برای خرید کارت گرافیک, به این نکات دقت کنید

خرید کارت گرافیک

برای خرید کارت گرافیک, به این نکات دقت کنید. راهکارهای خرید کارت گرافیک اعم از اینکه قبل از خرید کارت گرافیک مشخص کنید به کدام GPU نیاز دارید و همچنین اینکه سازگاری کارت گرافیکی خود را چک کنید.

برای خرید کارت گرافیک, به این نکات دقت کنید

در اینجا پنج نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از خرید کارت گرافیک بعدی خود به خاطر داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است از خرید خود پشیمان شوید.

خرید کارت گرافیک

وقتی نوبت به ارتقای کامپیوتر شما می‌ رسد، سرمایه‌ گذاری‌ های کمی وجود دارد که می‌توانید برای خرید کارت گرافیک اختصاصی انجام دهید – به‌ ویژه وقتی در حال انجام بازی‌ های سنگین یا ویرایش ویدیو هستید. متأسفانه، گرافیک سه بعدی واقع گرایانه و رندرهای ویدیویی پیشرفته ارزان نیستند.

اما خرید یک کارت گرافیک جدید فرآیند ساده ای نیست. با این حال، اگر قبل از شروع خرید، این پنج مورد را بدانید، شانس بسیار بیشتری برای خرید کارت گرافیک مناسب خود خواهید داشت.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد خرید بهترین لپ تاپ های معماری ، کارهای گرافیکی و رندرینگ 2021 و خرید بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت آذر 1400 (2021 ) گیمینگ و رندرینگ را مشاهده کنید.

1. عملکرد عالی ملزم به پرداخت هزینه بالاست

حقیقت سخت در مورد خرید کارت‌ گرافیک این است که اگر می‌خواهید عملکرد عالی داشته باشید، باید هزینه بالایی را برای آن بپردازید. و کارت های با بالاترین عملکرد بسیار گران هستند. شما به راحتی می توانید تا 600، 800 دلار یا حتی 1000 دلار برای دریافت یک مجموعه گرافیکی در سطح جهانی پرداخت کنید.

برای مثال RTX 3070 را در نظر بگیرید. انویدیا RTX 3070 دارای قیمت MSRP 500 دلاری است، اما با این وجود بیش از دو برابر آن معامله می‌شود. این یک داستان مشابه برای سایر پردازنده‌ های گرافیکی سری 3000 انویدیا است، و وضعیت برای پردازنده‌ های گرافیکی سری 6000 AMD نیز خیلی بهتر به نظر نمی‌ رسد.

قبل از آخرین نسل پردازنده‌ های گرافیکی انویدیا و AMD (سری RTX 2000 و سری AMD 5000)، توسعه برای مدتی جهش قابل توجهی نداشت که منجر به دوره‌ ای از دستاورد های حاشیه‌ ای شد. سپس، با ظهور ray-tracing و دیگر ویژگی های پیشرفته GPU، ناگهان جستجو برای یک GPU جدید ارزشمند بود. جدیدترین پردازنده‌ های گرافیکی آنها، سری RTX 3000 و سری AMD 6000، اکنون بهترین پردازنده‌ های گرافیکی و بازی‌ها هستند—اگر بتوانید با قیمت مناسب آنها را در اختیار داشته باشید.

بنابراین، بیانیه اصلی صادق است: عملکرد بازی های سطح بالا گران است.

2. قبل از خرید مشخص کنید به کدام GPU نیاز دارید

هنگامی که خرید کارت گرافیک را شروع می کنید، می توانید به راحتی درگیر شماره مدل ها، فناوری های اختصاصی، هسته های پردازنده و تعداد زیادی آمار مختلف که با هر کارت گرافیک ارائه می شود، شوید.

در طرح بزرگ، دانستن این چیزها برای اکثریت قریب به اتفاق مردم چندان مفید نیست. آنچه مهم است این است که تصمیم بگیرید چه کاری می خواهید انجام دهید و سپس متوجه شوید که کدام مشخصات به شما در انجام آن کمک می کند.

به عنوان مثال، آیا می خواهید بتوانید Battlefield 2042 را روی کامپیوتر شخصی بازی کنید؟ یا امیدوار هستید که زمان زیادی را با Cyberpunk 2077 بگذرانید؟ به گرافیک مورد نیاز بازی هایی که فکر می کنید بازی می کنید نگاه کنید و ببینید به چه چیزی نیاز دارند. از آن به عنوان پایه استفاده کنید.

به این فکر کنید که چه مقدار برای خرید کارت گرافیک می خواهید خرج کنید. احتمالاً باید یک یا دو بار در حین خرید، بودجه اولیه خود را تنظیم کنید، اما ایده خوبی است که با در نظر گرفتن قیمت شروع کنید.

خرید کارت گرافیک

هنگامی که ایده ای در مورد آنچه که قرار است به آن نیاز دارید و اینکه چه مقدار برای خرید کارت گرافیک می خواهید خرج کنید، پیدا کردید، GPU UserBenchmark را بررسی کنید تا ببینید چگونه کارت های مختلف با پیکربندی های مختلف در طبیعت آزمایش می شوند.

3. رم GDDR در بالاترین اولویت قرار دارد

همانطور که قبلاً اشاره کردم، برای خرید کارت گرافیکی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کارت گرافیکی دارای تعداد زیادی آمار غیرقابل درک است که آن را توصیف می کند. با این حال، می توانید بیشتر آنها را نادیده بگیرید و فقط روی یک زوج تمرکز کنید.

یکی از مهمترین آنها رم GDDR است که میزان حافظه کارت گرافیک شما باید با آن کار کند. رم GPU شما جدا از رم سیستم شما است که برای عملیات بازی غیر مرتبط با گرافیک استفاده می شود. به طور معمول، هرچه رم GPU شما بیشتر باشد، محاسبات بیشتری می‌تواند انجام دهد و گرافیک بهتری دریافت خواهید کرد، هرچند نمونه‌ هایی وجود دارد که این موضوع درست نیست.

به عنوان مثال، برخی از جدیدترین پردازنده‌ های گرافیکی سری 3000 انویدیا نسبت به نسل قبلی رم GDDR کمتری دارند، اما سایر دستاوردها و پیشرفت‌ ها در فناوری GPU به این معناست که عملکرد آنها بسیار بهتر از قبل است.

خرید کارت گرافیک

با این حال, حتی مهمتر از مقدار رم، نوع رم است. مدت‌ها پیش، رم DDR3 استاندارد کارت‌ های گرافیکی با کارایی بالا بود، اما فناوری بسیار فراتر از آن حرکت کرده است. همانطور که در Nvidia GeForce RTX 3080 و RTX 3090 خواهید دید، از امروز، بهترین نوع رم GPU که می توانید با آن استفاده کنید، GDDR6X است.

بنابراین، تفاوت بین رمی که کامپیوتر شما استفاده می کند و رم GDDR که GPU شما استفاده می کند چیست؟ در درجه اول، همه چیز به استفاده از کیس و کارایی بستگی دارد. CPU شما از رم برای پردازش گردش کار محاسباتی استفاده می کند و بسیار سریع است و برای تأخیر بهینه شده است. در مقابل، رم GDDR برای پردازش بارهای کاری گرافیکی طراحی شده و برای حداکثر پهنای باند بهینه شده است.

4. سیستم های خنک کننده مرجع در مقابل سیستمهای خنک کننده غیر مرجع

اگر از علاقه مندان به کارت گرافیک نیستید، احتمالاً تا به حال نام خنک کننده های “مرجع” یا “غیر مرجع” را نشنیده اید. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم تفاوت را توضیح دهیم، باید نحوه خرید کارت های گرافیک را بدانید.

سازندگانی مانند AMD و Nvidia، کارت‌ های واقعی را می‌سازند و مستقیماً به مصرف‌ کنندگان می‌فروشند، اما همچنین آنها را به شرکت‌ های دیگری که اصلاح می‌ کنند و نسخه‌ های کارت‌ های خودشان را می‌فروشند، می‌فروشند. کارت‌ های تولیدکننده، کارت‌های «مرجع» نامیده می‌شوند، در حالی که هر گونه تغییر آن‌ها را «غیر مرجع» می‌سازد.

همچنین می‌توانید این کارت‌ ها را با نام‌ هایی مانند Founder’s Edition فروخته شده ببینید. در تصویر زیر، Nvidia RTX 3070 Founders Edition (نسخه مرجع) را در کنار MSI Gaming GeForce RTX 3070 (نسخه غیر مرجع) مشاهده می کنید.

خرید کارت گرافیک

یکی از جنبه هایی که اغلب اصلاح می شود، سیستم خنک کننده است. سیستم‌ های خنک‌ کننده مرجع معمولاً دارای یک فن در یک طرف هستند که هوای گرم را از پشت کیس کامپیوتر شما خارج می‌کند.

سیستم های خنک کننده غیر مرجع به احتمال زیاد دارای دو فن (یا حتی سه فن) هستند تا هوای داغ را مستقیماً از کارت گرافیک دور کرده و به داخل کیس کامپیوتر وارد کنند. این بدان معناست که برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، فشار بیشتری بر سیستم خنک‌کننده کامپیوتر شما وارد می‌شود، اما خنک‌ کننده‌ های غیر مرجع بی‌ صداتر و مؤثرتر هستند.

برای انتخاب بین این دو، ممکن است بخواهید دمای CPU خود را در حین بازی کنترل کنید. اگر دمای هوا تا 55 درجه سانتیگراد افزایش یابد، می خواهید هوای گرم را از پشت کیس خارج کنید، اما اگر یک سیستم خنک کننده سالید در جای خود دارید، استفاده از یک خنک کننده غیرمرجع پس از فروش به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید. 

5. سازگاری کارت گرافیکی خود را چک کنید

با هربار خرید کارت گرافیکی، همیشه احتمال بروز مشکلات سازگاری وجود دارد. مشکلات رایج شامل مواردی مانند منبع تغذیه (نوع ورودی، نیازهای برق و غیره) و اندازه خود کارت (آیا داخل کیس کامپیوتر شخصی شما قرار می‌گیرد؟).

مادربرد شما به یک اسلات PCIe 16 نیاز دارد و باید فاصله این اسلات تا اجزایی که ممکن است با کارت گرافیک شما تداخل داشته باشد را اندازه گیری کنید. این را با طول و عرض کارت (که به صورت آنلاین یا از سازنده موجود است) مقایسه کنید و مطمئن شوید که فضای کمی در اطراف دارید.

همچنین باید بفهمید که آیا کارت باید از منبع تغذیه خارجی شما استفاده کند یا خیر. برخی از کارت‌ های گرافیک رده پایین‌تر انرژی کافی را از پورت PCI روی مادربرد شما دریافت می‌کنند، اما باید برای وصل کردن منبع تغذیه خود به کارت نیز برنامه ریزی کنید. اگر به برق بیشتری نیاز دارد، منبع تغذیه شما باید از کابل های مناسب استفاده کند، در غیر این صورت باید یک آداپتور پیدا کنید.

همچنین باید GPU خود را به منبع تغذیه وصل کنید. اکثر پردازنده‌ های گرافیکی مدرن بسته به نیاز برق خود از یک کانکتور شش پین یا هشت پین استفاده می‌کنند، اگرچه برخی از سخت‌ افزارهای بسیار پرقدرت ممکن است از چندین ورودی استفاده کنند. به عنوان مثال، RTX 3080 انویدیا به یک کانکتور 12 پین نیاز دارد، در حالی که AMD 6800 XT به سه کانکتور هشت پین نیاز دارد.

همچنین, باید مطمئن شوید که برق کافی از منبع تغذیه خارج می شود تا همه چیز در کامپیوتر شما روشن و کار کند. تشخیص اینکه به چه واحد منبع تغذیه نیاز دارید همیشه مشخص نیست، بنابراین باید از یک ماشین حساب منبع تغذیه آنلاین برای کمک به ساده‌تر کردن فرآیند استفاده کنید.

هرگز فراموش نکنید: خودتان تحقیق کنید

اگر می‌دانید که چگونه با هر یک از عوامل بالا مقابله می‌کنید، برای خرید کارت گرافیک مناسب برای کامپیوتر خود مشکلی ندارید. مدتی را در انجمن ها صرف مطالعه در مورد عملکرد کارت های خاص با بازی های دلخواه خود کنید. سایت های بنچمارک را بررسی کنید. تصمیم بگیرید که چقدر حاضرید بپردازید.

وقتی این کار را انجام دادید، کار شما برای خرید کارت گرافیک تمام می شود!

امیدواریم مواردی را که در مورد خرید کارت گرافیک توصیه و بحث می کنیم مورد پسند شما قرار گیرد! MUO دارای شراکت های وابسته و حمایت شده است، بنابراین ما بخشی از درآمد حاصل از برخی از خریدهای شما را دریافت می کنیم. این روی قیمتی که می‌پردازید تأثیری نمی‌گذارد و به ما کمک می‌کند بهترین توصیه‌ های محصول را ارائه دهیم.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید