. اما اگر بجای سنسورهای ماکرو و عمق پیشنهاد شود ممکن است که بگوییم که ارزش قرار داده شدن در گوشی را داشته باشد.

اگرچه گوشی ریلمی 8 5G دوربین فوق عریض را در گوشی خود حذف کرد, اما اپو A54 5G این دوربین را اضافه کرد. بنابراین ممکن است که با این قیمت تنظیمات دوربین و 5G گرانتری را در اختیار داشته باشید.

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

در عکس برداری معمولی, گوشی ردمی نوت 10 5G با در اختیار داشتن  همان سنسور Sony IMX 582 که در پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 پرو یافت می شود ارائه می شود. هیچکدام از این گوشی ها حتی با توجه به قیمتی که دارند عکس هایی خارق العاده ای را نمی گیرند.

ما در طی عکس برداری با ردمی نوت 10 5G کمتر تحت تاثیر قرار گرفته ایم. بنظر می رسد که در شرایطی که نور بسیار زیاد است با مشکل مواجه می شود و در روزهای آفتابی هایلایت ها و تون های پوست را کاملا از بین می برد. مدیریت HDR در این گوشی ضعیف است.

اما زمانیکه نور کمتری در محیط قرار دارد سلکتور صحنه AI کار خودش را بخوبی انجام می دهد. عکس های مرغ سرخ کرده و تاکوی صبحانه بنظر واقعی می آیند که دوست دارید آنها را بچشید و این در حالی است که حتی فضای داخلی با نور مناسب نیز متعادل به نظر می رسد.

حالت نایت مود این گوشی شبیه به حالت رقبای دیگر این گوشی است. گرفتن یک سری از عکس های شبیه به هم در نور کم و کاملا تاریک, این را اثبات کرد که ردمی می تواند با ریلمی 8 4G در نور کم رقابت کند و این در حالی است که در نور مناسب عکس های شبیه به همی را این دو گوشی می گیرند.

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

عکس هایی که با حالت نایت مود ردمی نوت 10 5G گرفته می شود در هر دو حالت از عکس هایی که با اپو A54 5G گرفته می شود بهتر است و این در حالی است که عکس هایی که در حالت کاملا شب و تاریک گرفته می شوند نویز بیشتری نسبت به آنهایی که با ریلمی 8 5G گرفته می شود دارد. این عکس ها شفافیت و وضوح بهتری را در شرایط نور کم از خود نشان می دهند.

سنسور 2 مگاپیکسلی ماکروی این گوشی افتضاح است, به این علت که تمام آن تصوری که ما از عکس یک گل با سنسور ماکرو داریم, دور از واقعیت این سنسور است. این دوربین کاملا در پین کردن سوژه ها با شکست مواجه می شود و تنها لکه ای با نویز زیاد و پر از رنگ را ایجاد می کند.

AI شیائومی در حالت دوربین پرتره  حداقل در این گوشی مقرون به صرفه عملکرد خوبی را ارائه می دهد. حالت پرتره این گوشی عملکرد عالیی را ارائه نمی دهد به این علت که هاله ای را در اطراف سوژه ها ایجاد می کند. اما سوژه به اندازه کافی نمایان می شود و جزئیاتی در پوست مشخص می شود.

این موضوع در مورد عکس های سلفی این گوشی نیز صدق می کند. حتی با اضافه کردن افکت زیبا کننده, جزئیات تون پوست مشخص نمی شود و این در حالی است که هایلایت ها بیشتر نمایان می شوند.

نمونه های عکس دوربین

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

ویژگی ها و عملکرد گوشی ردمی نوت 10 5G

  • چیپست MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G
  • تنها دارای رم 4 گیگابایت است

در مورد بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باید بگوییم که گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G با چیپست MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G تامین می شود که دقیقا شبیه به همان چیپست 7 نانومتریی است که در گوشی ریلمی 8 5G قرار دارد.

این یک پردازنده سریع نیست به این علت که تنها با رم 4 گیگابایت ارائه می شود. گوشی ریلمی 8 5G که در قبل به آن اشاره شد نیز با همین چیپست تامین می شود اما با رم 6 و 8 گیگابایتی ارائه می شود که باعث می شود تا اپلیکیشن های بیشتری را بتوانید در این گوشی جای دهید.

اگرچه این آنچیزی نیست که بتوانید آنرا یک کامپوننت اصلی بنامید, اما Dimensity 700, بخوبی قادر به اجرای اپلیکیشن های روزانه است. این چیپست قابلیت انجام کارهای سنگین CPU را دارد به این علت که این چیپست در Geekbench 5 از امتیاز چند هسته ای 1677 برخوردار است, بنابراین در رتبه پایین تری از ریلمی 8 5G که امتیاز 1765 را در اختیار دارد است.

همچنین می توان این گوشی را بعنوان یک گوشی گیمینگ به حساب آورد, به این علت که قادر به اجرای بازی های سه بعدی PUBG Mobile و Genshin Impact است, بنابراین لازم نیست تا تنظیمات گرافیکی زیادی را ایجاد کنید.

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

مانند Realme 8 5G ، PUBG Mobile به طور پیش فرض تنظیمات HD و نرخ فریم بالا را انجام می دهد, که چندین درجه بالاتر از حداقل است. با رفتن به به یک بازی Battle Royale قدیمی قابل اعتماد, همه چیز کاملاً روان پیش می رود – اگرچه از طریق بلندگوی مونوی Redmi به صدای استریو نخواهید رسید.

زمانیکه بحث حافظه پیش می آید, انتخاب حافظه 64 و 128 خیلی بیشتر از آنچه که در گوشی های مقرون به صرفه است می باشد. همچنین این گوشی دارای اسلات کارت حافظه است که می توانید حافظه گوشی را با آن ارتقا دهید.

گوشی ردمی زیر مجموعه گوشی های هوشمند شیائومی است و بهمین خاطر از رابط کاربری MIUI و بخصوص MIUI در اندروید 11 بهره می برد. این بدین معنی است که شما تجربه یکسانی را در این گوشی با گوشی های شیائومی می 11 اولترا و پوکو F3 خواهید داشت.

عمر باتری گوشی ردمی نوت 10 5G

  • باتری 5000 میلی آمپری
  • شارژر 18 وات

در مورد بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باید بگوییم که گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G باتری 5000 میلی آمپری را ارائه می دهد. این باتری سلولی بزرگ با گوشی های هوشمند مدرن استاندارد به حساب می آید, اما همچنین اندازه آن دقیقا شبیه به اندازه باتری هایی است که در گوشی ریلمی 8 5G و اپو A54 5G قرار دارد.

تنها کافیست که به نام مشترک این سه گوشی نگاهی بیندازید تا متوجه این موضوع شوید. مودم های 5G از قدرتمندترین کامپوننت هایی است که در گوشی های مدرن هوشمند یافت می شود.

بیشتر ما ممکن است که به شبکه های 5G دسترسی نداشته باشیم, اما مزیت داشتن این باتری این است که ردمی نوت 10 5G با یکبار شارژ کاردهی زیادی برای شما خواهد داشت.

با استفاده 3 ساعت و 40 دقیقه ای از گوشی در حدود کمتر از 50 درصد از باتری گوشی مصرف می شود که اساسا بدین معنی است که اگر با گوشی ردمی نوت 10 5G کار سنگینی را انجام ندهید تا دو روز برای شما کاردهی خواهد داشت.

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

برای آزمایش عملکرد رسانه ، آزمایش باتری منظم خود را انجام دادیم ، که شامل پخش یک فیلم 90 دقیقه ای بارگیری شده با روشنایی صفحه روی حداکثر است. ردمی نوت 10 5G ده درصد از باتری خود را مصرف کرد که باعث شد تا بین پوکو F3 (7%) و شیائومی می 11 لایت (11%) قرار گیرد _ دو گوشی قدرتمندتر و بنابراین با مصرف انرژی کمتر.

باید توجه کنیم که با تمامی این بحث ها صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 10 5G  دارای رفرش ریت 90 هرتز است. و این نکته را باید بدانید که با قرار دادن این گوشی در حالت پیش فرض 60 هرتز با یکبار شارژ باتری کمتری را مصرف خواهید کرد. اما اگر این کار را هم انجام ندهید فن آوری AdaptiveSync بدین معنی است که رفرش ریت صفحه نمایش بر طبق کاری که شما انجام می دهید تنظیم می شود.

در اختیار داشتن شارژر 18 وات جزو مزیت این گوشی به حساب نمی آید. گوشی پوکو ایکس 3 NFC با شارژر 33 وات درون جعبه ارائه می شود. این ویژگی شبیه به ریلمی 8 5G است و با این حال نیز بهتر از شارژر 10 وات اپو A54 5G است.

باید بمنظور شارژ کامل این گوشی از صفر تا 50% یک ساعت صبر کنید که بر طبق استانداردهای امروزه ویژگی خاصی به حساب نمی آید.

آیا باید گوشی شیائومی زدمی نوت 10 5G را خریداری کنیم؟

بررسی گوشی ردمی نوت 10 5G

باید گوشی ردمی نوت 10 5G را خریداری کنیم اگر…

اگر به یک گوشی مقرون به صرفه با اتصال 5G نیاز دارید

اگر از گوشی خود انتظار 5G دارید, گوشی ارزانتر از ردمی نوت 10 5G نمی توانید پیدا کنید. همانند گوشی ریلمی 8 5G و اپو A54 5G, این یک گوشی ارزان قیمت به حساب می آید.

قصد ندارید تا ظاهر گوشی را از دست بدهید

گوشی ردمی نوت 10 5G نشان می دهد که گوشی های ارزان قیمت نیز می توانند شیک باشند. اگرچه طراحی این گوشی خیلی زیبا نیست اما نسبت به رقبایش از طراحی شیکی برخوردار است.

نیاز به عمر باتری خوبی دارید

باتری بزرگ 5000 میلی آمپری گوشی ردمی نوت 10 5G  بدین معنی است که تا دو روز این گوشی برای شما کاردهی خواهد داشت.

نباید گوشی ردمی نوت 10 5G را خریداری کنیم اگر…

برای پولی که پرداخت می کنید نیاز به یک صفحه نمایش خوب دارید

اگر صفحه نمایش یک کامپوننت مهم برای شما به حساب می آید, گوشی ردمی نوت 10 5G را خریداری نکنید. این گوشی فاقد پانچ OLED است و همچنین داراتی رفرش ریت 120 هرتز نیست.

شما یک گیمر هستید

آیا بدنبال گوشیی با قیمت 200 دلار برای بازی هستید؟ گوشی پوکو ایکس 3 NFC را امتحان کنید, این گوشی دارای اسپیکرهای استریو است و بر خلاف گوشی ردمی دارای رفرش ریت 120 هرتز است.

شما نیاز به یک سیستم کامل دوربین دارید

شما قادر به گرفتن عکس های فوق عریض و عکس هایی با بزرگنمایی بالا در گوشی ردمی نوت 10 5G نیستید. این گوشی تنها دارای یک سنسور عرض 48 مگاپیکسل است.

منبع: TECHRADAR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید