بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52s , قیمت و مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی A52s

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52s , بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, دوربین, عمر باتری و سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی A52s.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52s , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

در حالی که همه ما ممکن است مشتاقانه به گوشی های گلکسی اس به عنوان یک گوشی اصلی سامسونگ نگاه کنیم، حقیقت این است که سری A همیشه اسباب کار این شرکت کره‌ای بوده است. و مدل A5x هر سال پرفروش‌ترین سامسونگ بوده است – نه مدل S Ultra، نه حتی پرچمدار S ‘vanilla’ یا همتای سایز بزرگ آن.

بنابراین، به نوعی، واقعاً سامسونگ بیشتر از A5x دریافت نمی کند – به این معنی که چیزی که بیشتر مردم  واقعاً دریافت تجربه سامسونگ است. برای بسیاری از کاربران، یک دستگاه سری A تنها بینش آنها در مورد چگونگی گوشی سامسونگ است، و این بدیهی است که مزایا و معایبی دارد. آخرین مورد در پرفروش ترین قسمت خط A A53 است، اما جالب ترین A5x تا کنون قطعا گلکسیA52s است. و به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

Samsung Galaxy A52s long-term review

پیش از گلکسی آ52 اس ، A5x model du jour همیشه ضعیف بود، حتی برای یک گوشی هوشمند میان رده، با توجه به قیمت عرضه آن. بدیهی است که بسیاری از مردم این موضوع را تحمل کردند – حالا یا به دلیل این که سامسونگ بود، یا به دلیل دوربین‌ های معمولاً بهتر از متوسط، یا به دلیل سهولت خرید از هر کجا، یا به دلیل پشتیبانی نرم‌افزاری که در سال‌های اخیر بهبود یافته است. دوباره و دوباره. اکثر رقبای چینی قیمتی مشابه با چیپست بهتر داشتند.

و این همه با عرضه گلکسی A52s در سال گذشته تغییر کرد. برای اولین بار، یک A5x با یک SoC میان رده ممتاز، Snapdragon 778G عرضه شد و رقبای چینی واقعاً پاسخی نداشتند، زیرا بهترین جایگزین‌ های آنها دقیقاً از همان تراشه استفاده کردند. به نظر می رسد با توجه به میزان علاقه ای که از زمان عرضه برای این گوشی دیده ایم، این برای بسیاری هیجان انگیز بود.

و سپس ارزان تر شد. و ارزان تر. و با قیمت فعلی خود، نه تنها در فضای خود از نظر مشخصات، بلکه در قیمت نیز به خوبی رقابت می کند. این برای یک سامسونگ میان رده عملاً ناشناخته است، و بنابراین ما در اینجا یک بسته بسیار جذاب داریم که نمی‌توانیم از آن برای مدت طولانی به عنوان تنها تلفن هوشمند خود استفاده نکنیم، و می‌خواهیم بفهمیم آیا سامسونگ راهی را انتخاب کرده است یا خیر. فروش میان رده خود را در برابر رقبای بسیار تهاجمی چینی تضمین کند.

Samsung Galaxy A52s long-term review

سال 2022 سال عجیبی برای میان‌ رده‌ها بوده است، به طوری که اکثر جانشین‌ های دستگاه‌های 2021 از بسیاری جهات در واقع از آنها برتری ندارند. ما شرط می‌بندیم که گلکسی A53 دقیقاً در این کمپ قرار دارد، بنابراین شاید بهتر است A73 را به عنوان جانشین واقعی گلکسی A52s در نظر بگیریم، اگرچه حتی این مورد نیز هیچ ارتقایی در قسمت چیپست به همراه ندارد.

بنابراین به نظر می‌ رسد که سامسونگ می‌تواند مانند سایر شرکت‌ ها، بازی‌ های گیج‌ کننده نام‌گذاری را انجام دهد. ما به هیچ وجه از این موضوع خوشحال نمی شویم، اما سعی می کنیم به شما نشان دهیم که آیا گلکسی A52s هنوز یک خرید میان رده عالی در این مرحله است یا خیر. 

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A52s در حدود 12 میلیون تومان است.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ گلکسی A52s

اگر سامسونگ یا هر سامسونگی را دیده باشید که اخیراً ساخته شده است، فوراً آن را به عنوان سامسونگ تشخیص خواهید داد. این شرکت کره ای به آرامی زبان طراحی منحصر به فرد و قابل توجهی را بدون احساس بیش از حد تهاجمی و فریاد زدن کامل کرده است. امسال حتی گوشی برتر S22 Ultra طراحی بسیار مشابهی با آنچه در گلکسی A52s مشاهده می کنید، با وجود دلتا قیمت، دارد.

ما نمی توانیم بگوییم که طراحی را دوست داریم و یا از آن متنفریم، فکر می کنیم خیلی خوب کار می کند و بدون اینکه فوق العاده زیبا یا وحشتناک باشد، دلپذیر است. این در میانه راه است، اما بسیار خوب اجرا شده است. می توانید متوجه شوید که این بخشی از فهرست سامسونگ است و همچنین می توانید با نگاه کردن به آن یا لمس آن متوجه شوید که یک میان رده سامسونگ است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

این ما را به اولین نقطه مناقشه برای بسیاری از افراد می رساند که ساخت پلاستیکی این گوشی است. بله، قاب و پشت آن پلاستیکی است. نه، ما هرگز از این موضوع ناراحت نشدیم. مطمئناً، در لمس گرمتر از شیشه است. اما در نسخه سفید ما، اثر انگشت در پشت تقریباً نامرئی بود، که همیشه قابل قدردانی است. و در حالی که این روزها هر گوشیی مطمئناً لغزنده است، ما متوجه شدیم که این یکی از کمترین لغزنده‌ترین گوشی‌هایی است که در چند وقت اخیر با آن کار کرده‌ایم.

تنها مشکل کوچکی که در مورد پلاستیک داریم، فریم این گوشی است که بسیار براق است، البته تلاش شده است تا فریم این گوشی فلزی جلوه داده شود که اکثر مردم بلافاصله متوجه می شوند که اینطور نیست. مطمئناً، می تواند فولاد ضد زنگ با جلای بالا باشد، اما در گوشیی به این ارزانی؟ قطعا نه. در بهترین حالت باید آلومینیومی باشد، و آلومینیوم اینطور به نظر نمی رسد.

Samsung Galaxy A52s long-term review

از سوی دیگر، انتخاب رنگ‌ها این است – خوب، اول از همه، شما بین سفید، سیاه، بنفش و “نعنایی” انتخاب دارید و ما از دوتایی اخیر به خاطر رنگارنگ بودن اما همچنان در تضاد شدید استقبال می‌کنیم. به چارچوبی که در بالا بحث کردیم. همچنین لذت بردن از رنگ دلخواه در جعبه آسان است، زیرا سامسونگ زحمت ارسال هیچ نوع قاب با دستگاه های خود را به خود نمی دهد – ترجیح می دهد یکی از مدل هایی را که ارائه می دهد با هزینه اضافی خریداری کنید.

این امر باعث می‌شود که شرکت کره‌ای به‌طور بدی از سایرین متمایز شود، اما با گلکسی A52s، با ارائه گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، به خوبی از سایرین متمایز می‌شود. این بدان معناست که گوشی در برابر گرد و غبار مقاوم است و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب قرار بگیرد. ما خواهان این هستیم که تعداد بیشتری از دستگاه‌های میان‌ رده رتبه‌بندی مشابهی داشته باشند، اما در حال حاضر، سامسونگ در این زمینه از رقبا بالاتر است.

این یک گوشی کوچک نیست، حتی با استانداردهای امروزی، اما همچنین گوشی بزرگی نیست. این بدان معناست که رسیدگی به آن، حداقل برای این بازبین، بسیار آسان بود، اگرچه اخطار معمول اعمال می‌شود: اگر دست‌های کوچکی دارید، ممکن است استفاده از یک دست مشکل‌ ساز باشد. فراموش نکنیم که مشکل کمتری نسبت به S22 Ultra دارید. از نظر وزنی نیز جایی در وسط است. نه آنقدر سنگین که نیاز به استراحت مداوم برای دست شما داشته باشد، اما نه آنقدر سبک که احساس بی اهمیتی به شما دست دهد. درست است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

مطمئنا مانند فلز در کناره‌ ها و شیشه در پشت آن «ممتاز» احساس نمی‌شود، اما صادقانه بگوییم، نه تنها برای قیمت فعلی‌ اش، بلکه حتی قیمت راه‌اندازی‌ اش کاملاً مناسب است. کار را انجام می دهد و اگر آن را رها کنید قسمت عقب آن خرد نمی شود. برد – برد؟ 

بررسی اسپیکرها و جک هدفون گوشی سامسونگ گلکسی A52s

گلکسی A52s جک 3.5 میلی‌متری هدفون را ارائه می دهد. بنابراین اگر خواهان آن هستید، این گوشی دارای این جک است. ما می خواستیم چیز بیشتری در مورد آن بگوییم، اما واقعاً – چه چیز دیگری برای گفتن وجود دارد؟ وجود دارد و کار می کند.

این گوشی دارای بلندگوهای دوگانه است که یک بلندگوی پایینی با هدفون دوگانه به عنوان کانال دوم جفت شده است. این یک راه‌اندازی سنتی سامسونگ است، بنابراین ذاتاً هیچ مشکلی در آن وجود ندارد، به خصوص که در سطح بالا، این شرکت کره‌ای در میان بلندترین بلندگوهای بازار ارائه می‌کند. اما این یکی از مواردی است که به شما یادآوری می‌شود که گلکسی A52s یک گوشی رده بالا نیست و بنابراین گوشه‌ها قطع شده است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

اشتباه نکنید ما از دریافت بلندگوهای دوگانه خوشحالیم، اما آنها خیلی خوب نیستند. آنها ریز هستند (و به تدریج هر چه میزان صدا بیشتر باشد) و حتی در حداکثر صدا واقعاً بلند نیستند. در یک اتاق ساکت به تنهایی، اسلایدر صدا را تا 90٪ یا بالاتر خواهید داشت تا به راحتی آنچه را که در ویدیویی که در حال تماشای آن هستید یا پادکستی که در حال گوش دادن به آن هستید می‌گذرد، بشنوید. در اطراف شما باید گوشی را به گوش خود نزدیک کنید تا متوجه شوید که چه چیزی گفته می شود.

صدا همچنین کاملا صاف است و فاقد هر نوع عمقی است، به غیر از مقدار کمی باس. و به همین دلیل است که ما هنوز در مورد گوش دادن به موسیقی صحبت نکرده ایم – شما واقعاً باید از هدفون یا یک بلندگوی بلوتوث برای آن استفاده کنید. بنابراین اسپیکرهای دوگانه روی این گوشی وجود دارد که نسبت به قیمت آن وحشتناک نیستند، اما قطعاً حیرت‌انگیز هم نیستند.

موتور ویبره

از طرف دیگر، موتور ویبره واقعاً بد است. این ما را به یاد دستگاه‌هایی می‌اندازد که معمولاً در دستگاه‌های بسیار ارزان‌تر نصب می‌شوند، که احتمالاً به این دلیل است که ممکن است یک قطعه مشابه باشد. این دنیایی جدا از موتورهایی است که برخی از رقبای سامسونگ در میان رده های خود قرار می دهند، و این منطقه ای است که گلکسی A52s از اکثر دستگاه هایی که قیمت مشابهی دارند عقب می نشیند.

این فقط بسیار ارزان به نظر می رسد (احتمالاً به این دلیل که چنین است)، فاقد هر نوع صدایی است، و شما می توانید آن را بیشتر از احساسش بشنوید – اگر منطقی باشد. اوه، و هر چه بیشتر اسلایدر شدت لرزش را به سمت راست ببرید، بدتر به نظر می رسد – اما اگر به سمت دیگر بروید، ممکن است حتی آن را نشنید. با توجه به اینکه به سختی می توانید آن را بدون توجه به اینکه لغزنده کجاست احساس کنید، اساساً هیچ گزینه خوبی برای توصیه در مورد تنظیم شدت وجود ندارد.

Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Vibration settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

موتورهایی وجود دارند که می‌توانید تا آنجا که می‌توانید در مورد آنها بشنوید – سامسونگ تا نسل S22 اینها را در پرچمداران خود قرار می‌داد. سپس مواردی وجود دارند که بیشتر از آنچه می شنوید می توانید آنها را احساس کنید – اکثر مردم اینها را بهترین ها می دانند، اگرچه این بازبین معتقد است که اولی بهتر است، اما نکته اینجاست که وقتی به یک موتور ارتعاشی عالی فکر می کنید، به هر کدام از اینها فکر کنید شما هرگز به چیزی فکر نمی کنید که کامل باشد، همانطور که در مورد گلکسی A52s وجود دارد. حتی با قیمت فعلی این گوشی، این ناامیدکننده است.

بیومتریک ها

گلکسی A52s دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است که برخی از رقبای آن فاقد آن هستند. از آنجایی که همه گوشی‌ های پرچمدار این روزها دارای سنسور زیر نمایشگر هستند، فکر می‌کنید این قسمتی است که گلکسی A52s از وزن خود بالاتر می‌رود. و اگر فقط از دقت صحبت کنیم، این کار واقعاً خوب است. سطح کاملاً پرچمدار نیست، اما بسیار بسیار نزدیک است.

از نظر ذهنی، تصور ما این است که دقت حداقل 95٪ است، اما احتمالاً بیشتر شبیه 97-98٪ است. بازم میگم خیلی خوبه مخصوصا با این قیمت. اگر انگشتان شما خیس یا عرق کرده باشند، همه چیز تغییر می کند، در این صورت دقت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما همین امر در مورد هر سنسور نوری مانند این اتفاق می افتد، صرف نظر از قیمت گوشیی که روی آن نصب شده است. این فقط یک محدودیت در فناوری مورد استفاده است.

بنابراین دقت بالاست، اما چیزی که اصلا خوب نیست این است که سنسور چقدر کند است. حتی با غیرفعال بودن همه انیمیشن‌های مرتبط (آیا خنده‌دار نیست که سامسونگ تنظیماتی برای آن دارد؟ تقریباً مانند مهندسان می‌دانند که انیمیشن‌ها به‌طور بی‌معنی روند باز کردن قفل را کاهش می‌دهند). این یک حسگر نوری است و نه یک سنسور اولتراسونیک همانطور که در خط S دیده می شود، قطعا دلیل کندی آن نیست – ما از اسکنرهای اثر انگشت نوری بسیاری از شرکت های دیگر، در پرچمداران و همچنین میان رده ها استفاده کرده ایم که بسیار زیاد است. 

Samsung Galaxy A52s long-term review

بنابراین نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، اما اگر به دیگر حسگرهای اثرانگشت روی صفحه‌نمایش (در دستگاه‌هایی که میان رده‌های سامسونگ نیستند) عادت کرده‌اید، دائماً متوجه خواهید شد که خیلی زود انگشت خود را بالا می‌کشید. و گوشی به صورت غیرفعال-تهاجمی به شما خواهد گفت که این کار را کردید. به نظر می رسد این سنسور حدود نیم ثانیه کندتر از سایر سنسورهای موجود در بازار است. اگر این گوشی تازه وارد بازار شده بود، امیدواریم یک مشکل نرم افزاری باشد که بتوان آن را از طریق به روز رسانی نرم افزاری برطرف کرد، اما گلکسی A52s ماه هاست که به فروش می رسد و به روز رسانی های زیادی دریافت کرده است و هنوز هم همینطور است.

این بدان معناست که احتمالاً باید یاد بگیرید که با آن زندگی کنید. انجام این کار چندان سخت نیست، اما ناامید کننده است، به خصوص که اگر به دستگاه های رقیب نگاه می کنید، چنین کندی در این قیمت مناسب نیست. سپس، برخی از آن‌ها با سنسورهای سریع‌تری عرضه می‌شوند که دقت کمتری دارند، بنابراین شاید این، مانند بسیاری از چیزها، یک بازی معاوضه باشد.

Biometrics settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Biometrics settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Biometrics settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Biometrics settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Biometrics settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

اگر به این دلیل یا هر دلیل دیگری از تجربه باز کردن قفل اثر انگشت معذب شده اید، باز کردن قفل با چهره نیز وجود دارد که منتظر استفاده است، و این کرایه معمول مبتنی بر دوربین است که نسبت به اثر انگشت امنیت کمتری دارد اما می تواند کمی سریعتر باشد.

بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A52s

صفحه نمایش احتمالاً یکی از بهترین ویژگی های گلکسی A52s است که با توجه به AMOLED تولید شده توسط شرکت همتای سامسونگ Display قابل درک است. این به گلکسی A52s کمک می کند تا در میان همتایان با قیمت مشابه خود متمایز شود زیرا یک پنل با کیفیت است. البته از نظر رزولوشن، روشنایی یا کیفیت با یک پرچمدار سامسونگ مطابقت نخواهد داشت، اما از هیچ نظر فاصله چندانی با آن ندارد، که قطعا قابل تحسین است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

رزولوشن آن اساساً برای یک گوشی هوشمند میان رده معمول است و احتمالاً برای پرچمداران نیز به اندازه کافی خوب است، مگر اینکه از آن دسته افرادی باشید که واقعاً به دنبال پیکسل هستند. ما هرگز نیاز به چیزهای بیشتری احساس نکردیم، و اگر چنین کردید، متأسفانه مجبور خواهید بود برای یک دستگاه برتر، قیمت بالایی بپردازید.

صفحه نمایش گلکسی A52s همچنین دارای نرخ رفرش 120 هرتز است که بسیار عالی است اما حتی در میان رده های امروزی نیز انتظار می رود. فقط OnePlus هنوز فکر می کند که می تواند با پنل های 90 هرتز در میان رده ها از بین برود، هر شرکت دیگری به 120 هرتز رسیده است و این یک امتیاز بزرگ برای تجربه کاربر است. پیاده سازی در اطراف لبه ها در مقایسه با آنچه در پرچمداران سامسونگ با پنل های 120 هرتزی دیده ایم، کمی خشن است. در گلکسی A52s، هیچ تغییر دینامیکی در نرخ‌های تازه‌سازی وجود ندارد، می‌توانید از بین 60 هرتز و 120 هرتز انتخاب کنید و همیشه آنچه را که انتخاب می‌کنید به دست خواهید آورد.

Motion smoothness (refresh rate) setting - Samsung Galaxy A52s long-term review

از نظر تئوری، این می تواند به عمر باتری آسیب برساند، اگرچه در عمل، همانطور که در بخش مناسب این بررسی خواهید دید، هنوز هم بسیار خوب است – ما فقط از گوشی تنظیم شده روی 120 هرتز استفاده کردیم، زیرا فکر نمی کنیم وجود داشته باشد. هر نکته ای در دریافت صفحه نمایش با رفرش ریت بالا و عدم تلاش برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

هنوز هم برخی از برنامه‌ها وجود دارند که اصرار دارند بدون توجه به هر چیزی با فرکانس 60 هرتز کار کنند (Google Maps و Camera به ذهن می‌رسند)، اما آنها فقط استثناهایی از قاعده ذکر شده در بالا هستند. به طور کلی، این صفحه نمایش بسیار صاف است و علیرغم این واقعیت که LTPO نیست و بنابراین نمی تواند به صورت پویا رفرش ریت را تنظیم کند، عملکرد بسیار خوبی دارد.

از نظر روشنایی، به اوج هایی که در گوشی های هوشمند پرچمدار دیده بودیم نمی رسد، که با توجه به قیمت قابل درک است. اما صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید هنوز خوانا است، حتی اگر گاهی اوقات مجبور شوید کمی چشمک بزنید. با این حال، این یکی از درخشان ترین پنل ها در این قیمت است، و این گویای همه چیز است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

ما همچنین از منحنی روشنایی خودکار بسیار لذت بردیم و متوجه شدیم که به ندرت مجبور به انجام تنظیمات دستی هستیم. بیشتر اوقات، الگوریتم آن را به درستی دریافت کرد و در واقع از این نظر بهتر از گلکسی Z Flip3 و Z Fold3 بسیار گران‌تر که اخیراً به بررسی بلندمدت پرداخته‌ایم، عمل کرد. این ممکن است در واقع بهترین الگوریتم تنظیم روشنایی خودکار در هر گوشی هوشمند میان رده باشد، حداقل از آنهایی که باید امتحان کنیم. در شب نیز مشکلی نخواهید داشت، زیرا صفحه نمایش می تواند به اندازه کافی کم نور شود تا هنگام تماشای آن در محیط های تاریک به چشمان شما آسیبی نرسد.

Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

طبق معمول گوشی های سامسونگ، می توانید بین دو پروفایل رنگی انتخاب کنید. Natural برای بهترین دقت sRGB تنظیم شده است، و اگرچه به طور کامل به فضای رنگی نمی رسد، اما بسیار نزدیک است. نمایه پیش‌فرض Vivid است، که هدف آن مطابقت با فضای رنگی P3 است، و در آن کار کمی بدتر از طبیعی برای sRGB انجام می‌دهد.

Screen mode settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Screen mode settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Screen mode settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

Vivid یک پروفایلقابل تنظیم است که به شما امکان می دهد دمای رنگ را با یک اسلایدر تنظیم کنید. شما همچنین تنظیم نقطه سفید سفارشی دریافت می کنید، بنابراین اگر می خواهید ظاهری بسیار خاص برای صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید، مطمئناً می توانید ترکیبی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

شیلد راحتی چشم

مانند هر گوشی هوشمند اخیر، گلکسی A52s همچنین دارای فیلتر نور آبی است که سامسونگ آن را سپر راحتی چشم می نامد. به اندازه شیائومی قابل تنظیم نیست، اما کار را با یک نوار لغزنده دمای رنگ انجام می دهد و نه چیزهای دیگر. همچنین قابل برنامه ریزی است و حتی می توانید یک حالت خودکار را انتخاب کنید که در آن شدت افکت بر اساس زمان روز تغییر می کند. این حداقل چیزی است که ما در چنین ویژگی به دنبال آن هستیم و پوشش داده شده است.

یک نکته عجیب این است که فیلتر برای نمایشگر همیشه روشن و صفحه قفل خاموش می شود، احتمالاً به این دلیل که در باز کردن قفل اثر انگشت تداخل ایجاد می کند – زیرا سنسور نوری اساساً به انگشت شما نور می زند تا آن را بخواند. این خوب است، اما مسئله این است که پس از باز کردن قفل گوشی، فیلتر معمولاً با تأخیر مواجه می‌شود تا دوباره دوباره روشن شود – این کار بین نیم ثانیه تا دو ثانیه طول می‌کشد و هر چه بیشتر آن اسلایدر دمای رنگ را داشته باشید بیشتر قابل توجه می‌شود. به سمت راست – هر چه اثر شدیدتر باشد، هنگام روشن شدن آن واضح تر است.

Eye comfort shield settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

صحبت از نمایشگر همیشه روشن شد، زیرا این یک پنل AMOLED است، این ویژگی البته وجود دارد، و این ویژگی کامل است، برخلاف برخی از رقبای میان رده که در واقع همیشه عملکرد واقعی ندارند. همچنین بسیار قابل تنظیم است، اگرچه فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر است که در امثال MIUI دیده می شود.

Always On Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Always On Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Always On Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Always On Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Always On Display settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

گفته می‌شود، احتمالاً برای اکثر مردم بسیار خوب کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد ساعت‌های مختلف آنالوگ و دیجیتال، تصاویر از گالری، برچسب‌ها، Bitmoji و موارد دیگر را انتخاب کنید. می‌توانید جهت آن را انتخاب کنید و آن را نیز برنامه‌ریزی کنید، و میزان روشن بودن آن را کنترل کنید – این محدوده از کاملاً تا زمانی که روی صفحه ضربه می‌زنید یا اعلان جدیدی دریافت می‌کنید نشان داده می‌شود. به طور کلی، این ویژگی که برای بسیاری از افراد ضروری شده است، بسیار زیبا انجام می شود.

نمایش نیگل های مرتبط

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در حالی که صفحه نمایش خود یکی از بهترین بخش‌های گلکسی A52s است، اما یکی از عجیب‌ترین بخش‌ ها را نیز در خود جای داده است و آن دوربین سلفی است که در یک سوراخ در مرکز تعبیه شده است. منظور ما خود دوربین نیست، بلکه حلقه نقره ای بی معنی اطراف آن است که نور را به طرق مختلف جذب می کند و آن را به شما منعکس می کند.

ما فکر می‌کردیم هدف اصلی دوربین‌های سلفی پانچ حفره‌ای این است که تا حد امکان آنها را محجوب کنند، اما این حلقه بدون هیچ دلیل مشخصی بسیاری از این سود را نفی می‌کند. شما به راحتی می توانید به آن عادت کنید، البته، ما فقط نمی توانیم بفهمیم چه کسی فکر می کند ایده خوبی است که آن را اضافه کنیم و چرا. با این حال، سامسونگ در این مورد تنها نیست – در چند سال گذشته ما شاهد پیاده‌ سازی‌ های مشابه زیادی از برخی از رقبای آن بوده‌ایم، و در هنگام برخورد با آن‌ها نیز به همین شکل گیج شده‌ایم.

Samsung Galaxy A52s long-term review

از آنجایی که ما شکایت می کنیم، اجازه دهید به پوشش ضد اثر انگشت موجود یا بسیار بد روی صفحه نیز اشاره کنیم. واحد ما یک واحد خرده‌ فروشی از گلکسی A52s است، بنابراین این دقیقاً تجربه‌ای است که هر خریدار در صورت خرید آن به دست می‌آورد و صفحه نمایش به راحتی در عرض چند دقیقه با استفاده از اثر انگشت پر می‌شود. اگر از ظاهر روغنی اثرانگشت روی صفحه نمایش گوشی خود خوشتان نمی آید، می خواهید همیشه یک پارچه میکروفیبر آماده داشته باشید، مطمئناً.

البته در صورت استفاده از محافظ صفحه، این مشکل کاملاً بی ربط می شود، زیرا همه چیز به پوشش ضد اثر انگشت آن محافظ صفحه بستگی دارد تا از شما در برابر آشفتگی های ذکر شده محافظت کند. و بیشتر شیشه‌ های خوب در واقع پوشش بهتری نسبت به گلکسی A52s دارند. یعنی اگر حتی یکی وجود داشته باشد – نمی توانیم بگوییم. این تنها یکی از مواردی است که احساس استفاده از گوشی را کم می کند و ما در این فکر مانده ایم که استفاده از همان نوع پوشش پرچمدارانش برای سامسونگ چقدر هزینه دارد.

بررسی عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A52s

گلکسی A52s یک مورد خاص است که در آن صحبت کردن در مورد عملکرد و نرمی به طور جداگانه سخت است، صرف نظر از اینکه مورد دوم تا چه حد ممکن است ذهنی باشد. اگر به اعداد عملکرد خام از معیارها علاقه دارید، قطعاً باید نگاهی به بررسی عادی ما بیندازید، که تعداد زیادی از آنها را دارد. در بررسی‌های طولانی‌مدت، از اعداد سرد اجتناب می‌کنیم و سعی می‌کنیم توصیف کنیم که در استفاده روزانه واقعی چه احساسی دارند.

اگر نرمی را فقط برای یک ثانیه کنار بگذاریم، عملکرد گلکسی A52s نسبت به قیمت کاملاً مناسب است. به هر حال این چیپست قدرت خود را به دست می آورد که کمی بالاتر از قیمت فعلی خود است و اسنپدراگون 778G مایل ها جلوتر از 765G و 750G روزهای گذشته است. اعداد تصویر دقیقی را نشان نمی‌دهند، زیرا جهش از آن SoCهای قدیمی‌تر به این یکی بسیار مهم‌تر است. 778G عملا یک چیپست “تقریبا پرچمدار” است، اگر منظور شما از “پرچمدار” چیزی شبیه به 870 باشد.

با این حال، گلکسی A52s نسبت به سایر دستگاه‌هایی که از همان چیپست پشتیبانی می‌کنند، کندتر احساس می‌شود. ما فرض می‌کنیم که این موضوع به بهینه‌سازی کافی نرم‌افزار مربوط می‌شود، اما نمی‌توانیم با اطمینان بدانیم. مطمئناً برای یک میان رده کند نیست، اما به سرعت یک Redmi مجهز به اسنپدراگون 720G/730G/732G است، و وقتی در نظر بگیرید که روی کاغذ باید 778G بسیار قدرتمندتر از آن ها باشد، این چیز خوبی نیست.

Samsung Galaxy A52s long-term review

همه چیز در این گوشی کار می کند، اما کمی کندتر از آنچه ما انتظار داشتیم. وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، بسیار شبیه Redmi Note 10 Pro است و واقعاً باید سر و گردن بالاتر از آن باشد. اما اینطور نیست. اخیراً ما سامسونگ را به دلیل رفع مشکلات نرمی خود در دستگاه‌های رده بالایی مانند Galaxy Z Flip3 و Fold3 ستایش کرده‌ایم که اکنون تقریباً به‌طور نامحسوسی نسبت به رقبای برتر چینی نرم‌تر هستند، اما واضح است که شرکت کره‌ای این کار را نکرده است. در مورد بهینه سازی نرم افزار برای گلکسی A52s نیز همین توجه را به جزئیات اعمال کرد.

و این واقعاً مایه شرمساری است زیرا با چیپست اسنپدراگون 778G و بهینه سازی های بسیار بیشتر، این پتانسیل را داشت که یکی از بهترین خریدها در کل صنعت باشد، بدون اینکه اخطارهای زیادی داشته باشد. همانطور که هست، اخطار اصلی در مورد این گوشی به این واقعیت مربوط می شود که کندتر از آن چیزی است که باید از لحاظ سخت افزاری در نظر گرفته شود، و هر چیزی جز نرم و روان است.

همه جا تاخیر زیادی وجود دارد و ما را به یاد روزهای باشکوه (نه چندان) تاچ ویز و Samsung Experience می اندازد، قبل از اینکه One UI One UI نامیده شود. اگر آن را باز کنید و سعی کنید فوراً در آن پیمایش کنید، انتقال‌ها تأخیر دارند، انیمیشن‌ها تأخیر دارند، کشوی برنامه تأخیر دارد. پس از چند ثانیه پس از باز شدن، ته نشین می شود، و پس از آن تاخیر از بین می رود، اما این رفتاری نیست که با یک تراشه تقریباً پرچمدار داخل آن انتظار داشته باشیم. فید Google Discover، که می‌توانید آن را در سمت چپ صفحه اصلی خود داشته باشید، یک آشفتگی است، و Samsung Free، جایگزین شرکت کره‌ای، حتی بدتر است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

همچنین یک اشکال در تفسیر سوایپ‌ ها وجود دارد، به این معنی که گاهی اوقات، زمانی که می‌خواهید به صورت افقی در برنامه‌های اخیر خود پیمایش کنید، در نهایت یکی از آنها را می‌بندید، زیرا گوشی کشیدن انگشت شما را به صورت عمودی تفسیر می‌کند. فشار دادن دکمه روشن/خاموش برای نمایش قفل صفحه تقریباً 70 درصد مواقع با تأخیر همراه است، و گاهی اوقات حتی از این جهت باگ است که شما را مستقیماً به صفحه اصلی بدون اثر انگشت یا تأیید هویت چهره می برد. این اتفاق فقط دو بار در طول هفته‌های متمادی با گلکسی A52s برای ما رخ داد، اما به نظر می‌رسد که یک مشکل امنیتی کافی است که شایسته توجه باشد.

استفاده از چیپست Snapdragon 778G روی کاغذ بزرگترین ارتقای گلکسی A52s در مقایسه با نسل قبلی خود بود. با این حال، در استفاده واقعی، در حالی که بهبودهایی در سرعت و نرمی وجود دارد، آنها به هیچ وجه به چیزی که بر اساس سخت افزار انتظار داشتیم، نزدیک نیستند. ما این احساس را داریم که بیشتر مشکلاتی که در اینجا توضیح داده شد به پیاده سازی نرم افزار مربوط می شود، به این معنی که از نظر تئوری می توان آنها را از طریق به روز رسانی برطرف کرد، اما این گوشی اکنون برای ماه های بسیار زیادی عرضه شده است. 

اشتباه نکنید، احتمالاً این دستگاه بهترین عملکرد سری A است (احتمالاً با A73 مرتبط است)، اما می توان از آن عبور کرد. عملکرد و نرمی نسبت به قیمت همیشه زمینه هایی بوده است که سری A از رقبا عقب مانده است، و در حالی که A52s بخشی از تفاوت را جبران می کند، هنوز شگفت انگیز نیست. می توانست بهتر باشد.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی A52s

عمر باتری در طول زمان ما با گلکسی A52s اگر نگوییم رکورد شکن بوده است، خوب بوده است. در مورد استفاده ما که در زیر به تفصیل شرح داده شده است، هرگز نگران نرسیدن به پایان روز با یک بار شارژ نبودیم. این یک گوشی هوشمند یک روزه برای ما بود، با مقداری ذخیره در پایان روز، اما به اندازه ای نبود که حتی ما را به اواسط روز بعد برساند. در حالی که برخی از افراد خواهان عمر باتری چند روزه از تلفن هستند، ما احساس می کنیم یک روز کافی است، زیرا همیشه می توانید در شب شارژ کنید.

و شارژ در شب همان کاری است که احتمالاً با گلکسی A52s انجام خواهید داد، زیرا شارژ بسیار کند است، به این معنی که شارژ در ظهر می تواند یک تجربه خسته کننده باشد. بنابراین امیدواریم که تمام روز را روی داده های تلفن همراه با سیگنال کم صرف نکنید تا به تعداد زیادی از آن ها نیاز داشته باشید. سامسونگ در بازی شارژ سریع عقب افتاده است و به میزان زیادی. شارژ کامل باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گلکسی A52s یک ساعت و نیم طول می کشد که 50 تا 100 درصد بیشتر از اکثر رقبای خود است. این در مورد شارژر 25 واتی سامسونگ است که خوشبختانه این بار در جعبه عرضه می شود – گلکسی A52 قادر به شارژ 25 واتی بود اما فقط با یک شارژر15 واتی عرضه می شد.

این واقعیت وجود ندارد که سامسونگ واقعاً نیاز دارد که شارژ را با هم انجام دهد، چه برای پرچمداران یا میان رده هایی مانند این. در اینجا شارژ بی سیم ارائه نمی شود، اما برای این بخش قیمت یکسان است، بنابراین ما فکر نمی کنیم که حذف بزرگی باشد.

Battery life samples - Samsung Galaxy A52s long-term review Battery life samples - Samsung Galaxy A52s long-term review Battery life samples - Samsung Galaxy A52s long-term review Battery life samples - Samsung Galaxy A52s long-term review

اکنون با بازگشت به عمر باتری، اسکرین شات های بالا عکس هایی از تجربه ما را در روزهای مختلف با 12 تا 16 ساعت خاموش بودن شارژر، با اتصال اولیه Wi-Fi، حدود یک ساعت یا بیشتر در 5G، بلوتوث همیشه روشن و متصل به TWS به شما نشان می دهند. هدفون برای حدود دو ساعت برای تماس و گوش دادن به موسیقی یا پادکست. لوکیشن نیز همیشه روشن است و روزانه حدود نیم ساعت ناوبری GPS با Waze یا Google Maps وجود دارد. با استفاده مشابه، این اسکرین شات‌ها نشان می‌دهند که چه چیزی می‌توانید انتظار داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که هر گونه تغییر در موارد استفاده منجر به اعداد متفاوتی می‌شود.

بررسی عمر نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی A52s

گلکسی A52s در حال حاضر One UI 4.1 را اجرا می کند که جدیدترین نسخه پوسته سامسونگ در بالای اندروید 12 است. بنابراین اگرچه این یک میان رده است، اما نرم افزار مشابه دستگاه های رده بالای شرکت کره ای را دارد. این یک مزیت بزرگ است. اما در حالی که تمام ویژگی‌هایی را که One UI 4.1 ارائه می‌کند، دریافت می‌کنید، عملکرد نرمی را که در Galaxy S یا Fold یا Flip دارد، دریافت نمی‌کنید.

Samsung Galaxy A52s long-term review

همانطور که در صفحه قبلی در بخش عملکرد این بررسی به تفصیل توضیح دادیم، این قسمتی است که مطمئناً احساس خواهید کرد که از یک دستگاه برتر دور است. این وضعیتی نیست که ما از آن راضی باشیم، اما همین است که هست. حداقل یک رابط کاربری کامل One UI 4.1 برای کار با آن دارید و نه نسخه Core که مدل های پایین رده A باید به آن بسنده کنند.

به روزرسانی ها

در طول بررسی‌ های طولانی‌ مدت اخیر خود از دستگاه‌ های سامسونگ، ما به طور مداوم از این شرکت به دلیل برداشتن گام‌های بزرگ در بازی به‌ روزرسانی نرم‌افزار تمجید کرده‌ایم، و یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که در سال‌های اخیر راه بسیار زیادی را طی کرده است. از زمانی که یکی از کندترین به‌روزرسانی‌ها است، اکنون در میان سریع‌ترین‌ها قرار گرفته است، و این حتی برای گوشی‌های میان‌رده‌ای مانند گلکسی A52s صدق می‌کند، نه فقط پرچمداران.

در ژانویه با One UI 4.0 به اندروید 12 به روز شد و چند ماه بعد، در ماه مارس، به روز رسانی One UI 4.1 را دریافت کرد – به خاطر داشته باشید که One UI 4.1 تنها در ماه فوریه با خانواده S22 عرضه شد. برای هر سازنده دستگاه اندرویدی دیگری (به استثنای خود گوگل)، این زمان چرخش بی سابقه خواهد بود.

برای سامسونگ، این روزها فقط برای دوره آموزشی مشابه است، و دیدن آن با طراوت است، همانطور که قول به‌روزرسانی این شرکت برای سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید و چهار سال وصله‌های امنیتی برای A52s است. این بیشتر از پرچمداران بسیاری از رقبا است! نسخه فعلی One UI 4.1 در واحد بررسی گلکسی A52s ما دارای سطح وصله امنیتی 1 ژوئن 2022 است و به این ترتیب به هیچ وجه قدیمی نیست (توجه داشته باشید، شیائومی!).

Current software - Samsung Galaxy A52s long-term review Current software - Samsung Galaxy A52s long-term review

با این حال، همه چیز رز نیست – به‌روزرسانی اولیه اندروید 12 با One UI 4.0 باگ‌های زیادی را معرفی کرد. ما تعداد زیادی از آنها را در ساخت فعلی ندیده‌ایم – تنها مواردی که باید با آنها سر و کار داشتیم در صفحه قبلی در بخش عملکرد ذکر شده‌اند. اما این یک بار دیگر نشان می‌دهد که اگرچه میان‌رده‌ها ممکن است به‌روزرسانی‌ها را تقریباً به همان سرعت پرچمداران دریافت کنند، مراقبت و کنترل کیفیت یکسانی در آنها انجام نمی‌شود. حداقل هنوز نه – امیدواریم این موضوع در آینده تغییر کند.

ویژگی ها

پوسته از زمان پیدایش تا کنون بسیار تکامل یافته است، اما هنوز هم مانند گوشی های معمولی سامسونگ به نظر می رسد و احساس می کند، با گزینه ها و تنظیمات بی شماری برای هر چیزی که احتمالاً تصور می کنید (و بسیاری از چیزهایی که ما شرط می بندیم که هرگز به آن فکر نکرده باشید). واضح است که فلسفه طراحی «بیشتر، بیشتر است» در کره کار می‌کند، و اگر از سفرهای طولانی به تنظیمات لذت می‌برید، گلکسی A52s و نرم‌افزار آن به‌طور کامل برای شما فراهم می‌کنند. شما به راحتی می توانید ساعت ها را در آنجا سپری کنید و از هر گوشه و کناری عبور کنید.

Settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

پوسته از زمان پیدایش تا کنون بسیار تکامل یافته است، اما هنوز هم مانند کرایه های معمولی سامسونگ به نظر می رسد و احساس می کند، با گزینه ها و تنظیمات بی شماری برای هر چیزی که احتمالاً تصور می کنید (و بسیاری از چیزهایی که ما شرط می بندیم که هرگز به آن فکر نکرده باشید). واضح است که فلسفه طراحی «بیشتر، بیشتر است» در کره کار می‌کند، و اگر از سفرهای طولانی به تنظیمات لذت می‌برید، گلکسی A52s و نرم‌افزار آن به‌طور کامل برای شما فراهم می‌کنند. شما به راحتی می توانید ساعت ها را در آنجا سپری کنید و از هر گوشه و کناری عبور کنید.

Lock screen notification settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Lock screen notification settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

این یک مشکل طولانی مدت ما با One UI بوده است، و هنوز هم بدون تغییر باقی مانده است. همین امر در مورد سایر پوسته‌های اندرویدی نیز صدق می‌کند، اگر دکمه پاور را برای مدت طولانی فشار دهید، منوی پاور با گزینه‌ هایی برای راه‌ اندازی مجدد یا خاموش کردن دستگاهتان در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته نه در سامسونگ – به طور پیش فرض Bixby را دریافت خواهید کرد. یک بار دیگر این به راحتی قابل تغییر است تا به همان چیزی که از ابتدا باید می بود برگردد – اما این کار فقط در صورتی آسان است که بدانید امکان پذیر است. این که منوی تنظیمات به دلایلی دکمه پاور را “کلید جانبی” صدا می کند، کمکی نمی کند. 

Side key settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

ادامه وجود Bixby علیرغم حقارت آشکار آن نسبت به دستیار Google که در حال حاضر نیز وجود دارد، به یکی دیگر از موضوعات رایج در گوشی های سامسونگ – تکراری بودن – پیوند می خورد. شما برنامه‌های ساخت سامسونگ زیادی دارید که احساس می‌کنید صرفاً برای کپی کردن برنامه‌های موجود Google ایجاد شده‌اند (که در اکثر موارد، اما نه همه، بسیار برتر هستند). و سپس مظهر کل این موضوع است که این واقعیت است که شما دو فروشگاه برنامه در گلکسی A52s دارید، زیرا سامسونگ نمی‌تواند یکی از آن‌ها را نداشته باشد. 

اگر در سال‌های اخیر از سامسونگ دیگری استفاده کرده‌اید، بدون شک به این شیطنت‌ ها عادت کرده‌اید، که وضعیت را برای کسانی که تازه وارد این برند شده‌اند گیج‌کننده نمی‌کند، و وضعیت اوضاع را منطقی نمی‌کند. کاربر نهایی به هر شکلی اما اگر بتوانید از سامسونگ بپرسید، احتمالاً چیزی در مورد اینکه داشتن گزینه های بیشتر خوب است، می گوید.

و این ما را به فلسفه “بیشتر، بیشتر” می برد. آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اینجا برای ماندن است – و از جهاتی برای ما مهم نیست، زیرا به نظر می رسد که مخالف آن چیزی است که اپل دوست دارد انجام دهد، و وجود چنین موارد متضادی در بازار یک امتیاز برای تنوع است. انتخابی که همه ما برای آن هستیم

دارک مود

One UI 4.1 با تمام ویژگی‌هایی که از پوسته اندروید در سال 2022 انتظار دارید ارائه می‌شود. دارای حالت تاریک است که بدون زیاده‌روی در تنظیمات، کار را به‌اندازه کافی انجام می‌دهد. می‌توانید آن را از غروب تا طلوع خورشید یا با محدوده ساعت سفارشی روشن کنید، و تمام. هیچ کنترلی بر میزان تاریک شدن آن وجود ندارد، و هیچ اجباری حالت تاریک بر روی برنامه هایی که یکی از خود را ندارند وجود ندارد. هر دوی این گزینه ها در سایر پوسته های اندرویدی موجود هستند، اما در اینجا نه.

Dark mode and gesture navigation settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Dark mode and gesture navigation settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Dark mode and gesture navigation settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

در این گوشی از ناوبری اشاره ای نیز پشتیبانی می شود، و به خوبی کار می کند. گفتنی است، در تنظیمات پیش‌فرض حساسیت اشاره، متوجه شدیم که تند کشیدن‌ های ما به سمت بالا برای رفتن به خانه در بیشتر مواقع به‌عنوان پیمایش تفسیر می‌شوند که منجر به ناامیدی زیادی می‌شود. حرکت لغزنده حساسیت به پایین‌ترین یا بالاترین موقعیت این مشکل را برطرف می‌کند، اگرچه نمی‌توانیم بگوییم که درک می‌کنیم چرا هر دو افراط به یک اثر می‌رسند. با این حال، اگر از تند کشیدن به سمت بالا برای رفتن به خانه که به اشتباه به عنوان حرکات پیمایش عمودی تعبیر می شود، اذیت می شوید، با آن اسلایدر بازی کنید – باید مشکلات شما را برطرف کند.

لانچر, والپیپرها

این لانچر از نظر قابلیت سفارشی‌ سازی نسبتاً ابتدایی است و وقتی صحبت از کشوی برنامه می‌شود که به صورت افقی حرکت می‌کند، مانند صفحه‌ های اصلی، و نه عمودی، مانند سایر کشوهای برنامه، عجیب است. از آنجایی که برای نمایان شدن کشوی برنامه، انگشت خود را به سمت بالا بکشید، در ذهن ما پیمایش عمودی آن منطقی تر خواهد بود، اما ممکن است این فقط یک اولویت باشد. به طور مشابه، این واقعیت که کشو، به طور پیش فرض، به ظاهر تصادفی و نه بر اساس حروف الفبا مرتب شده است.

مطمئناً، تنظیمی وجود دارد که می‌توانید برای بازگشت به رفتار عادی اندروید تغییر دهید، زیرا البته وجود دارد. اما حتی پس از آن، پوشه‌ها (بله، کشوی برنامه بنا به دلایلی پوشه‌هایی دارد) به آن پایبند نیستند و همیشه در ابتدا نشان داده می‌شوند، زیرا مهندسان سامسونگ احتمالاً کشوی برنامه را مانند یک فایل منیجر در کامپیوتر تصور می‌کنند. ما به طور قطع نمی دانیم، اما با توجه به این رفتار چه چیز دیگری می توانیم فرض کنیم؟

App drawer with folders and sorting options - Samsung Galaxy A52s long-term review App drawer with folders and sorting options - Samsung Galaxy A52s long-term review

در ادامه، اگر از پیمایش تاخیری لذت می برید، می توانید فید Google Discover یا Samsung Free… را در سمت چپ صفحه اصلی خود اضافه کنید. Samsung Free تا حد زیادی طولانی ترین بخش رابط کاربری است، بنابراین شاید خوب باشد که فقط برای آن تجربه داشته باشید؟ ما به هر حال هیچ کاربرد دیگری برای آن پیدا نکردیم.

Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Home screen, Google Discover, Home screen settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

نمایش برنامه های اخیر خوشبختانه همان چیزی است که از یک پوسته اندرویدی انتظار دارید، با لیستی از تصاویر برنامه که به صورت افقی اسکرول می شود و می توانید از طریق آن انگشت خود را بکشید. در زیر اینها، به طور پیش‌فرض، چهار نماد برای برنامه‌های پیشنهادی وجود دارد که گوشی فکر می‌کند می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. الگوریتم اینها قبلاً در تکرارهای قبلی One UI بهتر بود، اما هنوز آن را در گلکسی  A52s مناسب می‌دانستیم. حدود 75 درصد مواقع موفق شد اپلیکیشنی را که به دنبالش بودیم حدس بزند، که برجسته نیست اما بد هم نیست. و هنگامی که آن را به درستی انجام دهد، در چند ثانیه از پیمایش صرفه جویی می کند.

Recents and Recents settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Recents and Recents settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

از آنجایی که این اندروید 12 است، طرح رنگ رابط کاربری را می توان از تصویر زمینه انتخابی شما استخراج کرد، و می توانید از بین چند گزینه انتخاب کنید – سامسونگ نتوانست در اینجا سامسونگ نباشد و پالت های رنگی اضافی ارائه دهد، در حالی که گوگل فقط به صورت خودکار یکی را در لحظه می سازد. وقتی کاغذ دیواری خود را عوض می کنید بنابراین این روش به یک ضربه اضافی در اینجا نیاز دارد زیرا شما همچنین باید پالت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگرچه پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد، هنوز هم خوب است که این روش بسیار سریع و آسان برای سفارشی کردن رنگ‌های رابط کاربری داشته باشید و اساساً هر زمان که یک تصویر زمینه جدید دریافت می‌کنید، یک تم جدید و تازه داشته باشید.

Wallpaper settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Wallpaper settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Wallpaper settings - Samsung Galaxy A52s long-term review Wallpaper settings - Samsung Galaxy A52s long-term review

در مورد آن، فروشگاه گلکسی گزینش وسیعی از آنها، چه رایگان و چه پولی، دارد، که بسیار عالی است زیرا مواردی که شامل آن‌ها می‌شوند، چیز زیادی برای نوشتن در مورد آنها نیست. همچنین تعداد زیادی از آنها وجود ندارد. گزینه ای برای داشتن یک تصویر زمینه قفل صفحه نمایش متفاوت (از چند دسته) در هر بار باز کردن قفل گوشی وجود دارد که بسیار عالی است اما ما هنوز نمی توانیم بفهمیم که چرا نمی توانید یک سیستم مشابه برای تصویر زمینه صفحه اصلی داشته باشید. زمانی که می خواهید تغییری ایجاد کنید، هنوز باید آن را به صورت دستی اعمال کنید.

سایر ویژگی ها

یک رابط کاربری دارای چند ویژگی «اکوسیستم» داخلی است، مانند برنامه‌های Continue در دستگاه‌های دیگر، که داده‌ها را در محصولات سامسونگ همگام‌سازی می‌کند اما فقط با زیرمجموعه کوچکی از برنامه‌ها کار می‌کند. تماس و پیامک در دستگاه های دیگر نیز وجود دارد، اگر چندین گوشی سامسونگ دارید، این می تواند بسیار مفید باشد. همچنین لینک به ویندوز وجود دارد که اگر دستگاه ویندوز دارید و نمی‌خواهید در حین کار گوشی خود را بردارید، مفید است.

Other features - Samsung Galaxy A52s long-term review Other features - Samsung Galaxy A52s long-term review Other features - Samsung Galaxy A52s long-term review Other features - Samsung Galaxy A52s long-term review

یک ناحیه آزمایشگاهی ویژه در تنظیمات به شما امکان می‌دهد عملکرد چند پنجره‌ای را به همه برنامه‌ها تحمیل کنید، زیرا هنوز بسیاری از آنها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. حتی می‌توانید نوار وضعیت را در نمای Split Screen (و نوار پیمایش را نیز در صورت استفاده از آن به‌جای ژست‌های حرکتی) مخفی کنید تا مقداری املاک نمایشی به دست آورید – اما اگر این کار را انجام دادید، باید یک بار انگشت خود را به پایین بکشید تا نوار وضعیت را ببینید و سپس دوباره انگشت خود را بکشید تا پانل اعلان را دریافت کنید.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A52s

راه اندازی دوربین پشتی گلکسی A52s به دلیل وجود تثبیت‌ کننده تصویر اپتیکال (OIS) روی دوربین اصلی خود، در مقایسه با برخی از رقبای خود متمایز است. همچنین دارای وضوح بالاتر از حد معمول برای این تیرانداز فوق عریض با قیمت است، بنابراین ما بسیار کنجکاو بودیم که اینها را آزمایش کنیم.

دوربین اصلی در شرایط روز تصاویر مناسبی تولید می کند که نسبت به قیمت مناسب هستند اما واقعاً به هیچ وجه برجسته نیستند. محدوده دینامیکی نسبتاً گسترده‌ای وجود دارد، و یک «ظاهر سامسونگ» بسیار فراگیر در سراسر، با کنتراست و وضوح بالا و همچنین رنگ‌هایی که شاید گاهی اوقات کمی بیش از حد «پاپ» می‌شوند، وجود دارد.

Samsung Galaxy A52s long-term review

به نظر می‌رسد مردم این ظاهر را برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی دوست دارند، بنابراین ما می‌دانیم که چرا وجود دارد، اما هنوز هم در برخی عکس‌ها از چشمان ما می‌توان کمی بیش از حد احساس کرد. در حالی که این تصاویر به هیچ وجه از نظر قیمت بد نیستند، باید اعتراف کنیم که با توجه به تجربه زیادی که سامسونگ در ساخت گوشی هایی با دوربین های عالی دارد، انتظار کمی از گلکسی A52s داشتیم. افسوس، آن‌ها هنوز محدود به قیمت‌های بالاتر هستند.

Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/1439s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/1552s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/785s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/292s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/195s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/584s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/430s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/303s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/789s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 50, 1/100s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/1074s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/923s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/1279s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/385s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/1770s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/250s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/257s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.8, ISO 25, 1/130s - Samsung Galaxy A52s long-term review

دوربین فوق عریض نیز تصاویر خوبی تولید می کند. ما از وضوح بیشتر در مقایسه با آنچه که اکثر رقبا در دوربین های 8 مگاپیکسلی فوق عریض خود ارائه می دهند قدردانی می کنیم. نرمی در اطراف لبه ها قابل مشاهده است، همانطور که از یک فوق عریض غیر پرچمدار انتظار دارید، و به نظر می رسد علم رنگ در مقایسه با دوربین اصلی کاملاً متفاوت است. واقعاً قابل توجه نیست مگر اینکه به دنبال آن بگردید، اما وقتی این کار را انجام دهید، آن را خواهید دید. این snapper قطعا برنده هیچ جایزه ای نخواهد شد، اما در کار خود خوب و قابل اعتماد است و احتمالا بهتر از هر 8 مگاپیکسلی فوق عریض در هر دستگاه رقیب است.

Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/2027s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/1812s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/347s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/216s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/571s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/376s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/1024s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/337s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/1158s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/610s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/3604s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 50, 1/323s - Samsung Galaxy A52s long-term review

در حالی که گلکسی A52s فاقد یک دوربین تله فوتو مناسب است (مثل تقریباً همه تلفن‌های با این قیمت)، جای تعجب نیست که یک تعویض دو برابری در منظره یاب وجود دارد. درگیر کردن با این کار، از برش‌ های دوربین اصلی استفاده می‌کند و نتایج ممکن است گاهی اوقات بسیار نرم شوند. آن‌ها در حالت کوچک قابل استفاده هستند، اما احتمالاً عکس‌ برداری در این حالت را زیاد توصیه نمی‌کنیم، زیرا کیفیت دلتا در مقایسه با عکس‌های 1x کاملاً قابل توجه است. از سوی دیگر، شما هنوز جزئیات زیادی را دریافت می کنید و نویز نسبتاً پایینی دارید.

Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1531s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1454s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1344s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/566s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/649s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/190s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/714s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/280s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/789s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 32, 1/50s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/950s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1260s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/113s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1517s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/1025s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/526s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/798s - Samsung Galaxy A52s long-term review Daytime zoom samples - f/1.8, ISO 25, 1/279s - Samsung Galaxy A52s long-term review

در شب، دوربین اصلی عکس های مناسبی با جزئیات خوب و نویز نسبتا کم تولید می کند. با این حال، در بسیاری از صحنه ها، این ها می توانند بیش از حد واضح شوند.

Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1600, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 800, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2000, 1/20s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1600, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 800, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2000, 1/20s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2500, 1/13s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2500, 1/13s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 2500, 1/15s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1600, 1/24s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/24s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review

استفاده از حالت شب به بازیابی هایلایت ها و نتایج در عکس های حتی با جزئیات بیشتر کمک می کند، اما شارپنینگ حتی از حالت خودکار تهاجمی تر است و سایه ها می توانند خرد شوند.

Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 320, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 500, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 640, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/9s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 500, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/8s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1250, 1/8s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/8s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/13s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 1000, 1/15s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.8, ISO 640, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review

دوربین فوق عریض در نور کم مشکل دارد، اما بسیار کمتر از سنسورهای 8 مگاپیکسلی که عموماً در گوشی‌های هوشمند با این قیمت نصب می‌شوند. عکس‌هایی که تولید می‌کند به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر از عکس‌های حسگر اصلی هستند، و همچنین جزئیات کمتری دارند، اما همچنان در اکثر مواقع به سختی قابل استفاده به نظر می‌رسند – حداقل اگر منابع نوری در اطراف وجود داشته باشد. محدوده دینامیکی نیز بهتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم، در حالی که هیچ جایزه ای کسب نکردیم.

Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 400, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/13s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1250, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 400, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2000, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1000, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1250, 1/10s - Samsung Galaxy A52s long-term review

استفاده از حالت شب به طور کلی سایه ها را تقویت می کند و هایلایت ها را بازیابی می کند، به قیمت شارپ شدن بیش از حد در برخی صحنه ها، که می تواند منجر به مصنوعاتی شود که ممکن است تصویر را غیرقابل استفاده کند. بنابراین توصیه کردن در کدام حالت برای عکاسی در شب خیلی آسان نیست، زیرا هر دو حالت خودکار و شب دارای مزایا و معایب هستند.

Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/6s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 400, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/6s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/5s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/5s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/5s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1250, 1/4s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1250, 1/4s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/4s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1000, 1/4s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 640, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 800, 1/9s - Samsung Galaxy A52s long-term review

عکس های 2x در شب نویز بسیار بیشتری نسبت به عکس‌های 1x دارند، و همچنین بارها با آرتیفکت‌های شارپ همراه هستند، در غیر این صورت خیلی بد نیستند. اگر لازم باشد برای اشتراک گذاری سریع رسانه های اجتماعی خوب است.

Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 800, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 400, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 640, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/50s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 1600, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2500, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2000, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2000, 1/20s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2000, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 1250, 1/24s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 2000, 1/24s - Samsung Galaxy A52s long-term review Nighttime zoom samples - f/1.8, ISO 640, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review

استفاده از حالت شب برای اینها معمولاً منجر به جلوه ای شبیه به نقاشی آبرنگ می شود، زیرا ثابت می شود که تمام پردازش های تهاجمی بیش از حد قابل انجام است. هر چند عکسی می‌گیرید که (به سختی) قابل استفاده است، اما در غیر این صورت، اگر ظاهر آبرنگ را دوست ندارید، بهتر است از این حالت هنگام بزرگ‌نمایی اجتناب کنید.

Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 400, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 400, 1/20s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 800, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 640, 1/14s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 400, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/8s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/13s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/9s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 640, 1/15s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 1000, 1/11s - Samsung Galaxy A52s long-term review Night Mode zoom samples - f/1.8, ISO 500, 1/17s - Samsung Galaxy A52s long-term review

سلفی ها را می‌توان در دو حالت «میدان دید»، باریک و عریض گرفت، و حالت اول پیش فرض است، اگرچه اگر دوست ندارید، می‌توانید آن را تغییر دهید. احتمالاً این کار را نخواهید کرد، زیرا برای راحتی آن کمی نزدیک است، و اگر می‌خواهید بیش از یک نفر را در یک عکس جا دهید، می‌توانید آن را فراموش کنید. اینجاست که حالت عریض به کار می آید.

عکس ها خوب هستند، جزئیات زیادی دارند و نویز زیادی ندارند. رنگ پوست همیشه دقیق نیست، اما در غیر این صورت این عکس ها در طول روز خوب هستند. در شب همه چیز تغییر می کند، و حتی با وجود فلاش پر شدن صفحه، عکس هایی تاریک و پر سر و صدا می گیرید مگر اینکه در اطراف منبع نور باشید. اگر یکی از آن‌ها را پیدا کنید، به وضوح کیفیت بدتری نسبت به روز دریافت خواهید کرد، اما ممکن است بتوانید همچنان چند سلفی قابل استفاده برای ارسال دوستان خود بگیرید.

Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 64, 1/1375s - Samsung Galaxy A52s long-term review Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 64, 1/1233s - Samsung Galaxy A52s long-term review Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 64, 1/1246s - Samsung Galaxy A52s long-term review
Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 64, 1/1203s - Samsung Galaxy A52s long-term review Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 4000, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review Selfies day and night, normal/wide - f/2.2, ISO 4000, 1/33s - Samsung Galaxy A52s long-term review

به طور کلی، سیستم دوربین گلکسی A52s نسبت به سطح قیمتی که این گوشی در آن قرار دارد، خوب است، با یک فوق عریض بهتر از اکثر رقبا، و یک سنسور اصلی مناسب که آرامش خاطر OIS را برای نوردهی طولانی‌تر در حالت شب می‌افزاید. این دوربین اصلی بدی نیست، اما از نظر کیفیت، همیشه سر و گردن بالاتر از جمعیتی با قیمت مشابه نیست.

همچنین باید اشاره کنیم که در طول چندین هفته استفاده از گوشی برای این بررسی طولانی مدت، هرگز با هیچ اشکالی در برنامه دوربین مواجه نشدیم. اگرچه تعویض سنسورها و گاهی اوقات ذخیره عکس‌هایتان کند است، اما هرگز خراب نمی‌شود یا ثابت نمی‌شود، بنابراین تجربه عکس‌برداری مختل نمی‌شود.

خلاصه مطلب

گلکسی A52s با قیمت پیشنهادی فعلی خود یک پیشنهاد عالی با ارزش است، شاید بهترین ارزشی که هر دستگاه سری A تا کنون داشته است. بنابراین اگر شما یک میان رده سامسونگ می خواهید و نمی خواهید احساس کنید که پول بیشتری پرداخت کرده اید، احتمالاً این گزینه ای است که حتی امروز که جانشین فرضی آن یعنی A53 در دسترس است، به سراغ این گوشی بروید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با توجه به چیپست مورد استفاده، شاید بهتر باشد A73 را جانشین واقعی A52s در نظر بگیرید، اما این به شما بستگی دارد. در هر صورت، هر دوی آنها در حال حاضر گران‌تر از گلکسی A52 هستند، در حالی که مقدار زیادی برای توجیه این تفاوت قیمت ارائه نمی‌دهند.

گلکسی A52s با وعده به‌روزرسانی نرم‌افزار توسعه‌ یافته سامسونگ برای سه سال به‌ روزرسانی نسخه اندروید بزرگ و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه می‌شود، و این در حال حاضر در فضای میان‌رده خارج از گوگل و اپل بی‌نظیر است. بنابراین، اگر یک پنجره طولانی به‌روزرسانی برای شما مهم است و نمی‌خواهید پولی در سطح پرچمدار خرج کنید، باز هم، این گزینه‌ای است که باید به آن بروید.

Samsung Galaxy A52s long-term review

با تمام آنچه گفته شد، گلکسی A52s قطعا بسته‌ای کامل نیست، حتی از نظر قیمت، و در حالی که به‌روزرسانی‌ها به‌موقع و قابل اطمینان ارائه می‌شوند، برخی از آنها در گذشته باگ‌هایی را معرفی کرده‌اند، بنابراین همه چیز به‌خاطر افزایش نمی‌یابد. . و در حالی که ما در مورد موضوع نرم افزار هستیم، One UI 4.1 در A52s مانند One UI 4.1 در پرچمدار سامسونگ به نظر می رسد و عملاً ویژگی های یکسانی دارد، اما احساس مشابهی ندارد.

برخی از آن ها بدون شک به دلیل چیپست پایین تر است، اما نه همه آنها – همان اسنپدراگون 778G در برخی از دستگاه های رقیب سریع تر به نظر می رسد. سوء ظن آشکار ما در اینجا این است که سامسونگ به سادگی نرم افزارهای سری A را به اندازه ای که اکنون در نهایت برای خط S و تاشوهای آن انجام می دهد بهینه نمی کند، و این زمینه ای است که قطعاً در آینده همه چیز باید در آن بهبود یابد. این مایه شرمساری است که سخت افزاری با توانایی معقول و با یک تجربه نرم افزاری نسبتاً ضعیف جفت شده باشد.

ظرفیت باتری گلکسی A52s هیچ رکوردی را نخواهد شکست، اما در دنیای واقعی استفاده از آن به طور قابل اعتماد یک روز کامل برای ما دوام آورد، ما هرگز نگران این نبودیم که با یک بار شارژ آن را به پایان برسانیم. این خوب است، زیرا شارژ آهسته دقیقاً شارژ سریع ظهر را چندان مفید نمی کند. دیدن یک دستگاه سامسونگ که هنوز با یک شارژر در جعبه عرضه می‌شود، بسیار خوب است، و این شارژر در واقع از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند، که حداکثر کاری است که گوشی می‌تواند انجام دهد – برخلاف آنچه در مورد A52 رخ داد که قادر به 25 وات بود اما شارژری 15 واتی داشت. درون جعبه. سرعت شارژ یکی دیگر از زمینه‌هایی است که در آن پیشرفت‌ها برای دستگاه‌های سامسونگ (صرف نظر از قیمت آن) به تاخیر افتاده است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

صفحه نمایش شاید بهترین بخش این گوشی باشد و این عالی است زیرا صفحه نمایش همان چیزی است که هنگام استفاده از آن به آن نگاه می کنید. این یک پنل با کیفیت بالا است که در میان بهترین (اگر نه بهترین) می توانید با این قیمت پیدا کنید. رفرش ریت 120 هرتز مورد استقبال قرار می‌گیرد، و اگر انتظار سطوح روشنایی پرچم‌دار را ندارید، متوجه خواهید شد که به اندازه‌ای خوب است که حتی در یک روز آفتابی تابستان همه چیز را قابل تشخیص باشد. فقط فقط، اما هنوز.

دوربین ها در مجموع خوب هستند، به طوری که فوق عریض بودن، شگفتی خوب بسته است، بالاتر از قیمت گوشی است و نتایج دائماً بهتری نسبت به رقبا ارائه می دهد. دوربین اصلی بد نیست اما تقریباً همان چیزی است که از یک میان رده انتظار دارید، تنها چیزی که برجسته می شود وجود OIS است که با این قیمت هنوز نادر است.

عملکرد و نرمی کمی پایین‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم، اگر تا به حال از Redmi Note 10 Pro یا هر Redmi دیگری با Snapdragon 720G/730G/732G استفاده کرده باشید، چیزهایی در اینجا فوق‌العاده آشنا خواهند بود – اما با پشتیبانی از 5G اضافه شده، که امروزه نسبت به گذشته بسیار کمتر عامل متمایزکننده است، و با این حال هنوز داشتن آن خوب است.

Samsung Galaxy A52s long-term review

با توجه به قیمت فعلی آن، فکر نمی‌کنیم که بخواهیم این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ را بهترین گوشی‌های میان رده تاریخ بدانیم، اما با توجه بیشتر و توجه به تجربه نرم‌افزاری، می‌توانست بهترین میان‌رده سال 2022 باشد.

همانطور که هست، رقبایی وجود دارند که احساس سرعت و نرمی بیشتری دارند، بنابراین در نهایت این به شما بستگی دارد که آیا به ویژگی‌های A52s که آن رقبا نمی‌توانند با آن‌ها مطابقت داشته باشند، اهمیت می‌دهید: پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده، کیفیت صفحه نمایش، OIS. در دوربین اصلی، کیفیت تصویر فوق عریض، IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، و حتی نام تجاری در پشت، زیرا برخی از افراد نمی‌خواهند از دو قطبی اپل-سامسونگ دور شوند.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید