بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 , قیمت و مشخصات فنی

گلکسی Z Flip 4

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 ,بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

یکی دیگر از رویدادهای Samsung Unpacked رخ داد و این رویداد نسل چهارم گوشی‌های هوشمند تاشو گلکسی را برای ما به ارمغان آورد. کاملاً قابل انتظار بود که سامسونگ چهار قسمت Fold و Flip را معرفی کند که اولین آنها بیشتر شبیه به یک تبلت تاشو است، در حالی که Flip یک گوشی تاشو نوستالژیک است.

امروز ما سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را بررسی خواهیم کرد، که بسیار شبیه Galaxy Z Flip3 است، اما بهتر است. این فرمولی است که برای سالها استفاده می‌شود، زیرا این فناوری نمی‌تواند با سرعتی که سازندگان نسخه جدیدی از گوشی های خود را عرضه می‌کنند، پیشرفت کند. اما در حالی که Z Flip4 جدید باعث نمی شود بسیاری از دارندگان Z Flip3 (در صورت وجود) ارتقا پیدا کنند، به اندازه کافی بیت ها را بهبود می بخشد تا افراد بیشتری را به فکر خرید این پرچمدار جدید تاشو بیاندازد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 را با بهینه سازی تمام نقاط ضعفی که هم منتقدان و هم کاربران بر سر آن توافق کرده اند بهبود بخشیده است – عملکرد دوربین در نور کم، عمر باتری، سرعت شارژ. و البته، Z Flip4 جدید دارای جدیدترین تراشه اندروید است – Snapdragon 8+ Gen 1.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

گلکسی Z Flip 4 جدید دارای همان صفحه نمایش داخلی Dynamic AMOLED 2X و Super AMOLED خارجی مانند Z Flip3 است. اما به لطف کاهش حاشیه‌ های اطراف صفحه نمایش تاشو و فریم آلومینیومی صاف‌تر، Z Flip4 اکنون کمی کوتاه‌تر و با لولای نازک‌تر است.

Foldable Dynamic AMOLED 2X به همان اندازه سازگار با رفرش ریت تا 120 هرتز و به همان اندازه روشن با حداکثر روشنایی تا 1200 نیت باقی می ماند. چین وسط فعلاً باقی مانده است و سوراخ برای دوربین سلفی نیز همینطور است.

علاوه بر ارتقاء چیپست، گلکسی Z Flip4 همچنین دارای سیستم دوربین بهبود یافته در پشت است. این دوربین هنوز هم یک دوربین دوگانه است، اما دوربین اصلی اکنون به یک سنسور 12 مگاپیکسلی بزرگتر با پیکسل‌های 1.8 میکرومتری همراه با لنز 24 میلی‌متری f/1.8 OIS متکی است. این سنسور جدید باید 65 درصد بهبود در جمع آوری نور و بهبود عملکرد در نور کم را فراهم کند. دوربین های 12 مگاپیکسلی اولترا عریض و 10 مگاپیکسلی سلفی مانند Flip3 باقی می مانند.

گلکسی Z Flip 4 از یک باتری 12٪ بزرگتر تغذیه می کند – اکنون یک سلول 3700 میلی آمپر ساعتی دارد که نسبت به Flip3 3300 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. و حتی بهتر از آن، این گوشی اکنون از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند که از 15 وات ضعیف بیشتر شده است. شارژ سریع بی سیم نیز افزایش یافته و اکنون به 15 وات رسیده است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

و این در مورد آن است – چیپست جدید، دوربین اصلی، باتری و سرعت شارژ بهبود یافته. و البته آخرین نسخه اندروید با جدیدترین رابط کاربری One UI.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 در یک نگاه

بدنه: 165.2×71.9×6.9mm, 187g; جلو پلاستیکی (باز)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس+)، قاب آلومینیومی؛ IPX8 مقاوم در برابر آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده).

صفحه نمایش: 6.70 اینچ Dynamic AMOLED 2X تاشو، 120 هرتز، HDR10+، 1200 نیت (پیک)، رزولوشن 1080×2640 پیکسل، نسبت تصویر 22:9، 426ppi؛ صفحه نمایش روی جلد:، Super AMOLED، 1.9+G/V x 5 اینچ.

چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3×2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×1.80 گیگاهرتز Cortex-A510). Adreno 730.

حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1.1.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 12 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی‌متر، 1.8 میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 123˚، 1.12 میکرومتر.

دوربین جلو: 10 مگاپیکسل، f/2.4، 26 میلی‌متر (عرض)، 1.22 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30/60fps، 1080p@60/240fps، 720p@960fps، HDR10+; دوربین جلو: 4K@30fps.

باتری: 3700mAh; شارژ سریع 25 وات، 50 درصد در 30 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات.

متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت).

بررسی آنباکسینگ گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 با یک جعبه فوق‌ العاده نازک و سبک عرضه می‌شود. این جعبه آماده و منتظر اولین کاربر خود است. یک محفظه کاغذی نازک، کابل USB-C و اجکتور سیم کارت را در خود جای داده است. و این تمام چیزی است که خواهید یافت.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

هیچ شارژر یا کیفی در جعبه خرده فروشی وجود ندارد و اگر آداپتور برق 25 واتی سامسونگ ندارید، احتمالاً ایده خوبی است که یکی از آن ها را خریداری کنید تا بتوانید از آن شارژ سریع استفاده کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 شباهت زیادی به Flip3 دارد و این چیز بدی نیست. امسال سامسونگ به جای نوآوری ها و تغییرات، بر اصلاحات طراحی تمرکز کرده است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

Flip جدید اکنون دارای پنل های Victus+ سخت تر با روکش مات جدید است. قاب آلومینیومی نیز با استفاده از مواد قوی تر با جلا براق و نمایه ای صاف تر بهبود یافته است. این در مورد لولا نیز صدق می کند.

اما احتمالاً راحت ترین تغییر قابل توجه، حاشیه های کوچکتر در اطراف صفحه نمایش تاشو است که به نوبه خود کل Flip را کمی کوتاهتر کرده است. قاب پلاستیکی اطراف AMOLED همچنان یکسان است، اما حاشیه‌های واقعی اطراف پنل کوچک‌تر هستند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

لایه محافظ بالای OLED تاشو باقی می ماند و اگر آن را بردارید، در خطر آسیب دیدن صفحه نمایش قرار می گیرید و سامسونگ به شدت توصیه می کند که آن را جدا نکنید. ما کاربرانی را می‌شناسیم که فیلم Flip3 را حذف کرده‌اند و برای ماه‌ ها مشکلی نداشتند، اما ما همچنین دیدیم که صفحه‌نمایش Flip3 درست پس از آزادسازی محافظ از بین می‌رود.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

به عنوان بازبین، ما همیشه محافظ‌ های کارخانه را حذف می‌کنیم، زیرا آنها لکه‌ ها را جمع می‌کنند و بخشی از عظمت صفحه را از بین می‌برند. اما Flip باید یکی از معدود مواردی باشد که این کار را انجام نمی دهد. نکته مثبت این است که به نظر می‌ رسد سامسونگ فیلم محافظ را بهبود بخشیده است، زیرا لکه‌دار کمتری نسبت به Flip3 دارد و انگشتان راحت‌تر می‌لغزند. درباره آن چطور؟ گرچه هنوز گرد و غبار بین فیلم و فریم گیر می کند.

با نگاهی به پشت گلکسی Z Flip 4 ، می‌توانیم قاب نازک‌تر را در اطراف پنل‌های Gorilla Glass Victus+ مشاهده کنیم. و به جای یک قاب مات و پانل های شیشه ای براق، اکنون یک قاب براق و شیشه مات – که ما دوست داریم – دریافت می کنیم.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

در حالی که این تعویض پایان، احساس گلکسی Z Flip 4 را در دست تغییر داد، از جمله در دست گرفتن آن، هنوز هم تجربه‌ای بسیار خوب است. اکنون، گلکسی Z Flip 4 در هنگام بسته شدن به جای باز شدن احساس امنیت بیشتری در دست دارد. و این بد نیست زیرا ما Flip3 را چند بار در حالی که آن را از جیبمان بیرون می‌آوریم زمین انداخته‌ایم، بنابراین فکر می‌کنیم این تغییر در واقع برای بهتر شدن است.

در نهایت، ما نمی‌توانیم سامسونگ را برای مقاوم‌سازی گلکسی Z Flip 4 در برابر آب تحسین کنیم. این گوشی دارای استاندارد IPX8 برای محافظت در برابر آب است، به این معنی که می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب تمیز مقاومت کند. X به این معنی است که هیچ محافظتی در برابر گرد و غبار وجود ندارد، بنابراین ایده خوبی نیست که گلکسی Z Flip 4 را در شن و ماسه قرار دهید زیرا ذرات ریز ممکن است لولا و/یا صفحه تاشو آن را از بین ببرند.

اکنون، بیایید به گلکسی Z Flip 4 جدید نگاه کنیم.

صفحه نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X تاشو با رزولوشن افزایش یافته 1080 دقیقاً مشابه Flip3 است. این یک سوراخ کوچک در مرکز بالای خود دارد تا راه را برای دوربین سلفی باز کند. در حالی که می‌ توانید از دوربین پشتی همراه با صفحه نمایش کوچک برای عکس‌ های سلفی استفاده کنید، اما برای تماس‌ های ویدیویی ایده‌آل نیست و این دلیلی است که سامسونگ برای زنده نگه داشتن دوربین داخلی انتخاب کرده است. به علاوه، هنگامی که گلکسی Z Flip 4 در 90 درجه تا شود، برای چت های ویدیویی فوق العاده راحت است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

صفحه نمایش، حتی با داشتن محافظ، عالی به نظر می رسد – روشن و رنگارنگ و دقیقاً اندازه مناسب برای چنین گوشی هوشمند تاشو. چین وسط وجود دارد و در ابتدا کمی آزاردهنده است، اما در نهایت به آن عادت خواهید کرد.

بالای صفحه نمایش که درون قاب حک شده است، هدفون وجود دارد که به عنوان یک بلندگوی استریو نیز عمل می کند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

پشت Fold4 با پنل های Gorilla Glass Victus+ پوشانده شده است. قسمت پایین کاملاً صاف و خالی است، اگرچه در زیر شیشه سیم پیچ شارژ بی سیم قرار دارد. شارژ بی سیم معکوس نیز در دسترس است.

نیمه بالایی نیز از یک شیشه ساخته شده است، اگرچه به دو قسمت متمایز طراحی شده است – قسمت پایین، براق، صفحه نمایش خارجی و دوربین ها را پوشش می دهد، در حالی که بقیه با روکش مات است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

Super AMOLED 1.9 اینچی در کنار دوربین دوگانه مانند Flip3 است. می‌تواند ساعت، اعلان‌ های مختلف، ویجت‌ها، زمان تا شارژ کامل را در شارژر نشان دهد و همچنین می‌تواند به عنوان منظره یاب سلفی استفاده شود. در اینجا یک پیشرفت وجود دارد – اکنون می توانید با هر دو دوربین با وضوح کامل عکس بگیرید و حتی می توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه کوچک، تمام فریم را مشاهده کنید.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

دوربین دوگانه در اینجا نیز تغییرات جزئی دارد. اکنون حلقه‌ های فلزی اطراف دو دوربین از شیشه بیرون می‌آیند، در حالی که در Flip3 با پانل همسطح بودند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی نیز با یک سنسور بزرگتر ارتقا یافته است.

قاب از Flip3 تغییر کرده است – اکنون براق و صاف تر از قبل شده است. ممکن است نازک‌تر نیز به نظر برسد، اما این احتمالاً به دلیل لولای نازک‌تر یک توهم است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

اندازه لولا در واقع از زمان Flip3 کمی کاهش یافته است، اگرچه برای مشاهده تفاوت کوچک به یک مقایسه واقعی کنار هم با Flip3 نیاز دارید.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

مهمترین چیز در مورد لولا این است که عملکرد خوبی دارد و کلیک می کند و باید حداقل 200000 چرخه قبل از اینکه شروع به فرسودگی کند دوام بیاورد. به علاوه، هیچ موقعیت ثابتی وجود ندارد، و می توانید از گلکسی Z Flip 4 در هر زاویه ای که می خواهید استفاده کنید.

در نهایت، خود فریم آنقدر شلوغ نیست. یک میکروفون تنها در بالای آن قرار دارد.

دو میکروفون دیگر، از جمله میکروفون اصلی، در پایین، نزدیک درگاه USB-C و بلندگوی دوم قرار دارند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

سمت چپ بالا سینی سیم کارت وجود دارد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

سمت راست بالای صفحه کلیدهای تنظیم صدا و پاور است. کلید پاور/قفل همچنین دارای اسکنر اثر انگشت است – این کلید همیشه روشن و با دقت عالی است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

محل قرارگیری اثرانگشت خوان بسیار متفکرانه است زیرا انگشت شست دست راست شما همیشه در آنجا قرار می گیرد. یعنی اگر گوشی در موقعیت درست باشد البته. این بدان معناست که ابتدا باید یاد بگیرید که گلکسی Z Flip 4 را به درستی در جیب خود قرار دهید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، احتمالاً قبل از باز کردن آن، چند چرخش ناخوشایند در دستان خود انجام خواهید داد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بنابراین گلکسی Z Flip 4 دارای ابعاد 165.2 x 71.9 x 6.9 میلی متر است که حدود یک میلی متر کوتاه تر و یک مو باریک تر از Flip3 است. وزن آن 187 گرم است که 4 گرم سنگین تر از Flip3 است.

به طور کلی، ما با کار کردن، عکس گرفتن و بازی کردن با گلکسی Z Flip 4 زمان بسیار خوبی داشتیم. هنگامی که به طراحی آن عادت کردیم، از استفاده روزانه از آن لذت می بردیم. این یک گوشی هوشمند نوستالژیک است که برای کسانی که روزهای خوب را از دست داده اند، لذتی خواهد داشت. همچنین این یک دستگاه نسبتاً منحصر به فرد است که توسط کسانی که به دنبال چیزی بیشتر از صفحه بعدی صفحه نمایش برای قرار دادن در جیب خود هستند، پسندیده خواهد شد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

فرم تاشو مزایای خود را دارد – می تواند به عنوان یک لوازم جانبی مد روز در صورت تا شدن دو برابر شود، جیب پسند است و برای سلفی های باکیفیت ایده آل است. اینکه بتوانید آن را هر طور که دوست دارید باز نگه دارید به گلکسی Z Flip 4 این امکان را می دهد که مانند یک مینی لپ تاپ نیز عمل کند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

گلکسی Z Flip 4 ویژگی های چندانی را ارائه نمی‌کند، اما سامسونگ قاب‌ های زیادی را برای کمک به شما در این زمینه ارائه می‌کند، برخی از آنها – کاملاً عالی، باید بگوییم. اما اینویژگی ها آنقدرها هم بد نیست، بهتر است اینطور توصیف شود، خوب، چنین است. بر خلاف طراحی و ساخت کلی – که عالی هستند.

بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

Z Flip 4 دارای دو صفحه نمایش است که یکی از آنها قابل تاشو است

گلکسی Z Flip 4 دارای دو نمایشگر است، چیزی که برای هر گوشی تاشوی معمولی است – چه اخیراً یا از دوران طلایی GSMها. یک OLED خارجی کوچک در کنار تنظیمات دوربین برای اعلان‌ها و اهداف سلفی وجود دارد، در حالی که OLED اصلی یک OLED بزرگ تاشوی کنار هم است که پس از باز کردن Flip4 خود را نشان می‌دهد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بنابراین, صحبت در مورد اکسترنال 1.9 اینچی Super AMOLED کم است – همان چیزی است که در Flip3 با وضوح 512 در 260 پیکسل و رفرش 60 هرتز مشاهده می شود. از کنترل لمسی پشتیبانی می کند و می تواند همیشه روشن باشد.

صفحه نمایش داخلی نیز از Z Flip3 برداشته شده است – این صفحه نمایش 6.7 اینچی تاشو Dynamic AMOLED 2X با همان رزولوشن 2640*1080 پیکسل (426ppi، 22:9 وجه) است. از رفرش ریت پویا 120 هرتز، HDR10+ و حداکثر روشنایی تا 1200 نیت پشتیبانی می کند. یکی از به‌روزرسانی‌های کوچک از Flip 3 این است که رفرش ریت تطبیقی ​​صفحه‌ نمایش در حال حاضر با ادعای پشتیبانی از 1 هرتز حتی پویاتر است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

ما تست صفحه نمایش خود را کامل کرده ایم و نتایج با آنچه یک سال پیش در گلکسی Flip3 ثبت کرده بودیم مطابقت دارد. حداکثر روشنایی دستی که ما در انتهای نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم 505 نیت بود – این همان چیزی است که اکثر OLED‌های خوب معمولاً ارائه می‌دهند.

درست مانند گلکسی S22 Ultra، گلکسی Z Flip4 این گزینه به نام Extra Brightness را ارائه می دهد – حداکثر روشنایی را در حالت دستی، در مورد گلکسی Z Flip 4 – تا 802 نیت افزایش می دهد.

در نهایت، در زیر نور روشن و با روشنایی تطبیقی ​​فعال، ما 919 نیت را ضبط کردیم – یک عدد عالی.

و برای کسانی که به دنبال حداقل روشنایی در گلکسی Z Flip 4 هستند – فقط 1 نیت است. صفحه نمایش آنقدر تاریک می شود که برای پیدا کردن اسکرابر روشنایی و تغییر تنظیمات باید به یک اتاق تاریک برویم.

دقت رنگ

تنظیمات رنگ در اکثر گوشی های سامسونگ به روشی مشابه انجام می شود. دو حالت رنگ در گلکسی Z Flip 4 وجود دارد – Vivid و Natural و می توانید دمای رنگ را در هر کدام تنظیم کنید. پیش فرض Vivid است که با فضای رنگی DCI-P3 مطابقت دارد و دقت آن با میانگین دلتای 2.6 عالی است.

حالت رنگ طبیعی به sRGB تغییر می کند و دقت در اینجا با میانگین دلتا 1.5 فوق العاده است.

رفرش ریت

صفحه نمایش گلکسی Z Flip 4 از دو حالت رفرش ریت (به نام Motion smoothness) پشتیبانی می کند – تطبیقی ​​(تا 120 هرتز) و استاندارد (60 هرتز ثابت).

Samsung Galaxy Z Flip4 review

تطبیق پذیر قرار است بسته به محتوای نمایش داده شده به صورت پویا بین 1 هرتز و 120 هرتز سوئیچ کند. به عنوان مثال، 1 هرتز باید برای تصویر استاتیک به منظور صرفه جویی در باتری استفاده شود.

اندروید 12 از API های موجود در لیست گلکسی Z Flip 4 پشتیبانی می کند که پنل می تواند در یکی از حالت های زیر آن ها را به روز کند: 10 هرتز، 24 هرتز، 30 هرتز، 48 هرتز، 60 هرتز، 96 هرتز و 120 هرتز. و نشانگر رفرش ریت یکپارچه ۲۴ هرتز را برای عکس‌ها و فیلم‌های ثابت، 60 هرتز در برخی از برنامه‌هایی که با 120 هرتز ناسازگار بودند نشان می‌داد، و ما شاهد 48 هرتز برای برخی ویدیوهای خاص بودیم. و البته 120 هرتز برای One UI در دسترس بود، اکثر برنامه‌ ها، بازی‌ ها را شامل می‌شد.

بدیهی است که این رفتاری نیست که سامسونگ توصیف کرده است. این باعث شد که از ابزار GPU Watch در گزینه های توسعه دهندگان استفاده کنیم. این نشان داد که نرخ به‌روزرسانی نمایشگر و نرخ فریمی که GPU فریم‌های جدید را با آن خروجی می‌دهد لزوماً یکسان نیستند و گوشی هم بر اساس محتوا و هم فعالیت متفاوت است. و در حالی که ما هرگز شاهد پایین آمدن صفحه نمایش از 24 هرتز نبودیم، نرخ فریم برای محتوای ثابت به 1 فریم در ثانیه کاهش یافت.

HDR و استریمینگ

گلکسی Z Flip 4 از محتوای HDR10+ پشتیبانی می کند و دارای Widevine L1 DRM است. Amazon Prime و YouTube هیچ مشکلی در پخش محتوای HDR10 با وضوح بالا نداشتند.

در حال حاضر نتفلیکس با گلکسی Z Flip 4 ناسازگار است، اگرچه این گوشی هنوز منتشر نشده است. ما قبلاً هیچ مشکلی در برنامه استریم anu در تلفن‌های گلکسی با مشخصات بالا نداشتیم، بنابراین مطمئن هستیم که گلکسی Z Flip 4 پس از ورود به قفسه‌ ها استثنا نخواهد بود.

بررسی عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

یکی از برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌های گلکسی Z Flip 4 از زمان Galaxy Z Flip3، باتری بزرگ‌تر 3700 میلی‌آمپر ساعتی است. حتی بهتر از آن، اکنون می توان آن را سریعتر با 25 وات شارژ کرد.

متأسفانه، واحد بازبینی ما در اپراتور یا منطقه قفل شده بود و ما نتوانستیم زمان آماده به کار و مکالمه را آزمایش کنیم. ما همچنان تست های مرورگر و پخش ویدئو را انجام دادیم و نتایج عالی هستند.

گلکسی Z Flip 4 در هر دو تست روی صفحه نمایش بسیار خوب عمل کرد – در مرور وب 13:45 ساعت بود، از ساعت 10:00 در Flip3. زمان پخش ویدیو نیز بهبود یافته است، اکنون 14:22 ساعت است، از 11:47 ساعت در Flip3. هنگامی که مدل گلکسی Z Flip 4 آنلاک شده را به دست می آوریم، این تست باتری را کامل می کنیم، پس با ما همراه باشید!

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بررسی سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 اکنون از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند، فقط برای کارکردن به شارژر 25 واتی سامسونگ نیاز دارید. این گوشی از شارژ بی سیم سریع 15 واتی پشتیبانی می کند و همچنین می تواند شارژ بی سیم معکوس را در پشت خود ارائه دهد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

یکی از قابل توجه ترین مشکلات گلکسی زد فلیپ 3 شارژ کند بود و ما خوشحالیم که سامسونگ این ویژگی بسیار مهم را ارتقا داده است.

بنابراین، آداپتور 25 واتی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 را از 0٪ به 55٪ در 30 دقیقه می رساند.

گلکسی Z Flip 4

شارژ کامل به 75 دقیقه نیاز دارد – این دقیقاً سریع نیست، اما بد هم نیست.

گلکسی Z Flip 4

می بینید که زمان شارژ گلکسی Z Flip 4 به طرز چشمگیری سریعتر از Flip3 نیست، اما فراموش نکنید که Flip4 جدید باتری بزرگتری نیز دارد.

در نهایت، درست مانند بسیاری از گوشی‌های قبلی گلکسی، این گوشی نیز توسط کنسرسیوم Wireless Power برای پایبندی به نمایه پاور پایه برای شارژ بی‌سیم تا 4.4 وات تأیید شده است. 15 وات تبلیغ شده توسط سامسونگ بدون مشخصات به دست آمده است.

بررسی اسپیکرهای گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 دارای تنظیمات صوتی مشابه با Z Flip3 است. بلندگوهای استریو را ارائه می دهد که در آن هدفون یکی از بلندگوها است و دیگری در پایین گوشی قرار می گیرد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

گوشی به صورت پویا بین کانال چپ و راست بسته به جهت افقی گوشی تغییر می کند. اگر می‌خواهید در حالت عمودی استفاده کنید، بلندگوی بالایی کانال سمت چپ را پخش می‌کند.

به طور عجیبی، گلکسی Z Flip 4 در تست بلندی صدای ما امتیاز خوبی کسب کرد که نسبت به Z Flip3 بسیار خوب بود. اگر با دقت گوش دهید، می توانید افت ملایمی در بلندی صدا بشنوید، اما در محیط غیر استودیویی، هر دو گوشی بلندی صدای مشابهی را برای همه مقاصد ارائه می دهند.

به طور طبیعی، بلندگوی بالایی ساکت تر و کم صداتر از بلندگوی پایینی است، اما آن ها به درستی تنظیم شده اند و تعادل عالی است.

کیفیت صدا از طریق بلندگوها راضی کننده است – صداهای آوازی خوب به نظر می رسند، و همچنین صداهای بلند. باس وجود دارد، اگرچه به اندازه برخی از تلفن های دیگر وجود ندارد.

گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4

بررسی نرم افزار و رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

اندروید 12 با OneUI 4.1.1

گلکسی Z Flip 4 روی اندروید 12 با رابط کاربری One UI سامسونگ در بالا اجرا می شود، لایه ای اختصاصی که به نظر می رسد این روزها اکثر مردم با آن موافق هستند. نسخه‌ای که واحد بررسی ما ارائه می‌کند 4.1.1 است، و این 1.1 بیشتر از نسخه گلکسی S22s است، تفاوتی که از نظر عددی به همان اندازه که در ظاهر و ظاهر است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بیایید کاوش نرم افزار خود را با صفحه نمایش جلد شروع کنیم. شما می توانید یک ویژگی نمایش همیشه روشن را روی صفحه پوشش فعال داشته باشید، همانطور که می توانید آن را روی صفحه نمایش اصلی داشته باشید – در واقع هیچ تنظیم جداگانه ای برای این دو وجود ندارد. با این حال، صفحه نمایش پوششی طرح‌های ساعت خاص خود را دارد و می‌توانید آنچه را که در آنجا نمایش داده می‌شود با صفحه ساعت مثلاً Galaxy Watch خود مطابقت دهید.

کشیدن انگشت در هر چهار جهت روی صفحه نمایش، کارهای مختلفی را انجام می دهد. کشیدن انگشت به بالا Samsung Pay را راه‌اندازی می‌کند، در حالی که با کشیدن انگشت به پایین کلیدهای سریع – Wi-Fi، بلوتوث، صدا ظاهر می‌شوند. هواپیما، چراغ قوه، و تنظیم روشنایی برای صفحه روی جلد.

کشیدن انگشت به سمت راست به اعلان‌ها دسترسی پیدا می‌کند که از طریق آن می‌توانید به بالا و پایین بروید و همچنین بزرگ کنید. با کشیدن انگشت به سمت چپ، مجموعه‌ای از حداکثر هشت ویجت نمایش داده می‌شود – پخش‌کننده موسیقی، آب‌وهوا، زمان‌بندی، زنگ هشدار، Samsung Health، ضبط صدا، شماره‌گیری مستقیم و تایمر.

Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review Cover screen settings - Samsung Galaxy Z Flip4 review

دوباره کلیک کردن بر روی دکمه روشن/خاموش هنگامی که گلکسی Z Flip 4 بسته است، دوربین عقب فعال می شود و صفحه خارجی به عنوان منظره یاب عمل می کند. کشیدن انگشت در جهات مختلف بین حالت های عکاسی و دوربین ها تغییر می کند. و اگر روی صفحه دوبار ضربه بزنید، حالت عکس با اندازه کامل و منظره یاب را دریافت خواهید کرد – چیزی که در Flip3 امکان پذیر نبود.

اگر تعجب می کنید، همیشه روشن روی صفحه نمایش داخلی نیز کار می کند. این نسخه ساده‌شده آشنا از One UI 3 است. می‌توانید بین چند سبک ساعت انتخاب کنید یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز پشتیبانی می شود. این ویژگی می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده باشد، تنها زمانی نشان داده شود که اعلان‌های جدید در دسترس هستند، یا می‌توانید ضربه زدن را برای نمایش 10 ثانیه انتخاب کنید.

Always-on display - Samsung Galaxy Z Flip4 review Always-on display - Samsung Galaxy Z Flip4 review Always-on display - Samsung Galaxy Z Flip4 review

OneUI 4 حتی تمیزتر از نسخه 3.x به نظر می رسد، اما اصول اولیه یکسان است – صفحه اصلی، ویجت ها، مرکز اعلان، تعویض کار و کشوی برنامه وجود دارد.

Homescreen - Samsung Galaxy Z Flip4 review Folder view - Samsung Galaxy Z Flip4 review App drawer - Samsung Galaxy Z Flip4 review Task Switcher - Samsung Galaxy Z Flip4 review Notifications - Samsung Galaxy Z Flip4 review Quick toggles - Samsung Galaxy Z Flip4 review

ویجت های هوشمند سامسونگ می توانند چند قطعه مختلف داده را با هم ترکیب کنند و فضای کمتری را اشغال کنند. آنها همچنین بسیار قابل تنظیم هستند. صفحه‌کلید سامسونگ اکنون با گنجاندن ایموجی‌ها و برچسب‌های بیشتر، حتی از همیشه غنی‌تر و قابل تنظیم‌تر است.

Smart Widgets - Samsung Galaxy Z Flip4 review Smart Widgets - Samsung Galaxy Z Flip4 review New emoji - Samsung Galaxy Z Flip4 review Stickers too - Samsung Galaxy Z Flip4 review

یکی از ویژگی‌های جدید One UI 4، پالت‌های رنگی است که پیاده‌سازی رنگ‌های کاغذ دیواری وانیلی اندروید 12 است. معمولاً چهار پیشنهاد پالت رنگ علاوه بر پیش‌فرض One UI Blue/Black وجود دارد. بسته به تصویر زمینه فعلی شما، این موارد به طور خودکار توسط نرم افزار انتخاب می شوند. رنگی که انتخاب می کنید در تم جدید ایجاد شده به رنگ اصلی تبدیل می شود (به “رنگ تاکیدی” ویندوز فکر کنید).

این رنگ‌ های تاکیدی روی شماره‌گیر، کلیدهای سریع و دیگر بیت‌های UI کوچک اعمال می‌شوند. می توانید انتخاب کنید که آنها را روی نمادهای برنامه نیز اعمال کنید.

Color palettes - Samsung Galaxy Z Flip4 review Color palettes - Samsung Galaxy Z Flip4 review Color palettes - Samsung Galaxy Z Flip4 review Color palettes - Samsung Galaxy Z Flip4 review

منوی تنظیمات شامل یک داشبورد حریم خصوصی جدید است. در اینجا می توانید به راحتی ببینید که کدام برنامه ها از برخی از مهمترین مجوزها (برای حفظ حریم خصوصی) استفاده می کنند. می‌توانید دوربین را کنترل کنید و دسترسی به برنامه‌ها را کنترل کنید، هشدارهای دسترسی به کلیپ‌بورد را انتخاب کنید (در صورت کپی کردن گذرواژه‌ها، شماره‌های تامین اجتماعی، IBAN و غیره مفید است)، و البته اگر می‌خواهید یک مدیر مجوز کامل وجود دارد. 

Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review Privacy Dashboard - Samsung Galaxy Z Flip4 review

Dex در گلکسی Z Flip 4 پشتیبانی نمی‌شود. با این حال، یک ویژگی Link to Windows وجود دارد که رابطی را با گوشی خود از طریق کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تصاویر را مبادله کنید، اعلان‌ها را در کامپیوتر شخصی خود مدیریت کنید یا حتی از طریق آن تماس برقرار کنید. 

گزینه دیگری در این راستا اما با پتانسیل محدودتر، ادامه برنامه ها در دستگاه های دیگر است. برای این کار باید در هر دو دستگاه به حساب سامسونگ خود وارد شوید، آنها را به یک شبکه Wi-Fi با بلوتوث فعال متصل کنید و از مرورگر اینترنت سامسونگ یا Samsung Notes استفاده کنید. سپس می توانید متن و تصاویر را کپی و جایگذاری کنید و همان برگه ها را در مرورگر باز کنید.

Continue apps on other devices - Samsung Galaxy Z Flip4 review Link to Windows - Samsung Galaxy Z Flip4 review Link to Windows - Samsung Galaxy Z Flip4 review

دیگر ویژگی‌ های اختصاصی سامسونگ برای مدت طولانی شامل پنل‌های Edge هستند – پنل‌هایی که با کشیدن انگشت از کناری به داخل نمایش داده می‌شوند و ابزارها و میانبرهایی را برای برنامه‌ها و مخاطبین فراهم می‌کنند. راه‌انداز بازی، هاب همه بازی‌های شما، که همچنین گزینه‌هایی برای محدود کردن حواس‌پرتی در زمانی که بازی در دسترس است، فراهم می‌کند. یک مرورگر داخلی (اینترنت سامسونگ) وجود دارد که برای بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته قلم S و همچنین یک مدیر فایل نسبتاً قدرتمند مفید است. گالری سامسونگ نیز به نوعی همچنان پابرجاست.

Edge panel - Samsung Galaxy Z Flip4 review Game Launcher - Samsung Galaxy Z Flip4 review Game Launcher - Samsung Galaxy Z Flip4 review Internet - Samsung Galaxy Z Flip4 review File manager - Samsung Galaxy Z Flip4 review Gallery - Samsung Galaxy Z Flip4 review

در نهایت، هنگامی که تا حدی باز شود (بین 75 تا 115 درجه)، ویژگی حالت Flex Flip3 با قرار دادن بخش “consumption” در نیمه بالایی و بخش “interaction” در نیمه پایین، رابط برنامه را تقسیم می کند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

برخی از برنامه‌ها مانند YouTube یا گالری و تقویم خود سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند. برای دیگران، می‌توانید یک صفحه کنترل عمومی حالت فلکس را مجبور کنید. ما فکر می‌کنیم که این راه‌حلی برای جستجوی مشکل است، اگرچه برای برنامه‌های تماس ویدیویی مانند Google Duo، می‌تواند به نوعی مفید باشد.

Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode - Samsung Galaxy Z Flip4 review

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 بر روی جدیدترین چیپست کوالکام – Snapdragon 8+ Gen 1 – اجرا می شود که نسبت به نسخه غیر پلاس کمی تازه شده است. از جمله پیشرفت‌ های کلیدی، راندمان بهتر و ضربه جزئی در عملکرد است – ما آن را در بسیاری از دستگاه‌ها، از جمله نمونه مهندسی ساخت تراشه ایسوس، و همچنین ROG Phone 6 Pro و Xiaomi 12S تجربه کردیم. فوق العاده.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

گلکسی Z Flip 4 همیشه با 8 گیگابایت رم عرضه می شود، اگرچه می توانید آن را با حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی UFS 3.1 خریداری کنید.

بنابراین، جدیدترین چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 بدون شک سریع‌ترین پلتفرم اندروید در حال حاضر در بازار است و از نظر بنچمارک در رتبه نخست قرار دارد.

توجه داشته باشید که گلکسی Z Flip 4 فضای بسیار کمتری نسبت به گوشی‌ های هوشمند معمولی برای مادربرد و چیپ‌ست و در نتیجه راه‌ حل خنک‌کننده دارد، بنابراین انتظار داریم که در طول مسیر کاهش یابد.

گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4

همین امر در مورد تست های گرافیکی نیز صدق می کند – Adreno 730 عملکرد فوق العاده ای دارد.

گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4

ممکن  است متوجه شوید که امتیازات AnTuTu تا حدودی کمتر از سایر دستگاه‌های با سخت‌افزار مشابه است. دلیل آن این است که گلکسی Z Flip 4 به دلیل محدودیت های حرارتی، throttling بیشتری را اعمال می کند.

گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4

بنابراین, گلکسی Z Flip 4 از سخت افزار مناسبی برخوردار است تا یک پرچمدار تمام عیار باشد. ما چند بازی را برای مدت کمی اجرا کردیم و آنها توانستند عملکرد عالی را حفظ کنند. برخی از آنها حتی با بیش از 60 فریم در ثانیه ترسیم شدند.

البته ما تست های پایداری معمولی را انجام دادیم و برای گلکسی Z Flip 4 مناسب نیستند.

هنگامی که با 100٪ بار CPU کار می کنید، گلکسی Z Flip 4 قادر است حداکثر عملکرد خود را برای حدود 5 دقیقه حفظ کند. و سپس به 41 درصد کاهش می یابد.

همین امر در مورد بارگیری 100٪ GPU نیز صدق می کند – پس از 5 دقیقه، عملکرد به 40٪ کاهش می یابد تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

CPU test - Samsung Galaxy Z Flip4 review GPU test - Samsung Galaxy Z Flip4 review GPU test - Samsung Galaxy Z Flip4 review

گلکسی هرگز داغ نمی شود، فقط زیر تنظیمات دوربین گرم می شود.

گلکسی Z Flip 4 به دلیل محدودیت فضا خنک کننده ضعیفی دارد و نمی تواند حداکثر عملکرد را برای بیش از 5 دقیقه پشتیبانی کند. اما هیچ برنامه یا بازی واقعاً به این نیاز ندارد. و گلکسی Z Flip 4 به هر حال هیچ گوشی هوشمند گیمینگی نیست، اگرچه می تواند تمام بازی های مدرن را برای مدت زمان کافی به خوبی اجرا کند.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 دارای یک دوربین دوگانه در پشت خود و یک دوربین سلفی تکی با سوراخ کوچک روی صفحه نمایش تاشو است. هر سه دوربین مشابه Flip3 هستند – یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در خارج و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در داخل. با این حال، یک ارتقاء وجود دارد – دوربین اصلی اکنون دارای یک سنسور بزرگتر با لنز متفاوت است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

دوربین اصلی گلکسی Z Flip 4 از سنسور 12 مگاپیکسلی S5K2LD سامسونگ در پشت لنز 24 میلی‌متری f/1.8 استفاده می‌کند. این همان سنسوری است که در گوشی‌های گلکسی اس 20 و گلکسی اس 21 در پشت سری‌های اولیه قرار داشت. دارای پیکسل‌های بزرگ 1.8 میکرومتری است که به سنسور 1/1.76 اینچی اضافه می‌شود. نسبت به پیکسل‌های 1.4 میکرومتری نسل گذشته و سنسور نوع 1/2.55 اینچی ارتقاء بسیار مناسبی دارد. و از نظر سایر موارد اضافی، سنسور همچنان دارای فناوری Dual Pixel PDAF است، در حالی که لنز نیز تثبیت شده است.

فوق عریض به همان سنسور 13 مگاپیکسلی IMX258 سونی مانند Flip3، یک واحد نوع 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر متکی است، اما گوشی همچنان عکس‌های 12 مگاپیکسلی را تولید می‌کند. لنز فوکوس ثابت دارای فاصله کانونی معادل 13 میلی‌متر و f/F است. دیافراگم 2.2

دوربین سلفی داخلی بر اساس سنسور 10 مگاپیکسلی سامسونگ S5K3J1 است که از سری گلکسی اس 20 نیز گرفته شده است. این یک سنسور 1/3 اینچی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری است و پشت یک لنز 25 میلی‌متری f/2.4 قرار می‌گیرد. فوکوس ثابت است.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

برنامه دوربین در گلکسی Z Flip 4، در بیشتر موارد، مشابه آنچه با هر گوشی اخیر سامسونگ دریافت می کنید، است، اما با چند ترفند برای استفاده از فرم فاکتور نامتعارف گلکسی Z Flip 4 . اصول اولیه طبق معمول است – کشیدن انگشت به چپ و راست بین حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد، افزودن یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود.

دو کنترل زوم روی منظره یاب وجود دارد – 0.5x و 1x. می‌توانید با یک حرکت کوچک‌نمایی بزرگ‌نمایی کنید، در این مرحله سطوح بزرگ‌نمایی از پیش تعیین‌شده اضافی در 2x، 4x و 10x ظاهر می‌شوند.

منظره یاب مجموعه استانداردی از نمادها را با چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه دارد. موارد معمول مانند خطوط شبکه، داده های مکان و غیره را می توان در منو یافت. یک نماد انحصاری Flip، یک نماد کوچک در گوشه سمت راست بالا برای فعال کردن صفحه نمایش پوشش برای اهداف منظره یاب وجود دارد، خواه برای استفاده شخصی شما یا سوژه شما باشد.

حالت Pro وجود دارد، و هنوز هم نوع کامل با کنترل ISO (50-3200)، سرعت شاتر (1/12000s-30s، یا حداکثر 0.5s برای فوق عریض)، فوکوس دستی (با پیک کردن)، و تعادل رنگ سفید (با دمای نور، با نمادها در کنار عدد مربوط به منبع نور مشترک). گزینه‌های حالت نورسنجی و ناحیه فوکوس خودکار و همچنین مجموعه‌ای از کنترل‌های تصویر برای کنتراست، اشباع و غیره نیز در دسترس هستند. یک هیستوگرام زنده، طبق معمول، در هیچ کجا یافت نمی شود.

Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review

یک بیت کلیدی خاص گلکسی Z Flip 4 این است که منظره یاب را در هر دو نیمه نمایشگر قرار دهید.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

گزینه انتقال آن به قسمت پایین و استفاده از تلفن نیمه تا شده برای عکسبرداری در سطح کمر یا بالای سر بسیار مفید است.

Flex mode on the Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review Flex mode on the Camera UI - Samsung Galaxy Z Flip4 review

با بسته شدن گوشی، می‌توانید دوربین را با دو بار فشار دادن دکمه روشن/خاموش راه‌اندازی کنید و از صفحه پوشش به عنوان منظره یاب استفاده کنید. سوایپ‌ های جانبی بین عکس‌ ها و ویدیوها جابه‌جا می‌شوند در حالی که کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین بین دوربین اصلی و فوق عریض تغییر می‌کند. تنها نکته این است که نمایشگر دارای جهت افقی است، برخلاف قرارگیری پرتره هر دو سنسور.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

سامسونگ تصمیم گرفت با برداشتن برش مرکزی از سنسورها، صفحه نمایش را به طور کامل پر کند، و باعث شد نمایشگر برای کادربندی دقیق چندان مفید نباشد. اما اگر کادربندی دقیق برای شما مهم است، گلکسی Z Flip 4 اکنون از نمای کامل پشتیبانی می‌کند – کافیست روی این صفحه کوچک دوبار ضربه بزنید و رابط کاربری کوچک‌نمایی می‌کند و کل کادر را به شما نشان می‌دهد، البته در یک پیش‌نمایش تصویر کوچک.

ویژگی دیگر Flip3، که در آن تصاویر و ویدیوها دارای نسبت ابعاد مربعی بودند، اکنون اختیاری است. دوربین‌های عقب اکنون در ابعاد مناسب عکاسی می‌کنند (4:3 برای عکس‌ها، 16:9 برای فیلم‌ها)، اما اگر هدف شما این است، می‌توانید عکسبرداری برش را بازگردانید.

کیفیت عکس

عکس های 12 مگاپیکسلی از دوربین اصلی که در روز روشن گرفته‌ایم فوق‌العاده هستند – جزئیات زیادی حل‌شده و نویز کم وجود دارد. پردازش مناسب است و ظاهری متعادل و طبیعی را در تمام عکس‌ها ارائه می‌کند.

کنتراست عالی است، و محدوده دینامیکی خوب است، اما نه بیش از حد، زیرا HDR خودکار برای روشن کردن همه سایه‌ها تلاش نمی‌کند. در نهایت، رنگ‌ها از نظر سامسونگ زنده هستند، اما خوشبختانه – نه به افراط.

Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/5158s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/4666s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/3540s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/5640s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/692s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/4820s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/3034s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/8908s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/2296s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/5186s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/2752s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/3381s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/1844s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/3177s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/3177s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main camera, 12MP - f/1.8, ISO 50, 1/1304s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

سنسور بزرگتر دوربین اصلی در گلکسی Z Flip 4 نسبت به Flip3 در عملکرد نور روز بهبود یافته است. شاخ و برگ Flip4 (درختان، چمن) دقیق تر و بهتر به نظر می رسد. تفاوت عمده نیست، اما قابل توجه است.

Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 50, 1/5158s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 50, 1/4666s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 50, 1/3540s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 50, 1/5640s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Galaxy Z Flip4 samples

Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 50, 1/2701s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 50, 1/3977s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 50, 1/2551s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 50, 1/3840s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Galaxy Z Flip3 samples

عکس های 12 مگاپیکسلی از دوربین فوق عریض کاملاً دوست داشتنی هستند. آنها به طرز شگفت آوری برای چنین نوع ترکیبی از دوربین/لنز دقیق هستند و وضوح هر پیکسل رضایت بخش است حتی اگر با دوربین اصلی مطابقت نداشته باشد.

بقیه – رنگ‌ها، کنتراست و محدوده دینامیکی – با عملکرد دوربین اصلی که در کل بسیار عالی است مطابقت دارد.

Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1728s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1321s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1453s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/2038s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/216s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/2038s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1139s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/3233s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1505s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/2038s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1601s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1064s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1580s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1235s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide camera, 12MP - f/2.2, ISO 32, 1/1192s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

حالت پرتره در دوربین اصلی عکس‌های پرتره فوق‌ العاده با سوژه‌هایی با جزئیات فوق‌العاده، نوردهی خوب و رنگارنگ ارائه می‌دهد. تفکیک پس زمینه به طور قابل توجهی ماهر است و تاری بسیار دلپذیر و رنگارنگ است.

Portrait mode, main camera - f/1.8, ISO 320, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait mode, main camera - f/1.8, ISO 80, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait mode, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/158s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait mode, main camera - f/1.8, ISO 50, 1/3255s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

به لطف نمایشگر خارجی، دوربین عقب می تواند و باید برای اهداف سلفی استفاده شود زیرا فوکوس خودکار، وضوح بالاتر، OIS و سنسورهای بهتر را ارائه می دهد.

بنابراین، سلفی‌های 12 مگاپیکسلی که با دوربین اصلی گرفته‌ایم کاملاً دوست‌داشتنی هستند – سوژه‌ها فوق‌العاده واضح هستند، محدوده دینامیکی عالی، کنتراست و رنگ‌ها – دوست‌داشتنی. به لطف دیافراگم f/1.8 – نیازی به شبیه سازی تاری نیست، زیرا برای این عکس ها بوکه طبیعی دریافت خواهید کرد. ما فکر می کنیم این بهترین راه برای گرفتن سلفی با گلکسی Z Flip 4 است.

Selfies with main camera - f/1.8, ISO 50, 1/1030s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies with main camera - f/1.8, ISO 160, 1/180s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies with main camera - f/1.8, ISO 50, 1/338s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies, 10MP inner camera - f/1.8, ISO 50, 1/136s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

اگر نیاز دارید پس‌ زمینه را حتی بیشتر محو کنید، همیشه می‌توانید حالت پرتره را فعال کنید. همانطور که قبلاً ایجاد کردیم، کار چشمگیری انجام می دهد.

Portrait selfies with main camera - f/1.8, ISO 50, 1/892s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies with main camera - f/1.8, ISO 125, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies with main camera - f/1.8, ISO 50, 1/140s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies, 10MP inner camera - f/1.8, ISO 50, 1/146s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

و البته در صورت نیاز به گرفتن عکس دسته جمعی، سلفی با زاویه فوق عریض امکان پذیر است. فقط مطمئن شوید که گوشی را تا جایی که ممکن است نگه دارید، در غیر این صورت، سوژه های شما از فوکوس خارج می شوند.

Selfies with ultrawide camera - f/2.2, ISO 32, 1/430s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies with ultrawide camera - f/2.2, ISO 100, 1/60s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies with ultrawide camera - f/2.2, ISO 32, 1/149s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

و در اینجا چند سلفی واقعی 10 مگاپیکسلی از دوربین داخلی وجود دارد. آنها نیز بسیار خوب هستند، با جزئیات عالی برای چنین دوربینی، نوردهی مناسب، سطح نویز کم و دینامیک دوست داشتنی. کنتراست دوست داشتنی است، به شرطی که لنز را تمیز نگه دارید.

البته وضوح هر پیکسل در اینجا با دوربین اصلی پشتی برابری نمی کند، اما با این وجود هنوز بسیار بهتر از بسیاری از گوشی های دیگر است.

Selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 100, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 50, 1/151s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 250, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

ما چند سلفی پرتره با دوربین داخلی گرفتیم، و آنها در سراسر صفحه عالی هستند – نوردهی، تفکیک سوژه، جزئیات، رنگ‌ها.

Portrait selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 100, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 50, 1/141s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 250, 1/120s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Portrait selfies, 10MP inner camera - f/2.4, ISO 250, 1/60s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

اکنون به چند عکس در نور کم نگاه می کنیم.

گلکسی Z Flip 4 حالت شب خودکار را به عنوان بخشی از حالت پیش فرض عکس ارائه می دهد. می‌توانید با ضربه زدن روی نماد کوچک ماه، آن را نادیده بگیرید یا آن را رها کنید. اولین دسته از عکس‌ ها با حالت خودکار شبانه گرفته شده‌اند و کاملاً خوشایند هستند. جزئیات کافی وجود دارد، کاهش نویز در تمیز کردن نویز کار خوبی انجام داده است و محدوده دینامیکی بسیار خوب است.

نوردهی در تمام صحنه ها عالی است، حتی اگر الگوریتم عکس های روشن تر از واقعیت را ایجاد کند. اشباع رنگ فوق العاده است.

Main cam Auto - f/1.8, ISO 1000, 1/25s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 2000, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main cam Auto - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 1250, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam Auto - f/1.8, ISO 1250, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

عکس هایی که بدون حالت شب گرفته‌ایم هنوز هم بسیار خوب هستند – آنها نقاط برجسته‌تری نسبت به حالت شب دارند، اما HDR خودکار همچنان در حال پخش است، بنابراین تفاوت نسبتاً جزئی وجود دارد. تصاویر همچنان دارای جزئیات باورنکردنی هستند، با نوردهی واقعی تر، روشنایی و سایه های عمیق تر.

اشباع رنگ همچنان عالی است و کنتراست نیز همینطور است. اگر ظاهر واقعی‌تری را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم حالت شب را غیرفعال کنید و به این روش عکس بگیرید.

Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 800, 1/25s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 1250, 1/11s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM OFF - f/1.8, ISO 1600, 1/11s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

در نهایت، ما حالت Night Mode را مجبور کردیم و متوجه شدیم که گاهی اوقات یک یا دو ثانیه به زمان‌های نوردهی اضافه می‌کند، به این معنی که برخی از این موارد کمی طولانی‌تر طول می‌کشد. با پیمایش در این دسته از عکس‌ها متوجه شدیم که تفاوت چندانی با عکس‌هایی که در حالت شب خودکار گرفته‌ایم، ندارند.

Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 2000, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 2000, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 1250, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Main cam, NM ON - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

افزایش وعده داده شده در عملکرد در نور کم از زمانی که Flip3 عکس های Flip4 و Flip3 را در کنار هم مقایسه می کنیم کاملاً آشکار است. مواردی که با گلکسی Z Flip 4 گرفته شده‌اند، واضح‌تر و تمیزتر هستند، با جزئیات قابل مشاهده‌تر، نویز کمتر و رنگ‌های کمی بهتر.

Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

نمونه های عکس گلکسی Z Flip 4

Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
 نمونه های عکس گلکسی Z Flip3

تفاوت در استفاده از حالت شب به سختی وجود دارد – گلکسی Z Flip 4 برداشت متفاوتی از رنگ‌ها ارائه می‌دهد، اما تنها عکس چهارم کمی وضوح را افزایش می‌دهد.

Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 2000, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip4 samples - f/1.8, ISO 1600, 1/8s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

نمونه های عکس گلکسی Z Flip 4

Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 640, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 640, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 640, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Galaxy Z Flip3 samples - f/1.8, ISO 640, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

 نمونه های عکس گلکسی Z Flip3

حالت شب خودکار روی دوربین فوق عریض نیز کار می کند. عکس‌های روشن با محدوده دینامیکی خوب، آسمان روشن و اشباع رنگ دلپذیر را ذخیره می‌کند. HDR خودکار نیز کمک زیادی می کند.

دوربین فوق عریض در شب با جزئیات تفکیک‌شده تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و کاهش نویز باعث می‌شود که جزئیات ریزتر نیز بیشتر شود و همچنین می‌تواند مسئول مصنوعات تصویری قابل مشاهده باشد. در پایان، عکس‌های قابل استفاده، اما با جزئیات کمتر و گوشه‌های نرم به دست آوردیم.

در حالی که تصاویر فوق عریض در زوم 100 درصد چندان خوب نیستند، اما در صورت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی با وضوح کمتری تحت تأثیر قرار می گیرند.

Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 2500, 1/25s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/4s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/4s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 800, 1/4s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide cam Auto - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

حالت شب خودکار عکس‌های UW کاملاً روشن را ایجاد می‌کند. اگر این فنجان چای شما نیست، باید آن را غیرفعال کنید و از نوردهی واقعی تر و محدوده دینامیکی لذت ببرید. با این حال، جزئیات حل شده و اشباع رنگ تاثیر زیادی دارند.

Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2000, 1/25s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/14s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM OFF - f/2.2, ISO 2500, 1/11s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

درست مانند دوربین اصلی، فوق عریض حالت شب مستقل را ارائه می‌کند که اغلب از زمان‌های نوردهی طولانی‌تری استفاده می‌کند اما عکس‌های سیمار را به حالت خودکار پیش‌فرض ارائه می‌کند.

Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 500, 1/4s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review
Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 800, 1/4s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review Ultrawide, NM ON - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Flip4 review

و در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای معمول ما هستند که با گلکسی Z Flip 4 گرفته شده‌اند – به وضوح می‌توانید بهبود را در شرایط کم نور نسبت به Flip3 مشاهده کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید آن را در پایگاه داده گسترده ما مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن ها قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

کیفیت فیلمبرداری

گلکسی Z Flip 4 با تمام دوربین های خود فیلم می گیرد. دوربین اصلی تا 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می‌گیرد و 1080 پیکسل در هر دو سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه وجود دارد. دوربین های فوق عریض و سلفی حداکثر با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه هستند.

تثبیت کننده اپتیکال در دوربین اصلی موجود است، در حالی که تثبیت کننده الکترونیکی را می توان برای هر سه دوربین فعال/غیرفعال کرد. اگر فعال باشد، کار فوق العاده ای در تثبیت فیلم با هزینه کمی کمتر FoV و کاهش جزئی در وضوح انجام می دهد.

هنگام استفاده از کدک h.264، فیلم 4K، نرخ بیت ویدیویی 48 مگابیت در ثانیه را دریافت می کند. نرخ بیت صدا در حدود 256 کیلوبیت بر ثانیه است. صدا استریو است.

کلیپ 4K که با دوربین اصلی گرفته‌ایم عالی است – جزئیات حل‌شده بسیار زیاد است، رنگ‌ها واقعی هستند، کنتراست عالی است، در حالی که محدوده دینامیکی خوب است اما بالاتر از آن نیست. ما پردازش را دوست داشتیم – شاخ و برگ، ساختمان ها، مردم – همه آنها طبیعی به نظر می رسند.

ویدئوهای 4K از دوربین فوق عریض عالی هستند – آنها همچنین جزئیات زیادی را ارائه می دهند. رنگ ها، کنتراست و محدوده دینامیکی با دوربین اصلی مطابقت دارند – چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود. گوشه ها کمی نرم هستند، اما با یک لنز دیافراگم 13 میلی متری اجتناب ناپذیر است. به طور کلی، کلیپ های 4K از دوربین UW عالی هستند.

دوربین اصلی فیلم های خوبی در نور کم ارائه می دهد حتی اگر کمی نویز داشته باشد. فیلم دارای جزئیات کافی است، رنگ ها به خوبی اشباع شده اند، در حالی که نوردهی واقعی است.

در نهایت، در اینجا گلکسی Z Flip 4 در ابزار ویدیوی ما وجود دارد تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبا

گلکسی Z Flip 4 یک ارتقای جزئی نسبت به Flip3 است حتی اگر برخی پیشرفت‌های مهم مانند باتری بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر و عملکرد بهتر در نور کم را برای دوربین اصلی ارائه کند. ما از گزینه عکاسی با وضوح کامل با دوربین پشتی هنگام گرفتن سلفی نیز استقبال کردیم.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بدیهی  است که این موارد باعث نمی‌شود کاربر Galaxy Z Flip3 به Flip4 ارتقا یابد. اما سامسونگ با پرداختن به بیشتر نگرانی‌های Flip3، Z Flip4 را به پیشنهادی جذاب‌تر و مطلوب‌تر تبدیل کرده است.

گلکسی Z Flip 4 جدید با قیمت 1080 یورو / 999 دلار به بازار عرضه می شود که یک قیمت پرچمدار است، اما مانند Fold4 به 1800 یورو نمی رسد. و برای آن، ما آن را یک قیمت مناسب برای نسبت ویژگی ها / پول در نظر می گیریم.

تعداد انگشت شماری گوشی هوشمند تاشو در بازار وجود دارد، حتی اگر بخواهیم گوشی های هوشمند تاشو مانند Flip را فهرست کنیم و تبلت های تاشو مانند Fold را حذف کنیم.

اگر مشتاق خرید گوشی مانند Flip هستید، اما قیمت گلکسی Z Flip 4 با بودجه شما مطابقت ندارد، ممکن است بخواهید گلکسی Z Flip3 را در نظر بگیرید زیرا اکنون 400 یورو ارزان تر از Flip4 است. این تقریباً همان دستگاهی است که عمر باتری کمتر الهام بخش، سرعت شارژ و عملکرد بسیار کم نور دارد.

موتورولا Razr 2022 که اخیراً معرفی شده است، هر لحظه در چین عرضه خواهد شد، اما ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا آن را به بازارهای دیگر عرضه خواهد کرد یا خیر. این گوشی مانند Flip4 بر اساس یک صفحه نمایش تاشو 6.7 اینچی ساخته شده است، اما دارای 1B رنگ و نرخ تجدید 144 هرتز است. چیپست یکسان است و تجربه دوربین نیز مشابه است. Razr دارای فرم فاکتور نمادین و نمایشگر خارجی بزرگتر است که امکان کنترل بیشتر را در هنگام بسته بودن تلفن فراهم می کند.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

بقیه گوشی های تاشو نسبتا بزرگ هستند – مانند گلکسی زد فولد 4 1800 یورویی. این یک گوشی هوشمند قدرتمند با یکی از بزرگترین صفحه نمایش های OLED در گوشی های هوشمند و یک دوربین زیر نمایشگر برای چت ویدیویی است. این یک دسته کامل دوربین دارد و صفحه نمایش خارجی آن به همان خوبی که بازار ارائه می دهد، بزرگ است. اگر از داشتن گوشی به این ضخامت (16 میلی متر) و سنگین (263 گرم) ناراحت نیستید، Fold4 می تواند گوشی بعدی شما باشد.

شیائومی اخیراً Mix Fold 2 خود را معرفی کرده است – که حتی از Fold4 با صفحه نمایش بزرگتر و تنظیمات دوربین لایکا باریک تر است. طراحی شیک‌تری دارد و سریع‌تر شارژ می‌شود، اما در حال حاضر، این دستگاه فقط چینی است.

Samsung Galaxy Z Flip3 5G Motorola Moto Razr 2022 Samsung Galaxy Z Fold4 Xiaomi Mix Fold 2
Samsung Galaxy Z Flip3 5G • Motorola Moto Razr 2022 • Samsung Galaxy Z Fold4 • Xiaomi Mix Fold 2

اگر به گلکسی Z Flip 4 به دلیل شکل فشرده آن چشم دوخته اید، ممکن است بخواهید برخی از گوشی های را که در حال حاضر در دسترس هستند در نظر بگیرید. مانند گلکسی اس 22 700 یورویی که دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X، سخت افزار قدرتمند و دوربین سه گانه آن در پشت دارای تله فوتو 3 برابری است.

Zenfone 9 800 یورویی با صفحه نمایش 5.9 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED، جدیدترین چیپست اسنپدراگون و یک دوربین دوگانه مشابه که قادر به زوم دیجیتال با کیفیت بالا است، حتی کوچکتر است. Zenfone 9 همچنین عمر باتری فوق العاده ای را ارائه می دهد!

همچنین آیفون 13 مینی کوچک نیز وجود دارد که کوچکترین پرچمدار بازار بر اساس صفحه نمایش 5.4 اینچی است. این گوشی در حال حاضر قدرتمندترین گوشی کوچک جهان است و تنها مشکل اصلی آن صفحه نمایش OLED 60 هرتزی است.

Samsung Galaxy S22 5G Asus Zenfone 9 Apple iPhone 13 mini
Samsung Galaxy S22 5G • Asus Zenfone 9 • Apple iPhone 13 mini

خلاصه مطلب

گلکسی Z Flip 4 تنها در چند نسل از یک دستگاه مد محور به یک پرچمدار تمام عیار تبدیل شد. گلکسی Z Flip 4 همان چیزی است که Flip3 باید از ابتدا می بود – یک گوشی هوشمند تاشو قدرتمند با عملکرد دوربین عالی، عمر باتری مناسب و سرعت شارژ.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

و در واقع، می‌توانیم چیزهای مثبت زیادی در مورد گلکسی Z Flip 4 جدید بگوییم – طراحی ضد آب فوق‌العاده‌ای دارد که نوستالژی بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. این یک گوشی تاشو جمع و جور است، گوشی که به سادگی کلیک می کند عالی است.

گلکسی Z Flip 4 صفحه نمایش AMOLED عالی، عمر باتری خوب، سرعت شارژ خوب و بلندگوهای خوب ارائه می دهد. همچنین قدرتمندترین تراشه اندروید تا به امروز را در خود جای داده است، اگرچه حرارتی منجر به دریچه گاز می شود.

در نهایت، عملکرد دوربین در سراسر صفحه، عکس و فیلم، روز و شب عالی است.

ما گلکسی Z Flip 4 را مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند تاشو نسل فعلی می دانیم و با هزار یورو آن، مجموعه ای از ویژگی های برجسته را ارائه می دهد.

Samsung Galaxy Z Flip4 review

این یک گوشی هوشمند ایده آل نیست – مدتی طول می کشد تا به طراحی و فرم آن عادت کنید. سپس باید با چین و محافظ صفحه پلاستیکی روی صفحه زندگی کنید. گرد و غبار در جاهای مختلف نیز می آید.

پس از پنج دقیقه بارهای اوج، throttling سنگین وجود دارد. و هیچ دوربین زوم وجود ندارد.

در حالی که نگرانی‌های دوام با گزارش‌های منظم از شکل‌گیری حباب‌ها در زیر محافظ صفحه در امتداد چین باقی می‌ماند، پوشش ضمانت‌نامه عالی از جانب سامسونگ این نگرانی‌های منطقی را برطرف می‌کند.

نسل چهارم Z Flip این سری را به سمت آینده ای روشن سوق می دهد و همه چیز را با فناوری هایی که در اختیار دارد به درستی انجام می دهد. ما آن را به افرادی توصیه می کنیم که می خواهند یک تلفن منحصر به فرد، کوچک و در عین حال قدرتمند و توانا داشته باشند. به کاربرانی که آن را با تمام جنبه های خوب و نه چندان خوبش می گیرند.

چرا باید گوشی گلکسی Z Flip 4 را خریداری کنیم

  • گوشی هوشمند جمع و جور تاشو، بدون قیمت دیوانه کننده.
  • طراحی عالی، پانل های Victus+، آلومینیوم سخت تر.
  • دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب!
  • صفحه نمایش تاشو برجسته – روشن، رنگ دقیق، 120 هرتز، HDR.
  • تجربه و کیفیت دوربین همه جانبه عالی.
  • جدیدترین چیپست اسنپدراگون.
  • عمر باتری بهبود یافته، شارژ سریعتر.

چرا نباید گوشی گلکسی Z Flip 4 را خریداری کنیم

  • به شدت تحت بارگیری 100٪ CPU/GPU throttling است.
  • بدون شارژر داخل جعبه
  • ما قدردان عملکرد بیشتر برای نمایشگر بیرونی هستیم.
  • بدون پشتیبانی از DeX

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید