بازیابی رمز جیمیل ، در صورت فراموشی رمز جیمیل چگونه آن را بازیابی کنیم

بازیابی رمز جیمیل

جیمیل یکی از بزرگ‌ترین سیستم های ایمیل دنیا است که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. آیا می دانید در صورت فراموشی رمز چگونه بازیابی رمز جیمیل را انجام دهید؟ در ادامه به طور کامل روش بازیابی و بازگردانی ایمیل جیمیل را آموزش می‌دهیم.

اگر رمز جیمیل خود را فراموش کرده اید، هیچ مشکلی نیست، روش هایی برای بازیابی رمز جیمیل وجود دارد که می‌توانید به راحتی به حساب کاربری خود در گوگل دست پیدا کنید.

روش استاندارد بازیابی رمز جیمیل

بازیابی رمز جیمیل

گوگل روش های متفاوتی برای شناسایی شما و بازیابی رمز جیمیل دارد.

  • برای بازیابی رمز ابتدا در صفحه ورود جیمیل روی گزینه Forgot password کلیک کنید.
  • ابتدا گوگل از شما می خواهد که آخرین رمز عبور جیمیل را که به خاطر دارید در این قسمت وارد کنید.
  • اگر شما رمز را به خوبی به یاد بیاورید گوگل شما را تا بازیابی کامل جیمیل همراهی می‌کند و می‌توانید از ایمیل خود فایل پشتیبان تهیه کنید تا در صورت خرابی مجدد بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • اگر رمز را به یاد نیاوردید گزینه Try a diffrent question را انتخاب کنید.

  • در این بخش یک ایمیل حاوی لینک بازیابی رمز جیمیل به ایمیل پشتیبانی شما که قبلا در جیمیل وارد کرده اید ارسال می شود. البته این روش منوط بر وارد کردن ایمیل ریکاوری در زمان ثبت نام در جیمیل است. البته اگر شما شماره تماس به جای ایمیل ریکاوری وارد کرده باشید در این قسمت به جای ارسال ایمیل، یک اس ام اس حاوی لینک فعال سازی برای گوشی شما ارسال خواهد شد که از طریق این لینک نیز می‌توانید جیمیل خود را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید:


  • اگر این دو روش هم جوابگوی شما نبود، روی گزینه try a diffrent question کلیک کنید. از این جا وارد مراحل قدیمی‌تر بازگردانی رمز عبور می‌شویم. اگر قبلا سوال امنیتی پر کرده باشید اینجا گوگل از شما آن سوال را می‌پرسد. مثلا اگر شما سوال whats your first school name را پر کرده باشید، اینجا گوگل دقیقا همان را از شما سوال کرده و منتظر پاسخ شما می ماند. اگر پاسخ درست باشد، رمز ایمیل گوگل شما بازیابی می شود.

بازیابی رمز جیمیل

بالا بردن امنیت حساب جیمیل

اگر حساب شما مجددا فعال سازی شد، به صفحه امنیت حساب جیمیل می‌روید. در این بخش پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک ایمیل پشتیبان و یک شماره موبایل وارد کنید که اگر بعدا دچار مشکل شدید بتوانید از طریق ایمیل و شماره تلفن مشکل خود را حل کنید.

زمانی که به حساب کاربری جیمیل خود بازگشتید ابتدا روی تصویر خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه My account که یک دکمه آبی رنگ است را انتخاب کنید.

بازیابی رمز جیمیل

در این صفحه روی گزینه Signing in to google کلیک کرده و می‌توانید شماره و ایمیل بازیابی خود را مجددا ببینید. همچنین در این قسمت می‌توانید ببینید آخرین بار با چه دستگاهی و از چه آیپی وارد گوگل شدید. اگر این دستگاه یا آیپی را نمی‌شناسید احتمالا حساب جیمیل شما هک شده است!

در این قسمت گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال ورود به حساب جیمیل به صورت دو مرحله‌ای که با ورود به این بخش می‌توانید حساب خود را طوری تنظیم کنید که با دو مرحله (رمز عبور و پاسخ به پرسش امنیتی) فقط بتوانید وارد حساب شوید. این کار به شما کمک می‌کند که اولا برای بازیابی رمز جیمیل مراحل کمتری را طی کنید و هم این که حساب خود را از هک شدن در امان نگه‌ دارید.

منبع: HOWTOGEEK

درباره نویسنده

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید