بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در این مقاله قصد داریم تا گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا از قبیل طراحی, صفحه نمایش و دوربین بررسی کنیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بررسی دو دقیقه ای

گوشی جدید گلکسی S21 اولترا گوشی جدید همه چیز تمام سامسونگ با دوربین بیشتر, ویژگی های بهتر و حتی سازگاری با قلم S برای استفاده در گلکسی نوت 20 اولترا است. اگر از شایعات سری آخر گوشی های نوت دلسرد شده اید, تنها کافیست که کوشی گلکسی S21 اولترا را امتحان کنید.

این چشم انداز سامسونگ برای گوشی های قدرتمند سال 2021 است: این گوشی دارای 5 دوربین است که دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی, دو دوربین تله فوتو , دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 100x , برخورداری از اتصال 5G , باتریی با کاردهی فوق العاده و رم 16 گیگابایت است که همه این ویژگی ها در گوشی اندروید 6.8 اینچی با صفحه نمایش 120 هرتزی Quad HD و حسگر اثر انگشت بروزرسانی شده ای که در صفحه نمایش قرار دارد وجود دارند که این صفحه نمایش 1.7x بزرگتر از گوشی سال گذشته است.

این اولین گوشی هوشمند است که ما در سال 2021 همراه با گوشی سامسونگ گلکسی S21 و گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس تست کرده ایم و امتیاز بالایی را کسب کرده است, امتیازی خیلی بالاتر از گوشی اولترای مشکل دار سال گذشته. سامسونگ دوربین اصلی را به لیزر_ بله لیزر, بمنظور حل کردن مشکل فوکوس خودکار در گلکسی S20 اولترا مجهز کرده است, و همچنین ویژگی های این گوشی را بمنظور سازگاری با دوربین 108 مگاپیکسلی, دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی و ویدئوی 8K بدون هیچگونه هنگ کردنی بروزرسانی کرده است.

عکس ها به نظر شفاف می آیند, رنج دینامیک بسیار تاثیر گزار است و ویژگی نرم افزاری قفل سه پایه سامسونگ سطح بزرگنمایی 30x و 100x را روی سوژه ها بمنظور جلوگیری از پرش تصویر منظره یاب ثابت نگه می دارد. در حال حاضر, کشیدن Space Zoom صد برابر کار بسیار ساده تری شده است, اگرچه عکس گرفتن در بزرگنمایی 100x بعلت تصاویر دانه ای محدود به فضایی با نور و شرایط خوب است, اما بزرگنمایی 30x در نور خوب عکس خوب و شفافی را ارائه می دهد.

این سطح بزرگنمایی اپتیکال 10x و 3x است که عکس هایی را که همیشه خواهان آن هستیم به ما ارائه می دهد_ بیشتر از هر دوربین تله فوتوی گوشی هوشمندی. مقایسه دقیق ما با آیفون 12 پرومکس که با بزرگنمایی اپتیکال 2.5 برابر بیشتر می شود, این قضیه را تایید می کند. دوربین اصلی گوشی اپل در موقعیت هایی با نور کم عکس های شفاف تری را می گیرد, اما حالت نایت مود سامسونگ به اندازه کافی بهبود یافته تا تقریبا پس از غروب خورشید و یا زمانی که بیرون هستید و ناگهان به خانه می روید این مشکل عکس برداری در نور کم را حل کرده باشد و اپلیکیشن پیش فرض دوربین دارای ویژگی های بیشتری است و استفاده از آن راحت تر از گوشی اپل است.

عکس برداری و سرعت گوشی دو سوم قضیه را شامل می شوند. در اینجا بحث طراحی زیبا و عملکرد عالی گوشی با صفحه نمایش لبه به لبه منحنی شکل, برجستگی کوچکتر دوربین پشتی و آپشن رنگ مات فانتوم بلک که مانند سیاه چاله ای نگاه شما را به خود می کشد است ( رنگ های دیگر نیز موجود هستند). به سختی می توان از این گوشی چشم پوشی کرد. گوشی گلکسی S21 اولترا بهترین گوشیی با ظاهری زیباست که سامسونگ تا کنون به خود دیده است.

در این شرایط رکود اقتصادی, بازبینی ظاهر و تقویت عملکرد منجر به افزایش قیمت گوشی گلکسی S20 اولترا نشده است_ در واقع شرکت سامسونگ به طرز چشمگیری این گوشی را ارزانتر کرده است. ما بر این احساس بودیم که اولین گوشی اولترا گران قیمت خواهد بود و گوشی گلکسی S21 اولترا هنوز گران فیمت است, اما سامسونگ ویژگی های بیشتری را با توجه به قیمت بالای این گوشی به شما ارائه می دهد: صفحه نمایش بزرگتر و واضح تر و منحی شکل, بزرگنمایی اپتیکال 10x (در برابر بزرگنمایی 2.5 برار گوشی آیفون), پشتیبانی از قلم, ویژگیی که اپل در گوشی های خود هنوز ارائه نداده است.

بسته به اینکه چه چیزی برای شما اهمیت دارد, سامسونگ ممکن است که بیشتر از قیمت این گوشی به شما ویژگی هایی را ارائه دهد.

ما با این شروع کردیم که گوشی S21 اولترا چشم انداز برتر سامسونگ است, اما باید آنچه را که هدف این شرکت نیست کنار بگذارید. اسلات کارت microSD بمنظور افزایش حافظه گوشی است و همچنین با MST (قادر بودن به استفاده از Samsung Pay با دستگاه کارت اعتباری حتی اگر دارای NFC نباشند) خداحافظی کنید. همچنین در درون جعبه گوشی شارژری وجود ندارد؛ همانند اپل, سامسونگ زباله های الکتریکی را با نداشتن شارژر در جعبه خاطر گوشزد می کند.

اگر تنها بیخیال کمبود جک هدفون 3.5 میلی متری را در گوشی های هوشمند سامسونگ شده اید, خود را برای تغییرات این چنینی آماده کنید_ ما در نظراتی که در ویدئوهای یوتیوب مشاهده کرده ایم که گفته می شود که بدون microSD گوشی بفروش نمی رسد. اما تغییرات مثبتی در اینجا وجود دارد که نقاط منفی را روپوشانی می کند و این تغییرات به آن اندازه هستند که ما مطمئن شویم که اسم اولترا واقعا برازنده این گوشی است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

قیمت و تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

  • تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا 29 ژانویه 2021 بود
  • قیمت گوشی از 24 میلیون تومان شروع می شود
  • اگر بدنبال این گوشی با حافظه بیشتری هستید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید به این نکته اشاره کنیم که تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا 29 ژانویه 2021 بود بنابراین هم اکنون قادر به خرید این گوشی در ایران هستید. راه اندازی این گوشی در 14 ژانویه بود بدین معنی که اعلام رسمی و تاریخ عرضه این گوشی یک ماه زودتر از آنچه که برای گوشی های پرچمدار هوشمند این شرکت استفاده می کردیم است. سامسونگ در سال 2021 روندهای موفقیت آمیزی را پشت سر می گذارد.

همچنین قیمت گوشی گلکسی S21 اولترا, ارزانتر از قیمت آن در زمان راه اندازی است, اما با این وجود, قیمت بیشتری برای این گوشی باید پرداخت کنید. این گوشی با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت از 24 میلیون شروع می شود.

به خاطر داشته باشید که این گوشی دارای اسلات کارت microSD برای افزایش حافظه گوشی نیست, پس بنابراین اگر مشتاق به گرفتن ویدئوهایی با کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه و یا کیفیت 8K و 24 فریم در ثانیه هستید, ممکن است که تمایل به این داشته باشید تا حافظه را به 256 و یا 512 گیگابایت ارتقا دهید_ و حافظه 512 گیگابایتی با رم 16 گیگابایت ارائه می شود.

آیا این مقدار رم و حافظه داخلی برای شما زیاد است؟ گوشی گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس, تبلیغاتی را در مورد فضای بزرگنمایی, پشتیبانی از قلم S, و عکس هایی با دوربین اصلی 108 مگاپیکسل و دوربین سلفی 40 مگاپیکسل ارائه نمی دهد, اما بزرگنمایی 3x و طراحی بسیار عالی را با قیمتی ارزانتر ارائه می دهد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

طراحی و صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 اولترا

  • گوشی بزرگ با صفحه نمایش 6.8 اینچی و رفرش ریت 120 هرتزی
  • دوربین Contour Cut این گوشی متفاوت به نظر می رسد, اما منحصر به فرد است
  • تنوع در رنگ

در بررسی طراحی و صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی گلکسی S21 اولترا یک گوشی هوشمند زیباست_ آنقدر زیباست که ما در طول آزمایش تمایل به این نداشتیم تا از کیس آن استفاده کنیم. طراحی گوشیی که در حال بررسی آن هستیم سیاه مات با درزهای کم است که لکه های دوربین و اثر انگشت را به حداقل می رساند.

علاوه بر این رنگ مشکی که شبیه به وانتابلک است, رنگ سیلور این گوشی نیز همه جا در معرض فروش وجود دارد و این در حالی است که فروشگاه آنلاین خود شرکت سامسونگ سه آپشن رنگ اضافی را نیز ارائه می دهد: تیتانیوم, سرمه ای و قهوه ای.

هر رنگی را که انتخاب کنید, طراحی مات هرکدام از این رنگ ها, پیشرفت و بهبود چشمگیری که سری S20 سال گذشته با جلای بازتابنده ای که در اختیار داشت را به نظر ارزانتر و پلاستیکی تر به نظر می رساند.

هردو گوشی گلکسی S21 اولترا و S21 پلاس دارای محافظ قاب پشتی Gorilla Glass هستند و این در حالی است که گوشی گلکسی S21 دارای قاب پشتی پلی کربنات است که لمس کردن آن نرم تر است. تنها در یک مقایسه همزمان کاربران رده میانی متوجه تفاوت آن می شوند.

ما در هرجایی که لازم باشد این گوشی را بزرگ جلوه می دهیم و این در حالی است که چیزهاییی را که تمایل به دیدن آنها را ندارید را به حداقل می رسانیم. بعنوان مثال, صفحه نمایش بزرگ آن 6.8 اینچ است و این در حالی است که صفحه نمایش منحنی لبه به لبه آن به این معنی است که تقریبا حاشیه ای وجود ندارد و آن دوربین سلفی که در پشت پانچ کوچک قرار دارد پس از کمی دیدن ویدئو نادیده گرفته می شود.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 اولترا در میان گوشی های هوشمند اولین گوشی سامسونگ است که می تواند با رفرش ریت 120 هرتز در حالیکه رزولوشن بسته پیکسلی Quad HD را در اختیار دارد اجرا شود. تمام سری های S20 و نوت 20 اولترا شما را مجبور به این می کنند تا بین 120 و 60 هرتز و Ouad HD و Full HD یکی را انتخاب کنید و این در حالی است که گوشی های جدید S21 و S21 پلاس در Full HD با رفرش ریت 120 هرتز ثابت مانده اند.

گوشی گلکسی S21 بهترین گوشی موجود است, مطمئنا همینطور است, اما شما متوجه تفاوت مابین صفحه نمایش 1080 پیکسل و Quad HD نمی شوید و همچنین این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که Quad HD باتری گوشی شما را خیلی سریع مصرف می کند.

احتیاج به رزولوشن بالاتر از Full HD در میان گوشی های هوشمند توسط هدست های VR انجام می شد_ وقتی پیکسل ها به صورت شما نزدیک بودند, می توانید در وضوح پایینتر به شما کمک می کند تا افکت درب صفحه را ببینید. اما سامسونگ, همراه با صنعت کلی موبایل, تمام ابتکارات VR مبتنی بر گوشی را بهبود بخشیده است.

این هنوز بهترین صفحه نمایش سامسونگ است, اما این خصوصیت بعلت دلایل دیگری است. ما متوجه شدیم که بدنه 6.8 اینچی از صفحه نمایش آیفون 12 پرومکس 6.7 اینچی راحت تر است و این بیشتر به خاطر منحنی بودن و باریک بودن گوشی سامسونگ است. لبه های منحنی گوشی گلکسی S21 اولترا ظریف هستند و کاملا شبیه گوشی های قبلی سامسونگ نیستند و این بدین معنی است که خطاهای کمتری وجود دارد.

ما همچنین وضوح تصویر گوشی گلکسی S21 اولترا را در فضای بیرون تست کرده ایم و در صورت لزوم به طور خودکار تا 1500 نیت فوق العاده روشن می شود, سایر گوشی ها با صفحه نمایش AMOLED که شامل S21 و S21 پلاس می شود حداکثر 1200 نیت هستند و هر بیت در نور مستقیم خورشید کمک می رساند.

طراحی مجدد حسگر درون صفحه اثر انگشت که از فن آوری اولتراسونیک کوالکام استفاده می کند, اولین بار در سری گلکسی S21 ظاهر می شود. 1.7 برابر مساحت بیشتری برای این پد بیومتریک نامرئی وجود دارد. این حقیقت که قفل تشخیص چهره در مواردی که چهره ما در پشت ماسک مخفی شده است ناکارآمد است خیال ما را راحت می کند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

سازگاری گوشی گلکسی S21 اولترا با قلم  S Pen

  • اولین گوشی سری S که با قلم استایلوس کار می کند
  • قلم همانند سری نوت در گوشی جای نمی گیرد
  • سازگاری گوشی با انواع قلم های استایلوس از جمله قلم S Pen سامسونگ

در بررسی گوشی گلکسی S21 اولترا این نکته را باید گفت  که این گوشی اولین گوشی سامسونگ غیر نوت است که با قلم S سازگاری دارد و این ویژگیی است که ما تمایل به داشتن آن داریم. با این وجود, چیزها در اینجا متفاوت هستند: قلم S Pen در این گوشی وجود ندارد و حتی اگر هم این قلم استایلوس را خریداری کنید نمی توانید آنرا در گوشی جای دهید.

کیف محافظ Folio وجود دارد که این گونه قلم های S Pen جدیدا طراحی شده را در خود جای می دهد که کمی بزرگتر و راحت تر از مکان قرار دادن قلم در گوشی های سری نوت است. براحتی در جای قلم کیف جای می گیرد و احساس ایمنی را به شما می دهد و در اینصورت باعث می شود تا برای حس امنیت بیشتر به این کیس گلکسی S21 اولترا احتیاج پیدا کنید. دقیقا علت استفاده از قلم S Pen بدون کیف محافظ folio مشخص نیست.

ما قادر خواهیم بود که با این قلم یادداشت های سریعی را بنویسیم و تمامی آپشن های Air Command  را اجرا کنیم که شامل انواع ویژگی هایی است که شما می توانید بدون لمس کردن صفحه نمایش از آنها استفاده کنید. با این وجود می توانید هر گونه قلم استایلوس قدیمی را در این گوشی استفاده کنید, جای تحسین دارد که قلم S Pen بزرگتر است و راحت تر از قلم S Pen نوتی که به اندازه خلال دندان است در دست جای می گیرد.

در قلم S Pen جدیدی که قبل از راه اندازی گوشی تست کردیم, میانبرهای بلوتوث برای راه اندازی دوربین و سایر برنامه ها وجود نداشتند. می توانید عملکردها را سفارشی کرده و از راه دور به گلکسی نوت 20 مانند یک جادوگر با عصا دستور دهید. وقتی مدل ویژه تر قلم S Pen در اواخر سال جاری عرضه شود شاید بتوانیم همه هری پاتر ها را جلوی گوشی خود ببریم اما جزئیات کمی را در مورد عملکرد اضافی آن در اختیار داریم.

حتی با وجود همه هیاهوها در مورد قلم S Pen در گوشی های S, کاملا انتظار دیدن گوشی گلکسی نوت S21 اولترا را در شش و یا هفت ماه آینده داریم. هنوز هم تقاضاهایی برای این گوشی وجود دارد_ و به این دلیل که این گوشی قادر به جای دادن قلم در بدنه گوشی است اما با این وجود شایعاتی در این مورد وجود دارد که سامسونگ دیگر به فکر تولید گوشی های سری نوت نیست.

 

دوربین گوشی گلکسی S21 اولترا

  • دوربینی قدرتمند با سنسور اصلی 108 مگاپیکسل
  • دوربین چهارگانه ای که همچنین شامل دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی می شود
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی که عملکرد عالیی را ارائه می دهد

در بررسی دوربین گوشی گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در این گوشی باید خودتان را برای یک کلوزآپ عالی آماده کنید. گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا با 5 دوربینی که در اختیار داردو رنج بزرگنمایی 100x هر کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد حتی اگر عکس های دانه ریز با Space Zoom برای پست های ما در اینستاگرام از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

این بزرگنمایی 3x و 10x و در برخی از مواقع در شرایط نور خوب, بزرگنمایی 30x است که عکس هایی را با شفلفیت عالی می گیرد. چیزی که بیشترین کمک را در رنج های 30x (و 100x) می کند ویژگی قفل سه پایه جدید است که از پرش تصویر منظره یاب جلوگیری می کند و این چیزی است که در بزرگنمایی بالا می تواند ناموزون باشد. پس از یک ثانیه, دوربین گوشی S21 اولترا بر روی سوژه ای که آنرا با زرد در شبکه کوچک بزرگنمایی شده مشخص می کند ثابت می ماند و لرزش تصویر به طرز شگفت انگیزی پایین می آید.

دوربین فوق عریض

رفتن از دوربین فوق عریض 0.6x به زوم دیجیتال 30x با عکس های قابل استفاده در هر مرحله, نشان دهنده این است که چگونه سامسونگ از اپل و دوربین های آن در آیفون 12 پرو مکس (با 2.5x اپتیکال و 12x دیجیتال), و گوشی گوگل پیکسل 5 ( بدون دوربین تله فوتو) متمایز می شود. هیچ گوشیی ( به غیر از هواوی) چنین بزرگنمایی را در گوشی های هوشمند این چنینی در سال 2021 انجام نمی دهد, و دوستان شما که گوشی اپل دارند نسبت به داشتن دوربین تله فوتو حسودی می کنند.

بله داشتن دو دوربین تله فوتو کاملا مضحک به نظر می رسد, اما آنها دیدگاه های مختلفی را ارائه می دهند: بزرگنمایی 3x و 10x, همه اینها بدون اینکه لازم باشد بین دیجیتال و هایبرید سوییچ کنید انجام می شود. عملکرد بزرگنمایی در هر دو اپتیکال است, با این وجود, نرم افزار دوربین سامسونگ اغلب اوقات کار خود را انجام می دهد. متوجه شدیم که می تواند تصمیم شما را نادیده بگیرد و خودش انتخاب کند که کدام دوربین استفاده شود ( احتمالا بر اساس دیافراگم متفاوت و نور محیط). بنابراین ممکن است که عکس های بزرگنمایی با سنسور اصلی گرفته شود و سپس بمنظور شبیه سازی آنرا کراپ کند. کمی غیر قابل پیش بینی است, اما بیشتر عکس ها خوب از آب در می آیند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که دکمه شاتر را فشار دهید.

دوربین تله فوتوی مورد علاقه قبلی ما در سامسونگ, در گوشی نوت 20 اولترا, دارای بزرگنمایی اپتیکال 5x و بزرگنمایی دیجیتال 50x بود. پس بنابراین بزرگنمایی 10x در S21 اولترا شما را به سوژه های دور نزدیک تر می کند, و این در حالی است که بزرگنمایی دیجیتال برای کمی کشیدن عکس به عقب بدون اختلال دیجیتال کاربردی است.

عکیس برداری دوربین تله فوتوی 10 برابر از سوژه در حال حرکت

بزرگترین پیشرفت سال به سال سامسونگ در دوربین اصلی 108 مگاپیکسل است که برای اولین بار در S20 اولترا ظاهر شد اما هنگام راه اندازی با مشکل فوکوس خودکار مواجه شد. این به خاطر اضافه شدن فوکوس خودکار تشخیص فاز به کمک لیزر است که در S20 اولترا وجود نداشت و این مشکل در S21 اولترا برطرف شده است (گوشی نوت 20 اولترا این ویژگی را در اختیار داشت). در آخر اینکه, شما می توانید جزئیات بیشتری را از آن عکس های 108 مگاپیکسلی و سلفی 40 مگاپیکسلی به دست آورید که این امر باعث سهولت در کراپ پس از عکسبرداری می شود. در غیر اینصورت, بدون کراپ کردن, تفاوت آنچنانیی را در توئیتر و اینستاگرام مشاهده نخواهید کرد.

ما متوجه این شدیم که دوربین گلکسی S21 اولترا نسبت به نسخه های قبلی خود, رنج دینامیک را در عکس های فضای باز بهبود بخشیده است ( به عکس هایی که آسمان روشن و ساختمان های تیره تر وجود دارند نگاهی بیندازید), و سامسونگ هم اکنون فایل های خام 12 بیتی را برای انعطاف پذیری در هنگام ویرایش ارائه می دهد. سری گوشی آیفون 12, هنوز هم برای عکس های بدون بزرگنمایی, بویژه عکس هایی که در داخل خانه و شب گرفته می شود بر گوشی های دیگر مزیت دارد, اما سامسونگ و حالت نایت مود تنظیم شده اش به کاهش فاصله کمک می کند.

تمامی سری های گوشی گلکسی S21 هم اکنون ویدئوهایی را با تمامی دوربین ها با کیفیت 4K در 60 فریم در ثانیه و با کیفیت 8K و 24 فریم در ثانیه می گیرد. اما این حالت جدید Director’s View است که امسال توجه ما را به خود جلب کرده است: شما همزمان می توانید با دو دوربین عقب و جلو فیلم برداری کنید. وبلاگ نویسان و تولید کنندگان تولید و محتوا از این واقعیت که قادر به این هستند که عکس هایی را از خودشان بگیرند که در این عکس ها عکس العمل های خود را ایجاد کرده اند لذت می برند و همچنین از اینکه می توانند آنها را در کنار فیلم اصلی خود قرار دهد خوشحالند.

حالت Director’s View ایده شگفت انگیزی است که در بیشتر گوشی ها از آن بهره مند نیستید ( سری گوشی های آیفون 12 احتیاج به یک اپلیکیشن غیر بومی برای استفاده از این ویژگی دارند). این حالت و ویژگی به میکروفن های بزرگنمایی برای ضبط بهتر موضوعی که آنرا بزرگنمایی می کنید و همچنین حالت بهبود یافته Single Take بمنظور ضبط ویدئو و همزمان عکس سال گذشته اضافه می شود.

ویژگی ها و عملکرد گوشی گلکسی S21 اولترا

  • در آمریکا با پردازشگر اسنپ دراگون 888, و در جاهای دیگر با پردازشگر اگزینوس 2100 ارائه می شود
  • با رم 12 گیگابایت شروع می شود, اما آپشن 16 گیگابایتی را نیز ارائه می دهد
  • حافظه داخلی کم بدون پشتیبانی از microSD

در بررسی عملکرد گوشی گلکسی S21 اولترا باید گفت که سری گوشی گلکسی S21 به دو دلیل سریعتر است: چیپست جدیدی را ارائه داده است, و نرم افزار آن با رابط کاربری بهبود یافته OneUI 3.0 که با اندروید 11 تلفیق شده است کمی کارآمد تر شده است.

ویژگی های گوشی گلکسی S21 اولترا

وزن: 227 گرم
ابعاد: 165.1*75.6*8.9 میلی متری
اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ
رزولوشن: QHD ( 3200* 1440)
رفرش ریت: 120 هرتز
تراکم پیکسل: 515ppi
چیپست: اسنپ دراگون 888/ اگزینوس 2100
رم: 12 گیگابایت/ 18 گیابایت
حافظه داخلی: 128/256/512 گیابایت
دوربین عقب: 108 مگاپیکسل+10مگاپیکسل+10مگاپیکسل+12مگاپیکسل
دوربین جلو: 40 مگاپیکسل
باتری: 5000 میلی آمپر

در مرکز هر سه گوشی S21 یکی از دو چیپست پرسرعت قرار دارد: هم اسنپ دراگون کوالکام 888 (در آمریکا) و هم چیپست اگزینوس 2100 خود سامسونگ ( تقریبا در بقیه کشورها ). اگرچه هنوز به مقایسه همزمان این دو چیپست نپرداخته ایم ( ما بررسی خود را زمانیکه این دو چیپست را مقایسه کردیم بروزرسانی خواهیم کرد) اما هر دوی این چیپست ها, حتی با وجود امتیازات Geekbench 5 که در اختیار داریم و  کاملا آنرا  ارزیابی نکرده ایم بسیار شگفت انگیز هستند. به همین دلیل است که ما از چنین جزئیات بنچ مارکی دوری می کنیم.

چیزی که باید بیشتر به آن توجه کنیم اندازه حافظه داخلی این گوشی است. بسیاری از مردم با شنیدن اینکه سری گوشی های S21  اسلات کارت microSD را برای افزایش حافظه دستگاه ارائه نمی دهد نسبت به خرید این گوشی ها اشتیاق خود را از دست می دهند. در اختیار داشتن اسلات کارت microSD همیشه این مسئله که ما گوشی سامسونگ را نسبت به گوشی آیفون  زمانی که ویژگی های آنها شبیه به هم بود را پیشنهاد می کردیم آسان تر می کرد به این علت که در گوشی های آیفون حافظه کمتری را در اختیار دارید و بعدا می توانید آنرا ارتقا دهید نه چیز دیگری.

ممکن است که سطح پایه این گوشی که با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی ارائه می شود برای هر کاربری خوشایند نباشد. ممکن است که بخواهید که ورژن حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی را در اختیار داشته باشید و یا اینکه نسخه حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 16 گیگابایتی را در اختیار داشته باشید. رم در گوشی تفاوت آنچنانی را ایجاد نمی کند, اما مطمئنا متوجه کافی نبودن حافظه در گوشی خود خواهید شد.

شما احتیاج به این خواهید داشت تا قبل از خرید گوشی S21 اولترا به این فکر کنید که  به چه مقدار حافظه در گوشی نیاز دارید_ و این چیزی است که طرفداران گوشی سامسونگ کمتر به آن فکر می کنند به این علت که همیشه گوشی های سامسونگ با اسلات کارت ارائه می شدند.

یکی از دلایلی که گوشی S21 اولترا شگفت انگیز است این حقیقت است که سامسونگ رابط کاربری نرم افزارش را بهبود بخشیده است. با رابط کاربری OneUI 3.0, هم اکنون منوهای گوشی ویندوزهای غیر ضروری را قبل از اینکه شما بخواهید چیزی را در گوشی اجرا کنید حذف کرده اند. با روشن کردن   save mode بعنوان مثال بسرعت می توانید تنظیمات را انجام دهید.

ویژگی Bixby Assistant که در گوشی سامسونگ هرگز قدیمی نمی شود (Microsoft Clippy قرن 21) هنوز در گوش های سری S21 وجود دارد, اما خوشبختانه دکمه Bixby دیگر وجود ندارد پس بنابراین دیگر بطور تصادفی Bixby Voice را فعال نمی کنید. Bixby Today, قدیمی ترین منوی موجود در گوشی های سامسونگ نیز از این گوشی ها حذف شده است. این منو با کارت های Google Assistant جایگزین شده است که توانایی ارائه اطلاعات مربوط به روز شما را دارند.

باتری گوشی گلکسی S21 اولترا

  • کاردهی یک روزه با باتری فول شارژ 5000 میلی آمپری
  • عمر باتری در هنگام استفاده از رفرش ریت 120 هرتز و حالت QHD کاهش پیدا می کند
  • شارژری در جعبه گوشی گلکسی S21 اولترا وجود ندارد

در بررسی باتری گوشی گلکسی S21 اولترا این نکته را باید خاطر نشان کنیم که در طی آزمایشی که بر روی گوشی گلکسی S21 اولترا انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این گوش باتری بسیار خوبی را در اختیار دارد و شارژ کامل آن تا یک روز کاردهی دارد. با قرار دادن گوشی در رفرش ریت 120 هرتز و بردن رزولوشن به Quad HD باعث می شویم تا باتری زودتر کاهش پیدا کند.

باتری 5000 میلی آمپری آن با ظرفیت باتری S20 اولترا مطابقت می کند و اگر ستینگ پیش فرض سامسونگ را دنبال کنید کل روز باتری گوشی شما کاردهی دارد. رزولوشن این گوشی بر روی 1080 پیکسل تنظیم شده است ( ذوباره اینکه, بیشتر کاربران متوجه تفاوت بزرگ مابین Full HD و Quad HD نمی شوند).

همچنین چیزی که در اینجا کمک می کند این است که رفرش ریت 120 هرتز متغیر است. از لحاظ فنی تا 120 هرتز است, بنابراین اگرهم احتیاجی به این رفرش ریت نداشتید به این علت که زیاد هم بالا نیست می توانید از آن استفاده نکنید و با این وجود در مصرف باتری صرفه جویی کنید. نرم افزار backened سامسونگ بسته به فعالیت شما بین 11 و 120 هرتز متغیر است: خواندن یک ایبوک (پاییین) در مقابل بازی کردن یک گیم سه بعدی (بالا).

شما با گوشی گلکسی S21 شارژری را در اختیار نخواهید داشت و سامسونگ بر این فرض است که شما از قبل شارژری را در اختیار داردید و یا اینکه بزودی شارژری را با قیمتی ارزان خریداری خواهید کرد. چیزی که در جعبه بهمراه گوشی وجود دارد کابل USB-C-to USB است, اما شما نیاز به یک شارژر سریع برای شارژ سریع این گوشی در 25 وات دارید ( از زمان تولید سامسومگ گلکسی S10 گوشی های سامسونگ بهمراه یک شارژر 25 ولت در جعبه بوده اند به همین علت است که سامسونگ شارژری را در جعبه ها قرار نمی دهد). همچنین می توانید بصورت وایرلس گوشی خود را در 15 وات شارژ کنید و یا اینکه با Samsung Galaxy Buds Pro و یا هر چیزی را که Qi شارژ می کند عوض کنید.

سامسونگ از شارژ 45 وات در سری های S21 استفاده نمی کند چیزی که ممکن است یک پس روی به حساب بیاید _ گوشی نوت پلاس و تمامی سری های S20 با این شارژر اختیاری سازگار بودند. شرکت به TechRadr گفته است که شارژ 25 وات به گونه ای بهینه سازی شده است که شارژ 45 وات در برابر آن ناچیز است. با این وجود معتقدیم که تعداد کمی از کاربران روی به خرید شارژر 45 وات می آورند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

آیا باید گوشی گلکسی S21 اولترا را خریداری کنم؟

چرا باید گوشی گلکسی S21 اولترا را خریداری کنم

شما احتیاج به بزرگنمایی عالی دوربین دارید

با توجه به تنوع عالی, دوربین های گوشی سامسونگ بیشترین لذت را برای آزمایش دارند. دو دوربین تله فوتو برترین ویژگی گوشی S21 اولترا هستند, و بزرگنمایی 100 برابر, دوستان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نیاز به یک اندروید پرقدرت دارید

گوشی گلکسی S21 عملکرد عالیی را ارائه می دهد و اگر احتیاج به گوشیی داشتید که بتواند همزمان چندین کار را در چندین صفحه به شما ارائه دهد و یا در زمان بازی بتوانید کارهای دیگری را انجام دهید, این کار شدنی است.

شما نیاز به ویژگی های قلم S Pen دارید

قلم S Pen را در دست بگیرید و در گوشی گلکسی S شروع به نوشتن کنید. شما می توانید این کار را برای اولین بار در این گوشی انجام دهید. همچنین ما به کار با ابزارهایی مانند ترجمه متن و بازبینی لینک ها همانند گوشی های نوت در این گوشی ها عادت کرده ایم.

چرا باید از خرید گوشی گلکسی S21 اولترا اجتناب کنیم

نمی خواهید هزینه زیادی را برای گوشی پرداخت کنید

ما گوشی S21 اولترا را به نسبت گوشی S21 و S21 پلاس توصیه می کنیم به این علت که ویژگی های زیادی را در اختیار دارد. اما اگر از عهده خرید این گوشی بر نمی آیید, چند ماه صبر کنید تا قیمت این گوشی پایین بیاید.

نیاز به حافظه بالا در گوشی دارید

نداشتن اسلات کارت microSD برای بسیاری از افرادی که تمایل به ایمیل زدن به ما, توئیت کردن ما و گذاشتن نظر برای ما هستند خرید خوبی نیست. تقریبا بقیه گوشی ها ( به غیر از گوگل پیکسل و وان پلاس) این ویژگی را دارا هستند _ اما آن بزرگنمایی پیشرفته دوربین را در اختیار نخواهید داشت.

نیاز به ویژگی قلم استایلوس پیشرفته دارید

گوشی S21 اولترا با قلم S Pen سازگاری دارد اما جایگزین خوبی برای گوشی نوت 20 نیست. برخی از ویژگی ها, مانند میانبر بلوتوث و مکانی برای جا دادن قلم در در بدنه گوشی, منحصربه گوشی نوت 20 اولترا است.

منبع: TECHRADAR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید