باتری تطبیق پذیر در اندروید چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

باتری تطبیق پذیر در اندروید

باتری تطبیق پذیر در اندروید چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟ بررسی عملکرد باتری تطبیق پذیر و اینکه آیا استفاده از آن در اندروید مفید است یا خیر.

باتری تطبیق پذیر در اندروید چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

باتری تطبیق پذیر یکی از بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی در اندروید است که سعی می‌کند با یادگیری نحوه استفاده از گوشی، تجربه شما را بهبود بخشد.

باتری تطبیق پذیر در اندروید

گوشی های اندرویدی روز به روز قدرتمندتر می شوند. با صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، پردازنده های قدرتمند و ویژگی های سطح بالا، عمر باتری ضعیف همچنان یک مشکل رایج در گوشی های هوشمند مدرن است.

در این راهنما، ویژگی باتری تطبیق پذیر مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل را بررسی خواهیم کرد، که برای کمک به بهبود عمر باتری گوشی اندرویدی شما طراحی شده است. چگونه کار می کند و چگونه می توانید تشخیص دهید که در گوشی هوشمند شما فعال است یا خیر؟

باتری تطبیق پذیر چه کاری را انجام می دهد؟

باتری تطبیق پذیر که با اندروید 9 معرفی شد یک ویژگی صرفه جویی در باتری است که از فناوری DeepMind AI گوگل استفاده می کند. این نتیجه همکاری بین Android و DeepMind AI است و هدف آن بهبود عمر باتری گوشی‌ های اندرویدی در طول زمان با یادگیری الگوهای استفاده و بهینه‌سازی برنامه‌های شما است. بنابراین باتری تطبیقی پذیر در اندروید چگونه کار می کند؟

معمولاً صدها فرآیند در پس‌زمینه گوشی اندرویدی شما اجرا می‌شوند. برخی از آن‌ها مفید هستند و باید همیشه اجرا شوند، مانند سرویس‌های موقعیت مکانی که می‌توانند برای ردیابی گوشی شما در صورت گم شدن مفید باشند، اما برخی دیگر چندان مهم نیستند و توقف آن‌ها عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

باتری تطبیق پذیر همه برنامه‌ ها و ویژگی‌ هایی را که استفاده می‌کنید، مدت زمانی که از آن استفاده می‌کنید، میزان شارژ باتری و زمانی که معمولاً دستگاه خود را شارژ می‌کنید، در نظر می‌گیرد. هنگامی که با استفاده از برنامه خود آشنا شوید، فعالیت پس‌ زمینه سایر برنامه‌ های غیرضروری را که اغلب استفاده نمی‌کنید محدود می‌کند.

با یادگیری الگوی شارژ، باتری تطبیق پذیر سعی می کند عمر باتری را تا زمانی که معمولاً تلفن خود را شارژ می کنید افزایش دهد. گاهی اوقات برای رسیدن به این هدف (معمولاً وقتی باتری کم است)، ممکن است عملکرد گوشی و فعالیت‌های برنامه پس‌زمینه گوشی شما را نیز کاهش دهد.

تأثیر همه این محدودیت‌ ها بر عملکرد کلی گوشی شما ناچیز خواهد بود، و انجام این کار همچنین تخلیه باتری بی‌حرکت را کاهش می‌دهد – میزان انرژی مصرفی در هنگام خواب گوشی شما.

برای دستیابی به این هدف، اندروید همه برنامه های شما را بر اساس تعداد دفعات استفاده از آنها در سطل دسته بندی می کند.

شما همچنین می‌توانید مطالب تغییر کیبورد اندروید ، استفاده از مترجم همزمان اندروید ، تست سالم بودن گوشی و همچنین تبدیل گوشی به کامپیوتر را از این بخش بخوانید.

باتری تطبیق پذیر در اندروید

اسکرین شات‌ های بالا از بخش آماده‌ به‌ کار برنامه در گزینه‌ های برنامه‌ نویس نشان می‌دهند که چگونه برنامه‌ ها هنگام روشن بودن باتری تطبیقی در مقایسه با زمانی که خاموش است، دسته‌بندی می‌شوند.

تصویر سمت چپ با ویژگی روشن است، در حالی که سمت راست زمانی است که خاموش است. می‌توانید ببینید که برنامه‌هایی که قبلاً در حالت‌هایی مانند Restricted، Working_Set، Rare و غیره بودند، وقتی باتری تطبیق پذیر غیرفعال است، همه در حالت Active تنظیم می‌شوند. این بدان معنی است که آنها با اجرای در پس زمینه باتری بیشتری مصرف می کنند.

نکته

سطل های آماده به کار برنامه به سیستم کمک می کند تا تخصیص منابع برنامه را بر اساس تعداد دفعات یا به ندرت استفاده از یک برنامه توسط کاربر اولویت بندی کند. راهنمای ما در مورد بهترین گزینه‌های برنامه‌نویس اندروید ممکن است برای مواردی که می‌خواهید درباره برنامه‌ های آماده به کار بیشتر بدانید مفید باشد.

چگونه باتری تطبیق پذیر را در تلفن اندرویدی خود فعال یا غیرفعال کنیم

باتری تطبیق پذیر به طور پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند دارای اندروید 9 یا بالاتر فعال است، اما اگر می‌خواهید آن را بررسی یا غیرفعال کنید، در اینجا می‌توانید این کار را انجام دهید:

  1. تنظیمات را باز کنید و روی باتری ضربه بزنید.
  2. روی Adaptive Preferences ضربه بزنید و روی کلید کنار Adaptive Battery ضربه بزنید تا آن را فعال یا غیرفعال کنید.

باتری تطبیق پذیر در اندروید

این روند بسیار ساده است و شما نیازی به انجام کاری بیشتر از این ندارید. با این حال، گاهی اوقات، با تمام این بهینه‌ سازی‌ ها و محدودیت‌ ها، ممکن است مشکلات عملکرد یا حافظه را در برخی از برنامه‌ ها تجربه کنید. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید تنظیمات بهینه‌ سازی باتری را برای برنامه‌ های جداگانه تغییر دهید.

  1. تنظیمات را باز کنید، روی Apps و سپس All apps ضربه بزنید تا لیستی از برنامه های نصب شده خود را دریافت کنید.
  2. اکنون اپلیکیشنی را که با آن مشکل دارید جستجو کنید و با ضربه زدن روی نام، بخش اطلاعات برنامه آن را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و روی مصرف باتری برنامه ضربه بزنید.
  3. اگر با مشکلات عملکردی در برنامه مواجه هستید، نمایه نامحدود را انتخاب کنید. انجام این کار ممکن است مصرف باتری برنامه را افزایش دهد اما عملکرد برنامه را نیز بهبود می بخشد.
  4. اگر احساس می‌کنید که برنامه‌ای در پس‌زمینه غیرضروری اجرا می‌شود، نمایه محدود را انتخاب کنید و برنامه دیگر در حافظه باقی نمی‌ماند. همچنین ممکن است از برنامه اعلان دریافت نکنید.

باتری تطبیق پذیر در اندروید

آیا باید از باتری تطبیق پذیر در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید؟

به طور کلی، باتری تطبیق پذیر یک ویژگی مفید برای صرفه جویی در باتری است. هدف آن بهبود عمر باتری است و سعی می کند با بهینه سازی نرم افزار برای برنامه ها و ویژگی ها آن را برآورده کند. با این حال، ما همچنین شاهد بوده ایم که کاربران پس از غیرفعال کردن باتری، عمر باتری بهتری دارند.

بنابراین به نظر می رسد که نتایج باتری تطبیق پذیر بسته به نحوه استفاده شما از گوشی متفاوت است. بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آزمایش کنید و ببینید چه چیزی در دستگاه شما بهتر کار می‌کند: روشن یا خاموش کردن باتری تطبیق پذیر. علاوه بر این، اگر می‌خواهید اقدامات بیشتری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری انجام دهید، راهنمای ما در مورد خودکارسازی گوشی اندروید شما مطمئناً به شما کمک خواهد کرد.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید