بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

در این مقاله قصد داریم تا گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا از قبیل طراحی, صفحه نمایش و دوربین بررسی کنیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G ارزانترین گوشی 5G است که تا کنون سامسونگ ارائه داده است. در بسیاری از موارد بهترین گوشی به حساب نمی آید, اما اگر کاربری هستید که با گوشی خود کارهای مهمی انجام نمی دهد و تنها گوشی می خواهید که کار کند و عکس و فیلم بگیرد در حالیکه از اتصال 5G استفاده می کند, این گوشی مناسبی برای شما خواهد بود.

تفاوت گوشی های گلکسی A32 5G و گلکسی A32 LTE

بیایید با این مسئله شروع کنیم که گوشی گلکسی A32 نسخه 4G LTE نیز در اختیار دارد. اگرچه این نسخه, نسخه کندتری در مقابل نسخه 5G است, اما داشتن صفحه نمایش AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز و پیکسل 1080 که براحتی صفحه نمایش LCD در گوشی گلکسی A32 5G را از رده خارج می کند یک امتیاز به حساب می آید. حدس ما این است که شرکت سامسونگ با ارائه این نسخه قصد داشته است تا قیمت نسخه 5G را پایین بیاورد, و به همین دلیل بود که آنها روی صفحه نمایش مانوور دادند و من به شخصه فکر می کنم که تصمیم آنها در این مورد اشتباه بود. اما در بقیه موارد نسخه 4G LTE و 5G کاملا شبیه به هم هستند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

طراحی

در بررسی گوشی گلکسی A32 سامسونگ از لحاظ طراحی, این گوشی یک هیپستر است. به عبارت دیگر, پشت این گوشی از جنس پلاستیک براق است که زیاد مورد علاقه ما نیست, اما برجستگی دوربین وجود ندارد. در عوض, آنچه در اینجا در اختیار دارید برجستگی های جزئی از هر لنز دوربین است. علاوه بر این سنسور اثر انگشت در سمتی قرار دارد که زیاد مورد علاقه ما نیست. ما تنها امیدواریم که سامسونگ تصمیم به این گرفته باشد تا یا از قاب پشتی شیشه ای استفاده کند و یا اینکه همان قاب پشتی پلاستیکی را داشته باشد و آنرا مات کرده باشد و همچنین این امکان را به گوشی داده باشد تا برآمدگی رو صفحه نمایش را کمتر کند.

در غیر اینصورت در بحث نازکی گوشی, گوشی به ضخامت یک آجر است و احتمالا این اولین چیزی خواهد بود که با گرفتن گوشی در دست خود متوجه آن می شوید. اگر از این مشکل فاکتور بگیریم, این می تواند یک طراحی رفرش شده باشد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

صفحه نمایش

از لحاظ صفحه نمایش, شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا ما را ناامید کند. نسخه 5G گوشی گلکسی A32 به صفحه نمایش 720*1600 پیکسل تجهیز شده است که تا رفرش ریت 60 هرتز را پاسخگو است. این نسخه از گوشی با داشتن صفحه نمایش 6.4 اینچی به نظر نمی آید که رفرش ریت جالبی را در اختیار داشته باشد.

در بررسی گوشی گلکسی A32 سامسونگ نه تنها این گوشی این عیب را دارد بلکه از صفحه نمایش AMOLED نیز برخوردار نیست, در عوض شما یک صفحه نمایش ISP LCD را در اختیار دارید که بهتر از این نمی شود. با این وجود, رنگ ها در این گوشی بخوبی نمایش داده می شوند و و وضوح تضویر در فضای باز با حداکثر 557 نیت ارائه می شود.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

دوربین

در بحث دوربین, این گوشی با توجه به قیمتی که دارد, دوربین قابل قبولی را ارائه می دهد. در عقب گوشی چهار دوربین وجود دارد که یکی از آنها سنسور عمق است. این گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسل, دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل و دوربین ماگرو 5 مگاپیکسل است.

هم اکنون, با وجود اینکه این گوشی در راس سری این گوشی ها قرار نداشت, اما بخاطر داشتن چنین سیستم دوربینی سورپرایز شدیم. سیستم دوربین فاقد ویژگی های کلیدی مانند پایداری اپتیکال تصویر است, اما کمی می توان از این ویژگی در این سیستم بهره برد.

در بیشتر موارد, در بحث رنگ دوربین بخوبی عمل می کند, اما سنسور اصلی دوربین در برخی از مواقع مشکلاتی را در دامنه پویایی دارد.

با این وجود عکس هایی عالی هم زمانیکه شما زیاد آنها را زوم کنید از کیفیتشان کاسته می شود.

زمانیکه زوم 10x را انجام می دهید, عکس ها تبدیل به نقاشی می شوند, اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که آیفون 12 نیز قابلیت زوم تا این حد را در اختیار ندارد, پس میبینید که در این گوشی از این قابلیت برخوردار هستید.

در مورد حالت پرتره چگونه است؟ اینطور باید بگوییم که ممکن است که بهترین دوربین را در اختیار نداشته باشید, اما پردازش سامسونگ به گونه ای است که شنا می توانید عکس های عادی خود را با این گوشی بگیرید.

عکس ها با پس زمینه مات در پشت سوژه ارائه می شوند, و در این عکی ویک بخوبی در جلوی پس زمینه مات قرار گرفته است.

دوربین فوق عریض این گوشی همچنین بخوبی کار می کند. این دوربین رنگ ها را بخوبی ارائه می دهد و دامنه پویایی بخوبی ارائه می شود, اما این دوربین جزئیات را بخوبی ارائه نمی دهد.

سپس به دوربین ماکرو میرسیم, این دوربین خیلی عالی عمل نمی کند اما به اندازه دوربین ماکروی گلکسی A52 عمل می کند و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید در سیستم دوربین وجود دارد و در شرایط خوب, عکس های خوبی را ارائه می دهد.

در بررسی گوشی گلکسی A32 بحث عملکرد دوربین در نور کم, ما زیاد به عملکرد دوربین این گوشی اعتماد نمی کنیم. نویز زیادی در دوربین وجود دارد و رنگ ها بطور دقیق نمایش داده نمی شوند. همچنین حالت نایت مود هم در این مورد زیاد کمکی نمی کند.

دوربین سلفی این گوشی چگونه عمل می کند؟ در واقع در فضای باز عکس های خوبی می گیرد.

رنگ ها بخوبی ارائه می شوند و وضوح تصویر خوب است. اما اگر چراغ ها را خاموش کنید متوجه نویز خواهید شد.

 

در این مورد نایت مود باید کمک کند, اما بنظر نمی آید که کمک چندانی در این مورد بکند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

عملکرد گوشی

در بحث عملکرد, این گوشی عملکرد خوبی را ارائه می دهد. اگر بدنبال سرعت در گوشی هستید باید بگوییم که گوشی گلکسی A32 گوشی نیست که سرعت بالایی را در اختیار داشته باشد, اما اگر قصد دارید تا ویدئویی را مشاهده کنید و یا بازی معمولی را اجرا کنید, گوشی مناسبی است.

با بررسی تخصصی گوشی گلکسی A32 با چیپ میان رده MediaTek Dimensity 720 تامین می شود. این پردازشگر خیلی کندی نیست اما گاها کندی هایی را در آن مشاهده می کنید.

امتیاز GeekBenck ما 474 امتیاز در تک هسته و در چند هسته ای 1551 امتیاز بود که کمی کمتر از امتیاز گلکسی A52 است. بنابراین در حالیکه بدنبال جدول اکسل هستید, انتظار عملکرد خوب این گوشی را در بازی های معمولی و عملکرد فراتر از انتظار را داشته باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32 5G

عمر باتری

در بررسی گوشی گلکسی A32 بحث باتری, این گوشی عملکرد شگفت انگیزی را ارئه می دهد. این گوشی با باتری 5000 میلی آمپری تامین می شود که در صورت استفاده معمولی از این گوشی تا دوروز باتری آن کاردهی دارد. بهر حال می گوییم که باتری این گوشی شگفت انگیز است به این علت که این باتری, در گوشی های سامسونگ از عمر بالایی برخوردار است و ما عمر باتری این گوشی را با جستجو در اینترنت 60 هرتز تست کردیم و متوجه شدیم که باتری آن 18 ساعت و 40 دقیقه کاردهی دارد. اگر بخواهیم از این منظر صحبت کنیم بایید بگوییم که گوشی های معمولی با همین تستی که روی آنها انجام شد بطور متوسط از 12 تا 14 ساعت کاردهی داشتند. و سپس تست خود را با جستجو کردن در یوتیوب و دیدن فیلم های آن انجام دادیم و متجه شدیم که باتری 11 ساعت و 25 دقیقه کاردهی داشت که بسیار شگفت انگیز است. ما بر این تصور هستیم که دوام آن تا این حد است به این علت که صفحه نمایش 720p بااین باتری جفت شده است.

سرعت شارژ این گوشی به نوعی خوب است, البته همانند سایر گوشی هایی که دیدیم نیست, اما با شارژ 15 واتی که در اختیار دارد خوب است. پس اگر بدنبال گوشی با عمر بالا با اکوسیستم سامسونگ هستید, این گوشی مناسبی است.

ویژگی ها

از نظر ویژگی ها, گوشی گلکسی A32 دقیقا بهترین گوشی نیست. این شامل اسلات کارت microSD با هزینه سیم کارت دوم شما می شود و همچنین ویژگی دارا بودن جک هدفون را نیز حفظ کرده است. همچنین این گوشی از 5G پشتیبانی می کند اما تا سرعت sub6 محدود می شود پس بنابراین نباید سرعت آنچنانی را در این گوشی انتظار داشته باشید.

صادقانه بخواهیم صحبت کنیم, باید بگوییم که باتری بزرگ این گوشی بهترین ویژگی است که در اختیار دارد و همچنین دارا بودن One UI 0.3 از شرکت سامسونگ. در بحث دیگر هزینه کردن برای گوشی گلکسی A52  ارزش بیشتری دارد بویژه اگر خواهان دوربین, صفحه نمایش بهتر و مقاومت بیشتر گوشی هستید.

بنابراین گوشی گلکسی A32  یک گوشی مناسبی است. این گوشی نیست که ما بتوانیم آنرا توصیه کنیم به این علت که برای گرفتن عکس های خوب احتیاج به پایداری اپتیکال تصویر برای داشتن ویدئوهای بهتر و یک صفحه نمایش OLED هستیم, اما مطمئنا خواهیم گفت که چگونه این گوشی با داشتن اتصال 5G و باتری که تا 2 روز کاردهی دارد چقدر خوب عمل می کند.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. از کجا بفهمم گوشیم 5g هست یا 4g؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید