بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M53 , قیمت و مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی M53

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M53 ، بررسی مشخصات فنی ، قیمت ، دوربین ، طراحی ، بدنه و مشخصات کلی گوشی جدید سامسونگ گلکسی M53.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M53 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

سری M میان رده سامسونگ در اوایل سال جاری ارتقاء یافت، و ما پس از پوشش گلکسی M53 چند ماه پیش، همتای سری A آن را پوشش دادیم. ما در جمله قبلی گفتیم “ارتقا”، اما آیا واقعاً اینطور است؟ بیایید مشخصات را بررسی کنیم تا ببینیم روی کاغذ به چه صورت است.

Samsung Galaxy M53 review

برای شروع، دوربین‌ ها یک نوع موقعیت «نه اینجا، نه آنجا» هستند – دوربین اصلی دارای حسگر بزرگ‌تر و با وضوح بالاتر است، اما این به ضرر واحدهای ماکرو و ultrawide است که هر دو کاهش یافته‌اند.

سپس چیپست وجود دارد – هیچ مشکلی با Dimensity 900 با قابلیت 5G که در اینجا داریم، وجود ندارد، اما اسنپدراگون 778 سلف عملکرد قوی تری دارد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با حداکثر رفرش ریت 120 هرتز هنوز در اینجا وجود دارد. ظرفیت باتری، در حالی که از 7000 میلی‌ آمپر ساعت پیشرو M51 فاصله دارد، مانند M52 در 5000 میلی‌آمپر ساعت باقی می‌ماند، بنابراین این نیز می‌تواند تحت عنوان «هیچ تغییر چیز خوبی نیست» ثبت شود. امتیاز شارژ 25 وات نیز همچنان باقی مانده است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی M53 در یک نگاه

بدنه: 164.7×77.0x7.4mm, 176g; پشت پلاستیکی، قاب پلاستیکی.

صفحه نمایش: 6.70 اینچ, Super AMOLED Plus، و 120 هرتز، وضوح 1080×2408 پیکسل، نسبت تصویر 20.07:9، 394ppi.

چیپست: MediaTek MT6877 Dimensity 900 (6 nm): هشت هسته ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68 MC4.

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4؛ عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.2، 26 میلی‌متر (عرض).

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60fps. دوربین جلو: 4K@30fps، 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 25 وات.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار).

بررسی آنباکسینگ گوشی سامسونگ گلکسی M53

کاهش رتبه دیگر و در عین حال بسیار ملموس، در جعبه و محتویات آن است. جعبه مقوایی دو تکه سفید اکنون نیم قد است که بلافاصله به شما می گوید شارژری داخل آن نیست. هنوز یک کابل USB-C وجود دارد – شاید برای آخرین بار، همانطور که همه چیز پیش می رود.

Samsung Galaxy M53 review

بررسی طراحی گوشی سامسونگ گلکسی M53

زبان طراحی سامسونگ در میان رده ها کمی ناسازگار بوده است، هرچند که تا حدودی با خط تولیدی به این عریض قابل درک است. به نظر می‌ رسد سری A به یک استایل جهانی رسیده است که امسال تا A13 گسترش یافت، اگرچه مدل‌ های کوچک‌ تر هنوز برخی از ویژگی‌ های متفاوت را حفظ می‌کنند.

و همه اینها ما را به گلکسی M53 می رساند که در اینجا داریم و تداوم زیادی از M52 5G سال گذشته نشان نمی دهد، اگرچه هنوز به وضوح با As متفاوت است.

Samsung Galaxy M53 review

آرایش دوربین چهارگانه متمایزترین ویژگی در مورد ظاهر M53 است و در مدل های پایین تر سری A در سال گذشته دیده شده است. با این حال، این بار، سامسونگ یک قالب بدون درز از برآمدگی را به عنوان بخشی از پنل پشتی انتخاب کرده است – بنابراین اگرچه کاملاً جدید نیست، اما کاملاً مشابه موارد قبلی نیست. باید بگوییم که آن را دوست داریم.

Samsung Galaxy M53 review

تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، این پنل از پلاستیک ساخته شده است و دارای روکش مات است که می‌تواند با نور بازی کند و به رنگ‌ های مختلف آبی تبدیل شود (در مورد رنگ آبی واحد بررسی ما، یعنی). توجه داشته باشید، عکس‌ های رسمی از راه دور رنگ را رعایت نمی‌کنند – این رنگ دریایی فقط در صورتی ظاهر می‌شود که گوشی را به سمت پایین زاویه دهید تا نوری به سمت شما منعکس نشود. ما فکر می کنیم که داستان مشابهی با گزینه های سبز و قهوه ای است.

از ظاهر به عملی بودن، ما در واقع از تغییر پشت براق M52 5G به این سطح مات قدردانی می کنیم. به سختی در برابر اثر انگشت مقاوم است – در واقع سهم خود را از لکه برمی‌دارد، همچنان تمایل دارد در هنگام استفاده و پس از استفاده بسیار تمیزتر از مدل سال گذشته به نظر برسد.

Samsung Galaxy M53 review

قاب گلکسی M53 براق است، بنابراین بیشتر مستعد لکه دار شدن است، اما پس از آن به اندازه کافی باریک و منحنی است به طوری که سطح آینه چرب و صاف بزرگی به نظر نمی رسد. قاب آن نیز از پلاستیک ساخته شده است.

Samsung Galaxy M53 review

با اندکی فرورفتگی در آن قاب، دکمه پاور را با حسگر اثرانگشت تعبیه شده در آن پیدا خواهید کرد – در سمت راست گوشی، کمی بالاتر از نقطه میانی. این مکان در یک نقطه نسبتاً مناسب برای کار با شست راست یک دست معمولی مرد است. دسترسی به آن با انگشت اشاره چپ ممکن است به همان اندازه آسان یا تا حدودی بیشتر یک تمرین عمدی باشد، بسته به اینکه چگونه گوشی خود را در دست بگیرید، اگرچه این عادت باید به سرعت جایگزین هر ناهنجاری اولیه ای شود.

Samsung Galaxy M53 review

از آنجایی که این یک دکمه نیز هست، در تنظیمات مقرراتی وجود دارد که باعث می‌ شود گوشی به کلیک کردن نیاز داشته باشد تا فشار دادن آن به عنوان تلاشی برای باز کردن قفل تفسیر شود. به این ترتیب می توانید احتمال اسکن تصادفی را به حداقل برسانید. هم دکمه پاور و هم دکمه تنظیم صدا بالای آن با اطمینان خاطر کلیک می کنند.

در طرف مقابل، سینی اسلات کارت قرار دارد. این یک اسلات دوگانه است که یا دو سیم کارت نانو یا یک سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی را می گیرد، اما نه هر سه را به طور همزمان. این سینی همچنین دارای یک مهر و موم برای تمیز نگه داشتن اسلات است، اما گوشی هیچ رتبه رسمی IP ندارد – سری A به شما این امکان را می دهد.

Buttons on the right - Samsung Galaxy M53 review Hybrid card slot on the left - Samsung Galaxy M53 review

M51 آخرین مدلی بود که جک هدفون داشت و M53، مانند M52 قبل از آن، این نوع اتصال قدیمی را حذف نمی‌کند. درگاه USB-C در پایین قرار دارد و اگر اصرار داشته باشید و بتوانید آن را پیدا کنید، یک دانگل هدفون به شما می‌ رسد. همچنین در پایین تنها بلندگوی گلکسی M53 وجود دارد – هیچ عملکرد استریویی در این گوشی وجود ندارد. خوب، وجود دارد، اما فقط برای ورودی – یک میکروفون در هر انتهای گوشی وجود دارد.

USB-C port on the bottom - Samsung Galaxy M53 review Lone mic pinhole up top - Samsung Galaxy M53 review

صفحه نمایش پوشیده شده با گوریلا گلس 5 عمدتاً از منظر طراحی قابل توجه نیست. این گوشی همان مقدار حاشیه ای را دارد که از یک گوشی در این کلاس انتظار دارید، هرچند مسلماً این به معنای حاشیه کمتری نسبت به چند سال پیش است.

Samsung Galaxy M53 review

یک سوراخ پانچ در انتهای بالای پنل به نور اجازه می دهد تا راه خود را به دوربین سلفی باز کند. این نیز یک سوراخ با اندازه متوسط ​​است، به اصطلاح – به اندازه کافی بزرگ نیست که باعث درد چشم شود، اما کوچک هم نیست زیرا باید یک سنسور نسبتا بزرگ را در خود جای دهد.

Samsung Galaxy M53 review

ابعاد گلکسی M53 164.7x77x7.4 میلی متر و وزن آن 176 گرم است، بنابراین اساساً اندازه و وزن آن با مدل قبلی برابر است. ارزش شوک M52 با 40 گرم وزن و 2 میلی متر ضخامت در مقایسه با چنکر M51 از بین رفته است، اما هنوز هم می‌توانیم از وزن معقول و نازکی بسیار چشمگیر گوشی فعلی قدردانی کنیم. این هنوز هم یک گوشی هوشمند 6.7 اینچی است، بنابراین هر چیزی جز جمع و جور است، اما ما به قابلیت مدیریت رضایت خواهیم داد.

Samsung Galaxy M53 review

بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 نسبت به A53 نسبت به اندازه نمایشگر برتری کمی دارد – قطر آن 6.7 اینچ است، در مقایسه با 6.5 اینچ مدل بالاتر – مشابه سال گذشته. این پنل با نام تجاری Super AMOLED Plus دارای رزولوشن 1080×2400 پیکسل و حداکثر رفرش ریت 120 هرتز است.

Samsung Galaxy M53 review

ما بیش از 800 نیت حداکثر روشنایی را در شرایط محیطی روشن با روشنایی تطبیقی ​​فعال و 403 نیت را هنگام کار با نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. اینها اعداد بسیار خوبی برای یک گوشی در این کلاس هستند، هرچند که 30 nit های اضافی A53 به آن افتخار می کنند.

مدیریت رنگ به روش معمول سامسونگ اجرا می شود. دو حالت وجود دارد – Vivid و Natural که اولین حالت پیش فرض است. در حالت Vivid یک نوار لغزنده دما در پنج موقعیت و همچنین نوار لغزنده RGB در پشت دکمه “تنظیمات پیشرفته” دریافت می کنید. این حالت Vivid از طیف رنگی وسیعی پشتیبانی می‌کند و برای نمایش محتوای DCI-P3 نسبتاً دقیق است، اگرچه ما انحرافات کمی بالاتر از اهداف را نسبت به مدل قدیمی‌تر اندازه‌گیری کردیم. رنگ آبی کم رنگ بسیار معمولی را می توان با فشار دادن لغزنده دما در جهت گرم غلبه کرد.

حالت طبیعی به طور مشابه برای نمایش محتوای sRGB به اندازه M52 دقیق نبود، اما همچنان نسبت به Vivid برای DCI-P3 به اهداف نمونه‌های آزمایشی ما نزدیک‌تر بود.

سامسونگ هیچ ادعایی برای قابلیت HDR در گلکسی M53 ندارد و لیست برنامه‌های جستجوگر HDR هیچ پشتیبانی از HDR ندارد – M52 حداقل HDR را در YouTube پخش می‌کند، اما M53 نه. گواهی Widevine L1 به این معنی است که می توانید وضوح FullHD را در Netflix و Amazon Prime Video دریافت کنید.

شما آیتم معمولی منوی نرمی حرکت را در تنظیمات صفحه نمایش برای فعال کردن رفرش ریت 120 هرتز دریافت می کنید. همانطور که انتظار می رود، گزینه های استاندارد 60 هرتز را در سراسر برد ارائه می دهد.

Samsung Galaxy M53 review

برعکس, تنظیمات High تقریباً همه چیز را در 120 هرتز قفل می کند – هیچ نوع سوئیچینگ مبتنی بر فعالیت تطبیقی ​​وجود ندارد. این بدان معناست که حتی برای پخش ویدیو، شما می‌توانید 120 هرتز کامل را دریافت کنید (در گالری، یوتیوب، نتفلیکس، Google Photos – اساساً در همه جا)، که از نظر عمر باتری به سختی ایده‌آل است. رندر واقعی بسته به محتوا، چیزها را با فریم بر ثانیه متفاوت رندر می کند، اما به هر حال صفحه نمایش با فرکانس 120 هرتز به روز می شود. استثناهای معمول نیز اعمال می شود – منظره یاب دوربین و Google Maps مجبور به تغییر فرکانس 60 هرتز می شوند.

چیزی که بسیار تحسین برانگیز است این است که M53 امکان بازی با نرخ فریم بالا را فراهم می کند و نمایشگر را برای بازی هایی که می توانند فراتر از 60 فریم بر ثانیه باشند، روی 120 هرتز نگه می دارد و تنها برای محدود کردن تعداد فریم به عملکرد GPU واگذار می شود.

بررسی عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در داخل است – مانند M52، اما با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی M51 فاصله زیادی دارد. با توجه به اینکه A53 اکنون در 5000 میلی آمپر ساعت نیز قرار دارد (دسته A52 دارای بسته های برق 4500 میلی آمپر ساعتی بود)، مدل M این مزیت اسمی را نیز از دست داده است.

با این حال، هنوز هم در برخی زمینه ها برتری خود را حفظ می کند. در آزمایش ما، M53 برای 14 ساعت مرور وب Wi-Fi (با فرکانس ثابت 120 هرتز) خوب بود که بیش از یک ساعت بالاتر از نتیجه A53 است. 20:45 ساعت پخش ویدیوهای آفلاین (در 60 هرتز) کمی بهتر از تعداد A53 است. M53 در طول عمر تماس صوتی کاملاً خوب نبود، اما نتیجه 27:31 ساعت نیز نیمه بد نیست.

امتیاز کلی استقامت گلکسی M53 به 114 ساعت می رسد – نه به خوبی M52، اما با این وجود قابل احترام است. بدیهی است که نتیجه 156 ساعت M51 دیگر امکان پذیر نیست.

Samsung Galaxy M53 review

سامسونگ گلکسی M53

بررسی سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی M53

هیچ شارژری در جعبه گلکسی M53 وجود ندارد، واقعیتی که باید آنرا قبول کنیم. ما یک آداپتور استاندارد 25 واتی سامسونگ داریم که همان چیزی است که M53 برای آن رتبه بندی شده است، بنابراین سرعت شارژ گوشی را با آن آزمایش کردیم.

Samsung Galaxy M53 review

ما 1:33 ساعت را برای شارژ کامل از تخت اندازه‌گیری کردیم و نشانگر باتری 44 درصد را در نقطه نیم ساعت نشان می‌داد. حداکثر قدرت شارژ در کمی بیش از 20 وات بود. این همان چیزی است که تقریباً با هر آداپتور اخیری که از استاندارد USB Power Delivery پیروی می کند، می توانید انتظار داشته باشید که آن را دریافت کنید. اگر یکی از آداپتورهای قدیمی‌تر 15 واتی سامسونگ را در اطراف خود دارید، به زمان‌ های شارژ طولانی‌تر نگاه می‌کنید، اگرچه ما آداپتوری برای آزمایش نداشتیم.

M53 کم و بیش به سرعت A53 شارژ می شود و A33 تا حدودی سریعتر شارژ می شود. A52 5G از سال گذشته بسیار سریعتر از مدل امسال بود، زمانی که از همان آداپتور 25 واتی استفاده می کرد، اما دوباره با آداپتور 15 واتی همراه شد که کندتر بود – کدام یک مقایسه “درست” است؟

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

بررسی اسپیکرهای گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 مانند گذشته دارای یک بلندگو است. شبیه به M52، آخرین مدل نیز خیلی بلند نیست، فقط وقتی صحبت از حجم صدا به میان می‌آید، آن را در ردیف متوسط ​​قرار می‌دهد. گلکسی A53 صدای بلندتری دارد و یک جفت بلندگو دارد، بنابراین در این بخش یک گام واضح تر است.

Samsung Galaxy M53 review

با این حال، کیفیت صدا بسیار مناسب است، یک درجه بهتر از M52 و بدون ایرادات چشمگیر در سراسر محدوده فرکانس.

بررسی نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 جدیدترین اندروید 12 را با رابط کاربری One UI 4.1 اجرا می‌کند – ترکیبی که در A53 و A33 دیده‌ایم و همچنین در سری پرچم‌دار S22 به‌روز شده است. در مقایسه با مدل‌های S هنوز ویژگی گاه به گاه اینجا و آنجا وجود ندارد، اما برای اکثر کاربران هیچ چیز غیرمنتظره یا خیلی مهمی نیست.

Samsung Galaxy M53 review

یک صفحه نمایش همیشه روشن در دسترس است و می توانید بین چند سبک ساعت انتخاب کنید یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز پشتیبانی می شود. این ویژگی می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن، برنامه‌ ریزی‌ شده باشد، تنها زمانی نشان داده شود که اعلان‌ های جدید در دسترس هستند، یا می‌توانید ضربه زدن به نمایش را برای 10 ثانیه انتخاب کنید.

صفحه قفل با دو میانبر تک رنگ – شماره گیر و دوربین، مانند قبل به نظر می رسد. دسته ای از گزینه های سفارشی سازی در دسترس هستند.

Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review Always-on display options - Samsung Galaxy M53 review

حسگر اثرانگشت در سمت راست قاب احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل برای بیشتر افراد خواهد بود، اما همچنان می‌توانید از باز کردن قفل با چهره استفاده کنید – به جای آن یا در کنار آن. می‌تواند در موقعیت‌ های خاص راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری دارد زیرا فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند.

Biometrics and security - Samsung Galaxy M53 review Biometrics and security - Samsung Galaxy M53 review Biometrics and security - Samsung Galaxy M53 review Biometrics and security - Samsung Galaxy M53 review

One UI 4.1 حتی تمیزتر از v.3.x به نظر می‌ رسد، اما منطق آن یکسان است – صفحه‌ های اصلی با میانبرها و ویجت های برنامه، کشوی برنامه، مرکز اعلان‌ها با جابجایی‌ های سریع و تعویض‌ کننده وظایف وجود دارد.

از جمله ویژگی‌های One UI 4.1 که در M53 وجود ندارد، ویجت‌های هوشمند جدید سامسونگ هستند. اگرچه ما آنها را فقط در مدل های بالا دیده ایم – نه A53 و نه A33 آنها را ندارند، بنابراین شاید آنها محدود به گلکسی های گران تر هستند. آنها واقعا راحت هستند زیرا اجازه می دهند داده ها را از چند ویجت به یک ویجت متصل کنند – البته نه در M53.

Homescreen - Samsung Galaxy M53 review Folder view - Samsung Galaxy M53 review App drawer - Samsung Galaxy M53 review Notifications - Samsung Galaxy M53 review Task switcher - Samsung Galaxy M53 review No smart widgets - Samsung Galaxy M53 review

یکی از ویژگی‌ های جدید One UI 4، پالت‌های رنگی است. این پیاده‌ سازی رنگ‌ های کاغذ دیواری وانیلی اندروید 12 است. معمولاً چهار پیشنهاد پالت رنگ علاوه بر پیش‌فرض One UI Blue/Black وجود دارد. بسته به تصویر زمینه فعلی شما، این موارد به طور خودکار توسط نرم افزار انتخاب می شوند. رنگی که انتخاب می کنید در تم جدید ایجاد شده به رنگ اصلی تبدیل می شود (به “رنگ تاکیدی” ویندوز فکر کنید).

این رنگ‌ های تاکیدی روی شماره‌گیر، کلیدهای سریع و دیگر بیت‌های UI کوچک اعمال می‌شوند. می‌توانید انتخاب کنید که آنها را روی نمادهای برنامه نیز اعمال کنید، اگرچه برنامه‌ های غیرسامسونگ مطابقت ندارند و می‌توانید ظاهری متناقض داشته باشید.

Color palettes - Samsung Galaxy M53 review Color palettes - Samsung Galaxy M53 review Color palettes - Samsung Galaxy M53 review Color palettes - Samsung Galaxy M53 review Color palettes - Samsung Galaxy M53 review

One UI همیشه سفارشی سازی عالی ارائه کرده است. می‌توانید از یکی از چند سرویس کاغذدیواری برای تغییر خودکار صفحه قفل یا صفحه اصلی خود استفاده کنید. موتور قدرتمند Theme نیز اینجاست.

Wallpaper services - Samsung Galaxy M53 review Galaxy Themes - Samsung Galaxy M53 review Galaxy Themes - Samsung Galaxy M53 review Galaxy Themes - Samsung Galaxy M53 review Galaxy Themes - Samsung Galaxy M53 review

شماره گیر به شما امکان می دهد بین دو طرح بندی برای صفحه تماس انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه یا ویدیو برای آن صفحه تنظیم کنید، اگرچه برای همه تماس‌ های شما یکسان خواهد بود – نمی‌توانید برای هر نفر یک تصویر متفاوت داشته باشید.

ناوبری بسیار قابل تنظیم است. می‌توانید با جسچرها حرکت کنید و آنها را مطابق میل خود تغییر دهید یا به دکمه‌ های قدیمی بازگردید و حتی دکمه‌های خانه و برگشت را با یک طرح ناوبری واقعاً یکپارچه سازی با سیستم‌عامل عوض کنید.

Dialer customization - Samsung Galaxy M53 review Dialer customization - Samsung Galaxy M53 review Dialer customization - Samsung Galaxy M53 review Navigation - Samsung Galaxy M53 review Navigation - Samsung Galaxy M53 review Navigation - Samsung Galaxy M53 review

شما یک دسته کامل گزینه برای استفاده از Galaxy خود با دستگاه های دیگر برای فعال کردن موارد استفاده مختلف دریافت می کنید. نمایشگر بی سیم واضح ترین نمایشگر است. شما فقط می توانید انعکاس نمایشگر را به این روش انجام دهید، زیرا گلکسی M53 فاقد Samsung DeX است. هنوز هم برای دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ محفوظ است و راه خود را در این زنجیره طی نکرده است.

ویژگی Link to Windows به شما رابطی را با گوشی خود از طریق کامپیوتر ارائه می دهد تا بتوانید تصاویر را مبادله کنید، اعلان ها را در کامپیوتر شخصی خود مدیریت کنید یا حتی با آن تماس برقرار کنید.

گزینه دیگری در این راستا اما با پتانسیل محدودتر، ادامه برنامه ها در دستگاه های دیگر است. برای این کار باید در هر دو دستگاه به حساب سامسونگ خود وارد شوید، آنها را با بلوتوث فعال به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید و از مرورگر اینترنت سامسونگ یا Samsung Notes استفاده کنید. سپس می توانید متن و تصاویر را کپی و جایگذاری کنید و همان تب ها را در مرورگر باز کنید.

No DeX - Samsung Galaxy M53 review Continue apps on other devices - Samsung Galaxy M53 review Link to Windows - Samsung Galaxy M53 review Android Auto - Samsung Galaxy M53 review

سایر قطعات اصلی نرم‌افزار اختصاصی سامسونگ شامل پنل‌های Edge است – پنل‌هایی که با کشیدن انگشت از کناری به داخل نمایش داده می‌شوند و ابزارها و میانبرهایی را برای برنامه‌ها و مخاطبین فراهم می‌کنند. راه‌انداز بازی، مرکز بازی‌ های شما، که گزینه‌ هایی را برای محدود کردن حواس‌پرتی هنگام بازی نیز فراهم می‌کند، نیز اینجا باقی می‌ماند.

در غیر این صورت، بسته نرم‌افزاری مشابه سایر گوشی‌های سامسونگ با اپلیکیشن گالری داخلی و یک فایل منیجر اختصاصی است. طبیعتا مرورگر اینترنت سامسونگ نیز موجود است.

Gallery - Samsung Galaxy M53 review File manager - Samsung Galaxy M53 review Edge panels - Samsung Galaxy M53 review Edge panels - Samsung Galaxy M53 review Edge panels - Samsung Galaxy M53 review

فراتر  از همه این‌ها، گلکسی M53 با مجموعه‌ای از برنامه‌های استاندارد از سامسونگ، مایکروسافت و گوگل بارگذاری می‌شود – برخی از این برنامه‌ها را می‌توانید انتخاب کنید که در مرحله اول نصب نشوند. البته، فهرست کمی گسترده شده است، اما در اینجا چیزی وجود ندارد که ما آن را به معنای سنتی حس در نظر بگیریم. هر چیزی که در طول راه‌اندازی از بین رفته است و شما شخصاً دوست ندارید یا از داشتن آن در دستگاه خود قدردانی نمی‌کنید، می‌توان به راحتی حذف نصب یا در صورت عدم موفقیت – غیرفعال شد.

بنچمارک های مصنوعی

گلکسی M53 به Dimensity 900 مجهز است – یک چیپست با قابلیت 5G از Mediatek. این دستگاه که بر اساس فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است، دارای یک CPU هشت هسته ای در پیکربندی 2+6 (2×2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) است. این یک کاهش در مقایسه با 4 A78 در اسنپدراگون 778 گلکسی M52 5G است که به سرعت در GeekBench نمایش داده می شود. به طور مشابه، پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 یک پله پایین تر از Adreno 642L مدل سال گذشته خواهد بود.

Samsung Galaxy M53 review

حداقل سه نسخه رم و فضای ذخیره سازی وجود دارد که از مشخصات 6/128 گیگابایتی واحد بررسی ما شروع می شود، تا 8 گیگابایت/128 گیگابایت، و به حداکثر 8 گیگابایت/256 گیگابایت می رسد. ممکن است طبق معمول همه نسخه ها را در همه بازارها دریافت نکنید.

در تست تک هسته‌ای در GeekBench، گلکسی M53 از M52 5G پیشی گرفته و تقریباً با A53 و A52s برابری می‌کند. با این حال، در تست چند هسته‌ای، M53 از هر دو مدل سال گذشته عقب‌تر بود، اگرچه توانست از A53 جلوتر باشد. سال 2022 سال عجیبی برای SoC های میان رده است، دو راه برای آن وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 همچنین بالاترین امتیاز گلکسی میان رده ای است که امسال دیده ایم (A73 باید بالاتر از آن باشد، اما ما با حضور آن مورد لطف قرار نگرفته ایم) – A53 و A33 کاملاً آن را کاهش نمی دهند. سپس دوباره، A52s و M52 از سال 2021 بسیار بالاتر از نمودار هستند.

سامسونگ گلکسی M53

پردازنده های گرافیکی M53 تقریباً با پردازنده‌های A53 و A33 برابری می‌کنند – شاید این مایه تسلی خاطر باشد، اما ما هنوز در مورد کاهش رتبه از نسل 52 ناراحت هستیم.

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53

بارگذاری پایدار CPU رفتاری عجیب و غریب را از Galaxy M53 نشان داد – سایر پیاده‌ سازی‌های Dimensity 900 بسیار پایدارتر بوده‌اند. اما از جنبه مثبت، نتیجه آزمایش 3DMark Wild Life عالی بود.

CPU throttling test - Samsung Galaxy M53 review 3DMark Wild Life stress test - Samsung Galaxy M53 review

به طور خلاصه، گلکسی M53 عملکرد قابل قبولی دارد. GPU آن تقریباً به اندازه سایر گلکسی های سطح متوسط ​​قدرتمند است، در حالی که اعداد CPU کمی متناقض‌تر بودند. در هر صورت، چیپست نسبت به مدل سال گذشته کاهش یافته است.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 با یک سیستم دوربین بازسازی شده در مقایسه با مدل قبلی عرضه می شود. در اصل، شما دو دوربین واقعی دریافت می کنید – یک دوربین اصلی با سنسور بزرگ و یک دوربین بسیار عریض تر، به علاوه چند دوربین جانبی. به نوعی، این باعث می‌شود که آن را به آرایش 2+2 M51 نسبت به 2+1 M52 5G نزدیک‌تر کند، اما چیزی که بعد از مثبت می‌آید به ندرت برای شروع هیجان‌انگیز است.

Samsung Galaxy M53 review

دوربین اصلی حول حسگر Samsung Isocell HM6 ساخته شده است. این تصویرگر 1/1.67 اینچی یکی از جدیدترین طرح‌ ها با کوچک‌ ترین پیکسل‌ها – 0.64 میکرومتر است، اما دارای 108 میلیون پیکسل کامل است. آرایه فیلتر رنگی غیرپیکسلی به این معنی است که شما می‌توانید تصاویر 9 به یک و 12 مگاپیکسل را باینینگ کنید. به طور پیش‌فرض لنز دارای دیافراگم f/1.8 است و داده‌های EXIF ​​فاصله کانونی معادل 23 میلی‌متر را گزارش می‌کنند.

فوق عریض است، قابل پیش بینی، حتی گسترده تر – 13 میلی متر فایل ها می گویند. رزولوشن آن کاهش یافته است و تعداد آن در حال حاضر 8 مگاپیکسل است که از 12 مگاپیکسل در M52 5G کاهش یافته است. سنسور سونی IMX 355 یک حسگر محبوب است – برای نام بردن چند مورد از آن در Galaxy A33 و همچنین Realme 9 Pro+ و Reno7 5G استفاده می‌شود. دوربین فوق عریض M53 مانند همه این موارد، فوکوس خودکار ندارد.

که ما را به جفت دوربین های کمکی 2 مگاپیکسلی می رساند. یکی با برچسب “ماکرو” و دیگری سنسور عمق است. همانطور که می بینید، ماکرو همان واحد 5 مگاپیکسلی نیمه مناسبی نیست که سامسونگ در M52 5G سال گذشته و در مدل های بالاتر از خط تولید استفاده کرده بود، بلکه حتی ساده تر است.

هیچ تغییری در جلو وجود ندارد – M53 از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (Sony IMX 616) موجود در M52 5G و M51 و همچنین A52s و A53 ​​(و احتمالاً مدل‌های بی‌شماری دیگر) استفاده می‌کند. به طور پیش فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی را تولید می کند – دستکاری اعداد معمول سامسونگ برای دوربین های سلفی 32 مگاپیکسلی خود.

Samsung Galaxy M53 review

برنامه دوربین همان برنامه ای است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود.

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و شما صفحه‌ های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و فیلم‌ها دریافت نمی‌کنید زیرا گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند. خطوط شبکه، داده های مکان، بهینه ساز صفحه، و غیره – موارد معمول را می توان در آنجا یافت. حالت وضوح کامل در دوربین اصلی از گزینه‌های جنبه فعال می‌شود، که کمی غیرمعمول است، اما سامسونگ این کار را انجام می‌دهد.

حالت Pro نیز وجود دارد، که در آن کنترل‌ های نوردهی دانه‌ای (ISO و سرعت شاتر، به‌علاوه جبران نوردهی) و فوکوس دستی با پیک کردن، اما بدون هیستوگرام زنده یا گزینه‌ای برای کار با دوربین اصلی وجود دارد.

Camera app - Samsung Galaxy M53 review Camera app - Samsung Galaxy M53 review Camera app - Samsung Galaxy M53 review Camera app - Samsung Galaxy M53 review Camera app - Samsung Galaxy M53 review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز گوشی سامسونگ گلکسی M53

عکس های دوربین اصلی گلکسی M53 (بهینه‌ساز صحنه روشن، خودکار HDR روشن) بسیار خوب هستند. پیشرفت‌ های نرم‌افزاری زیاده‌ روی نمی‌کنند و شما رنگ‌ های شادابی را بدون اشباع بیش از حد دریافت می‌کنید. ما هیچ مشکلی با تراز سفیدی نداشتیم. محدوده دینامیکی عالی است و ما هم کنتراست جهانی عالی و هم افراط تونال به خوبی توسعه یافته را می بینیم.

در سطح پیکسل، همه چیز به طور کلی خوب است و جزئیات زیادی ثبت شده است. این جزئیات می‌تواند ظاهری کلی مصنوعی و پردازش شده داشته باشد، اما نه به‌صورت برجسته – که در میان رده‌ها اتفاق نظر وجود دارد و اینطور نیست که سامسونگ به‌خاطر شاخ و برگ‌های ارگانیک خود شناخته شود. هیچ صدایی برای صحبت کردن وجود ندارد.

Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/486s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/565s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/699s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/552s - Samsung Galaxy M53 review
Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/549s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/525s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/712s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 160, 1/40s - Samsung Galaxy M53 review
Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/278s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/552s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 20, 1/266s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera - f/1.8, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review

می توانید از انتخابگر بزرگ‌نمایی تا 2 برابر بزرگنمایی کنید، اما نتایج به بهترین وجه در سطح مناسب برای صفحه نمایش مشاهده می‌شوند. شما همان رنگ‌ها و محدوده دینامیکی را در 1x دریافت می‌کنید (به هر حال این دوربین یکسان است)، اما بررسی از نزدیک، وضوح و نرمی کلی را نشان می‌دهد. اینها هنوز هم برای پرتاب کردن در رسانه های اجتماعی کاملاً خوب هستند، فقط به آنها پیکسل نزنید.

Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/746s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/438s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/752s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/667s - Samsung Galaxy M53 review
Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/484s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/641s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 20, 1/575s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 160, 1/40s - Samsung Galaxy M53 review

عکس های با وضوح کامل حاوی جزئیات ریزتری هستند و اگر می‌خواهید پردازش طبیعی‌تری برای عکس‌های خود نیز داشته باشید، می‌توانید از آنجا شروع کنید. اگرچه هنگام عکاسی به این روش از مزایای HDR بهره نمی‌برید، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که جزئیات را در انتهای هیستوگرام خود از دست بدهید (عکس حلزون از این نظر بسیار آشکار است).

Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/532s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/640s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/740s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/640s - Samsung Galaxy M53 review
Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/587s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/565s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 20, 1/796s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, main camera, 108MP - f/1.8, ISO 160, 1/40s - Samsung Galaxy M53 review

دوربین فوق عریض در مورد محدوده دینامیکی کاملاً با دوربین اصلی مطابقت ندارد، اما با این وجود در مورد دوربین های فوق عریض، حتی بیشتر از دوربین های میان رده، بسیار عالی است. رنگ‌ها نیز دوست‌داشتنی هستند، اگر در مقایسه با آنچه دوربین اصلی نمایش می‌دهد کمی تندتر باشد. جزئیات سطح پیکسل مناسب است، اما در نهایت به خوبی نمونه قبلی نیست.

Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1252s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1658s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1527s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1075s - Samsung Galaxy M53 review
Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1157s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1005s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/1908s - Samsung Galaxy M53 review Daylight samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 50, 1/481s - Samsung Galaxy M53 review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 در نور کم، به ویژه در حالت عادی عکس، تا حدودی عملکرد خوبی را ارائه نمی دهد. حتی دوربین اصلی نیز تمایل دارد که برای ما خیلی تاریک قرار بگیرد و همچنین محدوده دینامیکی محدودی دارد، بنابراین نه تنها سایه‌ های شما خیلی عمیق هستند، بلکه هایلایت‌ها نیز می‌سوزند. جزئیات در رنگ های میانی خوب است، اما در سایه ها نویز زیادی دارند.

Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 640, 1/20s - Samsung Galaxy M53 review
Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 2500, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera - f/1.8, ISO 2000, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review

حالت شب بسیار کمک می کند. قابل توجه ترین بهبود در ارائه برجسته است – منابع نور به خوبی محفوظ هستند و اکنون جزئیات در اطراف آنها وجود دارد. تقویت ظریف تری در سایه ها نیز وجود دارد، اگرچه شاید کمی بیشتر ضرری نداشته باشد. با این حال، وضوح کمی کاهش می یابد، به ویژه در تون های میانی ترد قبلی.

Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/8s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/8s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/8s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 320, 1/11s - Samsung Galaxy M53 review
Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/11s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 3200, 1/8s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera, Night mode - f/1.8, ISO 1600, 1/11s - Samsung Galaxy M53 review

فقدان حالت شب در سطح زوم 2 برابری به کیس آن در تاریکی کمکی نمی کند و اینها عالی به نظر نمی رسند. چیزی که معمولاً باعث صرفه جویی می شود – اجرای تونال مناسب، بنابراین عکس ها می توانند در بزرگنمایی صفحه قابل قبول باشند – در اینجا اتفاق نمی افتد و ما در گلکسی M53 در شب با 2 برابر عکسبرداری نمی کنیم.

Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1250, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1000, 1/20s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera (2x) - f/2.2, ISO 3200, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review
Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 4000, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 800, 1/20s - Samsung Galaxy M53 review

هنگام عکاسی در حالت عکس، فوق عریض در تاریکی اعتماد به نفس ایجاد نمی کند. نمی تواند به اندازه کافی روشن باشد و همچنین فاقد محدوده دینامیکی برای رندر کردن هایلایت ها به صورت چیزی جز سفید خالص است. همچنین به طور کلی کنترل خود را روی رنگ از دست می دهد و عکس ها ممکن است غیراشباع به نظر برسند. جزئیات نیز نرم و پر سر و صدا هستند.

Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review
Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 1250, 1/14s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera - f/2.2, ISO 3200, 1/10s - Samsung Galaxy M53 review

حالت شب همه چیز را بهبود می‌بخشد و عکس‌ها را از نظر رنگی بسیار زیباتر می‌کند. هایلایت ها کاهش می یابد، سایه ها تقویت می شوند و رنگ ها زنده می شوند. در مورد جزئیات چیز خوبی برای گفتن وجود ندارد – برخی از آنها وجود دارد، اما بهتر است از بررسی 1:1 اجتناب کنید.

Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 2000, 1/4s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 2000, 1/4s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1250, 1/7s - Samsung Galaxy M53 review
Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 800, 1/7s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 2000, 1/4s - Samsung Galaxy M53 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 2000, 1/4s - Samsung Galaxy M53 review

پس از اتمام کار با نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که سامسونگ گلکسی M53 چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Samsung Galaxy M53 against the Xiaomi 11 Lite NE 5G and the Realme 9 Pro+ in our Photo compare tool

عکس های نمای نزدیک

ما قبلاً احساسات خود را نسبت به دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو آشکار کرده بودیم، اما در اینجا چند نمونه برای نشان دادن عملکرد آن وجود دارد. به سادگی جزئیات زیادی در 2 مگاپیکسل وجود ندارد و فقط به این دلیل که می‌توانید کادر را با اشیاء نسبتاً کوچک پر کنید، و این بدین معنی نیست که عکس‌های خوبی خواهید داشت.

سپس، اگر صفحه نمایش 2 مگاپیکسلی نحوه مصرف تصاویر است، شاید این راه آسان‌تری نسبت به برش از عکس‌های دوربین اصلی باشد. با این حال، دوربین اصلی می تواند تا حدود 8 سانتی متر از فاصله سوژه فوکوس کند، بنابراین بهتر است کارهای برش اضافی را انجام دهید، یا حتی فقط از آن در میدان دید اصلی خود استفاده کنید.

Macro mode samples - Samsung Galaxy M53 review Macro mode samples - Samsung Galaxy M53 review Macro mode samples - Samsung Galaxy M53 review Macro mode samples - Samsung Galaxy M53 review
Macro mode samples

حالت پرتره

حالت پرتره با جداسازی سوژه کار خوبی انجام می دهد، اگرچه صحنه های پیچیده تر می توانند آن را گیج کنند. سپس باز هم، اجرای پوشش دیوار چوبی از حد معمول کارآمدتر است. شاید سطح تاری پیش‌فرض (5/7) کمی بیش از حد قوی باشد و بتواند ماهیت مصنوعی بوکه را به آسانی آشکار کند، اما می‌توانید هنگام عکاسی یا بعد از این واقعیت در گالری، آن را کاهش دهید.

Portrait mode samples - f/1.8, ISO 160, 1/40s - Samsung Galaxy M53 review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 32, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 20, 1/266s - Samsung Galaxy M53 review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 20, 1/556s - Samsung Galaxy M53 review
Portrait mode samples

عکس های سلفی

سلفی های گلکسی M53 به‌طور پیش‌فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل منتشر می‌شوند و تا نیمه بد نیستند. در نواحی تاریک‌تر مقداری نویز وجود دارد، اما جزئیات عموماً بسیار خوب هستند، اگرچه در صحنه‌های کنتراست‌تر که HDR اضافه‌کاری کار می‌کند، می‌تواند ظاهری واضح‌تر داشته باشد. اگر صحبت از این شد، محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است، و حتی صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه سوژه‌ها را به‌درستی نوردهی می‌کنند و نقاط برجسته را به خوبی در بر می‌گیرند. اجرای رنگ از نظر اشباع تا حدودی محدود است، اما هیچ رنگی وجود ندارد و رنگ پوست خوب به نظر می رسد.

Selfie samples - f/2.2, ISO 50, 1/120s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples - f/2.2, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples - f/2.2, ISO 320, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review
Selfie samples - f/2.2, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples - f/2.2, ISO 40, 1/262s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples - f/2.2, ISO 40, 1/479s - Samsung Galaxy M53 review
Selfie samples

حالت پرتره مانند دوربین اصلی توانایی دارد و در جدا کردن شما از پس‌زمینه توانایی دارد. گاهی اوقات اختلاط های کوچکی در مورد لباس ها وجود دارد، اما ما با اشتباه آشکاری مواجه نشدیم.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 50, 1/120s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 320, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review
Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 160, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 40, 1/256s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.2, ISO 40, 1/483s - Samsung Galaxy M53 review

عکس های سلفی با رزولوشن اسمی 32 مگاپیکسلی در صحنه‌هایی که به خوبی روشن شده‌اند، می‌توانند جزئیات بیشتری داشته باشند، البته اگر دانه‌ریزتر از ایده‌آل باشند. حتی صحنه‌های کمی کم‌تر می‌توانند ISO را فراتر از سطح راحتی حسگر سوق دهند و اثرات ترکیبی کاهش نویز و وضوح تهاجمی عکس‌های جذاب‌تر را ایجاد می‌کنند (نمونه سوم). ما اغلب نوعی تصویر دوتایی را با اینها مشاهده کردیم – گوش چپ و خط فک در دو تصویر آخر. به طور کلی، بد نیست، اما چرا می خواهید سلفی 32 مگاپیکسلی داشته باشید؟

Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 50, 1/120s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 250, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review
Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 160, 1/60s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 40, 1/260s - Samsung Galaxy M53 review Selfie samples, 32MP - f/2.2, ISO 40, 1/517s - Samsung Galaxy M53 review
Selfie samples, 32MP

ضبط ویدئو

گلکسی M53 می‌تواند با دوربین اصلی خود تا 4K30 ویدیو ضبط کند (1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه، اگر به آن علاقه دارید) یا 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه با دوربین اولتراواید. از نظر فنی می‌توانید با رزولوشن 4K30 با زوم تا 10 برابر ضبط کنید، اما شاید بهتر باشد از 2 برابر بیشتر خودداری کنید. دوربین سلفی از همان حالت‌های دوربین اصلی نیز پشتیبانی می‌کند – بنابراین هر دو 4K30 و 1080p60 در دسترس هستند.

در تنظیمات، کلیدی برای فعال کردن رمزگذاری h.265 دریافت می کنید (سامسونگ نام HEVC را انتخاب می کند)، در غیر این صورت کدک h.264 کمتر کارآمد به طور پیش فرض استفاده می شود. تثبیت‌کننده فقط در 1080p با 30fs در دسترس است، اما نه در 60fps و نه در 4K.

فیلمبرداری 4K دوربین اصلی (بیت ریت 48 مگابیت در ثانیه) بسیار خوب است. ما به خصوص رنگ‌های زنده و دامنه پویا گسترده را دوست داریم. جزئیات نیز خوب است، و حتی اگر بافتی بسیار تیز از خود نشان دهد، اگر از نزدیک به قاب‌ها خیره شوید، هنگام بازی به خوبی ترد به نظر می‌رسد.

اگرچه رزولوشن 1080p30 خیلی عالی نیست – در این کلیپ‌ ها به سختی می‌توان از هاله‌های تیز کردن و ظاهر بیش از حد پردازش شده چشم پوشی کرد. رزولوشن 1080p60 در سطح پیکسل یکسان است، اما با اشباع رنگ به میزان قابل توجهی کمتر – هنوز هم خوب است، فقط به همان اندازه واضح نیست. ما فقط به 4K30 می چسبیم.

این نتیجه گیری مشابهی است که ما از نمونه های زوم 2 برابری می گیریم. فیلم‌برداری 4K30 ممکن است واضح‌ترین فیلم موجود نباشد، اما کیفیت آن به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از آنچه در حالت 1080p دریافت می‌کنید، است.

دوربین فوق عریض 4K را انجام نمی دهد (البته در M52 5G می تواند)، اما 1080p30 آن برای یک Ultrawide متوسط ​​مناسب است. ما رنگ ها و محدوده دینامیکی را دوست داریم، فقط این جزئیات کمی بیش از حد نرم به نظر می رسند.

هیچ تثبیت کننده ای در 4K وجود ندارد، بنابراین اگر رزولوشن بالا را می خواهید، که احتمالاً انجام می دهید زیرا 1080p عالی نیست، باید M53 را با پشتیبانی خارجی ارائه دهید. اگر هنگام راه رفتن عکاسی کنید، تثبیت‌کننده در 1080p30 مشکلی ندارد، فقط لرزش دوربین می‌تواند گاهی باعث شکار فوکوس شود. اولتراواید از آن رنج نمی برد.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه Samsung Galaxy M53 با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Samsung Galaxy M53 against the Xiaomi 11 Lite NE 5G and the Realme 9 Pro+ in our Video compare tool

بررسی رقبای گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 با قیمتی در حدود 350 یورو یا 27 هزار روپیه برای نسخه پایه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی به فروش می رسد. این ممکن است باعث شود که قیمت نسبتاً معقولی در برابر هر رقابتی که می توانید با آن وارد شوید یا در میان اعضای فعلی سری سامسونگ، به نظر برسد، اما کمی پیچیده تر از این است.

Samsung Galaxy M53 review

ببینید Galaxy M52 5G سال گذشته به طور گسترده در دسترس است و با قیمت خوب 80-100 یورو (6 هزار INR) کمتر از M53 به فروش می رسد. احتمالاً تلفنی دریافت می‌کنید که تنها نقطه ضعف آن احتمالاً یک سال عمر کوتاه‌تر به‌روزرسانی نرم‌افزار آن است، اگرچه این موضوع در بسیاری از سطوح بحث‌برانگیز است. در واقع، M52 5G کمتر از دو مزیت آشکار ندارد – یک شارژر در جعبه (یک شارژر کند 15 واتی، اما یک شارژر با این وجود) و مهمتر از آن، یک چیپست بسیار قدرتمندتر. سیستم دوربین M52 5G نیز با وجود بیش از 64 عدد 108 در سطح، به طور کلی برتر است. ما نمی توانیم شاهد برنده شدن M53 باشیم در حالی که سهام M52 باقی مانده است.

در اروپا، می‌توانید گلکسی A52s 5G را با قیمتی در حدود 300 یورو تهیه کنید، و این قیمت برای یک گوشی خوش‌گردتر، دوباره ارزان‌تر از M53 است. A52s در هند نسبتاً گران‌تر است، اما ما فکر می‌کنیم که مزایای آن نسبت به M53 می‌تواند به راحتی حق بیمه INR 2K را توجیه کند. مزایای A52s شامل همان تراشه SD778 در M52، استاندارد IP67 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب، سیستم دوربین با قابلیت‌تر، بلندگوهای استریو و شارژر 25 واتی در جعبه است. این یکی نیز شاید در معرض کاهش موجودی باشد، اما در اینجا و اکنون، کمبود واحد وجود ندارد.

اگر بر پیشنهادات فعلی بیشتر اصرار دارید، Realme 9 Pro+ یک جایگزین مناسب است و تقریباً با پول M53 در سطح جهانی در دسترس است. گلکسی در این مسابقه چند برتری به دست می‌آورد، به ویژه در بخش نمایشگر – روشن‌تر است و رفرش ریت بالاتری دارد (120 هرتز در مقابل 90 هرتز)، به‌علاوه این گوشی مانند Realme بازی‌ها را روی 60 هرتز محدود نمی‌کند. اسلات microSD نیز به نفع M53 است. Realme دارای بلندگوهای استریو و CPU کمی قدرتمندتر، به علاوه شارژ سریع تر و عمر باتری اندکی بهتر است. این دوربین همچنین دارای یک دوربین اصلی برتر است – به خصوص برای فیلمبرداری (با تثبیت کننده در 4K) و عکس های عکاسی در نور کم، اگرچه گلکسی یک برنده واضح برای سلفی است.

شایعات حاکی از آن است که یک شیائومی 12 لایت وجود خواهد داشت که در صورت وجود نسخه قدیمی تر، باید قیمت آن با M53 تقریبا یکی باشد. در عین حال، اگر بتوانید Mi 11 Lite 5G (NE یا غیره) پیدا کنید، می تواند منطقی تر از Galaxy M53 باشد. شیائومی که در خرده‌فروشی‌های اروپایی و هندی ارزان‌تر است، طراحی و ساخت شیک‌تری دارد (پشت شیشه‌ای، نمایه حتی باریک‌تر، رتبه IP53)، بلندگوهای استریو و چیپ‌ست قوی‌تر (دوباره SD778). دوربین های اصلی و فوق عریض تقریباً قابل مقایسه هستند، اگرچه Mi دارای EIS در ضبط 4K و یک دوربین ماکرو واقعاً مفید است. گلکسی سلفی های برتری دارد.

Samsung Galaxy M52 5G Samsung Galaxy A52s 5G Realme 9 Pro+ Xiaomi 11 Lite 5G NE
Samsung Galaxy M52 5G • Samsung Galaxy A52s 5G • Realme 9 Pro+ • Xiaomi 11 Lite 5G NE

خلاصه مطلب

سال 2022 به عنوان یک سال غم انگیز برای میان رده ها شکل می گیرد، به طوری که سال های سامسونگ در کنار همتایان سال 2021 خود غیر هیجان انگیز هستند. در مورد گلکسی A53 نیز چنین بود و ما در مورد M53 نیز چنین احساسی داریم.

Samsung Galaxy M53 review

توجه داشته باشید، علیرغم اینکه این گوشی فاقد شارژر درون جعبه و چیزی که در واقع کاهش رتبه چیپست است، به تنهایی گوشی بدی نیست. این گوشی صفحه نمایش عالی، عمر باتری، جدیدترین نرم افزار و یک سیستم دوربین با قابلیت مناسب با برخی احتیاط ها در مورد ویدیو یا نور کم دارد.

با این وجود که گوشی‌ها باید هر سال بهتر شوند، اما این حقیقت در مورد گلکسی M53 صدق نمی‌کند. اگر گزینه های جایگزین وجود نداشت، یا قیمت متفاوت بود، ما با انتخاب های سامسونگ موافق بودیم. اما حدود دو ماه پس از عرضه، M53 هنوز گران است. با ظاهراً کمبود عرضه مدل‌های بهتر از سال گذشته (با قیمت‌های پایین‌تر نیز)، M53 گلکسی است که نمی‌توانیم آن را توصیه کنیم.

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی M53 را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش AMOLED روشن با نرخ تازه سازی 120 هرتز که برای بازی ها نیز موجود است.
  • عمر باتری عالی.
  • آخرین راه اندازی One UI 4.1 و Android 12.
  • عکس های بسیار خوب در نور روز، عکس های سلفی نیز.

چرا نباید گوشی سامسونگ گلکسی M53 را خریداری کنیم

  • فاقد شارژر داخل جعبه
  • چیپست نسبتا ضعیف
  • کیفیت تصویر در نور کم قابل ذکر نیست.
  • بدون تثبیت ویدئو در 4K.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید