بررسی گوشی آیفون 13 پرو, قیمت و مشخصات فنی

آیفون 13 پرو

بررسی گوشی آیفون 13 پرو. مشخصات, قیمت, تاریخ عرضه, طراحی, دوربین ها, ویدئو, صفحه نمایش و مزایا و معایب گوشی آیفون 13 پرو.

بررسی گوشی آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو یکی از قدرتمندترین گوشی های تاریخ است. علیرغم برآمدگی دوربین بزرگتر و عدم وجود تاچ آیدی، آخرین آیفون, یک گوشی شگفت انگیز با صفحه نمایش درخشان و دوربین های عالی است. همچنین 100 دلار ارزانتر از آیفون 13 پرو مکس و به همان اندازه چشمگیر است.

چرا باید گوشی آیفون 13 پرو را خریداری کنیم

  • صفحه نمایش زیبا و درخشان 120 هرتزی
  • عملکرد باورنکردنی
  • دوربین های دیدنی
  • عمر باتری بسیار بهبود یافته است

چرا نباید گوشی آیفون 13 پرو را خریداری کنیم

  • شارژ سریع محدود به 20 وات
  • بدون احراز هویت چهره
  • مناسب برای ماسک ویدیوی 4K ProRes
  • محدود به 256 گیگابایت و بالاتر

من در حرفه‌ ام گوشی‌ های زیادی دیده‌ ام، اما آیفون 13 پرو بهترین گوشیی است که تا به حال بررسی کرده‌ ام. آخرین گوشی اپل آنقدر سطح را بالا می برد که به سختی می توان ایراد واقعی آیفون 13 پرو را به جز عدم وجود تاچ آیدی و اینکه سرعت شارژ همچنان به 20 وات می رسد، پیدا کرد.

اما در نظر بگیرید که آیفون 13 پرو چه چیزی به ارمغان می آورد. از یک صفحه نمایش OLED عالی و روشن 120 هرتزی گرفته تا عملکرد پردازنده A15 Bionic، این یک دستگاه قدرتمند است. اگر از طرفداران گوشی های باریک هستید، این گوشی به خوبی گوشی هایی با صفحه نمایش 6.1 اینچی است. بهتر از همه، هیچ تفاوتی بین این مدل و آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد. هر دو گوشی دارای قابلیت زوم تله فوتو یکسان هستند و هر چهار مدل آیفون 13 دارای لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور هستند. با انتخاب آیفون 13 پرو ارزان‌ تر و کوچک‌ تر چیزی از دست نمی‌ دهید.

در این بررسی آیفون 13 پرو، من به شما توضیح خواهم داد که چرا این یکی از بهترین تلفن هایی است که می توانید بخرید – اگر صفحه نمایش کوچکتری می خواهید, این گوشی بهترین است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های آیفون 12 و آیفون 11 پرو و بررسی گوشی آیفون 11 پرو مشاهده کنید.

مشخصات گوشی آیفون 13 پرو

قیمت: در حدود 38 میلیون تومان

 صفحه نمایش: 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED (2352 x 1170)

رفرش ریت: 10-120 هرتز

پردازنده: A15 Bionic

رم: 6 گیگابایت

دوربین های عقب: 12 مگاپیکسل (f/1.5) اصلی، 12 مگاپیکسل (f/1.8) فوق عریض، 12 مگاپیکسل (f/2.8) تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین جلو: 12 مگاپیکسل (f/2.2)

ویدئو: حداکثر 4K, شصت فریم در ثانیه، 4K, سی فریم در ثانیه ProRes (256 گیگابایت به بالا)، 1080p سی فریم در ثانیه ProRes (128 گیگابایت)، 1080p سی فریم در ثانیه (حالت سینمایی)

عمر باتری (ساعت: دقیقه): 11:42

شارژ: 20 وات سیمی، 15 وات MagSafe

اندازه: 5.8*2.8*0.3 اینچ

وزن: 7.19 اونس

قیمت و تاریخ عرضه

آیفون 13 پرو

مانند هر آیفون، آیفون 13 پرو علاوه بر اپل، تقریباً از هر شرکتی در دسترس است. و آیفون 13 پرو در حال حاضر برای خرید در دسترس است و برای مدل 128 گیگابایتی از 999 دلار شروع می شود.

از آنجا، نسخه 256 گیگابایتی 1099 دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه 512 گیگابایتی شما را 1299 دلار باز می گرداند. برای اولین بار، اپل یک آیفون 13 پرو 1 ترابایتی با قیمت 1499 دلار ارائه می دهد – به اندازه یک مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1 و هارد دیسک 512 گیگابایتی.

در بریتانیا قیمت آیفون 13 پرو 128 گیگابایتی از 949 پوند شروع می شود که برای مدل 265 گیگابایتی به 1049 پوند و برای نسخه 512 گیگابایتی به 1249 پوند می رسد. اگر قصد دارید تا هزینه زیادی را برای گوشی پرداخت کنید، آیفون 13 پرو 1 ترابایتی 1449 پوند قیمت دارد.

طراحی

آیفون 13 پرو بسیار شبیه به آیفون 12 پرو است به جز دو تفاوت اصلی: هامپ دوربین بزرگتر و ناچ کوچکتر. اولی کاملا بدیهی است. لنزها و مربع اطراف آنها به طور قابل توجهی بیرون می‌آیند – وقتی آنرا روی میز می گذارید متوجه می شوید که پشت آن کاملا تخت نیست.

آیفون 13 پرو

هر چند بریدگی کوچکتر قابل توجه است. اپل می گوید که حدود 20 درصد کوچکتر از چیزی است که همه ما به آن عادت کرده ایم. در عمل، وقتی گوشی جدید را در کنار آیفون 12 پرو نگه می دارید، قطعاً می توانید تفاوت را تشخیص دهید.

آیفون 13 پرو

شکاف کوچکتر مطمئناً گامی در مسیر درست است، اگرچه من هنوز آن را ناخوشایند می دانم. از آنجایی که اپل Face ID همه کاره را از گوشی های خود حذف نکرده است پس در نتیجه ناچ هنوز در گوشی وجود دارد – فناوری TrueDepth در زیر نمایشگر احتمالاً راه حل خوبی است.

آیفون 13 پرو

با توجه به این نکته، یک حذف جدی در آیفون 13 پرو، تاچ آیدی است. شایعات حاکی از آن است که اپل در حال آزمایش فناوری اثر انگشت در صفحه نمایش است که مشابه آن چیزی است که در بسیاری از بهترین گوشی های اندرویدی می بینید. در دنیایی که همه‌گیری COVID-19 همچنان در حال گسترش است و بسیاری از ما به شدت تشویق به پوشیدن ماسک هستیم، من فکر می‌کنم که اپل در ارائه یک جایگزین برای Face ID با مشکل مواجه می شود. راه حل اپل واچ که اوایل امسال با iOS 14.5 معرفی شد به اندازه کافی خوب نیست.

آیفون 13 پرو

یک قاب فولادی ضد زنگ به آیفون 13 پرو قدرت جدی بخشیده است. نسبت به 7.19 اونسی که اپل به عنوان وزن گوشی فهرست می کند، سنگین تر و محکم تر به نظر می رسد. اگرچه مدت زمان استفاده من با گوشی تا بحال کم بوده است، اما در هنگام استفاده از آن احساس خستگی کوچک و ناچیز داشتم، بیشتر از آیفون 12 پرو که به عنوان درایور روزانه استفاده می کنم.

 طراحی آیفون 13 پرو تا حد زیادی بدون تغییر است، و به جای اینکه تغییر اساسی در آن ایجاد شود، بیشتر شبیه یک ارتقای تکراری نسبت به مدل قبلی خود است. من فکر می‌کنم اپل امسال با خیال راحت از آن استفاده کرد و در عوض بر روی نمایشگر و پیشرفت‌های دوربین تمرکز کرد.

صفحه نمایش

آیفون 13 پرو با پنل OLED مشابه مدل قبلی خود، پیکسل های زیادی را در صفحه نمایشی با قطر 6.1 اینچ قرار می دهد. اپل این را آخرین نسخه از فناوری Super Retina XDR خود می نامد و مطمئناً زیبا است. رنگ ها برجسته می شوند، کنتراست زیادی وجود دارد و زوایای دید فوق العاده هستند.

آیفون 13 پرو

چه من در حال پخش انیمه الهام گرفته از Genshin Impact یا تماشای صحنه های نارنجی خشن در قسمت آخر Blade Runner 2049 بودم، نمایشگر iPhone 13 Pro از هر نظر ارائه می شود. حتی تصاویر پر جنب و جوش cyberpunk یا retwave با صورتی های نئون روشن، سرخابی و بنفش خیره کننده به نظر می رسیدند.

در اینجا نحوه قرارگیری صفحه نمایش آیفون 13 پرو در مقایسه با گلکسی اس 21 پلاس و آیفون 12 پرو در بنچمارک های به نمایش آمده است.

آیفون 13 پرو

آیفون 13 اشباع رنگ مشابهی با مدل قبلی خود داشت و امتیاز دقت رنگ دلتا-E (که 0 کامل است) تقریباً مشابه آیفون 12 پرو بود. اما به حداکثر روشنایی که در آزمایشگاه خود اندازه‌گیری کردیم توجه کنید: 1024 نیت بسیار روشن است.

البته ستاره امسال نرخ تازه سازی 120 هرتز ProMotion در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس است. تجربه ProMotion واقعاً خوب است. صفحه نمایش آیفون 13 پرو می تواند به طور خودکار بین 10 هرتز و 120 هرتز جهش کند، و تجربه ای روان را ارائه می دهد که نه تنها با محتوای روی صفحه نمایش، بلکه با سرعت حرکت انگشت شما روی شیشه سازگار است.

آیفون 13 پرو

هنگامیکه که یک صفحه نمایش 120 هرتزی را تجربه می کنید، بازگشت به صفحه نمایش 60 هرتزی دشوار است. همین امر در مورد آیفون 13 پرو نیز صدق می کند که صفحه نمایش آن به طور قابل توجهی نرم تر از 12 پرو است. در کنار هم، من به شدت صفحه نمایش ProMotion را ترجیح می دهم. نه تنها خواندن متن در صفحه وب در حین اسکرول آسان‌ تر است، بلکه انیمیشن‌ های واضحی که بین ایمیل‌ ها در جیمیل پرش می‌کنند یا فقط قفل گوشی را باز می‌کنند، که همگی تجربه‌ ای فوق‌ العاده را ایجاد می‌کنند.

برخی از برنامه‌ های غیر بومی ظاهراً با ProMotion با مشکل مواجه می‌ شوند که نمایشگر در فرکانس 60 هرتز قفل می‌شود یا بین 60 هرتز و 120 هرتز می‌پرد، اما اپل می‌گوید که به زودی با یک به‌ روزرسانی نرم‌ افزاری، این مشکل برطرف خواهد شد.

با این حال، این چیزی نیست که من تجربه کرده باشم، و اگرچه نمی توانم بگویم که آیفون 13 پرو بهترین نمایشگر موجود در بازار را دارد، مطمئناً به لطف ProMotion اکنون بسیار بسیار خوب و رقابتی تر است.

دوربین ها

آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو به سه دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که شامل یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی 77 میلی‌متر و زوم اپتیکال 3 برابری می‌شود. دوربین اصلی دارای سنسور بزرگتر و دیافراگم بازتر امسال با f/1.5 است، بنابراین می تواند نور بیشتری نسبت به قبل وارد کند.

دوربین 12 مگاپیکسلی 120 درجه فوق عریض همچنین یک سنسور بزرگتر و همچنین فوکوس خودکار برای عکس های با زاویه فوق العاده واضح تر دریافت کرد. در نور کم است که گوشی جدید واقعاً می درخشد، به خصوص نسبت به نسل قبلی خود و رقبا.

آیفون 13 پرو

در این عکس از مجموعه ای از علائم، آیفون 13 پرو تعادل جالبی را حفظ کرده است. رنگ ها نه تنها طبیعی ترند، بلکه پر جنب و جوش هستند. من دوربین آیفون را با گلکسی اس 21 پلاس مقایسه کردم، که به طرز شگفت‌آوری تصویر شفافی را تولید می‌کند، گویی که گوشی تلاش می کند تا نور خورشید را جبران کند. فوکوس آیفون نیز واضح تر و کنتراست قوی تر است.

آیفون 13 پرو

با این عکس از یک تریلر قدیمی با بید مجنون در پس زمینه، آیفون به خوبی نور مستقیم خورشید را کنترل کرد. تصویر به خوبی با جزئیات و عمق زیاد است. عکس S21 Plus کم نورتر و بی صداتر است. فوکوس نیز در آن روش گویای سامسونگ ملایم تر است.

آیفون 13 پرو

با حرکت به داخل، این صحنه گرم و با نور مصنوعی را ثبت کردم. چیزهای زیادی در این تصویر از لامپ در پیش زمینه گرفته تا نور پس‌زمینه و سایه‌ های زیاد وجود دارد. آیفون تصویری بسیار زیبا را با تون های مناسب و فوکوس واضح ارائه کرد. S21 Plus دوباره با فوکوس ملایم و کنتراست مناسب درگیر بود و تصویری را ایجاد کرد که نسبت به آیفون صاف تر به نظر می رسد.

آیفون 13 پرو

یک عکس دیگر از فضای داخلی نور طبیعی عالی و تنوع رنگ بیشتری نسبت به سناریوی قبلی ما ارائه می‌دهد. تصویر آیفون 13 پرو پر جنب و جوش است و رنگ های پاییزی را تقریباً کاملاً به تصویر می کشد. از نارنجی تا سبز تیره، تصویر آیفون دلپذیرتر است.

عکس S21 Plus خیلی بد نیست، اما یک بار دیگر با فوکوس ملایم و رنگ‌ های کاملاً نازک مبارزه می‌کند. خطوط روی دیوار تقریباً صاف به نظر می رسند و تصویر صاف تری را ایجاد می کنند.

آیفون 13 پرو

با آزمایش لنز فوق عریض، آیفون 13 پرو را به چالش کشیدم تا عکس خوبی از این توده کدو تنبل نارنجی روشن در نور مستقیم خورشید بگیرد. تصویر نهایی بسیار خوب است، با تعادل رنگ طبیعی، نوردهی مناسب و فوکوس واضح – فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض امسال قطعا کاردهی خوبی خواهد داشت. گلکسی اس 21 پلاس با اشباع بیش از حد رنگ ها، به ویژه روی گیاهان در پس زمینه، کار معمولی سامسونگ را انجام داد. حال و هوای نقاشی رنگ روغن فانتزی به خود می گیرد. فوکوس نیز بنظر می رسد که خاموش است.

آیفون 13 پرو

برای تست تله فوتو، از آن طرف اتاق عکس گرفتم. اردک‌ های زرد، پرندگان آبی و قاب قرمز در عکس آیفون بسیار رنگارنگ به نظر می‌رسند. عکس S21 Plus سردتر است، اما رنگ‌ های موجود در آن به اندازه آیفون زنده نیستند. هر دو گوشی با این صحنه با چالش روبرو بودند.

آیفون 13 پرو

برای عکس پرتره، عکاسم را در چند قدمی خود قرار دادم. آیفون 13 پرو جلوه بوکه بسیار قوی تری در اطراف صورت من دارد و کلاه های روی دیوار پشت سرم را به طرز هنرمندانه ای محو می کند. صورتم را واقعاً قرمز و لکه‌دار می‌کرد. گلکسی اس 21 پلاس شعاع تاری بسیار ضعیف تری داشت و توجه کافی را به سوژه جلب نکرد. همچنین به طور پیش فرض, بیش از حد صاف کردن صورت اعمال می شود.

آیفون 13 پرو

عکس های حالت شب جالب بودند، اگر فقط تفاوت بین آنها را ببینید. عجیب است که بگوییم تصویر S21 پلاس از آیفون روشن تر است. همچنین با رنگ های بهتر کمی شارپ تر است. حالت شب آیفون 13 پرو باید از گلکسی اس 21 پلاس پیشی می گرفت، اما در این صحنه تقریباً سیاه (از نظر من) اینطور نشد.

به نظر من این فوق‌ العاده شگفت‌انگیز بود، و در مورد آیفون 13 مینی (که در برابر گلکسی اس 21 معمولی قرار گرفت) متوجه چیز مشابهی شدم. اپل بهبودهایی را در حالت شب (Night Mode) – که در حال حاضر روی دوربین های فوق عریض و تله فوتو نیز کار می کند – تبلیغ کرده است – بنابراین دیدن نتایج در اینجا، که خود گویای آن هستند، من را شگفت زده کرد.

آیفون 13 پرو

اپل حالت جدید ماکرو را معرفی کرد که از لنز فوق عریض برای گرفتن عکس از سوژه‌ های تا فاصله ۲ سانتی‌متری استفاده می‌کند. من این را روی این گل زرد امتحان کردم و خیلی به آن نزدیک شدم. به طور کلی، تصویر با جزئیات واضح و فوکوس روی نقطه بسیار خوب به نظر می رسد. این را با گلگسی S21 پلاس مقایسه کنید، جایی که من به سادگی از لنز زوم برای نزدیک شدن استفاده کردم. در اینجا می‌توانید فوکوس ملایم، رنگ‌هایی که خیلی گرم هستند، کنتراست ضعیفی که تصویر را صاف نشان می‌دهد، ببینید.

تصویر آیفون می‌تواند از کارهایی در مراحل پس‌ پردازش استفاده کند تا قابل ارائه باشد، اما در نهایت نشان می‌دهد که یک گوشی برای گرفتن عکس‌ های جذاب به لنز ماکرو اختصاصی نیاز ندارد.

حالت ماکرو یک سوئیچ خودکار است، اما اپل می‌گوید: «تنظیمات جدیدی در به‌روزرسانی نرم‌افزاری پاییز امسال اضافه می‌شود تا تعویض خودکار دوربین هنگام عکاسی در فواصل نزدیک برای عکاسی و فیلم‌ برداری ماکرو خاموش شود». همانطور که می‌دانید می‌توان از حالت ماکرو به راحتی استفاده کرد، با این که هنگام راه‌ اندازی خودکار، بهم ریخته است، اما اپل در حال کار بر روی یک اصلاح است.

آیفون 13 پرو

در نهایت، آیفون 13 پرو دارای دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از سلفی‌های حالت شبانه است. مقدار مناسبی از گرما را از صحنه دریافت کرد، که چهره گلگون من را برجسته کرد. اما در همان زمان، گلکسی اس 21 پلاس تصویری خنک‌ تر با چشمان من کمی روشن‌ تر تولید کرد. همچنین به نظر می رسید که با نور پس زمینه خشن بهتر عمل کند.

آیفون 13 پرو

حالت استاندارد

آیفون 13 پرو شامل سبک‌ های عکاسی است – اساساً فیلترهای از پیش تعیین شده، هر چند نام‌گذاری آنها صرفاً باعث ضرر خواهد بود. هر سبک در زمان واقعی ظاهر می شود و به شما امکان می دهد گزینه نور و تعادل رنگ مناسب را برای مطابقت با ظاهر هنری که می خواهید پیدا کنید. از پر جنب و جوش تا کنتراست بالا، این حالت ها راه های جدیدی برای عکس گرفتن بدون اعمال فیلتر بعد از واقعیت ارائه می دهند. اینها هم روی دوربین جلو و هم در دوربین عقب کار می کنند. در بالا یک گالری از حالت پیش‌ فرض و چهار گزینه‌ ای است که از جعبه خارج می‌شوید — می‌توانید بعداً آنها را مطابق میل خود سفارشی کنید.

ویدئو

برای چندین سال گذشته، اگر به ضبط ویدیو اهمیت می‌دادید، آیفون بهترین گوشی برای این منظور بوده است. حالت جدید آیفون 13 پرو، حالت سینمایی است، که در اصل ویدیوی پرتره ای است که شایعاتی درباره آن شنیده ایم. با این حال، این حالت جدید بسیار بیشتر از آن است و روشی واقعا حرفه ای و هنری برای فیلمبرداری ارائه می دهد. حالت سینمایی نه تنها افکت بوکه را در اطراف سوژه اعمال می کند، بلکه سوژه مذکور را در حین عکاسی ردیابی می کند.

به عنوان مثال، می‌تواند تشخیص دهد که سوژه چه زمانی وارد کادر می‌شود یا از آن خارج می‌شود و فوکوس را به صورت پویا تغییر می‌دهد. یا اگر سوژه به پشت آنها نگاه کند، آیفون 13 پرو به ناحیه ای که شخص به آن نگاه می کند تغییر مکان می دهد. در این حالت می توانید با کیفیت 1080p سی فریم بر ثانیه ضبط کنید. حالت سینمایی در عمل واقعاً جالب است و به طرز ماهرانه‌ای قدرت موتور A15 Bionic را به نمایش می‌گذارد، اما مطمئن نیستم که یک کاربر معمولی چقدر از آن استفاده کند. 

برای یک رویکرد ویدیویی سنتی تر، آیفون 13 پرو از Dolby Vision HDR تا 4K شصت فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید با فرمت ProRes عکاسی کنید، که به خوبی به ویرایش حرفه‌ای کمک می‌کند – که به لطف قدرت پردازشی گوشی، می‌توانید آن را در آیفون 13 پرو نیز ویرایش کنید. با این حال، ProRes در 4K سی فریم بر ثانیه فقط در مدل‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی آیفون 13 پرو موجود است. نسخه 128 گیگابایتی برای ProRes به 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه محدود شده است.

عملکرد

سیستم روی تراشه A15 Bionic جدید در سری آیفون 13 است. دارای یک CPU شش هسته ای و یک GPU پنج هسته ای در مدل های Pro، به علاوه یک موتور ارتقا یافته است. (آیفون 13 و آیفون 13 مینی به پردازنده های گرافیکی چهار هسته ای بسنده می کنند). همراه با 6 گیگابایت رم، آیفون 13 پرو یک نیروگاه واقعی است. A15 اسنپدراگون 888 را خرد می کند و کیفیت دست ماهر اپل را با سیلیکون بیشتر به اثبات می رساند.

آیفون 13 پرو

توانایی گرافیکی آیفون 13 پرو را نباید دست کم گرفت. پردازنده گرافیکی A15 Bionic قدرتمند است و اپل ادعا می کند 50 درصد سریعتر از رقبا است (احتمالاً به اسنپدراگون 888 و پردازنده گرافیکی Adreno 660 آن اشاره دارد). اندازه گیری عملکرد بازی در دنیای واقعی دشوار است زیرا iOS به شما اجازه نمی دهد نرخ فریم بازی ها را ردیابی کنید، اما عناوین فشرده تر مانند Genshin Impact و Asphalt 9 در آیفون 13 پرو عالی به نظر می رسند.

آیفون 13 پرو

من  آیفون 12 پرو را در این مقایسه قرار دادم تا بتوانید پیشرفت نسلی را نسبت به سال گذشته مشاهده کنید. A15 Bionic نه تنها نسبت به A14 بهبود یافته است، بلکه چندین جهش از Snapdragon 888 در گلگسی S21 پلاس جلوتر است.

با استفاده از Adobe Premiere Rush، ما سعی می کنیم با تبدیل یک گوشی, یک فایل ویدیویی 4K به 1080p، حس عملکرد دنیای واقعی را به دست آوریم. آیفون 12 پرو می‌تواند در مدت زمان 27 ثانیه آزمایش را از بین ببرد در حالی که گلکسی اس 21 پلاس در یک دقیقه بسیار عقب مانده است. آیفون 13 پرو تنها در 26 ثانیه رمز عبور را انجام داد. این یک جهش بزرگ نسبت به آیفون 12 پرو مجهز به A14 نیست، اما برتری اپل را نسبت به کوالکام بیشتر می کند.

آیفون 13 پرو

3DMark’s Wild Life یک معیار گرافیکی است و من نتایج تست اصلی و Extreme را در آن گنجانده ام. بنچمارک Extreme Unlimited هر گوشی، حتی آیفون 13 پرو را به زانو در می آورد. اما میانگین نرخ فریم در تست اصلی Wild Life Unlimited نشان‌ دهنده افزایش چشمگیر نسبت به A14 و یک گام بزرگ جلوتر از گلگسی S21 پلاس است.

همه باید بگوییم که آیفون 13 پرو قدرتمندترین گوشیی است که در حال حاضر می توانید تهیه کنید (به همراه برادر بزرگش، آیفون 13 پرو مکس). اندروید و بسیاری از دستگاه‌ های آن قطعاً نقاط قوت خود را دارند، اما سخت‌ افزاری که از اکوسیستم پشتیبانی می‌کند کار سختی برای همگام شدن با تراشه‌ های خود اپل دارد.

 اپل در سال جاری قابلیت‌های 5G گوشی‌های خود را ارتقا داد و مراحلی را که با سری آیفون 12 انجام شد را پیش برد. آیفون 13 پرو این بار دارای باند های 5G بیشتری است، به این معنی که می‌تواند در مکان‌های بیشتری و در اپراتورهای بیشتری کار کند. حالت داده هوشمند برمی‌گردد و به تلفن شما اجازه می‌دهد در مواقعی که به 5G نیاز نیست به LTE تغییر وضعیت دهد (و از نظر تئوری باعث صرفه‌جویی در عمر باتری می‌شود). 

ما هنوز در روزهای اولیه 5G هستیم و به لطف برخی مشکلات عرضه، همیشه در هر کجا که می‌روید، تجربه بهبود یافته‌ای نیست. مطمئن باشید که آیفون 13 پرو دارای قطعات سخت افزاری برای مدیریت پیشرفت های شبکه در آینده است.

عمر باتری و شارژ

ما ظرفیت باتری آیفون 13 پرو را نمی دانیم زیرا اپل این اطلاعات را فاش نمی کند. Teardowns این اطلاعات را پر می کند، اما ما می دانیم که باتری های بزرگ تری در آیفون های امسال وجود دارد.

آیفون 13 پرو

برای این منظور، اپل می گوید آیفون 13 پرو تا 1.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 پرو دوام می آورد. اپل معمولاً در تخمین عمر باتری خود نسبتاً محافظه کار است، بنابراین من بیصبرانه منتظر بودم که ببینم گوشی جدید چگونه در تست باتری Tom’s Guide عمل می کند، جایی که ما یک تلفن را مجبور می کنیم تا بی پایان صفحات وب را روی یک اتصال سلولی بارگیری مجدد کند تا زمانی که از بین برود.

باتری بزرگتر در آیفون 13 پرو مطمئناً جواب می دهد و طول عمر گوشی را نزدیک به 3 ساعت نسبت به نسل قبلی خود و بیش از 2 ساعت بیشتر از گلکسی اس 21 پلاس در مجموع 11 ساعت و 42 دقیقه افزایش می دهد. برای مرجع، آخرین آیفون 9 ساعت و 6 دقیقه بود در حالی که گلکسی اس 21 پلاس 9 ساعت و 41 دقیقه را مدیریت کرد.

آیفون 13 پرو

این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که به دنبال ارتقا هستند، زیرا آیفون 13 پرو حتی با نمایشگر تطبیقی ​​و اتصال 5G پر انرژی در لیست بهترین عمر باتری گوشی ما قرار گرفت. مشاهده چنین جهشی از عمر کم باتری آیفون 12 پرو مطمئناً چشمگیر است – حتی گلکسی اس 21 پلاس نیز قابل مقایسه نیست.

متأسفانه، اپل متوجه نشده است که چگونه می تواند شارژ سریعتر را در این گوشی قرار دهد. آیفون 13 پرو حداکثر 20 وات سیمی و 15 وات از طریق MagSafe است. در دنیایی که OnePlus 9 Pro می‌تواند با 65 وات از طریق کابل یا 50 وات به‌صورت بی‌سیم شارژ شود – یا جایی که شیائومی به 120 وات رسیده است – پیشنهاد ناچیز اپل ناامید کننده است. آیفون 12 پرو در 30 دقیقه در تست ما تنها 53 درصد را به دست آورد.

آیفون 13 پرو همچنان از کانکتور لایتنینگ به جای USB-C استفاده می کند که حتی آیپدهای جدید نیز از آن استفاده می کنند. هیچ شارژی نیز در جعبه وجود ندارد، روندی که اپل با عرضه آیفون 12 آغاز کرد، را ادامه می‌دهد.

نرم افزار و iOS 15

آیفون 13 پرو با iOS 15 عرضه می‌شود. از زمانی که در طول تابستان به نسخه بتا رسیده‌ایم، به‌طور گسترده آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل را پوشش داده‌ایم. چندین ویژگی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت، مانند تغییر در اعلان‌ها، مشاهده متن زنده/تصویری، فوکوس، بهبودهای FaceTime و بهبود بسیاری از برنامه‌ های اصلی. 

آیفون 13 پرو

من هیچ ویژگی نرم افزاری مخصوص آیفون 13 را پیدا نکردم (غیر از موارد دوربین و ویدیویی که قبلاً ذکر کردم)، اما فکر می کنم iOS 15 به دلیل نمایشگر ProMotion و تراشه A15 Bionic بهترین تجربه را در iPhone 13 Pro دارد. معمولاً اینطور است – جدیدترین سخت افزار آخرین نسخه نرم افزار را به بهترین شکل اجرا می کند و همه چیزهایی را که ارائه می دهد نشان می دهد.

اگر اپل واچ دارید، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید فوراً آیفون 13 پرو بخرید، با احتیاط عمل کنید، به عنوان یک اخطار در بخش نرم‌ افزاری همه چیز از این نظر که به نظر می‌ رسد مدل‌ های آیفون 13 در باز کردن قفل مشکل دارند. با اپل واچ با این حال، به نظر نمی رسد که این مشکل تک تک کاربران را تحت تأثیر قرار دهد و اپل رسماً این مشکل را پذیرفته و اعلام کرده است که به زودی راه حلی برای آن ارائه می دهد.

مشکلات گوشی آیفون 13 پرو

همانطور که اغلب در مورد نسخه جدید گوشی اتفاق می افتد، دارندگان آیفون 13 قبلاً با چند مشکل مواجه شده اند. به عنوان مثال، برخی از کاربران آیفون 13 متوجه می‌شوند که قفل گوشی با اپل واچ باز نمی‌ شود، هرچند مشکلی در راه است. همچنین مشکلاتی وجود دارد که ظاهراً در برخی موارد به اندازه کافی پاسخگوی صفحه نمایش لمسی نیست، اگرچه ممکن است مشکل iOS 15 به جای آیفون 13 باشد.

در مورد آیفون 13 پرو، شکایت هایی وجود دارد که دوربین ها به طور خودکار بین لنزها بدون هشدار تعویض می شوند. به‌روزرسانی‌ ای که به کاربران امکان می‌دهد این را خاموش کنند، در راه است. به علاوه، نمایشگرهای ProMotion در آیفون 13 پرو با برخی از برنامه‌ ها با فرکانس 120 هرتز کار نمی‌کنند، که اپل در به‌ روزرسانی به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد. و توسعه دهندگان باید برنامه های خود را نیز بهینه کنند.

خلاصه مطلب

آیفون 13 پرو و ​​همتایش بهترین گوشی هایی هستند که می توانید در حال حاضر بخرید. این مدل کوچک‌ تر Pro برای افرادی که از گوشی های بزرگتر مخالفت می‌کنند مناسب‌ تر است. عمر باتری نسبت به مدل های قبلی آیفون به شدت بهبود یافته است که یک نکته جدی به نفع این دستگاه است. و اپل مهارت خود را با دوربین ها ثابت کرده است، با آیفون 13 پرو که عکس ها و ویدیوهای زیبایی تولید می کند.

آیفون 13 پرو

من با این گوشی دو مشکل دارم. من دوست دارم شارژ سریع‌تر را ببینم، اما مهمتر از آن، امسال واقعاً می‌خواستم Touch ID را ببینم. با وجود آزاردهنده باز کردن قفل آیفون 13 پرو به صورت دستی، و بار دوم استفاده از Apple Pay، آیفون 13 پرو اساساً همه چیز دیگری را در اختیار دارد.

البته، ممکن است تصمیم بگیرید قبل از اینکه از گوشی فعلی اپل خود ارتقا دهید، منتظر آیفون 14 باشید. اگر چنین است، هفت ارتقای بزرگی که می‌خواهیم از آیفون 14 ببینیم را بررسی کنید. اما، اگر می‌خواهید در حال حاضر بهترین تجربه ممکن را در یک گوشی داشته باشید، این دستگاهی است که باید به دست آورید. با فرض اینکه به iOS عادت کرده اید، ناامید نخواهید شد.

منبع: TOMSGUIDE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید